Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Postad 07 March 2014 - 06:52
Kan även bero på att det inte riktigt finns något spel som inriktar sig på den Japanska marknaden ännu.
Synd på Tretton.. :/
Redigerat av Unregistered9be4fd25, 07 March 2014 - 06:55.
Postad 07 March 2014 - 07:43
Jag vet att du är ironisk, men för alla andra skriver jag att den andra veckans sålda enheter beror på att konsollerna är slut i japan, inget annat. Dom fick en 400.000 enheter eller så, men nu har dom också slut. Som övriga världen.
Vad pratar du om? Ps4an säljer inget längre, alla toppchefer är på väg bort och grafiken dumpas i alla spel så som tex bf4 och watch dog på ps4an. epic fail!
Just det, och de egna spelstudiorna läggs ner en efter en!
Redigerat av Johan_i_burken, 07 March 2014 - 07:44.
Postad 07 March 2014 - 08:05
Jag gav det uppmärksamhet för att wickerman dissar Xbox pga att den säljer mindre.
"Xbox är ok, men den säljer för dåligt så köp den inte." Det var ungefär så jag uppfattade hans inlägg.
Det var kanske ett lockbete, isf funkade det på mig den här gången. ;-)
Hehe nej som Zoiler skrev senare är det ingen diss, jag är väldigt spänd på Quantum Break faktiskt och tycker det är intressantare än de nya IP's Sony presenterat. Är en stor scifi nörd och tanken på att köra en TV-serie vid sidan av gör det bara mer intressant.
Sen har vi ju ett nytt Halo som jag hoppas får en bra SP-kampanj, jag är väl den enda som spelar Halo för singleplayer å andra sidan men även det beror på Scifi-nörderiet. Sunset Overdrive verkar coolt med, Insomniac gör bra grejer när de fjantar till det ordentligt som de gjorde med Ratchet & Clank serien.
Har fortfarande stor kärlek för Naughty Dog, Sony Santa Monica, Sucker Punch och deras spelserier. Men ibland måste man ju byta kalsonger ett tag. Och jag håller med om att artiklen är tramsig, Xbone är ju inte lanserad på lika många marknader och skillnaden är inte enorm. Visst går det lite bättre för Sony men att dra några större slutsatser än så är förhastat.
Postad 07 March 2014 - 09:25
Vad pratar du om? Ps4an säljer inget längre, alla toppchefer är på väg bort och grafiken dumpas i alla spel så som tex bf4 och watch dog på ps4an. epic fail!
Postad 07 March 2014 - 09:40
Postad 07 March 2014 - 09:43
Jag skulle säga att du slog huvudet på spiken!Försökte bara bidra i tävlingen trådens största överdrift som pacman (?) startade. Inte säker på att jag lyckades dock.
Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 07 March 2014 - 13:29.
Postad 07 March 2014 - 09:47
Fast han glömde att alla spel kommer vara horisontal interlace och sakna tri-linear mip-mappning. Och obligatoriskt "dooooomed" på slutet.
Postad 07 March 2014 - 09:47
Haha, du låter som sinnes och rumpanVad pratar du om? Ps4an säljer inget längre, alla toppchefer är på väg bort och grafiken dumpas i alla spel så som tex bf4 och watch dog på ps4an. epic fail!
Postad 07 March 2014 - 09:49
Indeed. Johan gjorde en balanserad analys av läget hos Sony.
Fast han glömde att alla spel kommer vara horisontal interlace och sakna tri-linear mip-mappning. Och obligatoriskt "dooooomed" på slutet.
Tycker han är spot on! PS4 är en scam från Sony!
Postad 07 March 2014 - 10:37
Postad 07 March 2014 - 12:22
Dude. Halo SP är ganska populärt.jag är väl den enda som spelar Halo för singleplayer
Postad 07 March 2014 - 12:24
Postad 07 March 2014 - 12:29
Postad 07 March 2014 - 13:31
Kan jag hålla med om, Halo sp har jag aldrig haft tråkigt med. Framförallt när man skruvar upp svårighetsgraden.Halos sp är, imho, den bästa sp-kampanjen någonsin för ett fps. Jag älskade alltihop
dock så har jag inte lirat sp i blops 2 eller ghosts, eller bf öht, så det sägs med en rätt stor stämpel att jag m0kan ha missat endel
Postad 07 March 2014 - 13:34
För en mer klaustrofobisk setting System Shock 2 brutalt äckligt bra story och gameplay.
Call of Duty var riktigt bra också fram till och med modern warfare.
För konsol så finns det inte mycket. Gillade the Darkness, Riddick: EFBB även om jag körde det senare på PC. Halo har riktigt dålig story men ändå rätt kul.
Postad 07 March 2014 - 14:38
Halo blir bara ännu bättre i Coop (samma kampanj där, som i vanlig SP) på svåraste nivån.Halos sp är, imho, den bästa sp-kampanjen någonsin för ett fps. Jag älskade alltihop
dock så har jag inte lirat sp i blops 2 eller ghosts, eller bf öht, så det sägs med en rätt stor stämpel att jag m0kan ha missat endel
Helt vansinnigt att jämföra med Blops 2, Ghosts eller BF, det är som att jämföra NHL med svensk division 3-hockey.
Redigerat av SC-Zap, 07 March 2014 - 14:38.
Postad 07 March 2014 - 15:14
Håller absolut med!Halo blir bara ännu bättre i Coop (samma kampanj där, som i vanlig SP) på svåraste nivån.
Helt vansinnigt att jämföra med Blops 2, Ghosts eller BF, det är som att jämföra NHL med svensk division 3-hockey.
Postad 07 March 2014 - 15:51
Halo blir bara ännu bättre i Coop (samma kampanj där, som i vanlig SP) på svåraste nivån.
skulle nog mer jämföra Halo med Super Mario Bros - färgglada spel för pre-teens
Postad 07 March 2014 - 16:16
skulle nog mer jämföra Halo med Super Mario Bros - färgglada spel för pre-teens
Förvånande att nån som spelar cod säger så
Postad 07 March 2014 - 16:18
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 07 March 2014 - 16:19.
Postad 07 March 2014 - 16:57
Nu så:
BAHMDmYCQAAAuBD.jpg large.jpg 42.29K
5 Antal nerladdningar
Redigerat av Zoiler, 07 March 2014 - 16:59.
Postad 07 March 2014 - 17:11
Påminner mig om att jag måste se till att spela Pokemon i år.Edit: lol, bildfunktionen på forumet är superb.
Nu så:BAHMDmYCQAAAuBD.jpg large.jpg 42.29K 5 Antal nerladdningar
Postad 07 March 2014 - 18:03
Att döma av det här forumet så är medelåldern på COD-spelarna snarare 35.Edit: lol, bildfunktionen på forumet är superb.
Nu så:BAHMDmYCQAAAuBD.jpg large.jpg 42.29K 5 Antal nerladdningar
Postad 07 March 2014 - 18:17
Att döma av det här forumet så är medelåldern på COD-spelarna snarare 35.
Drar du upp snittet så mycket? Hur gammal är du egentligen?
Förlåt
Postad 07 March 2014 - 18:41
typ...Att döma av det här forumet så är medelåldern på COD-spelarna snarare 35.
Gör en omröstning.
Postad 07 March 2014 - 18:58
Sales of Microsoft’s (MSFT) new game console, the Xbox One, started strong with some 3 million sold around the world from its Nov. 22 launch to the new year. Since then, though, the consoles have piled up on store shelves. Researcher NPD Group estimates that Sony’s (SNE) PlayStation 4, introduced on Nov. 15, outsold the Xbox One in January by at least a 2-to-1 margin in the U.S. And on March 4, Sony announced that the PlayStation 4 has sold 6 million systems and 13.7 million games, including 2.1 million copies of Killzone: Shadow Fall, an exclusive to the PlayStation. Console makers that log big monthly sales typically report them; Microsoft hasn’t so far in 2014.
Microsoft is betting it can sell more Xbox Ones on the strength of an online multiplayer game called Titanfall, which will be released only for its consoles on March 11. “It’s hard to overstate the importance of Titanfall to the Xbox One release this year,” says Yusuf Mehdi, chief marketing and strategy officer for Microsoft’s devices and studios. “For us, it’s a game changer. It’s a system seller.”
Källa: http://www.businessw...ve-the-xbox-one
Redigerat av sinnes, 07 March 2014 - 18:58.
Postad 07 March 2014 - 19:01
Postad 07 March 2014 - 19:05
Hade ms inte sålt runt 4 miljoner enheter och därmed krossat sina tidigare rekord (och många andra enheters)?
Enligt den där artikeln så är det iaf 3m enheter från 22'a nov till nyår.
Postad 07 March 2014 - 19:10
Och Mariospelarnas? Tror du jag är 10?Att döma av det här forumet så är medelåldern på COD-spelarna snarare 35.
De här Xbox-trollvideorna är för övrigt rätt roliga, alltid så många ljusa röster som låter som de går på dagis =P
http://www.youtube.c...h?v=VsA4qm0wmHc
Redigerat av Zoiler, 07 March 2014 - 19:14.
Postad 07 March 2014 - 19:12
En miljon på drygt två månader är väl inte helt orealistiskt, non?Enligt den där artikeln så är det iaf 3m enheter från 22'a nov till nyår.
Postad 07 March 2014 - 19:28
En miljon på drygt två månader är väl inte helt orealistiskt, non?
Det tror jag inte att det är, men skulle nog tippa själv att de ligger på runt 3,7m sålda.
Postad 07 March 2014 - 20:49
Ser tungt ut för Microsoft och Xbone.
Källa: http://www.businessw...ve-the-xbox-one
Det beror på vad du menar med tungt? 3 miljoner konsoler sålda under perioden 13-11-22 t o m 13-12-31 skulle jag kalla en bra release... Sedan att försäljningen trappat ned är ju inte ovanligt.. Det är snarare PS4 som bryter den vanliga försäljningskurvan.
Folk har väldigt svårt att förstå att det går inte dåligt för MS, det går bara jävligt bra för Sony..
Postad 07 March 2014 - 21:06
. Jag spelar Killzone och Battlefield - spel för vuxna män och kvinnor. COD var det läääänge sen jag lirade. LovarFörvånande att nån som spelar cod säger så
Postad 07 March 2014 - 21:42
Om du pratar MP, ja.skulle nog mer jämföra Halo med Super Mario Bros - färgglada spel för pre-teens
Men om du verkligen tycker att de senare CoD-spelen eller BF är bättre i SP blir jag lite orolig för dig.
Postad 07 March 2014 - 21:56
Det går jävligt bra för ms, det går mirakulöst bra för sonyDet beror på vad du menar med tungt? 3 miljoner konsoler sålda under perioden 13-11-22 t o m 13-12-31 skulle jag kalla en bra release... Sedan att försäljningen trappat ned är ju inte ovanligt.. Det är snarare PS4 som bryter den vanliga försäljningskurvan.
Folk har väldigt svårt att förstå att det går inte dåligt för MS, det går bara jävligt bra för Sony..
Postad 07 March 2014 - 22:12
När var senaste Halo och Super Mario du spelade igenom?COD var det läääänge sen jag lirade. Lovar
Postad 08 March 2014 - 11:29
Postad 08 March 2014 - 14:16
verkar vara microsofts svar på mantle..
Postad 08 March 2014 - 14:21
Undrar om detta an bli en liten tideturner för xbone?
Postad 08 March 2014 - 14:24
Det är ett API.. Det krävs ju att grafikkortet har dessa funktioner för att tillgodogöra sig det nya directx fullt ut därav denna klassning när det gäller grafikkort...Jag trodde att grafikkort och liknande var förutrustade med directx, inte att det var en mjukvara.
Undrar om detta an bli en liten tideturner för xbone?
Redigerat av jimjans, 08 March 2014 - 14:27.
Postad 08 March 2014 - 15:59
Det är ett API.. Det krävs ju att grafikkortet har dessa funktioner för att tillgodogöra sig det nya directx fullt ut därav denna klassning när det gäller grafikkort...
"Secret sauce" confirmed!
Postad 08 March 2014 - 17:52
Tackar. Jag är tekniskt efterbliven. Kan man använda sig av directx12 till ps4, någon som vet? Hur fungerar det med gpu och direct x, jag gissar att det även är mycket tyngre att köra direct x 12 än 11b eller vad det senaste nu kan ha hetat.Det är ett API.. Det krävs ju att grafikkortet har dessa funktioner för att tillgodogöra sig det nya directx fullt ut därav denna klassning när det gäller grafikkort...
Postad 08 March 2014 - 17:58
När var senaste Halo och Super Mario du spelade igenom?
Halo 3 och New Super Mario
Om du pratar MP, ja.
Men om du verkligen tycker att de senare CoD-spelen eller BF är bättre i SP blir jag lite orolig för dig.
Spelar inte singleplayer delen i fps-shooters.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?