Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
#4651
Postad 05 December 2016 - 07:54
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Jag har ett problem som CD inte har svarat på. (inte vill, inte kan, ignorerat?) Jag har skickat flera mail och ringt supporten men inget har hänt. Sist lovade de att de skulle skicka ärendet till teknisk chef som skulle höra av sig ... men icke! Jag undrar om det är någon som vet mera om detta.
Problemet gäller: Visning av textning för hörselskadade som sänds i marknätet, t ex SVT1, SVT2. TV4.
Denna textning har tidigare visats men den försvann i samband med en uppgradering av boxen i september. Jag har en HD box 500 GB (ADB 5720) Vad som var bra med denna textning var att den också kunde spelas in och ses vid uppspelning. (Till skillnad från vanlig TextTV som inte spelas in!) Funktionen visas under menyn Programinfo och är aktiverad men textningen visas ej. Enligt supporten ska man till den senaste utgåvan ha förberett för att även spela in TextTV men den funktionen kommer senare??? Jag misstänker att det då uppstått en rejäl bugg och att man inte kollar funktionerna i de marksända nätet speciellt mycket innan release. Jag tror inte det var ett medvetet val för då skulle även menyn i boxen ha justerats ... eller?
Min fru är hörselskadad och textningen är en viktig funktion för oss. Jag reagerade på ett uttalande från en person på supporten som svarade ".. aha du menar dövtextningen ..." då vi pratade om problemet. Detta är nästan på gränsen till diskriminering! Det visar att man inte bryr sig så mycket om denna funktionalitet. Det är många fler än döva som är intresserade av textning för hörselskadade!
Det är också en gåta för mig att man inte har plockat in textningen på de satellitsända kanalerna för SVT och TV4. Det borde vara lätt som en plätt att ta med den textningen. Det är tur att den finns med i CMore's kanaler! (kanske inte helt och hållet samma sak ... men ändå!)
Jag hoppas att åtminstone funktionen med inspelning av TextTV (textTV s199) kommer för då kan man använda den som alternativ till textningen för hörselskadade.
Hej
Vi kommer inom kort att ha en lösning för detta. I den nya funktionen i boxen så kommer textningen via text-tv 199 alltid att spelas in automatiskt, och du väljer själv när du vill aktivera textningen genom att trycka på inställningar på fjärrkontrollen. Du behöver inte aktivera textningen via text-tv 199 varje gång du vill göra en inspelning.
Ber så hemskt mycket om ursäkt för bemötandet, ska följa upp det med kundservice så det inte händer igen.
Skicka ett PM med dina kontaktuppgifter så hör jag av mig till dig och berättar mer om vad som är på gång.
Mvh
Niklas
#4652
Postad 05 December 2016 - 08:28
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Hej
Du kopplar in kabeln i antenningången märkt SAT1 på HD-box smart
Mvh
Niklas
Nu menade jag hd box 5720,den har fått ta över vita boxen som tvilling,i det rummet har jag bara en antennkabel. Ett avsnitt blev inte inspelat nämligen.
#4653
Postad 05 December 2016 - 08:49
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Nu menade jag hd box 5720,den har fått ta över vita boxen som tvilling,i det rummet har jag bara en antennkabel. Ett avsnitt blev inte inspelat nämligen.
Hej
I ADB 5720 ska kabeln kopplas i ANT 1. För att kunna spela in tex två program som går samtidigt behövs två kablar i den boxen. i HD-box Smart räcker det med en kabel (om man kör sat-cr/single cable) eftersom den boxen har en inbyggd splitter/switch.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 05 December 2016 - 08:50.
#4654
Postad 05 December 2016 - 09:48
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Hej
I ADB 5720 ska kabeln kopplas i ANT 1. För att kunna spela in tex två program som går samtidigt behövs två kablar i den boxen. i HD-box Smart räcker det med en kabel (om man kör sat-cr/single cable) eftersom den boxen har en inbyggd splitter/switch.
Mvh
Niklas
Nu är det så att ingen av mina ispelningar funkade pga signalfel. Har 100% signalstyrka och mottagning på ant1 samt ingen av inspelningarna "krockade" med varandra och allt var i standbyläge,dvs ingen tittade på tv på tvillingen. Och ingen inspelning på gång på vardagsrumstv:n (hdbox smart).
#4655
Postad 05 December 2016 - 09:53
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Nu är det så att ingen av mina ispelningar funkade pga signalfel. Har 100% signalstyrka och mottagning på ant1 samt ingen av inspelningarna "krockade" med varandra och allt var i standbyläge,dvs ingen tittade på tv på tvillingen. Och ingen inspelning på gång på vardagsrumstv:n (hdbox smart).
Hej
Kontrollera så det inte är samma användarband i HD-box Smart och ADB 5720. Detta gör du under antenninställningar.
Mvh
Niklas
#4656
Postad 05 December 2016 - 10:18
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Hej
Kontrollera så det inte är samma användarband i HD-box Smart och ADB 5720. Detta gör du under antenninställningar.
Mvh
Niklas
Det behövs en noggrannare förklaring vad du menar,jag har en universal transponder med fyra utgångar,tre inkopplade.
Om jag kör automatisk konfiguarition så ställer båda boxarna in sig på "med 2 kablar (rekommenderas)" Vad menar du med användarband?
#4657
Postad 05 December 2016 - 10:28
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Det behövs en noggrannare förklaring vad du menar,jag har en universal transponder med fyra utgångar,tre inkopplade.
Om jag kör automatisk konfiguarition så ställer båda boxarna in sig på "med 2 kablar (rekommenderas)" Vad menar du med användarband?
Hej Askungen, under antenninställningar behöver du ändra till användarband 1 på din ena box och användarband 2 på den andra. Vänligen Micke
#4658
Postad 05 December 2016 - 10:36
Iceman666
-
Iceman666
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Han hänvisar till sat cr-single kabel installation. I cr utgången i en och samma kabel kan du ha 4 mottagare. Om du därimot använder en inspelningsbar box går det åt två band. Som sagt då får du inte ha samma band på flera ställen och det är det han hänvisar till. Jag pratade med C+ förra veckan ang den nya Smartboxen kontra den gamla vita att man får förtydliga/rätta det man skriver på sin hemsida. Det är som sagt otydligt på deras sida men i den nya Smartboxen behöver du som sagt ingen ctr splitter och två kablar till sat1 o sat2 utan endast en kabel på sat1 så fixar den att splitta det själv om du har en hårdisk installerad för inspelning.
Canal Digital ansvarig!!!!
Det verkar som om autoinstallationen på LNB konfig inte fungerar om du använder ett sat-cr huvud utan jag får manuellt gå in och välja single-cable!!
#4659
Postad 05 December 2016 - 10:51
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Han hänvisar till sat cr-single kabel installation. I cr utgången i en och samma kabel kan du ha 4 mottagare. Om du därimot använder en inspelningsbar box går det åt två band. Som sagt då får du inte ha samma band på flera ställen och det är det han hänvisar till. Jag pratade med C+ förra veckan ang den nya Smartboxen kontra den gamla vita att man får förtydliga/rätta det man skriver på sin hemsida. Det är som sagt otydligt på deras sida men i den nya Smartboxen behöver du som sagt ingen ctr splitter och två kablar till sat1 o sat2 utan endast en kabel på sat1 så fixar den att splitta det själv om du har en hårdisk installerad för inspelning.
Canal Digital ansvarig!!!!
Det verkar som om autoinstallationen på LNB konfig inte fungerar om du använder ett sat-cr huvud utan jag får manuellt gå in och välja single-cable!!
Så du menar att jag bara ändrar inställningarna till singlecable och skruvar ur ant2 på smart boxen samt ändrar till singlecable på adb 5720 så funkar det? Även att jag har universl lnb.
#4660
Postad 05 December 2016 - 10:56
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Så du menar att jag bara ändrar inställningarna till singlecable och skruvar ur ant2 på smart boxen samt ändrar till singlecable på adb 5720 så funkar det? Även att jag har universl lnb.
Hej
Du behöver inte tänka på användarband, du måste ha ett single cable/sat-cr LNB för att kunna använda dig av en kabel. När du kör universal så behöver du två kablar in i din HD-box Smart, och en kabel in i ANT 1 på 5720.
Mvh
Niklas
#4661
Postad 05 December 2016 - 11:13
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Hej
Du behöver inte tänka på användarband, du måste ha ett single cable/sat-cr LNB för att kunna använda dig av en kabel. När du kör universal så behöver du två kablar in i din HD-box Smart, och en kabel in i ANT 1 på 5720.
Mvh
Niklas
Provar med fab.återställning som ni föreslog i mailen.
#4662
Postad 07 December 2016 - 12:46
metzil
-
metzil
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag undrar över en sak. Om jag skaffar den nya smart-boxen blir mina gamla boxar, 500GB resp on Demand, obrukbara då eftersom det gamla programkortet avaktiveras om jag förstått det hela rätt? Det går inte att flytta över nya kortet till mina gamla boxar, inte ens med adapter av något slag? Jag tänkte mig ha den gamla boxen i ett annat rum och bara flytta över programkortet om jag vill titta på satellitsändningar där. Går det eller finns det någon lösning på det, förutom tvillingabonnemang?
#4663
Postad 07 December 2016 - 15:42
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Jag undrar över en sak. Om jag skaffar den nya smart-boxen blir mina gamla boxar, 500GB resp on Demand, obrukbara då eftersom det gamla programkortet avaktiveras om jag förstått det hela rätt? Det går inte att flytta över nya kortet till mina gamla boxar, inte ens med adapter av något slag? Jag tänkte mig ha den gamla boxen i ett annat rum och bara flytta över programkortet om jag vill titta på satellitsändningar där. Går det eller finns det någon lösning på det, förutom tvillingabonnemang?
Hej metzil
Tyvärr så kan du inte flytta kortet mellan boxarna om du köper den nya HD-Box Smart eftersom den boxen har ett micro sim i stället för ett vanligt programkort.
Mvh
Niklas
#4664
Postad 07 December 2016 - 16:43
metzil
-
metzil
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej metzil
Tyvärr så kan du inte flytta kortet mellan boxarna om du köper den nya HD-Box Smart eftersom den boxen har ett micro sim i stället för ett vanligt programkort.
Mvh
Niklas
Så det finns ingen adapter till microsimkortet, liknande som finns till mobiltelefoner? Om inte, går det att skaffa ett tvillingabonnemang med ny smartbox och behålla gamla boxen med stora simkortet?
#4665
Postad 07 December 2016 - 23:00
Unregisteredb616f598
-
Unregisteredb616f598
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Canal digital:
Skulle inte Apple tv'n komma den här veckan för befintliga kunder som hoppade på erbjudandet? Har inte fått någon avisering att den ska vara på väg.
Fråga två, behöver jag antennkabel till smartboxen jag fick, eftersom den inte har stöd för follw me?
Har kört på bara nätverk med den vita boxen som den ska ersätta. Märkligt att ta bort en så pass smidig funktion..
#4666
Postad 08 December 2016 - 06:32
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Heller inte fått Apple tvn och nu har de gått två veckor.
#4667
Postad 08 December 2016 - 08:44
Unregisteredea6ee995
-
Unregisteredea6ee995
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag beställde den 22:a, och då sa dom att den skulle skickas om 3-4veckor.
Förhopningsvis så skulle jag få den innan jul....
#4668
Postad 08 December 2016 - 10:50
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Canal digital:
Skulle inte Apple tv'n komma den här veckan för befintliga kunder som hoppade på erbjudandet? Har inte fått någon avisering att den ska vara på väg.
Fråga två, behöver jag antennkabel till smartboxen jag fick, eftersom den inte har stöd för follw me?
Har kört på bara nätverk med den vita boxen som den ska ersätta. Märkligt att ta bort en så pass smidig funktion..
Hej homestream, Fellow88 och -Borat.
När man har beställt vårt erbjudande där man får en kostnadsfri Apple TV 4 så skickas den från en annat lager ca 14 dagar efter att beställningen är gjord. Upplever ni att ni har väntat länge på er leverans skulle vi behöva gå igenom ärendet med er via telefon på 0770 33 22 11 så vi kan undersöka var er beställning befinner sig.
Vänligen Tobias
Så det finns ingen adapter till microsimkortet, liknande som finns till mobiltelefoner? Om inte, går det att skaffa ett tvillingabonnemang med ny smartbox och behålla gamla boxen med stora simkortet?
Hej metzil
Rent tekniskt så fungerar en adapter, men det är inget vi rekommenderar (lätt att kortet lossnar och fastnar i boxen) eftersom guldchippet på kortet ska vara vänt nedåt.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 08 December 2016 - 10:50.
#4669
Postad 08 December 2016 - 11:14
Unregisteredc7a78fc4
-
Unregisteredc7a78fc4
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej
Apple TV´n skickas separat, bör landa under nästa vecka om du är befintlig kund.
Mvh
Niklas
Hej homestream, Fellow88 och -Borat.
När man har beställt vårt erbjudande där man får en kostnadsfri Apple TV 4 så skickas den från en annat lager ca 14 dagar efter att beställningen är gjord. Upplever ni att ni har väntat länge på er leverans skulle vi behöva gå igenom ärendet med er via telefon på 0770 33 22 11 så vi kan undersöka var er beställning befinner sig.
Vänligen Tobias
Hej metzil
Rent tekniskt så fungerar en adapter, men det är inget vi rekommenderar (lätt att kortet lossnar och fastnar i boxen) eftersom guldchippet på kortet ska vara vänt nedåt.
Mvh
Niklas
Det övre citatet säger denna vecka för samtliga?
Nu säger ni 14 dagar från beställning?
#4670
Postad 08 December 2016 - 13:35
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Nej, Det säger "bör landa" 
#4671
Postad 08 December 2016 - 15:49
Unregisteredb616f598
-
Unregisteredb616f598
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Nej, Det säger "bör landa" 
Från Kina då kanske 😛
#4672
Postad 11 December 2016 - 16:45
Unregisteredb616f598
-
Unregisteredb616f598
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Någon som fått sin Apple TV?
#4673
Postad 12 December 2016 - 11:48
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Någon som fått sin Apple TV?
Inte jag i alla fall =) Men en jäkla massa boxar på Mina Sidor har jag fått, får väl glädja mig åt dessa 
Redigerat av hugeman, 12 December 2016 - 11:50.
#4674
Postad 12 December 2016 - 13:15
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Inte jag i alla fall =) Men en jäkla massa boxar på Mina Sidor har jag fått, får väl glädja mig åt dessa 
Hej Hugeman
Om du tex köper en HD-box Smart + hårddisk så ser det ut som du har 3 st HD-box Smart på min sida. En fix för problemet är på gång.
Mvh
Niklas
#4675
Postad 12 December 2016 - 16:06
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Canal digital: Skulle inte Apple tv'n komma den här veckan för befintliga kunder som hoppade på erbjudandet? Har inte fått någon avisering att den ska vara på väg. Fråga två, behöver jag antennkabel till smartboxen jag fick, eftersom den inte har stöd för follw me? Har kört på bara nätverk med den vita boxen som den ska ersätta. Märkligt att ta bort en så pass smidig funktion..
Hej Homestream! Vi håller på för fullt och skickar ut så du har den inom några dagar. Hoppas du får mycket nöje av den. Vänligen Therese Det övre citatet säger denna vecka för samtliga? Nu säger ni 14 dagar från beställning?
Hej igen Experia! Du borde ha den i morron eller på onsdag, Vi skickar för fullt just nu. Vänligen Therese Heller inte fått Apple tvn och nu har de gått två veckor.
Hej Fellow88! Den landar hos dig inom kort dvs inom några dagar, vi skickar ut för fullt just nu. Vänligen Therese Jag beställde den 22:a, och då sa dom att den skulle skickas om 3-4veckor. Förhopningsvis så skulle jag få den innan jul....
Hej Borat! Den landar hos dig inom några dagar, hoppas den kommer till användning. Vänligen Therese Nån som fått sin Atv4 som ingick i kampanjen?
Den kommer till dig nu inom några dagar, vi skickar ut för fullt just nu. Vänligen Therese
#4676
Postad 12 December 2016 - 16:07
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Hej Hugeman
Om du tex köper en HD-box Smart + hårddisk så ser det ut som du har 3 st HD-box Smart på min sida. En fix för problemet är på gång.
Mvh
Niklas
Har bara en HD-Box smart utan hårddisk men har 2 Smartboxar på mina sidor ändån. Dock får jag inte ihop med hur och vilka kortnummer som används, tycker inte det stämmer med de kortnummer jag har o jag vill inte att mina parade enheter ska sluta funka..., en 500 GB inspelningsbar, en HD Smartbox utan hårddisk och en CA-modul i en TV. Allt fungerar än så länge i alla fall. Det kanske ändå har med buggen att göra så jag avvaktar och se vad som händer =)
#4677
Postad 12 December 2016 - 21:07
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Skickas Apple TVn från Elgiganten med Bring? Om inte så har jag anledning att vara orolig. Har fått en epost-avisering med kollinummer, men inte beställt nåt därifrån.
#4678
Postad 12 December 2016 - 22:32
kentarne
-
kentarne
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Samma här. Så det är nog så.
#4679
Postad 12 December 2016 - 22:36
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Samma här. Så det är nog så.
Härligt, då är det ytterst sannolikt. Blev riktigt orolig där ett tag. Har läst om de som beställer i andras namn, sedan väntar på leveransen på den adress det är beställt till. Kvar står man med fakturan. Hade vart sådär.
#4680
Postad 13 December 2016 - 06:31
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Vore ändå bra å få d bekräftat från cd.. Så man vet.
#4681
Postad 13 December 2016 - 08:19
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
Skickas Apple TVn från Elgiganten med Bring? Om inte så har jag anledning att vara orolig. Har fått en epost-avisering med kollinummer, men inte beställt nåt därifrån.
Vet inte hur det är i detta fall men jag har kört ut post åt Bring i ett år och aldrig någonsin har jag delat ut något som kommit från ElGiganten.
#4682
Postad 13 December 2016 - 08:51
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
En Canal Digital-tråd som handlar om ATV4 och logistik.
#4683
Postad 13 December 2016 - 08:53
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Skickas Apple TVn från Elgiganten med Bring? Om inte så har jag anledning att vara orolig. Har fått en epost-avisering med kollinummer, men inte beställt nåt därifrån.
Samma här. Så det är nog så.
Vore ändå bra å få d bekräftat från cd.. Så man vet.
Vet inte hur det är i detta fall men jag har kört ut post åt Bring i ett år och aldrig någonsin har jag delat ut något som kommit från ElGiganten.
Hej!
Det stämmer att Apple TV 4 skickas från ElGigantens lager och paketen kommer vara er tillhanda inom kort.
Vänligen Tobias
#4684
Postad 13 December 2016 - 09:53
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Är ny CD-kund sedan 1,5 vecka. Installationen gick smidigt och allt har fungerat tills idag. Igår köpte jag ny tv-bänk och kopplade därför ur allting och ihop igen. Allt fungerade resten av kvällen men...
I morse fick jag felmeddelande om att "Ett problem uppstod när HDCP-länken skulle konfigureras" Boxen visar endast detta meddelande och det går inte att komma förbi.
Har testat med att göra allt strömlöst starta om osv utan resultat...
Kör med CDs senaste smart box, Yamaha 2030, apple tv och LG 60PB560V.
HDCP verkar vara ett otyg, ska man behöva köpa en splitter som strippar HDCP för att det ska fungera att titta på CD?
#4685
Postad 13 December 2016 - 09:53
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Skickas Apple TVn från Elgiganten med Bring? Om inte så har jag anledning att vara orolig. Har fått en epost-avisering med kollinummer, men inte beställt nåt därifrån.
Hej Vispen74
Det stämmer att Apple TVn skickas från Elgiganten, så du behöver inte vara orolig.
Mvh
Niklas
#4686
Postad 13 December 2016 - 11:04
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Är ny CD-kund sedan 1,5 vecka. Installationen gick smidigt och allt har fungerat tills idag. Igår köpte jag ny tv-bänk och kopplade därför ur allting och ihop igen. Allt fungerade resten av kvällen men...
I morse fick jag felmeddelande om att "Ett problem uppstod när HDCP-länken skulle konfigureras" Boxen visar endast detta meddelande och det går inte att komma förbi.
Har testat med att göra allt strömlöst starta om osv utan resultat...
Kör med CDs senaste smart box, Yamaha 2030, apple tv och LG 60PB560V.
HDCP verkar vara ett otyg, ska man behöva köpa en splitter som strippar HDCP för att det ska fungera att titta på CD?
Hej Xp2002
Kan du testa en annan HDMI kabel och se om det löser problemet? Om ny kabel inte fungerar, testa någon annan HDMI ingång på TVn.
Mvh
Niklas
#4687
Postad 13 December 2016 - 13:37
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Ja, ska testa annan kabel när jag kommer hem. Dock använder jag samma kabel som tidigare fungerat felfritt i över en vecka. TV:n har bara en HDMI ingång så den kan jag inte byta.
Hårdvarureset "Meny 375337" kanske är värt att testa också?
#4688
Postad 13 December 2016 - 15:47
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Ja, ska testa annan kabel när jag kommer hem. Dock använder jag samma kabel som tidigare fungerat felfritt i över en vecka. TV:n har bara en HDMI ingång så den kan jag inte byta.
Hårdvarureset "Meny 375337" kanske är värt att testa också?
Kör du direkt från Box till tv, eller testa det. Jag kan inte köra igenom min Yamaha stärkare tx. Får köra optiskt ljud istället till Yamahan.
Redigerat av Tore3, 13 December 2016 - 15:49.
#4689
Postad 13 December 2016 - 16:03
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Kör du direkt från Box till tv, eller testa det. Jag kan inte köra igenom min Yamaha stärkare tx. Får köra optiskt ljud istället till Yamahan.
Ja, ska testa det också. Det har dock fungerat felfritt genom Yamahan senaste veckan.
Så sjukt irriterande med dessa kopieringsskydd som bara förstör för vanliga konsumenter och inte påverkar piraterna för fem öre...
Lösningen verkar ju annars vara att köpa en splitter som fixar hdcp:n...även det sjukt irriterande att behöva betala en femhundring för att få något som jag redan betalat för 
Redigerat av xp2002, 13 December 2016 - 16:05.
#4690
Postad 13 December 2016 - 17:08
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Jag har inget från Elgiganten på väg, men andra som beställde efter i min närhet har det.
Är jag glömd?
#4691
Postad 13 December 2016 - 17:38
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Jag har inget från Elgiganten på väg, men andra som beställde efter i min närhet har det.
Är jag glömd?
Samma här,fick svar att d skulle komma förra veckan..
Redigerat av homery, 13 December 2016 - 17:39.
#4692
Postad 13 December 2016 - 18:13
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag fick fick e-mail från Elgiganten idag om att Apple TVn är skickad till mig.
#4693
Postad 14 December 2016 - 19:38
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Vet inte hur det är i detta fall men jag har kört ut post åt Bring i ett år och aldrig någonsin har jag delat ut något som kommit från ElGiganten.
Nu är ju saken bekräftad av CD, men hittade följande, vilket gjorde att jag lugnade mig för stunden:
Elgiganten väljer Bring för paket i hela Norden
#4694
Postad 15 December 2016 - 09:23
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Ja, ska testa det också. Det har dock fungerat felfritt genom Yamahan senaste veckan.
Så sjukt irriterande med dessa kopieringsskydd som bara förstör för vanliga konsumenter och inte påverkar piraterna för fem öre...
Lösningen verkar ju annars vara att köpa en splitter som fixar hdcp:n...även det sjukt irriterande att behöva betala en femhundring för att få något som jag redan betalat för 
Efter att ha bytt HDMI-kabel från Yamahan till TV:n så fungerar det nu igen. Noterade att det var en v1.3 kabel och därmed sannolikt felkällan. Ytterst märkligt att det fungerade felfritt i en vecka innan det tog stopp 
Återstår att se om det är tillfälligt och om felet kommer tillbaka...
Off topic: varför går det inte att logga in på forumet via mac?
#4695
Postad 15 December 2016 - 09:59
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Ja just det, en fundering till:
Ska boxen stå på 1080p eller ska jag låta Yamhan eller TV:n skala upp bilden?
#4696
Postad 15 December 2016 - 11:53
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Jag har inget från Elgiganten på väg, men andra som beställde efter i min närhet har det.
Är jag glömd?
Hoppas man får den innan jul. Kämpa nu Canal Digital och Elgiganten =) Eller har din skickats nu junkan?
#4697
Postad 15 December 2016 - 12:45
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Ja just det, en fundering till:
Ska boxen stå på 1080p eller ska jag låta Yamhan eller TV:n skala upp bilden?
Hej
Jag rekommenderar dig att köra 1080i
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 15 December 2016 - 12:46.
#4698
Postad 15 December 2016 - 16:06
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Tack för julklappen Canal Digital! Den kommer jag att slå till på.
#4699
Postad 15 December 2016 - 16:09
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Roliga nyheter för dig som använder vår app!
10 nya livekanaler i playtjänsten, läs mer på länken nedan.
https://www.canaldig...i-playtjansten/
Mvh
Niklas
#4700
Postad 15 December 2016 - 17:35
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Nä fortfarande ingen apple-tv på väg till mig som tog erbjudandet första dagen...
Var är den Canal Digital??
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|