* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 20 januari 2009 - 14:36
Postad 20 januari 2009 - 16:07
Jag har provat detta flera gånger men aldrig fått igång någon verifieringsprocess. Någon som vet vad som kan vara felet? Använder Vista Ultimate.
Har du fått detta att fungera.
Jag har samma problem.
/Mike
Postad 20 januari 2009 - 17:53
Dvs. Om jag besöker t.ex. Facebook så går den atomatiskt över till att visa "mobil versionen" som är rejält nedbantad istället för att visa hela sidan.
Tack på förhand, MvH: Anton.
Postad 20 januari 2009 - 19:28
Helt riktigt! Jag har Googlat dom jag är inntreserad av men jag blir inte klok på vad Xperia Tweak är för något?
Någon som vill förklara?
Xperia Tweak är ett program ihopsnickrat av en medlem här i tråden. Det är ett program som du kan ändra inställningar i telefonen med. Den finns att hämta här.
Postad 20 januari 2009 - 20:18
Någon som fet hur jag gör om jag vill visa hela websidor direkt genom opera / opera mini på min xperia?
Dvs. Om jag besöker t.ex. Facebook så går den atomatiskt över till att visa "mobil versionen" som är rejält nedbantad istället för att visa hela sidan.
Finns en länk på facebooks mobilsida som tar det till den "riktiga". Står typ "För att komma till huvudsidan, klicka här".
Det absolut första som står innan du loggar in... ovanför "Välkommen till Facebook".
//Joel
Postad 20 januari 2009 - 20:29
Använder du även ThrottleLauncher? Någon annan som gör så? Isåfall - vad tycker ni om TL?
Det slöade ner min telefon rätt ordentligt.. likaså TrottleLock. Det funkade fint så länge man bara låste och låste upp.. men i samband med samtal, larm och andra aktiviteter som aktiverar telefonen var det rätt segt och tog inte direkt på fingerrörelsen.
Jag har en rätt ren telefon, formaterade om förra veckan. Så det finns inte så himla många andra saker som kan ha krockat. Stängde av alla andra idag-tillägg näg jag testade ThrottleLauncher också... segt..
//joel
Postad 20 januari 2009 - 21:28
DIFference >> Gillade inte riktigt Spb mobile shell, känns som om det finns mer käcka program som är anpassade för vanliga today-skärmen. Sen är det ju segt att byta panel varje gång man startar telefonen. Detta kan man ju iofs fixa med tweaken, men det hela känns, än så länge, lite hawaii tycker jag. Man får ju tex inte slå in pinkoden till luren då.
soer >> Bra tips, ska testa dessa. Tack.
Postad 20 januari 2009 - 23:37
Postad 21 januari 2009 - 12:57
Använder Inesoft, och är alldeles nöjd med att se det där.
Har följt denna tråd sen början av november och har haft väldigt mycket nytta av många inlägg.
O mest intressant har det varit att följa några av medlemmarnas utveckling, från att ha varit nybörjare på WM o nu till de som postar mest tips o trix!!!
Sen har det varit mycket prat om olika kalendrar. Jag använder TodayAgenda och är nöjd med vad jag får. Nu använder jag visserligen bara kalendern till att visa födelsedagar, men tycker att programmet ger mig det jag behöver.
Postad 21 januari 2009 - 14:05
Postad 21 januari 2009 - 14:08
Är så förbannad nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Igår natt ställde jag in i kalendern (alarmet) på 08:00.
Jag hade en mycket viktig läkartid som jag absolut inte fick missa då jag redan varit sen 12 minuter vid första besöket och fått iskalla blickar och kommentarer av personalen på vårdcentralen.
Vårdcentralen ligger 3 min gångväg från mig men jag ställde in klockan så att jag skulle ha gott om tid.
Kollade säkert en 3 gånger innan jag la mig så att larmet var inställt.
Ni kan gissa vart detta är på väg va?
Vaknar AV MIG SJÄLV kl 10:10. Telefonen ligger stilla där den legat och verkar oberörd. Jag har inte missat larmet för jag har inte så lite som ett pip från telefonen kl 8. Inte heller står det på displayen något om missat larm.
Faaaan tänker jag och somnar om vetandes att jag har ett annat larm inställt varje dag som väcker mig kl 11:15 då jag åker till jobbet.
Detta larm har jag inställt sedan flera veckor tillbaks och det har fungerat varje dag som jag ställt in det utom en gång och så.....just idag också.
Vaknar ÅTER AV MIG SJÄLV kl 12:44.
Missat läkartiden och en timme på jobbet.
Sinnes är vad det är, sinnes........
kul å sitta å handla väckarklockor när man köpt en lurjä***l för 6500:-
Xperia har haft så j*/^`a mycket skit för sig så att nackdelarna snart börjar väga över fördelarna.
För 6500:- är alla vi idioter försökskaniner för Sonyericssons första Windows Medialur.
Pressen från ipohe har lett till idiotiska och förhastade produkter.
Redigerat av MaxXximilian, 21 januari 2009 - 14:15.
Postad 21 januari 2009 - 14:24
Katastrofmorgon med Xperia.
Är så förbannad nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Igår natt ställde jag in i kalendern (alarmet) på 08:00.
Jag hade en mycket viktig läkartid som jag absolut inte fick missa då jag redan varit sen 12 minuter vid första besöket och fått iskalla blickar och kommentarer av personalen på vårdcentralen.
Vårdcentralen ligger 3 min gångväg från mig men jag ställde in klockan så att jag skulle ha gott om tid.
Kollade säkert en 3 gånger innan jag la mig så att larmet var inställt.
Ni kan gissa vart detta är på väg va?
Vaknar AV MIG SJÄLV kl 10:10. Telefonen ligger stilla där den legat och verkar oberörd. Jag har inte missat larmet för jag har inte så lite som ett pip från telefonen kl 8. Inte heller står det på displayen något om missat larm.
Faaaan tänker jag och somnar om vetandes att jag har ett annat larm inställt varje dag som väcker mig kl 11:15 då jag åker till jobbet.
Detta larm har jag inställt sedan flera veckor tillbaks och det har fungerat varje dag som jag ställt in det utom en gång och så.....just idag också.
Vaknar ÅTER AV MIG SJÄLV kl 12:44.
Missat läkartiden och en timme på jobbet.
Sinnes är vad det är, sinnes........
kul å sitta å handla väckarklockor när man köpt en lurjä***l för 6500:-
Xperia har haft så j*/^`a mycket skit för sig så att nackdelarna snart börjar väga över fördelarna.
För 6500:- är alla vi idioter försökskaniner för Sonyericssons första Windows Medialur.
Pressen från ipohe har lett till idiotiska och förhastade produkter.
Jag använder Xperian som väckarklocka och diversa andra påminnelser och den har aldrig någonsin missat. Sålunda kan det inte vara fel på telefonen i sig. Visst, jag kör SPB Time kan ha någon med saken att göra men då måste det ju räknas till skit bakom tangentbordet om din telefon inte sköter sig som den ska. Jag undrar hur många som köper en helt ren windowsdator och sen gnäller över att de inte kan använda word eller redigera sina photoshopbilder.
Xperian är precis som vilken dator som helst, man får skaffa de program men behöver helt enkelt.
Postad 21 januari 2009 - 16:10
http://www.ageye.de/....php?s=download
Spb Time är inte helt pålitligt, det är iaf min erfarenhet som long time WM-användare.
Sen är det ju precis som sagt här tidigare att en WM-telefon inte är bättre eller sämre än de program man installerar, precis som på en vanlig PC.
Postad 21 januari 2009 - 17:52
Postad 21 januari 2009 - 17:57
GAlarm är ett förbaskat bra program som aldrig har strulat:
http://www.ageye.de/....php?s=download
Spb Time är inte helt pålitligt, det är iaf min erfarenhet som long time WM-användare.
Sen är det ju precis som sagt här tidigare att en WM-telefon inte är bättre eller sämre än de program man installerar, precis som på en vanlig PC.
Jag drog hem G-alarm nyss, ska installera.
Jag måste väl kunna kräva att telefonen tjuter som den ska på angiven tid i det medföljande programet???
eller är det för mycket begärt?
Visst finns det hur mycket mjukvara som helst men något så grundläggande som en kalender/påminnelse -funktion borde funka smärtfritt.
Jag har inte nått spb program instalerat, använder lurens egna kalenderfunktion.
Kul å ringa tillbaka till vårdcentralen nu för en ny tid.
Tror knappt själv på min förklaring.
- Vårdcentralen, Godmiddag!
- Hej, jag har köpt en sprillan lur för halva din månadslön som inte pep i morse, ehemm... 2 ggr dessutom.
Kan jag få en ny tid?
Redigerat av MaxXximilian, 21 januari 2009 - 18:00.
Postad 21 januari 2009 - 20:14
En RSS-läsare att rekommendera är pRSSreader; http://code.google.com/p/prssr/
Fördelen med det programmet är att det synkar med Google Reader, både prenumerationer och lästa/olästa.
Jag har installerat detta och det funkar fint. Ett LITET problem bara. Den visar fel tid på artiklarna i RSS-feeden.
Jag har kollat källan och där står det rätt tid, men när det kommer ut på telefonen är det fel med ett par timmar.
Nån som känner till felet och vet om man kan göra nått åt det?
(och ja, jag har försökt goggla på det)

Postad 21 januari 2009 - 21:04
Min xperia är inne på reparation för 3:e gången nu. Felen som har varit är bla. att det står kvar på skärmen att jag fått ett nytt meddelande fast jag varit inne och läst det. Man måste alltså gå in 2 ggr på sms:et för att det skall försvinna. Det andra jag stör mig på är att bokstäverna åäö kommer i fel i orden om man skriver snabbt. Om jag nu får tillbaka telefonen en tredje gång och dessa problem kvarstår vad har jag då rätt till?
Får man bara en ny telefon eller kan man kräva att få köpa en annan modell? vill inte ha en telefon för över 5000 som har massa småbuggar och hänger sig då och då.
Postad 21 januari 2009 - 21:42
Undrar om någon kör TF3D.
Har provat ett par gånger men tycker att telefonen blir mycket slöare.
Någon som har några erfarenheter?
/mike
Postad 21 januari 2009 - 22:06
Jag tänkte höra om nån har råkat ut för samma problem som mig, då det gäller att använda en egen alarmsignal. Jag har sett att många rekommenderar Galarm för att lösa liknande problem, men jag skulle vilja få det att lira med orginalprogrammet (om det nu är möjligt)...
Jag har lagt till tre .wav-filer i "Den här enheten\windows" och jag kan se dem där jag väljer alarmsignal. Om jag dock försöker välja någon av dem, så tvärvägrar luren och hoppar till "Default"-signalen.
-Jag har testat att göra filerna i både 16 och 44 kHz, men med samma resultat... :-(
Lägger jag filerna i samma katalog som ovan men som .mp3 eller .wma så dyker de inte ens upp bland listan av alarmsignaler jag kan välja!
Några tips/idéer?
Postad 21 januari 2009 - 22:08
Jag drog hem G-alarm nyss, ska installera.
Jag måste väl kunna kräva att telefonen tjuter som den ska på angiven tid i det medföljande programet???
eller är det för mycket begärt?
Visst finns det hur mycket mjukvara som helst men något så grundläggande som en kalender/påminnelse -funktion borde funka smärtfritt.
Jag har inte nått spb program instalerat, använder lurens egna kalenderfunktion.
Kul å ringa tillbaka till vårdcentralen nu för en ny tid.
Tror knappt själv på min förklaring.
- Vårdcentralen, Godmiddag!
- Hej, jag har köpt en sprillan lur för halva din månadslön som inte pep i morse, ehemm... 2 ggr dessutom.
Kan jag få en ny tid?
Det med strulande larm och notifications som inte fungerar är tyvärr ett ganska vanligt fel på WM lurar. Det som händer att det blir för mycket skit i systemets notification que wilket kan medföra krångel med larm, att telefonen inte låter när det ringer och så vidare. Finns program för att rensa den från dubletter och felaktigheter, tex Memmaid eller SK tools. Finns även något gratisprogram som jag tyvärr inte minns namnet på
Postad 21 januari 2009 - 23:24
Hej!
Min xperia är inne på reparation för 3:e gången nu. Felen som har varit är bla. att det står kvar på skärmen att jag fått ett nytt meddelande fast jag varit inne och läst det. Man måste alltså gå in 2 ggr på sms:et för att det skall försvinna. Det andra jag stör mig på är att bokstäverna åäö kommer i fel i orden om man skriver snabbt. Om jag nu får tillbaka telefonen en tredje gång och dessa problem kvarstår vad har jag då rätt till?
Får man bara en ny telefon eller kan man kräva att få köpa en annan modell? vill inte ha en telefon för över 5000 som har massa småbuggar och hänger sig då och då.
Löjligt att dom inte känner till på supporten (om du varit i kontakt med dem vill säga) att man kan lösa problemet med åäö genom att ändra till 2 eller fler bokstäver innan den föreslår ord. Du ändrar det på fliken ordförslag under alternativ om du klickar på pilen där nere bredvidmjukvarutangentbordets ikon.
Har nämnts ett antal gånger i den här tråden tidigare också..
Jag har ibland en viss delay på lästa sms också.. men då handlar det om att idag-skärmen inte uppdateras på typ 5 sec.. så det ser jag inte som en riktig bugg.. bara en lite seg uppdatering.
//Joel
Postad 22 januari 2009 - 03:09
Jag verkar inte vara ensam om att ha råkat ut för missade larm.
Finns en känd bugg "WM Alarm Bug"
http://discussion.tr...ad.php?t=175110
Jag installerade G-alarm
efter att installationen är klar får jag följande medelande:
'Your device seems to be at risk to have the Windows alarm bug.
Fixing the alarm bug needs a restart of the device to complete the operation!
Do you want to restart now?'
Startade om och satte ett provlarm och det verkar funka.
Standardsignalen är mesig som en gonattsaga dock, hur ändrar jag alarmsignalen?
Jag behöver örfilar och marschmusik på maxvolym för att överhuvudtaget fundera på att gå upp ur sängen.
Redigerat av MaxXximilian, 22 januari 2009 - 03:10.
Postad 22 januari 2009 - 06:22
Originalet har fungerat klockrent, vaknar till och med när skärmen tänds innan larmet börjar ljuda. Så nu är SPB Time i papperskorgen.
Något jag inte tycker om är att födelsedagar på kontakter inte larmar, utan man måste lägga in dom manuellt i kalendern.
Postad 22 januari 2009 - 08:22
När jag hade SPB Time installerat är den gången jag har missat ett larm, men det testades under dagtid, så jag har inte lidit av det.
Originalet har fungerat klockrent, vaknar till och med när skärmen tänds innan larmet börjar ljuda. Så nu är SPB Time i papperskorgen.
Något jag inte tycker om är att födelsedagar på kontakter inte larmar, utan man måste lägga in dom manuellt i kalendern.
Nån som glömde klicka i Enable-rutan efter att du satte alarmet kanske? ;=)
Postad 22 januari 2009 - 10:11
Standardsignalen är mesig som en gonattsaga dock, hur ändrar jag alarmsignalen?
Jag behöver örfilar och marschmusik på maxvolym för att överhuvudtaget fundera på att gå upp ur sängen.
I standard-alamet så klickar du på den lilla gula alarmklockan. I G-alarm kan du göra en playlist med flera låtar.
Postad 22 januari 2009 - 17:12
Kan man ange minneskortet som standardminne full ut så att allt sparas där?
Man kommer inte långt med 400mb.
har 16gb minneskort.
Postad 22 januari 2009 - 17:40
filer som överförs via bluetooth läggs på telefonminnet som standard, hur ändrar jag det till minneskortet?
Kan man ange minneskortet som standardminne full ut så att allt sparas där?
Man kommer inte långt med 400mb.
har 16gb minneskort.
Kolla om detta hjälper dig:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=452594
Postad 23 januari 2009 - 01:46
Kolla om detta hjälper dig:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=452594
Ja tack det är ju en hjälp i sig, men jag vågar inte gå in registenycklar och pilla.
Tänkte mer om det fanns någon ruta man kunde bocka i/ur.
Postad 23 januari 2009 - 01:51
Det borde vara standard tycker man.
Jag vet att man kan spela in typ 20-30 sek (beskrivet nedan)
men jag vill kunna spela hela samtal som jag gjort med min lg shine innan.
Nån som vet?
Google vet inte så mycket heller.
During a call, you can record it quite easily with the following steps:
- place your call on speakerphone
- press the "Notes" button
- a new note will appear with some call information
- press Menu -> View Recording Toolbar
- press Record button (the red dot)
- press Stop button to end recording (the square button)
- a "speaker" icon will appear in your note
- press "speaker" icon to play the recording
saxat från
http://www.inxperia....ething-try.html
Postad 23 januari 2009 - 10:19
Någon som fet hur jag gör om jag vill visa hela websidor direkt genom opera / opera mini på min xperia?
Opera Mobile som finns med i mobilen visar webbsidor som de ser ut och inte någon bantad version. Dock känner vissa sidor av att man surfar på en mobil och skicakr vidare till sin mobilversion, t.ex. YouTube.com.
Löjligt att dom inte känner till på supporten (om du varit i kontakt med dem vill säga) att man kan lösa problemet med åäö genom att ändra till 2 eller fler bokstäver innan den föreslår ord. Du ändrar det på fliken ordförslag under alternativ om du klickar på pilen där nere bredvidmjukvarutangentbordets ikon.
Har nämnts ett antal gånger i den här tråden tidigare också..
Jag har ibland en viss delay på lästa sms också.. men då handlar det om att idag-skärmen inte uppdateras på typ 5 sec.. så det ser jag inte som en riktig bugg.. bara en lite seg uppdatering.
//Joel
Det där med att ändra antalet bokstäver innan den föreslår ord hjälper inte mot problemet att åäö hamnar i fel ordning. Trodde det först men efter att jag börajde skriva ännu snabbare så hamnar dei fel ordning. Jag har tom stängt av funktionen som föreslår ord och det händer ändå.
Och jag tror inte detta är något hårdvarufel utan snarare mjukvarufel så knappast någon ide att skicka på service för det. Bara att vänta på mjukvaruuppgradering, eller skriva lite långsammare.

Postad 23 januari 2009 - 10:19
Det är väl ok i mörker, men i dagsljus så gör bakgrundsbelysningen det väldigt svårt att se vad som står på tangenterna.
Postad 23 januari 2009 - 11:02
Opera Mobile som finns med i mobilen visar webbsidor som de ser ut och inte någon bantad version. Dock känner vissa sidor av att man surfar på en mobil och skicakr vidare till sin mobilversion, t.ex. YouTube.com.
Det där med att ändra antalet bokstäver innan den föreslår ord hjälper inte mot problemet att åäö hamnar i fel ordning. Trodde det först men efter att jag börajde skriva ännu snabbare så hamnar dei fel ordning. Jag har tom stängt av funktionen som föreslår ord och det händer ändå.
Och jag tror inte detta är något hårdvarufel utan snarare mjukvarufel så knappast någon ide att skicka på service för det. Bara att vänta på mjukvaruuppgradering, eller skriva lite långsammare.
Då lär du nog får vänta länge tyvärr. Mer eller mindre alla HTC telefoner med qwerty tangentbord har lidit av samma fel i olika utsträckning, minns det från min Qtek 9100, TyTn I och II och även ibland min Touch Pro och självklart från Xperian med. Ett enormt irriterande problem när det uppstår. Ska erkänna att det är skönt att slippa dessa problem då alla mina WM lurar är sålda nu

Postad 23 januari 2009 - 11:08
Då lär du nog får vänta länge tyvärr. Mer eller mindre alla HTC telefoner med qwerty tangentbord har lidit av samma fel i olika utsträckning, minns det från min Qtek 9100, TyTn I och II och även ibland min Touch Pro och självklart från Xperian med. Ett enormt irriterande problem när det uppstår. Ska erkänna att det är skönt att slippa dessa problem då alla mina WM lurar är sålda nu
Du får helt enkelt skriva lite långsammare - det enda som hjälper
Tror faktiskt inte alls att det är någon dum idé att verkligen skriva långsammare.

Postad 23 januari 2009 - 12:07
Eftersom att prorgramvaran påminner (samma?) mycket om den som finns i X1 så kanske man kan hoppas att det snart kommer en till ..............

Redigerat av Unregistered5d19e759, 23 januari 2009 - 12:49.
Postad 23 januari 2009 - 15:12
Hur vet man att telefonen använder wifi istället för 3G. Ibland när jag kopplar upp mig mot routern hemma så kommer 3G igång också. Vill ju inte att det ska bli alltför dyrt.
Postad 23 januari 2009 - 15:41
Jag har en fråga som jag hoppas nån kan hjälpa mig med.
Jag har en X1, med ett abbonnemang från 3. Jag jobbar i Danmark, men bor i Malmö, så åker ju mellan två länder i princip varje dag.
Fördelen med att ha ett abb från 3, är ju då att min samtalstaxa är densamma oavsett om jag är i Sverige eller Danmark, så länge jag använder 3's nät i Danmark såklart.
Nu kommer då mitt problem, det verkar som om täckningen på 3 i danmark är lite svagare än dom andra operatörernas, så oftast hoppas min X1 in på till exempel TDC, eller till o med Telia DK, så för att försäkra mig om att jag hamnar på 3's nät, måste jag gå in o välja att jag vill sätta min operatör manuellt, och sedan välja 3.
Men då när jag sen kommer hem på kvällen så måste jag ju sen ställa om telefonen till att söka nät automatiskt igen, för att den ska komma på det svenska 3 nätet (då svenska o danska 3 är olika nät)
Finns det nån som vet hur jag kan undgå detta? Kanske finns det nåt program eller register hack som gör att man kan välja vilket nätverk man ska använda när man roamar?
Tacksam för all hjälp!
Postad 23 januari 2009 - 22:25
Morsning!
Jag tänkte höra om nån har råkat ut för samma problem som mig, då det gäller att använda en egen alarmsignal. Jag har sett att många rekommenderar Galarm för att lösa liknande problem, men jag skulle vilja få det att lira med orginalprogrammet (om det nu är möjligt)...
Jag har lagt till tre .wav-filer i "Den här enheten\windows" och jag kan se dem där jag väljer alarmsignal. Om jag dock försöker välja någon av dem, så tvärvägrar luren och hoppar till "Default"-signalen.
-Jag har testat att göra filerna i både 16 och 44 kHz, men med samma resultat... :-(
Lägger jag filerna i samma katalog som ovan men som .mp3 eller .wma så dyker de inte ens upp bland listan av alarmsignaler jag kan välja!
Några tips/idéer?
Tänkte bara meddela att jag lyckades lösa problemet, i händelse av att nån annan skulle sitta med samma huvudbry...
Jag testade ett antal mp3 to wav converters och jag fick det slutligen att fungera med Switch Audio Converter:
http://www.tucows.com/preview/382226
Det verkar vara 16 kHz som är max vad som går att använda, så kvaliteten är väl kanske inte den bästa, men det funkar i alla fall. Efter det var det bara att skicka in filerna i "Den här enheten\windows" och välja nån av dem som larmsignal...
G-alarm börjar se mer och mer attraktiv ut, skulle man väl kunna sammanfatta detta äventyr med! ;-)
Postad 25 januari 2009 - 04:01
Extremt användbart.
*Gratis också.
Ang inspelning:
Vito audionotes vanliga version funkar inte hela vägen med xperia.
Den har en grym autofunktion som spelar in alla samtal och sparar filen i mp3 format på valfritt minneskort, detta fungerar bra men man kan inte spela in motpartens röst utan att först sätta på högtalaren, detta suger.
Tydligen så har dom släppt en xperia version.
Nån som har tips på andra diktafonprogram som spelar in samtal?
Postad 25 januari 2009 - 17:14
http://forum.xda-dev...ad.php?t=475482
Har inte testat den än, men den verkar "legit". Är det kanske redan någon av er som har den?
Redigerat av dogan, 25 januari 2009 - 17:14.
Postad 25 januari 2009 - 17:38
Verkar finnas en ny ROM ute: X1i_GENERIC_SE_CDF1215-3315_R2AA006
http://forum.xda-dev...ad.php?t=475482
Har inte testat den än, men den verkar "legit". Är det kanske redan någon av er som har den?
Varför tjatar folk i det forumet om att folk ska ladda upp ditten och datten? Det är väl bara att köra Sony Ericsson Update Service???
Postad 25 januari 2009 - 17:47
Varför tjatar folk i det forumet om att folk ska ladda upp ditten och datten? Det är väl bara att köra Sony Ericsson Update Service???
De flesta på xda inkl. mig själv kör med custom SPL och ROM och då fungerar inte update service. Dessutom har t.ex. den nya svenska rom:en inte kommit upp på SE's update service än. Killen som lagt upp dessa nya versioner har fått tag på dom genom SE:s service center app.
Redigerat av Golgo_13, 25 januari 2009 - 17:48.
Postad 25 januari 2009 - 17:54
För, som Golgo_13 skrev, så finns den nya svenska ROMen inte på SE Update Service.
Och eftersom SE är sega på att släppa uppdateringen, är detta ett bra sätt att uppdatera sin telefon.
Postad 25 januari 2009 - 18:07
Har varit o hämtat hem den nya uppdateringen men hur installerar jag den?För, som Golgo_13 skrev, så finns den nya svenska ROMen inte på SE Update Service.
Och eftersom SE är sega på att släppa uppdateringen, är detta ett bra sätt att uppdatera sin telefon.
Postad 25 januari 2009 - 18:27
Postad 25 januari 2009 - 18:49
Har varit o hämtat hem den nya uppdateringen men hur installerar jag den?
http://forum.xda-dev...ad.php?t=446070
ELLER:
https://www.minhembi...s...216385&st=0
Redigerat av dogan, 25 januari 2009 - 18:57.
Postad 25 januari 2009 - 19:03
Ok man måste ha flashad för att denna ska funka. Denna ROM är alltså inte för original ROM?http://forum.xda-dev...ad.php?t=446070
ELLER:
https://www.minhembi...s...216385&st=0
Postad 25 januari 2009 - 19:09
Är detta sant? Om det är sant så borde ju massor av människor upplevt det på denna telefon..
Postad 25 januari 2009 - 19:12
Ok man måste ha flashad för att denna ska funka. Denna ROM är alltså inte för original ROM?
Hur menar du då? Hur ska man få den nya romen till telefonen om man inte ska flasha?
Postad 25 januari 2009 - 19:18
Då missförstog nog jag vad detta var för något. Jag trodde det var en uppdatering från SE som inte hade släpps ännu via Update Service och att man då via denna fil kunde få tillgång till uppdateringen tidigare.Hur menar du då? Hur ska man få den nya romen till telefonen om man inte ska flasha?
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar