* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 31 March 2010 - 18:44
RB123
-
RB123
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har hitills inte fått det att fungera testar att beställa ett nytt simkort först innan jag skickar tillbaks mobilen för service
Sry att jag inte märkte av dig, hoppade till slutet av tråden för han bad mig att skriva. Han har testat med 2 olika simkort och det hjälper inte.
Postad 31 March 2010 - 18:50
Unregistered5e4e52c7
-
Unregistered5e4e52c7
-
Användare
-
-
117 inlägg
Ni som fått era mobiler får gärna dra av en recension på prisjakt så att man kan se sen vad ni tycker. Vet att det uppskattas oerhört rent allmänt bland folk när det ska jämföras hit och dit mellan telefoner. Då spelar folks erfarenheter beträffande telefonerna stor roll
Postad 31 March 2010 - 18:52
RichardA
-
RichardA
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Ja alltså, inställningarna ska ju följa med mobilen om inte annat. 
Vad menar du? Ska man bara kunna klicka på webbläsaren och börja surfa?? I min X1:a var jag tvungen att skriva in telia online någon stans har jag för mig iaf.! Dessutom verkar inte ÅÄÖ att fungera heller då det står följande i we bbläsaren! "webbsidan r inte tillgnglig"
Postad 31 March 2010 - 18:57
silverkillen
-
silverkillen
-
Användare
-
-
124 inlägg
vad heta ni e, til den som inte kom igång med surf..... när du startade upp mobilen första gången kunde du välja att hämta inst auto gick fin fint för mig, tycker det känns som om folk stressar sig igenom mobilen, ta det bara lugnt å kän er fram, allt har varit jätte smidigt för mig, inga problem alls, å ja börjar redan kunna skriva fortare
helt enkelt, verkar som Ericsson lyckats !
Postad 31 March 2010 - 19:02
RichardA
-
RichardA
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
vad heta ni e, til den som inte kom igång med surf..... när du startade upp mobilen första gången kunde du välja att hämta inst auto gick fin fint för mig, tycker det känns som om folk stressar sig igenom mobilen, ta det bara lugnt å kän er fram, allt har varit jätte smidigt för mig, inga problem alls, å ja börjar redan kunna skriva fortare
helt enkelt, verkar som Ericsson lyckats !
jag fick bara välja land sedan startade telefonen upp. ?? inga auto inställningar här inte
Postad 31 March 2010 - 19:11
Borrelia
-
Borrelia
-
Rookie
-
9 inlägg
Efter att ha läst denna tråden nu ett tag så blev jag tvungen att köpa mig en jag oxå idag. Det blev en vit hos 3 och nu som undrar så e den låst till 3 men dom har inga egna menyer i operativet. Och dom hadde den på Frölunda torg när jag gick så hadde dom 9 kvar vid 18 tiden
Postad 31 March 2010 - 19:11
Seriouz
-
Seriouz
-
Användare
-
-
140 inlägg
Har hitills inte fått det att fungera testar att beställa ett nytt simkort först innan jag skickar tillbaks mobilen för service
Ingen service där inte, är det fel på luren inom första veckan så ska du ha en ny. Mitt tips: Gå med den till affären du köpte den och låna ett simkort av dem, stoppa i o testa.. Funkar det inte då heller, så ska du ha en ny. Har du köpt den på nätet så testa nån polares sim kort.
Postad 31 March 2010 - 19:12
K1M
-
K1M
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
jag fick bara välja land sedan startade telefonen upp. ?? inga auto inställningar här inte
Sen fick du väl ett fönster med typ 5 val, tidszon, tid, datum, inställningar... Om inte. Inställningar/Trådlösa Styrenheter/Mobila nätverk/Automatinska internet...
Postad 31 March 2010 - 19:12
Rille_lkp
-
Rille_lkp
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
Man får scrolla ner i inställningsguiden så finns det en knapp för att hämta inställningar. Lätt att missa att det går att scrolla ner. Se http://www.swedroid....4llningar#Telia för inst.
Postad 31 March 2010 - 19:13
RichardA
-
RichardA
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
löste det på egen hand.
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Vad menar du?
Ska man bara kunna klicka på webbläsaren och börja surfa??
I min X1:a var jag tvungen att skriva in telia online någon stans har jag för mig iaf.!
Dessutom verkar inte ÅÄÖ att fungera heller då det står följande i we bbläsaren!
"webbsidan r inte tillgnglig"
bara att sätta i och börja surfa på alla nya telfoner. Fungera inte det skicak tillbaka telefonen och beställ en annan  Men se till att du har en dataplan, annars kan det bli dyrt
Redigerat av theclone, 31 March 2010 - 19:13.
silverkillen
-
silverkillen
-
Användare
-
-
124 inlägg
jo, jag lovar, om du skrollat ner e man för het missar man, men gör så här i stället då, uppdatera från .14 till .16 då får du göra om allt igen när du uppdaterat
Postad 31 March 2010 - 19:14
LRI
-
LRI
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Alltså fan va less jag är, verkar som posten har tappat bort min telefon!!!
Postad 31 March 2010 - 19:17
thestaar
-
thestaar
-
Amatör
-
-
52 inlägg
fel...
Redigerat av thestaar, 31 March 2010 - 19:18.
Postad 31 March 2010 - 19:17
vikeskar
-
vikeskar
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Alltså fan va less jag är, verkar som posten har tappat bort min telefon!!!
Ring posten imorgon?
Postad 31 March 2010 - 19:18
magnumhex
-
magnumhex
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Fick med ett Halebop vänner och surf+ abonnemang, men telefonen känner inte av simkortet
Vad skall jag göra? är det fel på telefonen eller simkortet?
Postad 31 March 2010 - 19:21
LRI
-
LRI
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Ring posten imorgon?
Ringde tidigare ikväll, han tyckte den borde kommit fram idag men hoppades på att den skulle dyka upp imorgon, då han inte riktigt kunde se vart den skulle vara. suck. Lämnar landet om på lördag så måste ha telefonskrället imorgon
Postad 31 March 2010 - 19:36
Tyrfing
-
Tyrfing
-
Rookie
-
7 inlägg
När fick du det simkortet som inte fungerar?
Det är gammalt typ 6-7år? Sry att jag inte märkte av dig, hoppade till slutet av tråden för han bad mig att skriva. Han har testat med 2 olika simkort och det hjälper inte.
Testade ett annat kort och det registrerade min X10 iaf så jag mistänker att det i mitt fall är sim-kortet.
Postad 31 March 2010 - 19:37
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Mitt paket fanns inte på Poststället när jag var dit, inte i deras system iaf.
Jag bad som kolla lite mer, och efter en stund visade det sig att dom scannat en gammal streckkod (annat kolli-id alltså) som satt på kartongen. 
Men tack vare mitt inte allt för vanliga efternamn så mindes en av dom att hon ställt upp ett paket i hyllan med mitt namn.
Postad 31 March 2010 - 19:46
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Det är gammalt typ 6-7år?
Testade ett annat kort och det registrerade min X10 iaf så jag mistänker att det i mitt fall är sim-kortet.
Tja, det är nog ett för gammalt simkort. Faktiskt. Det gör enorm skillnad. Så det är dags att fixa nytt i vilket fall som helst. Känner en som hade en iPhone och störde sig något enormt på att den hade usel mottagning. Gick in och frågade vad det var för skräp och killen i butiken frågade vad han hade för simkort. Det var ett Vodafone-simkort från när de i princip precis hade börjat med 3G. Så det var bara att byta till ett nytt så funkade telefonen klockrent efter det.
Postad 31 March 2010 - 19:50
silverkillen
-
silverkillen
-
Användare
-
-
124 inlägg
Postad 31 March 2010 - 19:59
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
http://www.youtube.c...h?v=Z9DblQfSX_g
filmat med x10 i dag
Löjligt bra bild! Är det ens lönt att kunna spela in i 720p nu?
Postad 31 March 2010 - 20:02
silverkillen
-
silverkillen
-
Användare
-
-
124 inlägg
http://www.youtube.c...h?v=h93O3E5aRMoX10 film i mörker å i motljus Löjligt bra bild! Är det ens lönt att kunna spela in i 720p nu? 
ja håller med å om man sen bäddar in å förminskar en aning blir de ju klockrent
Postad 31 March 2010 - 20:10
Tyrfing
-
Tyrfing
-
Rookie
-
7 inlägg
Tja, det är nog ett för gammalt simkort. Faktiskt. Det gör enorm skillnad. Så det är dags att fixa nytt i vilket fall som helst. Känner en som hade en iPhone och störde sig något enormt på att den hade usel mottagning. Gick in och frågade vad det var för skräp och killen i butiken frågade vad han hade för simkort. Det var ett Vodafone-simkort från när de i princip precis hade börjat med 3G. Så det var bara att byta till ett nytt så funkade telefonen klockrent efter det. 
Jo misstänker det är säkert ett av problemen med min mottagning nu med, har iaf beställt ett nytt kort men det lär ju dröja till tisdagen innan man får.
Redigerat av Tyrfing, 31 March 2010 - 20:11.
Postad 31 March 2010 - 20:12
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Fan vad less, hade in skit under skärmskyddet som man fick med. Och de 3 st Ecel-skitskydden är inte utskurna vettigt (för högtalaren/hörsnäckan) helt snea och konstiga.
Kan man tvätta skyddet på nåt sätt?
edit: den är tålig. Min damp ner typ en meter i granitgolv eller nåt liknande. Inte ett märke...
Redigerat av mornn, 31 March 2010 - 20:18.
Postad 31 March 2010 - 20:18
flippen
-
flippen
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Var "blåtands-settet" oxå vitt? Efter att ha läst denna tråden nu ett tag så blev jag tvungen att köpa mig en jag oxå idag. Det blev en vit hos 3 och nu som undrar så e den låst till 3 men dom har inga egna menyer i operativet. Och dom hadde den på Frölunda torg när jag gick så hadde dom 9 kvar vid 18 tiden
Postad 31 March 2010 - 20:20
thestaar
-
thestaar
-
Amatör
-
-
52 inlägg
nån som har nån aning om hur man lägger in egna ringsignaler och om det går att ändra tema eller klockutseende eller så, sen en konstig grej, vi ligger vi +1 timme på tidzonen men på telefonen står det att vi e +2 xD
Postad 31 March 2010 - 20:24
sefors
-
sefors
-
Användare
-
-
121 inlägg
Jo misstänker det är säkert ett av problemen med min mottagning nu med, har iaf beställt ett nytt kort men det lär ju dröja till tisdagen innan man får.
Vilken operatör har du? När jag fick problem med mitt simkort (telenor) gick jag till en av deras butiken och 5 minuter senare hade jag fått ett nytt kort.
Postad 31 March 2010 - 20:25
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
gaad, måste jag förbi affären IGEN imorrn och köpa ett dyrt skärmskydd :/
Postad 31 March 2010 - 20:26
the-guvnor
-
the-guvnor
-
Användare
-
-
121 inlägg
Är det någon som har köpt den genom 3, och isf någon som har fått igång mobil-TV?
Får inte min att fungera
Postad 31 March 2010 - 20:27
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
nån som har nån aning om hur man lägger in egna ringsignaler och om det går att ändra tema eller klockutseende eller så, sen en konstig grej, vi ligger vi +1 timme på tidzonen men på telefonen står det att vi e +2 xD
Nee, de e CEST just nu så det är GMT+2 (dvs. sommar tid)
deenajs
-
deenajs
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Du lägger in egna ringsingnaler via mediascape, gillar du inte klockan är det bara att ladda ner någon av de hundratal som ligger i Market  Under sommartid är Sverige UTC+2 eftersom vi ställer fram klockan en timme
Das Zie
-
Das Zie
-
Användare
-
-
159 inlägg
Vad är bästa köpet med abonnemang? Fri datatrafik känns som ett måste då man vill kunna se SVT Play mm utan att fundera på hur mycket data som går åt. Helst vill man ringa och sms:a fritt, och ha bra täckning.
Är det Telenors 699 Kr/mån? "Gratis" telefon, fri surf, samtal, sms, mms och data. Men hur är täckningen?
Postad 31 March 2010 - 20:30
thestaar
-
thestaar
-
Amatör
-
-
52 inlägg
haha hade ja ingen aning om att vi e +2 på sommaren  , men tack för hjälpen
Postad 31 March 2010 - 20:33
Borrelia
-
Borrelia
-
Rookie
-
9 inlägg
Var "blåtands-settet" oxå vitt?
Nä det jag fick med var svart. Men jag har sett en video någonstans på nätet där det var vitt
RB123
-
RB123
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
den tragiska historian är nu inte längre tragisk.. Trots min kompis hade testat 2 simkort så gav han inte upp utan begav sig till mig och det fungerade med mitt simkort. Så måste höja varningens finger till Tele2:s simkort.. 2 av 3 kort som är tele2 fungerade inte..
nu är han glad igen
flippen
-
flippen
-
Amatör
-
-
57 inlägg
gaad, måste jag förbi affären IGEN imorrn och köpa ett dyrt skärmskydd :/
Alla pratar om dessa skärmskydd. Är inte X10:an utrustad med repfritt glas? Ja, något likande detta http://www.youtube.c...h?v=LYZF0e3HVaI
Postad 31 March 2010 - 20:34
sefors
-
sefors
-
Användare
-
-
121 inlägg
Vad är bästa köpet med abonnemang? Fri datatrafik känns som ett måste då man vill kunna se SVT Play mm utan att fundera på hur mycket data som går åt. Helst vill man ringa och sms:a fritt, och ha bra täckning.
Är det Telenors 699 Kr/mån? "Gratis" telefon, fri surf, samtal, sms, mms och data. Men hur är täckningen?
Ditt val beror mycket på viken operatör dina vänner har...iaf vad gäller samtalskostnaden. Halebop verkar överlag rätt vettigt...funderar på deras abb "Hallå med surf plus". 3GB data, 19 öre samtalskostnad till alla nät, 3000 sms i månaden (även till utlandet) för 149:- i månaden...och så kör de på telias nät. Edit: 7775:- över två år inkl telefonen.
Redigerat av sefors, 31 March 2010 - 20:40.
Postad 31 March 2010 - 20:34
Hampan
-
Hampan
-
Användare
-
-
123 inlägg
Någon som har problem med PC Suite? Kan inte hitta telefonen säger den. Måste synca min Outlook..
Postad 31 March 2010 - 20:35
thestaar
-
thestaar
-
Amatör
-
-
52 inlägg
var nånstans ska man trycka i mediascape för att lägga till en egen ringsignal, där e ju typ inget o klicka på
Postad 31 March 2010 - 20:40
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
var nånstans ska man trycka i mediascape för att lägga till en egen ringsignal, där e ju typ inget o klicka på 
tryck på knappen med fyra fyrkanter så har du valet att sätta ringtone =)
Das Zie
-
Das Zie
-
Användare
-
-
159 inlägg
Ditt val veror mycket på viken operatör dina vänner har...iaf vad gäller samtalskostnaden.
Halebop verkar överlag rätt vettigt...funderar på deras abb "Hallå med surf plus". 3GB data, 19 öre samtalskostnad till alla nät, 3000 sms i månaden (även till utlandet) för 149:- i månaden...och så kör de på telias nät.
Edit: 7775:- över två år inkl telefonen.
Dom har ju telia, 3, tele2 och halebop. Därför vill man kanske ha fast pris till alla nät oavsett vem man ringer. Men det är ju det där med täckningen. Bor i Sthlm så det är nog inget problem, men åker en hel del till norrbotten och härjedalen. Hur funkar det där?
LRI
-
LRI
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Mitt paket fanns inte på Poststället när jag var dit, inte i deras system iaf. Jag bad som kolla lite mer, och efter en stund visade det sig att dom scannat en gammal streckkod (annat kolli-id alltså) som satt på kartongen.  Men tack vare mitt inte allt för vanliga efternamn så mindes en av dom att hon ställt upp ett paket i hyllan med mitt namn. 
Hehe jo men killen som jobbar på det stället och kända igen mig direkt, killen kan tydligen hela mitt namn utantill. Vet inte om det säger att jag får paket för ofta
Postad 31 March 2010 - 20:43
thestaar
-
thestaar
-
Amatör
-
-
52 inlägg
tryck på knappen med fyra fyrkanter så har du valet att sätta ringtone =)
tack
Postad 31 March 2010 - 20:47
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Alla pratar om dessa skärmskydd. Är inte X10:an utrustad med repfritt glas? Ja, något likande detta http://www.youtube.c...h?v=LYZF0e3HVaI
Nån som har försäkring som vill testa? Känns bara bättre att ha skärmskydd. Jag har ingen försäkring så jag vill inte testa xD
Postad 31 March 2010 - 20:59
Blixten9
-
Blixten9
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nu har jag lekt med min hela kvällen. Säger bara vilken kanonlur
Jag har bara märkt två saker som stör mig lite. Jag kan inte uppdatera till 1.0.16, står att jag har den senaste  Alla som har uppdaterat, har ni gjort det genom PC Companion? Sen händer det att min fastnar mellan 2 hemskärmar ibland... Inte så farligt men är ändå en detalj man kan reta sig på. Ingen annan som upplevt det?
Förresten jag har inga problem alls med "a". Mitt största problem är att jag är van vid resistiva så jag trycker med naglarna så man kommer åt knapparna under den man vill trycka på
Postad 31 March 2010 - 21:02
martin636
-
martin636
-
Användare
-
-
152 inlägg
Såg tidigare att det inte bara är jag som har problem med att synca telefonen med Outlook, någon som vet hur man göra. Utan att blanda in Google. X10 till Outlook & Outlook till X10?
Postad 31 March 2010 - 21:06
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Såg tidigare att det inte bara är jag som har problem med att synca telefonen med Outlook, någon som vet hur man göra. Utan att blanda in Google. X10 till Outlook & Outlook till X10?
Beror på. Själv kör jag via moxier och företagets exchange-server. Den går via OWA (det vill säga web-mailen). Har inte testat att synca med min lokala outlook-klient (jag märkte precis som ni att det inte riktigt verkade vara som activesync och gav upp).
Postad 31 March 2010 - 21:07
martin636
-
martin636
-
Användare
-
-
152 inlägg
Beror på. Själv kör jag via moxier och företagets exchange-server. Den går via OWA (det vill säga web-mailen). Har inte testat att synca med min lokala outlook-klient (jag märkte precis som ni att det inte riktigt verkade vara som activesync och gav upp).
Okej, tack. Det är via min privata Outlook utan exchange som jag försöker hitta en lösning.
Postad 31 March 2010 - 21:07
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Jag har många kontakter på simkortet med halvdana namn (bara förnamn). Nu har jag dubletter av alla, och sedan många av dem jag mailar med så jag har en till kontakt pga Gmail.
Kan man fixa ihop allt my Pc Companion eller? Vill även länka till FB för TS och sånt. Kan det ske automatiskt?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|