Bifogad fil(er)
Redigerat av big_swede70, 10 March 2011 - 07:17.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 10 March 2011 - 07:17
Mobile Shell... 5st sidor och du kan även få upp till 10. 5st åt sidorna och 5st upp el ner. Stödjer widgets och har en del egna genvägar som e grymma. Klart prisvärd finns på OVI
Bifogad fil(er)Redigerat av big_swede70, 10 March 2011 - 07:17. Postad 10 March 2011 - 22:12
Om jag gör en "radera data och återställ" Nollar jag telefonen helt då? Som till det skick den var när jag packade upp den?
Postad 10 March 2011 - 22:19 Ja, dessutom blir du av med en del program, inget som jag saknar eller som inte går att ladda ner igen. Du blir även av med bakgundsbilder. Det påminner om när man installerar om Windows på en ny dator, man blir av med all skit! Edit: Glöm inte att ta kopia på allt. Redigerat av SL2, 10 March 2011 - 23:21. Postad 10 March 2011 - 22:36
Nytt program (tror jag) för att enkelt klippa till egna bakgrunder från foto: Pano wallpaper
http://store.ovi.com...ckSource=search http://www.allabouts...o_Wallpaper.php Postad 10 March 2011 - 23:27
Någon som testat denna Wikitude Browser?..ska tydligen vara som Layar browser påstås det,Får inte Layar att fungera nämligen,vill inte avinstallera bubbles eller QT4.7
Hade N-desk förut men tyckte den slöa ner telefonen för mycket och kraschade telefonen,aldrig haft problem innan med att behöva starta om den innan jag använde N-desk,det var visserligen innan PR1.1 Postad 10 March 2011 - 23:34
[quote name='sammy75' date='Mar 10 2011, 23:27 ' post='3230596']
Någon som testat denna Wikitude Browser?..ska tydligen vara som Layar browser påstås det,Får inte Layar att fungera nämligen,vill inte avinstallera bubbles eller QT4.7 Testat lite nu..Nja inte tyckte jag att den var bra,får testa mer en annan dag... Postad 11 March 2011 - 08:14
Har haft N8:n nu i 5 veckor och har varit helt nöjd...tills i går då den totalt blev helt död
Postad 11 March 2011 - 08:58
Att skärmsläckaren går igång när navigeringen är på tycker jag är bra. Du har väl märkt att den även går bort automatiskt när det händer något, i god tid före nästa vändning eller när den vill varna för överhastighet eller fartkameror. Men jag behöver inte se på kartan när det bara är att köra rakt.. Då spar jag hellre batteri och ser på klockan.. Postad 11 March 2011 - 09:11 Fast jag pratade ju inte om navigering. Postad 11 March 2011 - 14:13
T-Mobile verkar ska sälja Nokia C7 under namnet "Nokia Tiger" och den verkar ska ha PR2.0 vid leverans: http://nitishkumar.n...r-c7-00-rm-691/ Den här bloggen tror att "Nokia Tiger" kommer släppas i slutet på denna månaden: http://thenokiablog....nokia-c7-tiger/ Bara spekulationer... Redigerat av Unregistered31511, 11 March 2011 - 17:16. Postad 11 March 2011 - 16:40
Har haft ett problem sedan p1.1 uppdateringen som gör att när jag skickar sms får jag upp ett felmeddelande medans det sänder att "Redigeraren stöds ej" eller liknande. detta sker inte jämnt utan då och då. Har nu testat att radera och återställa samt ominstallerat mjukvaran p1.1.
problemet kvarstår tyvärr. Visserligen något jag kan leva med men ändå ett störande moment i en annars underbar telefon. Någon mer med samma problem? Har ingen lust att skicka iväg den på service och vara utan lur 2 flera veckor pga detta "lilla" problem. Postad 11 March 2011 - 16:56
Nokia Bigscreen är ute ur betastadiet och finns nu att ladda ner från Ovi store... Avinstallera eran beta version för säkerhets skull innan..
Postad 11 March 2011 - 17:03 Det var ett inte helt okänt problem med första leveranserna av N8an, Nokia gick tillomed ut och erkände att det var ett problem med att de bara dog, kunde inte laddas upp igen etc, var nått fel med moderkortet har jag för mig. Bara skicka in på reparation och hänvisa till de många filmklipp etc på Youtube där de pratar om det. Orkar inte leta upp åt dig men det borde vara lätt att hitta. Otur, men från vad jag hört så ska Nokia vara mycket snälla och lätta att hantera och de kommer förmodligen ge dig en ny telefon ganska snabbt. Lycka till. Postad 12 March 2011 - 00:26 Hoppas verkligen inte att det har något som helst att göra med "PR2.0". Det var inte mycket att hänga i julgranen. Jag menar att versionsnamn och "PR" har inte något med varandra att göra. På N8an var ju version 011.012 PR1.0 och 013.016 PR1.1. Denna C7-00 version 020.037 kan ju lika gärna vara tex PR1.2 om det nu ens heter så till C7. Väntar mig större nyheter än detta till PR2 till N8. Postad 12 March 2011 - 10:57
Tror nog detta kan vara 2.0 och att "en större" till i 3.0 dyker upp mot hösten. Postad 12 March 2011 - 13:17
Håller med om att detta inte var mycket att skryta med om detta e Pr2.0,detta skulle varit med telefonen från säljstart,snart e det ett år sedan dom annonserade om N8;an och om dom inte kommit längre än så e det riktigt dåligt.Har större förhoppningar att Opera gör en bra webläsare eller att Uc browser får flash och pinch to zoom support,tycker den nya webläsaren ser riktigt slö ut fortfarande i dom videorna som man kunnat se hitills.. Postad 12 March 2011 - 13:28
När jag försöker infoga filmklipp i ett meddelande får jag info om att det inte går att infoga objektet och att maxstorlek är 300 kB! Vad är det för knas?
Postad 12 March 2011 - 13:59
Det är en operatörsbegräsning har jag för mig. Du kan helt enkelt inte skicka för stora MMS-meddelanden (av uppenbara skäl).
Postad 12 March 2011 - 16:01
Nu när MMS-gränsen kom upp så kom jag att tänka på det...
Har tänkt lite på 300kb-gränsen. Varför måste operatörerna fortfarande hållas vid exakt samma (lilla) gräns som när 3G kom? Mobilerna och nätet har blivit bättre, och blir en massa att ställa om för att kunna skicka en liten video. Skulle vilja se en lite större gräns så man får plats med dagens bilder/korta filmer i ett MMS. Postad 12 March 2011 - 16:33
Men kan det vara hela förklaringen? Jag kan bifoga bilder på 1 MB utan problem.Det kan väl inte vara en lägre gräns för filmklipp. 300 kB är ju nada!
Redigerat av Dunbar, 12 March 2011 - 16:36. Postad 12 March 2011 - 17:52 Den skalar ner bilderna då. Inte lika enkelt att göra detta med video. Postad 12 March 2011 - 21:03
Jag kör ju modden på 97% i kvalite på bilderna så dom hamnar väl på ca 3.5-5.5 MB/bild, men jag kan få in mellan 1-2 nerskalade bilder per MMS. Med N95an gick det att få med 3st nerskalade bilder om jag inte minns fel. Tycker det är lite skumt. Hallå, 2011 och 4G på ingång i mobilerna snart... 300kb :S Postad 13 March 2011 - 12:50
Jag tror mitt smsm-problem är borta. Gjorde återigen en total reset av luren. Denna gång struntade jag i att återställa genom ovi s. Fick surt betala mina appar igen (bara Angry birds x2 men ändå) och sen fila på alla inställningar manuellt igen. Men, ta i trä, än så länge har sms:andet varit problemfritt.
Postad 13 March 2011 - 15:06
Inte behöver du betala en gång till för dina appar. De finns ju kvar i "Mina saker", bara att ladda ner igen.
Inte behöver du betala en gång till för dina appar. De finns ju kvar i "Mina saker", bara att ladda ner igen. Postad 13 March 2011 - 18:27
nej, där stod det "köp" istället. Men visst, hade säkert kunnat kontakta nokia och visat kvittot på dom gamla apparna osv. för mycket jobb för 40:-=) Postad 13 March 2011 - 20:44
Jag fick ett sms att min nokia N8 kommit tillbaka från servicen (2 veckor) ang den defekta lila displayen problemet som alla känner till. Grejen var ju den att när jag lämnade in min telefon hos tre så fick jag en ny direkt men även denna var kass så han i kassan orkade inte byta tillbaka utan den nya blev min och den skickades på service med en grundlig beskrivning av problemet. Nu åker jag 5 mil för att hämta den i tre butiken och det enda dem gjort är att uppdatera den till senaste programvaran...what! Testar den i butiken och det jag befarade hände, fortfarande samma problem. Skickade den igen så nu får man se om 2 veckor igen. Efter tre ggr på service och felet inte är åtgärdat har jag rätt att häva köpet vilket jag kommer göra, sen kommer jag vänta tills dem fixat problemet och köpa en ny!
Postad 13 March 2011 - 20:54
katastrof. Det är inte direkt vad man kallar kundservide inte... Postad 14 March 2011 - 09:06
Någon annan som upplevt att multitaskingen inte funkar med webbradio? När jag lyssnar på SR via deras mobilsida och trycker på menyknappen så bryts sändningen.
Postad 14 March 2011 - 10:35 Efter tre gånger är det enligt KK. Postad 14 March 2011 - 11:07
Jag är ganska säker på att det är 2 gånger. Du får gärna peka ut en källa. Jag kan ha fel.
Själv hittade jag ingen referens till just detta när jag tittade, men jag kommer ihåg att jag läst det någonstans. Postad 14 March 2011 - 12:13
Han jag pratade med i affären sa 3 ggr Men Verkar vara efter 2 ggr enl: http://www.konsument...t/Fel-pa-varan/ Postad 14 March 2011 - 12:21
Oftast är det inte en bra idé att lyssna på de i butiken. De spyr ut nonsens för det mesta. Jag har hört en del...
Postad 14 March 2011 - 13:28
Använder du "Mail For Exchange"? Om inte, lägg till ny mailbox och välj Mail for Exchange istället för Hotmail. Skriv in din hotmail-adress som mail, din hotmail-adress/lösenord som användarnamn/lösenord. Ange sedan "m.hotmail.com" som server namn. Sen kan du välja hur ofta/när den ska synca. Var 15.e minut fungerar bra för mig, "Always on" var det tydligen problem med förut iaf. Nu har jag på engelska så sakerna heter nog lite annorlunda om du har på svenska. Postad 14 March 2011 - 14:50 Ja det verkar vara två. Men undrar om det inte var tre tidigare, hur som helst är det fler än två om det inte är samma fel. Postad 14 March 2011 - 18:24
Jag har lämnat in mobilen på service två gånger pga plasten runt omkring menyknappen inte satt fast tillräckligt och "knakade" när jag tryckte på menyknappen eller på plasten och även för att det ekade för mig eller för andra när jag pratade i telefon. Första gången så "lagade" dom det men när jag kom hem med mobilen så började det knaka igen efter att ha tryckt på menyknappen några gånger och ekandet var kvar. Så jag lämnade in mobilen igen dagen efter och nu när jag följer servicen på internet så säger verkstan att de inte hittar något fel, att mobilen fungerar felfritt... Kan jag reklamera mobilen? För andra gången så sa dom ju att dom inte hitta något fel.. Är hos TRE jag köpte mobilen. Kul att jag köpte mobilen i januari och mobilen varit på repration 40% av tiden Postad 15 March 2011 - 20:00
Trött på skittelefonen. Sista chansen sen blir det en Iphone.
Vi är två i hushållet en av har en Iphone 4 och en har Nokia N8. Jag med min N8 får mest bara sitta och fila på inställningar i timmar uatn att komma någonstans medans min mans Iphone alltid fungerar utan minsta problem. Tex vi har Wlan hemma hos oss. Två olika nätverk. Iphonen går utmärkt att komma åt internet på båda nätverken. Min N8 säger "Ogiltigt servernamn" på ena nätverket. (Det verkar finnas 100olika inställningar man kan göra för att få Wlan att funka på N8an men det funkar uselt iaf. På Iphonen finns typ en inställnings möjlighet men det funkar klockrent.) På det nätverket som faktiskt fungerar på N8an fungerar det bara sporadiskt och när telefonen inte kan koppla upp sig mot det försöker den hela tiden mot det andra och så får jag meddelandet "Ogiltigt servernamn" Det verkar ju inte gå att radera nätverk ur telefonen heller och även om jag stänger av routern till nätverket försöker den koppla upp sig mot det... Är så grymt besviken på denna usla skitlur. Bara problem och krångligt så fort man ska göra något. Allt tar minst 10ggr längre tid att åstadkomma om det ens fungerar alls jämfört med min mans telefon. Menyerna är krångliga och trots att jag haft telefonen sedan november kommer jag bort mig och hittar inte saker och inställningarna känns helt ologiska och tillkrånglade. Hade aldrig provat en Iphone innan min man köpte en för några veckor sedan. Tog mig inte ens 20min att lista ut så gott som allt i den. Enda positiva jag kan säga är att kameran är riktigt bra. Är det meningen att N8an ska vara så här tråkig eller har jag nåt fel på min? //Sussi Postad 15 March 2011 - 20:11 Med risk för att någon går bananaz så känns det utan tvekan som ett typiskt "symbianfall". Kan i sammanhanget nämna att jag i höstas bytte till en Nokia med S60 för att det kändes som att jag visste var jag fick och var van vid det. Efter några månader med Symbian insåg jag att det systemet, för mig, känns hopplöst föråldrat och frånsprunget. Väldigt omständigt att hantera och det är lätt att bli bekväm när man nyttjat annat ett tag. Nu går jag tillbaka till Android. Synd, för rent hårdvarumässigt tycker jag att främst N8 är något i hästväg och jag hade inte tvekat en sekund om gränssnittet var annorlunda. Postad 15 March 2011 - 20:16 Du ska kunna kräva att de byter ut mobilen eller häver köpet. Om de vägrar kan du alltid skriva ett skriftlig brev där du hänvisar till konsumentköplagen som du säger åt butiken att skicka med reklamationen till Nokia. Lycka till. Varför du får sådant problem med nätverket vet jag inte. Alla platser där jag använt mobilen på har jag fått perfekt uppkoppling. Det tycks vara just någonting med din telefon. Har du provat kontakta kundtjänst alt. reklamera telefonen? Vad gäller inställningar så tycker jag att de oftast är logiskt placerade, dock lite nergrävda i menyer ibland. Skulle aldrig kunna tänka mig en iFag själv med tanke på Apples stänga djävulska system som tar ifrån dig dina grundläggande rättigheter, samt att iFag är appar, appar, appar och inga homescreens vilket jag finner mycket mer naturligt. Postad 15 March 2011 - 21:53 Vilken tur då att symbiangränssnittet kommer att ändras, annars är jag verkligen inte någon symbianexpert men S60 och Symbian^3 känns inte riktigt som samma sak. För er som missat så har det kommit en ny youtubefilm på en C7 med updatering PR2.0 BTW så såg jag att Angry Birds fått uppdatering och att St. Patrick’s Day kommit. Redigerat av Unregistered31511, 15 March 2011 - 22:45. Postad 15 March 2011 - 23:17 Håller dessvärre med om de flesta punkterna! Ett exempel på extra arbete gällande att få nätverk att fungera är: http://www.eduroam.n...ient/nokia.html lägg också till tiden det tog att hitta det aktuella inställningarna för Chalmers. På andoroid och iphone fungerar det direkt. Redigerat av JTL, 15 March 2011 - 23:17. Postad 15 March 2011 - 23:26
Hos mig har vi också en N8 och en Iphone 4. Jag har inga som helst problem med min N8 inte med frugans Iphone 4 heller men har man lekt med en ifag i 2 minuter så är det inget kul längre. Men jag tror att man måste vara lite datanörd för att stå ut med symbian i nuvarande form och alla tidigare också. Just för att du KAN gör vad du vill med symbian. Jag kan inte fatta hur ajfån har blivit så stort. För mig så är det obegripligt. Sen så har alla telefoner buggar o jävulskap för sig. Frugans ajfääg stänger av sig ibland när hon startar facebook appen...kameran tar ibland 15 sek innan den startar, tycker själv att den laggar till då och då när jag pillrar med den. Kameran suger, ingen radio, inget vettigt bluetoothstöd för att skicka filer, dåligt ljud i hörsnäckan. Inget usbtogo bara drag n droppa en film direkt till telefonen. Hdmi direkt i tvn mm mm mm Ärligt talat så är det bara för att folk inte fattar hur man gör. På en ajfääg så kan du inte göra nån inställning av värde alls, typ slå av o på notifikationer och installera en prutt app. Ähhh nu blev jag sur. Det är som gamla kärringar på jobbet som inte vet hur man mailar för det är såååå jobbigt. Hellvetti. Postad 16 March 2011 - 00:32 Jag utvecklar: Förbättras. Det finns klara skillnader, men samtidigt för många likheter i mitt tycke. Postad 16 March 2011 - 10:07 Om vi tittar på startsidan. Du gör fel som dömmer ut Symbian^3 på grund av dina erfarenheter med S60. Symbian S60 ![]() Symbian^3 före och efter PR3.0 Redigerat av Unregistered31511, 16 March 2011 - 10:09. Postad 16 March 2011 - 11:38
precis vad jag tänkte. kanske inte ska rekommendera N8 till retards. men visst har det strulat en del med WiFi o.s.v. klart värt det ändå. vem vill pröjsa dubbelt för en låst glasbit? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |