Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 21 September 2012 - 14:35

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Okey fel av mig att ange en procentsats, säg att han går upp 10 kg då kanske 1kg är muskler? Mer än det ska väl vara svårt att gå upp vad jag har hört, om man inte satsar väldigt seriöst?
Jag springer en del och hoppas på en bra vinter så det blir mycket skidåkning, och detta gör att jag inte vill gå upp för mkt i vikt samt att det motverkar då jag ofta gör åt mer energi än jag klarar att få i mig.
100 kg skulle jag aldrig vilja väga, tror gränsen snarare går runt 80-82 kanske men då ska det vara 10 kg muskler jag går upp och inget annat

Det låter ganska rimligt. Men 1 kg ren massa är ju rätt mycket ändå!

Jag har full förståelse för att du vill väga "lite" eftersom du idrottar som du gör, mer muskelmassa är ju jäkligt jobbigt i många avseenden. Jag spelade innebandy förr och har blivit helt värdelös jämfört med tidigare på det nu när jag väger 100+ just pga att jag inte manövrerar lika bra längre. Däremot korta sträckor löpning rakt fram (200 m och under) är jag snabbare än tidigare. Men på 400 och uppåt... :lol: Ett annat problem mer påtagligt problem är att jag blir så jäkla trött i armarna om jag jobbar statiskt som exempelvis hänger upp en taklampa. Då behöver jag pauser pga mjölksyra. Till och med att prata i telefon längre stunder gör att jag behöver byta hand då och då. Det är dock värt det enligt mig eftersom jag inte var nöjd tidigare!

Postad 21 September 2012 - 14:53

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Kollade mig lite i spegeln nyss och min rygg har blivit ganska mycket djupare på senaste tiden. Har börjat köra skivstångsrodd (riktiga sådana, överkroppen parallell med golvet) med EZ-stång. Slutat köra en massa latsdrag, bara tre set per pass, smalt v-handtag och underarmsgrepp. Så kort sagt så har jag bytt ut en massa latsdrag mot en massa roddövningar istället vilket funkar fantastiskt bra för mig. Har dock blivit dålig på pullups och chins, men det skiter jag i så länge jag blir större :D

Postad 21 September 2012 - 15:01

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Kollade mig lite i spegeln nyss och min rygg har blivit ganska mycket djupare på senaste tiden. Har börjat köra skivstångsrodd (riktiga sådana, överkroppen parallell med golvet) med EZ-stång. Slutat köra en massa latsdrag, bara tre set per pass, smalt v-handtag och underarmsgrepp. Så kort sagt så har jag bytt ut en massa latsdrag mot en massa roddövningar istället vilket funkar fantastiskt bra för mig. Har dock blivit dålig på pullups och chins, men det skiter jag i så länge jag blir större :D

Härligt!

(hatar dock EZ-stången)

Postad 21 September 2012 - 15:06

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Härligt!

(hatar dock EZ-stången)

Jag älskar EZ-stången :) Använder den till allt (nja, inte riktigt men...).

Postad 21 September 2012 - 16:21

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Överkroppen parallell mot golvet? Hur menar du då?
Att du blivit dålig på chins har säkert att göra med din viktuppgång ;) älskar chins och har börjat köra det igen nu efter ett uppehåll på ca 4 månader.
Har tappat lite men börjar komma tillbaka nu

Postad 21 September 2012 - 16:27

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Överkroppen parallell mot golvet? Hur menar du då?
Att du blivit dålig på chins har säkert att göra med din viktuppgång ;) älskar chins och har börjat köra det igen nu efter ett uppehåll på ca 4 månader.
Har tappat lite men börjar komma tillbaka nu

Postad bild

Så menar jag, fast jag kör underarmsgrepp för jag tycker det tar bättre på ryggen och tröttar inte ut underarmarna lika snabbt.
Ser ju många som kör skivstångsrodd ståendes nästan rakt upp. Det ger ju inget.

Jo, har nog att göra med viktuppgången. Väger ganska många kilon mer nu än när jag höll på mycket med sånt. Har väl tappat lite teknik också iofs.

Postad 21 September 2012 - 17:06

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Postad bild

Så menar jag, fast jag kör underarmsgrepp för jag tycker det tar bättre på ryggen och tröttar inte ut underarmarna lika snabbt.
Ser ju många som kör skivstångsrodd ståendes nästan rakt upp. Det ger ju inget.

Jo, har nog att göra med viktuppgången. Väger ganska många kilon mer nu än när jag höll på mycket med sånt. Har väl tappat lite teknik också iofs.

Kör du stående rodd med underhandsgrepp kan du lika gärna köra hantelrodd och fläska på med vikt och stöttning med andra handen, tar mer på latsen vilket du är starkare i, det Arnold gör på bilden är högrodd och aktiverar övre rygg och då är det överhandsgrepp som gäller för att hålla ut armbågarna.

Postad 21 September 2012 - 17:17

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Kör du stående rodd med underhandsgrepp kan du lika gärna köra hantelrodd och fläska på med vikt och stöttning med andra handen, tar mer på latsen vilket du är starkare i, det Arnold gör på bilden är högrodd och aktiverar övre rygg och då är det överhandsgrepp som gäller för att hålla ut armbågarna.

Jag kör underhandsgrepp, ez-stång och stången så nära mot benen som möjligt. Gillar inte hantelrodd, aldrig gillat det. Jag får iaf sjukt bra kontakt så som jag gör, kanske kan filma någon gång.

Postad 21 September 2012 - 17:43

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Jag kör på Yates-rodd. Tycker att det känns nästan. Sen alternerar jag mellan över och underhandsgrepp när jag känner att det inte tar längre.

Postad 21 September 2012 - 18:35

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jag kör på Yates-rodd. Tycker att det känns nästan. Sen alternerar jag mellan över och underhandsgrepp när jag känner att det inte tar längre.

Yates-rodd?

Postad 21 September 2012 - 18:48

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=vJCv1vdYVS0

Så ser det ut när jag kör, fast inte lika raka ben för jag är inte lika vig

Postad 22 September 2012 - 14:16

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Ja det är väl klart annars kan ju personen bara babbla en massa skit dvs ljuga.

Det kallas placebo vilket är individuellt tex om en person säger att glutamin is the shit och det bygger som fan så är det individens tro att det är det men vetenskapen säger annat.

Så den med dyrast högtalare har alltid rätt och vet mest?

Skulle vilja vända det hela och skriva så här istället. Jag har en helt fungerande bil i normalstandard och jag anser bilar vara ett ganska trevligt ämne det med ;). I de flesta bilar häller man i motorolja, nämn den bilen där man inte gör det, he he. Det jag vet om olja och dess funktion är ungefär NADA. Likväl fyller jag på olja då och då i m in A4 då den fortfarande efter 1½ år slukar olja konstigt nog. Däremot bryr jag mig inte så mkt om det vetenskapliga bakom oljan. För mig räcker det kort och gott att bilhandlaren säger till mig att jag ska se till att oljan finns där och att det är rätt sort. Ibland behöver man som sagt inte massa vetenskapliga studier och mätvärden bakom ett visst handlande. Man kör på erfarenhet. Så länge jag kan minnas har man haft olja i motorn, varför är för mig av underordnad betydelse...

Dyrast högtalare vinner givetvis inte. Senaste Arkenmässan var ett levande bevis på det ;) Hur man upplever ljud är dessutom väldigt olika beroende på tycke och smak. Jag är givetvis inte så dum att jag inte inser att du håller på med ironi, men ändå... Ibland, eller rättare sagt ganska ofta vill du ha bevis på allting Lacto. Prova att lita på folk någon gång då och då. Det kanske blir en ny erfarenhet för dig men ta ett steg i taget, det kommer att göra dig gott ;)

Gällande Glutaman så tror jag inte det finns någon seriös människa som kan "bygga som fxxxn" av Glutamin, i alla fall inte 100% kött. Går man upp omänskligt mkt är det mestadels vatten och fett. Det finns inga lagliga preparat som går att bygga riktigt mycket massa med, svårare än så är det inte.
Att sitta och diskutera JW, Kreatin, Explode, Glutamin mm bygger kanske några gram hit och dit, men inte ens i närheten av det reklamen vill påvisa. Det tror jag i och för sig att du redan vet...

Till sist. Hoppas att du läste det senaste inlägget fr mig där en person beskriver sambandet vätska driver vätska.
För egen del har jag aldrig brytt mig om det vetenskapliga bakom resonemanget, jag har bara gjort det som samtliga tävlande gör. Ungfär som varenda bilägare gör, dvs fyller på olja då och då i alla fall om man har en ny A4 som slukar olja :)

G

Postad 22 September 2012 - 16:25

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Bra pass idag. Bestämde mig för att träna på riktigt riktigt djupa knäböj, så djupt det bara går. Började lätt med bara stången men tippade bakåt hela tiden. Tänkte att det kanske hjälper att stretcha soleus, så jag satte mig i sittande vadpressen och stretchade ut den lite. Gick betydligt bättre då.
8 reps på varje set. 20kg, 50kg, 55kg, 60kg och till sist två set på 65kg. Mycket långsammare än normalt och ända ner, stanna där en sekund och sedan sakta upp igen.
Gick vidare på marklyft, lite uppvärmning på 50 och 90kg först. Sedan 3x5 110kg.
4x8 65kg benspark, frustade och pustade rejält här. 3x12 30kg sittande lårcurl. Lite blandade magövningar efter det och till sist 1x8 20kg + 2x8 30kg i sittande vadpress följt av 3x10 30kg stående vadpress.

Postad 22 September 2012 - 22:42

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Ibland, eller rättare sagt ganska ofta vill du ha bevis på allting Lacto. Prova att lita på folk någon gång då och då. Det kanske blir en ny erfarenhet för dig men ta ett steg i taget, det kommer att göra dig gott ;)

Till sist. Hoppas att du läste det senaste inlägget fr mig där en person beskriver sambandet vätska driver vätska.
För egen del har jag aldrig brytt mig om det vetenskapliga bakom resonemanget, jag har bara gjort det som samtliga tävlande gör. Ungfär som varenda bilägare gör, dvs fyller på olja då och då i alla fall om man har en ny A4 som slukar olja :)

Det finns ett uttryck: "monkey see, monkey do".

Postad bild

Postad 23 September 2012 - 00:02

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
"Det finns ett uttryck: "monkey see, monkey do".

Eller "Last word Freak" utan något slut...

Som sagt, någon måste ha gjort dig väldigt illa då du inte kan ta tillvara på ngt utan att vetenskapliga belägg bakom...Tycker uppriktigt sagt synd om dig. Hade du haft lite mer innanför pannbenet hade du kommit betydligt längre.
Det enda du bevisar med dina barnsliga resonemang är att du fortfarande är en tonåring som fortfarande befinner sig i trotsåldern.

End of story!

G

Redigerat av Unregistered895166df, 23 September 2012 - 00:08.

Postad 23 September 2012 - 10:31

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Nu lugnar vi ner oss lite, tycker jag :)

Postad 23 September 2012 - 15:37

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Bröst, axlar och triceps idag.
Körde bänkpress för ovanlighetens skull. Denna gång väldigt långsamt, fint och kontrollerat. Überstrikt kan man nog kalla det. Började med lite uppvärmning 20kg sedan 8 reps på 50kg. Efter det två set om 8 reps på 55kg. Lite blandat bröst och axlar efter det. Kom även på att jag borde använda bälte när jag kör stående axelpressar. Brukar vara svårt att hålla ryggen rak men idag när jag körde med bälte så var ryggen rakare och jag tyckte mig orka lite mer.

Postad 23 September 2012 - 15:38

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

"Det finns ett uttryck: "monkey see, monkey do".

Eller "Last word Freak" utan något slut...

Som sagt, någon måste ha gjort dig väldigt illa då du inte kan ta tillvara på ngt utan att vetenskapliga belägg bakom...Tycker uppriktigt sagt synd om dig. Hade du haft lite mer innanför pannbenet hade du kommit betydligt längre.
Det enda du bevisar med dina barnsliga resonemang är att du fortfarande är en tonåring som fortfarande befinner sig i trotsåldern.

End of story!

G

Jag är beredd att tro på vad du säger men oftast är det just det att det är nått du hört bakom scenen eller liknande, oftast vet du inte varför det du tipsar skulle funka.

Angående vattentömning så behövs det förutom vatten även mycket salt för att minska på aldesteron som i sin tur gör det möjligt att tömma vattenlagren.

Sen begärde jag ingen studie på uttalandet utan bara information om vad du grundar det på, tror inte det finns nån studie på nån optimal vätsketömning, kanske sponsrad av Loka eller liknande isf.

Postad 23 September 2012 - 21:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja säga att lacto har en jäkligt bra syn på information han läser på nätet. utan vetenskapligt stöd så ska man vara mycket försikig med att lita på infon. visst kan folk bli stora genom att äta både bra och dåligt, men om en kille blir stor genom dålig kost och träning, tänk istället hur stor han kunde vara med bra träning och kost?

Postad 24 September 2012 - 02:23

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Jag är beredd att tro på vad du säger men oftast är det just det att det är nått du hört bakom scenen eller liknande, oftast vet du inte varför det du tipsar skulle funka.

Angående vattentömning så behövs det förutom vatten även mycket salt för att minska på aldesteron som i sin tur gör det möjligt att tömma vattenlagren.

Sen begärde jag ingen studie på uttalandet utan bara information om vad du grundar det på, tror inte det finns nån studie på nån optimal vätsketömning, kanske sponsrad av Loka eller liknande isf.

Tjena Lacto

Jag har faktiskt inte heller sett ngt vetenskaplig studie av vätsketömning, ha ha ha. Inte bryr jag mig så mkt heller för den delen. Jag har själv genomfört liknande töming som en kille beskrev i ett inlägg jag kopierade i ett av mina tidigare... Tror inte att läkare skulle vara speciellt förtjusta av en sådan studie då det strider mot vad all läkarkonst heter ;)

Hade du läst inlägget skulle du se att just salt är extremt viktigt de första dagarna, för att sedan minskas succesivt ju längre tiden går ;)

Flertalet tips jag beskrivit grundar sig på praktisk erfarenhet av både mig själv och andra. Jag skulle ha oerhört svårt att tipsa om ngt jag själv inte genomfört. Det är den stora skillnaden. Därmed inte sagt att allt jag gjort varit bra. Jag kan räkna upp flera kostmodeller jag experimenterat med som gått åt pipan. Under mina dryga 20 år som tränande och tävlande tror jag mig ha samlat på mig en ganska bred kunskapsbas från mig själv och andra. Men man blir aldrig fullärd som tur är. En sak som oftast stämmer är dock att det enkla brukar vara det bästa i längden. Vidare har det inte hänt så mkt revolutionerande under de åren jag varit verksam inom träning. Där det händer mest är tyvärr de metoder man inte pratar högt om för att uttrycka mig milt. Ni kan själva ställa frågan till er själva hur det kommer sig att nästan samtliga Olympia gubbar helt plöstsligt gick fr att ha putmage i rippat skick till att se mer Arnold liknande ut. Inte har det att göra med ändrad kost eller träning i alla fall...

G

Postad 24 September 2012 - 12:03

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Hej har ett problem, kör lite standardövningar, marklyft, benböj osv osv för att få igång och lite muskligare kropp.

vad har ni för förslag till mig för min nedre rygg svarar väldigt lite till inget alls, vilka övningar finns det för nedre rygg? marklyft ska ta där men verkar inte funka för mig som ni ser på bilden /:

Bifogad fil(er)

Postad 24 September 2012 - 12:16

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Man blir helt enkelt inte så biff i nedre rygg.
Inte jag på bilden, utan en polare. Men han gjorde åtta reps på 160kg i marklyft innan bilden togs. Alltså, han är ganska stark men är inte så fasligt biff i nedre ryggen.Postad bild

Har väl lite att göra med kroppsfett också. Du har ju ganska mycket mer kroppsfett än min polare på bilden ovan.

Postad 24 September 2012 - 13:22

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Första tränigen idag nu på 2 veckor !
kroppen skriker efter att få göra något, jag längtar till gymmet !!! :D

Postad 24 September 2012 - 13:38

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Hej har ett problem, kör lite standardövningar, marklyft, benböj osv osv för att få igång och lite muskligare kropp.

vad har ni för förslag till mig för min nedre rygg svarar väldigt lite till inget alls, vilka övningar finns det för nedre rygg? marklyft ska ta där men verkar inte funka för mig som ni ser på bilden /:

Deffa. Rygg har du redan rätt bra förutsättningar för ser det ut som!

Postad 24 September 2012 - 13:58

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Man blir helt enkelt inte så biff i nedre rygg.
Inte jag på bilden, utan en polare. Men han gjorde åtta reps på 160kg i marklyft innan bilden togs. Alltså, han är ganska stark men är inte så fasligt biff i nedre ryggen.

Har väl lite att göra med kroppsfett också. Du har ju ganska mycket mer kroppsfett än min polare på bilden ovan.

nja vill väl eg. inte bli så biffig i ryggslutet men känns inte som jag har så mkt muskler där bara, tänkte inte så mkt estetiskt utan mer praktiskt för att slippa ryggont osv (:

jo jag har ju ganska hög % kroppsfett kan jag tänka mig /:

Deffa. Rygg har du redan rätt bra förutsättningar för ser det ut som!

hm hur ska en deffning hjälpa mig med mitt problem? (:

Postad 24 September 2012 - 14:17

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

nja vill väl eg. inte bli så biffig i ryggslutet men känns inte som jag har så mkt muskler där bara, tänkte inte så mkt estetiskt utan mer praktiskt för att slippa ryggont osv (:

jo jag har ju ganska hög % kroppsfett kan jag tänka mig /:

hm hur ska en deffning hjälpa mig med mitt problem? (:

Jag tolkade det som att du ville ha mer muskler i ländryggen av estetiska skäl? Isf tror jag en deff gör störst nytta då dina muskler skulle synliggöras.

Redigerat av Kamui, 24 September 2012 - 14:18.

Postad 24 September 2012 - 14:21

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Jag tolkade det som att du ville ha mer muskler i ländryggen av estetiska skäl? Isf tror jag en deff gör störst nytta då dina muskler skulle synliggöras.

aha nae jag kanske uttryckte mig fel, visst ser det säkert snyggare ut om man har muskler där också men tänkte mer för att stärka nedre ryggen(har börjat få ont där till och från).

för min del spelar inte magrutor, stora armar och så jättestor roll utan det är mer för min skull, om man sedan ser bra ut på stranden får väl vara ett plus men inget jag satsar på (:

Postad 24 September 2012 - 14:51

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Men om du bara är ute efter att bygga muskler så kör mer marklyft. Om du tycker att marklyft funkar dåligt, så försök filma när du kör så kan vi analysera din teknik och form och se ifall något är fel.

Hur mycket lyfter du i marklyft nu?

Postad 24 September 2012 - 19:17

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Postad bild

Ny bild!

Tog den nyss, opumpad och efter middagen. Konstig vitbalans, jag vet :P Lyckades inte heller spänna ryggen fullt ut heller, men aja :P

Postad 24 September 2012 - 19:27

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Inget gym på 3 veckor här, men är äntligen frisk nu :)
Tyvärr hann gymkortet gå ut under tiden så nu ska bara sambon bestämma sig för om hon vill träna på Sportlife eller inte så jag kan avgöra vart jag ska köpa kort...

Postad 24 September 2012 - 19:29

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Jag har inte tränat sen igår, och jag har redan abstinens :P
Rygg och biceps imorgon, jäklar vad jag ska köra hårt då!

Postad 24 September 2012 - 20:33

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Men om du bara är ute efter att bygga muskler så kör mer marklyft. Om du tycker att marklyft funkar dåligt, så försök filma när du kör så kan vi analysera din teknik och form och se ifall något är fel.

Hur mycket lyfter du i marklyft nu?

hm jag kör ju på marklyft rätt ofta men har inte kommit upp så högt i tyngderna ännu, haft diskbrock som spökat för mig ett tag men börjar sakta men säkert ta sig (:

ligger väl runt 100-120kg, kör ju ensam så svårt o filma då /:

Jag har inte tränat sen igår, och jag har redan abstinens :P
Rygg och biceps imorgon, jäklar vad jag ska köra hårt då!

rygg älskar jag o köra men biceps har jag nog aldrig kört aktivt, dock ska jag nog börja för det ser jättekonstigt ut nu (:

Postad 24 September 2012 - 20:37

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
100-120kg är ju inte så mycket. Spinkiga lilla jag maxar ju 145kg och gjorde 3x5 på 120kg för ett litet tag sedan.
Träna mer marklyft så ska du se att det blir bättre :)

Postad 26 September 2012 - 06:49

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

100-120kg är ju inte så mycket. Spinkiga lilla jag maxar ju 145kg och gjorde 3x5 på 120kg för ett litet tag sedan.
Träna mer marklyft så ska du se att det blir bättre :)

om du läste texten diskbrock så förstår du kanske varför jag inte kan köra så mkt högre, körde igår och 5x5 @120kgmed minimal vila emellan gick väldigt bra (: ska prova med bälte nästa gång och se om det hjälper till att ta bort lite ryggont (:

Redigerat av Unregistered276d62c1, 26 September 2012 - 06:51.

Postad 26 September 2012 - 07:17

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

om du läste texten diskbrock så förstår du kanske varför jag inte kan köra så mkt högre, körde igår och 5x5 @120kgmed minimal vila emellan gick väldigt bra (: ska prova med bälte nästa gång och se om det hjälper till att ta bort lite ryggont (:

Ah, missade det :)

Jo testa bälte, jag tycker det blir mindre press på ryggen när man kör med bälte.

Postad 26 September 2012 - 17:01

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Ala_95 vad kör du för övningar för biceps och triceps (set,reps också)? Läste tidigare i tråden att du mätte 36cm runt dem nu, galet bra :)

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 26 September 2012 - 17:01.

Postad 26 September 2012 - 17:05

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Ala_95 vad kör du för övningar för biceps och triceps (set,reps också)? Läste tidigare i tråden att du mätte 36cm runt dem nu, galet bra :)

Nja, jag vet inte vad jag mäter eftersom måttbandet försvunnit. För biceps så brukar jag börja med EZ-curl, varierar mellan tungt och få reps eller lätt och många reps. Brukar köra rygg efter det, mycket rodd och inte lika mycket latsdrag. Brukar avsluta med hammercurls eller preacher curls. Alltså inte så mycket biceps fokus för dom brukar bli ganska trötta av ryggpasset ändå.

Triceps så brukar jag köra väldigt varierat. Ibland skullcrushers, lite pushdowns osv. Inget pass är ett annat likt.

Postad 26 September 2012 - 18:43

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
argh var tvungen att mäta över armen bara för att, 39.5. hade hellre tagit 40 eller 39 hihi (:

funderar på att deffa lite som jag fått förslag på här dels för jag vill ha lite mindre armar och speciellt mage ((:

Postad 26 September 2012 - 21:39

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Riktigt bra bröstpass idag. I slutet av passet så kändes mina bröst som två tegelstenar typ. Var stel och pumpad nå in i **** och det brände redigt. Skön känsla!

Började passet med lite clean and jerk. Lite uppvärmning med bara stången, sedan 3x5 på 50kg. Ökade till 60kg och gjorde 3x2 på den vikten. Tänkte att jag kunde lika gärna prova 65kg för jag kände att axlarna skulle palla det. Lyckades dock aldrig få upp stången upp till axlarna, för tungt helt enkelt. Får nog öva mer på tekniken så får jag nog till det också.
Synd att golvet är så klent på gymmet, vågar inte släppa stången från axlarna och det är ju så oskönt att släppa ner stången från axlarna till hängande. Aja...

Nu blir det vila några dagar. Ska dra två tänder till imorgon (dom sista) så ingen träning imorgon, ingen på fredag heller men på lördag är jag nog igång igen hoppas jag, åtminstone med lätt träning.
För er som inte har dragit tänder så är det så att det tar ett tag för det att läka ihop där tänderna suttit, och börjar man anstränga sig så kan blodtrycket bli för högt och då spricker det där och man börjar blöda rejält.

Redigerat av Ala_95, 26 September 2012 - 21:41.

Postad 27 September 2012 - 18:40

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Gymstyrelsen uppmanade oss medlemmar att filma lite när vi tränar på gymmet och lägga upp på youtube osv. Känns sjukt skumt att komma med systemkameran och stativ ner på gymmet, men ska prata med polarna och ta en filmsession någon kväll. Lite marknadsföring för gymmet vilket förhoppningsvis leder till fler medlemmar, mer pengar och bättre utrustning :)

Postad 28 September 2012 - 11:01

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Blev rygg igår, det kändes lite tyngre än vanligt, men det fanns ork i grunden att backa upp det med så det slutade som ett bra pass i alla fall :)

det är skönt när man liksom har orkan att göra två till när man är helt slut, tror man... ;)

Postad 28 September 2012 - 14:17

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Sjukt drygt att inte gymma idag... Men jag får helt enkelt acceptera att det går inte bara. Småblöder i munnen hela tiden och nu när jag cyklade hem började jag blöda ännu mer. Inte kul att gå runt med blodsmak i munnen dygnet runt :(
Men imorgon ska jag nog ner och köra ben och mage lite lätt.

Postad 29 September 2012 - 17:19

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Brutalt ben och magpass idag.

Började med knäböj. 1x10 50kg riktig ATG, långsamma och fina. Ökade till 80kg och körde 1x8 lika djupt fast inte riktigt lika långsamt. Ökar till 100kg och kör 2x5 fast då bara till att låren är parallella med golvet eftersom ingen kunde passa mig, brukar inte köra så tungt. Gick efter det ner till 80kg igen och kör 1x6 djupa och fina. Allt detta utan kudde förutom sista setet. Börjar bli duktig på att köra utan kudde nu.
Efter det så körde jag benpress för ovanlighetens skull. Körde inte så jättetungt, två set på 155kg och ett set på 165kg. Men jag körde långsamma och fina reps och ganska mång (10-15st per set). Lite högintensiv benspark och lårcurl efter det.

Provade sedan en ny magövning som jag fått tips om av en polare. Svårt att beskriva den, men kanske kan filma den någon dag. Varierade mitt magpass lite mer än vanligt idag och det var nog bra, blev sjukt slut i magen. Avslutade med två set sittande vadpress och tre set stående vadpress.

Postad 30 September 2012 - 19:07

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Lite klipp från dagen här ;)
http://www.youtube.c...fs?feature=mhee

Postad 01 October 2012 - 06:55

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Idag blir det bröst och ben ! :)
Knäböj, utfall och marklyft står på menyn idag, + benspark i maskin blir det såklart och lite "gynekologstol" :D
Där man tränar in och utsida lår samt jumske.
har märkt att den maskinen är sjuuuukt bra för att bli bättre i stabilitet, orkar mycket mer nu sedan jag började köra den !

ryggpasset i torsdags gick för jäfla bra !

sittande rodd smalt grepp:
2x10 73kg
3x8 96kg
3x6 110kg

Ryggdrag brett grepp:
3x10 96kg
3x8 110kg + 1x6

Sittande rodd brett grepp:
6x8 68kg

Sedan divrsa andra ryggövningar för hela vägen från ländrygg och upp.
Mestadels fritt med bänk och sådan där bänk där man viker sig över och liksom lyfter överkroppen med ryggen.
På den körde jag 5 olika rygg övningar, utan extra vikt men desto mer i mängd. 15-20 i varje set.

Styrkan kändes väldigt bra !
Jag var tvungen att slita mig från att fortsätta köra rodd och ryggdrag :lol:

Postad 01 October 2012 - 07:07

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Bröst, axlar och triceps för min del idag.

Postad 01 October 2012 - 21:48

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Lade mycket fokus på övre bröst idag. Började med 3x8 27.5kg lutande hantelpress. Gick sedan till incline bench maskinen och lade på 25kg på varje sida och gjorde 3x8 intensiva reps där (alltså inte lika långsamt och fint som jag brukar köra). Efter det blev det 3x14 i pec dec, kommer inte ihåg vikt men inte så supertungt. Axelpress efter det och sen minns jag inte riktigt exakt vad jag körde :P

Här är iaf lite klipp från igår.

http://www.youtube.c...SI&feature=plcp
http://www.youtube.c...ure=context-cha

Fler klipp (gick inte att ha fler i samma inlägg).

Och då slutligen det sista
http://www.youtube.c...qg&feature=plcp

Postad 02 October 2012 - 15:36

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 1
Comeback på gymmet efter nån veckas frånvaro. Jag kom, jag tränade, jag höll på att spy.

Och nu är det dags att börja med kreatinkuren igen. Ska bli kul och se om man får effekt av det nu.

Postad 02 October 2012 - 15:42

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Och nu är det dags att börja med kreatinkuren igen. Ska bli kul och se om man får effekt av det nu.

Tack för att du påminde mig, jag ska ju också börja med det igen nu :)

Postad 02 October 2012 - 16:09

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Tack för att du påminde mig, jag ska ju också börja med det igen nu :)

Yeah! La just en beställning på Gymvaruhuset.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.