Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 15 December 2016 - 21:57
Postad 16 December 2016 - 11:01
Nä fortfarande ingen apple-tv på väg till mig som tog erbjudandet första dagen...
Var är den Canal Digital??
Skönt att inte vara ensam att inte ha någon på väg än ![]()
Postad 16 December 2016 - 14:20
Nu hoppas jag att denna app även kommer till Android TV lagom tills vi köper ny TV med detta inbyggt, om det inte redan finns? CD för vanliga Android finns ju och funkar bra på en del enheter (den är så hård med root-skyddet att den säger att lite allt möjligt är rootat och därmed inte startar).
Redigerat av Vispen74, 16 December 2016 - 22:13.
Postad 16 December 2016 - 16:42
Postad 16 December 2016 - 17:38
Redigerat av philipsguy, 16 December 2016 - 17:38.
Postad 17 December 2016 - 08:24
Canal Digital appen på Apple TV4 kraschar nästan omedelbart. Avinstallerade appen men det kraschar ändå. Tips? Den har funkat tidigare.
försök starta flera gånger i följd så brukar den hoppa igång. Har samma strul på iphone/ipad med ibland.
Postad 19 December 2016 - 09:26
Canal Digital appen på Apple TV4 kraschar nästan omedelbart. Avinstallerade appen men det kraschar ändå. Tips? Den har funkat tidigare.
Hej
Det kommer en ny uppdatering som ska lösa problemet. Ska kolla upp om det finns något spikat datum. Återkommer.
Mvh
Niklas
Postad 19 December 2016 - 09:40
Vi som inte fått våra när beräknas de skickas?
Hej Junkan, skicka dina uppgifter i ett PM till oss så kan vi se hur det ligger till med leveransen. Man kan även få svar via kundservice på 0770-33 22 11. Vänligen Micke
Postad 19 December 2016 - 11:36
försök starta flera gånger i följd så brukar den hoppa igång. Har samma strul på iphone/ipad med ibland.
Fungerar inte, har försökt minst 20-30 ggr i följd och den kraschar direkt. Även av- och ominstallerat samt startat om ATV4:an. Antar att problemet uppstod efter uppdatering till nya tvOS v10.1.
Hoppas ny version kommer snabbt då jag precis lärt familjen använda appen och de gillar den.
Postad 19 December 2016 - 12:47
Fungerar inte, har försökt minst 20-30 ggr i följd och den kraschar direkt. Även av- och ominstallerat samt startat om ATV4:an. Antar att problemet uppstod efter uppdatering till nya tvOS v10.1.
Hoppas ny version kommer snabbt då jag precis lärt familjen använda appen och de gillar den.
Hej Videonisse
Återkommer när jag får ett datum för uppdateringen, förhoppningsvis bör jag ha ett datum senast imorgon.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 19 December 2016 - 12:48.
Postad 19 December 2016 - 17:43
Hej Junkan, skicka dina uppgifter i ett PM till oss så kan vi se hur det ligger till med leveransen. Man kan även få svar via kundservice på 0770-33 22 11. Vänligen Micke
Ni har PM
Postad 20 December 2016 - 14:06
Hej Videonisse och Philipsguy
Uppdateringen som löser problemet med att det inte går att logga in i appen kommer i början på januari. Skicka gärna ett PM med erat kundnummer och erat användarnamn/lösenord så ska vi testa om vi kan hitta någon lösning innan uppdateringen.
Mvh
Niklas
Postad 20 December 2016 - 14:15
Meh. jag har inte fått nån Apple TV ännu. Varför?
Hej MrSpokk
Skicka PM med kundnummer så ska vi undersöka
Mvh
Niklas
Postad 21 December 2016 - 13:32
Hej Videonisse och Philipsguy
Uppdateringen som löser problemet med att det inte går att logga in i appen kommer i början på januari. Skicka gärna ett PM med erat kundnummer och erat användarnamn/lösenord så ska vi testa om vi kan hitta någon lösning innan uppdateringen.
Mvh
Niklas
Hej
Ny uppdatering av vår app till apple-tv är ute nu (version 1.1.1) som löser problemet med att du kastas ut ur appen efter att du har loggat in.
Mvh
Niklas
Postad 21 December 2016 - 13:43
Hej MrSpokk
Skicka PM med kundnummer så ska vi undersöka
Mvh
Niklas
Jag skickade mitt kundnummer men fick bara till svar att ni inte kunde se hur man låg till, bara att jag skulle få en så småningom..
Postad 21 December 2016 - 15:47
Vilka kanaler i Baspaketet kan jag inte se i Apple TV:n? De kanaler som normalt har 5.1 ljud, funkar det via Apple TV:n?
Har idag Telia och bor i lägenhet så någon parabol kan jag inte sätta upp så detta kanske är ett bra alternativ.
Postad 21 December 2016 - 17:45
Vilka kanaler i Baspaketet kan jag inte se i Apple TV:n? De kanaler som normalt har 5.1 ljud, funkar det via Apple TV:n?
Har idag Telia och bor i lägenhet så någon parabol kan jag inte sätta upp så detta kanske är ett bra alternativ.
Hej ottovonkopp!
De enda kanalerna som inte ingår från Baspaketet i dagsläget är TV4 Komedi, TV4 Guld, Al-Jazeera samt Sky News. Alla andra kanaler fungerar ![]()
Du kan läsa vilka kanaler som ingår på följande länk: https://www.canaldig...i-playtjansten/
Mvh
Max
Redigerat av Allente Sverige, 21 December 2016 - 17:54.
Postad 21 December 2016 - 19:41
Hej
Ny uppdatering av vår app till apple-tv är ute nu (version 1.1.1) som löser problemet med att du kastas ut ur appen efter att du har loggat in.
Mvh
Niklas
Bra att en uppdatering kunde släppas så snabbt. Tyvärr löser den inte problemet...
Jag kommer aldrig till ngn inloggning. Appen börjar öppnar men stängs direkt ner. Ser en grå sida, sedan svart sida med er logga, direkt därefter stängs appen. Allt tar ca 1,5 sekund. Fungerar den alltså för er?
Postad 21 December 2016 - 21:02
Hej ottovonkopp!
De enda kanalerna som inte ingår från Baspaketet i dagsläget är TV4 Komedi, TV4 Guld, Al-Jazeera samt Sky News. Alla andra kanaler fungerar
Du kan läsa vilka kanaler som ingår på följande länk: https://www.canaldig...i-playtjansten/
Mvh
Max
Låter bra. Nöjer mig med "Svensson kanalerna" och kan jag få dem i HD så är det ett plus. Hur är det med tex SVT 1 och 5.1 genom Apple TV?
Postad 21 December 2016 - 21:10
Bra att en uppdatering kunde släppas så snabbt. Tyvärr löser den inte problemet...
Jag kommer aldrig till ngn inloggning. Appen börjar öppnar men stängs direkt ner. Ser en grå sida, sedan svart sida med er logga, direkt därefter stängs appen. Allt tar ca 1,5 sekund. Fungerar den alltså för er?
Ja, det fungerar för mig
Hämtade ut ATV4 i måndags laddade ner CD App och loggade in utan problem
Var väl iOS 9 i burken då, uppdaterades till iOS10 under natten
Postad 21 December 2016 - 22:41
Bra att en uppdatering kunde släppas så snabbt. Tyvärr löser den inte problemet...
Jag kommer aldrig till ngn inloggning. Appen börjar öppnar men stängs direkt ner. Ser en grå sida, sedan svart sida med er logga, direkt därefter stängs appen. Allt tar ca 1,5 sekund. Fungerar den alltså för er?
Uppdatera ATV4 till iOS10
Postad 21 December 2016 - 22:52
Uppdatera ATV4 till iOS10
Det fungerade tidigare med iosTV 10 men plötsligt slutade det fungera och jag tror det var i samband med uppdatering till iosTV v10.1. Har aldrig haft appen med v9 på min ATV4.
Synnerligen konstigt om det nu inte är att appen generellt buggar med senaste ios-versionen. Vad är det isåfall som skiljer mitt konto från er andras och hur kan problemet uppstå direkt vid uppstart efter att appen varit avinstallerad (då skall all tidigare data tas bort). Konfunderad och verkar väl mer ligga i problem med CDs centrala servrar.
Redigerat av Videonisse, 21 December 2016 - 23:17.
Postad 22 December 2016 - 12:03
Enligt supporten är det stereo i Apple TV men känner att det är oklart om det gällde bara Play men inte live-tv.
Någon som kan bekräfta?
Play i stereo kan jag leva med men live-tv känns lite tråkigt om man missar 5.1 när det ändå finns i sändningen.
Postad 22 December 2016 - 13:08
Enligt supporten är det stereo i Apple TV men känner att det är oklart om det gällde bara Play men inte live-tv.
Någon som kan bekräfta?
Play i stereo kan jag leva med men live-tv känns lite tråkigt om man missar 5.1 när det ändå finns i sändningen.
Hej ottovonkopp
Det stämmer att det endast är stereo via våra appar, airplay och chromecast
Mvh
Niklas
Postad 22 December 2016 - 13:23
Hej ottovonkopp
Det stämmer att det endast är stereo via våra appar, airplay och chromecast
Mvh
Niklas
Tack för svaret. Hoppas det kommer i framtiden.
Inte någon jättegrej men lite surt att "gammal" (marksänt) teknik har 5.1 och kanske bättre ljud o bild än nyare teknik. Samma med den mesta strömmande musiken. Sämre kvalité än en cd från 80-talet. Lite som att uppfinna hjulet på nytt och kränga på gamla sunkiga däck.
Ups! Lite OT, sorry.
Postad 22 December 2016 - 20:03
När får vi svenska kunder tillgång till grannländernas tevekanaler?
Danmarks kunder har fått SVT1 o 2 , TV4 och NRK 1
Norges kunder får SVT1 o 2, Kunskapskanalen, DR 1, DR2 och TV2
Postad 23 December 2016 - 09:29
När får vi svenska kunder tillgång till grannländernas tevekanaler?
Danmarks kunder har fått SVT1 o 2 , TV4 och NRK 1
Norges kunder får SVT1 o 2, Kunskapskanalen, DR 1, DR2 och TV2
Hej Lindo!
Vi har ingen information om detta men så fort vi hör något så meddelar vi det.
Hoppas du får en God Jul!
Vänligen Therese
Redigerat av Allente Sverige, 23 December 2016 - 09:29.
Postad 28 December 2016 - 20:40
Bye bye Canal Digital. Nu lämnar vi er efter många år men det beror inte direkt på er utan att TV-utbudet i lokala nätet utökats till den grad att den extra kostnad det innebär att vara kvar hos er blir för hög.
En gång i tiden hoppade vi på Cmore-paketet. Då var lokalpaketet gratis/ingick. Med tiden bröt ni loss det, ville ha krypteringsavgifter osv. Idag är lokalpaket utökat till ett baspaket med flera fina HD-kanaler (och de kommer jag sakna) men kostnaden springer iväg när vi ändå har kanalerna via kollektivavtal vi kabel. Kommer sakna er mogna digitalboxar och utökade strömningstjänst men den krassa sanningen är att nu får det räcka.
Vi får se, en dag kanske jag kommer tillbaka när jag tröttnat på sega kabelboxar, gammal teknik och saknar era HD-kanaler.
Intressant att ni inte uppdaterat vårt gamla abb med era nya villkor, tre månaders uppsägningstid för oss gamla trogna kunder.
Kvar tre månader till alltså men nu är ni uppsagda.
Postad 28 December 2016 - 20:53
Postad 01 January 2017 - 13:57
Vore trevligt med lite info om appen kommer till oss med Android tv?
Hej Korbendallas, vi har i dagsläget ingen information om app för Android TV. Om det blir aktuellt kommer det informeras om det via hemsidan och andra informationskanaler. Trevlig fortsättning
Vänligen Micke
Postad 01 January 2017 - 14:21
Radera appen (då tas all dess data bort) och ladda ner (installera) den på nytt.Det fungerade tidigare med iosTV 10 men plötsligt slutade det fungera och jag tror det var i samband med uppdatering till iosTV v10.1. Har aldrig haft appen med v9 på min ATV4.
Synnerligen konstigt om det nu inte är att appen generellt buggar med senaste ios-versionen. Vad är det isåfall som skiljer mitt konto från er andras och hur kan problemet uppstå direkt vid uppstart efter att appen varit avinstallerad (då skall all tidigare data tas bort). Konfunderad och verkar väl mer ligga i problem med CDs centrala servrar.
Postad 01 January 2017 - 17:15
Är en av många som nappade på CDs erbjudande under black week.Nya boxen,halva priset 1år,alla kanaler 3månader.
Kan nu endast se på "familjepaketet".Hade alla kanaler innan.
Fler med samma läge?
Postad 01 January 2017 - 17:18
Var det alla kanaler? Jag fick c-more film gratis i 3 mån. Kan ej heller se sporten längre.Är en av många som nappade på CDs erbjudande under black week.Nya boxen,halva priset 1år,alla kanaler 3månader.
Kan nu endast se på "familjepaketet".Hade alla kanaler innan.
Fler med samma läge?
Postad 01 January 2017 - 20:33
Har samma soppa. Hade familjepaketet med Cmore Family. På senaste fakturan var det ingen Cmore med. Loggar jag in på mina sidor så har jag bara familjepaketet.Är en av många som nappade på CDs erbjudande under black week.Nya boxen,halva priset 1år,alla kanaler 3månader.
Kan nu endast se på "familjepaketet".Hade alla kanaler innan.
Fler med samma läge?
Häromdagen fick jag ett brev om att Cmore Family skulle utgå from 1/1 o att jag skulle få fulla paketet fram till okt för family-priset.
Idag har jag samma Cmore-kanaler som family men mitt streamingkonto är inaktiverat.
Vet inte om detta beror på förlängningen eller om något gått snett med Cmore-uppgraderingen.
Helt nöjd är jag i alla fall inte :/
Redigerat av hugeman, 01 January 2017 - 20:34.
Postad 01 January 2017 - 23:12
Varför kan man inte välja kvalitet på det man streamar från er på Canal digital??!!
Det gäller båda apparna ni har mao CanalDigital Applen och CMore appen!!!
Har pratat med flera som är i fjällen och vill streama Junior Hockey VM där familjerna mister all surt på nolltid!!!!!
Gämför med Netflix där man kan välja förbrukning och kvalitet direkt i appen!!
Postad 02 January 2017 - 11:20
Har samma soppa. Hade familjepaketet med Cmore Family. På senaste fakturan var det ingen Cmore med. Loggar jag in på mina sidor så har jag bara familjepaketet.
Häromdagen fick jag ett brev om att Cmore Family skulle utgå from 1/1 o att jag skulle få fulla paketet fram till okt för family-priset.
Idag har jag samma Cmore-kanaler som family men mitt streamingkonto är inaktiverat.
Vet inte om detta beror på förlängningen eller om något gått snett med Cmore-uppgraderingen.
Helt nöjd är jag i alla fall inte :/
Hej, om era kmpanjer/kanalpaket inte har de kanaler som ska ingå kontakta vår kundservice på 0770-33 22 11 som kan hjälpa till. Vänligen Micke
Postad 02 January 2017 - 13:59
Hej, om era kmpanjer/kanalpaket inte har de kanaler som ska ingå kontakta vår kundservice på 0770-33 22 11 som kan hjälpa till. Vänligen Micke
Riktigt så lätt var det inte
Men från att varit väldigt missnöjd så blev jag en nöjd kund igen, men fick kämpa med näbbar och klor.
Ett tips för framtiden kan vara att kolla vilka konsekvenser ett erbjudande för nya kunder får när man lägger det på en befintlig kund och antingen ha koll på det och rätta till det eller informera kunden om att det här kommer att hända... Nu blev iof. detta ett specielfall när samtidigt C more ändrade i sina kanalpaket.
Redigerat av hugeman, 02 January 2017 - 15:17.
Postad 04 January 2017 - 18:02
När Cmore försvann för mig skickade jag ett e-mail och trodde att det skulle bli fixat. Nej, jag fick veta att jag måste ringa kundservice.
Pga en mycket pressad arbetssituation kan jag inte sitta i någon telefonkö. Om inte CD kolla på ärendet när jag mejlar så kan jag inte förstå varför det skulle gå bättre att ringa.
Postad 04 January 2017 - 22:45
När Cmore försvann för mig skickade jag ett e-mail och trodde att det skulle bli fixat. Nej, jag fick veta att jag måste ringa kundservice.
Pga en mycket pressad arbetssituation kan jag inte sitta i någon telefonkö. Om inte CD kolla på ärendet när jag mejlar så kan jag inte förstå varför det skulle gå bättre att ringa.
Har du förlängt med black friday-erbjudandet och hade C More som försvann 1 jan? Hade du C More Family?
Fick min Apple-tv äntligen. Funkar bra med CD-appen.
Äntligen =) Jag fick min på tisdagen efter julhelgen! Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!
Postad 05 January 2017 - 09:49
När Cmore försvann för mig skickade jag ett e-mail och trodde att det skulle bli fixat. Nej, jag fick veta att jag måste ringa kundservice.
Pga en mycket pressad arbetssituation kan jag inte sitta i någon telefonkö. Om inte CD kolla på ärendet när jag mejlar så kan jag inte förstå varför det skulle gå bättre att ringa.
Hej, har du fått svar på mailet du skickade och är det löst ? Skicka oss annars en notifikation här med en ärendebeskrivning så kan vi kika på det tillsammans.
Vänligen Micke
Postad 09 January 2017 - 16:05
Två frågor till Canal Digital:
1. Min box stänger av sig själv ibland efter några timmars tittande. Jag har testat att stänga av funktionen automatisk avstängning och även testat att höja tiden för automatisk avstängning till max. Trots detta händer det att den stänger av sig utan någon som helst förvarning ibland. Känner ni igen detta?
2. Är den någon begränsning på hur långt lösenord man får ha för inloggning? Jag kan inte byta lösenord till ett som består av 22 tecken, trots att det innehåller både versaler och siffror... Jag får inte heller något felmeddelande, utan inget händer när jag klickar på spara det nya lösenordet. Har testat både Explorer och safari, mobilt och på dator.
Redigerat av xp2002, 09 January 2017 - 16:17.
Postad 09 January 2017 - 16:19
När kommer det ersättare till de vita boxarna? Mer instabila boxar har jag aldrig varit med om. Den stannar ju titt som tätt när man t.ex. redigerar kanallistor eller bläddrar bland inspelade program. Kanske dags att förbereda sig för framtiden och ta fram en box förberedd för 4K, eller appar till Viaplay etc?
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
20 bilder
63 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?