@kewe: Det du laddat ner ÄR den nya ROMen från SE.
Redigerat av Golgo_13, 25 January 2009 - 19:21.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
Startad av
Scrapanatchi
, Feb 10 2008 19:57
7080 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 25 January 2009 - 19:19
Använd en RUU (Rom Update Utility). Finns gott om guider och råd på xda.
@kewe: Det du laddat ner ÄR den nya ROMen från SE. Redigerat av Golgo_13, 25 January 2009 - 19:21. Postad 25 January 2009 - 19:28 Du måste ursäkta mig för mina korkade frågor. Sökte på xda men fick inte riktigt kläm på vilken RUU det är du menar att jag ska ha o hur jag ska gå tillväga. Har både stockSPL och hardSPL men förstår inte riktigt hur jag ska gå tillväga med denna filen. Hur man byter ROM med hardSPL etc förstår jag men jag ska väl inte byta till hardSPL för att lägga upp denna ROM då det är SE egna uppdatering. Alternativt väntar man tills SE släppt den via US :-) Kom just på en sak. Filen är inte riktigt nere än men är den en .nbh fil så placerar men den väl bara på minneskortet o startar den trifärgläget, får vänta o se hur filen ser ut när nedladdningen är klar Redigerat av kewe, 25 January 2009 - 19:31. Postad 25 January 2009 - 20:08
Filen du tankar ner är en IMAGE-fil, men det är bara att döpa om den till .nbh Använd t.ex. bifogad RUU och lägg den nya ROMen i samma mapp som den uppackade RUUn, sen är det bara att köra. Har själv inte provat att flasha via minneskortet, men det bör väl också fungera. Återkom gärna med dina itryck av ROMen! Har själv inte flashat än nämligen Bifogad fil(er)Postad 25 January 2009 - 20:34
Någon som vet om minneskortet på 4gb, som följer med, är formaterat med FAT-32? Kan ej kolla egenskaper på mitt...
Mvh Cinema Postad 25 January 2009 - 20:44 Mitt var iallafall det Postad 25 January 2009 - 20:51
Har installerat den nya svenska ROMen nu.
First impressions: Snabb uppstart! Märkbart snabbare att starta upp telefonen. Växla paneler går fort, detsamma när det gäller att växla vy till landscape (ta fram tangentbord) Overall mycket snabbare menyer och att öppna program. Google search i Today, vilket jag plockade bort direkt. Har SE äntligen skärpt sig? Här har ni versioner:
Redigerat av dogan, 25 January 2009 - 21:07. Postad 25 January 2009 - 20:52 Stannade första ggn vid 10% (blev ganska så svettig) men började om enligt anvisningarna så nu håller uppdateringen på ...... återkommer om hur det gick Postad 25 January 2009 - 21:05
Då var uppdateringen klar.
Har inte märkt några skillnader än så länge, ska börja installera alla program man har o se. Men bara vetskapen om att den nyaste ROMen är installerad känns ju bra Postad 25 January 2009 - 21:08 Kan rekommendera att göra så här: Till Cinema http://forum.xda-dev...t=speed sd card Redigerat av kewe, 25 January 2009 - 21:08. Postad 25 January 2009 - 21:12 Om det var till mig frågan var riktad så har jag faktiskt inte en aning vad som felade första ggn. Kör med Vista så jag vet inte om det kan ha haft med det att göra. Men efter anvisningarna som visades med recovery etc så funkade det hur bra som helst, tog väl ca 5min. Första spontana snabbheten som jag märkte var att den hittade nätet mycket snabbare. Fortsättning följer...... Postad 25 January 2009 - 21:22
Beslutsångest!!!
Nu när man ändå har tömt telefonen o ska börja om från början så kan jag inte riktigt bestämma mig om vad för program jag ska köra........ Förslag SPB Shell Panel SPB Shell Full Today Screen Winterface etc Kom gärna med massa förslag Postad 25 January 2009 - 22:52
Samma sak hände för mig, när jag började om så stod den kvar på 10% igen! Men bara en liten stund ( Skraj) men sen flöt det på Någon som kan tipsa på en bra (touch3d rom) som är nästan helt felfri. Installerade "Touch-IT X1 M-HD 1.1" innan från https://www.minhembi...s...216385&st=0 (utan paneler) & den flöt på väldigt bra, men var ändå lite småsaker som iritterade mig. * kunde inte se mina foton, trors cab installen, som skulle fixa det, * sen kunde ikoner som man skiftar längs nedre kanten bli väldigt segt, man fick dra fram och till baka litet tag inanna det släpte. * landscape mod var den inte rikrigt 100% i. Postad 25 January 2009 - 22:59 Om du absolut vill ha utan panel vet jag inte riktigt vilken som är bra men annars rekommenderar en kompis till mig Touch IT Xperience v 2.2 men då är den med paneler Postad 25 January 2009 - 23:04
Finns en hel drös här: http://forum.xda-dev...splay.php?f=471 Annars har den som kewe nämnde (Touch-IT Xperience) uppdaterats till version 3.01, kan vara värt att kika på. Postad 25 January 2009 - 23:23
Man tackar. Jag börjar att testa dena version. Återkommer senare med omdömen Mvh Cinema Redigerat av Cinema, 25 January 2009 - 23:23. Postad 25 January 2009 - 23:43
Wmwifirouter är inte gratis. Kostar 19€ att köpa.. plus moms/vat. tot ca 23€. Finns en trial-version som funkar i 21 dagar. Jag köpte det för ett par veckor sen. Ovärdeligt program när man har en laptop och vill kunna surfa var man än är! //Joel Har det alltså kommit en ny version via SE update service nu eller är det bara om man tar hem ROMen? //Joel Postad 26 January 2009 - 09:36 Sant men vad jag har hört är det ganska så mycket buggar i den versionen. V 2.2 ska vara mycket stabilare Postad 26 January 2009 - 09:52
Ny mjukvara är nu släppt, R2AA006. SEUS kommer att säga att telefonen redan har senaste men är bara att köra på ändå.
Postad 26 January 2009 - 10:00
Samma sak för mig, läste på forum att det kommit ny uppdatering, så jag körde SE Update Services men där säger programmet att jag redan har den senaste versionen. En sak till, när man uppdaterar ROM, kommer man behöver installera om alla program och inställningar? Eller fixar SE update services så man inte behöver installera om allt? Postad 26 January 2009 - 10:09
Några frågor: Om man kör denna uppdatering via Update Service måste jag installera alla program igen? Efter uppdateringen funkar alla funktioner som tex igenkänning mm (som skulle varit färdiga vid försäljning)? Postad 26 January 2009 - 10:18
Uppdateringen rensar telefonen.
Finns inte handstilsigenkänning som standard men är bara att installera http://www.smartmobi...tem.aspx?id=943. Största skillnaden är att bluetooth inte stänger av sig längre när den tappar kontakt i energisparläget. Redigerat av Rille_lkp, 26 January 2009 - 10:33. Postad 26 January 2009 - 10:30
"Finns inte textinmatning som standard"? Postad 26 January 2009 - 10:34
Ska vara handstilsigenkänning såklart =) Tänkte på inlägget från Go4it
Postad 26 January 2009 - 10:54
Som man kan ställa till det
Då är det bara att ta tjuren i hornen och uppdat. Postad 26 January 2009 - 11:56
inställningar/ System / Enhetsinformation. Postad 26 January 2009 - 12:59
Men det ska gå via SEUS då alltså? Någon skrev att den säger att man har senaste men att man kan uppdatera ändå, hur gör man då?
Postad 26 January 2009 - 14:00
Ja, det fungerade för mig. Update Service sa att det inte fanns någon uppdatering tillgänglig men om jag hade bekymmer kunde jag fortsätta ändå. Det gjorde jag och nu har jag den nya firmwaren inlaggd. Håller på att köra en Resco Backup restore.
Postad 26 January 2009 - 14:14 Resco Backup hur bra funkar det? Får du tillbaka alla filer på rätt plats? Inställningar i programen? Man måste väl åter installera allt ändå? Postad 26 January 2009 - 14:43
Någon som vet om Spb Backup Version 1.6.3 funkar efter en ROM uppgradering?
Det står på deras sida att Version 2,0 gör det men jag har den äldre. Postad 26 January 2009 - 15:51
Kör aldrig en restore när du uppdaterat firmware på en WM lur - det är bara att tigga om problem. Mycket bättre att installera om program och göra de inställningar man vill ha manuellt . Otroligt stor chans att luren inte funkar så bra efteråt som den gjort om du inte kört en restore. Postad 26 January 2009 - 16:10
Skilnader i nya programvaran:
* Lite annorlunda beteende i uppstarten. Splash screen visas längre tid men laggen vid lösenordskontrollen är borta. * Google search-tillägg till Idag-skärmen är installerat * "Trådløs LAN" under Inställningar/Anslutningar är nu ändrat till "Trådlös LAN" * Kameran är mycket snabbare, mindre problem med rörelseoskärpa * Telefonen känns överlag stabilare Fyll på! Postad 26 January 2009 - 16:42
Låter lovande! Ska uppdatera min ikväll efter bion! Postad 26 January 2009 - 21:38
Då har även jag uppdaterat.
Det enda jag backade upp var SBP pocket plus inställningarna och synkning med outlook så klart. Annars så fick allt ryka. Satt och installerade och fixade i några timmar innan allt var tillbaka. Men det gick ändå förvånansvärt smidigt. Hade förväntat mig mer krångel Frågan är om de gjort några uppdateringar med blåtandshanteringen! Postad 26 January 2009 - 21:39
Jag har uppdaterat min X1 med Sony Ericsson Update Service nu.
R2AA006 är det nu, ska bli intressant och se vad detta ger på sikt. Får också återkomma med recension sen. Nu blir det att ägna natten åt att fixa in programmen och inställningarna igen. Postad 26 January 2009 - 21:57
Det skrev ju här tidigare idag att det ska vara fixat. Postad 26 January 2009 - 22:42
Man brukar inte, av någon besynnerlig anledning, inte få veta detta officiellt om man inte mailar dem och frågar typ. Postad 26 January 2009 - 22:56
ingen här som vill göra det och göra det officiellt då ? ;-) Redigerat av Unregistered2fc90cb8, 26 January 2009 - 22:57. Postad 26 January 2009 - 23:01
Nu har jag inte hunnit testa så mkt med nyaste hårdvaran men kan säga att panelerna är då inte märkbart snabbare. Men jag använder inte dem ändå och hade inte börjat göra även om de vart supersnabba.
Postad 26 January 2009 - 23:02
Tidigare när jag svarade i bt-headsetet var det alltid en fördröjning. Jag brukade säga hej ett par gånger tills det gick fram. Det problemet verkar åtgärdat. Kameran är också rejält uppsnabbad. Panelerna detsamma. Det är väl några av de första sakerna jag lagt märke till, bortsett från att telefonen verkar vara generellt lite snabbare i menyer och liknande. Postad 27 January 2009 - 09:27
Verkar som problemet med att åäö hoppar runt då man skriver relativt fort är fixat! Inte säker men ett snabbtest nyss kastade inte om något.
Postad 27 January 2009 - 11:01
Om jag fattat allt rätt, kör man SE Update Services och den säger att man redan har senaste ROMen. Man kör vidare ändå och det är den nya versionen som körs på?
Postad 27 January 2009 - 11:11
Precis Postad 27 January 2009 - 11:22
Naaaajs, det får bli min eftermiddag på jobbet att uppdatera telefon o installera om all skit hehe Postad 27 January 2009 - 11:33 Egentligen säger den väl inte att man har senaste. Den säger att man har en stabil och inte BEHÖVER uppgradera om man inte upplever problem. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |