Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 March 2010 - 21:21

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Jag har många kontakter på simkortet med halvdana namn (bara förnamn). Nu har jag dubletter av alla, och sedan många av dem jag mailar med så jag har en till kontakt pga Gmail.
Kan man fixa ihop allt my Pc Companion eller? Vill även länka till FB för TS och sånt. Kan det ske automatiskt?

Du kan fixa adressboken på gmail om du har kopplat det med mobilen. Där kan den automagiskt kolla dubbletter och du har lite val på hur du vill hantera de olika dubletterna.

Jäklar vad jag önskar man hade haft ett automatiskt sätta att länka till fejjan och även kontaktbilden. Men icke. Det fick man ju göra manuellt iaf.

Hittade förvisso ett program på market som kan synca kontaktbilderna med fejjan. Det försökte göra det automatiskt men misslyckades fatalt, även fast det var samma namn i min adressbok som på fejjan så det blev att länka manuellt även där >_< Om någon undrar så heter det Facebook Sync och funkade smidigare än SE's "link" på kontaktsidan dock så måste man ju göra båda som sagt...om jag inte missade ngt då, var ganska seg i skallen i går kväll ^^

Postad 31 March 2010 - 21:21

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Har varit i halvkoma nu ikväll och missat om det tagits upp, men, kan man välja sorteringsordning i telefonboken?
Alltså så att det sorteras på efternamn?
Eller kan man välja det innan man syncar från SEs web?
Eller måste man göra det från telefonen som man skickar datan från till SE-webben? :D

Postad 31 March 2010 - 21:27

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Du kan fixa adressboken på gmail om du har kopplat det med mobilen. Där kan den automagiskt kolla dubbletter och du har lite val på hur du vill hantera de olika dubletterna.

Jäklar vad jag önskar man hade haft ett automatiskt sätta att länka till fejjan och även kontaktbilden. Men icke. Det fick man ju göra manuellt iaf.

Hittade förvisso ett program på market som kan synca kontaktbilderna med fejjan. Det försökte göra det automatiskt men misslyckades fatalt, även fast det var samma namn i min adressbok som på fejjan så det blev att länka manuellt även där >_< Om någon undrar så heter det Facebook Sync och funkade smidigare än SE's "link" på kontaktsidan dock så måste man ju göra båda som sagt...om jag inte missade ngt då, var ganska seg i skallen i går kväll ^^

Hur menar du fixa adressboken på gmail om kopplat med mobilen?
Mobilen är kopplad till gmail. Ska jag gå in på appen och fixa det eller kan jag försöka fixa det med datorn?

Postad 31 March 2010 - 21:33

clafa
  • clafa
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Kolla in Google contacts på datorn...

Postad 31 March 2010 - 21:35

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Fixade merge dubletter på google contacts på datorn.
Men det hjälper ju inte alla kontakter jag har på mobilen som är flera hundra med massa dubletter och tripletter o skit :D

Redigerat av mornn, 31 March 2010 - 21:40.

Postad 31 March 2010 - 21:40

ananda
  • ananda
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Nu har även jag fått hem min kära X10 (black). Och utöver besvikelsen med Pinch to zoom så känner jag mig supernöjd med telefonen! Skärmen är jättefin och browsing fungerar galet bra!

Jag behövde ej uppgradera min, den var .16 från början.

Postad 31 March 2010 - 21:41

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Nån som har försäkring som vill testa?
Känns bara bättre att ha skärmskydd. Jag har ingen försäkring så jag vill inte testa xD

Nej det är inte reptåligt glas,det är plast, just av denna anledning som de la med ett skärmskydd, så använd det.

Postad 31 March 2010 - 21:42

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Tjena!
Jag har följt denna tråd lite i tysthet de senaste 4 veckorna (men även läst genom alla andra inlägg). Nu börjar det närma sig för mig att bestämma mig för en telefon. Ända från början så har jag haft ögonen på X10 bl.a. för att jag tycker den är snyggare. Men nu vet jag inte riktigt... Desire kanske är ett säkrare kort. :D

Här är en sammanställning för Desire vs X10. Vissa av punkterna är subjektiva men säg till om jag har fått någon fakta fel eller om något saknas.

Desire
+ Android 2.1
+ Dual touch
+ Sense UI
+ Billigare
+ Inbygd FM-radio
+ HD videoinspelning i senare uppdatering
- Fulare
- Sämre batteritid
- 512 mb internminne
- 4 gb medföljande minneskort

X10
+ Större skärm (samt högre upplösning)
+ Ljusstarkare skärm (i solljus)
+ Bättre batteritid
+ 8mpix kamera (desire har 5mpix)
+ Mycket bättre bilder (?)
+ Bättre kamerafunktioner (?)
+ Extern, trådlös FM radio med ljudkontroll för media. Noise cancellation.
+ Snyggare
+ Timescape/Mediascape (?)
+ 1 gb interminne
+ 8 gb medföljande minneskort
+ Skärmskydd ingår
+ Bra kvalité på ljudet enligt vissa tester
- Dyrare
- Single touch
- Lägre uppdateringsfrekvens på skärmen (27 fps)
- Android 1.6 (även om 2.x lovat till Q2/Q3)

Mvh
Adrian

Du glömde ge X10 ett + för BT med inbygt radio.

Postad 31 March 2010 - 21:44

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Nu har även jag fått hem min kära X10 (black). Och utöver besvikelsen med Pinch to zoom så känner jag mig supernöjd med telefonen! Skärmen är jättefin och browsing fungerar galet bra!

Jag behövde ej uppgradera min, den var .16 från början.

Var köpte du den?

Postad 31 March 2010 - 21:44

Intenfreak
  • Intenfreak
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Var på phonehouse och fick testa x10 en hel del, det var säljarens personliga telefon.

Jag slogs av utseendet, fan va snygg den är! Den har en stor och otroligt fin skärm.
Jag kände mig som en stolt SE-fanboy.

Men...
Guuud va seg o jobbig den var att använda. Ja, det var en hel del apps o program som kördes i bakgrunden, det är sant.
Men även då dessa stängdes av allihopa så kände jag vad problemet faktiskt var,
Den registrerar helt enkelt inte på lätt beröring. I synnerhet i växlandet mellan startskärmar.
Jag fick trycka hårt och ibland flera gånger på skärmen för att få registrering, vilket jag klagade på till säljaren, men hans förklaring var (lågt batteri kvar + att det blir bättre om man har plastfilmen/skyddet på), WTF?!?!?!
Säljaren var sjukt ärlig iaf, det gillade jag.
Jag berättade att jag haft en Iphone 3gs (även om jag hatade den på många sätt) o jag tycker touchen på den var 100ggr bättre, vilket han kunde hålla med om, han erkände även att lampan på x10an va värdelös.

Ska dit imorn igen för att klämma på den igen och känner jag samma sak, ja då beställer jag en desire på plats då jag märkt att bokningarna på den rullat på.

Ge mig feedback! Är jag kräsen eller hade jag "otur"?

Jag fick ut min igår, efter 1 dag upplever jag:
1. Nallen hittar inte mitt Tele2 simkort, och därmed kan inte hitta mina nr förvarade där, problem med sim eller nalle?
2. Kameran var för seg och funkade dåligt i mörkare miljö.
3. Fick inte igång sync med min PC, (bara med Google funkade).
4. knappen "a" är hyperkänslig, gjorde mig galen när jag försökte logga in i Avanza utan att lyckas.
5. saknar zoom funktion med iphone.
6. bluetooth funkade bara i samtal, inte musikuppspelning

För många knappatryckningar för att säga användarvänlig, där är iphone bra bit bättre.
Jag vill gå över till iphone, är det någon som känner för att byta?
/Int

Postad 31 March 2010 - 21:46

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Har "My contacts" och "All contacts" på google contacts. Hur fan synkar jag tillbaka dem. Bara my contacts för all contacts är fan för många :S. Förstår ej, nu har jag inga kontakter alls på telefonen.

Postad 31 March 2010 - 21:48

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Så har ni alla problem med att skärmen reagerar dåligt ute i kanterna och inte släpper det ni tryckt in... verkar ju främst vara knappen A och den där knappen för specialtecken...

Någon som inte upplever problem?

Postad 31 March 2010 - 21:50

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Har inte hunnit leka så mycket med min X10 för jag har jobbat så e det nån som vet hur fan man får en låt som ringsignal?

Postad 31 March 2010 - 21:51

relaxer
  • relaxer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Kan någon som har problem med tangentbordet testa installera ett annat från market? Vore intressant o veta om det verkligen är skärmen. Testade ett ex i butik men den fungerade bra

Postad 31 March 2010 - 21:54

tartkennet
  • tartkennet
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Måste bara ställa frågan, är det ingen av er som reagerar på att det är så olika problem som folk upplever hela tiden? Jag menar att någon skrev att den senaste versionen (16) redan var installerad på telefonen men på de flesta andra så var det 14 som var installerad.

Likaså att knapp "a" funkar utan anmärkning hos några medans andra upplever jätteproblem med detta. Är det inte lite konstigt att sånt upplevs olika över huvudet taget? Borde inte mobilen vara exakt likadan på alla exemplar utskickade? Hur kan vissa ha senaste uppdateringen medans andra inte??? Tycker det är lite konstigt men det kanske bara är jag.

Postad 31 March 2010 - 21:56

relaxer
  • relaxer
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Har inte hunnit leka så mycket med min X10 för jag har jobbat så e det nån som vet hur fan man får en låt som ringsignal?

Longpress brukar fungera för det mesta i android telefoner (testa kör longpress på en låt du vill ha som ringsignal)
Annars så tipsade någon i tråden om att använda menyknappen (den med 4 fyrkanter)

Postad 31 March 2010 - 21:57

Blixten9
  • Blixten9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Så har ni alla problem med att skärmen reagerar dåligt ute i kanterna och inte släpper det ni tryckt in... verkar ju främst vara knappen A och den där knappen för specialtecken...

Någon som inte upplever problem?

Jag upplever inte problemet med "a".. Fungerar varje gång och skrivet det många gånger.

Däremot säger min telefon att .14 är nyaste? Någon som har samma problem?

Postad 31 March 2010 - 22:01

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
Någon som vet vilken uppdateringsfrekvens det är på GPS i X10:an ? 1Hz eller 10Hz.
Vad vet jag det kanske inte finns någon mobillur som har 10Hz utan allt kör 1Hz vilket isf blir lite för dåligt att använda som laptimer.
Någon som har input ?

Postad 31 March 2010 - 22:02

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Jag kan inte uppdatera till 1.0.16, står att jag har den senaste :D Alla som har uppdaterat, har ni gjort det genom PC Companion?

Har samma problem jag med och undrar vad man kan göra för att uppdatera?

Postad 31 March 2010 - 22:08

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Hur fan får jag in googles "my contacts" till mobilen då. Går inte? Ska jag exportera csv-filen men var ska jag lägga den?

Postad 31 March 2010 - 22:11

Klazzon
  • Klazzon
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Möjligen lite OT?

Finns det trådar till nedan frågor eller hör det hemma här?

-Flera verkar ha problem att synca med outlook. VILL INTE ANVÄNDA GMAIL.
Hur gör man och hur går det för er som testar?

Officedokument överlag inkl.PDF , Har X10 stöd för detta ur kartong eller kräver det appar?

Postad 31 March 2010 - 22:13

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
kan man rädda skärmskyddet efter man tagit av det och hur? eller bara köpa nytt?

Postad 31 March 2010 - 22:18

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Jag upplever inte problemet med "a".. Fungerar varje gång och skrivet det många gånger.

Däremot säger min telefon att .14 är nyaste? Någon som har samma problem?

Vilket ju egentligen är dåliga nyheter för alla som har problem då detta tyder på att det faktiskt verkar vara digitizern som orsakar problemet och alltså troligen inte går att patcha bort. :D

Postad 31 March 2010 - 22:19

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Hur fan får jag in googles "my contacts" till mobilen då. Går inte? Ska jag exportera csv-filen men var ska jag lägga den?

Telefonboken/Inställningar/Synkronisera data ?

Postad 31 March 2010 - 22:21

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Har samma problem jag med och undrar vad man kan göra för att uppdatera?

Ladda ner Update Service från SE alternativt kör PC Companion som finns på minneskortet i mobilen. Om du försöker köra OTA säger den bara att du har den senaste om du har 1.0.14.

För er som inte vill köra gmail så kan ni använda SE's sync istället. Dom verkar ha fixat till en del sen jag kollade in igår så nu ser man alla kontakter, kalender osv där.

Trodde man skulle kunna köra PC Suite, men den verkar inte känna igen X10 ännu (spännande att dom länkar till det när man valt X10...).

Skall rota vidare och se om jag kan få ihop det med outlook.

Själv har jag fö. inga problem med att trycka på bokstaven a och få den registrerad. Vet inte om det beror på att jag vant mig vid hur X1:ans skärm var...?

Redigerat av deezel, 31 March 2010 - 22:23.

Postad 31 March 2010 - 22:26

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Måste bara ställa frågan, är det ingen av er som reagerar på att det är så olika problem som folk upplever hela tiden? Jag menar att någon skrev att den senaste versionen (16) redan var installerad på telefonen men på de flesta andra så var det 14 som var installerad.

Likaså att knapp "a" funkar utan anmärkning hos några medans andra upplever jätteproblem med detta. Är det inte lite konstigt att sånt upplevs olika över huvudet taget? Borde inte mobilen vara exakt likadan på alla exemplar utskickade? Hur kan vissa ha senaste uppdateringen medans andra inte??? Tycker det är lite konstigt men det kanske bara är jag.

Nu har ju inte jag fått telefonen men kan ge min syn på dina frågor.

1. Inte så konstigt att de har olika mjukvara då man sannolikt byggt lager under en tid innan denna vecka och man packar knappast upp telefonerna för att förse dom med ny mjukvara. Av samma anledning kommer telefoner som säljs senare kanske redan ha 2.x installerat.

2. Alla är olika och uppfattar saker på olika sätt och så många olika problem verkar inte folk ha. SIM-kortsproblemen kan ju knappast SE anklagas för tex.

Min syn som sagt.

Postad 31 March 2010 - 22:31

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Vilket ju egentligen är dåliga nyheter för alla som har problem då detta tyder på att det faktiskt verkar vara digitizern som orsakar problemet och alltså troligen inte går att patcha bort. :D

Hur menar du? Alla har ju samma digitizer, men mjukvaran kan ju bete sig lite olika...

Postad 31 March 2010 - 22:31

Davye
  • Davye
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

den tragiska historian är nu inte längre tragisk.. Trots min kompis hade testat 2 simkort så gav han inte upp utan begav sig till mig och det fungerade med mitt simkort. Så måste höja varningens finger till Tele2:s simkort.. 2 av 3 kort som är tele2 fungerade inte..

nu är han glad igen :D

Jahapp... problem med Tele2s kort alltså... det förklarar kanske saken. Fått köra med mitt comviq kontantkort nu... säger som sagt att det inte finns något kort.

Postad 31 March 2010 - 22:39

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
hur får ja igång radion på mw600, frustrerande

fixat!

man håller in play/pause sen väljer på volymkontrollen

Redigerat av thestaar, 31 March 2010 - 22:47.

Postad 31 March 2010 - 22:41

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Telefonboken/Inställningar/Synkronisera data ?

Händer absolut inget.

Postad 31 March 2010 - 22:45

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Hur menar du? Alla har ju samma digitizer, men mjukvaran kan ju bete sig lite olika...

Tycker du inte det känns som större risk att det är hårdvaran som beter sig lite olika?

Postad 31 March 2010 - 22:47

Unregistered73e71691
  • Unregistered73e71691
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jag hade egentligen bestämt mig för desire, men känner fortfrarande suget efter X10. Hur fungerar spotify med mw600? kan man se låtnamn och byta låt med headsetet?

Postad 31 March 2010 - 22:48

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Tycker du inte det känns som större risk att det är hårdvaran som beter sig lite olika?

de borde gå på garantin iallafall om det är fel på telefonen

Postad 31 March 2010 - 22:50

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Först tänkte jag höra om det är någon som har beställt via telia och fått sin mon eller vet när den ska skickas?

Sen vill jag fråga alla som redan har fått sina ögonstenar :D om ni alla som har problem med a har den senaste uppdateringen? Ni som har den äldre, fungerar a för er?

Postad 31 March 2010 - 22:51

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Jag hade egentligen bestämt mig för desire, men känner fortfrarande suget efter X10. Hur fungerar spotify med mw600? kan man se låtnamn och byta låt med headsetet?

Jag ska nog köpa MW600 till min Desire som jag har beställt :D

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Det mesta i HW väg går att patcha SW mässigt hur otroligt det än kan låta. Identiska kretsar är inte så uniforma som du tror utan kan behöva lite individuell inmätning/kalibrering/konfigurering pga. imperfektion i tillvekningsprocessen. Inte säkert man får helteckande hantering i början av en produkts lifscykel vilket kan kräva SW uppdateringar.

För tidigt att säga vad de enstaka problemen kan bero på, men hade jag ägt en X10 hade jag definitivt kontaktat support för att reda ut vad problemet kan vara alternativt, bytt ut enheten.

Redigerat av twintin, 31 March 2010 - 22:53.

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

de borde gå på garantin iallafall om det är fel på telefonen

Det håller jag med om, vi får väl se hur det blir med den biten. Inte kul att börja med att skicka in en telefon på service iofs.

Är det någon som testat flera olika X10 och märkt att de fungerat olika bra/dåligt. Kanske testat ett exemplar i affären och jämfört med er egen eller liknande.

Postad 31 March 2010 - 22:53

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Kan kanske vara vilket som, vi får väl se framöver kanske... Det borde vara som på en bil att de återkallar och åtgärdar problem

Postad 31 March 2010 - 22:54

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Förklara gärna närmare, det jag läst är att alla ser hur bokstaven "a" reagerar vid tryck men inte skjuts in i ordet.

Min oerhört icke tekniska tolkning är att hårdvaran då tycks reagera korrekt utan att mjukvaran kan ta emot det.

Postad 31 March 2010 - 22:55

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Kollade precis in på SE's syncsajt på nätet och de har en facebook app som man kan koppla ihop sina telefonkontakter med facebook kontakter smidigare än på tfn. Den fixa kontaktfotot osv ^^

Postad 31 March 2010 - 22:57

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Kan kanske vara vilket som, vi får väl se framöver kanske... Det borde vara som på en bil att de återkallar och åtgärdar problem

Eftersom mjukvaran i telefonen (förutsatt att de kör samma version) borde vara 100% lika så känns det ändå som det är hårdvaran som är problemet med vissa (??) X10.

Det är nog ingen risk de återkallar, hade felet kunnat orsaka dödsfall så kanske :D
Man får ju dock hoppas de åtgärdar felet för de som skickar in.

Postad 31 March 2010 - 22:59

Unregisterede96902b7
  • Unregisterede96902b7
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Har uppdaterat till 16 nu men problemen med a finns kvar. Oerhört frustrerande. Speciellt med tanke på att flera inte upplever problemet. Hoppas att det är ett mjukvaruproblem. Skriver med min X10a nu. När jag håller in bokstaven a lite längre verkar det fungera bättre. Missar inte alls lika många gånger då. Kan det kanske ha med uppdateringsfrekvensen på skärmen att göra?

Postad 31 March 2010 - 23:00

Unregistered73e71691
  • Unregistered73e71691
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Jag ska nog köpa MW600 till min Desire som jag har beställt :D

Ja det kan man ju tänka sig iofs, jag är lite orolig att htc inte har lika bra BT bara så att det kommer hacka mer. Fungerar låtnamn och liknande om man kör HTC -> MW600 tro?
Jag har inte sett några tester som tagit upp detta.

Postad 31 March 2010 - 23:01

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Har uppdaterat till 16 nu men problemen med a finns kvar. Oerhört frustrerande. Speciellt med tanke på att flera inte upplever problemet. Hoppas att det är ett mjukvaruproblem. Skriver med min X10a nu. När jag håller in bokstaven a lite längre verkar det fungera bättre. Missar inte alls lika många gånger då. Kan det kanske ha med uppdateringsfrekvensen på skärmen att göra?

jag har när jag ska byta siffror-bokstäver osv.
Den verkar tycka om man gör som du beskriver "långsamma" tryck. Dvs håller inne mer.
Fick på mitt screenguard igen men helt bubbligt, måste köpa nytt :D

Postad 31 March 2010 - 23:01

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Förklara gärna närmare, det jag läst är att alla ser hur bokstaven "a" reagerar vid tryck men inte skjuts in i ordet.

Min oerhört icke tekniska tolkning är att hårdvaran då tycks reagera korrekt utan att mjukvaran kan ta emot det.

Ok, när jag ser ett sådant fel tolkar jag det som hårdvarufel. Dvs, hårdvaran (digitizern) registrerar att man trycker på skärmen men missar när man sedan släpper upp fingret och alltså så står bokstaven A (i det här fallet) kvar så som att man hade sitt finger fortsatt tryckt på bokstaven.

Jag utgår iaf att detta är hårdvarufel och inte mjukvaran. Speciellt misstänksam blir man då det verkar vara bokstäver/tecken ute i kanterna som alltid är de svåraste att "få till" på den här typen av touch-panel.

Postad 31 March 2010 - 23:06

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Ok, när jag ser ett sådant fel tolkar jag det som hårdvarufel. Dvs, hårdvaran (digitizern) registrerar att man trycker på skärmen men missar när man sedan släpper upp fingret och alltså så står bokstaven A (i det här fallet) kvar så som att man hade sitt finger fortsatt tryckt på bokstaven.

Jag utgår iaf att detta är hårdvarufel och inte mjukvaran. Speciellt misstänksam blir man då det verkar vara bokstäver/tecken ute i kanterna som alltid är de svåraste att "få till" på den här typen av touch-panel.

Du menar på det viset, låter logiskt då.

Min mobil ligger fortfarande på utlämningsstället och väntar, hämtar ut den imorgon och kommer rapportera här hur min "a" knapp fungerar.

Postad 31 March 2010 - 23:08

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Ja det kan man ju tänka sig iofs, jag är lite orolig att htc inte har lika bra BT bara så att det kommer hacka mer. Fungerar låtnamn och liknande om man kör HTC -> MW600 tro?
Jag har inte sett några tester som tagit upp detta.

Fel tråd, sorry alla... Orolig ja, men luren kommer va ute 2-3 veckor innan MW600 kommer in på lager i butikerna, så man hinner få reda på mer. Ja det ska fungera.

För övrigt är jag inne på samma spår ang. digitizern på X10. Verkar vara slumpmässigt vilka telefoner som är drabbade, vilket bör betyda att det är hårdvaran. Inga garantier för att det är så, men känns troligast. Att ngn fick hålla inne A längre tyder på uppdateringsfrekvens och att många touch screens är mindre känsliga ute i kanterna.

Postad 31 March 2010 - 23:14

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Du menar på det viset, låter logiskt då.

Min mobil ligger fortfarande på utlämningsstället och väntar, hämtar ut den imorgon och kommer rapportera här hur min "a" knapp fungerar.

Själv ska jag ta mig till Media markt här i stan för att testa hur det fungerar på deras demo.

F-n, kommer bli svårt att inte köpa med sig en X10 från affären... :D

OT Ang MW600 på Desire så postade jag svar i tråden för den telefonen.

Postad 31 March 2010 - 23:15

Thermal
  • Thermal
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Det funkar utmärkt, du kan pausa, spola framåt/bakåt osv med bluetoothsettet. Vill du byta playlist måste du gå in på telefonen. Jag är supernöjd med X10:an, förvisso min första smartphone men jag är löjligt nöjd. Har precis utforskat google maps är är helt facinerad vad man kan göra. Känner mig ganska gammal när jag inser hur mycket utvecklingen har sprungit iväg. :D

Postad 31 March 2010 - 23:19

Unregistered73e71691
  • Unregistered73e71691
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Det funkar utmärkt, du kan pausa, spola framåt/bakåt osv med bluetoothsettet. Vill du byta playlist måste du gå in på telefonen. Jag är supernöjd med X10:an, förvisso min första smartphone men jag är löjligt nöjd. Har precis utforskat google maps är är helt facinerad vad man kan göra. Känner mig ganska gammal när jag inser hur mycket utvecklingen har sprungit iväg. :D

Står det på diplayen på headsetet vilken låt som spelas?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.