Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 10 april 2011 - 14:42

Unregisteredc41c7708
  • Unregisteredc41c7708
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Den ena på Elgiganten och den andre i Telenorbutik.
Båda hävdar att det är Apple som bestämmer detta.

Att giganten svara så är ju inte så förvånade men Telenor brukar aldrig bråka.
Jag hade krävt kompensation.
Är dom sönder direkt så skall man ha en ny direkt utan tvekan, sluta handla i sådana affärer.

Postad 10 april 2011 - 15:49

Unregisteredc41c7708
  • Unregisteredc41c7708
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Fick upp meddelande via iTunes idag om att det fanns nya operatör inställningar.
Vad betyder det?

Telia_se_iPhone.ipcc

Postad 10 april 2011 - 16:38

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Det betyder att Telia gjort någon ändring för hur telefonen skall vara inställd. Om du inte gjort någon specialinställning (med t.ex. företags-APN) så är det bara att acceptera.

Postad 10 april 2011 - 20:55

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Hallå!

I rent forskningssyfte så undrar jag om någon här känner till hur man går tillväga alternativt känner någon som kan hjälpa/utföra ett imei byte på en iPhone 4.

Tips tas gärna emot i pm om någon anser att detta är ett ämne som ej bör diskuteras öppet.

;)
Patrick

Postad 10 april 2011 - 21:08

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0
"forskningssyfte"?

Varför skulle man vilja det om den inte är stulen?

Postad 10 april 2011 - 21:50

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Det finns många anledningar till varför man vill göra eller veta hur man gör det. Mitt är intresse ur ren forskningssynpunkt.

Jag skulle aldrig befatta mig med en stulen telefon.

Postad 12 april 2011 - 17:23

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Skulle vilja ha ngn möjlighet till direktnoteringar efter ett samtal in/ut kopplat till tel.nr alt. kontakten. Finns ju t.ex CJournal men det fungerar inte för inkommande samtal. Man måste skriva så mycket när man använder en fristående todo-app. Tänk om det gick att få in någon form av todo i t.ex Week-kalendern kopplat till samtal och kontakter. Hur ofta sitter man inte och går igenom alla dagens samtal och undrar vem som ringde och vad just det samtalet rörde dig om? Men man kan ju inte få allt här i världen.

Postad 15 april 2011 - 05:52

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0

SKräpanvändare skulle jag vilja säga. Det är ju jättelätt att synka bilder. Har du ens läst manualen ? Säg inte skräptelefon när det är DU som gör fel, du gör bara bort dig.

Nå ja, mitt tålamod tog slut när jag höll på (och hade givetvis bråttom när det började strula). :)
Dock provade jag på en annan laptop Windows 7 och det fungerade perfekt så förmodligen är det den första datorn som är lite kass.

Dock förstår jag inte ditt extrema behov av att behöva försvara iPhone? Jag tycker det är en underbar telefon i alla lägen förutom just iTunes-biten när man ska lägga in musik med mera till den. Själv kör jag HTC och nog för att den är "låst" till Google på alla sätt och vis, men den är ju i alla fall användarvänlig gällande musik- och bildöverföring.
Och med användarvänlig menar jag att man inte behöver använda ett specifikt program för att göra det.

Redigerat av MrSpokk, 15 april 2011 - 05:54.

Postad 15 april 2011 - 09:46

rasslet
  • rasslet
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Håller med, förutom när det gäller iTunes. Det är ett jäkligt bra program
Som blivit ännu bättre sista åren, men att kalla programmet enkelt eller logiskt
för en ny användare är ju helt knäppt , en inkörningsperoid på ett par veckor krävs
innan man ser ljuset :-)

Postad 15 april 2011 - 20:51

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Håller med, förutom när det gäller iTunes. Det är ett jäkligt bra program
Som blivit ännu bättre sista åren, men att kalla programmet enkelt eller logiskt
för en ny användare är ju helt knäppt , en inkörningsperoid på ett par veckor krävs
innan man ser ljuset :-)

och här håller jag med också.
Man kan säkert med idogt arbete skaffa sig rutiner för att för över musik från sin mac med itunes till sin iPhone men man undrar ju vad som hänt med det gamla hederliga drag and drop.
Varför kan jag inte bara kopiera över min musik till en musikfolder på iPhone?
J*kla sync-trams!

Postad 15 april 2011 - 23:11

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

och här håller jag med också.
Man kan säkert med idogt arbete skaffa sig rutiner för att för över musik från sin mac med itunes till sin iPhone men man undrar ju vad som hänt med det gamla hederliga drag and drop.
Varför kan jag inte bara kopiera över min musik till en musikfolder på iPhone?
J*kla sync-trams!

Varför klagar ni. Bara att koppla in telefonen så görs resten heltautomatisk. Kan det bli enklare?

Postad 15 april 2011 - 23:22

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1 030 inlägg
  • 0
Var inget, jag som var dum =) jobbigt att ha Android som privat och Iphone som jobbtelefon.

Redigerat av Unregistered32555851, 15 april 2011 - 23:24.

Postad 16 april 2011 - 08:37

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Varför klagar ni. Bara att koppla in telefonen så görs resten heltautomatisk. Kan det bli enklare?

Hur då helautomatiskt? Jag har t ex musikfiler, MP3, på den dator som jag använde när jag jag reggade min iPhone och som synkar Outlook etc..
Dessa MP3 filer syns och kan spelas i itunes men kan inte "syncas" till min iPhone. Jag gissar att det beror på att filerna inte är "importerade" i iTunes.

För mig känns allt det här onödigt omständligt. Långt ifrån det "Apple-enkla" som det ständigt talas om.

Postad 16 april 2011 - 09:53

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Det kan man ju? Detta bevisar EXAKT vad jag skrev om usla och gnälliga användare för några inlägg sedan. Koppla in din iPhone, öppna iTunes, markera telefonen under "Enheter", ställ dig på första fliken "Allmännt" klicka i rutan "Hantera musik och mediafiler manuellt" Klart...Geez....

Skall absolut prova detta. Verkar lovande. Tack

Postad 16 april 2011 - 11:09

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Det kan man ju? Detta bevisar EXAKT vad jag skrev om usla och gnälliga användare för några inlägg sedan. Koppla in din iPhone, öppna iTunes, markera telefonen under "Enheter", ställ dig på första fliken "Allmännt" klicka i rutan "Hantera musik och mediafiler manuellt" Klart...Geez....

Nej, det är inte klart efter att man klickar i rutan "Hantera musik........"
KLickar på UTFÖR för att bekräfta och komma vidare . iTunesh*lvetet frågar i alla fall om jag skall "radera denna iPhone och synkronisera den med det här iTunes biblioteket"
Förstår inte hur jag skall få funktionen "Hantera ... manuellt... " att fästa för att sedan dra över markerade låter till min iPhone.
Jag är väl för dum för att ha Appleprodukter.

Postad 16 april 2011 - 14:04

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Själv kör jag HTC och nog för att den är "låst" till Google på alla sätt och vis, men den är ju i alla fall användarvänlig gällande musik- och bildöverföring.
Och med användarvänlig menar jag att man inte behöver använda ett specifikt program för att göra det.

Nja, du är låst till att använda windows explorer eller os x finder för att göra det, och tar man ett steg tillbaka och jämför features mellan dem så ser ser man att explorer saknar databashantering av din musik, hanterar metadata dåligt och har inga speciella rutiner för att tala med en iphone.

En del gnäller förvånansvärt mkt över att man istället för att vara låst till explorer för att överföra filer så är man låst till itunes, jag ser inte skillnaden riktigt.
Itunes har ju möjligheten att göra betydligt mer än vad explorer kan göra, det verkar mest som om folk inte vill lära sig ngt nytt, man tappar ingen kontroll över saker i itunes så länge man slår på manuell synkning av musik bilder och appar, jag tror däremot att acceptansen skulle bli större om vi hade tillgång till itunes movie store i europa, det är ett väldigt bra sätt att hyra och köpa film och tv-serier, och när vi kan det tror jag att acceptansen i Sverige kommer att bli större, detta kräver förstås att svensken slutar vilja ha allting gratis ;)

Postad 16 april 2011 - 16:03

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0
Installerade uppdateringen 4.3.2. idag och hoppades att jag skulle få iTunes på svenska till slut, men icke. Sedan version 4.3 har jag iTunes på engelska och kan inte ändra till svenska. Även om jag ändrar under "Preferences.." så hjälper det inte.

Några råd på vad jag ska göra?

Postad 16 april 2011 - 16:06

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
När man skriver ett mail o kommer på att man vill bifoga en bild, hur gör man då?

Varför kan jag inte skapa olika fotomappar o sortera in mina bilder i?

Varför står det ej vilket kapitel jag är på när jag ska lyssna på min ljudbok, efter några dagars uppehåll från den.

Varför kan man bara spela upp mp4 format?

Varför kan det bara sparas ett ställe man är på i videofiler. Så fort man kollar en annan mp4a så försvinner ju bokmärket i den senaste man kolla på.

Varför är det så pissrutten kvalitet på youtube?

-------------------------------------------------------------

Aah det var skönt. Alltså gillar verkligen luren o appstore e grymt men blir så sne på vissa saker!

Postad 17 april 2011 - 09:03

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

När man skriver ett mail o kommer på att man vill bifoga en bild, hur gör man då?

Varför kan jag inte skapa olika fotomappar o sortera in mina bilder i?

1. Växla till bilder, kopiera bilden, växla tillbaka till mail och klistra in.
2. Använd t.ex. "Best Album".

Postad 17 april 2011 - 09:14

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Det varierar väl mycket? Måste väl ha att göra med input?

Postad 17 april 2011 - 10:16

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Kör du över wifi så blir upplösningen högre i Youtube än om du kör över 3G.

Postad 17 april 2011 - 11:03

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0
Hur har du lagt in dina filer i iTunes?
Jag har också lagt in alla mina mp3-filer i iTunes samt en hel del podcast och jag har syncat över allting till min iphone. Enda lilla problemet jag har är att jag har en del dubletter som jag måste rensa för hand i iTunes. Kanske har jag sluppit dina problem för att jag har kört iTunes långt innan jag fick min iphone.

Hur då helautomatiskt? Jag har t ex musikfiler, MP3, på den dator som jag använde när jag jag reggade min iPhone och som synkar Outlook etc..
Dessa MP3 filer syns och kan spelas i itunes men kan inte "syncas" till min iPhone. Jag gissar att det beror på att filerna inte är "importerade" i iTunes.

För mig känns allt det här onödigt omständligt. Långt ifrån det "Apple-enkla" som det ständigt talas om.

Redigerat av ansgar, 17 april 2011 - 11:06.

Postad 18 april 2011 - 13:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Det blir pissrutten kvalitet i youtube för att apple begränsat trafikmängden över 3G (samma med alla streaming över 3G). Om du jailbrekar kan du ta bort denna spärr. Den största anledningen till att jag jailbrekar.

Redigerat av Unregistereddc471864, 18 april 2011 - 13:50.

Postad 18 april 2011 - 15:17

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Nja, du är låst till att använda windows explorer eller os x finder för att göra det, och tar man ett steg tillbaka och jämför features mellan dem så ser ser man att explorer saknar databashantering av din musik, hanterar metadata dåligt och har inga speciella rutiner för att tala med en iphone.

En del gnäller förvånansvärt mkt över att man istället för att vara låst till explorer för att överföra filer så är man låst till itunes, jag ser inte skillnaden riktigt.
Itunes har ju möjligheten att göra betydligt mer än vad explorer kan göra, det verkar mest som om folk inte vill lära sig ngt nytt, man tappar ingen kontroll över saker i itunes så länge man slår på manuell synkning av musik bilder och appar, jag tror däremot att acceptansen skulle bli större om vi hade tillgång till itunes movie store i europa, det är ett väldigt bra sätt att hyra och köpa film och tv-serier, och när vi kan det tror jag att acceptansen i Sverige kommer att bli större, detta kräver förstås att svensken slutar vilja ha allting gratis :blink:

På vilket sätt är du låst till explorer? Du kan använda valfri filhanterare om du vill med en android. Du kan även använda linux som vad jag vet inte har explorer. Jag använder Norton commander till all filhantering, laddar jag musik till telefonen så gör jag oftast det via wifi och Es File explorer direkt från telefonen. Bara logga in på servern så ser man allt man delat via SMB så att en android skulle vara låst till ett speciellt program är bara bullshit

Postad 18 april 2011 - 15:22

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Jag menar en vanlig windowsanvändare, och inte en linuxanvändare som är relativt få som är om man ser på det stora hela.
Och jag ser fortf inte skillnaden på att använda en filhanterare för att föra över media, gentemot att använda en musikhanterare, jag kan förstå att folk stör sig på itunes i början, men ingen orkar ju lära sig hur det funkar och gnäller bara.
Vad är det för skillnad att kunna föra över en fil med explorer i windows och att använda norton commander för att göra det, resp att använda itunes för att göra det?

Jag ser som sagt inte enkelheten i att dra filer från en mapp till en annan i explorer/norton commander mot att dra det album in till telefonen i itunes.

Jag säger inte att du per definition är låst och att inget annat funkar, utan att du ändå måste använda ngn sorts program för att göra det, och då ser jag inte på vilket sätt itunes kallt räknat som överföringsagent för media, är värre än en annan överföringsagent för media.

Redigerat av simulacra, 18 april 2011 - 15:25.

Postad 18 april 2011 - 15:33

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Jag menar en vanlig windowsanvändare, och inte en linuxanvändare som är relativt få som är om man ser på det stora hela.
Och jag ser fortf inte skillnaden på att använda en filhanterare för att föra över media, gentemot att använda en musikhanterare, jag kan förstå att folk stör sig på itunes i början, men ingen orkar ju lära sig hur det funkar och gnäller bara.
Vad är det för skillnad att kunna föra över en fil med explorer i windows och att använda norton commander för att göra det, resp att använda itunes för att göra det?

Jag ser som sagt inte enkelheten i att dra filer från en mapp till en annan i explorer/norton commander mot att dra det album in till telefonen i itunes.

Jag säger inte att du per definition är låst och att inget annat funkar, utan att du ändå måste använda ngn sorts program för att göra det, och då ser jag inte på vilket sätt itunes kallt räknat som överföringsagent för media, är värre än en annan överföringsagent för media.

Jo men gillar man som tex jag inte itunes, så ska jag ha ett program som jag spelar min musik med på datorn och sen itunes som gör samma sak men enligt mig inte lika smidigt och inte klarar flac vad jag vet och dessutom kan du enbart använda ett itunes där du lagt upp ett konto för din telefon. Går det syncka datorn med iphone via wifi från telefonen? Jag som ofta syncar med olika datorer tycker att just kontobehovet är ganska irriterande. Just när det gäller musik, bilder och film.

Postad 18 april 2011 - 20:32

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Oj, vad är det för ny sorts telefon du har som man inte behöver ett "konto" till?

Behöver inget konto i datorn för att lägga in musik, bilder eller filmer i min android. Bara koppla in den till vilken dator som helst och lägga över filerna som till vilket usbminne som helst. Man behöver inte ens ett googlekonto för att använda mobilen som musikspelare eller telefon, däremot behövs det om man vill ladda hem appar, men det är ju en annan sak. Men just för att flytta filer och liknande behövs inget speciellt.

Postad 18 april 2011 - 20:48

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

På alla mina Androider har jag behövt ett google-konto för att kunna "aktivera" och logga in telefonen första gåmgen jag startat upp dem. Så det var konstigt att du inte behövt det på din. Måste vara en speciell variant du har.

Har bara varit att trycka förbi det, nu har jag ju googlekonto, men syrrans flicka använder inget på sin wildfire. Men googlekontot har ju inget att göra med om du kan lägga in film och musik på den. Du kan ju tom hindra telefonen från att ta kontakt med google, bara stänga av all data.

Edit/ Dessutom var det låsningen till ett program för att lägga in just musik och bilder som diskussionen började med.
När det skrevs att man vr låst till windows explorer för att flytta över filer.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 18 april 2011 - 20:53.

Postad 19 april 2011 - 08:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Men jag förstår inte resonemanget. Jag _behöver_ inget apple-konto för att lägga in filmer, musik och bilder på en iPhone heller. Den datorn som jag synkar min iPhone med är inte ens ansluten till internet som standard. Enda gången jag loggar in är när jag vill uppdatera operativsystemet eller köpa apps. Vart är det du vill komma?

Nä, men du behöver ett konto i varje itunes som du vill synca musik eller bilder med om du kommer hem till din polare och vill lägga över lite bilder från hans dator så kan du inte bara ansluta och dra över bilderna, för det första måste han ha itunes och för det andra måste du lägga dit ett konto i itunes för din telefon.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 19 april 2011 - 08:54.

Postad 19 april 2011 - 10:22

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0
Hur funkar det i itunes för när jag har gjort ändringar i telefonen tex lagt appar i mappar :) och sen kopplar upp den med itunes och synkar program så blir det som den var innan jag organiserat den själv i telefonen! Hur gör man så att det jag har gjort i telefonen blir gällande i itunes med om jag vill att det ska vara "standard" för min telefon? Hoppas ni fattar vad jag menar!

Postad 19 april 2011 - 13:54

Unregisteredaeedf1bf
  • Unregisteredaeedf1bf
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Edit: Fel tråd :)

Redigerat av Unregisteredaeedf1bf, 19 april 2011 - 15:07.

Postad 19 april 2011 - 16:08

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Det måste man ju inte alls. Finns massor med andra sätt att göra det på. wifi-disk, nw share, mover, dropbox och så vidare. Ingen av dem kräver varken iTunes eller något specifikt "konto". Förstår fortfarande inte vart du vill komma?

Det enda jag hört talas om där är dropbox och det kräver ju tillgång till nät, du kan inte ansluta din telefon till min dator och ladda över musik eller bilder. Jag har inte itunes och jag använder ingen form av nätlagring. Men med min android kan jag komma hem till dig plugga in usb starta en filhanterare och lägga över det jag vill ha inga konstigheter.

Dropbox kräver väl dessutom konto iaf fick jag logga in när jag tidigare använde det. Verkar som att du bara tänker konto till google eller apple, men du har ju även användarkonto i datorer och om jag inte mins helt fel så fick jag lägga till ett konto för min telefon i itunes för att synka med min dator och mitt X fick lägga till ett för sin telefon annars fick vi samma musik, appar och annat vare sig vi ville det eller inte.

Postad 19 april 2011 - 17:14

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Just dropbox måste man logga in i ja, men det finns ju andra varianter, wifi-disk tex som dessutom inte kräver någon 90-tals sladd. Okej, jag lägger ner här. Jag fattar inte vad din poäng är och vad det är som är så farligt med att man måste logga in i vissa tjänster. Peace.

Det som jag är ute efter är att jag hämtar lägger in musik på många datorer, flera av dem får man inte installera externa program på, det var det jag var ute efter, då hjälper ju inget som iphone har, medans ett usbminne funkar överallt.

Var inne på samma sak, vi kommer inte längre, ingen mening att spamma tråden mer :)
Och för allas vetskap, jag är inte iphonefientlig, det är en bra telefon, den passar bara inte mig.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 19 april 2011 - 17:15.

Postad 19 april 2011 - 17:54

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Det enda jag hört talas om där är dropbox och det kräver ju tillgång till nät, du kan inte ansluta din telefon till min dator och ladda över musik eller bilder. Jag har inte itunes och jag använder ingen form av nätlagring. Men med min android kan jag komma hem till dig plugga in usb starta en filhanterare och lägga över det jag vill ha inga konstigheter.

Dropbox kräver väl dessutom konto iaf fick jag logga in när jag tidigare använde det. Verkar som att du bara tänker konto till google eller apple, men du har ju även användarkonto i datorer och om jag inte mins helt fel så fick jag lägga till ett konto för min telefon i itunes för att synka med min dator och mitt X fick lägga till ett för sin telefon annars fick vi samma musik, appar och annat vare sig vi ville det eller inte.

Håller med dig och jag upplever också iTunes som ett mycket dåligt program och upplever att jag blir begränsad av vad jag får och inte får göra. Detta beror på att jag är också van sen många tillbaka att fritt förflytta musik, filmer, bilder, etc.

Innan ni halshugger mig :) vill jag säga att jag uppfattar Iphone 4 och Ipad 2 som helt överlägsna produkter på marknaden idag, men är mycket besviken på just iTunes och möjligheten att spela många olika videoformat.

Jag förstår att Apple inte vill vara delaktiga i fildelning och därför även många begränsningar men xvid, divx och fler format borde man år 2011 klara av att spela utan att behöva lägga till apps eller modifiera sin enhet.

Postad 19 april 2011 - 17:55

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0
Bara jag eller uppfattar jag det som mest gnäll än positivt och ändå köper ni iphöne? :)

Postad 19 april 2011 - 18:11

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Bara jag eller uppfattar jag det som mest gnäll än positivt och ändå köper ni iphöne? :P

Som både jag och FlashM skriver, iphone är en bra telefon men alla behöver inte samma lösningar problemet är oftast om man ska diskutera för/nackdelar så blir det gärna rena kriget. Den sista mellan mig och e-lite var kanske onödig men ändå ganska soft och nått snappa jag upp av det han skrev :)

Om du tycker om iphone och den fyller dina behov ska du självklart köpa den.

Postad 19 april 2011 - 19:13

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Bara jag eller uppfattar jag det som mest gnäll än positivt och ändå köper ni iphöne? :)

För mig handlar om att försöka diskutera och även få tips och råd från er kunniga iphone ägare då säkert många här kan hantera iphone och iTunes optimalt.

Jag har en Samsung (windows) som arbetstelefon och har även haft en Sony Xperia x10 (Android 2.1) och sedan tre-fyra månader köpte jag en iphone. Därför försöker jag att få info på hur mycket frihet har jag med iphone. Det är dock enormt skillnad då både windows och android mer eller mindre plug-and-play överallt och klarar i princip alla format.

så låt diskussionen flöda vidare på ett konstruktivt sätt...

Redigerat av Unregistereda360a43b, 19 april 2011 - 19:14.

Postad 19 april 2011 - 21:45

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Det känns som att de som avskyr itunes gör det främst av en andledning: att man enbart kan synka mot en dator. Och det finns en riktigt bra förklaring till varför: piratkopiering. Apple säljer musik/film/apps etc och skulle förmodligen halshuggas av skivbolagen/filmbolagen ifall man på ett Apple-sanktionerat sätt fritt kunde överföra media mellan olika datorer och enheter. Eller?

Postad 19 april 2011 - 22:05

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Det känns som att de som avskyr itunes gör det främst av en andledning: att man enbart kan synka mot en dator. Och det finns en riktigt bra förklaring till varför: piratkopiering. Apple säljer musik/film/apps etc och skulle förmodligen halshuggas av skivbolagen/filmbolagen ifall man på ett Apple-sanktionerat sätt fritt kunde överföra media mellan olika datorer och enheter. Eller?

Du kan ju köpa musik via mediaspelaren också men är inte låst för det, då borde ju microsoft också bli halshugget, dessutom kan du ju ha skivan om jag inte misstar mig så kan du rippa dina egna skivor även i itunes. Du kan ju själv ha flera datorer och telefoner och det är inte förbjudet att lyssna på valfri spelare.
I sverige har vi dessutom privatkopieringslagen som står över skivbolagens begränsningar. Det är skillnad på att släppa nått fritt eller att använda det tex inom familjen eller ta med det till jobbet eller bilen och spela där.
Om nu apple verkligen ville hindra piratkopiering så skulle de omöjliggöra att rippa musik i itunes och att importera musik som redan ligger lagrad på datorn och inte är köpt via itunes

Postad 20 april 2011 - 13:43

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

Det som jag är ute efter är att jag hämtar lägger in musik på många datorer, flera av dem får man inte installera externa program på, det var det jag var ute efter, då hjälper ju inget som iphone har, medans ett usbminne funkar överallt.

Var inne på samma sak, vi kommer inte längre, ingen mening att spamma tråden mer ;)
Och för allas vetskap, jag är inte iphonefientlig, det är en bra telefon, den passar bara inte mig.

Löses med PwnTunes. (kräer jailbreak dock)

http://www.pwntunes.net/

Hate iTunes?

Do you love your iPhone/iPod/iPad but hate iTunes? Frustrated with iDevices synching only with ONE iTunes Library? Do you want to access your iTunes Music from any PC?

Here is the solution: PwnTunes! And all this is as easy as plugging the USB cable into ANY PC - no extra Software required.

Drag&Drop Music Import/Export without iTunes

If you don't like iTunes now you can simply ignore it - and have your Music with you anyway!
Now you can import Music from all your friend's PCs without loosing Music already on device.

Access iTunes Music from any PC without iTunes

Now you can share all your Music with all your friends - as simple as with every USB-Stick / MP3-Player. **
Now you can backup your iTunes Music to another PC.

Use iPhone/iPod/iPad as USB-Stick for any Files

Now you can take advantage of the iDevice's harddisk as a USB-Stick and take all your Files with you - and leave that little ugly USB-Stick at home.

No extra Software on PC required

All this is as easy as plugging the USB cable into any PC.

Fully compatible with iPhone OS 4.0

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 20 april 2011 - 13:45.

Postad 20 april 2011 - 16:48

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Jag ska göra forskningen kort och enkel för dig: Det kan man inte.

Ok, tack för ditt svar.

Du verkar påläst så du kanske då kan hjälpa mig vidare.

Varför kan man inte byta imei?

Vad har Apple gjort (i detta område) som ingen annan har lyckats med?

;)
Patrick

Postad 20 april 2011 - 20:09

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Hej!

Tack för ditt svar.

För att komma runt aktiveringen bör det då räcka med att antingen byta till ett imei från en annan iPhone eller ett imei som är för en ännu icke aktiverad telefon?

Då finns det kanske ingen riktig spärr (hårdvara eller mjukvara) mot att byta imei?

;)
Patrick

Postad 21 april 2011 - 13:06

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

rätt säker

= inte säker alls?

Då är det väl bättre om du utgår ifrån ordet tror innan du delar med dig av en åsikt som i ditt första svar på min fråga? :)

Hehe, existentiella frågor som "varför" är väl lite för djupa? Varför kör man för fort? :) Detta är bara ett litet hobbyprojekt som jag funderar på, har fullt upp med att utforska mina andra leksaker.

:)
Patrick

Postad 21 april 2011 - 20:37

mathias15
  • mathias15
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Undrar hur jag föröver mina kontakter från iPhone till Google mail? Mobilen ska på service.

Postad 21 april 2011 - 20:43

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0
Är det verkligen ingen annan som har problem med att skriva inlägg på detta forum med denna apparat?

Postad 21 april 2011 - 21:10

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Nä... Funkar fint

Postad 22 april 2011 - 10:48

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Tänkte skaffa en portabel högtalare gärna med BT. Har ni någon att rekommendera?

Postad 24 april 2011 - 07:24

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Mac (iTunes) - ALAC - iPhone
Nån som vet om Itunes eller Iphone4 vid synkning (= överföring) automatiskt kan skapa AAC av de ALAC filer jag vill kunna lyssna på från min iPhone ( fast i AAC- format alltså för utrymmets skull)?
Har läst någonstans att någon iPod fungerade så.

Postad 27 april 2011 - 13:33

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Vita iPhonen släpps imorgon. Någon som tänker slå till?
http://www.idg.se/2....hone-4-i-morgon

Postad 27 april 2011 - 14:46

Unregisteredc41c7708
  • Unregisteredc41c7708
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Väntar till 6:an kommer :)

Skämt o sido, slår till när den kommer i borstad alu...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.