Du får naturligtvis tycka vad du vill. Det är dock min bestämda åsikt. Jag anser att Symbian^3 inte är ett tillräckligt stort steg framåt. Det är för mycket som är likt det gamla. Därav kommer det inte hamna som system till i min nästa mobiltelefon.Om vi tittar på startsidan. Du gör fel som dömmer ut Symbian^3 på grund av dina erfarenheter med S60.
Nokia N8 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(124)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 16 March 2011 - 11:49
Postad 16 March 2011 - 12:18
Om vi tittar på startsidan. Du gör fel som dömmer ut Symbian^3 på grund av dina erfarenheter med S60.
Symbian S60
Symbian^3 före och efter PR3.0
PR3.0 lär väl inte dyka upp förrän 2012 med tanke på hur slöa Nokia är på att uppdatera. PR2.0 skulle ha släpts för ett kvartal sedan....
Postad 16 March 2011 - 13:11
Man sade väl ändå början av 2011 för PR2.0PR3.0 lär väl inte dyka upp förrän 2012 med tanke på hur slöa Nokia är på att uppdatera. PR2.0 skulle ha släpts för ett kvartal sedan....
Redigerat av Unregistered31511, 16 March 2011 - 13:11.
Postad 16 March 2011 - 14:49
jag tycker inte n8 är en svår mobil.tvärtom.när jag klarar av lite teknik är det inte krångligt
16gb minne oxå.plats för ett gäng ljudböcker/musik som man lite snabbt flyttar över från datorn in i mobilen och sen ut på powerwalk med endomondo igång så man kan kolla rundan i datorn efteråt.
klagomål har jag oxå.det är för j-kla uselt batteri.vara knappt 2-3 dagar.men jag har ordnat laddare till jobbet nu.sånt behövde man ej tänka på med gamla mobilen.
nä,nu ska jag återgå till jobbet o göra lite nytta
Postad 16 March 2011 - 14:51
Postad 16 March 2011 - 15:39
Batteriet är inte dåligt. Det är vad du gör med mobilen som ordnar batteritiden. Du lär knappast få bättre batteritid med en annan mobil.
Håller med dig. Idag behöver smartphones, oavsett märke laddas varje dag om man inte vill att batteriet ska vara slut vid lunch dagen efter. Inget att klaga på egentligen. Bara sätta mobilen på laddning varje kväll, lika självklart som att borsta tänderna...
Postad 16 March 2011 - 16:35
Håller med dig. Idag behöver smartphones, oavsett märke laddas varje dag om man inte vill att batteriet ska vara slut vid lunch dagen efter. Inget att klaga på egentligen. Bara sätta mobilen på laddning varje kväll, lika självklart som att borsta tänderna...
batteri tiden e riktigt bra,köp en android så får du se vad jag menar..
Uc browser uppdaterad nu..bra snabb webläsare..med den inbyggda kan man sätta på kaffe innan den laddat färdigt
Redigerat av sammy75, 16 March 2011 - 16:36.
Postad 16 March 2011 - 18:12
Redigerat av vcbc, 16 March 2011 - 18:13.
Postad 16 March 2011 - 18:16
Anledningen till att dagens telefoner kan vara påslagna i en-två veckor är att de knappt används och att energisparningsläge då slår in. De drar alltså någon milliwatt eller så då. Det är ganska fantastiskt.
Men det betyder ju också att många saker, som processorn och annan elektronik måste stängas av.
En processor kan dra upp till kanske 20x mer energi minst för att utföra triviala saker. Så du kan se att för varje sekund telefonen arbetar förlorar du 20s batteritid än om processorn inte skulle göra någonting.
Så om processorn sparkar igång varje 5:e minut eller så kommer du tappa massvis med batteri, ja.
Postad 16 March 2011 - 18:25
och så fort min son tröttnar på nyhetens behag o drar ner på spelandet i mobilen ska nog batteriet bli bättre.
han fick ju faktiskt en splitter ny xbox i jul....
Postad 17 March 2011 - 00:59
Postad 17 March 2011 - 02:22
Ska utomlands nu till helgen.Hur stänger jag av så att mobilen inte kommer ut på datanätet då?
2 alternativ som borde va idiotsäkra:
Ring din operatör och be dem stänga av datatrafiken aktuellt datum.
Radera kopplingspunkterna för Surf och MMS
Postad 17 March 2011 - 06:44
2 alternativ som borde va idiotsäkra:
Meny/Inställningar/anslutbarhet/inställningar......
4 knapptryck....
Eller uppeihögrahörnetosynligaknappen/nätverksknappen/inställningar.......tre knapptryck...
Postad 17 March 2011 - 08:49
Nej, nej, nej. Ställ in telefonen på uppkoppling mot wlan endast under nätverksinställningar.2 alternativ som borde va idiotsäkra:
Då blir det ingen trafik via paketdata såvida inte ett konfigurerat wlan finns.
Du kan också gå in i inställningar för meddelanden och ta bort kopplingspunkten som ska användas för mms, bl a. Det bör fixa mms delen.
Postad 17 March 2011 - 09:52
Såg nu att Opera Mobile 11 ska komma nästa vecka.
Redigerat av Unregistered31511, 18 March 2011 - 14:41.
Postad 18 March 2011 - 15:28
Såg nu att Opera Mobile 11 ska komma nästa vecka.
Vågar man hoppas på "pinch-to-zoom"?
Postad 18 March 2011 - 17:25
ursäkta mig men varför. Jag tycker det funkar så fint att dubbelpeka så den zoomarVågar man hoppas på "pinch-to-zoom"?
Postad 18 March 2011 - 19:01
ursäkta mig men varför. Jag tycker det funkar så fint att dubbelpeka så den zoomar
Därför att det t.ex på olika forum är i det närmaste hopplöst att klicka sig till nästa sida i en tråd. Beror naturligtvis på hur mycket man kan zooma också.
Postad 19 March 2011 - 12:15
Hoppas kan man ju göra. Men om man kollar videon på den här sidan så nämner de faktiskt "pinch-to-zoom".Vågar man hoppas på "pinch-to-zoom"?
Postad 19 March 2011 - 17:26
Annars tycker jag iofs att Dropbox (NDrop i kombination med Pixelpipe's Dropbox-plugin) fyller de flesta behov vad gäller att enkelt ladda upp en eller flera filer till nätet, eller att hämta filer till telefonen.
Tusan också - jag avinstallerade Pixelpipe Dropbox plugin (den som gjorde att "till Dropbox" dök upp under "Sänd" i filhanteraren och galleriet), och nu verkar den vara borta från OVI? Nån som sett till den nån annan stans - jag använder Dropbox massor och det var så grymt smidigt att bara markera en drös filer och skicka iväg!
Redigerat av Frasse_Z, 19 March 2011 - 17:27.
Postad 19 March 2011 - 18:59
HA, jag hade den på en gammal backup jag gjort på mitt minneskort för ca 1 mån sedan. Kan lägga upp den här straxTusan också - jag avinstallerade Pixelpipe Dropbox plugin (den som gjorde att "till Dropbox" dök upp under "Sänd" i filhanteraren och galleriet), och nu verkar den vara borta från OVI? Nån som sett till den nån annan stans - jag använder Dropbox massor och det var så grymt smidigt att bara markera en drös filer och skicka iväg!
Varsågod...
Redigerat av big_swede70, 19 March 2011 - 19:01.
Postad 19 March 2011 - 20:31
HA, jag hade den på en gammal backup jag gjort på mitt minneskort för ca 1 mån sedan. Kan lägga upp den här strax
Varsågod...
GULD - Tusen tack!
Postad 20 March 2011 - 14:28
Postad 20 March 2011 - 16:07
Postad 20 March 2011 - 16:36
Jag funderar starkt på SE Arc och ge N8 till frugan.Har tröttnat lite på Symbian. Vill ha uppdateringarna men Nokia är ju sjukt sega! Hade den inte haft Kameran och riktig blixt så hade det inte blivit Nokia. Ser framemot Windows samarbetet iaf. Tror ändå nästa lur blir en Android.
Postad 20 March 2011 - 16:43
Postad 20 March 2011 - 16:44
Du är en snäll man som ger din fru den bättre mobilen.Jag funderar starkt på SE Arc och ge N8 till frugan.
Postad 20 March 2011 - 16:46
Och du tror att andra tillverkare har det bättre?Har tröttnat lite på Symbian. Vill ha uppdateringarna men Nokia är ju sjukt sega! Hade den inte haft Kameran och riktig blixt så hade det inte blivit Nokia. Ser framemot Windows samarbetet iaf. Tror ändå nästa lur blir en Android.
Har du kunnat uppdatera Android-versionen på din telefon? Om du har kunnat, hur lång tid har det tagit innan du fått uppdatering efter det att den officiella versionen kommit ut?
Och kolla på iFag. Kan du uppgradera version på operativsystemet där?
Postad 20 March 2011 - 16:50
Videotest av dem:har du sett hur kassa bilder den tar i jämförelse med N8:an? och allvarligt hur plastig är den inte? den som är helt silverfärgad ser iochförsig hyfsat snygg ut på bilderna. när ska det komma en android som kan konkurrera med N8:ans kamera och material?
http://www.youtube.c...h?v=fz6R9cNA3mU
Postad 20 March 2011 - 17:24
Jag har inte bestämt mig än, ville klämma på Arcen först. Det var inte meningen att göra någon sur. F'låt!har du sett hur kassa bilder den tar i jämförelse med N8:an? och allvarligt hur plastig är den inte? den som är helt silverfärgad ser iochförsig hyfsat snygg ut på bilderna. när ska det komma en android som kan konkurrera med N8:ans kamera och material?
Postad 20 March 2011 - 19:17
Postad 21 March 2011 - 21:42
Och du tror att andra tillverkare har det bättre?
Har du kunnat uppdatera Android-versionen på din telefon? Om du har kunnat, hur lång tid har det tagit innan du fått uppdatering efter det att den officiella versionen kommit ut?
Och kolla på iFag. Kan du uppgradera version på operativsystemet där?
De jag menar är att Nokia (eller alla rykten på nätet) fått mig att tro att dessa uppdateringar ska komma tidigare, men allt blir försenat.Har aldrig haft en Android lur så. . Symbian 3 förväntade jag mig mer av. Känns inte som iPhone behöver så mycket uppdateringar då dom är ruskigt bra när dem släpps. (självklart finns det buggar osv.) Har bara ägt Nokia sen första luren. Nokia har bättre hårdvara åtminstone. Tro mig jag är tvärnöjd med min Nokia, köpte den för att ta bilder med och den gör det skitbra.
Postad 21 March 2011 - 21:54
Oftast är det rykten och missinformation från "insiders" som flyter omkring. Dessa skall inte tros på.
För väntade mig mer av Symbian 3? Vad väntade du dig exakt?
Skulle knappast säga att iFag är bra nu. Den är och har alltid varit dålig. Inga uppdatering kommer troligtvis att fixa detta.
Postad 21 March 2011 - 22:10
Jag tycker inte Nokia har varit så framkommande om just när uppdateringar ska komma.
Oftast är det rykten och missinformation från "insiders" som flyter omkring. Dessa skall inte tros på.
För väntade mig mer av Symbian 3? Vad väntade du dig exakt?
Skulle knappast säga att iFag är bra nu. Den är och har alltid varit dålig. Inga uppdatering kommer troligtvis att fixa detta.
Jag förväntade mig en bra webläsare och en bra musik spelare.inget av dom e bra just nu men blir bättre när uppdateringen kommer..pinsamt att dom inte fixat till det ännu..mycket tittande i forum för att kunna ställa in den,förut blev man tokig på att den alltid skulle ut på 3G nätet när man har wlan,man avslutade program men var fortfarande uppkopplad,så lite dator vana behöver man för att fixa N8:an.
annars helnöjd...Iphonen e mycket lättare att ställa in (inte så mycket valmöjligheter) och bra mycket mer appar,mer än så är det inte med den,svindyr och halvbra på det mesta..jag väntar spänt på uppdateringen och ser vad det blir för skillnad om man vill ha den kvar,kommer sakna fm-sändaren mest då,annars har jag bestämt mig för en LG2X..
Nokia lovade att när den fick kritik för sin dåliga webläsare att dom hann inte bli klar med den som dom tänkt och en ny skulle släppas i December..det lovade dom..hmm..
Redigerat av sammy75, 21 March 2011 - 22:17.
Postad 21 March 2011 - 22:31
//Claes
Postad 21 March 2011 - 22:33
Jag förväntade mig en bra webläsare och en bra musik spelare.inget av dom e bra just nu men blir bättre när uppdateringen kommer..pinsamt att dom inte fixat till det ännu..mycket tittande i forum för att kunna ställa in den,förut blev man tokig på att den alltid skulle ut på 3G nätet när man har wlan,man avslutade program men var fortfarande uppkopplad,så lite dator vana behöver man för att fixa N8:an.
annars helnöjd...Iphonen e mycket lättare att ställa in (inte så mycket valmöjligheter) och bra mycket mer appar,mer än så är det inte med den,svindyr och halvbra på det mesta..jag väntar spänt på uppdateringen och ser vad det blir för skillnad om man vill ha den kvar,kommer sakna fm-sändaren mest då,annars har jag bestämt mig för en LG2X..
Nokia lovade att när den fick kritik för sin dåliga webläsare att dom hann inte bli klar med den som dom tänkt och en ny skulle släppas i December..det lovade dom..hmm..
"Jo Harlow Nokia saying that the 50+ improvements (PR2.0) will be coming Q1 2011"
Fär hoppas att det stämmer,inte många dagar kvar tills vi e inne i Q2 2011
Postad 21 March 2011 - 22:40
Länk
Postad 21 March 2011 - 22:42
Haha.. Innan vi får se uppdatering 2.0 och 3.0 så tänker tydligen Nokia först släppa 1.2... Se länk
Länk
Det lustiga är att dom säger att dom korrigeringarna finns redan i PR2.0...
Bara för några dagar sen så fanns det en program uppdatering för min telefon,uppdaterade den och den installerades ok och kollade sen vad som uppdaterats,men hittade inget..skumt..inget från det datumet utan bara gamla uppdateringar,använde Nokia softvare updater på datorn..
Redigerat av sammy75, 21 March 2011 - 22:46.
Postad 21 March 2011 - 22:47
Inte fullt så grådassigt här http://www.youtube.c...;feature=relmfuMen herre vad grådassigt de där var..
Postad 22 March 2011 - 00:30
Redigerat av bag, 22 March 2011 - 00:32.
Postad 22 March 2011 - 01:14
Helt ok kvalite annars iofs, och bra ljud även om det är lite mycket störande brus från omgivningen.
På tal om nått helt annat, jag har börjat få problem med mail klienten i min N8a. Först vägrade den helt enkelt att synca och ta emot nya mail, helt utan varning så kom det bara helt enkelt inga mail även om man uppdaterade. Ingen varning om att det inte gick eller nått heller så det gick några dar innan jag fattade att det var nått fel. "Värst vad illa omtyckt man var nu då..." tänkte man bara men sen kollade jag på datorn och hittade massor av mail som inte kommit fram.
Det "löste" sig när jag deletade och lade in mailkontot igen, men nu är det vill den inte öppna mail istället! Ser att jag fått nått nytt, öppnar det, lilla "loading" cirkel saken snurrar en stund, men det blir bara en vit skärm. Ibland funkar det, ibland inte, får sitta och försöka öppna mail flera gånger ibland innan det går.
Nån aning om vad som kan vara fel där?
Första problemen kom väl några dar efter att jag uppdaterat till 1.1, vet inte om det var det som krånglade till det eller vad, mycket irriterande iallafall :/
(Använder inte WLAN utan vanliga mobil uppkopplingen)
Postad 22 March 2011 - 07:54
Hoppas kan man ju göra. Men om man kollar videon på den här sidan så nämner de faktiskt "pinch-to-zoom".
Nu kan man ladda ner Opera 11 och opera mini 6..skriv m.opera.com i mobilen så kan du välja där
Postad 22 March 2011 - 08:03
Nu kan man ladda ner Opera 11 och opera mini 6..skriv m.opera.com i mobilen så kan du välja där
"pinch-to-zoom" finns i opera 11 och fungerar bra,äntligen ett alternativ till den slöa inbyggda läsaren...
Postad 22 March 2011 - 09:11
Enligt mynokiablog ska 1.2 vara den 1.1 som kom nyligen till Nokia E7, då Nokia E7:s 1.0 är Nokia N8:s 1.1.Haha.. Innan vi får se uppdatering 2.0 och 3.0 så tänker tydligen Nokia först släppa 1.2... Se länk
Länk
Postad 22 March 2011 - 09:21
Inte filmat vid samma tidpunkt heller.Inte fullt så grådassigt här http://www.youtube.c...;feature=relmfu
Annars så ger även Nokia E7 fina filmer: http://www.youtube.c...h?v=2DyxwfjwQuM
Postad 22 March 2011 - 09:26
Citat angående uppdatering 1.2Haha.. Innan vi får se uppdatering 2.0 och 3.0 så tänker tydligen Nokia först släppa 1.2... Se länk
Länk
"The primary reason for releasing this update is to address a Mail for Exchange synchronization issue. It will also include a new version of Ovi Store as well as a new version of Ovi Maps (SR6), adding visibility to subways, trams and trains, real-time traffic, safety alerts, visibility to parking and petrol stations, speed limit warnings, and improved search and location sharing capabilities."
Källa
Postad 22 March 2011 - 11:18
"pinch-to-zoom" finns i opera 11 och fungerar bra,äntligen ett alternativ till den slöa inbyggda läsaren...
jo nu kan man ju använda den istället, det är väl bara flash som saknas?
Postad 22 March 2011 - 11:53
Citat angående uppdatering 1.2
"The primary reason for releasing this update is to address a Mail for Exchange synchronization issue. It will also include a new version of Ovi Store as well as a new version of Ovi Maps (SR6), adding visibility to subways, trams and trains, real-time traffic, safety alerts, visibility to parking and petrol stations, speed limit warnings, and improved search and location sharing capabilities."
Källa
precis hämtat uppdateringen nu via inställningar,telefon,telefonhantering..uppdat enhet..
nu står det PR1.2 014.002 datum 1/3 2011
kart versionen är v3.06 11wk07b11 ovi store 2.06.00042
när man kör nokia softvare updater fanns det en telefon uppdatering där oxå som installerades ok...
Redigerat av sammy75, 22 March 2011 - 12:10.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * 
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?