Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 02 October 2012 - 16:13
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Yeah! La just en beställning på Gymvaruhuset.
Nice, jag kör också Crea FX just nu. Bara ~70-100g kvar dock. Vad tycker ni om SELF Omninutrition? Har lite kontakter där nämligen så ska försöka fixa hem lite mer kreatin, lite mer gainer och kanske någon pre workout därifrån.
Postad 03 October 2012 - 08:09
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Blev mängd i hantelpress i måndags, 6x15 33,5kg + 3x8 36kg
Hade dålig stabilitet i axlelpartiet så resterande bröstpasset blev med maskin och vajjer.
Redigerat av DVD-ai, 03 October 2012 - 08:10.
Postad 03 October 2012 - 14:24
Unregisteredb30b4e19
-
Unregisteredb30b4e19
-
Användare
-
-
248 inlägg
Körde marklyft för första gången igår. Han jag tränar med har inte velat testa och då har jag struntat i det också, men igår tränade jag själv och det var lite folk på gymmet så då testade jag.
Körde
1x10 på 20
2x8 på 50
2x8 på 70
Då jag aldrig kört övningen innan så ville jag verkligen försöka få in rätt rörelse och känna på det. Tror jag hade rätt form och det kändes bra, fick inte ont någonstans iaf;)
Körde resten av benpasset efter det och idag känner jag en väldig träningsverk i korsryggen och även en del i övre ryggen. Så det är tydligt att trots jag kör chins och rodd för ryggen finns det muskler som dessa inte tar på
Kommer nog köra marklyft nu på varje benpass för var en rolig övning.
Nu blir det ett överkroppspass
Postad 03 October 2012 - 14:55
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Körde marklyft för första gången igår. Han jag tränar med har inte velat testa och då har jag struntat i det också, men igår tränade jag själv och det var lite folk på gymmet så då testade jag. Körde 1x10 på 20 2x8 på 50 2x8 på 70
Då jag aldrig kört övningen innan så ville jag verkligen försöka få in rätt rörelse och känna på det. Tror jag hade rätt form och det kändes bra, fick inte ont någonstans iaf;) Körde resten av benpasset efter det och idag känner jag en väldig träningsverk i korsryggen och även en del i övre ryggen. Så det är tydligt att trots jag kör chins och rodd för ryggen finns det muskler som dessa inte tar på 
Kommer nog köra marklyft nu på varje benpass för var en rolig övning. Nu blir det ett överkroppspass
Ryggen rak och nacken ska inte vara böjd utan den ska vara rak den också. Tänk på att hålla skivstången så nära kroppen som möjligt, dra den längs med benen. Kör inte tungt förrän du är 110% säker på att du har helt perfekt form, annars kommer du ångra dig. För mig så blev det ett riktigt trevligt benpass. Har skippat marklyft nu senaste gångerna för jag har fortfarande lite ont nere i ryggen sen jag sträckte mig förr-förra veckan typ. Började med 1x15 20kg + 1x15 50kg atg-böj som uppvärmning. Fläskade sedan på med 80kg och tänkte att jag klarar väl kanske ett set med 8 reps atg på den vikten. Slutade med att jag gjorde 5x8 80kg atg-böj. Fan vad bra det gick. Slutade med 1x6 60kg ultralångsamma atg-böj där jag höll kvar i bottenläge i två sekunder innan jag gick upp igen. Gick vidare till benpressen, körde bara med 50kg på varje sida men gjorde 2x20 + 1x13 långsamma fina och djupa. Sedan benspark, där körde jag två lätta set med många reps och avslutade med ett tungt. I lårcurlen körde jag som vanligt. Sittande vadpress och stående vadpress på det, inget speciellt där. Avslutade med magen, tre set benlyft. Tre set såna där rotationsgrej i cablecrossen och sedan tre set hängande benlyft.
Postad 04 October 2012 - 07:02
Unregisteredb30b4e19
-
Unregisteredb30b4e19
-
Användare
-
-
248 inlägg
När ni kör marklyft kör ni med handflaterna mot er eller varierat grepp med en åt båda hållen?
Postad 04 October 2012 - 07:10
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
När ni kör marklyft kör ni med handflaterna mot er eller varierat grepp med en åt båda hållen?
Handflatorna mot mig tills det blir för tungt och greppet sviker. Då kör jag alternerat grepp.
Postad 04 October 2012 - 08:12
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Handflatorna mot mig på uppvärmning och första setet så långt jag orkar. Sedan vänder jag på högerhanden och kör varierat grepp.
Postad 04 October 2012 - 10:08
Unregisteredb30b4e19
-
Unregisteredb30b4e19
-
Användare
-
-
248 inlägg
Är det stora fördelar att köra med remmar vid marklyft?
Testade remmar igår när jag körde chins och det hjälpte kanske med 1 eller 2 rep extra men det är för bökigt för att jag ska använde de igen. Anledningen till att det var jobbigt är att det är för bra grepp i chinsstågen så det är väldigt svårt att dra åt remmen, den fäster nästan vid stången direkt men är fortfarande lös kring handleden.
Men det borde vara lättare att fästa den snabbt runt en stång som ju är ganska glatt
Redigerat av Unregisteredb30b4e19, 04 October 2012 - 10:09.
Postad 04 October 2012 - 11:52
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Är det stora fördelar att köra med remmar vid marklyft? Testade remmar igår när jag körde chins och det hjälpte kanske med 1 eller 2 rep extra men det är för bökigt för att jag ska använde de igen. Anledningen till att det var jobbigt är att det är för bra grepp i chinsstågen så det är väldigt svårt att dra åt remmen, den fäster nästan vid stången direkt men är fortfarande lös kring handleden. Men det borde vara lättare att fästa den snabbt runt en stång som ju är ganska glatt
Träna greppstyrka så slipper du hålla på med remmar och mixat greppoch sånt! Det är enkelt och är faktiskt (till skillnad från mycket annat man gör på gymmet) användbart till vardags i olika situationer. Du kan köra ett pass hemma framför tv:n någon kväll i veckan. Sen behöver du aldrig oroa dig för greppet igen. Finns inga fördelar med att köra med remmar.
Redigerat av Kamui, 04 October 2012 - 11:53.
Postad 04 October 2012 - 12:07
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Träna greppstyrka så slipper du hålla på med remmar och mixat greppoch sånt! Det är enkelt och är faktiskt (till skillnad från mycket annat man gör på gymmet) användbart till vardags i olika situationer. Du kan köra ett pass hemma framför tv:n någon kväll i veckan. Sen behöver du aldrig oroa dig för greppet igen.
Finns inga fördelar med att köra med remmar.
Hear hear!
Postad 04 October 2012 - 13:00
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Just det, för att träna greppet på optimalt sätt: köp grippers! Finns på Ironmind.com, i svenska butiker hittar man ofta Rb-grippers som också fungerar bra. Men Ironmind föredrar jag. Köp även gummiband på samma ställe för att träna att "öppna" handen också.
Man kan kötta underarmar på gymmet också men det ger inte alls lika mycket för själva greppet. Jag sitter varje måndag och antingen torsdag eller fredag med mina grippers. En av dagarna kör jag statiska övningar där jag har en ******** tung gripper (CoC#3 eller tyngre exempelvis) som jag stänger med båda händerna och sedan håller stängd med en hand så länge det går. Great success!
Ett plus är att man kan hyvla virke med handflatorna efter ett tag!
Redigerat av Kamui, 04 October 2012 - 14:44.
Postad 04 October 2012 - 14:55
Unregisteredb30b4e19
-
Unregisteredb30b4e19
-
Användare
-
-
248 inlägg
Hmm kanske skulle införskaffa en sådan. Då gäller det bara att gissa vilken man ska ha då, fanns visst 11 st olika varianter...
Postad 04 October 2012 - 15:41
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hmm kanske skulle införskaffa en sådan. Då gäller det bara att gissa vilken man ska ha då, fanns visst 11 st olika varianter...
Jag tror du kan börja med CoC Trainer (baserat på vikterna du skrev i mark och att du funderar på remmar), men köp gärna till #1 också så bör du klara dig ett tag. Först när du gör 10-15 reps med #1 hade jag skaffat #1.5. Trainern kan du ha kvar hela "karriären" trots att den kommer bli för lätt för arbetsset. Jag använder fortfarande min som uppvärmning varje pass. Var det du som höll på med bjj? Isf är det guld med greppträning, lycka till att komma loss när en med greppstyrka tar tag.
Redigerat av Kamui, 04 October 2012 - 15:43.
Postad 04 October 2012 - 15:49
Unregisteredb30b4e19
-
Unregisteredb30b4e19
-
Användare
-
-
248 inlägg
Vikterna i mark behöver du nog inte lägga mkt vikt på då jag bara kört en gång och då körde relativt lugnt.
Jag hade inte tänkt på remmar innan min träningskompis köpte såna och då ville jag testa och se hur de var.
Tror nog jag har ganska bra styrka i händerna för känner inte att det är där jag tröttnar i övningarna, ville bara testa med remmar för att se om det hjälper eller inte.
Bjj? Tror du förväxlat mig med någon annan, vet inte vad det står för iaf.
Postad 04 October 2012 - 16:02
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Om greppet inte är ett problem utan remmar så kommer du inte vinna något med remmar. Jag vinner inget i maxstyrka med remmar för jag orkar hålla i en 145kg stång. Men när jag ska göra t.ex 3x5 120kg så orkar inte händerna alla set. Dessutom är stången på mitt gym rätt så hal.
Blev rygg och biceps för mig idag. Gick bra, körde inte så fasligt tungt på det mesta men fick bra kontakt med musklerna.
Gjorde 3x5 47.5kg EZ-curl med halvdan form upp men fin form ner. Efter det 37.5kg EZ-curl med smalt grepp och 3x6 med mycket fin form. Efter det så såg det ut som det brukar göra.
Postad 04 October 2012 - 16:07
Unregisteredb30b4e19
-
Unregisteredb30b4e19
-
Användare
-
-
248 inlägg
Kul med 36$ i frakt på varor som kostar lika mkt... Kollade på trainer och nr1 men att lägga ut 75$ hmm
Postad 04 October 2012 - 16:25
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Vikterna i mark behöver du nog inte lägga mkt vikt på då jag bara kört en gång och då körde relativt lugnt. Jag hade inte tänkt på remmar innan min träningskompis köpte såna och då ville jag testa och se hur de var. Tror nog jag har ganska bra styrka i händerna för känner inte att det är där jag tröttnar i övningarna, ville bara testa med remmar för att se om det hjälper eller inte.
Bjj? Tror du förväxlat mig med någon annan, vet inte vad det står för iaf.
Tror Gymgrossisten säljer dom också ifall du vill köpa en och testa. Kan vara dyrare dock. Om du är stark från början kan det nog räcka att börja på #1 till och med. Tänk på att den ska helt ihop när du tränar, det är dom sista millimetrarna som är värst! Ala_95: Det låter som att du skulle kunna dra stor nytta av grippers du med! Du kommer snart kunna göra 20 reps 120 utan att greppet sätter stopp. Värre för ryggen dock!
Redigerat av Kamui, 04 October 2012 - 16:26.
Postad 04 October 2012 - 17:09
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Tror Gymgrossisten säljer dom också ifall du vill köpa en och testa. Kan vara dyrare dock. Om du är stark från början kan det nog räcka att börja på #1 till och med. Tänk på att den ska helt ihop när du tränar, det är dom sista millimetrarna som är värst!
Ala_95: Det låter som att du skulle kunna dra stor nytta av grippers du med! Du kommer snart kunna göra 20 reps 120 utan att greppet sätter stopp. Värre för ryggen dock!
Ja visst vore det kul med grippers, men dom är ju så dyra! Men jul och födelsedag (nummer 18 dessutom) är ju på gång snart så man kanske skulle önska sig en gripper eller två.
Postad 04 October 2012 - 17:22
Unregisteredb30b4e19
-
Unregisteredb30b4e19
-
Användare
-
-
248 inlägg
Beställde trainer och nr1 nu från gymgrossisten, de var dyrare men gratis frakt så blev samma pris. Får se hur hårda/mjuka de är, flickvännen kan ju alltid ta trainern annars
Postad 04 October 2012 - 18:55
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Beställde trainer och nr1 nu från gymgrossisten, de var dyrare men gratis frakt så blev samma pris. Får se hur hårda/mjuka de är, flickvännen kan ju alltid ta trainern annars 
Trainern nyper du nog direkt, jag tror du eventuellt stänger #1 också men jag tror inte du reppar från start med båda händerna. Blir kul att höra vad du tycker om dom!
Postad 04 October 2012 - 19:39
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Trainern nyper du nog direkt, jag tror du eventuellt stänger #1 också men jag tror inte du reppar från start med båda händerna. Blir kul att höra vad du tycker om dom!
Vad tror du om mig då? Med varierat grepp så har jag lyft en stång på 160kg och det var ganska nära gränsen för vad jag klarar. Har provat 190kg men det var för mycket. På en handdynamometer vi har på skolan så klämmer jag ca 600N, alltså ~60kg, som mest. Dock är den fast, alltså man klämmer och det rör sig inte utan det är stumt.
Postad 04 October 2012 - 20:03
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Vad tror du om mig då? Med varierat grepp så har jag lyft en stång på 160kg och det var ganska nära gränsen för vad jag klarar. Har provat 190kg men det var för mycket. På en handdynamometer vi har på skolan så klämmer jag ca 600N, alltså ~60kg, som mest. Dock är den fast, alltså man klämmer och det rör sig inte utan det är stumt.
Jag har lite dålig koll på mixat grepp men en CoC#1 kräver 140 lbs (63.5 kg) för att stänga. Det är inte riktigt samma som att klämma på en dynamometer men det ger väl en hyfsad fingervisning. Du borde eventuellt klara den om du får till placeringen i handen bra! Magnus Samuelsson är certifierad för CoC#4 vilket innebär 165.5 kg i krosstyrka. #3 kan en jävligt stark vanlig dödlig klämma och #4 är helt sinnessjuk. Har testat #4 på en mässa och trodde det var ett skämt trots att jag ha stängt #3 med högern. Steget mellan varje nummer är oerhört stort, därför har dom infört 1.5, 2.5 etc.
Postad 04 October 2012 - 20:10
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Jag har lite dålig koll på mixat grepp men en CoC#1 kräver 140 lbs (63.5 kg) för att stänga. Det är inte riktigt samma som att klämma på en dynamometer men det ger väl en hyfsad fingervisning. Du borde eventuellt klara den om du får till placeringen i handen bra!
Magnus Samuelsson är certifierad för CoC#4 vilket innebär 165.5 kg i krosstyrka. #3 kan en jävligt stark vanlig dödlig klämma och #4 är helt sinnessjuk. Har testat #4 på en mässa och trodde det var ett skämt trots att jag ha stängt #3 med högern. Steget mellan varje nummer är oerhört stort, därför har dom infört 1.5, 2.5 etc.
Okej, men det kanske är bäst att önska sig en Trainer och en #1, för att vara på säkra sidan. Är Trainer för lätt så är det ju bara att sälja iväg den. Är #1 för trög så är det bara köra på med Trainer tills man kan kliva upp till #1. Samuelsson är ju brutal. Jag menar, 140kg skivstångscurl, , 2x270kg bänk och 60cm överarmar. Och sedan stänga tyngsta CoC grippen två gånger. Han är enligt mig odödlig
Postad 04 October 2012 - 20:31
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Okej, men det kanske är bäst att önska sig en Trainer och en #1, för att vara på säkra sidan. är Trainer för lätt så är det ju bara att sälja iväg den. är #1 för trög så är det bara köra på med Trainer tills man kan kliva upp till #1.
Samuelsson är ju brutal. Jag menar, 140kg skivstångscurl, , 2x270kg bänk och 60cm överarmar. Och sedan stänga tyngsta CoC grippen två gånger. Han är enligt mig odödlig 
Trainern är jäkligt trevlig att ha, det är skönt att reppa lite som uppvärmning så sälj den inte! Jag avänder fortfarande min vid varje pass. Att stänga #4 är en betydligt större bedrift än att bänka 270 i bänk (det snackas ju om att det är saltade siffror från Magnus?). Det är ju som att ta 300+ raw om man ska ge sig på att jämföra bedrifter. Curlen på 140 kg är helt galen dock!
Postad 04 October 2012 - 20:36
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Ah, okej
Så som han curlade 140kg skulle väl jag göra med 55kg kanske, om ens det  Och då är jag nog starkare än dom flesta personer som inte tränar.
Postad 04 October 2012 - 20:43
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ah, okej 
Så som han curlade 140kg skulle väl jag göra med 55kg kanske, om ens det Och då är jag nog starkare än dom flesta personer som inte tränar.
55 kg i curl är inte illa! Önska dig två CoC nu...
Postad 04 October 2012 - 20:46
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
55 kg i curl är inte illa!
Önska dig två CoC nu...
Med tanke på att jag gjorde 3x5 47.5kg med ez-stång så borde jag nog orka 4 reps på 55kg med vanlig stång  Ska göra det. Det är så lite annat jag önskar mig så borde få tycker jag.
Postad 05 October 2012 - 14:11
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
snackas det även löpning här?
var precis ute, shit vilken usel kondition jag har. måste det ändras på. har ni några tips till en amatör?
Postad 05 October 2012 - 14:32
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
var precis ute, shit vilken usel kondition jag har. måste det ändras på. har ni några tips till en amatör?
Inte primärt, men vill du prata löpning så kan du väl göra det  Själv var jag och tränade bröst, axlar och triceps innan lunch idag. Var ganska mycket folk där idag. Passet gick väl sådär, varken bra eller dåligt skulle jag väl säga.
Postad 05 October 2012 - 16:48
leroj
-
leroj
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Gå in på jogg.se finns mycket matnyttigt där. Mitt tips är börja lugnt om du inte har sprungit på länge. "Bra" skor enligt mig, men det finns dem som tycker att det går att springa i vad som helst. Har du "några" kilo för mycket på dig undvik asfalt, spring i något motionsspår med mjukt underlag om så finnes för att undvika knäproblem. Sen går det mycket lättare att ha något trevligt att lyssna på under turen. Samt tänk inte "fan vad jobbigt detta är" hela tiden. Annars är det bara ut och springa
Postad 07 October 2012 - 15:03
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Benträning... Djävulens påfund...
Postad 08 October 2012 - 15:39
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Usch fan vad dåligt det gick idag. Kunde lika gärna stannat hemma. Var trött, hade glömt koffeinet hemma, fick ont i rotatorcuff på båda sidorna samt att jag hade jävligt ont där nere i ryggen också.
På tal om ryggen. Gick till skolsyster idag och fråga henne om det. Hon klämde och grejade och imorgon ska jag dit igen så ska hon och jag ringa sjukgymnast och få en tid där. Hon trodde att det kunde vara något med nåt muskelfäste där.
Postad 08 October 2012 - 18:04
Unregisteredb30b4e19
-
Unregisteredb30b4e19
-
Användare
-
-
248 inlägg
Fick hem mina CoC idag och kan konstatera att efter typ 2 veckors användning lär man ha hud som läder i händerna:p
Klarade iaf att klämma #1 en gång med vardera handen men mer än så var det inte, får träna lite på det:)
Redigerat av Unregisteredb30b4e19, 08 October 2012 - 18:04.
Postad 09 October 2012 - 16:07
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Onsdag nästa vecka har jag fått tid hos sjukgymnast.
Har "felsökt" lite själv och kommit fram till att det verkar vara ett fäste till gluteus som fått sig en smäll och troligtvis blivit inflammerat. Känns inte som nerv eller kot-problem.
Dagens pass gick bättre än gårdagens. Kom ihåg koffeinet idag så var inte lika trött samt att jag hade inte lika ont där nere så jag kunde fokusera bättre. Gick ändå inte fullt så bra som man kunde önska samt att jag fick hoppa över till exempel ez-rodd, ez-curl och sittande rodd. Vill inte belasta gluteus mer än nödvändigt.
Ska även hoppa över knäböj och den mesta magträningen tills på onsdag nästa vecka också. Kommer väl dock köra lite benspark, lårcurl och kanske hitta någon magövning som inte sträcker så mycket på gluteus.
Postad 09 October 2012 - 17:44
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Jag tror du kan börja med CoC Trainer (baserat på vikterna du skrev i mark och att du funderar på remmar), men köp gärna till #1 också så bör du klara dig ett tag. Först när du gör 10-15 reps med #1 hade jag skaffat #1.5. Trainern kan du ha kvar hela "karriären" trots att den kommer bli för lätt för arbetsset. Jag använder fortfarande min som uppvärmning varje pass.
Var det du som höll på med bjj? Isf är det guld med greppträning, lycka till att komma loss när en med greppstyrka tar tag.
var jag som körde bjj (:
Postad 09 October 2012 - 20:15
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Fick hem mina CoC idag och kan konstatera att efter typ 2 veckors användning lär man ha hud som läder i händerna:p Klarade iaf att klämma #1 en gång med vardera handen men mer än så var det inte, får träna lite på det:)
Bra jobbat att klara #1 även med fel hand! Kul! Kör inte för mycket bara, det gör ont som s*tan i händerna om man övertränar. Jag körde varje dag ett tag eftersom dom ligger vid tv:n men det fick jag sluta med. Ja man blir helt sanslös i händerna, jag använder ändå fotsalva ofta men har ändå händer som en skogshuggare trots att jag är kontorsråtta. Soulie: Ah, så var det ju såklart! Palhares version 2.0?
Redigerat av Kamui, 09 October 2012 - 20:17.
Postad 09 October 2012 - 21:22
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Kanske ska ha en bildtävling på vem som har mest skogshuggarlika händer? Tror faktiskt att jag ligger relativt bra till
Ska ner och träna imorgon också. Tänkte köra lite benspark, lårcurl och prova några magövningar. Vader borde gå bra också.
Postad 16 October 2012 - 14:40
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Nu har jag återfunnit måttbandet. Mätte 36cm överarmar och 62cm lår. Har ökat lite grann sen jag mätte sist (34cm och 60cm).
Postad 17 October 2012 - 21:34
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Kul att se lite gripperintresse här. jag körde själv ett tag med just coc.
Köpte nästan hela serien från usa och började. ettan satt direkt. 1.5 klämde jag också på en gång. tvåan tog ett tag, men den har jag också klarat. 2.5 har jag gjort en enda gång och fan så ont jag hade i lederna efteråt.
sen så började jag repsträna och slet sönder huden i händerna, efter det las allt ner. men jag ska fan börja igen. man vill ju kunna stänga tvåan iaf.
Nu har jag alltid kört helt no-set. jag tycker att det är lättare att få den i handen då, konstigt nog. har värdelös set-teknik
Postad 17 October 2012 - 21:57
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Var hos sjukgymnast idag. Hon klämde, vred, böjde och grejade och kom fram till att det var muskulärt. Sedan så tyckte hon att jag skulle ta smärtstillande också för jag har ju ont och då kompenserar kroppen med andra muskler som i sin tur gör att jag får ännu ondare.
Även fått lite övningar jag ska göra, typ lite stretching och sånt.
Hon tyckte även att jag skulle börja med knäböj och marklyft, men första två gångerna helt utan vikt. Sedan skulle jag köra med bara stång ett eller två pass och efter det öka successivt och om jag känner för det köra som vanligt efter kanske 3-4 veckor.
Postad 17 October 2012 - 21:58
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2318 inlägg
Fan måste ta mig i kragen och förnya kortet känner jag.
Får bli nästa helg för veckan som kommer är det kvällsskift på jobbet och då blir det inte mycket tid över för annat än att vakna och äta.
Postad 18 October 2012 - 08:05
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Bra jobbat att klara #1 även med fel hand! Kul! Kör inte för mycket bara, det gör ont som s*tan i händerna om man övertränar. Jag körde varje dag ett tag eftersom dom ligger vid tv:n men det fick jag sluta med. Ja man blir helt sanslös i händerna, jag använder ändå fotsalva ofta men har ändå händer som en skogshuggare trots att jag är kontorsråtta.
Soulie:
Ah, så var det ju såklart! Palhares version 2.0? 
Haha i wish, jag är ju ganska kort och stubbig som han och älskar alla lås/slices runt benen så ;D
Postad 19 October 2012 - 07:45
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Zartok: Vårdade du händerna på ett bra sätt? När det börjar bli så tungt som #2.5 så måste man se till att händerna är i topptrim annars slits förhårdnaderna i händerna sönder (eller egentligen huden närmast). Vid behov tar jag bort de torra förhårdnaderna som uppstår med en nål och filar lite med en fotfil. Sen kör jag fotsalva efter varje pass samt de gånger jag kommer ihåg det när jag ska sova. Det gör att du får svinstark tjock hud i händerna utan att den blir torr. Har klarat #3 med detta utan att sabba huden så jag kan lova att det funkar. Känns lite gay att sitta och fila och hålla på med typ pedikyr för att fixa händerna dock.
No set är enklast ja, för precis som du säger så tappar man ju placeringen ganska snabbt när det blir riktigt tungt.
Har också precis börjat igen efter ett enormt långt uppehåll (18 månader minst) och man märker hur mycket man har tappat. Har dock lagt in i kalendern på mobilen att den ska påminna mig måndag+torsdag så nu kan jag inte skylla på att jag glömmer!
Postad 19 October 2012 - 15:15
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
3x8 42.5kg EZ-curl idag. Första setet var riktigt fint, strikt och nästintill perfekt form. På andra setet så fick jag ta till lite hjälp på sista två. Sista setet behövde jag använda lite momentum för att få upp sista tre (fortfarande bra form på negativa fasen).
Efter det ett komplett övre rygg pass och avslutade med biceps & triceps superset (fyfan vad det är jobbigt!).
Hade ganska gott om tid när jag var klar så jag passade på att basta lite innan jag duschade och gick upp till skolan och åt lunch.
Postad 20 October 2012 - 16:28
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Kamui: tack för tipset! Jag slutade när mina händer inte pallade mer, men med det här tipset kanske man kan komma längre.
Har du något tips mot ömmande knogar annat än bättre uppvärmning?
Postad 21 October 2012 - 08:51
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Det finns en grym fotsalva på apoteket, CSS tror jag märket heter. Tuben är blå. Den gör underverk! Och som sagt, får du torra förhårdnader - fila ner dom! I mitt fall är det huden på det mellersta segmentet på lillfingret som är problemet så den får jag ge lite "extra care".
Hur värmer du upp? Har du CoC Trainer och gummibanden?
Postad 25 October 2012 - 21:10
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Har ju fortfarande inte blivit bättre i rumpan trots att det gått typ en månad och jag fått övningar av sjukgymnast.
Började dock en voltarenkur igår och känner mig bättre redan idag. Var ner på gymmet ikväll och provade lite knäböj. Började med 2x30 utan vikt och det kändes bra. Gick upp till 10kg och gjorde 2x20 och det kändes bra. Gick upp till 20kg och gjorde 1x25 och det kändes bra. Gick upp på 35kg och efter ca 6-7 reps kände jag att det gjorde lite ont där bak så då slutade jag med knäböjen och körde benspark och lårcurl istället.
Ska fortsätta med voltarenkuren och nästa benpass så ska jag köra lite mer knäböj och se ifall jag pallar lite tyngre. Marklyft väntar jag med en vecka eller två till innan jag kör, känns som att det skulle sätta mycket press där bak.
Postad 25 October 2012 - 21:19
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det finns en grym fotsalva på apoteket, CSS tror jag märket heter. Tuben är blå. Den gör underverk! Och som sagt, får du torra förhårdnader - fila ner dom! I mitt fall är det huden på det mellersta segmentet på lillfingret som är problemet så den får jag ge lite "extra care".
Hur värmer du upp? Har du CoC Trainer och gummibanden?
när jag stängde 2.5 så värmde jag med ettan, men jag misstänker att jag dka börja med en 30-40 reps på trainern innan jag stegar upp. ska se om jag inte kan klämma lite på jobbet till helgen  tror inte jag drar tvåan längre ens. 1.5 borde jag dock få igen utan problem.
Postad 26 October 2012 - 19:21
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
när jag stängde 2.5 så värmde jag med ettan, men jag misstänker att jag dka börja med en 30-40 reps på trainern innan jag stegar upp. ska se om jag inte kan klämma lite på jobbet till helgen tror inte jag drar tvåan längre ens. 1.5 borde jag dock få igen utan problem.
Ja jag tycker #1 är lite för tung att värma med. Jag brukar köra ett par set med trainern följt av något med #1 innan jag går uppåt. Sjukt vad snabbt man tappar styrka ja...
Redigerat av Kamui, 26 October 2012 - 19:22.
Postad 26 October 2012 - 21:48
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Jag skulle vara någon slags Indiana Jones liknande person ikväll på ett litet event och jag hade linne på mig (har det aldrig på mig annars förutom ibland när jag tränar) och fick höra många kommentarer om min kropp och att jag borde ha linne på mig oftare osv.
Verkar som att lite drygt två års hårt slit har börjat ge lite resultat ändå
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|