Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 2016 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 945:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 08 November 2013 - 22:46
Postad 08 November 2013 - 22:58
Kul med lite analys av hårvaran så jag kunde inte låta bli. Det som ser intressant ut är dom två kretsarna jag namngett "Misc Logic GPIO" och "HDMI Switch". Sen är detta bara som jag tror och inget säkert naturligtvis.
Låter spännande! Berätta gärna lite mer ingående varför just dessa två är så intressanta?
Postad 08 November 2013 - 23:09
Redigerat av Unregisteredb92a947c, 10 November 2013 - 14:06.
Postad 08 November 2013 - 23:24
Ja, vad dom gör. Som "Misc Logic GPIO", lite extra logik istället för diskreta komponenter förmodligen men jag antar att den också är delaktig i uppstart och kontroll av APU:n. Det är många anslutningar till den och det är det som gör den lite spännande. "HDMI Switch" är intressant (om det nu är en sådan) för då kan hela APU:n förmodligen stängas av fast man ändå kan ha bild, strömande video i lågenergiläge?
Aha...Tack! Vart något klokare iaf. Då det enda jag ser är en massa kretsar och transistorer
Alltså någonting med remote play, eller?hela APU:n förmodligen stängas av fast man ändå kan ha bild, strömande video i lågenergiläge
Postad 09 November 2013 - 09:14
Finns det någon genomgång av gränsittet online? Hur som helst, en vecka kvar för dom i USA då, spännande.
Postad 09 November 2013 - 09:55
... eller så så spelar den bara Blu-ray och DVD via denna sydbrygga och ev. hdmi länk (eller ska man då kalla den SoC). Kanske man kan se statusinformation i "standby"-läge om tex nedladdningar, kanske hela PS4-gränsnitten körs av denna ARM processor och det är därför teman och annat lull-lull är borta...
Finns det någon genomgång av gränsittet online? Hur som helst, en vecka kvar för dom i USA då, spännande.
Sleep Mode skulle dock inte vara där vid Launch.
Postad 10 November 2013 - 10:58
Det vanliga “stand-by” verkar finnas och fungera som idag till PS3, "Sleep Mode" verkar vara annat.Sleep Mode skulle dock inte vara där vid Launch.
Does PS4 feature a “stand-by” mode?
Yes, PS4’s stand-by mode deactivates its primary functions to reduce energy usage, though it is still able to charge DUALSHOCK 4 wireless controllers and download system updates in this power-saving mode. As an added benefit for PlayStation Plus members, PS4 can automatically download game patches when in standby mode as well.
Some features will not be available at launch, such as “suspend/resume mode” which is a feature that keeps the PS4 system in a low power state and promptly takes users back to their game. We will provide additional information about system software update version 1.50 and features available at the PS4 system’s North America launch, and features that will be available after launch, in the near future.
Postad 10 November 2013 - 15:08
Ps3:an väcks ju till liv för att hämta patcharna, men den är ju liksom inte i standby när den väl hämtar dem. Enligt texten ovan så verkar den vara just fortfarande i standby-läge när den hämtar patchar och utnyttjar då den omtalande extraprocessorn för det och inte huvudprocessorn.
För mig gör det vilket som. Det är ju trevligt om den hämtar filer och liknande utan att "starta" helt så att TV'n aktiveras för att HDMI-ingången aktiveras m.m. som PS3:an. Lite störande är det att TV'n drar igång när den ska hämta patchar.
Postad 10 November 2013 - 15:12
Jag hade avbokat och köpt konsolen hos EG/MM på releasedagen men då ska ska man vara i tid på plats för att slå till. Jag har bokat hos spelbutiken och gjorde bokningen i juni, får jag inte på releasedagen avbokar jag den direkt.Fick mail igår från Cdon där det stod att jag får min PS4 2014.
Postad 10 November 2013 - 19:10
Det vanliga “stand-by” verkar finnas och fungera som idag till PS3, "Sleep Mode" verkar vara annat.
Aja ladda kontroll och dra hem patchar i stand-by är en bra början!
Postad 10 November 2013 - 20:14
Ingen som använder amerikanskt PSN konto?
Jo, jag gör det..
Vad tänkte du på? Hur man får över pengar? Jag kör med prepaid-kort som man köper på onlinebutiker och får koden postad.
Med förändringarna som de gör med shared games så kommer jag dock minska ner på det litegrand. Vill kunna ladda ner spelen till två konsoller, men med de nya förändringarna så kommer jag nog att köpa med mitt primära svenska konto för att kunna dela med min andra PS4:a.
Redigerat av novaland, 10 November 2013 - 20:14.
Postad 10 November 2013 - 20:42
Ps4, 2 hk, kamera och ett par spel på ingång den 29:e. Frågan är bara vilka SPEL?!
Har inte tid att bli "duktig" på MP, så FPS-spelen som COD och BF4 går bort. Hus, Fru, Jobb och 2 små barn tar upp det mesta av min tid. (Som dom flesta andra!) :-)
Det ena spelet blir nog FIFA 14. Det är bokat, sen hade jag bokat Watch Dogs, men det är ju framflyttat.
Antingen lutar det åt Killzone, om SP läget är bra, eller Knack om det visar sig vara bra.
Blir till att se när recensionerna börjar trilla in vilka som är bra.
Resogun blir det nog med.
Dom spelen jag sneglade på när jag förbokade släpps inte förrän nästa år, typ Infamous, Watch Dogs, Driversclub mm. Och spel som man visste inte skulle släppas på release som FF 15, Kingdom Hearts 3 och Destiny mm är ju dom man längtar till.
Börjar nästan kännas lite onödigt att jag bokade konsolen till release.. Har svårt att hitta nått spel att köpa som jag verkligen vill ha!
Sen är jag besviken, (inte förvånad) att dom tagit bort mediaspelaren i mjukvaran. Det använder jag min ps3a i 70% av fallen till.. BÖR komma senare..
Vilka spel ska ni köpa i år?
Redigerat av Megaman1, 10 November 2013 - 20:43.
Postad 10 November 2013 - 21:14
Postad 10 November 2013 - 21:53
Börjar närma sig!
Ps4, 2 hk, kamera och ett par spel på ingång den 29:e. Frågan är bara vilka SPEL?!
Har inte tid att bli "duktig" på MP, så FPS-spelen som COD och BF4 går bort. Hus, Fru, Jobb och 2 små barn tar upp det mesta av min tid. (Som dom flesta andra!) :-)
Det ena spelet blir nog FIFA 14. Det är bokat, sen hade jag bokat Watch Dogs, men det är ju framflyttat.
Antingen lutar det åt Killzone, om SP läget är bra, eller Knack om det visar sig vara bra.
Blir till att se när recensionerna börjar trilla in vilka som är bra.
Resogun blir det nog med.
Dom spelen jag sneglade på när jag förbokade släpps inte förrän nästa år, typ Infamous, Watch Dogs, Driversclub mm. Och spel som man visste inte skulle släppas på release som FF 15, Kingdom Hearts 3 och Destiny mm är ju dom man längtar till.
Börjar nästan kännas lite onödigt att jag bokade konsolen till release.. Har svårt att hitta nått spel att köpa som jag verkligen vill ha!
Sen är jag besviken, (inte förvånad) att dom tagit bort mediaspelaren i mjukvaran. Det använder jag min ps3a i 70% av fallen till.. BÖR komma senare..
Vilka spel ska ni köpa i år?
Personligen är jag rätt sugen på Knack faktiskt. Sedan även Killzone 4, främst för att testa multiplayer dock, sedan ser Assassins Creed Black Flag småkul ut. Men Knack kanske är något för dig?
Postad 10 November 2013 - 21:59
Men det kan ju vara ett småkul spel att spela med barnen kanske?
Resogun behöver du inte köpa om du är plusmedlem då du får det gratis och eftersom du får 14 dagars (minst) gratis plus när du köper PS4an så har du det iaf minst i 14 dagar. Men jag ser inte någon anledning till att INTE ha plus då det är så bra och billigt (om man köper vid rätt tillfällen). Du kanske borde ta en titt på Assasins Creed 4 eller Need For Speed Rivals?
Sen så får du också Contrast gratis som plusmedlem och det finns en hel del free to playspel också.
Postad 10 November 2013 - 22:21
Target och Amazon kör "köp 2 få 3".
Blir att be polaren köpa och skicka!
Fan jänkarna har det bra!
Target och Amazon kör "köp 2 få 3" på PS4 släppspelen.
Postad 10 November 2013 - 23:37
5 spel för priset av 2, inte dåligtFan jänkarna har det bra!
Target och Amazon kör "köp 2 få 3" på PS4 släppspelen.
Postad 11 November 2013 - 09:24
PS4ans UI.
Ni kan skippa till ca 4:46.
http://www.youtube.c...h?v=jkz2Sy6bur0
Postad 11 November 2013 - 10:59
Bästa kund,
Tack för att du har bokat Playstation 4. Konsolen är fullbokad, men vi vill härmed att bekräfta att du kommer att få konsolen till release.
Släpps den 29, en fredag. Jag bor i norr så det tar en extra dag och få paket... Men ska vara glad ändå som får den till release så klart! Battlefield 4 är beställt och man får ju lite "gratis" spel ifrån PS+ så det räcker väl en stund.
Postad 11 November 2013 - 11:01
Haha..Han är lysande.
Här är en till om Xboxone releasen!
http://www.youtube.com/watch?v=SyD1VlQdj2s
Redigerat av Zerokelvin, 11 November 2013 - 11:01.
Postad 11 November 2013 - 11:13
Postad 11 November 2013 - 11:15
Släpps den 29, en fredag. Jag bor i norr så det tar en extra dag och få paket... Men ska vara glad ändå som får den till release så klart! Battlefield 4 är beställt och man får ju lite "gratis" spel ifrån PS+ så det räcker väl en stund.
Vilken butik fick du mailet ifrån?
Postad 11 November 2013 - 11:17
Postad 11 November 2013 - 11:33
Knack tittar jag på. Ser lite "fattigt" ut. Får se vad recensionerna ger.Personligen är jag rätt sugen på Knack faktiskt. Sedan även Killzone 4, främst för att testa multiplayer dock, sedan ser Assassins Creed Black Flag småkul ut. Men Knack kanske är något för dig?
Knack känns som det kan bli som Kameo....
Men det kan ju vara ett småkul spel att spela med barnen kanske?
Resogun behöver du inte köpa om du är plusmedlem då du får det gratis och eftersom du får 14 dagars (minst) gratis plus när du köper PS4an så har du det iaf minst i 14 dagar. Men jag ser inte någon anledning till att INTE ha plus då det är så bra och billigt (om man köper vid rätt tillfällen). Du kanske borde ta en titt på Assasins Creed 4 eller Need For Speed Rivals?
Sen så får du också Contrast gratis som plusmedlem och det finns en hel del free to playspel också.
AC4 har jag spanat lite på. Provade 1an eller 2an till PC men det tyckte jag inte om. Men ser bra ut.
Synd man inte kunde köpa spel genom Amazon nu när dom hade köp 2, betala för 1. 400kr + frakt för 2 spel hade varit kanon!
Postad 11 November 2013 - 12:17
det ser inte bra ut tycker jagFör den som orkar lyssna på Japanska och Kinesiska så ser man i denna video en del
PS4ans UI.
Ni kan skippa till ca 4:46.
http://www.youtube.com/watch?v=jkz2Sy6bur0
får PSNStore-vibbar från det,
Förhoppningsvis är det snabbare och ser bättre ut vid release
Xbox Ones gränssnitt verkar vara mycket bättre i jämförelse med vad som visas i denna video
Postad 11 November 2013 - 12:30
Postad 11 November 2013 - 12:35
det ser inte bra ut tycker jag
får PSNStore-vibbar från det,
Förhoppningsvis är det snabbare och ser bättre ut vid release
Xbox Ones gränssnitt verkar vara mycket bättre i jämförelse med vad som visas i denna video
Usch nämn inte Psn storen
Jag känner att jag avvaktar med dom till man sitter där själv och pillar med konsolen.
Postad 11 November 2013 - 13:02
"Om du valde expressleverans när du la din order så ska du ha konsolen på releasedatumet.
Valde du standardleverans så ska den levereras 3-5 arbetsdagar efter releasedatumet."
Orderdatum : 13-07-27
Vettefan om det är ett standardsvar eller om de verkligen har kikat i sina listor ?
Postad 11 November 2013 - 13:49
Efter att ha terroriserat EG med mail så fick jag följande svar:
"Om du valde expressleverans när du la din order så ska du ha konsolen på releasedatumet.
Valde du standardleverans så ska den levereras 3-5 arbetsdagar efter releasedatumet."
Orderdatum : 13-07-27
Vettefan om det är ett standardsvar eller om de verkligen har kikat i sina listor ?![]()
Undrar om man kan ändra det i efterhand?
Snålt att de inte skickar alla leveranser med express.
Postad 11 November 2013 - 13:52
Snålt? Det kostar 250kr om jag minns rätt. EG struntar i om jag får konsolen idag eller om en månad så länge dom har fått sina pengar. Dom har en verksamhet att bedrivaUndrar om man kan ändra det i efterhand?
Snålt att de inte skickar alla leveranser med express.
Postad 11 November 2013 - 13:55
Jorå, visst har jag valt den snabbaste leveransen, bad även att få paketet levererat av en oskuld född på midsommarafton.Det är väll bara skriva till dom att du vill ha Expressleverans
Postad 11 November 2013 - 13:58
Man kan ju tycka att de borde ha tid att plocka ihop paketen om man bokat flera månader innan release...
Bland det snålaste jag sett, men det bekräftar mina fördomar om butiker som EG, Siba etc...
HmmmJorå, visst har jag valt den snabbaste leveransen, bad även att få paketet levererat av en oskuld född på midsommarafton.
Postad 11 November 2013 - 13:59
Snålt? Det kostar 250kr om jag minns rätt. EG struntar i om jag får konsolen idag eller om en månad så länge dom har fått sina pengar. Dom har en verksamhet att bedriva
69 kr kostar expressfrakten.
Och ja, det är fortfarande snålt att det inte ingår expressfrakt när man köper en produkt för nästan 4000:-.
Just vid konsol- och spelreleaser så är det känsligt, får man inte produkten på releasedagen så handlar man inte via det företaget i framtiden, speciellt när det släpps en fredag.
EDIT: Såg att detta snack hamnade i fel tråd. Kan nån mod flytta dem till rätt tråd?
Redigerat av ROCA, 11 November 2013 - 14:05.
Postad 11 November 2013 - 14:07
Jorå, visst har jag valt den prioriteringar ;)baste leveransen, bad även att få paketet levererat av en oskuld född på midsommarafton.
Vad ska du med en oskuld med när du får ett playstation 4 levererat? Du får nog lägga om dina prioriteringar
Postad 11 November 2013 - 18:56
Var beställde du ?Killzone skickat i fredags.....men duger väl bara som frisbee till den 29:e.
Postad 11 November 2013 - 21:23
Samtidigt så får man tyvärr skilja på vilka möjligheter Sony ger till sig i Avtal och vilka möjligheter de använder sig av. Men visst är det intressant text att de faktiskt uttryckligen säger att du inte äger mjukvaran.
4. Software is Licensed
4.1. All Software is licensed, not sold, which means you acquire rights to use the Software, as described in these Terms, but you do not acquire ownership of the Software. If you do not comply with these Terms, we can terminate your Software Licence which means you will no longer have the right to use the Software.
Postad 11 November 2013 - 21:44
Postad 11 November 2013 - 22:12
Redigerat av Megaman1, 11 November 2013 - 22:13.
Postad 11 November 2013 - 22:31
Postad 11 November 2013 - 22:38
Det gav de till PS3-versionen också och den är värdelös så det säger dessvärre inget.Fifa 14 till ps4 får 9, 1 i betyg av IGN. Känns stabilt! Blir ett köp, då jag hoppade över förra året.
Postad 11 November 2013 - 22:44
Samtidigt så får man tyvärr skilja på vilka möjligheter Sony ger till sig i Avtal och vilka möjligheter de använder sig av. Men visst är det intressant text att de faktiskt uttryckligen säger att du inte äger mjukvaran.
Förmodligen, men det går fortfarande mot det dom sa på e3 som dom kontrade mot xbox planer. Sen vet vi inte hur det ser ut senare, men Sony har nu iaf säkrats sig.
Samma villkor som all annan mjukvara som någonsin sålts i stort sett(finns säkert enstaka undantag). Sicken tramsig jävla ickenyhet.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. 
148 filmer
18 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?