Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 10 January 2017 - 08:27
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Två frågor till Canal Digital:
1. Min box stänger av sig själv ibland efter några timmars tittande. Jag har testat att stänga av funktionen automatisk avstängning och även testat att höja tiden för automatisk avstängning till max. Trots detta händer det att den stänger av sig utan någon som helst förvarning ibland. Känner ni igen detta?
2. Är den någon begränsning på hur långt lösenord man får ha för inloggning? Jag kan inte byta lösenord till ett som består av 22 tecken, trots att det innehåller både versaler och siffror... Jag får inte heller något felmeddelande, utan inget händer när jag klickar på spara det nya lösenordet. Har testat både Explorer och safari, mobilt och på dator.
Hej xp 2002.
Upplever du att din box stänger av sig med jämna mellanrum och du har stängt av autostandby så kan det vara ett fel på någonstans mellan boxen och strömuttaget. Du kan börja med att testa att sätta strömkabeln direkt i vägguttaget ifall den sitter i en förgreningsdosa. Hjälper inte det kan det vara bra att slå en signal till vår kundservice på 0770 33 22 11 så vi kan hitta en lösning tillsammans.
Just nu har vi tekniska problem med det system vi använder oss av när man ändrar inloggningsuppgifter. Testa gärna lite senare idag igen. Skulle inte det fungerar kan du skicka en PM till oss här så kommer vi hjälpa dig att ändra till önskat lösenord. 22 tecken ska inte vara för långt lösenord.
Vänligen Tobias
Postad 10 January 2017 - 08:37
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
När kommer det ersättare till de vita boxarna? Mer instabila boxar har jag aldrig varit med om. Den stannar ju titt som tätt när man t.ex. redigerar kanallistor eller bläddrar bland inspelade program. Kanske dags att förbereda sig för framtiden och ta fram en box förberedd för 4K, eller appar till Viaplay etc?
Hej Huddingebo,
Vi ersatte vår HD-box On Demand med HD-Box Smart när den lanserades för ca 1 år sen och den finns att välja med eller utan 1 TB hårddisk. Upplever du att din nuvarande box låser sig kan det vara bra att testa med en fabriksåterställning och sedan testa at lägga om de favoritlistor du har skapat. Vi jobbar ständigt på att förbättra våra tjänster, boxar och vårt utbud. Vi har ingen information om en ny box i dagsläget men vi har skickat vidare dina önskemål till vår marknadsavdelning.
Vänligen Tobias
Postad 10 January 2017 - 10:19
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Hej
Vad har HD-Smart för kort? Använder samma kort i två olika boxar, en hemma i "gymmet" och även på landets box under sommarhalvåret. Kan man se inspelat material från den inspelningsbara HD-box 500 GB?
Postad 11 January 2017 - 08:37
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
Vad har HD-Smart för kort? Använder samma kort i två olika boxar, en hemma i "gymmet" och även på landets box under sommarhalvåret. Kan man se inspelat material från den inspelningsbara HD-box 500 GB?
Hej Huddingebo,
Vår HD-box Smart har ett SIM-kort som sitter på baksidan av boxen. Det du har spelat in på din Inspelningsbara HD-box 500 GB kan du se även utan aktivt kort i boxen.
Vänligen Tobias
Postad 11 January 2017 - 10:54
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Till CD. Kommer ni fixa så att follow funkar mellan smartbox och pvr 5720 boxen?
Postad 11 January 2017 - 12:09
Videonisse
-
Videonisse
-
Användare
-
-
133 inlägg
Radera appen (då tas all dess data bort) och ladda ner (installera) den på nytt.
Det hade jag redan testat. Men idag kom det en ny version av appen och den löste problemet.
Postad 11 January 2017 - 12:17
Videonisse
-
Videonisse
-
Användare
-
-
133 inlägg
Hej
Det är ett simkort, tror det är samma storlek som i äldre mobiltelefoner, dvs Standard (idag finns det ju även micro och nano som storlek). Kommer inte ihåg vart jag läst det, men det skall gå att ta överblivna plastdelen från ett mobilsimkort (storlek som ett kreditkort) och använda det som en adapter för att sätta i Canal Digital-kortet. Man får nog fästa med lite tejp på baksidan.
Postad 11 January 2017 - 12:24
Unregisteredd71d8c15
-
Unregisteredd71d8c15
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
Kommer ni lansera någon 4K kanal + boxar som stödjer detta.
Likadant som Viasat redan gjort
Postad 11 January 2017 - 12:25
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Det snöar blötsnö i Skåne och just nu lade min anläggning ned verksamheten. Bilden har frusit mitt i en intressant partiledardebatt. Trodde i min enfald att man då kunde se live tv via Go, men det gick inte! Kunde inte CD införa någon form av IP TV backup eller möjlighet att liveströmma sitt utbud via Go?
Edit: i just detta fall kan jag strömma debatten via SVT play.
Redigerat av Saturnus, 11 January 2017 - 12:28.
Postad 11 January 2017 - 12:37
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Det snöar blötsnö i Skåne och just nu lade min anläggning ned verksamheten. Bilden har frusit mitt i en intressant partiledardebatt. Trodde i min enfald att man då kunde se live tv via Go, men det gick inte! Kunde inte CD införa någon form av IP TV backup eller möjlighet att liveströmma sitt utbud via Go?
Edit: i just detta fall kan jag strömma debatten via SVT play.
Hej Saturnus
Du kan se live tv via iOS, android och webb (go.canaldigital.se) tyvärr inte direkt via boxen.
Mvh
Niklas
Postad 11 January 2017 - 12:45
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Kommer ni lansera någon 4K kanal + boxar som stödjer detta.
Likadant som Viasat redan gjort
Hej Jonas1979
Vi följer utvecklingen av 4K med stort intresse och återkommer med information senare under 2017.
Mvh
Niklas
Postad 11 January 2017 - 12:48
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej Saturnus
Du kan se live tv via iOS, android och webb (go.canaldigital.se) tyvärr inte direkt via playtjänsten i boxen.
Mvh
Niklas
Postad 11 January 2017 - 12:51
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Hej Saturnus
Du kan se live tv via iOS, android och webb (go.canaldigital.se) tyvärr inte direkt via boxen.
Mvh
Niklas
Aha! Jag testade via boxen och via min smart-tv's app. Ska testa iOS nu och hoppas det löser saken! Tack.
Edit: funkar FINFINT! Jättebra funktion Canal Digital!
Redigerat av Saturnus, 11 January 2017 - 12:53.
Postad 11 January 2017 - 12:52
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Till CD. Kommer ni fixa så att follow funkar mellan smartbox och pvr 5720 boxen?
Hej
Eftersom det är olika hårdvaruleverantörer av boxarna så kommer tyvärr follow-me inte att fungera mellan en HD-box Smart och en Inspelningsbar 500GB/HD-box ondemand.
Mvh
Niklas
Postad 11 January 2017 - 17:06
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Hej Jonas1979
Vi följer utvecklingen av 4K med stort intresse och återkommer med information senare under 2017.
Mvh
Niklas
Tur att smartboxen var gratis då  ifall det måste till köp av ny box sen,eller kanske ni bjussar på den med:)
Postad 11 January 2017 - 17:27
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Hej Jonas1979
Mvh
Niklas
Bra info, ser fram emot det.
Postad 11 January 2017 - 20:01
Iceman666
-
Iceman666
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
När tänker du svara på denna fråga? Jag har suttit still och väntat sedan den 1:a Jan men här kommer den igen.
Förbrukning surf!!!!!!!!!!!!!!!!
Varför kan man inte välja kvalitet på det man streamar från er på Canal digital??!!
Det gäller båda apparna ni har mao CanalDigital Applen och CMore appen!!!
Har pratat med flera som är i fjällen och vill streama Junior Hockey VM där familjerna mister all surt på nolltid!!!!!
Gämför med Netflix där man kan välja förbrukning och kvalitet direkt i appen!!
Redigerat av Iceman666, 11 January 2017 - 20:03.
Postad 12 January 2017 - 08:11
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Vore kul å få in fler nya kanaler.
Postad 12 January 2017 - 09:01
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Ja,Fox HD t.ex,det verkar som våra grannländer har den. Och Sy-Fy vore nice.
Postad 12 January 2017 - 09:27
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
När tänker du svara på denna fråga? Jag har suttit still och väntat sedan den 1:a Jan men här kommer den igen.
Förbrukning surf!!!!!!!!!!!!!!!!
Varför kan man inte välja kvalitet på det man streamar från er på Canal digital??!!
Det gäller båda apparna ni har mao CanalDigital Applen och CMore appen!!!
Har pratat med flera som är i fjällen och vill streama Junior Hockey VM där familjerna mister all surt på nolltid!!!!!
Gämför med Netflix där man kan välja förbrukning och kvalitet direkt i appen!!
Hej Iceman666
Ber om ursäkt att du inte fått svar på din fråga.
Funktionen att kunna välja kvalitet på vårt innehåll är något vi jobbar på att ta fram till våra playtjänster. Tyvärr finns det inget spikat datum, men det är på gång. Vi återkommer när vi har mer information.
Mvh
Niklas
Postad 12 January 2017 - 10:19
Iceman666
-
Iceman666
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
1000 tack för svaret!
Ja det borde vara rimligt att ändra kvaliten i en app 2017 ;-)
Postad 12 January 2017 - 17:41
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
H&C Horse & Country ser ut att vara en kanal som snart dyker upp hos CD
Efterlängtad kanal?? känns inte så...
Mer HD kanaler skulle vara bättre
Postad 12 January 2017 - 20:18
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
CD. Är det inte dags att sända DD 5.1 i eran app? Det är 2017 nu!
Eller åtmintånde i on demand.
Redigerat av Askungen, 12 January 2017 - 20:19.
Postad 12 January 2017 - 21:21
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
CD. Är det inte dags att sända DD 5.1 i eran app? Det är 2017 nu!
Eller åtmintånde i on demand.
Ja detta vore ju högst önskvärt!
/Berra
Postad 13 January 2017 - 16:53
Saftsvalle
-
Saftsvalle
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
När kommer barnkanalerna i HD?
Bedrövligt att se tecknat i SD upplösning.
Postad 13 January 2017 - 17:37
Iceman666
-
Iceman666
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Ja DD 5.1 kommer att behövas för att överleva eller bli uppäten av andra leverantörer av streamat material. Konsumenterna börjar att förstå,se och hör skillnad på bra och dåligt ljud, det är inget för bara "nördarna" längre!!
Postad 13 January 2017 - 19:03
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
När kommer barnkanalerna i HD?
Bedrövligt att se tecknat i SD upplösning.
CD verkar inte planera för HD på barnkanalerna just nu
Disney kanalerna ska över i MPEG4 i februari, men ingen HD
Postad 18 January 2017 - 17:06
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Ni som har en 4K tv, vad kör ni för inställning på signal ut från nya boxen? Jag kör 1080x1920 50i men undrar om det finns någon idé att öka upp till 50p? Eller gör TV'n en egen omvandling av något slag (Samsung 65KS9505)?
Postad 18 January 2017 - 21:21
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Ni som har en 4K tv, vad kör ni för inställning på signal ut från nya boxen? Jag kör 1080x1920 50i men undrar om det finns någon idé att öka upp till 50p? Eller gör TV'n en egen omvandling av något slag (Samsung 65KS9505)?
Jag kör 1080 50p på en samsung tv. Fråga mig inte varför, men det bara blev så när jag skaffade det.
Men tv skalar ju upp bilden till 4k iaf. Skulle vilja ha möjlighet att ändra till 4k på boxen bara föratt få menyerna och alllt det grafiska till mindre.
Redigerat av Turbo-Danne, 18 January 2017 - 21:22.
Postad 19 January 2017 - 16:03
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Med din TV så har du 2 x DVB-T2 / C / S2 enligt Samsungs specifikation. Du torde ha en väsentligt bättre bildbehandling genom att skippa CD:s box och andvända DVB-S2 tuner. Du kör en Ferrari med folkamotor just nu.
Redigerat av kenta2, 19 January 2017 - 16:04.
Postad 19 January 2017 - 17:10
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Med din TV så har du 2 x DVB-T2 / C / S2 enligt Samsungs specifikation. Du torde ha en väsentligt bättre bildbehandling genom att skippa CD:s box och andvända DVB-S2 tuner. Du kör en Ferrari med folkamotor just nu.
CD har börjat prata om 4K kanaler mot slutet av året hur klarar Ferrarin av det? Hur framtidssäkert är det? Har själv en Sammy och funderat över byta till dens Sat mottagare.
Postad 19 January 2017 - 18:25
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
CD har börjat prata om 4K kanaler mot slutet av året hur klarar Ferrarin av det? Hur framtidssäkert är det? Har själv en Sammy och funderat över byta till dens Sat mottagare.
Det blir väl till att höra med tillverkare vilka modeller som både kan bildbehandla och bildvisa i 4K.
Om man har en Smart TV som stödjer 4K abonnemanget från Netflix så är det TVns interna bildbehandlare (grafikkretsar)som matar bildvisaren (skärmen). Får man 4K då så klarar den interna bildbehandlaren det. Signalens källa typ DVB-S2 eller en IP-stream är frammatning till bildbehandlingen.
Sedan kan man kanske fundera på hur CD ligger till med 4K kanaler. Gryniga Horse & Country i SD med hästserier från en svunnen tid är vad som lanseras i nuläget.
Redigerat av kenta2, 19 January 2017 - 18:30.
Postad 19 January 2017 - 18:30
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Verkligen? Tycker jag har kanonbild med CD-boxen! Antar att jag tappar inspelningsmöjligheter mm om jag går över till TVn's tuner?
Postad 19 January 2017 - 19:40
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Frågan är vem som kan ligga i startgroparna att starta en 4k kanal
Tv4 Gruppen är inte troligt då C More blöder ekonomiskt. Och då börja producera enstaka matcher i Allsvenskan eller SHL i 4k med ökande kostnader
En OS kanal från Discovery till OS kan finnas på kartan eller typ Fashion TV som har en 4k kanal eller en ren Demokanal från Telenor som deras konkurrenter Astra och Eutelsat har
Har man en TV som klarar UHD och HEVC så kan man se 4 k sändningar
Det är på väg ny standard DVB-S2x som är 20-50% effektivare än dagens DVB-S2. Den vill säkert CD köra på sina sändningar.
HLG (Hybrid Log-Gamma) är ju också något som är på gång till TV sändningar och som årets TV modellar börjar ha stöd för. Händer mycket på denna fronten just nu...
Postad 19 January 2017 - 20:33
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Verkligen? Tycker jag har kanonbild med CD-boxen! Antar att jag tappar inspelningsmöjligheter mm om jag går över till TVn's tuner?
Du har säkert en fin bild som det är men allt kan bli bättre. Jag var i liknande läge med min Sammy. Men testade med CA-modul och körde direkt via TVn och det var ytterligare ett snäpp bättre.
Ingenjörerna hos TV-tillverkaren har konstruerat så att bildbehandlingen skall vara optimal tillsammans med bildvisaren.
Boxen bildbehandlar i boxen och sänder signal till TVns bildvisare. Det finns ingen som optimerat/kalibrerat dessa två till varandra. Det körs bara på branschstandarder för minsta gemensamma nämnare.
Jag har bara en sat-ingång till min Sammy, men inspelning och schemaläggning är inbyggt. Så jag har en usb-hårddisk jag kan spela in på. Funkar fint.
Vad jag kan se av din spec så är det lite grumligt om 2x bara gällde DVB-T2 eller om det gällde även DVB-S2. Om du kollar på baksidan och har två Sat-ingångar (F-kontakter) då har du dubbla sat tuners och kan spela in en kanal och titta på en annan.
Canal Digital Go lär du väl ha som en möjlig app i Smart TV delen, så någon box lär du inte behöva i så fall för det heller.
Du slipper extra fjärrkontroller, får bättre bild och kan spela in samt mindre sladdar och boxar.
Redigerat av kenta2, 19 January 2017 - 20:35.
Postad 19 January 2017 - 21:16
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Du har säkert en fin bild som det är men allt kan bli bättre. Jag var i liknande läge med min Sammy. Men testade med CA-modul och körde direkt via TVn och det var ytterligare ett snäpp bättre.
Ingenjörerna hos TV-tillverkaren har konstruerat så att bildbehandlingen skall vara optimal tillsammans med bildvisaren.
Boxen bildbehandlar i boxen och sänder signal till TVns bildvisare. Det finns ingen som optimerat/kalibrerat dessa två till varandra. Det körs bara på branschstandarder för minsta gemensamma nämnare.
Jag har bara en sat-ingång till min Sammy, men inspelning och schemaläggning är inbyggt. Så jag har en usb-hårddisk jag kan spela in på. Funkar fint.
Vad jag kan se av din spec så är det lite grumligt om 2x bara gällde DVB-T2 eller om det gällde även DVB-S2. Om du kollar på baksidan och har två Sat-ingångar (F-kontakter) då har du dubbla sat tuners och kan spela in en kanal och titta på en annan.
Canal Digital Go lär du väl ha som en möjlig app i Smart TV delen, så någon box lär du inte behöva i så fall för det heller.
Du slipper extra fjärrkontroller, får bättre bild och kan spela in samt mindre sladdar och boxar.
Men tack! Glad man blir över ett så fint svar. På Connect-boxen till TV'n finns två f-kontakter döpta till Satellite Main och Satellite Sub. Kanske provat att koppla in parabolen till dem. Är dock jättenöjd med CD-boxen och sköter den helt och hållet med Samsungfjärren.
Postad 19 January 2017 - 23:12
prelatur
-
prelatur
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Eftersom SVT kör med 720p och alla andra har 1080i blir det bäst om boxen står på 1080p.
Alternativet är att boxen skickar ut vad den får in, om det är möjligt.
Då sköter TV'n omvandlingen och den brukar vara bättre än boxen.
Nackdelen är att många TV apparater är rätt långsamma på att byta upplösning så det känns segt när man zappar runt.
En CA modul i TV'n ger oftast bäst bild.
Redigerat av prelatur, 19 January 2017 - 23:12.
Postad 20 January 2017 - 09:37
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Eftersom SVT kör med 720p och alla andra har 1080i blir det bäst om boxen står på 1080p.
Alternativet är att boxen skickar ut vad den får in, om det är möjligt.
Då sköter TV'n omvandlingen och den brukar vara bättre än boxen.
Nackdelen är att många TV apparater är rätt långsamma på att byta upplösning så det känns segt när man zappar runt.
En CA modul i TV'n ger oftast bäst bild.
Tack. Jag skiftade till 1080p nu på morgonen och tycker att SVT fått ett litet lyft! Boxen kan tyvärr inte skicka ut det den får in.
Postad 20 January 2017 - 10:42
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Tack. Jag skiftade till 1080p nu på morgonen och tycker att SVT fått ett litet lyft! Boxen kan tyvärr inte skicka ut det den får in.
Ovan är ett exempel på hur det kan vara med box och bildvisare. Om du har möjlighet att jämföra med att köra CA-modul i TVn så hade du fått den mest avstämt bästa bildhanteringen.
Om du har två ingångar som du nämner för Satellit till din TV så har du en alldeles förträfflig lösning för att både se och spela in som också bildmässigt lär vara överlägsen boxen. Särskilt med vad du beskriver ovan. Det är långt simplare bildbehandlingskretsar i din box jämfört med de som finns i din high-end TV.
Redigerat av kenta2, 20 January 2017 - 10:43.
Postad 20 January 2017 - 12:46
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Ovan är ett exempel på hur det kan vara med box och bildvisare. Om du har möjlighet att jämföra med att köra CA-modul i TVn så hade du fått den mest avstämt bästa bildhanteringen.
Om du har två ingångar som du nämner för Satellit till din TV så har du en alldeles förträfflig lösning för att både se och spela in som också bildmässigt lär vara överlägsen boxen. Särskilt med vad du beskriver ovan. Det är långt simplare bildbehandlingskretsar i din box jämfört med de som finns i din high-end TV.
Nu blir jag ju väldigt sugen på att prova detta! I så fall måste en CA-modul införskaffas. Läste någonstans att kortet som idag sitter i boxen på något sätt paras ihop med boxen, så troligen måste även ett nytt kort beställas. Utöver detta måste USB-disk inköpas. Ja, vi får se om jag tar det här steget eller om jag sitter nöjd och glad med den investering som är gjord hittills. Det man inte vet...!
Postad 20 January 2017 - 13:23
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Nu blir jag ju väldigt sugen på att prova detta! I så fall måste en CA-modul införskaffas. Läste någonstans att kortet som idag sitter i boxen på något sätt paras ihop med boxen, så troligen måste även ett nytt kort beställas. Utöver detta måste USB-disk inköpas. Ja, vi får se om jag tar det här steget eller om jag sitter nöjd och glad med den investering som är gjord hittills. Det man inte vet...!
Nytt kort behöver du egentligen inte alls (kan ju i och för sig behövas om du har det nya lilla kortet i sim-kortsstorlek). Det du i så fall behöver göra är att inskaffa godkänd CA-modul för Canal Digital med CI+ standard (vilket den av CD godkända varianten har). Den finns hos de flesta radio- och TV handlare samt direkt från CD. Det finns ett ID-nummer på CA-modulen. Detta ID-nummer skall kopplas ihop med ditt kortnummer. Det gör du via CD:s kundtjänst. Det funkar fint och smidigt i kundtjänst.
Med din high-end tv så har du en del att vinna att byta. När du testat lär du vilja gå vidare med usb-disk. Jag själv tog en 2,5 tummare från en döende laptop, formaterade enligt Samsungs manual och petade i den i ett billigt etui från Kjell & Co så var den saken klar.
Några länkar nedan till CA-moduler:
http://www.elgigante...tal-hd-ca-modul
https://www.kjell.co...-digital-p30592
Redigerat av kenta2, 20 January 2017 - 13:27.
Postad 20 January 2017 - 22:39
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
CD satsar mer på Play tjänster, de har tecknat ett avtal med ABC studios om TV-serie bl.a Grays anatomy, Scandal mm
Och även Disney Movies OnDemand kommer att ingå.
I mars är det start för detta för Familjepaketets kunder
Postad 21 January 2017 - 00:30
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Vore trevligt med lite info om appen kommer till oss med Android tv?
Hej Korbendallas, vi har i dagsläget ingen information om app för Android TV. Om det blir aktuellt kommer det informeras om det via hemsidan och andra informationskanaler. Trevlig fortsättning Vänligen Micke
Så länge går det i alla fall utmärkt att googla efter canal digital go apk, och installera den i sin Sony eller Philips TV eller i sin Android-TV box. Behöver dock en mus eller något för navigeringen, vanlig fjärr duger inte. Men det är himla märkligt att det inte finns en riktig Android-TV app.
Redigerat av Vispen74, 21 January 2017 - 00:31.
Postad 21 January 2017 - 09:57
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Nytt kort behöver du egentligen inte alls (kan ju i och för sig behövas om du har det nya lilla kortet i sim-kortsstorlek). Det du i så fall behöver göra är att inskaffa godkänd CA-modul för Canal Digital med CI+ standard (vilket den av CD godkända varianten har). Den finns hos de flesta radio- och TV handlare samt direkt från CD. Det finns ett ID-nummer på CA-modulen. Detta ID-nummer skall kopplas ihop med ditt kortnummer. Det gör du via CD:s kundtjänst. Det funkar fint och smidigt i kundtjänst.
Med din high-end tv så har du en del att vinna att byta. När du testat lär du vilja gå vidare med usb-disk. Jag själv tog en 2,5 tummare från en döende laptop, formaterade enligt Samsungs manual och petade i den i ett billigt etui från Kjell & Co så var den saken klar.
Några länkar nedan till CA-moduler:
http://www.elgigante...tal-hd-ca-modul https://www.kjell.co...-digital-p30592
Tack! Jag har det där lilla sim-kortet tyvärr. Fungerar det fortfarande att spela in via iOS-appen när man går över från CD's egen box till en CA-modul? Tidigare i tråden har kundtjänst hänvisat mig till att starta någon av on-demandtjänsterna direkt från boxen då de inte funnits tillgängliga i appen. Det gällde t ex säsong 1 av Gåsmamman. Vill gärna ha ännu bättre bild om det är möjligt, men inte tappa praktisk funktionalitet!
Postad 21 January 2017 - 13:39
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Tack! Jag har det där lilla sim-kortet tyvärr. Fungerar det fortfarande att spela in via iOS-appen när man går över från CD's egen box till en CA-modul? Tidigare i tråden har kundtjänst hänvisat mig till att starta någon av on-demandtjänsterna direkt från boxen då de inte funnits tillgängliga i appen. Det gällde t ex säsong 1 av Gåsmamman. Vill gärna ha ännu bättre bild om det är möjligt, men inte tappa praktisk funktionalitet!
En möjlighet är att ta ett tvillingabonnemang men då kostar det 120 slantar till i månaden! Funderar pröva det, på prov för att se hur bilden är.
Postad 21 January 2017 - 18:28
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Det finns ju CA-moduler som tar både standardkort och SIM.kort, men om det finns CI+ vet jag inte.
Postad 21 January 2017 - 19:02
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Okej, CD får svara på om dom har CA-modul till SIM kortet.
Postad 21 January 2017 - 21:42
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Vet att CD inte rekommenderar det men det funkar utmärkt att sätta simkortet på ett vanligt kort som simkort för telefoner kommer med.
Postad 22 January 2017 - 22:43
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Som nämnt ovan av Leatherface så funkar det ju med att ta en ramen i kreditkortstorlek som mobila kontant- och abonnemangskort kommer med. Vissa kontantkort kostar inget att beställa. Tryck ut SIM-kortet. Placera SIM kortet från CD i dess ställe. Tejpa på baksidan, klart för CA-modul.
Canal Digital Go finns som app i din smart tv. Där finns on-demandtjänster. Du kan schemalägga inspelningar i direkt i din TV. Du kan nog inte använda CD:s smartphone app. Dock kanske Samsung har app för åtkomst av din årgång av Samsung TV. Själv bandar jag inte så mycket. Det mesta finns ondemand.
Postad 23 January 2017 - 09:58
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Okej, CD får svara på om dom har CA-modul till SIM kortet.
Hej Tore3
Vi har ingen CA-modul för våra SIM-kort.
Mvh
Niklas
5 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|