Tanka ner ringdroid från butiken. Gör om det mesta till ringsignal, kan klippa och klistra lite också.Har inte hunnit leka så mycket med min X10 för jag har jobbat så e det nån som vet hur fan man får en låt som ringsignal?
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 31 March 2010 - 23:21
Postad 31 March 2010 - 23:21
Olika användare, trycker olika hårt, på olika tangenter?Ok, när jag ser ett sådant fel tolkar jag det som hårdvarufel. Dvs, hårdvaran (digitizern) registrerar att man trycker på skärmen men missar när man sedan släpper upp fingret och alltså så står bokstaven A (i det här fallet) kvar så som att man hade sitt finger fortsatt tryckt på bokstaven.
Jag utgår iaf att detta är hårdvarufel och inte mjukvaran. Speciellt misstänksam blir man då det verkar vara bokstäver/tecken ute i kanterna som alltid är de svåraste att "få till" på den här typen av touch-panel.
Postad 31 March 2010 - 23:22
Ladda ner Update Service från SE alternativt kör PC Companion som finns på minneskortet i mobilen. Om du försöker köra OTA säger den bara att du har den senaste om du har 1.0.14.
Har provat med både PC Companion och Update Service men får samma svar på båda: att jag redan har senaste programvaran installerad. Skumt...
Postad 31 March 2010 - 23:24
Såg tidigare att det inte bara är jag som har problem med att synca telefonen med Outlook, någon som vet hur man göra. Utan att blanda in Google. X10 till Outlook & Outlook till X10?
Jag vill också veta, gärna med usb sladd.
Har provat lite applikationer som jag hittat men ingen fungerar tillräckligt bra.
Problemet jag sett är att Kontakterna sparas inte i telefonboken utan i applikationens telefonbok. Vill ju inte öppna en app bara för att ringa.
Postad 31 March 2010 - 23:26
Men skulle de flesta trycka mindre hårt på just A? Sen är det inte frågan om hårt, de som skriver det menar att dom ger mer kontaktyta under längre tidsrymd...Olika användare, trycker olika hårt, på olika tangenter?
Postad 31 March 2010 - 23:31
edit: den blev klar nu. Men i telefonboken:
"Inga kontakter."
Redigerat av mornn, 31 March 2010 - 23:32.
Postad 31 March 2010 - 23:34
Olika användare, trycker olika hårt, på olika tangenter?
Även om det är så, ska det verkligen spela någon roll hur hårt o länge man trycker? Det ska ju fungera ändå, även om jag inte tror att felet beror på det... den registrerar ju som sagt trycket men inte när man släpper...
Rätt coolt att den här tråden har mer inlägg och läsningar än Iphone 3GS-tråden nu... wow
Redigerat av zippiz, 31 March 2010 - 23:35.
Postad 31 March 2010 - 23:42
Även om det är så, ska det verkligen spela någon roll hur hårt o länge man trycker? Det ska ju fungera ändå, även om jag inte tror att felet beror på det... den registrerar ju som sagt trycket men inte när man släpper...
Rätt coolt att den här tråden har mer inlägg och läsningar än Iphone 3GS-tråden nu... wow
Och telefonen släpptes typ igår för de sm hade tur!
Postad 01 April 2010 - 00:11
Jag är bara rädd att alarmet kommer svika mig ens nya telefon. Alternativt eftersom jag är så duktig på att inte höra alarm, försova mig som fan
Postad 01 April 2010 - 00:16
Här sitter man dum som ett fån då man ska upp 6 för man ska jobba.
Jag är bara rädd att alarmet kommer svika mig ens nya telefon. Alternativt eftersom jag är så duktig på att inte höra alarm, försova mig som fan
Hehe, hade samma problem igår jag. Vaknade dock 1 minut innan larmet gick och var trött som en sengångare hela dan efter en alldeles för sen natt ^^
Postad 01 April 2010 - 00:23
Ok, när jag ser ett sådant fel tolkar jag det som hårdvarufel. Dvs, hårdvaran (digitizern) registrerar att man trycker på skärmen men missar när man sedan släpper upp fingret och alltså så står bokstaven A (i det här fallet) kvar så som att man hade sitt finger fortsatt tryckt på bokstaven.
Men ingen har väl sagt att A:t hänger kvar ? På de videos jag sett poppar bokstaven upp vid tryck och försvinner när man släpper utan att applikationen ifråga noterar detta. Låter mer som kommunikationsproblem mellan tangentbordet och applikationerna. Sen skulle jag nog tippa på att bostäverna registreras när man trycker på de och inte när man släpper trycket så att säga.
Kan det kanske ha med uppdateringsfrekvensen på skärmen att göra?
När HW väl detekterat tryck och signalerat detta till SW så styr uppdateringsfrekvensen sedan hur ofta sensorerna avläses. Det är det som gör gesturs möjligt. Att läsa av sensorerna mindre ofta på vissa ställen av skärmen (vilket du antyder) låter inte särskillt troligt i mina ögon.
Redigerat av twintin, 01 April 2010 - 00:41.
Postad 01 April 2010 - 01:22
Postad 01 April 2010 - 01:28
Postad 01 April 2010 - 01:34
Är det någon som vet om man kan ställa in språket på engelska och ändå få allt annat rätt som valuta, tidsformatering och internetinställningar?
Nu vet jag inte vad det står på svenska, men under settings i menyn så har man date & time och under det locale & text. Valuta vette fasiken, men jag kör engelska som språk med 24h klocka och iso datum (svenskt format vill säga). Klarar inte av datorer på svenska, översättningarna är alltid helt galna.
är det fler än jag som har problemet med att i ts så står det "för 1 timme sen" fast händelsen nyss inträffade? Någon som vet hur man fixar?:-)
Hmm, jag har inte så. Kan det ha och göra med dina inställningar för tidszon? Vet att det varit mycket snack om problem med tid och datum på facebook (på datorn då, inte ts) men, kan ju vara relaterat.
Redigerat av deezel, 01 April 2010 - 01:38.
Postad 01 April 2010 - 02:59
Skärmen har ju en uppdateringsfrekvens på 27Hz vilket innebär att den läser av skärmen 27 gånger på en sekund. Det är var 37:e millisekund. Jag har VÄLDIGT svårt att tro att någon kan trycka på skärmen och ta bort fingret på mindre än 37 millisekunder om man inte verkligen anstränger sig för att göra en kort dutt på skärmen. Att man sedan ska hinna göra det emellan avläsningarna med en hyfsad frekvens så måste man ju ta bort fingret på under 25 millisekunder.
Vid vanlig skrivande är det med andra ord knappast där felet sitter.
Postad 01 April 2010 - 03:42
Jag har suttit och lekt med den nonstop.. och än är jag vaken :S hehe
Är sjukt nöjd, den är riktigt läcker, snabb, inga problem alls med nån av tagenterna eller bokstäverna, likaså kameran är snabb och bra google goggles är helt amazing.
Men jag har inte lyckats uppdatera den till 16... då jag har 14 i programvara.
Jag har testat med pc companion och med update service.. går inte med någon av dom.. och kör jag uppdatering i själva mobilen så säger den att jag har den senaste medans pc companion avbryer vid hämtningsdelen i installationen.
Jag har testat köra programmed som admin, testat kör kompi med xp o så.. men det går bara inte.
Kan någon snäll själ hjälpa mig fixa detta?
Och hur drar jag över mina sms från min förra mobil LG Arena till X10an?
Och hur får jag in flashplayer i mobilen? Jag kan titta på svtplay men kan inte titta på tv3play eftersom den begär flash. Tycker det e sjukt konstigt att det inte finns redan i telefonen men på nåt sätt så borde man väl kunna få in det?
MVH
Postad 01 April 2010 - 05:34
Måste ha minimerat alarmbilden på något sätt. Lyckades stänga av det genom att trycka på knappen med fyra rutor på, sedan "aviseringar", alarm och slutligen ignorera eller snooze.
EDIT: Hittade nu att man kan även kan konfigurera sidoknappen till att antingen stänga av alarmet eller snooza.
Redigerat av jlarsson1978, 01 April 2010 - 05:39.
Postad 01 April 2010 - 05:58
....
Och hur får jag in flashplayer i mobilen? Jag kan titta på svtplay men kan inte titta på tv3play eftersom den begär flash. Tycker det e sjukt konstigt att det inte finns redan i telefonen men på nåt sätt så borde man väl kunna få in det?
MVH
Tro du får vänta till de först uppgradera till 2.x+. Finns på de andra 2.x+ mobilerna som nexus och desire
Postad 01 April 2010 - 06:11
Kunde inte hålla mig utan sprang och köpte den här luren igår, så nu har jag en snabb Androidmobil, istället för den sketna HD2an (vilken inte skulle vara så tokig alls om dom bara skippat windows).
Ville köpa i butik, men då jag bor i en liten stad verkade det nästan omöjligt till en början. Många visste inte ens när dom skulle få in lurarna, och det var ett bra tag kvar. Flesta sa mitten av april.
Hittade dock tillslut en affär som hade en enda kvar, så jag slog till direkt
En fråga bara:
Någon som vet om det går att höja volymen i samtal på nått mer sätt än bara med volymknapparna.
Har på högsta nu, men hör ändå inte så värst bra när jag t.ex sitter i bilen. Då var ljudet på HD2an bättre.
Går det att ändra volym på annat sätt?
Sen en snabbfråga ang. ringsignaler. Har hört folk som säger att man inte kan ha sina egna mp3låtar som ringsignal? Kan väl ändå inte stämma?
Postad 01 April 2010 - 06:20
Postad 01 April 2010 - 06:46
En sak jag stört mig lite på dock såhär spontant är att om man håller på och skriver ett ord och byter vy så försvinner det ordet som är.. aktivt så att säga. Ingen större problem, men småstörande om man har en förmåga att byta vy mitt i meningarna man skriver
I övrigt måste jag säga att jag är grymt nöjd. Är lite dumdristig kanske men jag testar att köra utan skärmskyddet dom skickade med. Jag har fullt förtroende att jag lyckas hålla den relativt repfri ändå
Sen en snabbfråga ang. ringsignaler. Har hört folk som säger att man inte kan ha sina egna mp3låtar som ringsignal? Kan väl ändå inte stämma?
Det går alldeles utmärkt att ställa in mp3-låtar som rignsignal. när du spelar en låt i mediaspelaren så tryck på 4-kvadrater-knappen (den längst till vänster, har den något riktigt namn?
Hade själv lite problem med att få in custom sms/notifierings-signal, men det löste sig om man flyttade låten/ljudet till /media/notifications, så kommer den upp i listan över möjliga signaler där med.
För custom alarm så löste jag det helt enkelt så att jag valde en låt som rignsignal, varpå den dök upp i listan över tillgängliga låtar för alarm också. Kanske finns smidigare sätt, vet inte
Postad 01 April 2010 - 07:03
Det låter rimligt, men bara om det räcker med att den registrerar 1 gång, kanske behöver 2, 3 eller till och med 4 registreringar för att det ska hända något? Om det nu är 4 gånger blir det 148 ms vilket faktiskt är märkbart, mot 108 ms på de andra med 37Hz...Angående uppdateringsfrekvensen på skärmen så har jag väldigt svårt att tro att det är problemet.
Skärmen har ju en uppdateringsfrekvens på 27Hz vilket innebär att den läser av skärmen 27 gånger på en sekund. Det är var 37:e millisekund. Jag har VÄLDIGT svårt att tro att någon kan trycka på skärmen och ta bort fingret på mindre än 37 millisekunder om man inte verkligen anstränger sig för att göra en kort dutt på skärmen. Att man sedan ska hinna göra det emellan avläsningarna med en hyfsad frekvens så måste man ju ta bort fingret på under 25 millisekunder.
Vid vanlig skrivande är det med andra ord knappast där felet sitter.
Säger absolut inte att det beror på det, men kan vara en förklaring.
Postad 01 April 2010 - 07:13
Om man vill kolla upp problemet med Sony Ericsson vart vänder man sig då? Skall jag tala med butiken jag köpte den (NoYes) eller prata direkt med Sony Ericsson?
*Edit*
Hittade en supportadress för xperiatelefoner på SE:s hemsida så jag skickade iväg ett mail och frågade om problemet. Får väl se om jag får något svar.
Redigerat av Unregisterede96902b7, 01 April 2010 - 07:39.
Postad 01 April 2010 - 07:42
Jag har noterat att det verkar som om det beror på hur man håller telefonen.. jag skulle vilja säga att digitizern inte är bra kalibrerad mot skärmen!!
Någon som vet hur/om man kan kalibrera om digitizern?
Om jag håller telefonen med höger hand så har jag problem med knappar högt upp på skärmen, samt tangenter längst till vänster. byter jag han och skriver med vänster, så har jag fortfarande problem med knappar högt upp, men istället för "a"-problemet, har jag problem med tangenter på högersidan!
Jag tror man vänjer sig, och lär sig att trycka lite längre ut på kanten till vänster om "a" efter en stund.. då funkar det... redan nu på dag två så misslyckas jag inte längre med "a"!
Men det borde nice om man kunde kalibrera om digitizern för höger, resp. vänster-fattning... det är lite irriterande med knappar högt upp som man måste trycka "lite ovanför" för att få att reagera.
På min iPod touch/iPhone verkar apple ha tänkt på det, och "träffpunkten" verkar flytta sig ju längre upp på skärmen man trycker!... likaså verkar digitizern på iPod/iPhone ändra kalibrering om man övergår till landscape...
Vet inte om X10 gör det.... tror dom har en fast kalibrering som är "mitt" på träffpunkten under fingret.....
någon som är med mig?
=)
Det är mjukvaru-fixar... får hoppas SEMC själva noterar det och lagar kalibreringen!
Mvh // R
Postad 01 April 2010 - 07:46
Ni andra som inte kan uppdatera, har ni också köpt via 3?
Postad 01 April 2010 - 07:49
Tjena.. har också problem med A-knappen...
Jag har noterat att det verkar som om det beror på hur man håller telefonen.. jag skulle vilja säga att digitizern inte är bra kalibrerad mot skärmen!!
Någon som vet hur/om man kan kalibrera om digitizern?
Om jag håller telefonen med höger hand så har jag problem med knappar högt upp på skärmen, samt tangenter längst till vänster. byter jag han och skriver med vänster, så har jag fortfarande problem med knappar högt upp, men istället för "a"-problemet, har jag problem med tangenter på högersidan!
Jag tror man vänjer sig, och lär sig att trycka lite längre ut på kanten till vänster om "a" efter en stund.. då funkar det... redan nu på dag två så misslyckas jag inte längre med "a"!
Men det borde nice om man kunde kalibrera om digitizern för höger, resp. vänster-fattning... det är lite irriterande med knappar högt upp som man måste trycka "lite ovanför" för att få att reagera.
På min iPod touch/iPhone verkar apple ha tänkt på det, och "träffpunkten" verkar flytta sig ju längre upp på skärmen man trycker!... likaså verkar digitizern på iPod/iPhone ändra kalibrering om man övergår till landscape...
Vet inte om X10 gör det.... tror dom har en fast kalibrering som är "mitt" på träffpunkten under fingret.....
någon som är med mig?
=)
Det är mjukvaru-fixar... får hoppas SEMC själva noterar det och lagar kalibreringen!
Mvh // R
Skall testa detta själv. Får verkligen hoppas att det är en mjukvarufix. Har som jag skrev i mitt inlägg ovan skickat ett mail till SE om detta. Skrev även en fråga till Rikard på Sony Ericssons produktblogg där många redan påpekat problemet. Eftersom det är så många som har problemet så tror jag innerligt att SE hörsammar det.
Telefonen är så snygg!!!
Postad 01 April 2010 - 08:12
Jag postade mina findings också..
ett par postningar efter dig...
Vi får väl hoppas att SE tar alla problemrapporteringar på allvar och kommer med en lösning.
Postad 01 April 2010 - 08:23
Då har man väckts av X10:ans alarm som den skulle göra. Men fan va tid det tog att hitta hur man stängde av alarmet
Grattis. Jag har försovit mig nu två mornar pga att larmet inte går igång.
Sen provar man med ett larm om typ 10 minuter då funkar det.
Har även sett att klockan i widgeten har en helt annan tid en klockan uppe i hörnet typ 6 timmar fel och står still.
Någon som sett samma sak och vet ngn lösning?
Postad 01 April 2010 - 08:28
Har provat med både PC Companion och Update Service men får samma svar på båda: att jag redan har senaste programvaran installerad. Skumt...
Jag updaterade med Update service som jag använt under alla år med mina andra ericsson. Den updaterade direkt.
Är det bara jag som tycks ha problem med att synka kontakter? Den bara tuggar på men inget händer. Sedan kommer det upp att det inte går att göra just nu utan görs senare istället. Knasigt.
edit: den blev klar nu. Men i telefonboken:
"Inga kontakter."
Jag har tidigare alltid syncat med SonyEricsson PC suite och haft mina kontakter i outlook.
PC suite hittar inte nu telefonen.
Eftersom jag har kontakterna i telefonen och inte på simkortet var jag tvungen att skapa ett konto på SE hemsidan och ladda upp kontakterna från min gamla telefon och sen synka med X10an.
Jag vill dock helst synka mot outlook på datorn när det funkar.
Här sitter man dum som ett fån då man ska upp 6 för man ska jobba.
Alarmet har funkar 06.15 senaste två dagarna.
Postad 01 April 2010 - 08:32
Jag har en mp3-låt som ringsignal, så det funkar.
Postad 01 April 2010 - 08:35
+1 Absolut INGA problem att uppdatera. Jag har som vissa andra inget problem med A-knappen. Utan den funkar finfint:)Jag updaterade med Update service som jag använt under alla år med mina andra ericsson. Den updaterade direkt.
Jag har tidigare alltid syncat med SonyEricsson PC suite och haft mina kontakter i outlook.
Eftersom jag har kontakterna i telefonen och inte på simkortet var jag tvungen att skapa ett konto på SE hemsidan och ladda upp kontakterna från min gamla telefon och sen synka med X10an.
Sen måste jag säga att detta lätt är mitt bästa köp, någonsin! Helt underbar telefon!
Postad 01 April 2010 - 08:35
Postad 01 April 2010 - 08:36
Jag updaterade med Update service som jag använt under alla år med mina andra ericsson. Den updaterade direkt.
Mitt larm funkade 05:40 imorse med... men meckligt att lära sig att snooza på en ny telefon..... nån som testat snabbknappar?.... typ nån av HW-knapparna?..
Förresten... har någon testat larmet med avstängd telefon?... alla mina tidigare SEMC-telefoner startar och larmar även om telefonen är avstängd... har inte testat på denna ännu...
Postad 01 April 2010 - 08:40
...
Förresten... har någon testat larmet med avstängd telefon?... alla mina tidigare SEMC-telefoner startar och larmar även om telefonen är avstängd... har inte testat på denna ännu...
Har inte testat men nån skrev ett par sidor bak att det inte funkar.
Postad 01 April 2010 - 08:40
Mitt larm funkade 05:40 imorse med... men meckligt att lära sig att snooza på en ny telefon..... nån som testat snabbknappar?.... typ nån av HW-knapparna?..
Svar på förra sidan:
Då har man väckts av X10:ans alarm som den skulle göra. Men fan va tid det tog att hitta hur man stängde av alarmet
![]()
Måste ha minimerat alarmbilden på något sätt. Lyckades stänga av det genom att trycka på knappen med fyra rutor på, sedan "aviseringar", alarm och slutligen ignorera eller snooze.
EDIT: Hittade nu att man kan även kan konfigurera sidoknappen till att antingen stänga av alarmet eller snooza.
Postad 01 April 2010 - 08:42
Jag har 102 "My contacts" och 400 contacts på Gmail. Men jag får aldrig in dem i telefonboken trots att jag synkroniserar hela tiden. Fick kopiera in från SIMkort igen
. Och nu sitter jag bara med allas telefonnummer, inga mailadresser eller nåt.
Verkar ju skumt det där. Nu har jag förvisso bytt från gmail till SE's sync, men den ursprungliga kontaktlistan jag körde över till SE fixade jag till på gmail och den syncade det med telefonen utan att jag gjorde något.
Redigerat av deezel, 01 April 2010 - 08:43.
Postad 01 April 2010 - 08:52
http://forum.xda-dev...639#post6051639
The easiest way, I think, would be:
install the android SDK (developers.android.com)
start CMD
type in "cd c:\PATH_TO_YOUR_SDK\tools (<-- so there's a tools folder inside the sdk folder)
on your phone: Setting -> Applications -> Developer -> USB Debug Mode (dunno how its spelled correctly)
connect your phone with your pc
let windows find your phone
back to cmd console: adb pull /system
the full system dump shall be in YOUR_SDK_FOLDER\tools\system
Redigerat av Unregisteredc83518bd, 01 April 2010 - 08:55.
Postad 01 April 2010 - 08:59
Tar ca 3-4 sek innan den byter!
Redigerat av Bernstig, 01 April 2010 - 09:06.
Postad 01 April 2010 - 09:13
Har du uppdaterat till senaste firmwaren? Konstigt att inte andra verkar ha det problemet, sen har man ju sett på alla videos UTOM febers att det ska gå snabbt som attans...När ni är i meddelande fönstret med tangentbordet framme i porträttläge och byter till landskap går det fort? min beter sig som feber.se x10 gjorde.
Postad 01 April 2010 - 09:19
Har du uppdaterat till senaste firmwaren? Konstigt att inte andra verkar ha det problemet, sen har man ju sett på alla videos UTOM febers att det ska gå snabbt som attans...
jepp har uppdaterat den. provade även att starta om den utan att det hjälpte.
Redigerat av Bernstig, 01 April 2010 - 09:20.
Postad 01 April 2010 - 09:24
Grattis. Jag har försovit mig nu två mornar pga att larmet inte går igång.
Sen provar man med ett larm om typ 10 minuter då funkar det.
Har även sett att klockan i widgeten har en helt annan tid en klockan uppe i hörnet typ 6 timmar fel och står still.
Någon som sett samma sak och vet ngn lösning?
Har hört ryktet om att om telefonen är avstängd så går inte larmet. Kan ju vara nåt sånt som inträffar för dig. Vore kul å få reda på det då jag använder min telefon idag som väckarklocka och den stängs av under natten.
Postad 01 April 2010 - 09:25
Jag har 102 "My contacts" och 400 contacts på Gmail. Men jag får aldrig in dem i telefonboken trots att jag synkroniserar hela tiden. Fick kopiera in från SIMkort igen
. Och nu sitter jag bara med allas telefonnummer, inga mailadresser eller nåt.
Du har inte filtrerat så att telefonen bara visar kontakter som har telefonnummer? Kolla vilken inställning du har.
Redigerat av jlarsson1978, 01 April 2010 - 09:26.
När ni är i meddelande fönstret med tangentbordet framme i porträttläge och byter till landskap går det fort? min beter sig som feber.se x10 gjorde.
Skummt, min tar typ 1 sek för att göra det samma
Har ni testat "Scandinavian Keyboard"?
http://www.swedroid....-android-market
Postad 01 April 2010 - 09:28
Postad 01 April 2010 - 09:30
Den var på, laddades även.Har hört ryktet om att om telefonen är avstängd så går inte larmet. Kan ju vara nåt sånt som inträffar för dig. Vore kul å få reda på det då jag använder min telefon idag som väckarklocka och den stängs av under natten.
Postad 01 April 2010 - 09:33
Jag har fortfarande inte missat ett enda a. Nu har min kollega också testat och han är van vid capacitiva skärmar, så han skriver rätt mycket snabbare och upplevde heller inga problem.
Ni andra som inte kan uppdatera, har ni också köpt via 3?
Har köpt via Tre och nu när du säger det så inser jag att det är därför jag inte kan uppdatera mjukvaran, eftersom det är en egen version för Tre. Rövknull om det stämmer...
Postad 01 April 2010 - 09:39
Ni som har problem med "a"
Har ni testat "Scandinavian Keyboard"?
http://www.swedroid....-android-market
Hua, jag kör som jag nämde tidigare på engelska och då sitter a längre in på skärmen = inga problem med a. Med svenska alternativt det där tangentbordet hamnar a längst ut på skärmen = problem el grande =/ Således är jag tillbaka på engelska igen (man håller in a för å och ä osv).
Den var på, laddades även.
Mysko, har kört det samma sen jag fick den och larmet har gått igång.
Har köpt via Tre och nu när du säger det så inser jag att det är därför jag inte kan uppdatera mjukvaran, eftersom det är en egen version för Tre. Rövknull om det stämmer...
Urk, du vill mao att telefonen skall rootas asap. Kanske ställa upp med en donation till den första som lyckas? http://forum.xda-dev...ad.php?t=651336
Edit: Sa inte tre att deras variant skulle uppdateras samtidigt? Har för mig jag läste det en bunt sidor tillbaka...
Redigerat av deezel, 01 April 2010 - 09:40.
Postad 01 April 2010 - 09:40
Larmet funkar inte när mobilen är avstängd vilket är illa då jag ofta stänger av den på nätterna när man är utomlands och inte alltid har tillgång till laddning men vill ha väckning. Hoppas att det kommer en snabb fix på det.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1 bild
58 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?