Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 27 april 2011 - 18:47

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Vita iPhonen släpps imorgon. Någon som tänker slå till?
http://www.idg.se/2....hone-4-i-morgon

Jag är ändå rätt sugen. Det blir att se om någon affär har den och in och kolla! Fast sen måste man ju sälja sin gamla 4 och då kommer väl säkert 5:an dyka upp precis när man köpt den vita.

Postad 27 april 2011 - 20:34

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Jag är ändå rätt sugen. Det blir att se om någon affär har den och in och kolla! Fast sen måste man ju sälja sin gamla 4 och då kommer väl säkert 5:an dyka upp precis när man köpt den vita.

Att Apple släpper den vita nu talar ändå för att 5:an dröjer till hösten som ryktet säger!

Postad 27 april 2011 - 21:10

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0

Att Apple släpper den vita nu talar ändå för att 5:an dröjer till hösten som ryktet säger!

Det känns som de ja!

Postad 30 april 2011 - 16:17

mathias15
  • mathias15
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Jag har en fråga!
Jag installerade en iPhone 4 till min kompis och gjorde det vid mtt itunes och i torsdag så kom jag på att mitt konto låg på den så jag ändrade det till hans namn osv, jag har själv en 3gs. Fråga e kommer mitt konto ligga kvar på min 3gs så att min e-post, namn, lösenord osv? Min telefon är för tillfället på lagning.

Postad 30 april 2011 - 21:06

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Att ni iphöne ägare orkar, byta samma modell och sälja den "gamla" 4an till nya vita?

Är det några "förändringar" alls som kunde varit med om tidigare?

Nu ryktar man genast om 6an..... Därför bojkottar jag iphöne, ett hån mot sina kunder!

Postad 30 april 2011 - 21:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Att ni iphöne ägare orkar, byta samma modell och sälja den "gamla" 4an till nya vita?

Är det några "förändringar" alls som kunde varit med om tidigare?

Nu ryktar man genast om 6an..... Därför bojkottar jag iphöne, ett hån mot sina kunder!

Vet inte vad det är för skillnad på iphone och htc i det fallet, var sugen på att byta min legend mot en legend black när den kom bara för att den svarta var snyggare.
Vill man ha en vit iphone så vill man och den vita har inte släppts förrän nu av nån anledning.

Postad 30 april 2011 - 23:30

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Vet inte vad det är för skillnad på iphone och htc i det fallet, var sugen på att byta min legend mot en legend black när den kom bara för att den svarta var snyggare.
Vill man ha en vit iphone så vill man och den vita har inte släppts förrän nu av nån anledning.

Och nu läste jag om "rykten" om 6 an... men antar apple fans kommer köpa 5an några månader för att sedan köpa 6an?

Finner detta enormt störande från APPLE

Postad 01 maj 2011 - 02:07

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan få tillbaka raderade sms på telefonen? Jag har inte synkat den sen jag deletade dom. Dock har jag installerat om windows så jag har inte kvar itunes.

Postad 01 maj 2011 - 09:08

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0

Och nu läste jag om "rykten" om 6 an... men antar apple fans kommer köpa 5an några månader för att sedan köpa 6an?

Finner detta enormt störande från APPLE

Man behöver ju inte vara ett "fan" för att man köper en ny telefon. Så du köper bara en sak sen köper du ALDRIG något mer? Så Du sitter kvar med din nokia 3310?

Låt folk köpa vilka mobiltelefoner de vill utan att gnälla. Sen får Du köpa vilken du vill...

Postad 01 maj 2011 - 13:30

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Gång på gång samma grej...

Apple släpper en ny modell av iPhone 1 gång per år. Många som klagar tror jag köper telefonen för hypen och sedan blir man irriterad av att det kommer en ny modell och man blir inte lika poppis längre för att alla andra har den senaste.
Detta kan bero på att det släpps bara 1 modell av iPhone så har man en gammal modell så märks det direkt jämfört med andra märken där de släpper flera olika modeller under året.

Det vanliga är att man köper en telefon och så har man den i 2-3 år, när Apple släpper en ny modell varje år så känner man den där hype grupptrycket att man måste uppgradera. Det är därför man känner den där känslan att Apple sparar på krut till nästa modell som släpps kort efter även om 1 år ändå är en ganska lång tid. När man köper en telefon för 6-7000 så ska man ju självklart kunna använda den några år innan man behöver byta.

OCH.. det kan man ju?! Apple måste släppa en ny modell varje år för att hålla igång verksamheten, som kund behöver man inte köpa den senaste hela tiden. Man får uppdatering av ny mjukvara med nya funktioner under 2-3 år från Apple om jag inte har fel, något som du sällan får från andra. Och självklart måste det finnas något bättre hårdvara för varje ny modell som släpps annars är det ingen poäng att släppa en ny modell.

SE släppte nyligen en populär telefon vid namn Arc, till julen så kanske de släppaer en liknande telefon med dualcore.. bara för det så köper vi inte den telefonen, det är något som vi lärt oss pga att SE släpper flera modeller per år.

Sammanfattningsvis det är upp till var och en hur ofta de köper en ny telefon. Apple har lyckats skapa en hype kring sin telefon som gör att många uppgraderar sin varje år, det är inget som man måste göra. 3gs:en fungerar aldeles utmärkt idag även efter ca 2 år sedan release, jag känner flera som har kvar sin 3g fortfarande och är nöjd, mjukvaran i telefonen är i princip exakt samma som 4:an.

Redigerat av Unregistered1232, 01 maj 2011 - 13:32.

Postad 01 maj 2011 - 14:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Det vanliga är att man köper en telefon och så har man den i 2-3 år, när Apple släpper en ny modell varje år så känner man den där hype grupptrycket att man måste uppgradera. Det är därför man känner den där känslan att Apple sparar på krut till nästa modell som släpps kort efter även om 1 år ändå är en ganska lång tid. När man köper en telefon för 6-7000 så ska man ju självklart kunna använda den några år innan man behöver byta.

Inte så vanligt bland mina vänner att de har den i 2-3 år kan jag säga.
Jag räknar att en telefon för mig känns bra i 1-2 år och det går mot allt kortare tid eftersom att det kommer så mycket nytt. Skulle heller aldrig ha en låst telefon då det är lättare att sälja en olåst.

Postad 01 maj 2011 - 15:14

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Jag byter telefon ganska ofta själv.. typ 1 gång per år nu... detta pga att jag är lite pryl galen och hänger på sådana här forum. Men tror majoriteten... eller det "vanliga" hushållet har sin telefon under sin bindningstid om de kör med abonemang.. vilket betyder ungfär 18-24 månader, 1,5-2 år. Jag vet inte men skulle gissa på att de flesta köper sina telefoner med abonemang än kontant.

Redigerat av Unregistered1232, 01 maj 2011 - 15:15.

Postad 01 maj 2011 - 20:36

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

SE släppte nyligen en populär telefon vid namn Arc, till julen så kanske de släppaer en liknande telefon med dualcore.. bara för det så köper vi inte den telefonen, det är något som vi lärt oss pga att SE släpper flera modeller per år.

SE har 4 modeller

Arc
Play
Neo
Pro

Alla i olika prisklasser och egenskaper, dock VET man vad man får

Med apple läste jag om rykte om iphone 6 som tydligen INTE ska finnas på 5

Varför ens köpa 5 an då?

Hellre flera modeller med olika egenskaper och prisklasser och man vet vad man får än den dyraste med få uppgraderingar en gång per år med bara en mobil från apple!

Postad 01 maj 2011 - 21:06

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0

SE har 4 modeller

Arc
Play
Neo
Pro

Varför ens köpa 5 an då?

Hellre flera modeller med olika egenskaper och prisklasser och man vet vad man får än den dyraste med få uppgraderingar en gång per år med bara en mobil från apple!

"Alla i olika prisklasser och egenskaper, dock VET man vad man får"
Vet du inte vad man får när man köper en iPhone då?

"Med apple läste jag om rykte om iphone 6 som tydligen INTE ska finnas på 5"
va?

"Hellre flera modeller med olika egenskaper och prisklasser och man vet vad man får än den dyraste med få uppgraderingar en gång per år med bara en mobil från apple!"
Eller en telefon med det mesta från början? Vad menar du med få uppgraderingar?

Dessutom blir det inte en ny uppdatering varje pr utan det kommer en NY helt NY telefon med 1års mellanrum.

Om du inte är intresserad av iPhone så behöver du ju inte sitta och skriva en massa BS.

Postad 01 maj 2011 - 22:20

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

SE har 4 modeller

Arc
Play
Neo
Pro

Varför ens köpa 5 an då?

Jag förstår inte riktigt vad du menar... men hur som helst, du behöver inte vara lojal mot apple på något sätt. När du ska köpa en mobil så jämför du alla modeller och märken, väljer sedan ut den du personligen tycker passar dig bäst och köper den.

Som jag nämnde tidigare, man behöver inte alltid ha det senaste... det är just det här jag menade med hype. Du hörde något om 6:an.. så då tycker du att du inte ska köpa 5:an nu för att den kommer kännas gammal när 6:an släpps 2012. Om jag inte missförstod dig så vet du inte ens vad som är nytt med 6:an heller.. så därav vet du inte ens om du har behov av den uppgraderingen som kommer med den. Du måste inte köpa en ny iPhone varje år bara för att Apple släpper en varje år.

Att produkter utvecklas och uppgraderas varje år är ett faktum.

Redigerat av Unregistered1232, 01 maj 2011 - 22:25.

Postad 02 maj 2011 - 16:45

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Fråga: Är det någon mer som upplever kraftigt försämrad batteritid/användningstid på iphone 4 efter den senaste firmware updateringen? Brukade klara 8-9 timmars användning men nu verkar det vara 6 timmar.

Postad 02 maj 2011 - 19:22

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0
Morsan jobbar i Thailand, stämmer det pirat kopior på iphöne 5 kommit ut där?

"Alla i olika prisklasser och egenskaper, dock VET man vad man får"
Vet du inte vad man får när man köper en iPhone då?

"Med apple läste jag om rykte om iphone 6 som tydligen INTE ska finnas på 5"
va?

"Hellre flera modeller med olika egenskaper och prisklasser och man vet vad man får än den dyraste med få uppgraderingar en gång per år med bara en mobil från apple!"
Eller en telefon med det mesta från början? Vad menar du med få uppgraderingar?

Dessutom blir det inte en ny uppdatering varje pr utan det kommer en NY helt NY telefon med 1års mellanrum.

Om du inte är intresserad av iPhone så behöver du ju inte sitta och skriva en massa BS.

Jag skriver inte BS, jag skriver sanningen som svider för vilken Iphöne ****** som helst :)

De 4 modeller som finns med Sony Ericssons modeller som släpps i år

Dessa kommer sakta men säkert uppgraderas med Iphone 5, Ihpone, 6, Ipone7, Ihpone 8 ovs.

Det jag tycker är ett j*vla lurendrejeri med apple och bara sälja en telefon för att hypa om nästa modell direkt!

Jag hade funderingar att köpa iphone 3 i våras, men så släpptes iphone 4, då sket jag i det! För jag hade känt mig blåst om jag köpt iphone 3!

Postad 02 maj 2011 - 19:31

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0
Kan inte riktigt förstå dina påstående eller frågor då du inte skriver så att man förstår, så svårt att svara dig...

" Det jag tycker är ett j*vla lurendrejeri med apple och bara sälja en telefon för att hypa om nästa modell direkt!"

När lurar de dig? De släpper en produkt som du får välja om du vill köpa eller inte. Efter 1 år så kommer en ny modell är det något konstigt med det?
Alla företag släpper nya saker, finns inget konstigt med det.

"Jag hade funderingar att köpa iphone 3 i våras, men så släpptes iphone 4, då sket jag i det! För jag hade känt mig blåst om jag köpt iphone 3!"
Varför hade du känt dig blåst? En mobil som fortfarande är väldigt bra dock är 4an lite bättre, ett val du själv får ta vilken du vill köpa. Du blir inte blåst om du köper 3an bara för att det finns en 4a då du kan köpa en 4a om du vill.

Redigerat av Hampuz, 02 maj 2011 - 19:49.

Postad 02 maj 2011 - 19:36

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Morsan jobbar i Thailand, stämmer det pirat kopior på iphöne 5 kommit ut där?

Jag skriver inte BS, jag skriver sanningen som svider för vilken Iphöne ****** som helst :)

De 4 modeller som finns med Sony Ericssons modeller som släpps i år

Dessa kommer sakta men säkert uppgraderas med Iphone 5, Ihpone, 6, Ipone7, Ihpone 8 ovs.

Det jag tycker är ett j*vla lurendrejeri med apple och bara sälja en telefon för att hypa om nästa modell direkt!

Jag hade funderingar att köpa iphone 3 i våras, men så släpptes iphone 4, då sket jag i det! För jag hade känt mig blåst om jag köpt iphone 3!

Så du känner dig inte blåst om du köper en sgs2 nu när de redan aviserat att det antagligen kommer en sgs 3 innan jul, Eller en lg optimus 2x när det nu kommer en 3D, eller en arc när de också aviserat en dualcore till hösten?

Iaf behöver du ju inte vräka ut ditt hat här, jag är inte förtjust i iphone av en del tekniska anledningar men tycker fortfarande att det är en intressant telefon, även om jag inte skulle köpa nån själv så gillar jag att läsa om den och lära mig en del saker om den.
Att sitta här och kalla folk för lurade och idioter är tämligen lågt. Du gillar den inte, låt det stanna vid det

Postad 02 maj 2011 - 19:41

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Glöm inte att Apple-prylarna, faktiskt alla i deras seria av imac, ipad och iphone har väldigt höga andrahansvärden och är lättsålda, så blir man sugen på en uppgradering kostar det inte skjortan, kanske bara t-shirten.

Postad 02 maj 2011 - 19:42

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2 466 inlägg
  • 0

Så du känner dig inte blåst om du köper en sgs2 nu när de redan aviserat att det antagligen kommer en sgs 3 innan jul, Eller en lg optimus 2x när det nu kommer en 3D, eller en arc när de också aviserat en dualcore till hösten?

Iaf behöver du ju inte vräka ut ditt hat här, jag är inte förtjust i iphone av en del tekniska anledningar men tycker fortfarande att det är en intressant telefon, även om jag inte skulle köpa nån själv så gillar jag att läsa om den och lära mig en del saker om den.
Att sitta här och kalla folk för lurade och idioter är tämligen lågt. Du gillar den inte, låt det stanna vid det

När har SAmsung sagt det? :)

Postad 02 maj 2011 - 19:47

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

När har SAmsung sagt det? :)

Läs i sgs2 tråden, de har själva gått ut med att mer än ca 8 mån mellan nya modeller kommer de inte att ha.

Postad 02 maj 2011 - 19:51

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0

Glöm inte att Apple-prylarna, faktiskt alla i deras seria av imac, ipad och iphone har väldigt höga andrahansvärden och är lättsålda, så blir man sugen på en uppgradering kostar det inte skjortan, kanske bara t-shirten.

Precis :)

Sålde min 3GS för 3200kr vilket gjorde att jag kunde betala av mitt abonnemang och tjäna 100kr och teckna ett nytt med iPhone 4 och betala mindre i månaden :ph34r:

Postad 02 maj 2011 - 20:10

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Jag har inte sagt folk blir lurade, jag sa jag skulle känt mig lurad om jag köpt iphon3 med iphone 4 så tätt in på!

Det är säkert många opålästa som går på alla erbjudanden om iphone 3 och inte hört iphone 4 än!

Som sagt det är skillnad om ett företag säljer 3-4 olika modeller, med olika spec för olika ändamål

Än att uppgradera samma svin dyra modell då och då lite oftare i stället!

Postad 02 maj 2011 - 20:31

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0

Jag har inte sagt folk blir lurade, jag sa jag skulle känt mig lurad om jag köpt iphon3 med iphone 4 så tätt in på!

Det är säkert många opålästa som går på alla erbjudanden om iphone 3 och inte hört iphone 4 än!

Som sagt det är skillnad om ett företag säljer 3-4 olika modeller, med olika spec för olika ändamål

Än att uppgradera samma svin dyra modell då och då lite oftare i stället!

Men vad är det inte förstår?

Om en "opåläst" person köper en iPhone 3gs så kommer antagligen den personen inte bry sig om det kommer en ANNAN läs ANNAN iPhone efter några dagar/månader.

Dessutom så behöver du inte uppgradera till en iPhone 4 om man har köpt en 3GS det är upp till var och en.

Jag hoppas faktiskt att du är ett troll annars börjar jag bli lite orolig...

Postad 02 maj 2011 - 20:40

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Jag kan hålla med att man känner sig lurad om man köper en appleprodukt tätt inpå släppet av uppföljaren. Har man inte koll på ryktena är det svårt att veta när nästa appelprodukt släpps och det finns de som köper en produkt precis innan uppföljaren kommer. Och denna kostar exakt lika mycket som uppföljaren, ja då känner man sig lurad.

Exempel är Ipad. En god vän köpte blint en ipad en vecka innan tåvan kom. Hade han visst att tvåan kom en vecka senare hade han så klart väntat på den, men nu fick han ge exakt samma pris för en sämre produkt.

Redigerat av maximm, 02 maj 2011 - 20:41.

Postad 02 maj 2011 - 20:48

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Jag kan hålla med att man känner sig lurad om man köper en appleprodukt tätt inpå släppet av uppföljaren. Har man inte koll på ryktena är det svårt att veta när nästa appelprodukt släpps och det finns de som köper en produkt precis innan uppföljaren kommer. Och denna kostar exakt lika mycket som uppföljaren, ja då känner man sig lurad.

Exempel är Ipad. En god vän köpte blint en ipad en vecka innan tåvan kom. Hade han visst att tvåan kom en vecka senare hade han så klart väntat på den, men nu fick han ge exakt samma pris för en sämre produkt.

Så är det ju med allt vad man än köper, inte kul när det kommer nått ett par veckor efter och prisfallet på den tidigare produkten blir ju inte stort förrän den nya är släppt, även om de flesta produkter faller lite i pris under sin livslängd. Där kan jag lite hålla med apples produkter har sällan nån prissänkning och inte stor när nästa kommer heller. Men samtidigt brukar det vara väldigt tydligt ett tag innan en ny är på väg om man ser sig runt lite.

Postad 02 maj 2011 - 20:54

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Det vill jag inte hålla med om. Med apple är det alltid nån stor mässa där allt innan är rykten. Sen på presentationen säger Jobs - bla bla ny iphone, släpps imorgon. Brukar inte vara mycket mer förvarning än så. Kolla bara på Ericsson tex, Arc har väl varit hypad sen android kom...

Postad 02 maj 2011 - 20:59

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0
Men lurad kan man ju inte bli, man kan ju bli lite besviken men lurad blir man ju inte.

Postad 02 maj 2011 - 21:03

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Det vill jag inte hålla med om. Med apple är det alltid nån stor mässa där allt innan är rykten. Sen på presentationen säger Jobs - bla bla ny iphone, släpps imorgon. Brukar inte vara mycket mer förvarning än så. Kolla bara på Ericsson tex, Arc har väl varit hypad sen android kom...

Men det är ju likadant där, ryktena som hypat arc bekräftades inte av se förrän de hade officiell release på den ett tag innan den släpptes.

En fördel med iphone är som nämndes ovan att det går att få skapligt betalt för dem som begagnade, kan ju bara drömma om att få många kronor för min legend som jag gav över 4000:- för mindre än ett år sen.

Postad 02 maj 2011 - 21:56

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Men vad är det inte förstår?

Om en "opåläst" person köper en iPhone 3gs så kommer antagligen den personen inte bry sig om det kommer en ANNAN läs ANNAN iPhone efter några dagar/månader.

Dessutom så behöver du inte uppgradera till en iPhone 4 om man har köpt en 3GS det är upp till var och en.

Jag hoppas faktiskt att du är ett troll annars börjar jag bli lite orolig...

Troll... du gnäller på mitt registrerade datum eller x antal inlägg?

Postad 02 maj 2011 - 22:24

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0

Troll... du gnäller på mitt registrerade datum eller x antal inlägg?

Ja, självklart har jag gjort det. Det har du väl läst?....

Jag är ju registrerad 4 månader innan dig....

Redigerat av Hampuz, 02 maj 2011 - 22:24.

Postad 04 maj 2011 - 10:16

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Har nu testat de flesta knep för fixa batteriet. Inget har hjälpt. Återställning, nepp!

Jeeeesus ****s skiiiittelefon! Är ju i princip värdelös nu. Drar ca 10% batt på 20 minuter om man gör något med den. Inte ok. Förut var det runt 45 minuters användande på 10% batteri.

Och igen. Det här med fotoalbum i luren. Hur ffan tänker dom på apple!?! Idioter!

Postad 04 maj 2011 - 10:51

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

Har nu testat de flesta knep för fixa batteriet. Inget har hjälpt. Återställning, nepp!

Jeeeesus ****s skiiiittelefon! Är ju i princip värdelös nu. Drar ca 10% batt på 20 minuter om man gör något med den. Inte ok. Förut var det runt 45 minuters användande på 10% batteri.

Och igen. Det här med fotoalbum i luren. Hur ffan tänker dom på apple!?! Idioter!

Har jag missat ett inlägg där du faktiskt förklarar vad som är fel?

När började problemet med batteriet?

Och vad är det för fel på fotoalbum?

Lämna in den om du har så stora problem och du är säker på att du inte gör något fel

Postad 04 maj 2011 - 11:37

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Wmb: ligger något inlägg längre bak om det. Iaf, efter update till 4.2.3 så har batteritiden försämrats med tjaaa, 50% ungefär. Drar sjukt mycket kräm så fort man rör på luren i princip. Även ipoden drar mycket nu. Men är ju inte ensam om problemen iaf enligt google. Apple då? Då har inte ens bekräftat att problemen existerar. Men men, ska försöka igen med olika tricks när jag kommer hem.

Fotoalbumet. Värdelöst är vad det är. Varför kan man inte skapa olika album tex som "semester 2010" i telefonen och flytta dit semesterbilderna? Hur ser man info för en bild?

Och en till sak nu när jag ändå håller på. Facetime! Va-i-**** är det för mening med det! Sjukt dålig funktion. Idiotisk faktiskt.

Postad 04 maj 2011 - 11:51

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Jag tycker också att batteritiden har bivit riktigt dålig med senaste uppdateringen, laddade luren igår natt och idag är batteriet på 60% då sonen kollade på några videoklipps i ca 7-10min thats it!
Jag brukar alltid återställa luren efter varje uppdatering för att vara på den säkra sidan, har även kört Appels tips/rekommendation om batteriet att ladda ur helt och ladda om några gånger men utan resultat. Jag har alltid laddare med mig :)

Facetime är värdelös funktion som jag har inte ens använd än, jag försökte en gång ringa videosamtal från jobbet men det krävs wlan för att skiten skall fungera! Idiotiskt och onödig funktion tycker jag om man måste alltid ha wlan för att använda en funktion.

Postad 04 maj 2011 - 12:06

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Är vi inte uppe på 4.3.1 eller över nu?

Postad 04 maj 2011 - 12:09

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

Är vi inte uppe på 4.3.1 eller över nu?

Jag uppdaterade igår till 4.3.2 som är senaste.

Postad 04 maj 2011 - 12:12

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2 307 inlägg
  • 0

Fotoalbumet. Värdelöst är vad det är. Varför kan man inte skapa olika album tex som "semester 2010" i telefonen och flytta dit semesterbilderna? Hur ser man info för en bild?

+1
Detta är något som retar mig enormt..

Postad 04 maj 2011 - 12:13

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Har inte märkt ngn ändring i batterikap. upp till 4.3.1. Blir det försämring efter 4.3.2 då? 4.3.3 är tydligen på gång?

Postad 04 maj 2011 - 12:18

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

+1
Detta är något som retar mig enormt..

Använd "Best Album". I och för sig 7kr men det kan man kanske överleva?

Postad 04 maj 2011 - 13:16

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Thomasx1: händer inte för alla. Men har du otur så... Vissa har dock kunnat lösa problemet med vissa trix.
Ok, laddar best album nu. Får se om det funkar bra. Men tycker att det borde inte vara några problem att fixa detta i bilderappen, liksom... Varför inte?

Postad 04 maj 2011 - 13:43

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Thomasx1: händer inte för alla. Men har du otur så... Vissa har dock kunnat lösa problemet med vissa trix.
Ok, laddar best album nu. Får se om det funkar bra. Men tycker att det borde inte vara några problem att fixa detta i bilderappen, liksom... Varför inte?

Håller med! Lika irriterad på alla dessa appar som aldrig når ända fram. Nu är ju hela systemet uppbyggt på appar men det borde vara så att vissa appar "integrerades" i grundfunktionen så att man slapp starta ett separat pgm.

Postad 04 maj 2011 - 14:11

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Jag får 6 timmars användning på ett batteri, blandat surfande, ringande, mest spelande och nerladdande av appar. Är det normalt eller ligger jag under? Har inget att jämföra med. Sitter på 4.3.2

Postad 04 maj 2011 - 14:26

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2 466 inlägg
  • 0

Jag får 6 timmars användning på ett batteri, blandat surfande, ringande, mest spelande och nerladdande av appar. Är det normalt eller ligger jag under? Har inget att jämföra med. Sitter på 4.3.2

"spelande" Där har du svaret var kraften försvinner.

Postad 04 maj 2011 - 15:26

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
4.3.3 som är på G skall visst erbjuda bättre batteritid.
http://macworld.idg....ags-for-ios-433

Postad 04 maj 2011 - 20:17

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
4.3.3 är släppt!

Postad 04 maj 2011 - 21:13

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Uppdaterade precis till 4.3.3 och återställde luren efteråt, hoppas på lite bättre batteritid nu =)

Postad 05 maj 2011 - 10:48

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0
Får ni bra samvete när ni köper era iphöner?

http://svt.se/2.8897...indra_sjalvmord

Efter en självmordsvåg på Iphone-tillverkaren Foxconns fabriker i Kina tvingar nu företaget personalen att skriva under ett kontrakt om att inte begå självmord.

Visst det finns många mobiler som tillverkas i låglöneländer

Men Iphöne som är sån otrolig dyr mobil, får mig att avsky apple ännu mer! Aldrig stödja Steve Jobs! Aldrig!

Postad 05 maj 2011 - 11:39

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Får ni bra samvete när ni köper era iphöner?

http://svt.se/2.8897...indra_sjalvmord

Efter en självmordsvåg på Iphone-tillverkaren Foxconns fabriker i Kina tvingar nu företaget personalen att skriva under ett kontrakt om att inte begå självmord.

Visst det finns många mobiler som tillverkas i låglöneländer

Men Iphöne som är sån otrolig dyr mobil, får mig att avsky apple ännu mer! Aldrig stödja Steve Jobs! Aldrig!

Hoppas att du inte har en SE eller HP heller då länk

Det finns mycket oegentligheter med elektroniktillverkningen vilket givetvis är fel men det har ju uppdagats i alla branscher ikea hade barnarbetare i sydostasien osv. Men ingen diskussion som jag anser man behöver ta här. Letar man lite så lär du hitta saker som uppdagats hos alla tillverkare i stort sett. Hade du framfört detta om det var en produkt du själv gillade eller handlar det bara om ett hat mot iphone?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.