Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 14 March 2014 - 11:00

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Precis. Troligtvis fick han inte det. Vilket förstås bara undergräver värdet av testet.
Du hjälper honom inte direkt. ;)

Jag tror du gör dig onödigt duktig. I det här fallet behöver vi inte din kompetens, den ställer bara till det. ;) Det är ett enkelt test - inget labbexperiment.

Visst, de har inte angett exakt vilken TV och vilka inställningar men så länge inte Jonas har ljugit ihop storyn helt så verkar ju alla inblandade ha godkänt testet. En av kompisarna trodde ju inte ens på resultatet och kollade då upp inkopplingen så att allt var rätt.

Samtidigt som du fritt antar att dom inte fick ut maximal bildkvalitet på den hyggligt nya 60" Panasonic Plasman, så menar du ju själv att skillnader i upplösning tydligt kan ses även på en HD-ready TV.

De använde samma TV till testet, det är det viktigaste.

Ja, som jag sa, resultatet överraskar inte för fem öre så det är nog kanske, i all sin medelmåttlighet, ett bra snitt av hur folk skulle uppfatta resp spel. Rimmar väl förövrigt rätt bra med det jag sa, "de ser (i stort) likadana ut", eller hur? ;)

Underbart, då håller vi ju med varandra. Det var ju just det som testet var. Ett medelmåttigt test för att se hur en vanlig gamer subjektivt uppfattar respektive spel/version. :)

Men det innebär för den skull inte att testet på ett bra sätt beskriver skillnaderna mellan olika renderingsupplösningar - något faktiskt testet vill göra sken av att göra. Det är där skon klämmer.

Det är om detta vi inte är överrens. Testet är inte utformat för att på ett vetenskapligt sätt beskriva skillnaderna mellan olika renderingsupplösningar. Jag tycker absolut inte att testet ens försöker närma sig den nivån. Jag vet inte varifrån du får det.
Det är beskrivet som ett enkelt hemmatest för att visa på en poäng helt enkelt.

...och blev inbegripen i en diskussion om upplösning mellan polaren och några vänner till honom.
Den huvudsakliga grejen var såklart Playstation 4 mot Xbox One där vissa spel till Xbox One körs i lägre upplösning. Ett sådant exempel är Thief som rullar på i 900p mot 1080p till Playstation 4. När jag kom in i hade man tydligen redan snackat ett tag och tonläget var högt och snudd på irriterat, och jag kunde inte låta bli att blanda mig i diskussionen.

Mäki beslutade sig för att göra ett blindtest med gänget i fråga. Alla ställde upp och 100% av deltagarna kom till samma slutsats. Jonas skriver att han vet att Thief på Xbox One har fått bättre betyg, så det är ju det perfekta exemplet att använda just för att få den här tankeställaren som hans kompisar antagligen fick. Sen att det blev så otroligt tydligt resultat är ju extra kul. :) Det hade visat på en bra poäng även om det hade varit 50/50.

Nej. Och problemet är alltså att Mäki tycks tro att det är det som krävs för att man ska kunna uppfatta fördelar med 1080p renderingsupplösning - över lägre dito.

Själva syftet med stycket var alltså att förlöjliga snubben ifråga men rent tekniskt finns det inget fel i snubbens resonemang. Däremot vittnar det om, väldigt typiska, luckor i Mäkis förståelse om ämnet och DET är absolut ett problem för trovärdigheten.

De där luckorna, som Mäkis hjälper till att sprida, artar sig till slut i generalfel 1A som man sett så många gånger, t.o.m i denna tråd:
"Jag har bara en "HD-Ready tv" så jag ser inte skillnad på 720p och 1080p".
Ovanstående är alltså, om nån nu inte begripit det än, helt fel, på alla möjliga plan.

Ja, du är ju experten av oss två. Jag kan inte säga så mycket mer egentligen. Jag skulle dock vilja ha en second opinion från en annan oberoende expert. ;)

Jag skulle vilja veta hur stor skillnad det faktiskt är mellan att mata en HD-ready TV med 900p vs 1080p.

Postad 14 March 2014 - 11:46

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja veta hur stor skillnad det faktiskt är mellan att mata en HD-ready TV med 900p vs 1080p.

Tja, kvittar väl lika då HD-ready ofta inte tar 900p eller 1080p som input.

Iallafall gör inte min det.

Sen är ju frågan om 720p output (om vi nu ska använda det som det oftast kallas för även om det är PC upplösning som har påpekats sååååå många gånger i den här tråden) som internt renderats i 1080p v/s 900p syns. Det är ju knappast som en Anti-Aliasing algoritm där det hade behövts renderats i betydligt högre upplösning för att fungera.

Dock, i den här diskussionen hade jag velat belysa att när Xboxen internt skalar om 900p till 1080p är det INTE det samma som när man skickar 900p till sin monitor för att belysa den stora skillnaden mellan 900p och 1080p.

Postad 14 March 2014 - 12:13

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

De flesta någotsånär moderna icke-FullHD apparaterna tar emot 1080p. På senare år rör det sig uteslutande om Plasma eftersom LCD som regel är FullHD. 900p är nog inte så vanligt att nån tv kirrar dock. :)

Redigerat av pacman, 14 March 2014 - 12:13.

Postad 14 March 2014 - 12:16

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

De flesta någotsånär moderna icke-FullHD apparaterna tar emot 1080p. På senare år rör det sig uteslutande om Plasma eftersom LCD som regel är FullHD. 900p är nog inte så vanligt att nån tv kirrar dock. :)

Ok, tack för att du påminner mig om hur gammal min TV är. :)

Postad 14 March 2014 - 12:19

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Aha, då kanske jag förstod fel. Jag trodde att pacman menade att tvn tar emot 1080p och sen skalar ner.
Men då kanske det är så att PS4an gör omskalningen från de renderade 1080p till 720p och den slutliga bilden från detta blir mer högkvalitativ än en signal som skalats ned från renderade 900p till 720p?

Postad 14 March 2014 - 12:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Ok, tack för att du påminner mig om hur gammal min TV är. :)

Hehe, fanns ju t.o.m. en tid då vissa FullHD-upplösta apparater inte tog emot 1080p.

Postad 14 March 2014 - 12:26

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Jag trodde att pacman menade att tvn tar emot 1080p och sen skalar ner.

Japp.
Att blanda in en ev nedskalning av PS4:an är inte optimalt.

Redigerat av pacman, 14 March 2014 - 12:27.

Postad 17 March 2014 - 13:58

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

Titanfall är och kommer att bli en enorm flopp.
Det finns endel anledningar till varför det går under namnet "Titanfail" nästa överallt.

Den stora floppen har nu fått lite siffror kring sig:

http://www.eurogamer...-cent-in-the-uk

Bara UK men ändå:

The release of Titanfall boosted Xbox One sales by a whopping 96 per cent in the UK compared to the console's sales the previous week.

The eye-catching £399 Xbox One Titanfall bundle, which includes a download token of the game, accounted for over 70 per cent of all Xbox One hardware sold last week.

Respawn's PC and Xbox One shooter is the UK's best-selling game, as expected, and is the biggest release of 2014 so far with more than double the sales of what had been 2014's current leader, FIFA 14, Chart-Track revealed. The Xbox 360 version releases in a couple of weeks.

Postad 17 March 2014 - 14:32

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Vad då ingen hade ju rapporterat efter 24 h = spelet och Xbox One säljer inget.

Det går fort på dagens internet. Bundle verkar ha gjort susen för försäljningen i UK.

Postad 17 March 2014 - 15:28

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Fast 96% säger egentligen inte så mycket. Kan vara allt från 1000 till 100 000+ enheter.

Ökade inte Wii U försälningen med typ 1000% nån dag efter Xbox One presentationen?

Postad 17 March 2014 - 15:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Fast 96% säger egentligen inte så mycket. Kan vara allt från 1000 till 100 000+ enheter.

Ökade inte Wii U försälningen med typ 1000% nån dag efter Xbox One presentationen?

Sony säljer 3 gånger bättre i UK tror jag så det är inte jättelite iaf.

Du kan även se på att spelet sålde dubbelt så mycket som FIFA i UK, det säger också en del.

Redigerat av Zoiler, 17 March 2014 - 15:54.

Postad 17 March 2014 - 16:00

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Neogaf spekulerar: http://www.neogaf.co...ad.php?t=785955

http://www.neogaf.co...19&postcount=83

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 17 March 2014 - 16:00.

Postad 17 March 2014 - 16:24

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Sony säljer 3 gånger bättre i UK tror jag så det är inte jättelite iaf.

Du kan även se på att spelet sålde dubbelt så mycket som FIFA i UK, det säger också en del.

Det har säkert sålt skit bra, men jag tycker att de presenterar uppgifterna lite lulligt.
Har de sålt dubbelt så mycket som FIFA allt-som-allt eller gäller det bara föregående vecka?
Är det Titanfall på både Xone och PC som sålt bättre än Xone versionen av FIFA14?

Postad 17 March 2014 - 17:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det har säkert sålt skit bra, men jag tycker att de presenterar uppgifterna lite lulligt.

Menar att det kan inte vara minst så lite som 1 000 som du sa, det ser man ju snabbt. Wii U hade helt pytttesmå siffror när de ökade med flera hundra procent.

Har de sålt dubbelt så mycket som FIFA allt-som-allt eller gäller det bara föregående vecka?

Måste vara dubbelt så mycket som FIFA för hela 2014. FIFA sålde runt 11k den här veckan.

Edit: Nej, största debuten (försäljning första veckan) säger de att det är. Så FIFA sålde hälften av Titanfall första veckan och var bäst hittills med det.

Redigerat av Zoiler, 17 March 2014 - 17:28.

Postad 18 March 2014 - 14:04

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
September är det officiella releasedatumet i Sverige för Xbox One.

http://majornelson.c...s-in-september/

Postad 18 March 2014 - 14:20

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Min första nextgen-investering blev PC, lite otippat men jag sparar in till PS4an genom alla jävla steamreor och konstiga cdnyckelsidor. :D

För att inte vara offtopic räknar jag då in PC som en konsoll här! :P

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 18 March 2014 - 14:28.

Postad 18 March 2014 - 14:33

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Känns som de bör vara rätt snabba med att gå ut med vad för spel de skulle sockra dealen med för de som väntat. Eller minns jag fel?

Postad 18 March 2014 - 15:18

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 2

Postad bild

Postad 18 March 2014 - 15:24

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Wow det var betydligt senare än jag trodde! Inte så lyckat av MS. Jag trodde faktiskt att de skulle ordna det i närheten av Titanfall.

Postad 18 March 2014 - 15:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag hade chansat på Feb/Mars. Hur tänker dom? Det finns väl gott om konsoller och alla marknader skulle kunna mättas med lätthet i sommar. Varför försenar ms xbone så otroligt mycket? Det är mirakulöst korkat och ger bara Sony ett större försprång bland dom som kan tänka sig att köpa en konsoll nu när dom börjar finnas kvar på hyllorna. Det var faktiskt bara otroligt korkat. 10 månader efter att dom stora marknaderna fått konsollen? Dafuq i mean!?

Postad 18 March 2014 - 15:43

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Tror inte Titanfall är en flopp men däremot tror jag inte att det säljer så mycket som EA hoppats på. Att EA inte gått ut med skrytsiffror från första dagarna och att dem uttryckt sig vara "ledsna" över att det inte släpptes till PS4 antyder att det inte sålt som man hoppats.

Postad 18 March 2014 - 15:44

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Nästan så man börjar tro att anledningen är försvenskningen av menyer och röststyrningen nu när det faktiskt känns som tillgång inte är något gigantiskt problem. Hade aldrig trott på efter sommaren men jag antar de tror hårt på att övrigt funktionalitet kommer "räcka" för att få folk att dubbeldoppa längre fram...

Postad 18 March 2014 - 15:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Nästan så man börjar tro att anledningen är försvenskningen av menyer och röststyrningen nu när det faktiskt känns som tillgång inte är något gigantiskt problem

Finns ju ingen annan orsak till att de skulle försena det. Inte som att de inte har boxar.

Postad 18 March 2014 - 15:50

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Jag ser ingen anledning till förseningen. Tv-delen kommer ändå aldrig komma till alla dessa länder där den släpps.

Och Yusuf Mehdi låter som en sann mediaperson:

On the heels of the most successful Xbox launch in history, we continue to be blown away by the support and engagement of our fans.

You’re spending an average of over five hours per day on Xbox One. And following the launch of “Titanfall”* – as well as the highly anticipated Twitch broadcasting feature – we’ve seen you light up Xbox Live even further. In fact, last week we saw the highest number of hours logged on Xbox Live since the launch of Xbox One.

Now it’s time to ensure even more fans around the world can enjoy Xbox One. So today we’re proud to share that it will be available in 26 additional markets in September this year.

Nej now is the time att släppa maskinen i länderna. Tråkigt att MS inte ens är med på banan.

Postad 18 March 2014 - 15:53

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
"Now it’s time to ensure even more fans around the world can enjoy Xbox One. So today we’re proud to share that it will be available in 26 additional markets...in half a year" What?

Postad 18 March 2014 - 15:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
De missar Destiny också som det ser ut, släpps 9 september. Något exklusivt har de inte förrän dess som tur är, inte i nuläget iaf.

Påminner om PS3-launchen som försenades ett halvår (?) i Sverige.

Redigerat av Zoiler, 18 March 2014 - 16:00.

Postad 18 March 2014 - 16:32

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Min första nextgen-investering blev PC, lite otippat men jag sparar in till PS4an genom alla jävla steamreor och konstiga cdnyckelsidor. :D

För att inte vara offtopic räknar jag då in PC som en konsoll här! :P

Tänk bara så du köper från rätt nyckel ställen så du inte blir bannad eller av med spelen bara...

Postad 18 March 2014 - 16:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Tror inte Titanfall är en flopp men däremot tror jag inte att det säljer så mycket som EA hoppats på. Att EA inte gått ut med skrytsiffror från första dagarna och att dem uttryckt sig vara "ledsna" över att det inte släpptes till PS4 antyder att det inte sålt som man hoppats.

Snack om att falla på logik.

Vad du säger är alltså att alla exklusiva spel är dåliga sett ut försäljning? No shit!

Klart som korvspad att det hade sålt bättre om det funnits på fler plattformer!

Det gäller ALLA serier utan undantag!

Se bara vad GTA sålt nu när det går på båda konsolerna. Eller valfritt CoD / BF

Postad 18 March 2014 - 16:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Snack om att falla på logik.

Vad du säger är alltså att alla exklusiva spel är dåliga sett ut försäljning? No shit!

Det var väl inte alls vad han sa?

Han syftade på detta:

Sony also used it’s own metrics in a meeting with EA last week and showed them what they would have sold on the ps3 and ps4. The money EA took from MS doesn’t even begin to cover it. The EA guys went over the math and agreed. EA is in full ‘We’re so f**king sorry, Sony’ mode currently. Also, Titanfall Xbox 360 is 30 fps. That’s just for free for reading my post.”

http://www.psu.com/a...console-release

Vilket dock inte är något officiellt uttalande så att säga att EA sa det är också fel.

Att exklusiva spel kan vara bra ur försäljningssynpunkt är väl självklart. Finns många spel som säljer bättre för att exklusiviteten genererar hype som de inte fått annars. Gears of War hade säkert inte sålt lika bra om det inte var MS flaggskepp. Exklusivitet kan vara bra för både de som köper exklusiviteten och de som utvecklar spelet.

Redigerat av Zoiler, 18 March 2014 - 16:57.

Postad 18 March 2014 - 16:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Räknar iskallt med att den går för ett nytt pris när den kommer till oss.

3495-3995.

Postad 18 March 2014 - 17:12

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Han syftade på detta:

Vilket dock inte är något officiellt uttalande så att säga att EA sa det är också fel.

Att exklusiva spel kan vara bra ur försäljningssynpunkt är väl självklart. Finns många spel som säljer bättre för att exklusiviteten genererar hype som de inte fått annars. Gears of War hade säkert inte sålt lika bra om det inte var MS flaggskepp. Exklusivitet kan vara bra för både de som köper exklusiviteten och de som utvecklar spelet.

EA kunde ju inte vetat att Sony inte hade några vettiga spel ett halvår efter släpp så det är ju alltid lätt att vara efterklok ;)

Postad 18 March 2014 - 18:09

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det var väl inte alls vad han sa?

Han syftade på detta:

Precis.

Ingen vet äffären bakom men logiken är den samma, klart det hade sålt grymt på båda.

Men vad ingick i dealen?
Gratis PR från MS? Lägre licenspriser? Gratis dev kit?

Tror lagom mycket på alla dessa insider, tyvärr.

Hurvidare Gears sålt bättre som multi kan vi älta om. Tror det hade gjort det om Tvåan gått Multi. När första kom var PS3 i sin linda.

Postad 18 March 2014 - 20:11

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 1
Du får tycka vad du vill Palmen. Men med din logik skulle inte ett enda spel vara exklusivt om inte studion ägs av konsoltillverkaren... och ja, jag syftade på det som Zoiler länkade... sant eller falskt skiter jag i. lär ligga en gnutta sanning i det med tanke på Sonys framgång och att MS inte har så stor installbase just nu.
Men detta var bara ett av mina två "argument".

Postad 18 March 2014 - 20:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Hurvidare Gears sålt bättre som multi kan vi älta om. Tror det hade gjort det om Tvåan gått Multi. När första kom var PS3 i sin linda.

Tvåan kanske, för då var det redan känt. Men man måste bygga upp varumärket först och då är exklusivitet en bra modell. Lair är t.ex. ett spel som inte hade sålt någonting om det inte varit PS3-exklusivt, de får väldigt mycket pga hajpen.

Exklusiva spel, särskilt stora exklusiva spel, får också oftast högre budget för att sälja konsolerna vilket är ett plus i sig.

Säger bara att det finns fördelar för bolagen med exklusivitet. Inte alltid säkert man tjänar mest på att sälja på flera plattformar, flera aspekter spelar in.

Titanfall verkar sälja bra hittills, UK-siffrorna (bästa öppningen, 100 % mer konsoler sålda) är ju strålande. Men vi får väl avvakta och se hur det går, jag tror det säljer väldigt bra. Sen om det når upp till EA:s förväntningar är en annan femma, företag nu för tiden brukar ha skyhöga förväntningar på allt de släpper.

Postad 18 March 2014 - 21:18

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Tvåan kanske, för då var det redan känt. Men man måste bygga upp varumärket först och då är exklusivitet en bra modell. Lair är t.ex. ett spel som inte hade sålt någonting om det inte varit PS3-exklusivt, de får väldigt mycket pga hajpen.

Exklusiva spel, särskilt stora exklusiva spel, får också oftast högre budget för att sälja konsolerna vilket är ett plus i sig.

Säger bara att det finns fördelar för bolagen med exklusivitet. Inte alltid säkert man tjänar mest på att sälja på flera plattformar, flera aspekter spelar in.

Titanfall verkar sälja bra hittills, UK-siffrorna (bästa öppningen, 100 % mer konsoler sålda) är ju strålande. Men vi får väl avvakta och se hur det går, jag tror det säljer väldigt bra. Sen om det når upp till EA:s förväntningar är en annan femma, företag nu för tiden brukar ha skyhöga förväntningar på allt de släpper.

Du säger precis det jag sa. Lätt att bara anta att Titanfall hade sålt mycket på PS4.

Frågsn är om hypen hade varit lika stor om det inte hade varit Xbox exklusivt.

Vi vet att MS är duktiga på att dra igång PR maskin på sina titlar.

Därmed blir artikeln innan bara dålig. Räknar EA med PR t ex?

Postad 18 March 2014 - 21:42

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Otroligt att man inte kan ventilera ett releasedatum nu! Mars är snart över och det brinner i fingrarna. Jag nöjer mig med releasevecka... eller releasemånad.

Postad 18 March 2014 - 21:44

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
September gäller

Postad 18 March 2014 - 21:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
September suger fett. Dock så finns det ett ljus i tunneln. Dom som köper xbone behöver inte vänta på världens genom tiderna bästa spel någonsin och beverly hills. Destiny. Fan ms, lägger ni destiny och xbone i ett paket som med titanfall så tusan ska ni sälja enheter :)

Postad 18 March 2014 - 23:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Du säger precis det jag sa.

Nej, jag säger tvärtemot detta:

Redigerat av Zoiler, 18 March 2014 - 23:51.

Postad 19 March 2014 - 02:31

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nej, jag säger tvärtemot detta:

Bara jämför försäljningen på topp-spelen som släppts på båda vad gäller 360/PS3 mot respektive konsols egna största.

Exklusiva spel kan aldrig nå de siffror som kan nås på båda.

That is all i am saying. Sen kan man älta fram obtillbaka hur det bygger varumärke och hype med mera.

Postad 19 March 2014 - 06:11

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Om PS4 får ut sitt VR-headset inom rimlig tid så känns det som next gen på riktigt. tyvärr lär det ta tid innan det kommer, längre tid innan det vinns bra VR-spel och ännu längre tid innan det funkar kanonbra på alla sätt.
Jag är i alla fall riktigt taggad. Är väldigt intresserad av OR också. Det här kommer spelarna att gå igång på. "This is for the players";)

Köper Microsoft Oculus Rift nu?

Redigerat av hassesolo, 19 March 2014 - 06:37.

Postad 19 March 2014 - 06:23

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det kommer bli många roliga gif:ar nu...

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   117.57K   17 Antal nerladdningar

Postad 19 March 2014 - 12:27

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

September gäller

Illa!
Fast om tänker efter så är det egentligen division och destiny som lockar och de släpps väl inte förens då heller?

Postad 19 March 2014 - 12:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Destiny 9/9. Division vete fan. destiny är allt vi behöver ändå :)

Postad 19 March 2014 - 13:06

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
2014 ser ut att bli ett år då man mestadels spelar mot bots i multiplayer. Är bots det vi ville ha med "next gen"?

Postad 19 March 2014 - 13:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Bara jämför försäljningen på topp-spelen som släppts på båda vad gäller 360/PS3 mot respektive konsols egna största. Exklusiva spel kan aldrig nå de siffror som kan nås på båda.

Ja, men förut sa du alla exklusiva spel är dåliga ur försäljningssynpunkt, och det är det jag inte håller med om, inte det du säger nu. Att det inte går att sälja lika mycket som de allra bästa etablerade multiplattformsspelen är självklart (dubbel så många konsumenter) men det finns spel som har sålt bättre som exklusiv än vad det hade gjort som multiplattform.

Postad 19 March 2014 - 13:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

2014 ser ut att bli ett år då man mestadels spelar mot bots i multiplayer. Är bots det vi ville ha med "next gen"?

kallas coop. lirat resistance 2? :)

Postad 19 March 2014 - 14:04

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Provade handkontrollerna Ps4 vs XbOne på Mediamarkt igår. Summa summarum: XbOne vann på känslan av att den låg viktmässigt helt perfekt. Men Ps4 har förbättrat sig oerhört från gamla kontrollen också.

Men...min nästa nextgen lutar också mot en PC...

Postad 19 March 2014 - 14:25

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Rätt implementerat så kan bots absolut tillföra en hel del men att måla det hela i svart eller vitt känns smått meningslöst då det finns betydligt fler färger i paletten... ;)

Postad 19 March 2014 - 14:53

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Titanfall tycker jag gör rätt i sitt MOBA-koncept. Där finns en klar skillnad mellan Pilots, grunts och Spectres och det fungerar bra. Jag blev positivt överraskad över 6 vs 6 som kändes som att det fungerade betydligt bättre än 32 vs 32 som jag spelat i Battlefield.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.