Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4801

Postad 26 January 2017 - 17:12

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 1
Nu finns Viaplay till Android TV. Varför måste alltid dom vara först? Kom igen nu Canal-digital, en app för Android TV!

#4802

Postad 26 January 2017 - 19:42

flovv
  • flovv
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 1

Nu finns Viaplay till Android TV. Varför måste alltid dom vara först? Kom igen nu Canal-digital, en app för Android TV!

Det hade varit trevligt det! Tänkte jag skulle lägga in android appen i TV:n (Philips med Android-TV) vi köpte i våras, men det gick ju inte, bara i telefonerna och sony-plattan. Lite synd :/



#4803

Postad 27 January 2017 - 18:41

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Det hade varit trevligt det! Tänkte jag skulle lägga in android appen i TV:n (Philips med Android-TV) vi köpte i våras, men det gick ju inte, bara i telefonerna och sony-plattan. Lite synd :/


Jo då, det går utmärkt. Googla efter apk-filen och installera i TVn, går med alla (?) telefon-appar. Men det funkar mycket bättre med en dedikerad app som är gjord för att styra med fjärrkontroll.

#4804

Postad 29 January 2017 - 20:30

Vigilante
  • Vigilante
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 1
Nat Geo Wild och History kanalerna har ofta dålig och flimrande bild. Inga problem på andra kanaler eller när det är reklam på nämnda kanaler.
Någon annan som känner igen detta?

#4805

Postad 30 January 2017 - 10:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Nat Geo Wild och History kanalerna har ofta dålig och flimrande bild. Inga problem på andra kanaler eller när det är reklam på nämnda kanaler.
Någon annan som känner igen detta?

Hej Vigilante, vi upplever inte det problem du beskriver och har inga felamälningar på utsändningen på de aktuella kanalerna. Vi rekommenderar att kontkta kundservice på 0770-33 22 11 för felsökning. öppettider är mån-lör 8-21, sön 10-19. Vänligen Micke 



#4806

Postad 30 January 2017 - 16:30

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 864 inlägg
  • 0

Nat Geo Wild och History kanalerna har ofta dålig och flimrande bild. Inga problem på andra kanaler eller när det är reklam på nämnda kanaler.
Någon annan som känner igen detta?

 

?  History HD kanalerna hör ju till de med bäst bild...



#4807

Postad 31 January 2017 - 09:05

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0
Fråga: jag har lyckats skapa en ny tv-lista men vet inte hur jag väljer den i guiden. Har nya boxen.

#4808

Postad 31 January 2017 - 09:22

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Fråga: jag har lyckats skapa en ny tv-lista men vet inte hur jag väljer den i guiden. Har nya boxen.


Tryck OK och pil höger/vänster

#4809

Postad 31 January 2017 - 12:47

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0

Tryck OK och pil höger/vänster


Tusen tack!

#4810

Postad 03 February 2017 - 22:15

cheetah1
  • cheetah1
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Jag har CD:s gamla 500-gigs ADB-box med ett mystiskt problem. CD själva ville inte svara på vad det kunde vara av någon anledning, ni kanske är mer insatta?

Har en Pioneerreciever som accepterar i princip alla förekommande ljudformat som fanns för några år sedan (inte Atmos och vad mer som nu är det senaste idag, men alla Dolby och DTS surroundformat). Av någon intressant anledning får jag ändå inte 5.1-ljud varken genom HDMI eller optiskt i direktsändning. Tittar jag dock på nåt inspelat så funkar det utmärkt. Självklart pratar jag uteslutande om sändningar som jag vet har 5.1-ljud, företrädelsevis SVT. Det funkade utmärkt med min billiga Sony hemmabio, men med recievern vägrar det funka. Tycker jag har provat allt, men ni kanske kan nåt knep jag inte känner till?

Postade även en ny tråd om hårddiskbyte, men det känner jag ju nu när jag såg att det finns en samlingstråd att det kanske var lite onödigt. Men jaja.



#4811

Postad 03 February 2017 - 22:40

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Jag har CD:s gamla 500-gigs ADB-box med ett mystiskt problem. CD själva ville inte svara på vad det kunde vara av någon anledning, ni kanske är mer insatta?
Har en Pioneerreciever som accepterar i princip alla förekommande ljudformat som fanns för några år sedan (inte Atmos och vad mer som nu är det senaste idag, men alla Dolby och DTS surroundformat). Av någon intressant anledning får jag ändå inte 5.1-ljud varken genom HDMI eller optiskt i direktsändning. Tittar jag dock på nåt inspelat så funkar det utmärkt. Självklart pratar jag uteslutande om sändningar som jag vet har 5.1-ljud, företrädelsevis SVT. Det funkade utmärkt med min billiga Sony hemmabio, men med recievern vägrar det funka. Tycker jag har provat allt, men ni kanske kan nåt knep jag inte känner till?
Postade även en ny tråd om hårddiskbyte, men det känner jag ju nu när jag såg att det finns en samlingstråd att det kanske var lite onödigt. Men jaja.

Gå in i menyn på boxen under ljudinställningar och kolla att det är inställt på Dolby. För alla kaneler.

#4812

Postad 06 February 2017 - 20:29

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Jaha Canal-digital, nu är det väl ändå dags med en app för alla som sitter med en smartTV eller TV-box med Android-TV?

#4813

Postad 07 February 2017 - 00:48

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 1
Och 5.1 ljud i ondemand!

#4814

Postad 07 February 2017 - 03:17

bigfoss
  • bigfoss
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Och jag saknar undertexter på NatGeo Wild, Animal Planet, History, Travel, TCM etc. när man kollar via ATV4. Är det på gång?

 

När det snackas engelska hänger man med, men värre är det med japanska, franska eller något annat språk...  :wacko:

 

Köper inte förklaringen "för att vi ska kunna få plats med så många Live-TV-kanaler i vår play tjänst som möjligt så är det samma icke nordiska kanaler för hela norden". En ren textremsa tar obefintligt utrymme jämfört med en videoström. Men om ni nu inte rent tekniskt lyckas lösa det så har jag svårt att se att varianten med en videoström för varje land (med inbränd undertext) skulle ta mer bandbredd i anspråk? Tittaren ser ju fortfarande bara på en ström, bara en annan källa...



#4815

Postad 07 February 2017 - 09:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 1

Jaha Canal-digital, nu är det väl ändå dags med en app för alla som sitter med en smartTV eller TV-box med Android-TV?

Och 5.1 ljud i ondemand!

 

Hej Vispen och Askungen, appen finns endast till Samsung TV'n och 5.1 fungerar tyvärr inte i dagsläget. Men jag ska föra era önskemål vidare.

Mvh Max
 

Och jag saknar undertexter på NatGeo Wild, Animal Planet, History, Travel, TCM etc. när man kollar via ATV4. Är det på gång?

 

När det snackas engelska hänger man med, men värre är det med japanska, franska eller något annat språk...  :wacko:

 

Köper inte förklaringen "för att vi ska kunna få plats med så många Live-TV-kanaler i vår play tjänst som möjligt så är det samma icke nordiska kanaler för hela norden". En ren textremsa tar obefintligt utrymme jämfört med en videoström. Men om ni nu inte rent tekniskt lyckas lösa det så har jag svårt att se att varianten med en videoström för varje land (med inbränd undertext) skulle ta mer bandbredd i anspråk? Tittaren ser ju fortfarande bara på en ström, bara en annan källa...

 

Hej bigfoss, våra tekniker jobbar på att få fram en lösning på detta, men just nu är kanalerna vi delar nordiskt utan text.

Mvh Max



#4816

Postad 07 February 2017 - 12:21

Unregistered2b0eda46
  • Unregistered2b0eda46
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Skriver här oxå..
Stämmer det att man med den senaste svarta HD-boxen får ännu bättre bild mot den äldre "vita"?
En i supporten som hävdade det! Kör via parabol största kanalpaketet.

#4817

Postad 07 February 2017 - 17:09

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 864 inlägg
  • 0

Jag har haft alla boxarna och kör nu med den senaste smartboxen och det är lika bildkvalitet på alla, typ medelmåttig med några kanalers undantag med fin bild  tycker jag. Har klagat då och då på att bildkvaliteten kunde höjas nu när fler o fler skaffar större tv, men icke. Det är nog bara att hoppas att CD hoppar på 4K tåget för bättre bild. :) 



#4818

Postad 07 February 2017 - 17:18

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Skriver här oxå..
Stämmer det att man med den senaste svarta HD-boxen får ännu bättre bild mot den äldre "vita"?
En i supporten som hävdade det! Kör via parabol största kanalpaketet.

 

Viktigare är val av TV, håll dig borta från lågpris teveapparater 



#4819

Postad 07 February 2017 - 18:00

Unregistered2b0eda46
  • Unregistered2b0eda46
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Näh, tänkte bara höra mig för, köpt en ny tv i dagarna och ska ev fixa ett tvilling-abb till åt barnen och då kan man ju passa på att uppgradera till den svarta boxen.. Enligt en säljare på CD så har får man ännu bättre bild med den svarta! 👀 Att den kanske är snabbare och mer modern i gränssnittet är ju en sak, men bättre bild!?
Näh, tänkte bara höra mig för, köpt en ny tv i dagarna och ska ev fixa ett tvilling-abb till åt barnen och då kan man ju passa på att uppgradera till den svarta boxen.. Enligt en säljare på CD så har får man ännu bättre bild med den svarta! 👀 Att den kanske är snabbare och mer modern i gränssnittet är ju en sak, men bättre bild!?

#4820

Postad 08 February 2017 - 21:08

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Hej Vispen och Askungen, appen finns endast till Samsung TV'n och 5.1 fungerar tyvärr inte i dagsläget. Men jag ska föra era önskemål vidare.

Mvh Max

 

Vad bra, Android app finns ju redan till telefon och surfplatta. Det behövs bara en anpassning av den appen så den är anpassad för Android-TV med. 90% av jobbet är liksom redan gjort, så det känns ju väldigt dumt att inte göra det sista med, så vi med Sony TV, Philips TV, Nvidia Shield och Xiaomi Mi Box också kan använda appen!



#4821

Postad 08 February 2017 - 23:28

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Äntligen!!!!!!

Tusen tack för v2.5 Canal Digital appen för Iphone/Ipad!!

Nu kan man välja uppspelningskvaliteten själv när man använder mobildata!!! :-)

Jag önskade och skrev om det för ca 1 mån sedan och nu finns det :-)

Hur mycket data drar dom 2 olika kvaliteterna i timmen ?

#4822

Postad 09 February 2017 - 09:44

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0

Äntligen!!!!!!
Tusen tack för v2.5 Canal Digital appen för Iphone/Ipad!!
Nu kan man välja uppspelningskvaliteten själv när man använder mobildata!!! :-)
Jag önskade och skrev om det för ca 1 mån sedan och nu finns det :-)
Hur mycket data drar dom 2 olika kvaliteterna i timmen ?

Så kul att de lyssnat!

Själv hade jag ett förslag för flera månader sedan om att kunna lägga en påminnelse när ett program startar (Telia har denna funktion i sina boxar). Jättebra sätt att planera sina tv-kvällar och inte missa något relevant tv-program.

Det enda som behövs är ett nytt alternativ när man klickar på ett program i programguiden, "Påminn". På samma sätt som boxen kommer ihåg att spela in ett program, borde den kunna skifta över till programmet man markerat när det startar. Ev kan en ruta komma upp som säger att "Om 30 sekunder skiftar boxen över till kanal 5- OK/Avbryt".

Detta skulle CD skicka vidare till teknikerna, men sedan har inget hörts från Canal Digital trots att jag här i tråden bett om en update.

#4823

Postad 09 February 2017 - 14:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Äntligen!!!!!!

Tusen tack för v2.5 Canal Digital appen för Iphone/Ipad!!

Nu kan man välja uppspelningskvaliteten själv när man använder mobildata!!! :-)

Jag önskade och skrev om det för ca 1 mån sedan och nu finns det :-)

Hur mycket data drar dom 2 olika kvaliteterna i timmen ?

Hej

Det är svårt att säga eftersom det beror helt vad man tittar på (vilken kvalité det är på tex filmen/sändningen) och beroende på om man tittar via en telefon/surfplatta. Men på ett ungefär skulle jag säga ca 5 ggr mindre.

Mvh
Niklas
 


Så kul att de lyssnat!

Själv hade jag ett förslag för flera månader sedan om att kunna lägga en påminnelse när ett program startar (Telia har denna funktion i sina boxar). Jättebra sätt att planera sina tv-kvällar och inte missa något relevant tv-program.

Det enda som behövs är ett nytt alternativ när man klickar på ett program i programguiden, "Påminn". På samma sätt som boxen kommer ihåg att spela in ett program, borde den kunna skifta över till programmet man markerat när det startar. Ev kan en ruta komma upp som säger att "Om 30 sekunder skiftar boxen över till kanal 5- OK/Avbryt".

Detta skulle CD skicka vidare till teknikerna, men sedan har inget hörts från Canal Digital trots att jag här i tråden bett om en update.

Hej Saturnus

Jag har skickat ditt önskemål vidare, håller helt med dig om att det skulle vara en bra funktion att ha i våra appar.

Mvh
Niklas



#4824

Postad 09 February 2017 - 15:16

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Har haft dom 3 senaste boxarna.Skillnad på bildkvalite?Nej.



#4825

Postad 09 February 2017 - 15:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Har haft dom 3 senaste boxarna.Skillnad på bildkvalite?Nej.

Hej Kalleputs

Om det är olika HD-boxar från oss som du har testat så är det funktionalitet i boxarna som skiljer sig, 
Tex processor, fjärrkontroll, hårddisk, dubbla antenningångar, wifi etc

Men kör man exakt samma bildinställningar på två olika boxar från oss så är det samma bildkvalité.

 

Mvh
Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 09 February 2017 - 15:43.


#4826

Postad 09 February 2017 - 18:26

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Nya C-More appen v3.0.1 som kom idag har INTE valet till att välja kvalitet som v2.5 av Canal Digital appen :-(

Jag trodde verkligen att ni hade implementerat det även här i C-More appen enligt ovan.

Ni sänder som sagt flera sportsändningar där som ÄTER upp mängder av Gigabie av data! :-(

Nu väntar jag med STORA förhoppningar på att ni lägger till det i nästa version annars ät vi tillbaka till ruta 1 ;-)

Med vänlig hälsning, Micke

#4827

Postad 09 February 2017 - 18:29

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Nya C-More appen v3.0.1 som kom idag har INTE valet till att välja kvalitet som v2.5 av Canal Digital appen :-(

Jag trodde verkligen att ni hade implementerat det även här i C-More appen enligt ovan.

Ni sänder som sagt flera sportsändningar där som ÄTER upp mängder av Gigabie av data! :-(

Nu väntar jag med STORA förhoppningar på att ni lägger till det i nästa version annars ät vi tillbaka till ruta 1 ;-)

Med vänlig hälsning, Micke

Nu har ju inte Canal Digital något med C More att göra

Kontakta TV4 Gruppen..



#4828

Postad 09 February 2017 - 18:31

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
När du tecknar avtal med CanalDigital får du tillgång till båda så.....

CanalDigital har nog ett och annat att söga till om

#4829

Postad 09 February 2017 - 19:22

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

När du tecknar avtal med CanalDigital får du tillgång till båda så.....

CanalDigital har nog ett och annat att söga till om

Telenorägda Canal Digital är en av flera distributörer av Bonnierägda TV4-Gruppens C More utbud.

Det Canal Digital distribuerar återfinns i deras kanaldistributionslösning och i deras app.

Ingen idé att ta frågor kring Bonniers produkter med Telenor.

Redigerat av kenta2, 09 February 2017 - 19:23.


#4830

Postad 09 February 2017 - 21:34

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Hej
Det är svårt att säga eftersom det beror helt vad man tittar på (vilken kvalité det är på tex filmen/sändningen) och beroende på om man tittar via en telefon/surfplatta. Men på ett ungefär skulle jag säga ca 5 ggr mindre.
Mvh
Niklas
 
Hej Saturnus
Jag har skickat ditt önskemål vidare, håller helt med dig om att det skulle vara en bra funktion att ha i våra appar.
Mvh
Niklas


Ser nu att C Mores nya app för Ipad/Iphone 9 Feb v 3.0.1 har implementerat påminnelse 5 min innan !!

#4831

Postad 10 February 2017 - 07:27

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0

Ser nu att C Mores nya app för Ipad/Iphone 9 Feb v 3.0.1 har implementerat påminnelse 5 min innan !!


Bra början! Dock vill jag helst se denna funktion direkt i boxens programguide i första hand. Det är den man använder när man slagit på TV'n.

#4832

Postad 10 February 2017 - 14:08

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Nya C-More appen v3.0.1 som kom idag har INTE valet till att välja kvalitet som v2.5 av Canal Digital appen :-(

Jag trodde verkligen att ni hade implementerat det även här i C-More appen enligt ovan.

Ni sänder som sagt flera sportsändningar där som ÄTER upp mängder av Gigabie av data! :-(

Nu väntar jag med STORA förhoppningar på att ni lägger till det i nästa version annars ät vi tillbaka till ruta 1 ;-)

Med vänlig hälsning, Micke

Hej Iceman666

Du har tillgång till det mesta av C Mores innehåll i vår app, endast hockeyallsvenskan/superettan som sänds på C More Stream som saknas i vår app.

Mvh

Niklas



#4833

Postad 10 February 2017 - 17:46

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2261 inlägg
  • 0
Varför får jag inte upp SVT-kanaler eller Viasat-kanaler (3:an, 6:an osv) i CD go appen på min Samsung KS7005? På min Samsung surfplatta har jag även kanaler från SVT och Viasat. Kan heller inte kolla live-tv på Samsungteven. Den information jag hittat pekar på att live-tv funkar i appletv, men inte i appen för Samsung. Fattar dock inte varför det saknas kanaler i Samsung appen.

Nu har jag testat lite mer med androidappen och ser att man inte kan casta från livesändningar. Är väl inte förvånad eftersom det då hade konkurrerat med CD:s försäljning av tvilling abb. Jag skulle dock föreslå CD att se över möjligheten att ta betalt för att aktivera castning från appen. Jag skulle kunna tänka mig att betala för det, men tvilling abb är mindre intressant. Det borde gå att bygga appen så att det bara går att casta från en enhet åt gången och då alltså bara till en bildvisare åt gången. Vill man kunna casta från fler enheter så får man betala för varje enhet man vill kunna casta från, ungefär som tvillinabb där man betalar för de extra teveapparater som man vill ha sitt utbud på. Stora fördelen för oss konsumenter är att vi slipper dra kabel till mottagare för ett tvillingabb. Nackdelen för CD är väl att de får sälja färre boxar till tvilling abb...

Redigerat av peppelito, 11 February 2017 - 11:44.


#4834

Postad 11 February 2017 - 14:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Varför får jag inte upp SVT-kanaler eller Viasat-kanaler (3:an, 6:an osv) i CD go appen på min Samsung KS7005? På min Samsung surfplatta har jag även kanaler från SVT och Viasat. Kan heller inte kolla live-tv på Samsungteven. Den information jag hittat pekar på att live-tv funkar i appletv, men inte i appen för Samsung. Fattar dock inte varför det saknas kanaler i Samsung appen.

Nu har jag testat lite mer med androidappen och ser att man inte kan casta från livesändningar. Är väl inte förvånad eftersom det då hade konkurrerat med CD:s försäljning av tvilling abb. Jag skulle dock föreslå CD att se över möjligheten att ta betalt för att aktivera castning från appen. Jag skulle kunna tänka mig att betala för det, men tvilling abb är mindre intressant. Det borde gå att bygga appen så att det bara går att casta från en enhet åt gången och då alltså bara till en bildvisare åt gången. Vill man kunna casta från fler enheter så får man betala för varje enhet man vill kunna casta från, ungefär som tvillinabb där man betalar för de extra teveapparater som man vill ha sitt utbud på. Stora fördelen för oss konsumenter är att vi slipper dra kabel till mottagare för ett tvillingabb. Nackdelen för CD är väl att de får sälja färre boxar till tvilling abb...

 

Hej peppelito, live kanaler finns inte i Samsungs TV Canal Digital app i dagsläget. Vi kan inte lova exakt när fuktionen kommer, men det är på gång. 

Svt finns inte i veckoarkivet, det är därför du inte kommer åt kanalerna i din Samsung TV innan live kanalerna kommer. 

 

Casting ska fungera för live kanaler, men du behöver en Chromecast. Det fungerar inte med google cast i TV´n. Är det en Chromecast du använder så rekommenderar jag att du ringer vår kundservice på 0770-33 22 11 för felsökning.

Mvh
Max



#4835

Postad 11 February 2017 - 17:21

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2261 inlägg
  • 0

Hej peppelito, live kanaler finns inte i Samsungs TV Canal Digital app i dagsläget. Vi kan inte lova exakt när fuktionen kommer, men det är på gång. 
Svt finns inte i veckoarkivet, det är därför du inte kommer åt kanalerna i din Samsung TV innan live kanalerna kommer. 
 
Casting ska fungera för live kanaler, men du behöver en Chromecast. Det fungerar inte med google cast i TV´n. Är det en Chromecast du använder så rekommenderar jag att du ringer vår kundservice på 0770-33 22 11 för felsökning.
Mvh
Max

Tack för svar! Casting fungerar mycket riktigt som du skriver. Det måste varit något tillfälligt fel när jag testade förut för ikonen var utgråad då.

Ser fram mot livekanaler på teven och hoppas ni fixar det snabbast möjligt. Dock fick jag inget svar gällande Viasat? Är det samma svar som du gav gällande SVT?

#4836

Postad 11 February 2017 - 17:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Tack för svar! Casting fungerar mycket riktigt som du skriver. Det måste varit något tillfälligt fel när jag testade förut för ikonen var utgråad då.

Ser fram mot livekanaler på teven och hoppas ni fixar det snabbast möjligt. Dock fick jag inget svar gällande Viasat? Är det samma svar som du gav gällande SVT?

 

Hej igen peppelito, ja du har helt rätt. Samma sak gäller Viasat kanalerna :) 

Mvh

Max



#4837

Postad 14 February 2017 - 18:48

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2789 inlägg
  • 0

http://www.aftonblad...-mot-miljonregn

 

Japp, då blir det dags att suga ut mer pengar från fansen. Avgiften lär höjas betydligt vilken/vilka kanal/kanaler som än får rättigheter.



#4838

Postad 16 February 2017 - 08:46

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 1
Så vad säger Canal Digitals tekniska avdelning om att anpassa Android-appen till Android-TV? Är ju sannolikt max några timmars arbete. Har de någon beta att erbjuda för test?

#4839

Postad 22 February 2017 - 11:30

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Textning när man castar.

Undrar hur man får upp textningen på kanaler som tex Discovery, Animal Planet mm när man använder Chromecast och Ipad eller Iphone?

Jag finner inte mögligheten att få textning men det "måste" vara jag som är "lost" eller....

#4840

Postad 22 February 2017 - 13:38

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Textning när man castar.

Undrar hur man får upp textningen på kanaler som tex Discovery, Animal Planet mm när man använder Chromecast och Ipad eller Iphone?

Jag finner inte mögligheten att få textning men det "måste" vara jag som är "lost" eller....

Det finns ett T längst ned till höger bredvid volymen där man kan välja språk, men inte flytta text.



#4841

Postad 22 February 2017 - 18:56

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Det finns inget T vare sig på mobilen eller paddan ( Iphone/Ipad) när jag kör Canal Digital appen.

#4842

Postad 23 February 2017 - 10:41

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Textning när man castar.

Undrar hur man får upp textningen på kanaler som tex Discovery, Animal Planet mm när man använder Chromecast och Ipad eller Iphone?

Jag finner inte mögligheten att få textning men det "måste" vara jag som är "lost" eller....

 

Hej Iceman666, när vi testar Discovery via vår playtjänst här så får vi text både via Ipad och Android. Jag rekommenderar att du ringer vår kundservice på 0770 - 33 22 11 för felsökning om problemet kvarstår. 

Däremot har vi inte text på utomnordiska produktioner t.ex. Animal planet & Travel Channel i dagsläget.

 

Mvh

Max



#4843

Postad 23 February 2017 - 11:04

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
NU fungerar det på både Iphone/Ipad!

Jag har INTE gjort några ändringar men som sagt nu spelar det :-)

#4844

Postad 23 February 2017 - 19:40

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1715 inlägg
  • 0
Vad kan det bero på att jag inte kan byta kanal när jag castar (Chromecast v2) castar från en IPhone/IPad. Är i dagsläget tvungen att starta om Chromecast o i sin tur starta en ny ström.

#4845

Postad 24 February 2017 - 15:24

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1715 inlägg
  • 0
Jag har heller ingen "textsymbol" som jag kan aktivera i ex History , Discovery. Och jag har ingen uppdatering som ligger o väntar i AppStore . Har version 2.5.1 (2.5.1.3.8)

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistered9a1f280a, 24 February 2017 - 15:25.


#4846

Postad 28 February 2017 - 15:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Vad kan det bero på att jag inte kan byta kanal när jag castar (Chromecast v2) castar från en IPhone/IPad. Är i dagsläget tvungen att starta om Chromecast o i sin tur starta en ny ström.

Hej norton

Det är tyvärr en bugg som vi är medvetna om, det jobbas på en lösning men har tyvärr ingen information om när vi har en lösning på plats. Återkommer när jag har mer information.

Mvh
Niklas



#4847

Postad 28 February 2017 - 15:56

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1715 inlägg
  • 0

Hej norton

Det är tyvärr en bugg som vi är medvetna om, det jobbas på en lösning men har tyvärr ingen information om när vi har en lösning på plats. Återkommer när jag har mer information.

Mvh
Niklas


Toppen, men det löser sig ändå.

En kort fråga, kan man ansluta ett stort usb minne för inspelning på smartboxen eller är det endast er HDD som gäller?

#4848

Postad 28 February 2017 - 22:17

marnilss
  • marnilss
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

​Jag undrar också när ni ska lägga in 5-1 ljud i hyr-filmerna? Det är billigare att hyra en blu-ray, 35:-, av lokala videobutiken och får både bättre bild och ljud...

 

Dessutom undrar jag över hur ni hanterar serie-inspelningar? De går ju inte att lita på för 5-öre! Ett konkret exempel är Chris Harris on Cars, som jag hade en serieinspelning på. Den spelade in avsnitt 1-6 (säsong 1) fint t.o.m. förra tisdagen. Avsnitt 7-8 sänds ikväll, men tas inte med i serieinspelningen, utan dessa verkar ligga kopplade till en ny omgång av repriser.

Det är bara ett exempel av väldigt många där serieinspelningar plötsligt slutar mitt i säsonger. Några andra exempel på serier med samma problem är The blacklist, Castle, The walking dead etc.



#4849

Postad 01 March 2017 - 08:41

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Toppen, men det löser sig ändå.

En kort fråga, kan man ansluta ett stort usb minne för inspelning på smartboxen eller är det endast er HDD som gäller?

Hej

Det fungerar med USB minne (vi rekommenderar minst 64gb) 

Sedan får du ta hänsyn till att ett USB minne inte kan hantera inspelningarna lika snabbt som en extern hårddisk. 

Mvh
Niklas



#4850

Postad 01 March 2017 - 08:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

​Jag undrar också när ni ska lägga in 5-1 ljud i hyr-filmerna? Det är billigare att hyra en blu-ray, 35:-, av lokala videobutiken och får både bättre bild och ljud...

 

Dessutom undrar jag över hur ni hanterar serie-inspelningar? De går ju inte att lita på för 5-öre! Ett konkret exempel är Chris Harris on Cars, som jag hade en serieinspelning på. Den spelade in avsnitt 1-6 (säsong 1) fint t.o.m. förra tisdagen. Avsnitt 7-8 sänds ikväll, men tas inte med i serieinspelningen, utan dessa verkar ligga kopplade till en ny omgång av repriser.

Det är bara ett exempel av väldigt många där serieinspelningar plötsligt slutar mitt i säsonger. Några andra exempel på serier med samma problem är The blacklist, Castle, The walking dead etc.

Hej marnilss

Vilka kanaler är det som du har problem att göra serieinspelningar på? 

Tyvärr har jag ingen information om 5.1 ljud på hyrfilmerna, ska lyfta frågan och så återkommer jag till dig.

Mvh
Niklas





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.