Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 januari 2009 - 16:20

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Vad ska man göra efter steg 7.. sätt i min usb i telefonen?!?! Händer ingting nånstans!

Vad ska jag göra.. ta ur batteriet går inte att starta om den?! Jag har bara 4 strck på skärmen

nån?? lite akut

nu tog jag ut batteriet och det verkade funka telefonen dog iaf inte..

Funkade på andra försöket! :)

Postad 28 januari 2009 - 16:33

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Nej, jag säger inte emot mig själv, slå upp ordet "försumbar" i en ordbok.

En försumbar skillnad är fortfarande en skillnad eller hur?

Men huvudfrågan gällde huruvida du inte märker saker lika mycket som vissa av oss andra. Vilket du tydligen inte gör. Plus att det troligtvis finns fixar för många grejer som du, jag och andra inte ens använder, men som resten använder.

Postad 28 januari 2009 - 16:35

Tallani
  • Tallani
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Nu är den beställd :);)

Postad 28 januari 2009 - 16:54

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

En försumbar skillnad är fortfarande en skillnad eller hur?

Men huvudfrågan gällde huruvida du inte märker saker lika mycket som vissa av oss andra. Vilket du tydligen inte gör.

Försumbar = obetydlig. Ej märkbar. Huvudfrågan är om det är någon skillnad i snabbhet på telefonen och jag märker inte av någon som helst skillnad. Nu ska jag vara övertydlig när det gäller skillnaden: noll, zero, null, non, nothing. Kameran är bättre, men that's it.

Postad 28 januari 2009 - 17:04

snokenmon
  • snokenmon
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Hej

Har ett par X1 på bolaget med Tele2 sim kort med två sidor. Nu har vi enorma problem med telefonen. Men när man pratar med serviceverkstaden så är det inte så mycket fel på X1

Någon som har info eller likande problem med X1 och tele2 kort?

Jag vet att det var många som hade skumma problem med Telenor kort i början. Telenor bytte ut dessa mot nya modernare kort och sedan dess har det funkat perfekt.

Med tanke på att han skrev Tele2, och inte Telenor så blir jag förvirrad. Innan jag stoppade i mitt nya Sim-kort från 3 så testade jag med mitt gamla sim-kort från Telenor som är säkert två år gammalt. Hade inga som helst problem med det.

Postad 28 januari 2009 - 17:28

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Menade bara att jag glömt stänga av det. :) Jag vet hur man gör. :P

Var inte menat till dig utan till personen innan, var lite snabb med att posta innan jag märkte att det var felciterat

Postad 28 januari 2009 - 17:33

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Försumbar = obetydlig. Ej märkbar. Huvudfrågan är om det är någon skillnad i snabbhet på telefonen och jag märker inte av någon som helst skillnad. Nu ska jag vara övertydlig när det gäller skillnaden: noll, zero, null, non, nothing. Kameran är bättre, men that's it.

Håller med er båda! Sitter själv i samma sits där jag personligen inte kan säga att jag märkte någon större skillnad, medan en polare till mig tycker att hans telefon har blivit hypersnabb. Så frågan är ju kanske om det är väldigt stor skillnad på telefonerna från grund.

Postad 28 januari 2009 - 18:14

Egil
  • Egil
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Någon med Smart Protect installerat som har uppdaterat ännu? :)

Postad 28 januari 2009 - 19:26

c-mannen
  • c-mannen
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Med tanke på att han skrev Tele2, och inte Telenor så blir jag förvirrad. Innan jag stoppade i mitt nya Sim-kort från 3 så testade jag med mitt gamla sim-kort från Telenor som är säkert två år gammalt. Hade inga som helst problem med det.

Jag såg också att han skrev Tele2. Tänkte bara att det kanske kunde vara samma problem. Mitt telenorkort var nog bara 2 år men det var stor skillnad i hur telefonen fungerade.

Redigerat av c-mannen, 28 januari 2009 - 19:27.

Postad 28 januari 2009 - 20:34

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Jag har märkt en ändring sen jag uppdaterade som jag tror inget noterat. Förr hade jag problem med att skärmen ändrade läge mellan stående och liggande så fort man råkade komma åt tangentbordet det minsta. Men efter uppdateringen så måste man nästan trycka ut/in den till hälften innan den skiftar läge.

Postad 28 januari 2009 - 20:38

Jesper K
  • Jesper K
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Jag har märkt en ändring sen jag uppdaterade som jag tror inget noterat. Förr hade jag problem med att skärmen ändrade läge mellan stående och liggande så fort man råkade komma åt tangentbordet det minsta. Men efter uppdateringen så måste man nästan trycka ut/in den till hälften innan den skiftar läge.

Stämmer bra! :)

/Jesper

Postad 28 januari 2009 - 21:34

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Nån som har en Volvo med USB ingång och har testat att ladda telefonen via denna?

Postad 28 januari 2009 - 22:37

Simeon
  • Simeon
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Har för mig att det hänt en gång tidigare, men inte säker. Nu hände det i alla fall, och det efter uppdateringen - telefonen låg på laddning när den började vibrera och sen inte ville sluta förrän jag lossade batteriet. Som ett epileptiskt anfall av värsta sort. Helt kontaktbar. Tror att det kom ett sms eller liknande, och det blev typ rundgång. Någon som erfarit något liknande?

Postad 28 januari 2009 - 22:41

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Du är för rolig du. Precis. Äntligen har du fattat! DU märker ingen skillnad. Men jag och andra gör det. Alltså märker vi tydligen mer än vad du gör. Alternativt att din telefon har sämre prestanda av någon anledning eller har någon datamässig korrupthet efter uppgradering som gör att den inte fungerar till 100% som den ska. Men det mest troliga är helt enkelt att DU bara inte märker saker som vi andra märker. Precis som du själv skrev nu. Tack! Men trots att du skriver att DU inte märker någon skillnad måste du direkt efter förtydliga att det inte är någon som helst skillnad. Hoppas det är en ondöig upprepning av din föregående förklaring i meningen precis innan. Och sen avslutar du med att kameran är bättre och att det är det enda som är bättre. När folk skrivit här inne om saker som är förändrade på si eller så sätt. Märkligt. Som sagt. Antingen skulle du passa oerhört dåligt som testare och är sanslöst dålig på att märka (små) skillnader eller så är det något vajsing med din telefon. Vi får väl, för din skull, hoppas på det sista. End of discussion. Jag filterar bort dina inlägg hädanefter för jag tycker bara du är jobbig när du ska gå emot majoriteten och påstå att det du har och upplever är det som gäller baserat på att du är en supermänniska. Det är komiskt. Lycka till!

PS. Det där med bluetooth och nersläckt skärm som sagt... Du verkar påstå att de som säger att det ska vara fixat eller åtminstone mycket bättre ljuger. Och pin-koden för simkort går att skriva in utan problem, time out, seghet och låsningar nu. En ###### skillnad. Märker du inte det så undrar jag om du ens har lyckats med uppgraderingen?

Håller med er båda! Sitter själv i samma sits där jag personligen inte kan säga att jag märkte någon större skillnad, medan en polare till mig tycker att hans telefon har blivit hypersnabb. Så frågan är ju kanske om det är väldigt stor skillnad på telefonerna från grund.

Finns ju en möjlighet. Men jag tror personligen att det är vi alla som är olika bara. Bryr oss olika mycket om olika saker och förtränger vissa saker samtidigt som vi förstärker vissa saker. Men bara för att vi gör så betyder det inte att det inte är några skillnader, bara att de är större eller mindre än vi kanske beskriver dem (det är inte alltid man får det man vill sagt helt rätt nerskrivet).

Postad 29 januari 2009 - 01:19

magi
  • magi
  • Forumräv

• 681 inlägg
  • 0
Citerar mig själv och hoppas på svar :)

Hej har ett lite problem som jag hoppas att de finns en lösning på.

Problemet är följande, efter att jag instalerat coreplayer så kan jag inte längre välja mp3 filer som ringsingnal/sms ton. Vet inte vad de beror på hoppas att någon har en lösning.

En annan fundering är kan man se på ericssons hemsida vilken version de är på mjukvaran så man vet när man behöver uppdatera

Tack på förhand

Postad 29 januari 2009 - 08:26

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Har nyss uppdaterat. Har märk det samma som dom flesta. Snabbare kamera, sanbbare uppstart framför allt så går det kvickare komma till rutan med PIN koden.
Men jag har ett bekymmer som jag hoppades skulle lösas men .......
Jag hade hoppats på skulle gå bättre är när man skall in i kalendern. Från det att man klickar på en datum eller en uppgift i den så kommer det fyrfärgade cirklen fram och ligger jobbar i 3-4 sekunder innan man kommer in i kalendern. Mycket frustrerande. Samma sak om när jag är inne i kalendern och skall hoppa fram till en annan datum. Samma väntetid innan jag ser begärd datum men utan cirkeln. Skulle bli mycket tacksam om någon har lösningen på detta.
Har ännu inte lagt in någon 3:dje parts program (TomTom, Spb, + lite annat smått och gott) men det skall bli under dagen.

Postad 29 januari 2009 - 08:42

tommydl
  • tommydl
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Hur gör man en total återställning av en telefon som man köpt begagnat (Om det alls går)? En hard reset återställer väl bara till den romversion som tidigare ägare ev. installerat? Vill alltså vara helt 100% på att ev. hackade roms och annat är helt borta från telefonen...

Postad 29 januari 2009 - 09:18

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Hur gör man en total återställning av en telefon som man köpt begagnat (Om det alls går)? En hard reset återställer väl bara till den romversion som tidigare ägare ev. installerat? Vill alltså vara helt 100% på att ev. hackade roms och annat är helt borta från telefonen...

Då får du själv flasha om den med en officiell SE-rom, det vill du nog ändå göra för att få senaste versionen.
Om den förra ägaren har lagt in en custom ROM så har han isf också bytt SPL, kolla här för info hur man återställer till original: http://forum.xda-dev...ad.php?t=431218

Redigerat av Golgo_13, 29 januari 2009 - 09:19.

Postad 29 januari 2009 - 09:57

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Har nyss uppdaterat. Har märk det samma som dom flesta. Snabbare kamera, sanbbare uppstart framför allt så går det kvickare komma till rutan med PIN koden.
Men jag har ett bekymmer som jag hoppades skulle lösas men .......
Jag hade hoppats på skulle gå bättre är när man skall in i kalendern. Från det att man klickar på en datum eller en uppgift i den så kommer det fyrfärgade cirklen fram och ligger jobbar i 3-4 sekunder innan man kommer in i kalendern. Mycket frustrerande. Samma sak om när jag är inne i kalendern och skall hoppa fram till en annan datum. Samma väntetid innan jag ser begärd datum men utan cirkeln. Skulle bli mycket tacksam om någon har lösningen på detta.
Har ännu inte lagt in någon 3:dje parts program (TomTom, Spb, + lite annat smått och gott) men det skall bli under dagen.

Har upptäckt en sak till: Vid Panel byte (gör inte detta vnligtvis men man måste ju testa) så tar det minst 5 minuter innan jag kan ställa in eller klicka mig vidare men sen händer allt som jag begärt på en och samma gång :) :)

Postad 29 januari 2009 - 10:15

Karl_P
  • Karl_P
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Behöver hjälp från några av snillena här på forumet.

Har installerat SPB Mobile Shell, fullversionen, alltså inte panelen.
Ska ge den en seriös chans nu tänkte jag.
Min fråga är hur man ställer in den bäst?

Ett par saker:
- Hur får jag den att ta över den vanliga kontakter och telefon? Nu får jag WM:s när jag trycker på telefonknappen.
- Hur får jag den att visa tabbarna i pocketplus eller mobile shell?
- Kan man få den att visa hur många mail som kommit på de olika mailkontona (om man har flera) på startskärmen?

Jag börjar med dessa frågor, men inte omöjligt jag återkommer med flera. :)

Tack på förhand!

Postad 29 januari 2009 - 11:04

gr8boy
  • gr8boy
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Flashade om min X1 till den senaste officiella romen!
Kan uppleva den lite rappare i vissa menyer.. men inget märkbart annars. Jämförde med min kollegas X1 som hade den gamla ROMen på mobilen...så körde vi lite panelbyten m.m samtidigt.. va ingen skillnad alls.

Så jag vet inte.. jag hade ingen problem med telefonen innan bytet.. så lite besviken blev jag nog allt hehe

//Johan

Postad 29 januari 2009 - 11:09

vasjpett
  • vasjpett
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Har haft 2 st. X1'or.
Bytte den första för den glappade för mycket i skärmen, och den jag har nu är några tiondelar segare gennerellt.
Inte mycket men det märks när man har jobbat med en som är något kvickare.

ska prova att uppdaera så får vi se vad som händer.

Postad 29 januari 2009 - 11:25

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Har haft 2 st. X1'or.
Bytte den första för den glappade för mycket i skärmen, och den jag har nu är några tiondelar segare gennerellt.
Inte mycket men det märks när man har jobbat med en som är något kvickare.

ska prova att uppdaera så får vi se vad som händer.

Det som jag kanske märker mest är väl att själva pinkodsregistreringen är snabbare för där ville den göra ett litet ryck innan man kunde knappa in pinkoden. Har suttit o tryckt på telefonen en hel del innan uppdateringen o även nu efteråt. Vissa saker kan upplevas snabbare men jag jämförde med kompisen X1 innan uppdateringen o då va min något snabbare faktiskt. Därav min fråga om det kan skilja mellan telefon som telefon och därmed uppfattas olika skillnader mellan va personer märker eller inte. Så här kom ju egentligen svaret att det kan skilja mellan telefonerna.

Märkte också att man efter uppdateringen har lite mindre minne :)

Flashade om min X1 till den senaste officiella romen!
Kan uppleva den lite rappare i vissa menyer.. men inget märkbart annars. Jämförde med min kollegas X1 som hade den gamla ROMen på mobilen...så körde vi lite panelbyten m.m samtidigt.. va ingen skillnad alls.

Så jag vet inte.. jag hade ingen problem med telefonen innan bytet.. så lite besviken blev jag nog allt hehe

//Johan

Är nog lite besviken jag med! Lite dumt kanske men man hade ju hoppats på en revolution i hastighet nästan :)

Redigerat av kewe, 29 januari 2009 - 11:22.

Postad 29 januari 2009 - 12:04

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Hmm tror jag noterat en sak till..........När man svarat vid inkommande samtal verkar det vara en viss fördröjning innan den andra har uppfattat att man svarat. Någon mer som uppfattat samma sak

Postad 29 januari 2009 - 12:45

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Ett par saker:
- Hur får jag den att ta över den vanliga kontakter och telefon? Nu får jag WM:s när jag trycker på telefonknappen.
- Kan man få den att visa hur många mail som kommit på de olika mailkontona (om man har flera) på startskärmen?

Tack på förhand!

Du kan inte få SPB att ta över telefonen för att den inte har någon telefonbit. SPBs kontakterna tror jag inte heller går att få som standard utan du får nå den via SPBs sista sida.

Du ställer in SPB via Inställningar -> System -> SPB Mobile shell. Där finns en flik som heter Tabs om det är det du letar efter. Under Advanced-fliken finns en Menu-knapp där kan du styra vad som skall synas under applikationssidan i SPB. Jag har t.ex. kryssat bort Organizer och lagt Messaging istället. Under messaging så kan du sen se dina olika mailklienter och hur många mail de fått vardera:
Bifogad fil  Capture001.JPG   8,62K   0 Antal nerladdningar

Postad 29 januari 2009 - 13:02

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Hmm tror jag noterat en sak till..........När man svarat vid inkommande samtal verkar det vara en viss fördröjning innan den andra har uppfattat att man svarat. Någon mer som uppfattat samma sak

Så har de varit på alla WM-mobiler jag haft under åren, man får vänta nån sekund innan man börjar prata helt enkelt.

Postad 29 januari 2009 - 13:12

Jesper K
  • Jesper K
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Ett irriterande fenomen som dykt upp efter uppdateringen är att när skärmen varit släckt ett tag och man väcker telefonen så hamnar man som vanligt på Idag-skärmen. Men när man sedan klickar någonstans på skärmen så hamnar man (oftast inte alltid) på "panelväljarbilden" där panelerna visas som miniatyrer och inte i det programmet eller på den menyn man valt.

Otrolig störande..!
Någon annan som råkat ut för detta?

Har letat igenom inställningarna men hittar inget om detta.

/Jesper

Postad 29 januari 2009 - 13:40

Jesper K
  • Jesper K
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Ett irriterande fenomen som dykt upp efter uppdateringen är att när skärmen varit släckt ett tag och man väcker telefonen så hamnar man som vanligt på Idag-skärmen. Men när man sedan klickar någonstans på skärmen så hamnar man (oftast inte alltid) på "panelväljarbilden" där panelerna visas som miniatyrer och inte i det programmet eller på den menyn man valt.

Otrolig störande..!
Någon annan som råkat ut för detta?

Har letat igenom inställningarna men hittar inget om detta.

/Jesper

Problem solved..
Det är när man väcker den med "X-panels" -knappen detta inträffar.
En förändring efter uppdateringen iaf..

/Jesper

Postad 29 januari 2009 - 13:57

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Jag redigerar lite i citatet, det blir så långt inlägg annars:

Du är för rolig du. Precis. Äntligen har du... bla bla...av någon anledning...bla bla...det mest troliga är helt enkelt...bla bla...ondöig upprepning...bla bla...du passa oerhört dåligt som testare...bla bla... End of discussion...bla bla...[var det inte "end"?]...bort dina inlägg...bla bla...gå emot majoriteten...bla bla ...Det är komiskt. Lycka till!

PS. Det där...bla bla... påstå...bla bla...problem...bla bla...skillnad....bla bla...lyckats med uppgraderingen? [är det "end" nu?]

Finns ju en möjlighet...[tydligen inte "end" ännu]...jag tror...bla bla...vi förstärker vissa saker...bla bla...större eller mindre...bla bla....det är inte alltid man får det man vill sagt helt rätt nerskrivet. [Phew!]

Det kan ju också vara så att det är en försumbar skillnad mellan den gamla och nya mjukvaran.
Vilket jag uppenbarligen inte är ensam om att uppleva.

Redigerat av Veritas, 29 januari 2009 - 13:59.

Postad 29 januari 2009 - 14:34

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Du kan inte få SPB att ta över telefonen för att den inte har någon telefonbit. SPBs kontakterna tror jag inte heller går att få som standard utan du får nå den via SPBs sista sida.

Du ställer in SPB via Inställningar -> System -> SPB Mobile shell. Där finns en flik som heter Tabs om det är det du letar efter. Under Advanced-fliken finns en Menu-knapp där kan du styra vad som skall synas under applikationssidan i SPB. Jag har t.ex. kryssat bort Organizer och lagt Messaging istället. Under messaging så kan du sen se dina olika mailklienter och hur många mail de fått vardera:
Bifogad fil  Capture001.JPG   8,62K   0 Antal nerladdningar

Jag vill oxå kunna se hur många mail jag har fått på dom olika kontona. Jag lyckas inte med ovanstående.
Det ända sättet jag hittat är programs/office/meddelande och här kan jag se hur många det finns från varje konto.
Stänger jag SPb menu så kan jag se mailen uppdelade på orginal start panel. Frustreande.

Postad 29 januari 2009 - 16:25

miskomarko
  • miskomarko
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
vart laddar man ner den hrä nya uppdateringen alla sanckar om nu? Är det en uppdatering från SE eller är det nån nörd som har snickrat ihop den själv?

Postad 29 januari 2009 - 17:48

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Jag redigerar lite i citatet, det blir så långt inlägg annars:

Det kan ju också vara så att det är en försumbar skillnad mellan den gamla och nya mjukvaran.
Vilket jag uppenbarligen inte är ensam om att uppleva.

Haha, ägd.
Jag håller med dig, Veritas.

Postad 29 januari 2009 - 19:25

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Jag vill oxå kunna se hur många mail jag har fått på dom olika kontona. Jag lyckas inte med ovanstående.
Det ända sättet jag hittat är programs/office/meddelande och här kan jag se hur många det finns från varje konto.
Stänger jag SPb menu så kan jag se mailen uppdelade på orginal start panel. Frustreande.

Fortsätter med bildspelet :) . När jag går in i Inställningar -> System Fliken och väljer SPB Mobile Shell ikonen så får jag upp nedan. Jag bläddrar mig fram bland flikarna i underkant tills jag kommer till Advanced. Där klickar jag på menu-knappen (inringat med rött).
Bifogad fil  bild1.JPG   10,33K   0 Antal nerladdningar

Under denna knappen finns följande träd. Jag avmarkerar Organizer (eftersom det endast kan visa 6 stycken måste man välja bort något) och markerar i Messaging. Sedan väljer jag att flytta messaging uppåt genom att trycka messaging-ordet tills det kommer upp en meny.
Bifogad fil  bild2.JPG   8,06K   0 Antal nerladdningar

När jag gjort detta får jag upp denna på min applikationsida i SPB Mobile shell. Går jag in i Messaging så finns det en submeny som heter E-mail. Där under hittar jag mina e-postadresser.
Bifogad fil  bild3.JPG   14,68K   0 Antal nerladdningar

Jag har följande version av SPB:
Bifogad fil  bild4.JPG   12,53K   0 Antal nerladdningar

Postad 29 januari 2009 - 22:36

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag har tidigare haft problem med att få Voice Commander att fungera med mitt headset HBH-IS800.
Det gick inte att aktivera VC från headsetet.

Efter uppdateringen fungerar det bra. Men om det var fel på installationen tidigare och det har rättats till vid en nyinstallation vet jag inte.

Däremot fungerar Bluetooth nu efter uppdateringen.

Postad 30 januari 2009 - 10:47

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Ett par saker:

Tack på förhand!

Jag har ställt in så att menyerna längst ner till höger resp. vänster i "Today" är t.ex. contacts. Så när jag ska ringa trycker jag bara där. Behöver inte gå in med telefonluren för att ringa.

Problem solved..
Det är när man väcker den med "X-panels" -knappen detta inträffar.
En förändring efter uppdateringen iaf..

/Jesper

Skumt. Om jag släcker min skärm och trycker på X-knappen händer inget och gjorde inte innan uppdateringen heller.

Postad 30 januari 2009 - 10:51

DIFference
  • DIFference
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Haha, ägd.
Jag håller med dig, Veritas.

Shit va mogen du är. :)

Veritas är inte ensam om att tycka att skillnaderna är så små att de inte märks, nej. Men det är än fler som märker skillnader. Och jag förstår inte hur Veritas m.fl. inte kan märka hur mycket bättre och snabbare lösenordsinskrivningen (pin-koden) vid uppstart är. Man måste vara efterbliven eller liknande för att inte märka det. Summa sumarum. Det finns MINSTA en STOR skillnad och det är väl anledning nog att uppgradera. Fast ni kanske är så dumma att ni inte kör med pin-kod aktiverad, och därmed inte märkt detta. Sen finns det ju som sagt ett par stora tekniska skillnader till förutom snabbhet i menyer (som inte ni märker). Plus att folk nämnt att vissa helt enkelt har slöare telefoner, det kanske inte märks alls lika mycket på dem? Men ska de som har snabbare telefoner kallas lögnare då bara för att de har haft turen att få snabbare telefoner som adapterar uppgraderingen bättre? Helt otroligt.

Redigerat av DIFference, 30 januari 2009 - 10:52.

Postad 30 januari 2009 - 13:25

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som upplever Kalendern seg efter uppdateringen?
Klickar jag på ett tex datum så tar det säkert 5 sekunder innan den kommer upp och minst 5 till innan jag kan göra något. :)

Postad 30 januari 2009 - 13:47

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Shit va mogen du är. :)

Veritas är inte ensam om att tycka att skillnaderna är så små att de inte märks, nej. Men det är än fler som märker skillnader. Och jag förstår inte hur Veritas m.fl. inte kan märka hur mycket bättre och snabbare lösenordsinskrivningen (pin-koden) vid uppstart är. Man måste vara efterbliven eller liknande för att inte märka det. Summa sumarum. Det finns MINSTA en STOR skillnad och det är väl anledning nog att uppgradera. Fast ni kanske är så dumma att ni inte kör med pin-kod aktiverad, och därmed inte märkt detta. Sen finns det ju som sagt ett par stora tekniska skillnader till förutom snabbhet i menyer (som inte ni märker). Plus att folk nämnt att vissa helt enkelt har slöare telefoner, det kanske inte märks alls lika mycket på dem? Men ska de som har snabbare telefoner kallas lögnare då bara för att de har haft turen att få snabbare telefoner som adapterar uppgraderingen bättre? Helt otroligt.

Det här är ett diskussionsforum så du får räkna med att bli emotsagd! Du har inte ensamrätt att få återge vad du tycker om t ex uppdateringen, det handlar inte om att kalla någon "lögnare", vi måste dock få ha en annan åsikt.

Jag tycker inte att du ska använda ordet "mogen" när du bara några rader senare kallar de som inte har samma uppfattning som dig för "efterblivna" och "dumma".

Du sade f ö att du skulle filtera bort mina inlägg så du slipper se dem, jag hoppas du står vid ditt ord.

Postad 30 januari 2009 - 14:15

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Någon som hört om det kommer att, eller finns, något sätt att geo-tagga sina foton? Jag menar, vi har ju vad som krävs... kamera, gps.

Edit: Svarar mig sjäv.. hittade www.locr.com. Har inte hunnit testa det ute med GPS-koppling än, men installationen av programmet funkade och man kunde ta bilder med det.. återkommer när jag testat med GPS-koppling.

Man kan registrera sig på sidan och ladda upp 100mb gratis... men man behöver inte regga sig för att fota bilderna med GEO-tagg.

//joel

Redigerat av joel80, 30 januari 2009 - 14:51.

Postad 30 januari 2009 - 14:41

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Kan ni inte lägga av med gnabbandet snart? I och för sig så är det imponerande att vi nästan kom upp i 5000 inlägg innan det sjönk till denna nivån! Kanske är allt uttömt och färdigbehandlat nu?

Postad 30 januari 2009 - 14:56

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Kan ni inte lägga av med gnabbandet snart? I och för sig så är det imponerande att vi nästan kom upp i 5000 inlägg innan det sjönk till denna nivån! Kanske är allt uttömt och färdigbehandlat nu?

Håller helt klart med dig.
Låt detta forum vara en plats för frågor och hjälpsamma svar.
:)

Postad 30 januari 2009 - 14:59

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Just ja! En till småirriterande sak efter att man har gjort en hard-reset! Bild-nummerna blir nollställda och allt blir en enda röra på minneskortet om man har gamla bilder kvar. Jag har letat i registret men är lite vilsen där... finns det något sätt att lura/ändra kameraprogrammet så det tror att man är på ett visst nummer?

//Joel

Postad 30 januari 2009 - 15:48

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Inte mej emot. Jag har inte kallat någon efterbliven eller dum, bara försökt ge min syn på den nya mjukvaran.

Postad 30 januari 2009 - 18:27

kronowski
  • kronowski
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tjena!

Efter flera veckor utan problem har min Xperia börjat tappa bort GSM-nätet. (Eller är det 3G-nätet?) Jag upptäcker det när jag slår på telefonen från standby-läge, det visar sig då att den inte har någon täckning längre.

Att slå av och på telefonfunktionen i Comm Manager hjälper inte, däremot så hälpte det senast att gå in och ur flygläge. Annars har jag startat om telefonen för att få igång nätet.

Vad som orsakar felet vet jag inte, har inte lyckats framkalla det utan märker det först när jag inte använt telefonen en tid.
Märkligt är att när den har tappat GSM-nätet så kan den ändå koppla upp det mobila bredbandet.

NÅgon annan som stött på detta? Själv har jag tele2 om det är till någon hjälp.

Postad 30 januari 2009 - 19:12

Bucht
  • Bucht
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej

Jag skulle vilja fråga en sak angående today panelen. Jag instllerade nyligen SPB Mobile Shell (fullversionen) men avinstallerade det samma inom samma timme. Även fast jag har avinstallerat programmet så står "Spb Menu" kvar längt ner till höger på today panelen, hur ändrar jag så jag får bort detta?

Postad 30 januari 2009 - 19:59

Unregistered9beb3632
  • Unregistered9beb3632
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej

Jag skulle vilja fråga en sak angående today panelen. Jag instllerade nyligen SPB Mobile Shell (fullversionen) men avinstallerade det samma inom samma timme. Även fast jag har avinstallerat programmet så står "Spb Menu" kvar längt ner till höger på today panelen, hur ändrar jag så jag får bort detta?

Starta om telefonen..

Postad 30 januari 2009 - 21:31

Bucht
  • Bucht
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Starta om telefonen..

... Jag har testat det såklart. Det fungerade givetvis inte.

Postad 31 januari 2009 - 00:38

khaan
  • khaan
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0
Har fått lite märkligheter sedan jag bytte från Telenor till Telia. Plötsligt vill varken Fring eller eposten lira, ingen av dessa lyckas koppla upp sig (epost kör jag via imap). Däremot fungerar det utmärkt att surfa via opera, streama musik via CorePlayer och att använda mobilen som modem.
Någon som har en aning om vad det kan vara? Jag har två anslutningar i mobilen,
"Telia Online" och "Telia MMS".

Postad 31 januari 2009 - 00:53

Bucht
  • Bucht
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Har fått lite märkligheter sedan jag bytte från Telenor till Telia. Plötsligt vill varken Fring eller eposten lira, ingen av dessa lyckas koppla upp sig (epost kör jag via imap). Däremot fungerar det utmärkt att surfa via opera, streama musik via CorePlayer och att använda mobilen som modem.
Någon som har en aning om vad det kan vara? Jag har två anslutningar i mobilen,
"Telia Online" och "Telia MMS".

Jag hade också det här problemet, jag löste det genom att gå inställningar - anslutningar - anslutningar - "ställ in min proxyserver" - och sedan bocka av "den här enheten ansluter till internet via en proxyserver".

Sedan ska utgående e-post vara inställt på "mail1.telia.com".

Hoppas detta ska fungera.

PS: Sedan jag uppdaterade till nya mjukvaran så känner inte min dator av telefonen då jag ansluter via "Diskenhet" (dvs inte ActiveSync), ngn som har en aning om vad detta kan bero på?

Postad 31 januari 2009 - 10:15

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Någon som kan rekommendera någon resehögtalare som är lätt att ta med sig och som ger bra ljud?

Finns det ngt separar ljudinställningspgm som kan användas oberoende av spelare?

Tacksam för tips.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.