* Officiell tråd iPhone 4 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 05 maj 2011 - 11:44
Postad 05 maj 2011 - 11:46
Postad 05 maj 2011 - 12:13
Ironisk?Usch, efter att ha läst artikeln Ironse länkar till sålde jag min iPhone. Aldrig mer Apple!!!!!!!!!!!!!!
Postad 05 maj 2011 - 12:19
Hoppas att du inte har en SE eller HP heller då länk
Det finns mycket oegentligheter med elektroniktillverkningen vilket givetvis är fel men det har ju uppdagats i alla branscher ikea hade barnarbetare i sydostasien osv. Men ingen diskussion som jag anser man behöver ta här. Letar man lite så lär du hitta saker som uppdagats hos alla tillverkare i stort sett. Hade du framfört detta om det var en produkt du själv gillade eller handlar det bara om ett hat mot iphone?
Det som skiljer är att Apple har 1 telefon och den är SVINDYR till förhållande vad slavarbetarna får!
Postad 05 maj 2011 - 12:27
Men nu får du fan ge dig!Det som skiljer är att Apple har 1 telefon och den är SVINDYR till förhållande vad slavarbetarna får!
Svindyr? Tycker jag inte, det får stå för dig. Och hur mycket "slavarbetarna" får vet väl inte du eller du äger kanske fabriken där de jobbar?
Dessutom har inte Apple bara 1 telefon.
Om du inte vill ha en iPhone eller någon annan Apple-pryl varför är du då här i denna tråden? Kan du svara på den frågan?
Sprid din Apple-Propaganda någon annanstans TACK!
Redigerat av Hampuz, 05 maj 2011 - 12:28.
Postad 05 maj 2011 - 13:12
Det som skiljer är att Apple har 1 telefon och den är SVINDYR till förhållande vad slavarbetarna får!
Genomsnittlig lön för slavar : ~0kr (men inte 0)
Pris för en iphone : 6500 kr
Förhållandet mellan priset på iphone till vad slavarna tjänar 6500 / ~0 = Infinity.
Jepp, den är svindyr i fårhållande till vad slavarbetarna får.
Postad 05 maj 2011 - 13:43
Så nu släpper vi den diskussionen.
Postad 05 maj 2011 - 13:50
Postad 05 maj 2011 - 14:29
De som testat den nya uppdateringen, märker ni någon skillnad i batteriförbrukningen?
Märker ingen större skillnad (kanske något bättre) men jag hade inga bekymmer med batteritiden i föregående version.
Postad 05 maj 2011 - 15:15
Den nya nu är väl bara så telefonen inte sparar vart man är? eller?De som testat den nya uppdateringen, märker ni någon skillnad i batteriförbrukningen?
Postad 05 maj 2011 - 20:36
Postad 06 maj 2011 - 06:40
Postad 06 maj 2011 - 08:52
Man tycker det borde finnas iaf.
Om det är nåt iphone är dåligt på så är det att användas som telefon

Redigerat av maximm, 06 maj 2011 - 08:53.
Postad 06 maj 2011 - 09:06
Har också funderat på det med tyst signal men jag vill ju att det skall gå till en telefonsvarare så att jag kan lämna ett meddelande. Finns ju en app där man kan lämna ett meddelande att man ringer inom en viss tid men då går samtalet ändå fram till luren och det vill jag inte!Låter som en bra ide. Finns kanske jailbreakat? Ett alternativ kan ju vara att sätta en helt tyst ringsignal på samtal man inte vill ha, och en annan på familjen, men detta blir ju segt om man vill ändra ofta hmm.
Man tycker det borde finnas iaf.
Om det är nåt iphone är dåligt på så är det att användas som telefon
Postad 06 maj 2011 - 10:08
Postad 06 maj 2011 - 19:02
Postad 08 maj 2011 - 18:14
Såg att en här på minhembio hade den som klocka, Nutty. https://www.minhembi...y/290949#361592
klockan han har på där vid dockningen i det där albumet, någon som vet vad den heter?

Postad 08 maj 2011 - 21:25

Fick som första träff nån "bigflipclock"free.
Det ser iaf ut som den du söker..
Postad 09 maj 2011 - 22:20
Drar till Polen imorgon och vill inte komma hem med räkningar för miljoner! Hur gör jag för att stänga av mobildata HELT på min iPhone? Ändra i APN eller?
Tacksam för svar

Postad 09 maj 2011 - 22:52
Sökte på "big clock" i App Store
![]()
Fick som första träff nån "bigflipclock"free.
Det ser iaf ut som den du söker..
tackar så hemskt mycket! du har nog rätt, det ser ut som den! visste att man kunde lita på att få svar av er här

Postad 10 maj 2011 - 07:01
Är det inte bara att stänga av "Data-roaming" och "Mobildata", alt. också "Aktivera 3G"??Tjena!
Drar till Polen imorgon och vill inte komma hem med räkningar för miljoner! Hur gör jag för att stänga av mobildata HELT på min iPhone? Ändra i APN eller?
Tacksam för svar
Postad 10 maj 2011 - 07:47
Postad 10 maj 2011 - 07:59
Är det inte bara att stänga av "Data-roaming" och "Mobildata", alt. också "Aktivera 3G"??
Ok, tack så mycketJag brukar stänga av data roaming och lägga till nån bokstav på APN:en för att vara säker.

Postad 10 maj 2011 - 16:27
Ingen annan som känner igen det? Är det verkligen bara jag som har detta problem?
Vad ska man i så fall göra åt det?
Redigerat av ansgar, 13 maj 2011 - 09:57.
Postad 10 maj 2011 - 16:32
Skype menar jag ju! Vad tror ni?Undrar vad som händer nu när MS har köpt Spotify? Vad tror ni?
Postad 10 maj 2011 - 18:13
Postad 10 maj 2011 - 19:06
Finns det någon app eller program så att jag kan ändra ui i iphonen. Typ färg på menyer, ikoner och annat dyligt.
Det är nog jailbreak du vill ha..

Redigerat av madness74, 10 maj 2011 - 19:07.
Postad 10 maj 2011 - 21:20
Postad 12 maj 2011 - 18:36
Postad 12 maj 2011 - 18:50
Tack så mycket!!! Trodde inte BT fungerade då men det gör det ju! Detta betyder att jag kan använda BT på flyget då!!Sätt den i flygplansläge och slå sedan på Wifi.
Postad 13 maj 2011 - 09:51
Det är ju upp till dig om du vill bry dig om det men många flygbolag (exempelvis SAS) tillåter inte några aktiva radiosändare under flygning.Tack så mycket!!! Trodde inte BT fungerade då men det gör det ju! Detta betyder att jag kan använda BT på flyget då!!
Postad 13 maj 2011 - 10:00
Jag vänder frågan. Kan ni skriva inlägg här med er iPhone? Utan problem? Vart kan man vända sig om man har sådana tekniska problem?Som jag skrivit tidigare har jag problem med att skriva inlägg här från min iPhone. Jag får inte upp tangentbordet när jag klickat på citera eller svara.
Ingen annan som känner igen det? Är det verkligen bara jag som har detta problem?
Vad ska man i så fall göra åt det?
Tacksam för svar
Redigerat av ansgar, 13 maj 2011 - 10:03.
Postad 13 maj 2011 - 10:03
Jag vet det, det var mest på skämt. Blev faktiskt lite förvånad att går att slå på wifi och BT när flightmode är aktiv. Anledningen till min fråga från början var ett önskemål att stänga av telefonfunktionen men ändå kunna använda övriga funktioner.Det är ju upp till dig om du vill bry dig om det men många flygbolag (exempelvis SAS) tillåter inte några aktiva radiosändare under flygning.
Postad 13 maj 2011 - 10:08
Har inga problem att använda telefonen här!Jag vänder frågan. Kan ni skriva inlägg här med er iPhone? Utan problem? Vart kan man vända sig om man har sådana tekniska problem?
Tacksam för svar
Postad 13 maj 2011 - 10:35
Ja! Trycker på svara eller citera, får upp inloggningen med förifyllda uppgifter, loggar in och får upp rutan. Inga som helst problem.Hur gör du då? Använder du Safari?
Postad 13 maj 2011 - 11:38
Fast det finns faktiskt en del flygbolag som specifikt tillåter BT under flygning (ej start och landning), exempelvis British Airways. Och andra som tillåter wifi och t o m har wifi-service ombord.Jag vet det, det var mest på skämt. Blev faktiskt lite förvånad att går att slå på wifi och BT när flightmode är aktiv. Anledningen till min fråga från början var ett önskemål att stänga av telefonfunktionen men ändå kunna använda övriga funktioner.
Postad 13 maj 2011 - 11:51
Ja, då finns det ju inställningsmöjligheter för alla varianter. Svårt för flygpersonalen att kontrollera om de skulle vilja förstås. Undrar hur pass stor risk det är för störningar egentligen? Om det vore någon risk över huvud taget så borde det ju vara större kontroll.Fast det finns faktiskt en del flygbolag som specifikt tillåter BT under flygning (ej start och landning), exempelvis British Airways. Och andra som tillåter wifi och t o m har wifi-service ombord.
Postad 13 maj 2011 - 16:52
Postad 13 maj 2011 - 19:00
Du behöver inte göra något i t.ex. iPhonen. Finns det en Airplayenhet i närheten så dyker det upp en knapp i t.ex. bildvisaren på iPhonen!
Vill du testa funktionen och inte har någon mottagare så finns det ett hack från Erica Sadun som gör om din Mac till en mottagare. Är lite buggig senast jag testade den - då den endast fixade bilder.
Hittas här: http://ericasadun.com/ftp/AirPlay/
Edit: Testade precis senaste versionen av Airplayer från Erica Sadun och nu fixar den bilder och video riktigt bra. Dock inte musik ännu.
Redigerat av Whopper, 13 maj 2011 - 19:07.
Postad 18 maj 2011 - 21:07
Undrar varför det inte fungerar hos mig då? Det kommer inte fram nåt tangentbord så jag kan inte skriva. I vissa lägen funkar det som t.ex. centrera och snabbredigering. Jag får inte upp nån inöoggning heller, kan et vara det som är felet?Ja! Trycker på svara eller citera, får upp inloggningen med förifyllda uppgifter, loggar in och får upp rutan. Inga som helst problem.
Postad 19 maj 2011 - 06:20
Vad händer när du klickar på t.ex svara då? Ingenting? Får du inte upp textrutan? Tangentbordet kommer ju fram efter att man klickat i textrutan.Undrar varför det inte fungerar hos mig då? Det kommer inte fram nåt tangentbord så jag kan inte skriva. I vissa lägen funkar det som t.ex. centrera och snabbredigering. Jag får inte upp nån inöoggning heller, kan et vara det som är felet?
Postad 19 maj 2011 - 12:45
Postad 19 maj 2011 - 14:00
Snabbsvara fungerar men inte citera och svara. Då får jag upp textrutan men det går inte att skriva i den. Om jag sen trycker på centrera får jag upp en ny ruta som jag kan skriva i. Då blir det som i det här inlägget!
Vad händer när du klickar på t.ex svara då? Ingenting? Får du inte upp textrutan? Tangentbordet kommer ju fram efter att man klickat i textrutan.
Postad 19 maj 2011 - 15:29
Skumt! Var hittar du "centrera" förresten?Snabbsvara fungerar men inte citera och svara. Då får jag upp textrutan men det går inte att skriva i den. Om jag sen trycker på centrera får jag upp en ny ruta som jag kan skriva i. Då blir det som i det här inlägget!
Postad 19 maj 2011 - 15:44
Till vänster om rutan "svara". Där ligger några snabbval. Har du ingen så får du klicka på växla sidopanel på/av nere till vänster i ramen
Skumt! Var hittar du "centrera" förresten?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar