Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 01 March 2017 - 08:51
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Hej marnilss
Vilka kanaler är det som du har problem att göra serieinspelningar på?
Tyvärr har jag ingen information om 5.1 ljud på hyrfilmerna, ska lyfta frågan och så återkommer jag till dig.
Mvh
Niklas
En upp på avsaknaden 5.1-ljud =(
Vad det gäller serieinspelningar har jag också märkt att det inte fungerar tillfredsställande. Det kan vara helt random, helt plötsligt lägger serieinspelningarna bara av. Ett annat problem är att när vissa serier har ett uppehåll som t.ex. Walking dead så hämtas inte den serien upp igen när serien börjar gå igen efter några månader. Lätt att missa att serien börjat visas igen =(
Numera så får man ha den örnkollen på serieinspelningarna som man inte vill.
Postad 01 March 2017 - 08:58
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Vad det gäller serieinspelningar har jag också märkt att det inte fungerar tillfredsställande. Det kan vara helt random, helt plötsligt lägger serieinspelningarna bara av. Ett annat problem är att när vissa serier har ett uppehåll som t.ex. Walking dead så hämtas inte den serien upp igen när serien börjar gå igen efter några månader. Lätt att missa att serien börjat visas igen =(
Jag minns att jag kontaktade cd om samma sak för kanske ett år sen och då spelade icke-hd kanaler bara in 4 avsnitt fick jag till svar. Detta gällde 5720 boxen. Men jag spelade in hela Wayward pines s..02 och american gothic från fox när de sändes och de gick bra. Fox är ju inte hd som bekant.
Till CD. Våra grannländer har fox hd. Varför inte vi?
Postad 01 March 2017 - 10:18
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Jag minns att jag kontaktade cd om samma sak för kanske ett år sen och då spelade icke-hd kanaler bara in 4 avsnitt fick jag till svar. Detta gällde 5720 boxen. Men jag spelade in hela Wayward pines s..02 och american gothic från fox när de sändes och de gick bra. Fox är ju inte hd som bekant.
Till CD. Våra grannländer har fox hd. Varför inte vi?
Hej Askungen!
Våra kanaler skiljer sig mellan länderna då vi har olika rättigheter och utbud, och Fox HD har vi inte för tillfället. Men vi har noterat ditt önskemål. Hoppas det svarade på din fråga. Vänligen Therese
Postad 02 March 2017 - 08:02
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag upplever samma problem som dig hugeman. Detta har varit under en längre period så jag brukar kolla av med jämna mellanrum när det kommer nya avsnitt om det t.ex. varit uppehåll i en serie ett tag. Men det är så lätt att missa och hade varit väldigt skönt om man kunde lita på serieinspelningarna.
Jag har dessutom problem med att ibland när jag spelar in vissa serier och väljer att ta serieinspeling utav senaste säsongen så kan den ta med sig sändningar ifrån äldre säsgonger. Ibland kan jag även få problem med att ifall jag sätter serieinspelning på senaste säsongen så tar den med sig reprisen också.
Postad 02 March 2017 - 19:25
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Motors TV har fått nytt namn Motorsport.tv Och fått 1920x1080i upplösning från tidigare märkliga 1440x1080i
https://motorsport.tv/
Postad 02 March 2017 - 21:08
marnilss
-
marnilss
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hej marnilss
Vilka kanaler är det som du har problem att göra serieinspelningar på?
Tyvärr har jag ingen information om 5.1 ljud på hyrfilmerna, ska lyfta frågan och så återkommer jag till dig.
Mvh
Niklas
Det verkar gälla alla kanaler. Jag har sett det med Svt 1 & 2, Tv3, Tv4, kanal 5, kanal 11, BBC Brit bla.
Postad 02 March 2017 - 23:05
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Jag gillar den nya kanalhus. Bra gjort. Nu är det bara att fylla den med t.ex Sy-Fy,ABC HBO mm.
Postad 03 March 2017 - 19:34
marnilss
-
marnilss
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Det verkar gälla alla kanaler. Jag har sett det med Svt 1 & 2, Tv3, Tv4, kanal 5, kanal 11, BBC Brit bla.
Lägg till Tv10 ☹
Serieinspelning på Jay Lenos garage. Spelade in avsnitt 3 förra fredagen. Idag (annan tid) så spelar den inte in avsnitt 4.
Efter att ha missat början så ser jag att det går i repris den 5:e, alltså lägger jag en serieinspelning på den. Vad gör den då, jo den börjar även spela in resten av dagens program . Alltså har någon skapat ny serie på dagens avsnitt OCH reprisen på söndag! Undrar vad som händer nästa fredag...
Ta bort serieinspelningsfunktionen om ni inte kan få den att fungera! Då blir man inte lurad att tro den fungerar, och sen bli förbannad när den inte gör det!!!!
Redigerat av marnilss, 03 March 2017 - 19:36.
Postad 03 March 2017 - 21:50
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Vad tröttsam Canal Digital To Go är. Tänkte se lite fotboll på Eurosport 2, men lyckades inte få igång sändningen på laptoppen och en bild som hackar på paddan. Gav upp och gick över till brittisk fotboll på Viaplay i stället då det fungerar perfekt på laptoppen. Är det bara jag som har problem med livesändningar på Canal?
Postad 04 March 2017 - 11:10
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Ni som använder en Android-TV:
Jag rekommenderar att använda "TV app repo" från Play Store på TVn för att få Canal-digital appen startbar och synlig bland övriga appar på hem-skärmen. Det andra alternativet att använda "Sideload Launcher" är mycket rörigare tycker jag.
... I väntan på att Canal-digital ska få tummen ur att göra de få tillägg som behövs i Android appen.
https://youtu.be/anJtq2rtrA8
Redigerat av Vispen74, 04 March 2017 - 12:16.
Postad 09 March 2017 - 17:23
Saftsvalle
-
Saftsvalle
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
I satellitboxen, canal digital appen i Samsung tvn samt canal digital appen i xbox one så kan jag se disney on demand filmerna men när jag kör appen i min android lur så får jag bara upp meddelandet att jag måste uppgradera mitt abonnemang. Hur kommer detta sig? Jag har familjepaketet.
Postad 10 March 2017 - 09:25
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
I satellitboxen, canal digital appen i Samsung tvn samt canal digital appen i xbox one så kan jag se disney on demand filmerna men när jag kör appen i min android lur så får jag bara upp meddelandet att jag måste uppgradera mitt abonnemang. Hur kommer detta sig? Jag har familjepaketet.
Hej
Testa rensa cacheminnet på vår app
Inställningar / Allmänt / Programhanterare / Leta upp canal digital appen / Töm cache
Och testa igen
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 10 March 2017 - 09:31.
Postad 10 March 2017 - 14:11
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2261 inlägg
Några nyheter om när man kan se live-teve i appen på Tizen (Samsung)? Ser ut som den har uppdaterats nyligen, men fortfarande ingen möjlighet till live...
Postad 10 March 2017 - 14:36
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Några nyheter om när man kan se live-teve i appen på Tizen (Samsung)? Ser ut som den har uppdaterats nyligen, men fortfarande ingen möjlighet till live...
Hej peppelito
Live-tv till samsung är på gång, förhoppningsvis har vi mer info i slutet av nästa vecka.
Mvh
Niklas
Postad 11 March 2017 - 10:15
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
904 inlägg
jag är kund hos canal digital och har familjekanalerna. men vill titta på hockey då måste man ha hela sportkanalerna. 430 kr tycker det är dyrt.
Postad 11 March 2017 - 21:37
Saftsvalle
-
Saftsvalle
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Hej
Testa rensa cacheminnet på vår app
Inställningar / Allmänt / Programhanterare / Leta upp canal digital appen / Töm cache
Och testa igen
Mvh
Niklas
Har rensat cache men det fungerar fortfarande inte. Jag har även appen i min Samsung galaxy tab 4 med android och disney filmerna fungerar inte där heller. Alla filmer har en hänglås symbol och klickar man på filmen kommer det upp en ruta att jag måste uppgradera mitt abonnemang. Övrig Live tv, serier mm fungerar dock i appen.
Postad 12 March 2017 - 08:06
Unregisteredc7a69f7f
-
Unregisteredc7a69f7f
-
Rookie
-
3 inlägg
Vispen74, har du nån tillförlitlig sida du rekommenderar för apk:n till CD? Tänkte försöka få in den i vår Philips...
Fråga 2 riktad till CD; när ska ni uppdatera sändningarna så de är av kvalitet? Testade en gratis version av IPTV och JÖSSES vilken kvalitetsskillnad på ALLA era kanaler, vill man behålla kunder är det detta ska man erbjuda! Om nu "piratsidorna" kan lösa det så enkelt med krispig och klar bild på så gott som alla kanaler, till och med 7an som är så nerskalad annars att man undrar om den kanalen egentligen borde finnas och bara frammanar huvudvärk?
Postad 13 March 2017 - 16:24
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Har rensat cache men det fungerar fortfarande inte. Jag har även appen i min Samsung galaxy tab 4 med android och disney filmerna fungerar inte där heller. Alla filmer har en hänglås symbol och klickar man på filmen kommer det upp en ruta att jag måste uppgradera mitt abonnemang. Övrig Live tv, serier mm fungerar dock i appen.
Hej
Skicka oss ett PM med ditt kundnummer så får vi kolla hur det ser ut i vårat system. För att få access till filmerna från Disney så måste du ha familjepaketet.
Mvh
Niklas
Postad 13 March 2017 - 16:29
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Vispen74, har du nån tillförlitlig sida du rekommenderar för apk:n till CD? Tänkte försöka få in den i vår Philips...
Fråga 2 riktad till CD; när ska ni uppdatera sändningarna så de är av kvalitet? Testade en gratis version av IPTV och JÖSSES vilken kvalitetsskillnad på ALLA era kanaler, vill man behålla kunder är det detta ska man erbjuda! Om nu "piratsidorna" kan lösa det så enkelt med krispig och klar bild på så gott som alla kanaler, till och med 7an som är så nerskalad annars att man undrar om den kanalen egentligen borde finnas och bara frammanar huvudvärk?
Hej Aouse
Vilka sändningar är det du menar? är det via webb, surfplatta eller direkt i box? Och vilka sändningar är det du jämför med som du upplever är bättre?
Mvh
Niklas
Postad 13 March 2017 - 17:18
Unregisteredc7a69f7f
-
Unregisteredc7a69f7f
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej Niklas, det är ju ingen hemlighet att många använder sig av "alternativa" leverantörer vad avser tex. Canal Digital. Att då se den kvalitetsskillnad det är i bilden på samma TV (jämfört parabol ADB svart box 500GB med IPTV från "alternativ" leverantör, det är mycket stor skillnad i bildkvalitet vid HD och framförallt de som inte är HD kanaler) gör ju att man blir frågande till varför bildkvaliten är SÅ pass stor. Att testa detta är gratis hos de "alternativa" leverantörerna och där man själv å andra sidan blir lite tveksam till vart pengarna går för de som då väljer att betala för "tjänsten".
Skulle CD erbjuda denna bildkvalitet hade man varit lyrisk men av någon anledning skalar man ner det.
Nu är det en väldigt stor del av befolkningen i Sverige som har fiberuppkoppling varför det rent tekniskt skulle vara intressant gör CD att möta denna marknad och då med appar till samtliga märken "allround" i appstore. Att erbjuda en IPTV med kristallklar bild utan någon nedskalning skulle man vinna många kunder på. Frågan är varför man inte satsar? Investering i satellit ska ioch för sig vara av god ROI men samtidigt bör man också möta de krav/önskemål som marknaden efterfrågar. Kvaliten finns där men just nu skalas den...
Postad 13 March 2017 - 19:51
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Tjena!
Jag hämtade den på apkpure.com om jag inte minns fel.
Den krashar första gången man startar den av någon anledning, men sedan lirar det.
Postad 14 March 2017 - 19:17
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Vad är det för mjukvaru uppdatering idag?
Postad 14 March 2017 - 19:34
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Vad är det för mjukvaru uppdatering idag?
Vilken box?
Postad 14 March 2017 - 20:42
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Oj, sorry. ADB med 500GB HDD
Postad 14 March 2017 - 21:20
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Ok
Postad 15 March 2017 - 08:54
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej Melmax
Våran nya mjukvara 7.0.18 innehåller endast stabilitetsfixar.
Mvh
Niklas
Postad 20 March 2017 - 21:14
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Det är C-Mores egna IPTV-sändingar de snyltar ut så inte kan väll kvalitén bli bättre?
Undrade om man kan få in deras IPTV direkt i sin Samsung TV när appen finns men man har abonnemang på Telia eller Sappa? Men tyvärr inte och bara för parabolkunder och pirater. Får fortsätta med deras C-More streamingsapp med s'mre bild och 2.0 ljud.
Redigerat av ruva, 20 March 2017 - 21:15.
Postad 22 March 2017 - 15:15
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Är det strul med e-fakturor från CD?
Postad 23 March 2017 - 09:52
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Är det strul med e-fakturor från CD?
Hej homery - denna månad är det ny layout på fakturorna så e-fakturorna blev försenade. De ska nu ha landat hos våra kunder. Vänligen Micke
Postad 28 March 2017 - 10:07
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
När jag använder CDs app på appleTV så hänger sig strömningen av tv-kanaler relativt ofta. Jag kan dock fortfarande byta kanal och då funkar det, när jag sedan byter tillbaka till ursprunglig kanal funkar även den. Sen efter en stund så hänger sig kanalen igen. Någon mer som upplever dessa problem?
Postad 28 March 2017 - 11:01
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Jo har råkat ut för samma sak, bbc britt var d mkt strul med.
Postad 28 March 2017 - 11:13
flovv
-
flovv
-
Användare
-
-
231 inlägg
Fick du in den i Philips:n (antar att det är android TV)?
Blev själv grymt besviken när jag inte kunde lägga in appen i vår Philips vi köpte i somras, så om det går att lösa så här är det lite intressant 
Postad 28 March 2017 - 11:22
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Till CD. Jag satte homeland på serieinspelning (svt1 hd) och den spelade bara in 8 avsnitt så jag blev tvungen att sätta igång avsnitt 9 och framåt på ny serieinspelning ( nya kaonboxen). Varför?
Postad 28 March 2017 - 13:35
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
När jag använder CDs app på appleTV så hänger sig strömningen av tv-kanaler relativt ofta. Jag kan dock fortfarande byta kanal och då funkar det, när jag sedan byter tillbaka till ursprunglig kanal funkar även den. Sen efter en stund så hänger sig kanalen igen. Någon mer som upplever dessa problem?
Hej xp2002, detta är inget generellt fel som vi känner till. Jag rekommenderar att ni kontaktar vår kundservice på 0770-33 22 11 för att göra en felsökning tillsammans.
Jo har råkat ut för samma sak, bbc britt var d mkt strul med.
Hej homery, BBC Britt har vi haft en felanmälan på, men det ska vara löst nu 
Till CD. Jag satte homeland på serieinspelning (svt1 hd) och den spelade bara in 8 avsnitt så jag blev tvungen att sätta igång avsnitt 9 och framåt på ny serieinspelning ( nya kaonboxen). Varför?
Hej Askungen, detta låter väldigt märkligt. Boxen ska inte avbryta schemalagda inspelningar så länge man inte avbryter det själv eller gör en fabriksåterställning av boxen. Om samma problem skulle uppstå igen rekommenderar jag att du kontaktar vår kundservice för felsökning.
Mvh
Max
Postad 28 March 2017 - 15:47
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Hej xp2002, detta är inget generellt fel som vi känner till. Jag rekommenderar att ni kontaktar vår kundservice på 0770-33 22 11 för att göra en felsökning tillsammans.
Hej Askungen, detta låter väldigt märkligt. Boxen ska inte avbryta schemalagda inspelningar så länge man inte avbryter det själv eller gör en fabriksåterställning av boxen. Om samma problem skulle uppstå igen rekommenderar jag att du kontaktar vår kundservice för felsökning.
Mvh
Max
Nä,har varken gjort det ena eller andra,kan det vara så att uppdateringar bryter serieinspelningarna?
Postad 29 March 2017 - 21:15
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Idag skulle frugan kolla på grays anatomy på appletv. Strömningen hängde sig 7-8 ggr och jag fick lika många utskällningar... Testade att ta bort appen och installera igen men det hjälpte inte. Det är inte nätverket som felar för byter jag kanal startar den strömningen direkt. Verkar konstigt om ni inte fått fler felanmälningar på detta, men jag får väl ringa kundtjänst. Hej xp2002, detta är inget generellt fel som vi känner till. Jag rekommenderar att ni kontaktar vår kundservice på 0770-33 22 11 för att göra en felsökning tillsammans.
Mvh
Max
Postad 31 March 2017 - 07:31
icamannen
-
icamannen
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Mvh
Max
Jag hade exakt samma problem som dig Askungen med serieinspelning av Homeland. Boxen (svarta 500 GB) spelade in 8 avsnitt, sedan fick jag starta en ny serieinspelning av Homeland på avsnitt 9 då det "fallit bort" av någon anledning. Att det händer oss båda vid samma serie och avsnitt gör ju att det verkar vara ett centralt fel och inte lokalt fel hos mig eller Askungen.
Det här med serieinspelning fungerar oftast bra, men ibland faller de bort så jag måste ändå gå in och kolla av varje vecka. Problemen har alltid funnits där och jag har varit i kontakt med Canal Digital någon gång i början men fick då bara tips att återställa boxen osv. Då det inte hjälpte ringde jag in igen och fick samma svar, att återställa boxen.. Det var alltså ingen som tog problemet på allvar och jag orkade inte ringa in och börja om igen med en ny person.
Postad 31 March 2017 - 07:52
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Jag hade exakt samma problem som dig Askungen med serieinspelning av Homeland. Boxen (svarta 500 GB) spelade in 8 avsnitt, sedan fick jag starta en ny serieinspelning av Homeland på avsnitt 9 då det "fallit bort" av någon anledning. Att det händer oss båda vid samma serie och avsnitt gör ju att det verkar vara ett centralt fel och inte lokalt fel hos mig eller Askungen.
Det här med serieinspelning fungerar oftast bra, men ibland faller de bort så jag måste ändå gå in och kolla av varje vecka. Problemen har alltid funnits där och jag har varit i kontakt med Canal Digital någon gång i början men fick då bara tips att återställa boxen osv. Då det inte hjälpte ringde jag in igen och fick samma svar, att återställa boxen.. Det var alltså ingen som tog problemet på allvar och jag orkade inte ringa in och börja om igen med en ny person.
Ja,det får dom fixa. Att behöva kolla varje vecka vecka huruvida det blir inspelat eller inte är lätt att glömma.
Postad 31 March 2017 - 09:50
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Det här med serieinspelning fungerar oftast bra, men ibland faller de bort så jag måste ändå gå in och kolla av varje vecka.
Japp, händer emellanåt att serieinspelning bryts, verkar drabba kanaler från olika bolag så det är inte isolerat till SVT eller Discovery Networks. Brukar bläddra igenom listan av inspelningar då och då och se om någon kommande sändning saknas, men ibland missar man.
En annan egenhet är att flaggan för serieinspelning inte alltid är satt direkt när programmen dyker upp i tablån. Även om programmet ligger i tablån en vecka innan sändning kommer de inte upp bland de schemalagda inspelningarna, och det går inte att markera det som ny serieinspelning. Normalt ramlar de in i schemat en dag eller så innan sändning.
Postad 31 March 2017 - 11:30
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Har satt Gisslan på tv2 på serie nu,får se hur det blir.
Postad 02 April 2017 - 15:38
Unregisteredf3b8543c
-
Unregisteredf3b8543c
-
Rookie
-
2 inlägg
Mer regel än undantag hos mig, händer i princip jämt....
Postad 02 April 2017 - 18:44
marnilss
-
marnilss
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Nytt exempel med serieinspelnimg som strular: på Fox visas avsnitt 21-23, säsong 1, samt avsnitt 1 säsong 2, i rad den 8 april från 11:30-14:50. Alltså 4 avsnitt på rad, men serieinspelningen skippar ett av dem, i mitten! Av någon anledning så tycker den att säsongsavlutningen, 23 säsong 1, inte ska spelas in ☹
Felet har funnits i flera år, kanske dags att göra något? Nu har ni ju även fått ett konkret fel som ligger flera dagar i framtiden så ni har alla möjligheter att felsöka!
Glömde säga att det är Navy CIS ® som avses.
Redigerat av marnilss, 02 April 2017 - 18:45.
Postad 02 April 2017 - 21:18
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Mer regel än undantag hos mig, händer i princip jämt....
Ja, det låter konstigt att CD inte hört talas om detta. Viaplay, Netflix, HBO och SVT play funkar alla utan problem. CD går att kolla på i max tio minuter innan streamen stannar.
Postad 02 April 2017 - 22:07
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Ja, det låter konstigt att CD inte hört talas om detta. Viaplay, Netflix, HBO och SVT play funkar alla utan problem. CD går att kolla på i max tio minuter innan streamen stannar.
Jag kan bara stämma in. Har fungerat jättebra för mig fram till i början av denna veckan (bortsett från lite mindre buggar). Tidigare har aldrig strömmarna fryst men sedan några dagar händer det mer eller mindre hela tiden. MFF-GBG på fyran var helt galet, min frustration total... Föräldrarna har haft liknande problem.
Så visst är det inte enstaka händelser.
Postad 02 April 2017 - 23:12
Mr Muskel
-
Mr Muskel
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Instämmer med era upplevelser angående frysningar. Har reflekterat över detta problem för ett par dagar sedan. Har själv en Apple TV och tittar mycket på TV via CD appen. Börjar bli lite tröttsamt att få skifta kanal stup i kvart för att ta bort frysningar. Har också märkt ljud avbrott stundtals. Det är kanske är i allra högsta grad läge för den tekniska supporten på CD att vakna upp från sin dvala och fixa problemet ☺️
Postad 03 April 2017 - 08:17
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
Postad 03 April 2017 - 08:36
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Parabol är att rekondera om man kan för bästa bild o ej krångel är min teori. Serie inspelningar det kan man aldrig lita på. Som gammal tekniknörd har man blivit luttrad av för många finesser att försöka lita på.
Postad 03 April 2017 - 15:30
Iceman666
-
Iceman666
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Tydligen så är det problem efter senaste IOS uppdateringen för Apple TV som kom förra veckan. Flera streaming program har slutat att fungera. Stäng av automatisk uppdatering och för info är det tydligen samma begränsningar på nästa beta.
http://macworld.idg....ar-helt-fungera
Postad 03 April 2017 - 21:15
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Tydligen så är det problem efter senaste IOS uppdateringen för Apple TV som kom förra veckan. Flera streaming program har slutat att fungera. Stäng av automatisk uppdatering och för info är det tydligen samma begränsningar på nästa beta. http://macworld.idg....ar-helt-fungera
Ah makes sense... plex har också blivit buggit senaste tiden, kanske därför. Bör väl åtgärdas snart kan man tycka
Edit. kanske inte hela sanningen ändå
Redigerat av martiin82, 03 April 2017 - 21:19.
Postad 04 April 2017 - 07:15
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Tydligen så är det problem efter senaste IOS uppdateringen för Apple TV som kom förra veckan. Flera streaming program har slutat att fungera. Stäng av automatisk uppdatering och för info är det tydligen samma begränsningar på nästa beta. http://macworld.idg....ar-helt-fungera
Nja det verkar gälla AirPlay via tredjepartsappar. Detta problem har inget med AirPlay att göra.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|