Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 April 2010 - 17:34

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Fick 3 mån vanlig 3g (0,3) på köpet. Efter en dag med lite smålaggande webbradio känns det att det är dags med turbo 3g :).

Bara för att klargöra saker här. Det var inte bara jag som fick en laddningskabel med va? Dvs en för 2 prylar (MW600 & X10an).

Det gäller nog oss alla. Går nog att köpa för en liten peng på Ebay.

Postad 01 April 2010 - 17:44

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Fick 3 mån vanlig 3g (0,3) på köpet. Efter en dag med lite smålaggande webbradio känns det att det är dags med turbo 3g :).

Bara för att klargöra saker här. Det var inte bara jag som fick en laddningskabel med va? Dvs en för 2 prylar (MW600 & X10an).

Näe, det är nog samma för alla. Har kollat runt lite efter adaptrar (har ju en helvetiskt massa "mini" usb-kablar men bara en "micro"). Frågan är ju vad som verkligen funkar. Nån som vet om denna skulle funka https://www.prisjakt...kt.php?p=450696 ?

Postad 01 April 2010 - 17:51

AZAD
  • AZAD
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Vart ändrar man tiden så att tidsstämplarna i timescape ska stämma? Nu står det 2 timmar sen på allt.

Postad 01 April 2010 - 17:55

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Vart ändrar man tiden så att tidsstämplarna i timescape ska stämma? Nu står det 2 timmar sen på allt.

Som jag nämnde tidigare så har det med vilken tidszon du satt. Vi har just nu sommartid vilket innebär GMT+2.

Postad 01 April 2010 - 17:57

erik89an
  • erik89an
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Vet inte om detta tagits upp. Har ett comviq kontant 3g kort som jag använder med telefonen. Det går utmärk att skicka och ta emot sms och det går utmärkt att ta emot samtal. Problemet är att det inte går att ringa. Det enda jag får upp när jag försöker ringa är "samtal avslutat" och så läggs det på. När jag försöker gå in i kontakter står det Mitt nr: Simkortet inte tillgängligt och så finns det även inga kontakter.

Behöver verkligen hjälp. Någon annan med samma problem. I övrigt är telefonen helt underbar.

Postad 01 April 2010 - 18:15

mick_j
  • mick_j
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jaja, bra att telefonen är bra i allt förutom att ringa med. ... Förlåt kunde bara inte låta bli.. Är själv i tankarna på en ny mobil. Antingen en X10 eller Desire. Bra om det skrivs mycket positivt och negativt om telefonerna så att man kan bilda sig en uppfattning. Får väl också gå ner på stan och klämma på dom. Men det blir väl förhoppningsvis nästa vecka då båda borde finnas i butikerna.....

Postad 01 April 2010 - 18:17

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Vet inte om detta tagits upp. Har ett comviq kontant 3g kort som jag använder med telefonen. Det går utmärk att skicka och ta emot sms och det går utmärkt att ta emot samtal. Problemet är att det inte går att ringa. Det enda jag får upp när jag försöker ringa är "samtal avslutat" och så läggs det på. När jag försöker gå in i kontakter står det Mitt nr: Simkortet inte tillgängligt och så finns det även inga kontakter.

Behöver verkligen hjälp. Någon annan med samma problem. I övrigt är telefonen helt underbar.

Prova och gå inn i inställninger och synka dina kontakter med Google.När du har synkat skall dom finnas i telefonboken.

Postad 01 April 2010 - 18:23

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Både Google Goggles och Layar ger mig hårdvaru-reset. Någon mer som har samma problem?

Postad 01 April 2010 - 18:28

Danielse
  • Danielse
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej alla, jag har grava problem med mitt MW600 head set. Radio fungerar bra men jag kan tusan inte få något ljud i lurarna via BT. Jag kan byta låt med BT modulen men inget mer, sen har jag sett att vissa har en klocka i BT displayen, har jag aldrig sett till heller. Luren hitta BT enheten men sen kommer jag inte vidare.

Har ni någon idé om vad mitt problem kan vara?

Postad 01 April 2010 - 18:34

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Hej alla, jag har grava problem med mitt MW600 head set. Radio fungerar bra men jag kan tusan inte få något ljud i lurarna via BT. Jag kan byta låt med BT modulen men inget mer, sen har jag sett att vissa har en klocka i BT displayen, har jag aldrig sett till heller. Luren hitta BT enheten men sen kommer jag inte vidare.

Låter mysko. Om du spelar upp något, kommer ljudet då i mobilen eller är den tyst? Är volymen 0? (dum fråga kanske, men man vet ju aldrig :) )

Postad 01 April 2010 - 18:39

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

När jag försöker gå in i kontakter står det Mitt nr: Simkortet inte tillgängligt och så finns det även inga kontakter.

Jag har också texten "Simkortet inte tillgängligt " fast jag kan ringa och kopiera in kontakterna på simkortet till
telefonen.
Dum fråga. Du har väl pengar på kontantkortet och inte bara fria sms kvar?

Postad 01 April 2010 - 18:43

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
3 korta frågor:

1. Kan man använda WLAN och BT samtdigt utan att det stör ut ena eller andra.
Såg att en annan mobil har problem att BT headset dör osv.

2. Använder X10 nätet utan att man gör något.
För jag tänkte inte ha något datapaket än,utan kör isåfall bara med wlan på dom ställena som har.

3. Vilka filformat är lämpligast för filmer/serier osv.
Tänkte slippa konvertera ditt och dattan för att kunna lägga in och glo när man har långrast osv.

Postad 01 April 2010 - 18:50

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

3 korta frågor:

2. Använder X10 nätet utan att man gör något.
För jag tänkte inte ha något datapaket än,utan kör isåfall bara med wlan på dom ställena som har.

3. Vilka filformat är lämpligast för filmer/serier osv.
Tänkte slippa konvertera ditt och dattan för att kunna lägga in och glo när man har långrast osv.

1. Inte haft några problem med att streama spotify över wlan och samtidigt lyssna i mw600.
2. Beror på hur du ställt in saker i tfn. Vissa grejjer skickar/tar emot data i bakgrund om du har gått med på det (vet inte om det finns något som är default på att köra så från början dock).
3. Inte hunnit prova ännu, höll på å tanka över en film via wlan men det blev något fel så den ville inte start. Skall testa vidare, men jag har en liten kohjinsha som jag brukar kolla film på under trista resor till/från jobbet, så det är inte högprio för egen del.

Edit: Testat lite nu. Laddade ner yxflash som skulle kunna spela xvid/divx osv. Funkade, men alldeles för dåligt. Drog över några mp4-filer som är h.264 i ganska låg upplösning, men troligtvis för hög profile, de gick inte ens att spela :) Tror man får plocka saker som är anpassade för mobiler, brukar ju se en hel del sådana på diverse ställen.

Redigerat av deezel, 01 April 2010 - 19:32.

Postad 01 April 2010 - 18:53

Danielse
  • Danielse
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

3 korta frågor:

Tack det var svaret på mitt problem. BT head setet fungerar inte om wlan är igång. Inte mitt iaf. Så fort jag stängde av WiFi så hoppade musiken i lurarna igång.

Postad 01 April 2010 - 18:54

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

hade samma problem fixade och trixade lite på mw600 sen kom det igång.
Tror att jag höll inne mitten knappen (play/pause) och sen valde telefon symbolen med volym-sliden och trcykte på lur knappen. Eller något sånt.
Nu fungerar det i alla fall hela tiden.

Postad 01 April 2010 - 18:56

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hur raderar man bokmärken? Hittar bara hur man redigerar dom.

Postad 01 April 2010 - 19:00

Pistvakten
  • Pistvakten
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Hur raderar man bokmärken? Hittar bara hur man redigerar dom.

"Håll in" markeringen på bokmärket så får du upp en meny. Där finns valet "Ta bort bokmärke".

Postad 01 April 2010 - 19:20

Borrelia
  • Borrelia
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
ville ju bara berätta att om man "slidar" med fingret på ena sidan av MW600 så höjer o sänkar man
OK jag har inte ägt ett sådant innan

Postad 01 April 2010 - 19:33

mikaoj85
  • mikaoj85
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
hur sätter man på skyddsplasten?

Postad 01 April 2010 - 19:59

Unregisteredcc22fea5
  • Unregisteredcc22fea5
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
- Angående er som har/har haft problem med uppdatering av fw (Åtkomst nekad pga internetanslutning, jag hade samma problem. Stängde då av brandväggen, samt antivirus och VIPS så funkade det!

- Jag tänker på detta med datatrafik, folk är rädda för att det ska sticka iväg i pris. Jag har förståelse för att man stänger av den funktionen, men då missar man ju mms-grejen... och dessutom en stor tjusning i vad mobilen går för.
Jag har även bundit mig till 1 gbit datatrafik i månaden, eftersom det är min första "smartphone" så undrar jag om det är mycket, jag har tänkt att ha den till att uppdatera facebook, och egentligen inget mera.
En annan fråga: Kan man på nåt sätt ha koll på hur mycket trafik det har gått på mobilen? Det kanske finns nån app ni känner till...

Peace Out!!

Postad 01 April 2010 - 20:02

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

- Angående er som har/har haft problem med uppdatering av fw (Åtkomst nekad pga internetanslutning, jag hade samma problem. Stängde då av brandväggen, samt antivirus och VIPS så funkade det!

- Jag tänker på detta med datatrafik, folk är rädda för att det ska sticka iväg i pris. Jag har förståelse för att man stänger av den funktionen, men då missar man ju mms-grejen... och dessutom en stor tjusning i vad mobilen går för.
Jag har även bundit mig till 1 gbit datatrafik i månaden, eftersom det är min första "smartphone" så undrar jag om det är mycket, jag har tänkt att ha den till att uppdatera facebook, och egentligen inget mera.
En annan fråga: Kan man på nåt sätt ha koll på hur mycket trafik det har gått på mobilen? Det kanske finns nån app ni känner till...

Peace Out!!

Netcounter kan ge trafikmängd, finns på market

Postad 01 April 2010 - 20:13

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Ska fara till the phone house i morgon och höra om de har luren, sen beroende på vad det blir för pris där
jämfört med på nätet.

Hade tänkt mig tele2 comviq kompis med surf medium (1gb/månaden) tills vidare.
Någon som har erfarenhet av comviqs surftjänster?

Torka av/rengör, öppna upp en bit av den klibbiga sidan, applicera rakt och fint, sen drar du ut det över resten av
skärmen, förslagsvis med ett plastkort för att få det så jämnt som möjligt.

Det är en konst, ta god tid på dig.

Postad 01 April 2010 - 20:13

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Hur är det nu för tiden med drm på operatörslåsta mobiler. Kan man fortfarande inte lägga in egna mp3 ringsignaler utan att drm skydda dom? har Telenor abb.

Postad 01 April 2010 - 20:17

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Rätt kul att se, att i Dustins reklamtidning (som vi fick hem idag), så var där ett tips på att man inte skulle glömma ATT KÖPA MED MW600! 0-koll verkar det som, för det har väl varit känt en tid att det headsetet följer med i kartongen...

Postad 01 April 2010 - 20:22

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Ska fara till the phone house i morgon och höra om de har luren, sen beroende på vad det blir för pris där
jämfört med på nätet.

Torka av/rengör, öppna upp en bit av den klibbiga sidan, applicera rakt och fint, sen drar du ut det över resten av
skärmen, förslagsvis med ett plastkort för att få det så jämnt som möjligt.

Det är en konst, ta god tid på dig.

Comviq/Tele2s surf funkar fint.
Har iaf inte haft några problem med det under de år jag haft tjänsten. :)

Postad 01 April 2010 - 20:30

mikaoj85
  • mikaoj85
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Är det någon som anslutit si till wifi? telefonen säger att man ska ange ett lösenord.vart hittar man det?jag har telia trådlöst..?

Postad 01 April 2010 - 20:36

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Är det någon som anslutit si till wifi? telefonen säger att man ska ange ett lösenord.vart hittar man det?jag har telia trådlöst..?

Har Tele2, men min WEPnyckel står på modemet/routern.

Postad 01 April 2010 - 20:55

Puss
  • Puss
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Finns en videoguide här: Länk

Postad 01 April 2010 - 21:04

storm72
  • storm72
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

titta på undersidan om du har Thomson(vita)

Postad 01 April 2010 - 21:09

storm72
  • storm72
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

...
...

Nu har vi 500 mb datapaket(gratis till 31/8, 50:- sen) om man binder upp sig i minst 18 med Kompis. Kan vara något att tänka på.

Redigerat av storm72, 01 April 2010 - 21:09.

Postad 01 April 2010 - 21:13

Unregisterede96902b7
  • Unregisterede96902b7
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Ett tips för er som vill använda telefonen som modem (anslutet med USB-kabel) till datorn är att ladda hem t.ex. EasyTether från butiken. Följer man instruktionerna och laddar hem drivrutiner/program till datorn funkar det utmärkt att surfa på datorn med telefonen som modem. Testade hastigheten med bredbandskollen.se och jag kom upp i 5.3 mbit/sek. Funkar hur bra som helst. En begränsning i gratisversionen av EasyTether skall tydligen vara att man inte skall kunna öppna https-sidor. Men skall man bara surfa runt lite på nätet funkar det utmärkt. Får se om jag köper EasyTether istället.

*Edit* Kan tillägga att jag använder Tele2 Kompis med minsta surfpaketet för 29 kr i månade/200 mb övre gräns. Har fortfararnde inte kommit över 50 mb någon gång. Streamar dock inte mycket video/ljud via mobilsurf utan mest när jag har tillgång till wlan. 1 gb lär räcka alldeles tillräckligt för en "normalsurfare" tror jag.

Redigerat av Unregisterede96902b7, 01 April 2010 - 21:15.

Postad 01 April 2010 - 21:31

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

"Håll in" markeringen på bokmärket så får du upp en meny. Där finns valet "Ta bort bokmärke".

Tack. Lyckades av någon anledning inte scrolla i den menyn i landskapsläget, men nu gick det.

Postad 01 April 2010 - 22:11

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
så där, då har man spenderat ett antal timmar med telefonen och ja, vad säger man, i think i'm in löööve. :P det mesta är enormt bra! :)

det första intrycket jag fick var att all grafik är så skarp i menyer och i applikationer. det framgår inte alls av de filmer som ligger ute i halvkassa upplösningar på nätet. man ser iofs ränderna i toningar pga det dåliga färgdjupet på 65K, men det kan man stå ut med (med 2.1 försvinner det ju dessutom :) ). annars flyter det på otroligt fint överallt. tar ett tag innan timescape laddas men det är väntan värt! sedan flyter allt rappt där också, oavsett hur många vänner man har (vem hade trott annat? :P ).

bokstaven "a" är lite trög i någon applikation. kommer inte ihåg i vilken för den funkar utmärkt i de flesta. i den det inte fungerade provade jag att trycka snabbt 5-10 ggr och det kommer upp ett "a" ovanför men inte i texten man skriver. men just det, har ju uppgraderat till version 1.0.16 nu så det kanske har försvunnit överallt? återkommer om jag hittar i vilken applikation det inte fungerade. hur som helst låter det som ett mjukvarufel eftersom det oftast fungerar klockrent.

en annan sak som oroar mig dock. ljudet i musikspelaren som saknar equalizer ... musiksnobb som jag är ut i öronsnibbarna nöjer jag mig inte med något halvdant. har ett par shure se530 till hörlurar men det hjälper inte med x10. ljudet låter tyvärr ganska så risigt! :( på min ex-mobbe, en nokia e55, svajade ljudet när mycket bas varvades med diskant, speciellt i tyngre metalmusik, men med rätt inställningar var ljudet ändå fylligt och med bra tryck i. på x10:an låter det ihåligt och utan tryck och bra bas. det finns inte någon inställning jag missar? eller så kanske det finns någon bra musikapp att ladda hem där man kan ställa in mer saker? det tråkiga med en sådan är bara att det förmodligen inte går att synka med mediascape ...

EDIT: vill bara lägga till att surfupplevelsen är enorm!! varför zooma överhuvudtaget? hittills har allt visats precis så som jag vill ha det! :P spel spelar jag inte så MT, släng dig i väggen! ;)

Redigerat av lurane, 01 April 2010 - 22:27.

Postad 01 April 2010 - 22:22

jolar
  • jolar
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hur gör man för att lägga in egna meddelandesignal?

Postad 01 April 2010 - 22:57

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Hur gör man för att lägga in egna meddelandesignal?

Undrar jag med?

Postad 01 April 2010 - 23:10

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

En liten snabkurs i hur man använder sin MW600

- För att växla enhet att streama musik från, håll play/pause knappen intryckte 4-5 sek, så dyker en lista upp med enheter du är ansluten till (man kan ansluta upp till 3 st enheter). Välj den som ser ut som en mobiltelefon med volymenkontrollen och släpp. Efter någon sekund börjar den lilla markören blinka och vipps, enheten är vald.

- Om du anslutit BT:n till t.ex. en dator (se punkten ovan om val av enhet), så kan du hålla båda spolknapparna intryckta samtidigt i ca 4-5 sek. Då dyker en ny lista med två ikoner upp med vilken du kan styra om ljudet från datorn skall skickas till BT:n eller till datorns högtalare.

- Håller man telefonknappen intryckt i ca 4-5 sek, så dyker en ny lista upp där man kan välja vilken enhet man vill använda för samtal (dator alt. BT:n) t.ex när man kör skype på datorn. Har dock inte testat detta.

- Är man kopplad till datorn kan man starta datorns default mediaspelare med ett tryck på play (WMP i Windows och ITunes på MAC). Efteråt kan play/pause och spolknapparna användas på vanlig sätt för att starta/stoppa, spola resp. byta track. Tracknamnet syns i displayen (vissa problem kan finnas med MP3 track id).

- Ljudkontrollen kan upplevas som trixig beroende på att den kräver aktivering innan användning. Enklaste sättet att aktivera är att sätta fingret ungefär i mitten på kontrollen och slida fingret ända tills du känner plustecknet. Sen är det
bara att ändra ljudvolymen. Slidar man fingret ända ut i kanterna och håller fingret kvar där så får man kontinuerlig
ljudjustering.

That's it folks.

Redigerat av twintin, 01 April 2010 - 23:13.

Postad 01 April 2010 - 23:20

Unregisterede96902b7
  • Unregisterede96902b7
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Är det någon som får upp låtnamn i displayen på headsetet? På min W910 funkar det utan problem. Där visas låtens namn när jag använder headsetet.

Postad 01 April 2010 - 23:38

Rille_lkp
  • Rille_lkp
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Jag har också texten "Simkortet inte tillgängligt " fast jag kan ringa och kopiera in kontakterna på simkortet till
telefonen.
Dum fråga. Du har väl pengar på kontantkortet och inte bara fria sms kvar?

"Mitt Nummer: SIM-kortet är inte tillgänligt" innebär att att ditt telefonnummer inte är förprogrammerat i ditt SIM-kort. Telefonen kan alltså inte avgöra vad du har för telefonnummer utifrån ditt SIM-kort. Har ingen betydelse egentligen men kan läggas till via vissa telefoner som t.ex W995 (Kontakter -> Alternativ -> Specialnummer -> Mina nummer).

Postad 01 April 2010 - 23:44

LennartG
  • LennartG
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fin lur det här :) Förbaskat nöjd, nästan gett upp att SE skulle klara släppa en bra telefon igen.

Pillar fortfarande runt, fixar inställningar o så...

Om man lägger upp mappar i rooten på minneskortet med namnen:
Ringtones
Notifications
Alarms

Sedan lägger in passande .mp3 filer i dem så listas de när du ska välja de olika typerna,
(väljer ljud för alarm visas endast de som ligger i mappen alarm tillsammans med telefonens default ljud) men... då de är mp3 filer så dyker de även upp i mediascape... tillsammans med
det som ligger i mappen Music. Har någon lösning på det här? Lite sunkigt o
ha mitt mistlurs alarm listat med musiken :)

Postad 01 April 2010 - 23:49

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Undrar jag med?

Tanka ner ringdroid från market.

Postad 02 April 2010 - 00:29

thestaar
  • thestaar
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
varför kan man inte lägga till widgets på hemskärmen, står att det är fullt trots att ja tagit bort en, kan inte heller ha datumvisning när ja kör retro klocka, står att det är full, märkligt

Postad 02 April 2010 - 01:17

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

varför kan man inte lägga till widgets på hemskärmen, står att det är fullt trots att ja tagit bort en, kan inte heller ha datumvisning när ja kör retro klocka, står att det är full, märkligt

Olika widgets tar olika mycket plats helt enkelt! :) Du får nog plats med en del genvägar trots att du har fullt för en stor widget!

Och jag köpte en idag, kunde inte hålla mig! Sjukt najs telefon! Jag älskar den! Snacka uppbyte från X1an! Hahaha! Men bluetooth har sina begränsningar. Fy fasen vad sunkigt ljud det blir, men jag hade inte direkt väntat mig något annat. Jag kör D-jays-lurar om någon undrar! Over and out! Har en lång dag imorron! :)

Postad 02 April 2010 - 03:30

Quist08
  • Quist08
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Nu har jag tittat på två till visningsexemplar och måste säga att det är konstigt att dessa två som också bara hade 1.0.14 på hade absolut inga problem med tangentbordet. (Då dessa inte hade microSDHC kort insatt kan skillnaden bero på detta, men jag tror inte det är så sannolikt.)

Tillsammans med faktumet att flera stycken berättat att de hade problem med tangentbordet med 1.0.14 och uppgraderat till 1.0.16 inte märkt någon skillnand får detta mig att tro att dessa problem är hårdvarubaserade.

För mig som konsument innebär det att jag troligen skulle bli jättenöjd med köpet om jag inte stöttar på sådana problem överhuvudtaget men om jag har svårt att få t.ex. A att registreras med tangentbordet så kommer jag att fortsätta ha problemet oavsett uppgraderingar.

Frågan är bara hur stor risk det är att jag får det problemet. Med tanke på att flera stycken här har berättat om liknande problem, att flera recesenter hade tydligen samma problem och att jag själv på en ut av tre enheter hittade det i butikerna så verkar det vara en ganska stor risk.

Iom att denna risk är överhängande kan jag inte få mig själv att köpa X10an hur mycket jag än imponeras av kameran.

Postad 02 April 2010 - 06:21

Spuute
  • Spuute
  • Mästare

• 2937 inlägg
  • 0

Nu har jag tittat på två till visningsexemplar och måste säga att det är konstigt att dessa två som också bara hade 1.0.14 på hade absolut inga problem med tangentbordet. (Då dessa inte hade microSDHC kort insatt kan skillnaden bero på detta, men jag tror inte det är så sannolikt.)

Tillsammans med faktumet att flera stycken berättat att de hade problem med tangentbordet med 1.0.14 och uppgraderat till 1.0.16 inte märkt någon skillnand får detta mig att tro att dessa problem är hårdvarubaserade.

För mig som konsument innebär det att jag troligen skulle bli jättenöjd med köpet om jag inte stöttar på sådana problem överhuvudtaget men om jag har svårt att få t.ex. A att registreras med tangentbordet så kommer jag att fortsätta ha problemet oavsett uppgraderingar.

Frågan är bara hur stor risk det är att jag får det problemet. Med tanke på att flera stycken här har berättat om liknande problem, att flera recesenter hade tydligen samma problem och att jag själv på en ut av tre enheter hittade det i butikerna så verkar det vara en ganska stor risk.

Iom att denna risk är överhängande kan jag inte få mig själv att köpa X10an hur mycket jag än imponeras av kameran.

Du tror inte att det kan bero på tekniken att skriva då? Alla har ju olika stora fingrar och håller telefonen olika osv? Tror nog att man kan ha problem med vilken telefon som helst vad gäller just det? Eller vad tror du / ni?

Postad 02 April 2010 - 06:44

flippen
  • flippen
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Du tror inte att det kan bero på tekniken att skriva då? Alla har ju olika stora fingrar och håller telefonen olika osv? Tror nog att man kan ha problem med vilken telefon som helst vad gäller just det? Eller vad tror du / ni?

Ja, man ska nog ta med i beräkningarna att många skriver att det är deras första android/smartphone/pekskärmsmobil och är i och med det lite ovana. När man använt telefonen ett tag lär man sig mer hur den vill bli hanterad. Jag reser mycket i jobbet och har hela tiden olika hyrbilar. ibland får jag en bil som gör att jag kör som om det vore första gången. Det blir tvärnitningar vid korsningar och hackande starter. Trots det är det inget fel på bilen och efter ett tag vänjer jag mig och körningen flyter på bra. kan nog vara lite liknande när man får en ny nalle.

Postad 02 April 2010 - 06:48

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Är det bara jag som har problem med att samtalsvolymen är välldigt låg på max. Räcker ju med lite bakgrundsljud så har man inte ett skvatt av vad telefonsamtalet handlar om?

Postad 02 April 2010 - 07:24

swplatinum
  • swplatinum
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej,

när jag kör barcodescanner så klickar/knäpper det i telefonen. Det verkar förknippat till att den fokuserar, vilket den gör kontinuerligt. Någon annan som har det fenomenet? Det låter inte riktigt friskt.

//P

Postad 02 April 2010 - 08:25

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej
jag undrar om ni har någon lösning på om man vill vidrabefodrad sms till en grupp, det finns ju ingenstans att markera till flera i adressboken, hoppas ni har en lösning på detta

Postad 02 April 2010 - 08:30

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Fungerar Google Goggles och Layar för er? Kraschar min lur...

Postad 02 April 2010 - 08:37

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Fungerar Google Goggles och Layar för er? Kraschar min lur...

Funkar fint för mig, får upp massor av POIs när jag kollar runt och den kollar runt på google om man fotar något.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.