* Officiell tråd iPhone 4 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 19 maj 2011 - 18:46
Postad 19 maj 2011 - 19:23
Postad 19 maj 2011 - 19:40
Ändra mitt namn mot ägarens namn!
Postad 19 maj 2011 - 20:03
Postad 19 maj 2011 - 21:24
Har en fråga angående musikdelen i Iphone. Är ny på denna maskin så jag fattar inte allt ännu. Men kan man inte få En mapp per skiva som jag drar över till telefonen. Jag har dragit över fyra skivor men låtarna ligger inte enskilda skivor om ni förstår vad jag menar.
iPoden eller musikdelen som du säger sorterar/grupperar musiken med hjälp av informationen i mp3 taggen. Redigera taggen i iTunes (eller annat mp3 tagg program) så att låtarna har samma "Artist" och samma "Album" när du sedan väljer t.ex. albumvyn ser du alla dina album.
Postad 20 maj 2011 - 11:12
Postad 20 maj 2011 - 13:21
iPoden eller musikdelen som du säger sorterar/grupperar musiken med hjälp av informationen i mp3 taggen. Redigera taggen i iTunes (eller annat mp3 tagg program) så att låtarna har samma "Artist" och samma "Album" när du sedan väljer t.ex. albumvyn ser du alla dina album.
Tackar...Funkade perfekt nu när jag vet

Postad 20 maj 2011 - 16:14
Där du köpte den. Telia? Halebop? Tre? Telenor? Apple?Eftersom det tydligen är nåt fel på min telefon så undrar jag vart man vänder sig för support
Postad 21 maj 2011 - 09:22
Använder ibland denna sida;
http://www.ziampas.se/portal.html
slipper att fylla hela telefonen med direktlänkar och appar.
Postad 21 maj 2011 - 10:43
Någon som har haft samma problem? Och om ni har haft det, vad fick ni göra för att bli av med det?
Postad 21 maj 2011 - 18:58
Postad 21 maj 2011 - 19:01
3 gånger. Men nu återställde jag telefonen helt!Testat en resett? Tryck in både home + power samtidigt tills telefonen startar om!
Så nu är allt rensat, så alla kontakter och alla appar är borta. Bara till att ladda ner de igen och börja fråga efter nummer!....
"It´s just work".....
Postad 21 maj 2011 - 21:09
Redigerat av Unregisteredbae06969, 22 maj 2011 - 06:29.
Postad 22 maj 2011 - 10:39
Där du köpte den. Telia? Halebop? Tre? Telenor? Apple?
Jag fick min. Kör tele2, men det är nog ett mjukvarufel. Finns det nån sån support, telefonsupport?
Postad 25 maj 2011 - 21:43
Det kan jag nog fixa, fick den av sonen!Har du något kvitto på den? Annars är det mer eller mindre kört.
Postad 30 maj 2011 - 00:49
Har inte läst alla 173 sidor men jag har en fråga angående när man skickar mejl från datorn till en iphone. Om det är mitt i natten man skickar, finns det då något tyst läge så det inte säger klink klonk om man skulle få för sig att skicka och då undrar jag om väckarklockan fungerar som vanligt även fast mejl funktionen är tyst? Man vill ju inte störa någon när personen i fråga ligger och sover

Tacksam för snabbt svar!
Mvh Per
Redigerat av Unregistered2141, 30 maj 2011 - 00:50.
Postad 30 maj 2011 - 01:41
Inställningar/Ljud/slå av "nytt brev".Hej!
Har inte läst alla 173 sidor men jag har en fråga angående när man skickar mejl från datorn till en iphone. Om det är mitt i natten man skickar, finns det då något tyst läge så det inte säger klink klonk om man skulle få för sig att skicka och då undrar jag om väckarklockan fungerar som vanligt även fast mejl funktionen är tyst? Man vill ju inte störa någon när personen i fråga ligger och sover
Tacksam för snabbt svar!
Mvh Per
Postad 30 maj 2011 - 03:11

Mvh
Redigerat av Unregistered2141, 30 maj 2011 - 03:57.
Postad 30 maj 2011 - 05:42
Stänger man av ljudet med den vanliga funktionen så är luren tyst (mail, sms och samtal) men larmet fungerar!Nej, man kan stänga av ljudet för endast vissa funktioner.
Postad 30 maj 2011 - 06:19
Använder inte Skype för vanliga samtal utan endast för Skype - Skype till en del utländska kontakter. I det fallet så blir det avsevärd skillnad i pris. Men detta kanske det finns andra alternativ för?Skype är ju typ helt ute. Fattar inte ens varför de köpte bolaget. Med dagens samtalstaxor är de flesta svenska operatörer billigare än skype ändå.
Postad 30 maj 2011 - 18:43
Stänger man av ljudet med den vanliga funktionen så är luren tyst (mail, sms och samtal) men larmet fungerar!
Postad 30 maj 2011 - 18:54
Vet inte om du tycker det är svårt att räkna till 2, men det är just så många som jag får apple's telefonsortiment att bli. iPhone 3Gs och iPhone4.
Finns väll ändå 5 iPhones?

Postad 30 maj 2011 - 19:44
Postad 30 maj 2011 - 20:12
Postad 30 maj 2011 - 22:01
Fast igen, jag fattar verkligen inte detta "bara synka mot en dator" Jag synkar mot 2 stycken och har aldrig haft problem med det. Jag tror nog mer det handlar om användarfel och sen skyller de på mjukvaran.
Fast jag tror att man förenklar frågan om man lägger allting på användaren

Jag skyller på iTunes och det gör många andra med mig inte för att vi är dåliga användare men snarare att iTunes begränsar dig som användare och låser dig i ett system som blir oundviklig.
Itunes begränsning är fakta, men användarens och dess kunskaper är subjektivt.
Jag personligen använder min Iphone betydligt mindre som media (film, musik)än jag gjorde med mina andra telefoner. Anser dock att iPhone är överlägsen inom många områden, men media och användarvänligheten är lika med noll.
Klara inte många videoformat, mp3 album måste vara rätt taggade annars hamnar de hur som helst, dra och släpp via utforskaren som varit standard de sista 15 åren finns inte överhuvudtaget, etc, etc.
Inget emot Apple, men jag kan bara konstatera hur det är...
Redigerat av Unregistereda360a43b, 30 maj 2011 - 22:02.
Postad 31 maj 2011 - 15:27
Finns många appar som du kan använda för att föra över filmer från datorn/Nasen trådlöst via nätverket och lagra på iPhonen, ingen konvertering behövs, BuzzPlayer tex.
Vill ha den här NU!!!
http://ihomeaudioint...scover/airplay/
Redigerat av TheGun, 31 maj 2011 - 15:30.
Postad 31 maj 2011 - 18:02
Postad 31 maj 2011 - 18:19
hur raderar man enskilda samtal och smsnummer? om det nu går överhuvudtaget.. (jailbreak ej aktuellt)
Rensa enskilt samtal går inte vad jag vet.
En SMS:tråd kan du ta bort genom att swipa över tråden.
Vill du ta bort enstaka sms i en tråd så går du in i tråden, trycker på ändra, markerar de sms du vill ta bort och väljer radera.
Postad 31 maj 2011 - 20:53
tack!Rensa enskilt samtal går inte vad jag vet.
En SMS:tråd kan du ta bort genom att swipa över tråden.
Vill du ta bort enstaka sms i en tråd så går du in i tråden, trycker på ändra, markerar de sms du vill ta bort och väljer radera.
Postad 31 maj 2011 - 21:18
Använder personligen sällan iTunes, syncar lite då och då för att göra en säkerhetskopia, till film etc finns det ju appar till allt så det är ju inte något större problem, har aldrig konverterat... Kör den via 3G med appen Airplayer mot Nasen hemma och kommer åt alla filmer, all musik, alla foton etc, något hackigt ska dock tilläggas om man inte låter filmerna buffras ett tag först. I hemmiljö funkar det klockrent.
Finns många appar som du kan använda för att föra över filmer från datorn/Nasen trådlöst via nätverket och lagra på iPhonen, ingen konvertering behövs, BuzzPlayer tex.
Vill ha den här NU!!!
http://ihomeaudioint...scover/airplay/
Räcker det med Airplay på Iphone eller behöver man även annan utrustning.
Till min Netgear NAS finns tyvärr inte någon app så jag brukar logga in via webben.
Hemma bör det fungera bra om man kör via wi-fi.
Det kanske är värd att köpa BuzzPlayer just för att komma åt många filformat.
tack för dina tips.
Postad 01 juni 2011 - 07:17
Räcker det med Airplay på Iphone eller behöver man även annan utrustning.
Till min Netgear NAS finns tyvärr inte någon app så jag brukar logga in via webben.
Hemma bör det fungera bra om man kör via wi-fi.
Det kanske är värd att köpa BuzzPlayer just för att komma åt många filformat.
tack för dina tips.
Airplayer, inte Airplay, bara för att förtydliga

Buzzplayer använder jag bara för att föra över filer till mobben, tycker att det är lite bökigt i övrigt om jag ska vara ärlig, med Airplayer kommer jag åt Nasen via DynDNS, asbra, använder den oftast

Du har även Oplayer, funkar som BuzzPlayer fast snyggare och enklare, samma tillverkare som Airplayer, Olimsoft.
Olimsoft
http://www.edavs.com...lications.shtml
Airplayer
http://itunes.apple....d369713694?mt=8
Oplayer
http://itunes.apple....344784375?mt=8#
Postad 01 juni 2011 - 11:15
Postad 01 juni 2011 - 11:45
Finns väll ändå 5 iPhones?
Nej, men däremot fyra stycken. iPhone, iPhone 3G, iPhone 3GS och iPhone 4.
Postad 01 juni 2011 - 23:12
Någon som använder direktuskrift till skrivare (HP)? Skaffade en ny skrivare precis innan det stod klart att det endast skulle fungera med HP - lite surt! Finns ju appar för olika skrivare men det verkar bara fungera med bilder. Skulle ju vara bra om det gick att skriva ut dokument oavsett var man är utan att behöva föra över först till ngn "främmande" dator. Kommer det bli någon ändring på detta tro?
Jag använder AirPrint mot min Epson WiFi skrivare. Funkar skitbra. Om du kör Mac så är det bara att ladda ned AirPrintActivator, dela ut din skrivare i Mac OS och sen är det bara att tuta och köra. Riktigt smidigt faktiskt.
Finns liknande lösningar om du Windows också.
Postad 02 juni 2011 - 10:48
Tack för infon!Jag använder AirPrint mot min Epson WiFi skrivare. Funkar skitbra. Om du kör Mac så är det bara att ladda ned AirPrintActivator, dela ut din skrivare i Mac OS och sen är det bara att tuta och köra. Riktigt smidigt faktiskt.
Finns liknande lösningar om du Windows också.
Känns ändå lite knöligt att man måste ha på datorn, vilket jag förmodar man måste? Är man hemma eller på kontoret kan man ju använda datorn istället. Vill att utskriften skall gå direkt från iPhonen till skrivaren. De flesta nya skrivare är ju wifi-skrivare och borde gå att nå direkt. Hittade ett utskriftsprogram som heter Cortado men då måste man lägga filerna i "molnet" först vad jag förstår. Tycker detta börjar bli lite jobbigt, Dropbox osv, osv. Till slut tappar man väl greppet helt och alla våra filer publiceras på Wikileaks eller liknande en dag?
Postad 03 juni 2011 - 14:09

Du kan inte använda AirPrint direkt till en WiFi-skrivare om det inte är en av HP's kompatibla skrivare. Tyvärr. Dock har de flesta skriva egna appar i AppStore som kan göra detsamma. Epson har t.ex. en app som kan skriva ut direkt till Epson-skrivare i nätverket. Vet att Brother och det andra har liknande.
Postad 03 juni 2011 - 17:34
Mina skulle säkert hamna under avdelningen "övriga helt ointressanta dokument" men ändå!Haha, jag skulle personligen se det som en ära om alla mina dokument hamnade på Wikileaks
Du kan inte använda AirPrint direkt till en WiFi-skrivare om det inte är en av HP's kompatibla skrivare. Tyvärr. Dock har de flesta skriva egna appar i AppStore som kan göra detsamma. Epson har t.ex. en app som kan skriva ut direkt till Epson-skrivare i nätverket. Vet att Brother och det andra har liknande.
Tittade lite på de uppdaterade apparna pages, numbers och keynote men tänkte i så fall det vore bra med utskriftsmöjlighet. Kan väl tänka mig att skaffa en app för varje aktuell skrivare i de fall det inte är HP men de jag provat klarar bara att printa bilder och pdf men inte dokument, anteckningar mm. Det hade varit fint att kunna skriva ut direkt hos kunder, på hotell mm utan att behöva maila dokumentet först.
Postad 03 juni 2011 - 17:45
Postad 03 juni 2011 - 18:04
Postad 03 juni 2011 - 22:47
Postad 04 juni 2011 - 00:01
Det är just detta med dokumenthantering. Använder nu DocsToGo men vill även kunna öppna Open Office dokument och göra utskrifter på olika ställen. Eftersom det verkar gå att skriva ut pdf i t.ex Brothers utskriftsapp så vill jag kunna spara t.ex en wordfil som pdf efter att den redigerats. Läste om Pages där det tydligen går att spara som pdf. I beskrivningen över Pages står det en del om iTunes "file sharing" och då blir jag lite nervös (har ingen Mac). Måste fungera med Dropbox eller liknande så att överföring mellan dator och iPhone fungerar smidigt. Vad jag efterlyser är något ställe dit jag kan gå och få hjälp och en demo. Kan inte installera den ena appen efter den andra och upptäcka att jag bara når nästan ända fram. Det är nog lite mycket begärt att få någon här att hjälpa mig med detta.Ge mig ett exempel så ska jag nog kunna ge dig ett konkret förslag/svar!
Postad 04 juni 2011 - 00:39
Mina skulle säkert hamna under avdelningen "övriga helt ointressanta dokument" men ändå!
Tittade lite på de uppdaterade apparna pages, numbers och keynote men tänkte i så fall det vore bra med utskriftsmöjlighet. Kan väl tänka mig att skaffa en app för varje aktuell skrivare i de fall det inte är HP men de jag provat klarar bara att printa bilder och pdf men inte dokument, anteckningar mm. Det hade varit fint att kunna skriva ut direkt hos kunder, på hotell mm utan att behöva maila dokumentet först.
Vilken app ska man ha om man vill skriva ut på en HP skrivare som har wi-fi?
Söker på AppStore och hittar olika HP apps men vet inte vilken av de som fungerar.
Postad 04 juni 2011 - 11:01
Om man har en iPrint-kompatibel HP-skrivare så skall det väl inte behövas ngn app?Vilken app ska man ha om man vill skriva ut på en HP skrivare som har wi-fi?
Söker på AppStore och hittar olika HP apps men vet inte vilken av de som fungerar.
Postad 04 juni 2011 - 14:15
Postad 05 juni 2011 - 00:21
Det är just detta med dokumenthantering. Använder nu DocsToGo men vill även kunna öppna Open Office dokument och göra utskrifter på olika ställen. Eftersom det verkar gå att skriva ut pdf i t.ex Brothers utskriftsapp så vill jag kunna spara t.ex en wordfil som pdf efter att den redigerats. Läste om Pages där det tydligen går att spara som pdf. I beskrivningen över Pages står det en del om iTunes "file sharing" och då blir jag lite nervös (har ingen Mac). Måste fungera med Dropbox eller liknande så att överföring mellan dator och iPhone fungerar smidigt. Vad jag efterlyser är något ställe dit jag kan gå och få hjälp och en demo. Kan inte installera den ena appen efter den andra och upptäcka att jag bara når nästan ända fram. Det är nog lite mycket begärt att få någon här att hjälpa mig med detta.
Förhoppningsvis kommer måndagens presentation/förtitt av iOS 5 förenkla saker och ting för dig, men, så länge kan du göra så här för att spara dokument till din dropbox:
Köp Pages (utan tvekan den mest kompetenta ordhanteraren till iOS).
I pages kan du skapa din dokument, och sen maila dem till dig själv som PDF, .doc eller .pages. I mailet kan du sen välja att öppna bilagan i t.ex. dropbox.
Ett annat, mycket smidigare sätt, är att skaffa en WebDAV, dvs. en filserver som du ansluter Pages i iOS till. Det finns en SJUKT smidig tjänst för just Dropbox som heter DropDAV. Med den tjänsten så kan du skapa/öppna/spara dokument direkt från/till din Dropbox utan att någonsin lämna Pages i din iPhone. Tjänsten kostar några tior i månaden, läs mer här.
Angående utskrifter, för närvarande kan du endast använda iOS inbyggda utskriftstjänst AirPrint om du A) har en kompatibel AirPrint-skrivare från HP, eller

Eller, som i ditt fall, så skaffar du som sagt din skrivares egen app, och skriver ut från den. Var denna app kan hämta filer ifrån är olika beroende på vilken app/märke det är. Om du har Brothers app, så kan du precis som jag beskrev ovan, öppna bilagor i din mail med "Öppna i..." och där välja Brothers iPrint-app. På så sätt löser du utskriftsproblemet. Kanske låter rörigt, men det är rätt enkelt i praktiken:
1) Skapa ditt dokument i Pages.
2) Maila det som PDF till dig själv.
3) Öppna bilagan i mail-appen och tryck på alternativ-ikonen
4) Välj "Öppna i..."
5) Välj Brothers iPrint-app
6) Skriv ut den till din Brother-skrivare därifrån sen.
Hoppas du blev klokare. Om du bor i närheten av Örebro kan jag hjälpa dig på plats om du vill.
Postad 05 juni 2011 - 09:06
Att maila till mig själv som pdf är jag med på och det fungerat ju! Tycker föstås att om det går att maila ett dokument som pdf så borde det gå att spara det på telefonen som en pdf också så man slapp rundgången. Att skaffa ytterligare en server verkar lite overkill. Eftersom denna värld består av många konkurrerande aktörer så blir det ju så här. Mitt syfte med detta är att ha ett antal Word- och Excellmallar på telefonen (skapade i en dator). Dessa mallar vill jag ta fram i telefonen och göra mindre justeringar på plats och därefter printa ut. Hoppas, som du säger, att det kan ske lite förenklingar i nästa version.
Tack för hjälpen!
Postad 05 juni 2011 - 14:26
-Anpassningsbar startsida
-Widgets att placera var man vill
-Egna länkar till inställningar/kontakter
-Samlad meny för inkomna meddelanden
-Snabbläddring mellan öppna appar
-Stäng alla öppna appar
-Mappar för foton (går det i appar så)
-Mappar överhuvud
-Selektiv radering i samtalslista
-Gruppering av kontakter utan app
-Snabbnotering kopplad till kontakt vid samtal in/ut
-Vem ringer (ej i listan) möjlighet
-Sökfunktionen per dag (allt som hänt en viss dag) samtal, mail, sms osv
-Bättre utskriftshantering
-mm mm
Bara det inte blir så att det enda som kommer blir iCloud och några nya signaler.
Postad 05 juni 2011 - 19:40
Går jag istället in i mailappen manuellt så kommer notifieringen men bara när jag öppnar den manuellt. Nån som vet vad detta beror på?
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar