Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
#4901
Postad 04 April 2017 - 09:02
Iceman666
-
Iceman666
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Nja det verkar gälla AirPlay via tredjepartsappar. Detta problem har inget med AirPlay att göra.
I så fall får jag be om ursäkt för dåligt uppförande med sanningen i detta ;-)
#4902
Postad 04 April 2017 - 17:32
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
I så fall får jag be om ursäkt för dåligt uppförande med sanningen i detta ;-)
Är det någon ska be om ursäkt så är det Canal Digital 👎
#4903
Postad 04 April 2017 - 21:32
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
En skräp kanal mindre. TCM upphör i slutet av maj
#4904
Postad 04 April 2017 - 22:15
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
TCM i andra delar av världen är betydligt bättre.
#4905
Postad 05 April 2017 - 08:56
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
GÖTT! Då kanske vi kan få EN RIKTIG musik kanal?! MTV Live HD!
#4906
Postad 05 April 2017 - 11:09
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
GÖTT! Då kanske vi kan få EN RIKTIG musik kanal?! MTV Live HD!
Håller med i allra högsta grad, in med MTV Live HD pronto!
#4907
Postad 05 April 2017 - 14:53
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Finns fler intressanta musikkanaler med.
England har väl ett 20 tal musikkanaler typ.
Eller vad sägs om http://www.iconcerts.com
Redigerat av Leatherface, 05 April 2017 - 14:54.
#4908
Postad 05 April 2017 - 16:51
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Finns fler intressanta musikkanaler med.
England har väl ett 20 tal musikkanaler typ.
Eller vad sägs om http://www.iconcerts.com
Ja, bara det är Live musik och bra konserter.
#4909
Postad 10 April 2017 - 15:11
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Med bra kvalitet på ljud och bild!
#4910
Postad 14 April 2017 - 20:49
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Är det någon mer än jag som inte får med sutet på serieinspelningar? Har ställt in så att inspelningar ska sluta 5 min senare, men det verkar inte funka med serieinspelning?
#4911
Postad 14 April 2017 - 21:34
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Är det någon mer än jag som inte får med sutet på serieinspelningar? Har ställt in så att inspelningar ska sluta 5 min senare, men det verkar inte funka med serieinspelning?
Helt och hållet en fråga om att kanalerna inte följer sin egen tablå. På exempelvis Discovery är det lite hipp som happ med tidhållningen, kan lika gärna börja någon minut för tidigt i förhållande till tablån.
#4912
Postad 14 April 2017 - 22:35
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Man kan ställa in boxen att både starta o stoppa inspelningar med viss tid före o efter har jag för mig, så man har en viss marginal med tidsöverdrag. Rätta mig om ja har fel.
#4913
Postad 14 April 2017 - 23:40
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Är det någon mer än jag som inte får med sutet på serieinspelningar? Har ställt in så att inspelningar ska sluta 5 min senare, men det verkar inte funka med serieinspelning?
Har du använt appen eller boxen för att programmera serieinspelningen?
Har märkt att tidstilläggen man angett i boxen inte kommer med om man programmerar inspelning via appen.
Lite irriterande då man inte kan programmera en tidsinspelning från appen, bara använda tablån...
#4914
Postad 15 April 2017 - 07:21
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Är det nån mer än jag som tycker att on demand i kaonboxen är otroligt seg,enligt cd ska ju nya boxen vara snabbare än 500 Gb boxen vilket inte är fallet.
#4915
Postad 15 April 2017 - 12:19
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Helt och hållet en fråga om att kanalerna inte följer sin egen tablå. På exempelvis Discovery är det lite hipp som happ med tidhållningen, kan lika gärna börja någon minut för tidigt i förhållande till tablån.
Som sagt jag har ställt in boxen på att spela in fem minuter efter tablåns sluttid. Ändå spelar boxen bara in 55 min på ett program som är just 55 min enligt tablå.
Man kan ställa in boxen att både starta o stoppa inspelningar med viss tid före o efter har jag för mig, så man har en viss marginal med tidsöverdrag. Rätta mig om ja har fel.
Det stämmer men det är just den funktionen som inte fungerar för mig.
Har du använt appen eller boxen för att programmera serieinspelningen?
Har märkt att tidstilläggen man angett i boxen inte kommer med om man programmerar inspelning via appen.
Lite irriterande då man inte kan programmera en tidsinspelning från appen, bara använda tablån...
Jag har använt boxen för att programmera serieinspelningen.
Är det nån mer än jag som tycker att on demand i kaonboxen är otroligt seg,enligt cd ska ju nya boxen vara snabbare än 500 Gb boxen vilket inte är fallet.
On demand är segt i menyerna, sökningar osv...själva uppspelningen fungerar bra när man väl fått igång någon 
#4916
Postad 16 April 2017 - 11:07
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Som sagt jag har ställt in boxen på att spela in fem minuter efter tablåns sluttid. Ändå spelar boxen bara in 55 min på ett program som är just 55 min enligt tablå.
Vilken box? På den svarta kan man ju se i listan att boxen lagt till marginalen direkt efter att man gjort programmeringen. I mitt fall har jag bara valt att lägga till tre minuter på slutet så då är blir det ju tydligt med alla program som anges till lite ovanliga längder, 53 minuter, 58 minuter o dyl.
För nu när jag tänker på det skaver nämligen något i minnet om att jag vid något tillfälle råkade ut för att boxen hickade till på något sätt, och att denna marginal försvann från redan programmerade inspelningar. Vill minnas att jag bara tog bort den gamla programmeringen och la in den på nytt och så var allt som det skulle igen.
Annars är det i och för sig inte helt okänt att vissa kanaler uppger olika längd mellan avsnitten i en serie (ibland 25 minuter, ibland 30, som exempel).
#4917
Postad 18 April 2017 - 07:41
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Är det nån mer än jag som tycker att on demand i kaonboxen är otroligt seg,enligt cd ska ju nya boxen vara snabbare än 500 Gb boxen vilket inte är fallet.
Hej
Är det portalen som är seg att ladda eller är det när du navigerar runt? Har det alltid varit så för dig eller har det uppkommit nyligen? Testa koppla ur strömmen och låt boxen vara strömlös några sekunder och prova igen om det blev bättre.
Mvh
Niklas
Är det någon mer än jag som inte får med sutet på serieinspelningar? Har ställt in så att inspelningar ska sluta 5 min senare, men det verkar inte funka med serieinspelning?
Hej
Det är som pgu säger, om du programmerar via tex iOS/android så följer tidsmarginalen inte med. Men om du programmerar via https://tvguide.canaldigital.se/ så fungerar det bra.
Vi jobbar på att lösa problemet med tidsmarginalen när man programmerar via iOS/android men har tyvärr ingen information om när problemet är löst.
Mvh
Niklas
#4918
Postad 18 April 2017 - 07:47
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Hej
Är det portalen som är seg att ladda eller är det när du navigerar runt? Har det alltid varit så för dig eller har det uppkommit nyligen? Testa koppla ur strömmen och låt boxen vara strömlös några sekunder och prova igen om det blev bättre.
Mvh
Niklas
Det är både och,seg att ladda seg att navigera men uppspelningen är problemfri.
Hej
Det är som pgu säger, om du programmerar via tex iOS/android så följer tidsmarginalen inte med. Men om du programmerar via https://tvguide.canaldigital.se/ så fungerar det bra.
Vi jobbar på att lösa problemet med tidsmarginalen när man programmerar via iOS/android men har tyvärr ingen information om när problemet är löst.
Mvh
Niklas
#4919
Postad 19 April 2017 - 12:34
marnilss
-
marnilss
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
När ska ni göra något åt serieinspelningen? Missade ett avsnitt igår av Big Bang Theory, kanal 5, tack vare detta. De visade två avsnitt på rad, 13-14 säsong 10, och serieinspelningen struntade i det andra ☹
#4920
Postad 19 April 2017 - 12:43
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Jag har mer och mer insett att jag skulle vilja ha tillbaka en härlig 90-talsfunktion i era inspelningsbara boxar och det är det är möjligheten till PiP där man enkelt kan växla mellan kanalerna. Fixa, fixa 
Möjligheten att kunna följa t.ex. en hockey-match när man tittar på något annat hade varit guld värt!
#4921
Postad 19 April 2017 - 13:18
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Det kan man göra sen länge med Linuxboxar baserat på Enigma2 med 2 eller fler tuners.
Redigerat av Leatherface, 19 April 2017 - 13:19.
#4922
Postad 19 April 2017 - 14:40
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
När ska ni göra något åt serieinspelningen? Missade ett avsnitt igår av Big Bang Theory, kanal 5, tack vare detta. De visade två avsnitt på rad, 13-14 säsong 10, och serieinspelningen struntade i det andra ☹
Det verkar vara samma problem med prison break imorgon.
Man kunde igår programmera serieinspelningar för båda avsnitten imorgon, dock tolkades dessa som två olika serier 
#4923
Postad 19 April 2017 - 20:52
marnilss
-
marnilss
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Det verkar vara samma problem med prison break imorgon.
Man kunde igår programmera serieinspelningar för båda avsnitten imorgon, dock tolkades dessa som två olika serier 
Känns som det blivit sämre den sista tiden
#4924
Postad 20 April 2017 - 07:49
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Känns som det blivit sämre den sista tiden
Hej
Tack för informationen marnilss och pgu, jag ska undersöka saken och se vad vi kan göra. Ber om ursäkt för problemet.
Mvh
Niklas
#4925
Postad 27 April 2017 - 09:28
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Instämmer med era upplevelser angående frysningar. Har reflekterat över detta problem för ett par dagar sedan. Har själv en Apple TV och tittar mycket på TV via CD appen. Börjar bli lite tröttsamt att få skifta kanal stup i kvart för att ta bort frysningar. Har också märkt ljud avbrott stundtals. Det är kanske är i allra högsta grad läge för den tekniska supporten på CD att vakna upp från sin dvala och fixa problemet ☺️
Har Canal digital vaknat? Är någon uppdaterad app på gång?
Min erfarenhet är att kanal5 är särskilt problematisk. Ca 10-15 frysningar under en timme igår. Fyran däremot fryser väldigt sällan.
#4926
Postad 27 April 2017 - 11:41
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Har Canal digital vaknat? Är någon uppdaterad app på gång?
Min erfarenhet är att kanal5 är särskilt problematisk. Ca 10-15 frysningar under en timme igår. Fyran däremot fryser väldigt sällan.
Hej xp2002
Vi har stött på några kunder som har samma problem, men vi har inte lyckats återskapa problemet. Har du möjlighet att skicka ett PM till oss? Skulle behöva ha lite mer information av dig.
Mvh
Niklas
#4927
Postad 27 April 2017 - 16:34
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Mycket ostabilt idag med appen till atv4. Synd, är så smidigt att ha allt samlat i en spelare...
#4928
Postad 30 April 2017 - 14:15
Unregisteredf3b8543c
-
Unregisteredf3b8543c
-
Rookie
-
2 inlägg
Har Canal digital vaknat? Är någon uppdaterad app på gång?
Min erfarenhet är att kanal5 är särskilt problematisk. Ca 10-15 frysningar under en timme igår. Fyran däremot fryser väldigt sällan.
Tvärtom tycker jag, fyran fryser hela tiden, men även kanal 1 och 2. Börjar bli fruktansvärt tröttsamt...
#4929
Postad 30 April 2017 - 15:35
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Tvärtom tycker jag, fyran fryser hela tiden, men även kanal 1 och 2. Börjar bli fruktansvärt tröttsamt...
Parabol, om ni kan ha det betydligt lugnare sinne o stabilare, säkrare leverans.
#4930
Postad 30 April 2017 - 16:09
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Ingen info om några nya kanaler?
#4931
Postad 02 May 2017 - 08:48
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Parabol, om ni kan ha det betydligt lugnare sinne o stabilare, säkrare leverans.
Jag har parabol. Det vi pratar om är CDs extratjänst med app i ATV.
#4932
Postad 02 May 2017 - 17:23
martiin82
-
martiin82
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Jag har parabol. Det vi pratar om är CDs extratjänst med app i ATV.
Ja med fyra personer i hemmet är atv-appen ett jättebra extraalternativ (när den fungerar smärtfritt dvs). Skönt också att vara fri från kablar till parabol, väldigt flexibelt
#4933
Postad 03 May 2017 - 18:43
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Någon som vet vilken app som fungerar som fjärrkontroll till HD PVR 5720SX? Kör med en Samsung och Android.
#4934
Postad 03 May 2017 - 19:27
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Någon som vet vilken app som fungerar som fjärrkontroll till HD PVR 5720SX? Kör med en Samsung och Android.[/size]
Anymote kanske.
#4935
Postad 04 May 2017 - 04:57
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Tack. den fungerar, men var inte snygg.
#4936
Postad 07 May 2017 - 16:26
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
När tar CD nästa steg och börjar sända filmer i 1080P full HD, för 500gb boxen klarar väl det? 4K är väl lite för mycket att hoppas på.
Redigerat av Huddingebo, 07 May 2017 - 16:27.
#4937
Postad 07 May 2017 - 16:39
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
När tar CD nästa steg och börjar sända filmer i 1080P full HD, för 500gb boxen klarar väl det? 4K är väl lite för mycket att hoppas på.
Om man går in på HDMI-information i smartboxen står godkända upplösningar:
3840 gånger 2160 (24 Hz) progressiv 16:9
Vad det kan innebära?
#4938
Postad 07 May 2017 - 21:47
Iceman666
-
Iceman666
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Så Canal Digital nu borde ni börja fundera på hur era kunder kommer att tänka när dom ser vad Viasat /Viaplay har att erbjuda!
1080p HD och Dolby Digital surround samt 4K utsändningar och det finns att tillgå hos Viasat NU!
När kommer ni att erbjuda något utav detta eller ligger det på C More bord?
Skulle vara intressant att höra hur många som kommer att flytta till Via nu !
#4939
Postad 08 May 2017 - 08:51
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Om man går in på HDMI-information i smartboxen står godkända upplösningar:
3840 gånger 2160 (24 Hz) progressiv 16:9
Vad det kan innebära?
Hej Tor3
Godkända upplösningar är vilka upplösningar din TV hanterar.
Mvh
Niklas
#4940
Postad 21 May 2017 - 21:17
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Har alltid sett sport som otittbar i Canal Digitals streaming samt C Mores streaming. Idag fick jag gå över till Canal Digitals app på Apple TV under hockey-finalen på grund av lite för många inspelningar på boxen. Sporten var som vanligt otittbart ryckig med 25 bilder/sekund. Då gick jag över till C More-appen. Döm om min förvåning, där hade det hänt saker, allt såg underbart ut 50 fps-flyt helt plötsligt. En stor eloge till C More.
Men då undrar jag när ska Canal Digitals app bli tittbar för sport med 50 fps-flyt? Jag trodde ni använde samma ström som som C More, i alla fall för live-kanalerna. Men det gör ni uppenbarligen inte. Jämförde Live-kanalerna på C More appen och CD appen. Både hockey och fotboll flöt på hur fint som helst i C More medans i er app var det ryckigt som tusan och 25 fps?
Redigerat av hugeman, 21 May 2017 - 21:17.
#4941
Postad 22 May 2017 - 06:13
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Det är smått otroligt att man tagit bra betalt för sport i flera år utan att kunna leverera flyt i bilden och en stabil sändning.
Om det nu är på gång med lösning så är det fasen på tiden!
Har tillgång till båda apparna då jag abbonerar på CD men har av hälsoskäl inte bemödat mig med att försöka titta på sport den vägen på 1½ år 
Kanske ska ge det en chans snart igen? 
#4942
Postad 22 May 2017 - 07:59
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Det är smått otroligt att man tagit bra betalt för sport i flera år utan att kunna leverera flyt i bilden och en stabil sändning.
Om det nu är på gång med lösning så är det fasen på tiden!
Har tillgång till båda apparna då jag abbonerar på CD men har av hälsoskäl inte bemödat mig med att försöka titta på sport den vägen på 1½ år 
Kanske ska ge det en chans snart igen? 
Jag håller med dig. Jag höll på att få fysiska besvär och migrän av CD app. Av en slump så gick jag in på C Mores app och fann himmelriket. Testade även de andra live-kanalerna som för kvällen visade fotboll och det var samma upplevelse.
#4943
Postad 22 May 2017 - 08:18
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Tittar på Apple TV4 och C More Fotboll just nu. Bilden är mer stabil via C Moreappen än med Canal Digitalappen. Visst är bilden bra och buffrar inte, men känns som att det saknas lite i flytet jämför med C Moreappen.
#4944
Postad 22 May 2017 - 08:22
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Tittar på Apple TV4 och C More Fotboll just nu. Bilden är mer stabil via C Moreappen än med Canal Digitalappen. Visst är bilden bra och buffrar inte, men känns som att det saknas lite i flytet jämför med C Moreappen.
Det märks betydligt mer på hockey än fotboll då hockey är en snabbare sport. Hockey är nästan olidligt att titta på, fotboll fungerar i nödfall. Jag får känslan av att de gör en helt galen 50i till 25p konvertering som kort och gått resulterar i att "varannan bild försvinner". Fixa detta nu CD, det går ju uppenbarligen att göra rätt =)
#4945
Postad 22 May 2017 - 10:13
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej på er!
Vi tar era synpunkter vidare till utvecklingsansvarig gällande bilden och appen. Vänligen Therese
#4946
Postad 22 May 2017 - 17:06
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Så Canal Digital nu borde ni börja fundera på hur era kunder kommer att tänka när dom ser vad Viasat /Viaplay har att erbjuda!
1080p HD och Dolby Digital surround samt 4K utsändningar och det finns att tillgå hos Viasat NU!
När kommer ni att erbjuda något utav detta eller ligger det på C More bord?
Skulle vara intressant att höra hur många som kommer att flytta till Via nu !
Ja det är nog dags för byte snart, bättre bild och ljud tack!
#4947
Postad 30 May 2017 - 10:49
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Till CD. Kan ni inte flytta in TNT i "kanalhus"?
I nya Gott on Tv så står det att man kan hitta Genius i pågående serier. Nope!
I sök går det bra men endast avsnitt två finns. Var är avsnitt 1-6 . Läge att flytta in den med i kanalhuset?
Redigerat av Askungen, 30 May 2017 - 12:46.
#4948
Postad 30 May 2017 - 13:12
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Till CD. Kan ni inte flytta in TNT i "kanalhus"?
I nya Gott on Tv så står det att man kan hitta Genius i pågående serier. Nope!
I sök går det bra men endast avsnitt två finns. Var är avsnitt 1-6 . Läge att flytta in den med i kanalhuset?
Hej Askungen!
Vi har felanmält att det saknas avsnitt av Genius och vi har noterat ditt önskemål om TNT. Hoppas du får en trevlig dag! Vänligen Therese
#4949
Postad 30 May 2017 - 14:01
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Hej Askungen!
Vi har felanmält att det saknas avsnitt av Genius och vi har noterat ditt önskemål om TNT. Hoppas du får en trevlig dag! Vänligen Therese
Dito
#4950
Postad 31 May 2017 - 21:56
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Sista dagen med TCM
30 september försvinner TV4 Komedi och TV4 Fakta XL
CD har hittat två nya billiga kanaler Deutsche Welle och CNBC som ska dyka upp imorgon
Varför får vi inte de norska och danska nyhetskanalerna istället?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|