Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Swedbank- MER kort

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 december 2006 - 20:45

R1 Uffe
  • R1 Uffe
  • Forumräv

• 548 inlägg
  • 0

swedbanks tycker jag är mycket bättre även om den är dyrare

<{POST_SNAPBACK}>

För att gynna min sambos bank så håller jag helt klart med, det skulle jag nog göra ifall hon inte jobbade på banken oxå

Postad 21 april 2007 - 15:37

aoh
  • aoh
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Jag jobbar på Swedbank och är givetvis jävig i frågan men jag kan intyg aatt prisgarantin fungerar. Jag köpte en Samsung LCD på OnOff. Efter 2,5 månader hade den sjunkit med ca 2500 kr i pris och jag skickade in ansökan om utbetalning. Efter ca 1 månad kom pengarna till mitt konto via utlandsbetalning från England (tror jag). Förutom alla kort och tilläggstjänster ingår också Internetbank, som kostar pengar i vanliga fall. Dessutom är korten riktigt snygga (bland annat får man ett svart American Express som ser ut som Amex egna, superexklusiva, Centurionkort (kanon om man är fåfäng:-)).
Givetvis köpte jag min Tv med Amex vilket också vag mig 130 kr tillbaka i cashback.

Postad 24 april 2007 - 03:12

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Har någon mer erfarenheter av detta, funkar det bra? Hur funkar det i praktiken att skicka kvitton och få tillbaka pengar. Eller hur gör man? Är det någon som har blivid nekad att få pengar tillbaka från mellanskillnaden?

Postad 24 april 2007 - 05:58

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0
Jag läste igenom villkoren för prisgarantin. Här är ett par undantag där man inte får någon ersättning:

Reaprisvaror, det vill säga varor som säljs till ett pris som understiger det pris varan normalt säljs för i butiken. Exempel på detta är introduktionserbjudanden, "köp två betala för en", mellandagsrean eller bokrean. Undantaget tillämpas dock inte i de fall där det rabatterade priset är tänkt att bli varans nya normalpris i butiken under längre tid än 30 dagar.

Samt:

Produkter som säljs billigare i en affär på ett annat ställe, men som tillhör samma kedja.

Kan vara värt att tänka på innan man skaffar kortet. Och så något som kanske vissa missar: varorna måste handlas med MasterCard Mer eller American Express Mer för att garantin ska gälla. Man måste kunna uppvisa originalkvitto från köpet, kortkvitto, kontoutdrag, samt bevis på att varan säljs billigare någon annanstans. Detta skickas tillsammans med ansökningsblankett (hittas på Swedbanks hemsida) per brevpost till företaget som betalar ut pengarna, "Cims" i Stockholm.

Och nej, Pixmania kan man inte hänvisa till eftersom att det är ett utlandsregistrerat företag (såg att några här ovan undrade).

Men här finns en hel del pengar att spara om man vet med sig att man konsumerar mycket hemelekontrik!

Postad 24 april 2007 - 14:23

applehorn
  • applehorn
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Synd att man redan har köpt prylarna man behöver i 2-3år framåt då. :rolleyes:

Verkar inte vara många som har det än heller, jag avaktar.

Redigerat av applehorn, 24 april 2007 - 14:23.

Postad 08 juni 2007 - 22:17

R1 Uffe
  • R1 Uffe
  • Forumräv

• 548 inlägg
  • 0
Då har jag äntligen fått tillbaks massa sköna tusen lappar, känns jävligt bra.

Panasonic PX70
Sony 3200ES
Denon DVD 1930

Dessa har jag inhandlat med korten, nog för att det är TV som har gett mig den största delen av återbäringen.

Drulle Garantin har jag oxå utnyttjat pga att jag tappade DVD spelaren så den slutade fungera.

En bra semester peng kan man säga

Postad 11 juli 2007 - 13:19

jonatannn
  • jonatannn
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Har nu skaffat mig Swedbank mer tjänsten och har en fråga till er som har den redan och nyttjat den: Hur lång tid tog det innan ni fick pengarna insatta på kontot från när ni skickade in alla kvitton och liknande?

Postad 04 augusti 2007 - 22:05

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Detta låter ju vettigt men frågan är om man vågar gå till exempelvis hifi klubben lr annan butik med bra kundservice och garanti och hosta upp en massa extra tusenlappar.

Frågan är hur man bevisar att varan finns billigare när man väl ska ha pengar tillbaka. Räcker det med att skriva ut intenetbutikens sida med priset man refererar till? Ni med erfarenhet, hur gjorde ni?

Postad 10 oktober 2008 - 12:11

dempen
  • dempen
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Rycker liv i en gammal tråd...

Nån som provat med prisgaranti mot NetSuperstore och gick det igenom?

Postad 10 oktober 2008 - 12:14

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Problemet med NetSuperstore är att de ändrar priserna hela tiden. Prisgarantin gäller vid prissättning under en viss period.
Själv vågade jag inte prova utan tog närmsta butik som hade nästan samma pris.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.