Tjena!
Mitt första inlägg här, så var snälla mot mig...
Har ett problem, som kanske nån därute har svaret på? Jag försöker koppla in min HUMAX-comhem-box till en gammal tv som saknar SCART-ingång. Jag kör därför genom en billig video (Orion VC-800): jag kopplar Humax-boxen till videon med Scart-kabel och sedan antennkabel mellan videon och tv:n. Detta funkar bra så länge jag bara tittar på de digitala kanalerna. Vill jag titta på de analoga kanalerna måste jag dock även koppla antennkabel mellan Humax-boxen och videon, men så fort jag sätter in antennkabeln i videon så vips blir det en massa brus i bilden på allt som kommer ut genom videon (både på de digitala & på de analoga kanalerna som körs genom videons modulator, men även på videoband som jag spelar upp från videon...). Det blir däremot inga störningar på analoga kanaler som jag ställer in i tv:ns modulator.
Det verkar alltså som att videon skapar störningar i bildsignalen så fort jag kopplar in en antennkabel mellan Humax och videon. Har jag en alltför kass video eller går det att göra något åt detta, t.ex. med en "galvanisk avskiljare" eller vad de heter?
Någon som har en idé om vad som kan orsaka dessa störningar?