På g iaf? Var inne på Expert idag och försäljaren sa att det skulle dyka upp något i januari.
DVD-inspelare med inbyggd digitalmottagare för ComHem (DVB-C)
Postad 15 december 2007 - 21:31
På g iaf? Var inne på Expert idag och försäljaren sa att det skulle dyka upp något i januari.
Postad 20 december 2007 - 23:36
SONY RDR-HXD870 HDMI 160GB
http://www.dustinhom...5010116856.aspx
verkar vara en vettig dvd/hdd-inspelare med modulplats.
har CI-slot (Common Interface)
SCM MICROSYSTEM CA-MODUL
http://www.dustinhom...5010088523.aspx
ska funka väldigt bra som CA-MODUL för comhem i Sonys olika tv-apparater som har kortplats. CI-slot (Common Interface)
Postad 15 januari 2008 - 13:31
är inne i samma tankar men som du säger väldigt svårt att få tag på. Det jag kikat på är följande kombination, men skulle ju inte skada om någon kunde bekräfta att det faktiskt fungerar.
SCM MICROSYSTEM CA-MODUL
ska funka väldigt bra som CA-MODUL för comhem i Sonys olika tv-apparater som har kortplats. CI-slot (Common Interface)
Någon som testat detta än? Hade varit intressant att veta. Jag har för mig att jag läst något om att Sony skall komma med en variant med inbyggd DVB-C mottagare i vår. Någon som har mer info om detta?
Postad 15 januari 2008 - 19:53
är inne i samma tankar men som du säger väldigt svårt att få tag på. Det jag kikat på är följande kombination, men skulle ju inte skada om någon kunde bekräfta att det faktiskt fungerar.
SCM MICROSYSTEM CA-MODUL
Den har ju bara DVB-T tuner. CI-slot är bara till för programkorten, det är ingen extern tuner.
Postad 17 januari 2008 - 20:59
har jagat sony-supporten om detta och de säger att det är på gång men vet inte när.
Har även mailat till per-martin öhman på sony o frågat och fått ungefär samma svar.
Enda chansen att Sony skall skaka fram denna lösning är att fler mailar och efterlyser DVD/HDD inspelare med DVB-C mottagare och cam-slot.
maila till:
[email protected]
eller
[email protected]
Postad 11 februari 2008 - 03:06
har för mig att jag läst det men hittar inget om de nu så börjar fundera om ja är helt ute å cyklar..?!!
Postad 16 februari 2008 - 10:17
Har sagt det förut, men säger det igen:
har jagat sony-supporten om detta och de säger att det är på gång men vet inte när.
Har även mailat till per-martin öhman på sony o frågat och fått ungefär samma svar.
Enda chansen att Sony skall skaka fram denna lösning är att fler mailar och efterlyser DVD/HDD inspelare med DVB-C mottagare och cam-slot.
maila till:
[email protected]
eller
[email protected]
Har nu mejlat supporten, får se om det blir nån respons.
Inget nytt om LG:n med DVB-C?
Börjar få krupp på det här, på ComHem supporten/forumet ryktas det om en Humax box som möjligt kan lösa problemet med inspelning, men inte att få ut mediet ur HD:n säkerligen och därför känns en DVD-spelare som ett bättre alt.
Postad 16 februari 2008 - 14:03
Citera(EUNE @ Jan 31 2008, 18:21 )
Har inte fått något rakt svar från Sony, men de jobbar för att få fram en DVD-recorder typ den som finns för Boxer, men för Comhem.
Har frågat dem flera gånger då de har flera TV modeller med inbyggd decoder så borde ju tekniken inte vara så svår att få till.
Men det ska vara på gång förhoppningsvis under första halvåret.
TW2 fick följande svar som han redovisade i en annan tråd för ett tag sedan.
"Har jagat Sony ett tag nu i detta ärende och fick för ett tag sen nedanstående svar:
Hej, tyvärr kommer vi inte att lansera ngn DVD-HDD med DVB-C under 2008.
Med bästa hälsningar
Per-Martin Öhman
Produktchef TV & HV
Sony Sverige
Tyvärr verkar det som Sony har fört oss ComHem:are bakom ljuset med sina vackra ord om samarbete med ComHem.
Är ju ingen vits att köra Comhem om man inte kan få en vettig inspelare!
(vettig=DVB-C med kortplats+HDD+HDMI ut+DVD-R)
Finns ju utmärkta DVB-T lösningar med ovanst spec, läs t.ex senaste HemmaBio.
/TW2 "
Postad 10 mars 2008 - 14:41
Postad 11 mars 2008 - 11:15
Stackars oss som är fast i DVB-C-träsket.
Postad 13 mars 2008 - 13:50
När man kollar runt lite verkar det inte finnas någon DVB-C DVD-inspelare någonstans i hela världen. Verkar heller inte vara något som ö.h.t. är på gång från någon tillverkare heller...
Stackars oss som är fast i DVB-C-träsket.
Inte riktigt comhem fel då eller hur?

Postad 14 mars 2008 - 09:52
Com Hem ville eller kunde inte släppa in SONY. Hade förmodligen något med rättigheter att göra.
Jag tycker nog man kan skylla på Com Hem.
Själv sitter jag fast med Tele2. Ännu värre!
Jag funderar på att skaffa Canal Digitel Parabol så jag kan få HDTV + Inspelning.
Dom kör en drive nu och bjuder på HDTV paketet om man köper deras familjepaket.
MVH
JOEKO
Postad 17 mars 2008 - 13:32

Kabeltvleverantörerna (ComHem) har avtal med set-top box leverantörerna (Samsung/Humax) och vill inte släppa in andra aktörer med hårddiskinspelare.
Skönt att veta att det inte kommer iallafall.
Finns väl bara den "grå" vägen att gå, HTPC, med fiffiga donglar och småprogram för att kunna spela in och lagra de program man betalat att få se. Tråkigt för den stora massan som inte har kunskapen att få till en fullt fungerande HTPC lösning.
Lika korkat är det att det inte finns en HD-box med inspelningsmöjligheter än.
ComHem.... suck...
Postad 19 mars 2008 - 18:31
Jag: Har ni någon DVD-inspelare på gång med DVB-C?
Pioneer/Sony: Vet inte
Jag: Varför har ni ingen spelare med DVB-C, ni har ju massor med DVB-T?
Pioneer/Sony: Vi har inga spelare med DVB-C
Tack för den informationen.
Postad 02 april 2008 - 17:53
Finlux även för kabel
[2008-03-04]
Finlux har lanserat digitalboxar med inbyggd hårddisk, och de har även TV-apparater med inbyggd digitalmottagare med kortsplats för både marknät och kabel-TV.
Vid sidan av det omfattande sortimentet för hushåll med antenn erbjuder Finlux konsumenterna flera alternativ av digitala boxar, nu även för kabelhushåll. Bland mottagarna finns basmottagaren med Conax-kortläsare (DCR-FN835C) och digitalmottagaren med inspelningsfunktion PVR för kabelhushåll (DCA-9500C2). Det lanseras även en modell för antennhushåll (DTA-9500N). En av PVR mottagarens egenskaper möjliggör samtidig inspelning av upp till fyra olika kanaler samtidigt.
Bifogad fil(er)
Postad 07 juni 2008 - 11:12
Postad 16 juni 2008 - 19:02
Helt missat! Länk!!!Har ni alldeles glömt proffsboxen från triax.Finns också för kabel.
Postad 17 juni 2008 - 07:24
Samsung DCB P850Z
varför inte den här?
Kan man kopiera ett inspelat program från ovanstående Samsung till en PC eller DVD? Via USB-porten t.ex?
Postad 15 juli 2008 - 16:15
Kan man kopiera ett inspelat program från ovanstående Samsung till en PC eller DVD? Via USB-porten t.ex?
Nej det går inte att få ut videomaterial på annat sätt än att i realtid spela in på en extern dvd-inspelare från samsungen via scart.
Eller som någon testat,rycka ur hårddisken och ansluta mot en dator

Postad 22 juli 2008 - 12:29
Samsung DCB P850Z
varför inte den här?
Därför att den
1) bara klarar att administrera 16 olika inspelningar
2) inte klarar att spela in flera kanaler samtidigt
Postad 19 augusti 2008 - 17:23
Jag har bl.a. letat på detta forum men det verkar inte finnas så mycket att välja på.
Jag hittade efter litte googlande, en box från Reel Multimedia
som heter REELBOX Avantgarde, den har dessutom HDTV enligt tillverkaren.
Saxat ur specifikationen:
- HDTV in 720p and 1080i via DVB-S2 or DVB-C
- Electronic programme control (EPG) with VPS support
- Numerous PAY TV encryption codes via a CI module
- Watch one channel and record up to three further programmes
Det verkar vara en Set Top Box PC med Ubuntu Linux.
Enda nackdelen som jag kan se är priset, £1200, 14'500 kr.
Är det någon här som har provat den? Vet något?
Postad 10 maj 2009 - 13:35
Hmm, finns det någon DVD-inspelare med DVB-C i 2009 line-up för de olika tillverkarna? Har inte hittat någon...
mvh Martin
Postad 10 maj 2009 - 14:17
Postad 10 maj 2009 - 21:33
annars finns ju Dreambox 8000 där ni kan stoppa in DVD brännare i... men priset är 11-12000:-
http://www.dream-mul.....20DM 8000.pdf
Letar mer efter ett alternativ som ligger i pris kring vad andra DVD-inspelare ligger. Sony och Samsung borde väl komma ut med något, då de redan integrerat tekniken i sina TV-apparater.
/Martin
Postad 20 april 2010 - 12:35
Det närmaste jag har hittat med hårddisk och DVB-C är nya produkter från Finlux. De saknar dock DVD men har HD inspelning. Nu kanske inte Finlux är mitt favoritmärke. Hade hellre velat se en Sony apparat. Nedan följer texten från Elektronikbranchens produktnyheter.
Finlux även för kabel
[2008-03-04]
Finlux har lanserat digitalboxar med inbyggd hårddisk, och de har även TV-apparater med inbyggd digitalmottagare med kortsplats för både marknät och kabel-TV.
Vid sidan av det omfattande sortimentet för hushåll med antenn erbjuder Finlux konsumenterna flera alternativ av digitala boxar, nu även för kabelhushåll. Bland mottagarna finns basmottagaren med Conax-kortläsare (DCR-FN835C) och digitalmottagaren med inspelningsfunktion PVR för kabelhushåll (DCA-9500C2). Det lanseras även en modell för antennhushåll (DTA-9500N). En av PVR mottagarens egenskaper möjliggör samtidig inspelning av upp till fyra olika kanaler samtidigt.
Ingen som vet nå mer ang denna box ?!?!?
Prisvärd känns det som, 995:- med 250gb disk i.
Postad 20 april 2010 - 12:56
Citera(Mp3user @ Apr 2 2008, 18:53 )
Det närmaste jag har hittat med hårddisk och DVB-C är nya produkter från Finlux. De saknar dock DVD men har HD inspelning. Nu kanske inte Finlux är mitt favoritmärke. Hade hellre velat se en Sony apparat. Nedan följer texten från Elektronikbranchens produktnyheter.
Finlux även för kabel
[2008-03-04]
Ingen som vet nå mer ang denna box ?!?!?
Prisvärd känns det som, 995:- med 250gb disk i.
Du kommenterar ett inlägg från två ÅR tillbaks ...

Men Finlux har ju en svensk hemsida, så kolla själv!
http://www.finlux.se/
Men den Spelaren är ändå inget att ha idag, för den har bara DVB-T mottagare, och nu i höst kommer DVB-T2 och MPEG4, så då kan inte den är spela in från de nya kanalerna iaf.
Redigerat av anderswillhelmsson, 20 april 2010 - 13:01.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar