Hej alla..
Jag har haft samma problem med samma plastiga optiska switch från Kjell och Company.
Men jag har fått den att delvis fungera. Jag har 1st digitalbox och 1 st mediastreamer som jag vill koppla till ett hemmabiosystem. Dessutom har jag toslink ut från enheterna, men bara en digital coaxial in på hemmabion. Så jag har dessutom en omvandlare från toslink till coaxial där emellan.
Ett tips är att byta ut alla skräpkablar mot clicktronics kvalitetskablar t.ex. De glappar inte och "klickar" fast när man sätter i dem. Märkte att skräpkablarna jag hade innan "läckte" på något sätt.
Resultat: Nu funkar det med ljud från digitalboxen till hemmabion på 1:an

Växlar över till 3:an och får inget ljud från mediastreamern
Har testat att använda även den fungerande 1:an med mediastreamern, FUNGERAR EJ! Testar att koppla förbi den optiska switchen (skita i den helt) och bara ha en sladd mellan mediastreamern och hemmabion (med omvandlaren), FUNKAR!
*suck*... Vad kan det bero på tror ni? Kan det va att signalen inte är tillräckligt stark från mediastreamern, dvs att det är lite signalförlust i den optiska switchen?
Finns det i så fall någon billig signalförstärkare man kan köpa? Annars lutar det väl helt enkelt åt att jag får skaffa en rejäl switch som ni länkade till tidigare, den har ju t.o.m inbygg omvandlare från toslink till coaxial så den skulle även lösa det problemet..
Tacksam för svar och synpunkter..