Nu hoppas jag från hjälp o feedback från alla er som är insatta (har läst varje forumtråd o rec på nätet men blir ej klokare)
Nu i juni köpte jag ny tv Samsung Le46 A559 men inbyggd digitalmotagare för Comhem. Köpte allt av Expert och även Ca modul (conax) samt programkort o abb hos comhem.
Problemet jag har är MKT störande. När jag bläddrar bland kanalerna så kommer titt som tätt AG menyn upp o säger "ingen signal" men det värsta är ju Programguiden som i princip så fort man sätter på den stänger av sig o säger "ingen signal". Vissa kanaler har även "kodad" signal ibland o ibland inte.
Efter den vanliga turen (om man läser div forum) hos totalt värdelösa support tjänster hos både Comhem o Samsung där ingen vet nåt. Så var en tekniker från comhem här idag o "mätte" signalen som var "mkt bra" 75% i uttaget. Samma på Tv:n. Efter att ha testat hans "jättebraiga antennkabel" så visade sig att den gav precis samma resultat som den antennkabel som jag själv installerat. (ca 7m till tv:n) Efter detta 10 min besök konstaterar han att det är "nog" tv: som är konstig...lycka till typ...
Samsungs telsupport var ju bara ett stort skämt....dom visste absolut ingenting. Kunde inte svara på vilken programversion eller firmware som dom rekomenderade för bästa resultat med comhem....
Jag blir helt matt....visserligen småbuggar, det går ju för det mesta bra o kolla på tv och bilden är bra. Men efter o ha lagt 17 papp på TV o sen månadsvis betala för kabeltv så känns det ju som om man vill att det skall funka.
Nån som har liknande erfarenheter ???
Ha de gött i värmen.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4 bilder
558 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?