Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Windows Phone

620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Titan 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 6 8,5 (15) Inga priser
HTC Radar 512MB RAM (Mobiltelefoner) 7 8,09 (10) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 23 oktober 2008 - 21:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Är du helt säker att det ska gå å köra så hög kvalitet ryckfritt ?

Postad 23 oktober 2008 - 21:19

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Är du helt säker att det ska gå å köra så hög kvalitet ryckfritt ?

Nää...
Det är därför jag funderar på om jag missat någon inställning eller om det ska vara så...

Om det är på det sättet så kommer jag nog att fortsätta med att konvertera mina filmer.
Skärmen i sig - på Xperia - är ju trots allt bra, och jag ser framemot mitt kommande köp av Touch HD just pga skärmens upplösning och storlek.
Men det vore också skönt att slippa släpa med mig min Archos på 7" när jag vill kolla på film i 480x800 pixlar. :)
Jag brukar kolla på film när jag reser och jag drar ut på en hel del kortare resor (1-3 dygn) ett par gånger i månaden.

Postad 23 oktober 2008 - 21:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Du har ju coreplayer så testa att köra en benchmark på samma avsnitt fast ena kodat å det andra inte..
På min TyTn II funkar det bäst med QTV

Annars så är det bästa kanske å titta på xda å kanske slänga ut en fråga hur andra med xperia och coreplayer med samma upplösning får de å funka

Edit
Har som för mig att jag läst at det ska funka bra att köra okonverterade divx,avi på Xperia

Redigerat av moparman, 23 oktober 2008 - 21:32.

Postad 23 oktober 2008 - 21:33

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Du har ju coreplayer så testa att köra en benchmark på samma avsnitt fast ena kodat å det andra inte..
På min TyTn II funkar det bäst med QTV

Annars så är det bästa kanske å titta på xda å kanske slänga ut en fråga hur andra med xperia och coreplayer med samma upplösning får de å funka

Yepp!
Jag ska hänga lite mer på XDA/Xperia sektionen och kolla läget.

Postad 23 oktober 2008 - 23:47

LionKing
  • LionKing
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

När du registrerade dig på MSN via mobilen så hade du en ruta ibockad där du godkände att alla dina MSN kontakter skulle hamna i telefonboken.

Prova detta för att se om det funkar:
Gå in i Windows Live klienten på din WM mobil.
Välj att växla ID och registrera dig på nytt. Se till att rutan med att lägga dina MSN kontakter inte är ibockad.
Fortsätt sedan registreringen.

Man kan bara ha ett aktivt Windows Live konto på telefonen, så förhoppningsvis så plockas de gamla kontakterna bort när du gör den nya registreringen.

Hör gärna av dig och berätta om det funkade.

Hallå där!
Hade nästan samma problem. Tänkte att jag skulle synca kontaktlistan med MS Outlook.
Alla kontakter som ligger som MSN-kontakter, vill inte syncas, så jag tänkte att jag måste bli av med dessa på ett smidigt sätt, så jag följde din lilla guide.
Kopierade först alla MSN-kontakter i kontaktlistan (på telefonen (SE Xperia X1))
Loggade in med ett annat MSN ID (enligt din guide). Då försvann alla gamla MSN-kontakter från listan. De som jag hade kopierat låg då kvar som vanliga telefonkontakter. Precis som jag hade tänkt.
Till mitt problem. Dessa kopierade kontakter vill fortfarande inte syncas med Outlook. Lösning?

Tacksam för all hjälp man kan få...
/Johnny

Postad 24 oktober 2008 - 16:39

tuffamalin61
  • tuffamalin61
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
kan man installera in en .zip-fil in i mobilen ?
för jag har ett språk paket som är en .zip-fil och jag undrar om man kan göra det eller om jag måste packa upp den

Postad 24 oktober 2008 - 19:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Lägg till WinMobile Torrent i program listan ...Helt fuc*ing dj*vla otroligt bra program..
Jag är kär :(

Det är ett MÅSTE helst för er som sitter på en WM mobil som kan spela upp divx/avi utan konvertering.. ;)

Tankar ner o 240kb/s nu

Postad 25 oktober 2008 - 00:12

Nallee
  • Nallee
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Fan nu har jag gjort nå tokigt. Coreplayern vägrar att spela upp Youtube-filmer. Får upp en felruta där de står fel filformat.

Hur fixar jag till de?

Redigerat av Nallee, 25 oktober 2008 - 00:12.

Postad 25 oktober 2008 - 03:59

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Hallå där!
Hade nästan samma problem. Tänkte att jag skulle synca kontaktlistan med MS Outlook.
Alla kontakter som ligger som MSN-kontakter, vill inte syncas, så jag tänkte att jag måste bli av med dessa på ett smidigt sätt, så jag följde din lilla guide.
Kopierade först alla MSN-kontakter i kontaktlistan (på telefonen (SE Xperia X1))
Loggade in med ett annat MSN ID (enligt din guide). Då försvann alla gamla MSN-kontakter från listan. De som jag hade kopierat låg då kvar som vanliga telefonkontakter. Precis som jag hade tänkt.
Till mitt problem. Dessa kopierade kontakter vill fortfarande inte syncas med Outlook. Lösning?

Tacksam för all hjälp man kan få...
/Johnny

Där kan jag tyvärr inte hjälpa dig, eftersom jag alltid har sett till att kontakterna inte ska hamna i telefonboken.
Men hoppas att någon annan kan komma med en lösning åt dig: Du vill synka dina MSN-kontakter med Outlook.

Det låter som om inställningarna mellan dator och telefon (ditt synkprogram) inte är inställd på att läsa av dom kontakterna... Ligger dom sparade på Simkortet eller i telefonen?
Men som sagt, jag är osäker på hur man löser det hela, tyvärr.

kan man installera in en .zip-fil in i mobilen ?
för jag har ett språk paket som är en .zip-fil och jag undrar om man kan göra det eller om jag måste packa upp den

Först gäller det att klura ut ett par saker:
Viktigaste frågan:
Är språkpaketet gjort för att användas på en dator eller på Windows Mobile plattformen?
Högerklicka på din .zip fil och klicka sedan på egenskaper. Står det att filtypen är "Zip file (.cab)" så innebär den är redo att kunna installeras i din telefon, när du fört över den till luren och klickar på filen.
Står det att det bara är en Zipe File och inget annat:
Viktigt att komma ihåg att vanliga program till datorn inte fungerar vidare bra på en mobil.

Men är det dokument som t.ex officepaketet kan läsa, så är det inga problem att föra över zipfilen och packa upp den. Är det ljudfiler så kan det också funka. Men allt beror innehållet.
För över zip filen till mobilen och packa upp den i en egen mapp.
Testa om du kan använda språkpaketet.
Funkar det inte så slänger du hela den mappen.

Det finns ett program som heter PocketRar (finns i program-länklistan) som kan packa upp vanliga zip och rar filer i telefonen.

När det gäller .zip (.cab) så behöver du INTE använda PocketRar, utan det räcker med att klicka på din filerna så packas de upp och installeras automatiskt.

Lägg till WinMobile Torrent i program listan ...Helt fuc*ing dj*vla otroligt bra program..
Jag är kär :(

Det är ett MÅSTE helst för er som sitter på en WM mobil som kan spela upp divx/avi utan konvertering.. ;)

Tankar ner o 240kb/s nu

Nu har jag lagt in länken i listan. ;)
Måste testa den! ;)

Fan nu har jag gjort nå tokigt. Coreplayern vägrar att spela upp Youtube-filmer. Får upp en felruta där de står fel filformat.

Hur fixar jag till de?

Kolla Coreplayer inställningarna när det gäller Filassociationer att FLV (Macromedia Flash Video) är i bockad.
Det kan ha hänt att den har blivit av bockad av någon anledning.

Skulle det forfarande strula så kan du kolla i programlistan i den här trådens första inlägg och tanka ned YouTubePlay som är en fristående YouTube klient med FLV-stöd.

Redigerat av crest, 25 oktober 2008 - 04:57.

Postad 25 oktober 2008 - 08:54

tuffamalin61
  • tuffamalin61
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
tack så jättemkt, ska försöka göra det

Postad 25 oktober 2008 - 09:46

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0
Bara jag som har problem med Opera 9.5?
Använder Bilddagboken ganska ofta och jag kan logga in men när jag ska trycka på olika "knappar" liksom så går inte det.
Det gick på Betan!

Postad 25 oktober 2008 - 13:15

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Bara jag som har problem med Opera 9.5?
Använder Bilddagboken ganska ofta och jag kan logga in men när jag ska trycka på olika "knappar" liksom så går inte det.
Det gick på Betan!

Jag använder inte bilddagboken men har inte heller råkat ut för något liknande som du har.
Däremot så har Opera i min Diamond krånglat en del. Tangenbordet dök upp, titt som tätt.
Jag kör med kokt Rom i den och vid senaste uppdateringen så blev det problemet löst.
En senare build av Opera var inkluderad.

Tanka ner den senaste Betan från Opera.
En ny släpptes den 20:e oktober.

Redigerat av crest, 25 oktober 2008 - 13:16.

Postad 26 oktober 2008 - 03:47

LionKing
  • LionKing
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Där kan jag tyvärr inte hjälpa dig, eftersom jag alltid har sett till att kontakterna inte ska hamna i telefonboken.
Men hoppas att någon annan kan komma med en lösning åt dig: Du vill synka dina MSN-kontakter med Outlook.

Det låter som om inställningarna mellan dator och telefon (ditt synkprogram) inte är inställd på att läsa av dom kontakterna... Ligger dom sparade på Simkortet eller i telefonen?
Men som sagt, jag är osäker på hur man löser det hela, tyvärr.

Den ville inte synca de kontakterna som låg som MSN-kontakter i kontaktlistan. Dessa kopierade jag till telefonboken... för att sedan radera MSN-kontakterna. Detta gjorde att jag behöll dessa kontakter i telefonboken.

Det löste sig ändå. Fick ta en rejäl omväg via min PDA.
1) Raderade ALLA kontakter i MS Outlook.
2) Raderade ALLA kontakter i min PDA.
3) Skickade ALLA kontakter från telefonboken till min PDA. Detta via Blåtand.
4) Syncade kontakterna i min PDA till MS Outlook...

Postad 27 oktober 2008 - 18:56

xms67
  • xms67
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Fråga om Klaxon: När jag har den på Snooze så vibrerar den när jag tar i den ibland??? samma hos er?? Varför?

Postad 27 oktober 2008 - 20:53

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Är det någon som har tips om ett fungerande och flexibelt sync program mellan windows och windows mobile?
Windows Mobile Device Center för vista är bland det sämsta jag sett, till och med sonyericsson syncprogram till p990 & p1 är mer flexibelt och det suger big time...

Jag vill kunna välja vad och vart saker och ting ska syncas, även hur och helst se någon slags logg över vad som hänt... Inte behöva anpassa mig till ett stelt program.

Ideer mottages tacksamt

Postad 28 oktober 2008 - 00:12

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Är det någon som har tips om ett fungerande och flexibelt sync program mellan windows och windows mobile?
Windows Mobile Device Center för vista är bland det sämsta jag sett, till och med sonyericsson syncprogram till p990 & p1 är mer flexibelt och det suger big time...

Jag vill kunna välja vad och vart saker och ting ska syncas, även hur och helst se någon slags logg över vad som hänt... Inte behöva anpassa mig till ett stelt program.

Ideer mottages tacksamt

Handango finns flera olika syncprogram.
Kolla igenom dom, så kanke du hittar något bra.
Dom är inte gratis tyvärr, med det finns Trialversioner att ladda ned.

Postad 28 oktober 2008 - 01:07

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Tackar
Det fanns ett par där som kan vara värda att kolla upp lite mer :)

Postad 28 oktober 2008 - 12:04

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0
Jag har liksom typ stängt av så telefonen inte kan ansluta till 3g nätet och sånt men nu när jag råkar komma åt t.ex msn när jag inte har ett trådlöst nätverk tillgängligt så försöker den jämt ansluta till 3gnätet och sen kommer det upp att den försöker hela tiden, segar ner telefonen och du kan intill inte göra något.
I rutan som dyker upp senare så står det Det går inte att ansluta.
Slaget nummer:
Fel användarnamn eller lösenord.Klicka på inställningar om du vill kontrollera dina anslutningsinställningar och ändra dem vid behov.Om problemet kvarstår ska du stänga av enheten och försöka igen.

Hur får jag den att förstå att den aldrig ska använda sig av 3g nätet???
Stå grymt störande :)

Postad 28 oktober 2008 - 15:36

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Passa på och chatta/ställa frågor till HTC:s svenska representant på tidningen Mobils hemsida, nu på fredag:
31 Oktober klockan 15.00
Det går att skicka in frågor redan nu.

Fråga vad ni vill om t.ex.
Touch HD...
Äldre och nya modeller...
Varför det kommer små hack i musiken när man lyssnar via deras mediaspelare... (jag har upplevt det på ALLA mina HTC telefoner.)
Frågan är fri, så passa på att grilla Christer Högström från HTC.

Tidningen Mobil

Redigerat av crest, 28 oktober 2008 - 15:41.

Postad 28 oktober 2008 - 18:00

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Finns det något röstmodulator som ändrar rösten i realtid för WM telefoner? Såg att det finns att ladda ner i Iphonen för 7spänn, Sonic Vox heter det. Står lite om det på Prylportalen

Postad 28 oktober 2008 - 18:25

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Finns det något röstmodulator som ändrar rösten i realtid för WM telefoner? Såg att det finns att ladda ner i Iphonen för 7spänn, Sonic Vox heter det. Står lite om det på Prylportalen

Vore kul om någon gör en version till vår plattform... :(

Jag har uppdaterat programlistan med:
"Best Crypto"
som är ett billigt krypteringsprogram som tillåter dig att skydda dina filer/ljud och bilder på din WM telefon.
Jag har själv inte testat programmet ännu.

Postad 28 oktober 2008 - 22:20

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Postade detta angående om det går att hålla koll på datatrafiken i X1 tråden:

Jag har varit noga med att slå på WiFi när jag är hemma så att jag surfar genom mitt trådlösa hemmanätverk. Plötsligt såg jag nu ikväll att telefonen visade att den var ansluten på WLAN samtidigt som den visade att den var ansluten mot 3G nätet. Hur tusan vet man då vilket nät den använder för att hämta data???

Till detta kommer en fundering om datatrafik. Jag har letat och letat men kan inte hitta någonstans där jag kan se datatrafiken. Det känns som ganska viktigt att kunna hålla reda på sin datatrafik och bäst vore ju då om man kunde se specad datatrafik. Hur mycket har gått genom WLAN, hur mycket har gått genom 3G/GPRS. Detta för att kunna hålla koll på sina kostnader om man inte har flat rate. Går detta?

Men detta bör vara en mer korrekt tråd. Har någon sett program för detta ändamål?

Redigerat av Unregistered006eb26d, 28 oktober 2008 - 22:21.

Postad 29 oktober 2008 - 12:59

JaneDoe
  • JaneDoe
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Liksom flera andra här har jag varit i från Windows Mobile ett tag men är nu tillbaka med en X1. Jag har ett par synk-problem.

Är det någon som lyckad synkronisera telefonen med Zyb?

Här är ett tips som jag fått på hur man gör, har inte provat själv men vill du försöka så meddela gärna resultatet här.
Your phone is a Windows based mobile. Please note that this phone requires a 3rd party client in order to be compatible with ZYB. Below we include a link to such a 3rd party client. However, we cannot take responsibility for this client as the application is not developed by us. Please only use it if you trust the provider we are linking to.
Please go to this link (http://www.synthesis...ient.php?lang=e) and download the trial version of this client.

Here are the settings which you need to set up the third party client with ZYB:

1. Username: Your ZYB username
2. Password: Your ZYB password
3. Server Address: http://sync.zyb.com/
4. Contacts Data base Address: contacts
5. Calendar Data base Address: calendar

//JaneDoe

Postad 31 oktober 2008 - 08:59

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Jag har letat som en galning efter ett mjukvarutangentbord som är enkelt att använda med endast fingrarna och som innehåller svenska bokstäver. Jag har en HTC p3600 med WM6.1.

Postad 31 oktober 2008 - 10:01

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Skulle varit nice med ett gps program man kunde lägga in på nallen men se ifrån något annat ställe genom ex internet var den befinner sig.

Postad 31 oktober 2008 - 12:13

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Mesh finns nu tillgängligt även via mobilen.
Du kan synca, dela med dig och komma åt dina filer som ligger på datorn.

Först måste du ladda ned Mesh programmet till din dator..
Sedan kan du logga in på Live Mesh med ditt Windows Live ID.

Mesh: Surfa dit med din PC/Mac

För att logga in med mobilen: surfa till:
m.mesh.com

(OBS: Du måste ha Mesh i gång på din dator.)

Postad 31 oktober 2008 - 14:04

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Mesh finns nu tillgängligt även via mobilen.
Du kan synca, dela med dig och komma åt dina filer som ligger på datorn.

Först måste du ladda ned Mesh programmet till din dator..
Sedan kan du logga in på Live Mesh med ditt Windows Live ID.

Mesh: Surfa dit med din PC/Mac

För att logga in med mobilen: surfa till:
m.mesh.com

(OBS: Du måste ha Mesh i gång på din dator.)

Tycker dem bör gärna en client till mobilen.
Nu går det lite halvsegt osv :/

Postad 31 oktober 2008 - 16:59

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Tanken var att man skulle kunna logga in via m.mesh.com och ladda ned en cab fil med en klient som skulle köras på våra WM mobiler, men nu verkar Microsoft plockat bort den igen.... jaja...den är ju verkligen en beta, så nu är det väl bara att vänta igen tills cab-filen släpps på nytt. :(

Postad 01 november 2008 - 16:48

spaceboy
  • spaceboy
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej alla glada.
Jag letar efter efter ordböcker att installera på Xperian. (för Windows mobile)
Framförallt svensk-tysk men även svensk-fransk, svensk-engelsk, svensk-spansk är intressant.

Himmla smidigt när man är på resande fot!

Har surfat runt men kan inte hitta någon för windows mobile, någon som har förslag?!

Postad 01 november 2008 - 18:10

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Hej alla glada.
Jag letar efter efter ordböcker att installera på Xperian. (för Windows mobile)
Framförallt svensk-tysk men även svensk-fransk, svensk-engelsk, svensk-spansk är intressant.

Himmla smidigt när man är på resande fot!

Har surfat runt men kan inte hitta någon för windows mobile, någon som har förslag?!

Tyvärr klarade den inte svenska i dagsläget men väl flera andra språk :unsure: spb traveler och en massa annat för den som är på resande fot.

Postad 01 november 2008 - 18:23

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Tyvärr klarade den inte svenska i dagsläget men väl flera andra språk :unsure: spb traveler och en massa annat för den som är på resande fot.

Spb Traveler baserar sin ordbok från LingvoSoft som själv säljer mer kompletta ordböcker till bl.a Windows telefoner.

Det finns trialversioner att ladda ned.

LingvoSoft

Jag uppdaterar även programlistan och lägger in länken där.

Redigerat av crest, 01 november 2008 - 18:26.

Postad 04 november 2008 - 06:26

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jag har uppdaterat programlistan med:

Movie List: Skapa ditt eget filmbibliotek.

Remote Touch: Din mobil blir en fjärrkontroll till din dator.

MSS Converter: Omvandlare för valuta, massa, storlekar och mycket mer. Du kan välja Svenska som språk.

Bluehoo: Sök kontakt med andra Bluehoo:are och chatta lite diskret med dom...
Förklaring tagen från sidan:
Bluehoo is a mobile app that helps you make new social connections with the people around you - for business or for pleasure.
Bluehoo uses Bluetooth to discover "hoos" around you right here, right now, shows you those people’s profiles and helps you start conversations

Enda problemet är väl att lyckas hitta någon som har Bluehoo i sina telefoner, men vem vet?
Det kanske blir en rolig grej om det sprids.

Redigerat av crest, 04 november 2008 - 06:29.

Postad 04 november 2008 - 09:19

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Tjopp mina vänner.

Sitter just nu och väntar på att min Xperia ska komma och nu passar jag på att fråga i förväg...

Google Calendar, Gmail och Google Reader.... dessa är applikationer jag använder jämt.
Finns det några program för WM som gör att jag kan synca dessa på ett enkelt sätt? Google Reader läser jag troligen online, men just mailen med alla mina kontakter och Calendar för mig och min flickvän skulle jag vela kunna synca.

Någon som har koll?

Postad 04 november 2008 - 09:44

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jag använder inte Googles tjänster (utom Maps), men det finns en Google Panel till Xperia.
Från den kommer du åt mail, kalender och flera andra grejor från Google.

Redigerat av crest, 04 november 2008 - 09:46.

Postad 04 november 2008 - 10:30

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Jag använder inte Googles tjänster (utom Maps), men det finns en Google Panel till Xperia.
Från den kommer du åt mail, kalender och flera andra grejor från Google.

Ahaaaaaaaa... Det låter jue bra, men som det verkar så skulle jag nog vilja bli av med panelerna helt och hållet då dom verkar värdelösa...

Men... nu har jag hittat något som nog kan läggas till listan över program på första sidan.

Oggsync
OggSync Software announces its Public Beta for users to Synchronize Google Calendar to Windows Mobile. Using a compact architecture, OggSync enables fast two way synchronization with minimal requirements for the device. The software is easy to install and runs on Windows Mobile 5.0 platform phones.

Ska tydligen funka till PPC och 5.0 ->

Den ska tydligen synca kontakterna med... :D

Postad 04 november 2008 - 16:50

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Bra tips!
Jag har lagt till Oggsync i programlistan.

Postad 04 november 2008 - 17:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
sparat en sida när ja surfat med opera mini.....nu till den stora frågan? vilket program ska man öppna för att kunna läsa den?

Postad 05 november 2008 - 13:23

Kinta
  • Kinta
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag har en fråga angående GPS navigering med min Omnia.
Kostar det att använda GPSn. En GPS använde ju ingen datortrafik och kartorna har jag redan i mobilen. Men ändå så har ju tex telenor nått navigeringspaket som kostar 89/månad.

Hur går detta ihop. Dom kan ju inte gärna ta betal av mig för att jag använder dom fria satteliterna.

Postad 05 november 2008 - 13:26

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0
Du betalar inte för röstnavigering då? Har man väl kartorna i mobilen så skall det inte ticka någon kostnad för datatrafik, är väl visserligen lite beroende på hur positionering sker.

Postad 05 november 2008 - 13:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Enklare om du skriver vilket gps program det gäller

Postad 05 november 2008 - 23:47

TheGun
  • TheGun
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Tjo... är det någon som vet om det kommit någon mediaspelare till Windows mobile som visar undertexter om man kör med .srt filer, eller måste jag bränna in dom som vanligt?

Ska köpa Touch HD eller Omnian men tänkte kolla lilte efter program innan jag slår till tänkte jag.

Postad 06 november 2008 - 16:00

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Jag har en fråga angående GPS navigering med min Omnia.
Kostar det att använda GPSn. En GPS använde ju ingen datortrafik och kartorna har jag redan i mobilen. Men ändå så har ju tex telenor nått navigeringspaket som kostar 89/månad.

Hur går detta ihop. Dom kan ju inte gärna ta betal av mig för att jag använder dom fria satteliterna.

Nej det kostar inget.

Telenor erbjuder en lösning för den som inte vill köpa ett spearat kartporgram, du fick med Route 66.
Fördelen med Telenors variant är att du slipper köpa uppdatreringar du har alltid det senaste.

Postad 06 november 2008 - 18:28

perjenny
  • perjenny
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
någon som vet varför jag får texten haveri när jag försöker starta core player på en experia x1 mvh

Redigerat av perjenny, 06 november 2008 - 18:30.

Postad 06 november 2008 - 18:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Testa en annan version av coreplayer.

En i Diamond tråden som har samma problem men ja såg inte om han fixat det...
Du kan ju skicka han ett PM å fråga annars

Postad 07 november 2008 - 08:45

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
PocketMusic player for Windows Mobile.

PocketMusic Bundle - MP3, OGG, WMA Player for Pocket PC with Winamp skins support, Playlist Organizer, Bookmark features, and more. [/b]

Postad bild

PocketMusic Player Bundle includes PocketMusic and PocketMusic Feature Pack. Compatible with Pocket PC 2003, Pocket PC 2003 SE, Windows Mobile 5.0, Windows Mobile 6.0, Windows Mobile 6.1.

- NEW! Version 5:

* New skins

* Improved support for Bluetooth remote controls and stereo headphones

* Optimized for one-hand operation

* Greatly improved equalizer performance

* Alarm settings is now available from main window

* Adjustable alarm volume

* Special support for square screens and landscape mode

* Improved HTTP, Windows Network, Shoutcast, Icecast streaming

Jag har testat den nu och finner den HELT UNDERBAR! ;)

* Best compatibility with Windows Mobile 6 and 6.1

Redigerat av McGilljam, 07 november 2008 - 08:46.

Postad 07 november 2008 - 10:40

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Resco File Explorer
Har lagt in detta program på min X1:a. Fungerar utmärkt att koppla upp mot datorn och ger tillgång till alla utdelade filer. Har inga problem med dokument eller ljudfiler. Problemet är bilder som inte verkar fungera riktigt, vissa går och andra inte. Finns en inställning där man kan välja mellan att "open file" eller "view file". Har jag inställning view file så kan jag se vissa bilder men försöker jag spela en ljudfil med denna inställning så öppnas ju istället filen. Skall man behöva ändra denna inställning beroende på filtyp?
Vore ju bra om man kunde få en förhandsvisning av bildfilerna innan man öppnar dom nu ser man ju bara filnamn. Första gången jag startade Resco så las bilderna in i bildvisaren (bilder och video) men samtidigt så kom ett meddelande om att filen/filerna inte kunde läsas in och så hamnade man tillbaka i listvyn. Nu kommer jag inte dit längre utan varje bild måste öppnad individuellt från listvyn. Vissa går att öppna, vissa orsakar till slut ett felmeddelande och frågan om rapport skall skickas.
Någon som vet?

Postad 07 november 2008 - 14:51

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
@McGilljam:
Jag har lagt till PocketMusic Player i programlistan.
Tack för tipset!

********************************************************************************

@ThomasX1:
När det gäller Resco:
Testa Resco Photo Viewer, som är bra.
Finns en trial version att ladda ned från Deras hemsida.
När du ändå är där så kan jag rekommendera deras Pocket Radio.
Klart värt att kolla in.

Redigerat av crest, 07 november 2008 - 14:52.

Postad 07 november 2008 - 16:04

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
@ThomasX1:
När det gäller Resco:
Testa Resco Photo Viewer, som är bra.
Finns en trial version att ladda ned från Deras hemsida.
När du ändå är där så kan jag rekommendera deras Pocket Radio.
Klart värt att kolla in.
[/quote]

Tack!
Har installerat Viewer men fick problem där också till en början. Det blev problem när försökte byta mapp. Nu verkar det flyta bättre. Verkar ha ngt med behörigheten att göra? Är ju rookie när det gäller Windows Mobile och har inte vant mig vid alla dessa inställning här och var och överallt!

Postad 08 november 2008 - 02:55

Squalo
  • Squalo
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Det man verkligen MÅSTE ha på sin telefon är ett program för att filtrera oönskade nummer. Telefonförsäljare och dylikt slödder.

Jag använder MagiCall vilket tyvärr inte är freeware utan kostar 25 USD. (Går såklart att "få tag på" om man vill det.) Jag tycker det funkar bra. Man kan filtrera på alla möjliga vis, t.ex. neka alla samtal utom dagis om man sitter på möte, eller filtrera bort vissa nummer på natten, os.v.

Postad bildPostad bildPostad bild

Tillverkarens hemsida.

Den som har prövat något liknande program som är bra kan ju posta det här också.

En helt annan sak man måste ha är en bättre miniräknare än det fullständigt gräsliga skräp Microsoft insisterar på att skicka med... Det finns en hel del där ute...

Squalo använder MyCalculator, som är ett gratis program från en person som gör en mycket mer avancerad kommersiell räknare som kostar 20 USD. Detta gratisprogram duger för alla vanliga människor som inte arbetar med mattematik.

Postad bild

Tillverkarens hemsida.

Postad 08 november 2008 - 03:13

Squalo
  • Squalo
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Snart dyker 2 nya Windows Mobiler upp på marknaden:
Båda är från HP och den ena har WM Standard som operativ och den andra har WM Professional.
Mobilen UTAN pekskärm kommer att heta VOICE Messenger

https://www.minhembi...c_id=258130.jpg

Vad tycker NI om dessa nya WM mobiler? Något att ha eller kommer dessa att floppa i Sverige?

Själv kommer jag att vänta på Touch HD!

Svårt att säga... Konkurrensen är ju ganska tuff, måste konkurrera med HTC, Nokia, RIM, os.v., inte bara telefoner med WM6.

Vi är väl ganska många här som har andra HP-telefoner. Och dom är rätt bra. Några saker behöver dock filas på, för att stå sig i konkurrensen. En sak som var lite tråkig var skärmen som inte vara speciellt snygg. Och 65000-färger-angivelsen i specifikationerna skvallrar om att den punkten inte har förbättrats i dom nyare modellerna.

Bättre hade varit om HP valt satsa på en större skärm med högre upplösning. 3.2"-3.5" eller så.

Designen är lite modernare, lite mer som konkurrenternas, även om den kanske inte når hela vägen fram. Mindre stel, mindre grafitgrå, mindre executive, än förre modellen.. Vilket jag inte hade något emot.

Namnet var också mindre sexigt än iPAQ Business Navigator. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.