Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 juli 2010 - 21:47

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

;)

Snart 35 och snart 2 barnsfar... och ändå gläds man åt sånna här triviala saker...
Man är lättroad :lol:

Postad 08 juli 2010 - 21:56

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Mina första tankar: (Basband 1.1.27 / R2BA023 Skapa)

1. Den känns mycket snabbare och svarar direkt på tryck
2. Tema i Timescape var trevligt men varför inte kunna välja egna bilder/bakgrunder?
3. Inljudet vid samtal har helt klart förbättrats, betydligt bättre
4. Färgerna i skärmen verkar något klarar, framför allt om man tittar i mediascape/timescape
5. Timescape känns rappar och svarar direkt
6. Ikonerna i Mediascape (Fotot/Film/Musik) har fått en glödande effekt...
7. Det medföljande tangentbordet känns betydligt bättre att skriva med, inga problem med A-knappen
8. Att bläddra bland bilderna i Mediascape har förbättrats avsevärt - snyggare övergångar och inget timglas.
9. Batteritid vågar jag itne säga något om - skall köra en standardladdning sen låta den vara över natten utan strömkälla så man kan få en hint.
10. Slidelåset känns mycket bättre och svarar helt klart smidigare...fortfarande lite laggigt ibland men bättre.
11. Den startar upp klart snabbare än tidigare.
12. Kameran startar betydligt snabbare
13. Backup program medföljer nu ser jag

Det är vad jag sett so far...fyll gärna på med fler saker ni kommer på eller hittar....

Ny layout på PINkodsinmatningen också.
+ tecken istället för 'okänd' på personer på fotona.

Redigerat av mrNoodles, 08 juli 2010 - 21:58.

Postad 08 juli 2010 - 22:29

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
jag uppdaterade nyss jag också :lol:. Är det någon som inte kan få uppdateringen än? (via SEUS)

Postad 09 juli 2010 - 07:30

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Har inte testat med SEUS än men ingen uppdatering via OTA för oss med Telenor-brandade.

---

Är det nån som beställt skin från GelaSkins?

Grymt snygga måste jag säga, skulle dock vilja veta vad det är för kvalité innan jag beställer.

Postad 09 juli 2010 - 07:52

tanion
  • tanion
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Mina första tankar: (Basband 1.1.27 / R2BA023 Skapa)

1. Den känns mycket snabbare och svarar direkt på tryck
2. Tema i Timescape var trevligt men varför inte kunna välja egna bilder/bakgrunder?
3. Inljudet vid samtal har helt klart förbättrats, betydligt bättre
4. Färgerna i skärmen verkar något klarar, framför allt om man tittar i mediascape/timescape
5. Timescape känns rappar och svarar direkt
6. Ikonerna i Mediascape (Fotot/Film/Musik) har fått en glödande effekt...
7. Det medföljande tangentbordet känns betydligt bättre att skriva med, inga problem med A-knappen
8. Att bläddra bland bilderna i Mediascape har förbättrats avsevärt - snyggare övergångar och inget timglas.
9. Batteritid vågar jag itne säga något om - skall köra en standardladdning sen låta den vara över natten utan strömkälla så man kan få en hint.
10. Slidelåset känns mycket bättre och svarar helt klart smidigare...fortfarande lite laggigt ibland men bättre.
11. Den startar upp klart snabbare än tidigare.
12. Kameran startar betydligt snabbare
13. Backup program medföljer nu ser jag

Det är vad jag sett so far...fyll gärna på med fler saker ni kommer på eller hittar....

14. Ny layout på PINkodsinmatningen också.
15. + tecken istället för 'okänd' på personer på fotona.

16. "Klockorna" i Alarm-appen har ändrats.
17. "Ny" gmail-ikon samt att den visas när man "drar" ner meddelande/notification fältet. Dock är @-tecknet fortfarande kvar när fältet är "stängt".

Redigerat av tanion, 09 juli 2010 - 07:58.

Postad 09 juli 2010 - 07:56

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Tjohoooo! Äntligen fåller jag på att installera uppdat. Dock inte OTA, där hitta den inte. Endast SEUS. Ska bli kul å se :-)

Postad 09 juli 2010 - 08:45

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Tja

Jag körde in tyska O2 firmwaren (.25) för 10 dagar sedan med "blob_fs" metoden (SEUS) och nu går det ju självklart inte att uppdatera min telefon till svenska/nordiska (eller vad den heter) generic så jag skulle behöva få tillbaka mina 2st filer jag gjorde backup på (.21) in i telefonen. Men jag har lyckats döpa om dom två gamla filerna så är det någon som gjorde samma sak förut och har kvar filnamnen på dom?

Ska alltså vara för en obrandad

Eller vet någon en bättre metod? :)

Thx

Postad 09 juli 2010 - 08:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Gjorde ett eget skin ( av en egen skiss/teckning ) på GelaSkins.
Den kanske känns igen? :)

https://www.minhembi...c_id=353234.jpg

Blev riktigt bra tycker jag! Beställt!

Redigerat av BrittBastard, 09 juli 2010 - 08:46.

Postad 09 juli 2010 - 10:11

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Har noterat ett samband att när man använder en "task killer" och dödar "Backup and restore" så får man slå in pinkod igen.

Någon som noterat andra samband? aldrig fått göra det igen sen jag la det på ignorelistan.

ok, du la dem på ignore list, jag har haft samma problem efter uppdate, men ja ska pröva å göra som du.....

Postad 09 juli 2010 - 10:15

tanion
  • tanion
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Gjorde ett eget skin ( av en egen skiss/teckning ) på GelaSkins.
Den kanske känns igen? :)

https://www.minhembi...c_id=353234.jpg

Blev riktigt bra tycker jag! Beställt!

Blir det som ett klistermärke eller är det ett skal?

Postad 09 juli 2010 - 12:09

mulle_nr1
  • mulle_nr1
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

16. "Klockorna" i Alarm-appen har ändrats.
17. "Ny" gmail-ikon samt att den visas när man "drar" ner meddelande/notification fältet. Dock är @-tecknet fortfarande kvar när fältet är "stängt".

Taskigt att de tog bort de gamla klockorna, jag gillade den mörka väldigt mycket :/

Postad 09 juli 2010 - 12:10

tanion
  • tanion
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Taskigt att de tog bort de gamla klockorna, jag gillade den mörka väldigt mycket :/

De nya är ju bara konstiga...

Postad 09 juli 2010 - 12:13

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Hur gör man för att få uppdateringen?? Jag har en olåst telefon och Telia refill. Jag har försökt OTA, Pc-c och SEUS. Men alla säger att jag har senaste mjukvaran. :S

Postad 09 juli 2010 - 12:14

mulle_nr1
  • mulle_nr1
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

De nya är ju bara konstiga...

Ja, jag håller med dig. Och jag hittade denna videon åt dig på youtube, gelaskins verkar tydligen vara mer åt klistermärke-hållet inte skal iaf. :)

http://www.youtube.c...h?v=xv9Qtu9wPAQ

Postad 09 juli 2010 - 12:49

Hjohan
  • Hjohan
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Intressant artikel för all oss som gillar att ligga i framkant;

http://gadgets.apnaf...e-leaked-video/

Nu börjar det hända saker. Nice!

Postad 09 juli 2010 - 14:12

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

ok, du la dem på ignore list, jag har haft samma problem efter uppdate, men ja ska pröva å göra som du.....

det var samma sak för mig, men som tur va så hade jag läst det här och la den på ignorelist på direkten :) annars hade jag nog blivit tokig innan jag fattat vad det var för problem

Postad 09 juli 2010 - 14:45

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Intressant artikel för all oss som gillar att ligga i framkant;

http://gadgets.apnaf...e-leaked-video/

Nu börjar det hända saker. Nice!

Och jag har lekt med en X10a med Eclair på :)

Postad 09 juli 2010 - 15:20

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Och jag har lekt med en X10a med Eclair på :)

Intryck?

Postad 09 juli 2010 - 15:26

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Intryck?

Det var inte en färdig produkt men de första intrycken är lite som med den uppdateringen som kom nu...snabbare, rappare, svarar bättre, bättre batteritid osv. Jag har bara hunnit testa 5-10min än så länge men skall försöka roffa åt mig den till helgen igen och testa längre period. Men överlag mycket positiv.

Postad 09 juli 2010 - 15:29

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Ja, jag håller med dig. Och jag hittade denna videon åt dig på youtube, gelaskins verkar tydligen vara mer åt klistermärke-hållet inte skal iaf. :)
http://www.youtube.c...h?v=xv9Qtu9wPAQ

Skin är skin och skal är skal. Jag hoppas att det är så tunt som möjligt så den får plats i bilhållaren. Hade ett silikonskal förut och då blev telefonen för tjock.
Jag återkommer med omdöme när jag fått hem det.

Postad 09 juli 2010 - 16:02

brandcore
  • brandcore
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
jag har fortfarande problem med surfhastigheten på min obrandade x10 med tele 2.. ibland(väldigt sällan) har jag bra hastighet på ca 2-3 Mbps men oftast ligger den runt 0.02 Mbps..

I automatiska internetinställningar finns 3 alternativ, comviq, tele2sweden och tele2norway, väljer jag något annat än comviq så hoppar den tillbaka till comviq fast jag väljer någon av de andra..

i menyn nätverksoperatör har jag ett antal alternativ, comviq och sweden 3g är dom som går att använda, vilken ska jag ha? eller är de något annat jag missat?

Postad 09 juli 2010 - 16:12

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Nån med Telenor-brandad som fått 1.1.27 än?

Postad 09 juli 2010 - 19:01

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
http://code.google.com/p/emailalbum/

program med one finger zoom :)

Postad 09 juli 2010 - 19:55

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Skin är skin och skal är skal. Jag hoppas att det är så tunt som möjligt så den får plats i bilhållaren. Hade ett silikonskal förut och då blev telefonen för tjock.
Jag återkommer med omdöme när jag fått hem det.

Det får du verkligen göra, ser riktigt nice ut!

Postad 09 juli 2010 - 20:26

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Tja

Jag körde in tyska O2 firmwaren (.25) för 10 dagar sedan med "blob_fs" metoden (SEUS) och nu går det ju självklart inte att uppdatera min telefon till svenska/nordiska (eller vad den heter) generic så jag skulle behöva få tillbaka mina 2st filer jag gjorde backup på (.21) in i telefonen. Men jag har lyckats döpa om dom två gamla filerna så är det någon som gjorde samma sak förut och har kvar filnamnen på dom?

Ska alltså vara för en obrandad

Eller vet någon en bättre metod? :)

Thx

Jag körde ner R1FB001 från denna tråd http://forum.xda-dev...ad.php?t=683793 och flashade med den java app som finns i samma tråd. Gick fint efter det.

Postad 10 juli 2010 - 10:28

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

jag uppdaterade nyss jag också :). Är det någon som inte kan få uppdateringen än? (via SEUS)

Jag har en obrandad X10:a jag köpte precis när telefonen fanns tillgänglig. Jag kör Tele2 Kompis-abb.
När jag för några minuter sedan tryckte på "Uppdatera nu" i telefonen säger den efter ett tag att "Du kör redan den senaste programversionen".

Dock då jag nu körde SEUS fick jag ner uppdateringen. :) (testade SEUS för några dagar sedan och då fanns den inte).

Nu ska jag testa vidare.... :-)

/M

Postad 10 juli 2010 - 11:09

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Det var inte en färdig produkt men de första intrycken är lite som med den uppdateringen som kom nu...snabbare, rappare, svarar bättre, bättre batteritid osv. Jag har bara hunnit testa 5-10min än så länge men skall försöka roffa åt mig den till helgen igen och testa längre period. Men överlag mycket positiv.

Kan du inte göra en liten "mini preview" sen? Skulle vara grymt som fan :)

Postad 10 juli 2010 - 12:03

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Finns det någon som har koll på om det finns någon inställning så att telefonen i första hand väljer WiFi och inte GPRS utan att man handgripligen måste aktivera trådlöst? När jag startar Opera och väljer en site, så använder telefonen GPRS istället för mitt trådlösa nätverk...

Du kan ställa in att aldrig växla från WiFi till mobildata när WiFi är inkopplad.
När du har öppnat Wi-Fi-inställningar trycker du meny-knappen och Avancerad. Tryck sedan WiFi-policy. När du har gjort ditt val i Wi-Fi-policy, glöm inte att trycka på meny-knappen för att Spara.

Postad 10 juli 2010 - 12:15

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Efter uppdateringen....

Samma grejer igång som vanligt, alltså inge APNDroid eller taskkillers används.

Surfat en del via 3G.
Blåtandat musik i ca 1½.
Tagit nåt kort.
Ringt en 7-8 kortare samtal.
Kollat SuperNytt ~2 ggr.
Pillat på den, något mer än vanligt iom ny uppdaterad.
Säkert nå mer som jag glömt..

Har nu 20% kvar och den varit igång 1d 3h 43min

:)
Har aldrig haft den igång så här länge med tanke på användadet.

Postad 10 juli 2010 - 13:28

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Jag har en obrandad X10:a jag köpte precis när telefonen fanns tillgänglig. Jag kör Tele2 Kompis-abb.
När jag för några minuter sedan tryckte på "Uppdatera nu" i telefonen säger den efter ett tag att "Du kör redan den senaste programversionen".

Dock då jag nu körde SEUS fick jag ner uppdateringen. :) (testade SEUS för några dagar sedan och då fanns den inte).

Nu ska jag testa vidare.... :-)

/M

F-n, efter min uppgradering har TrackID slutat fungera! :) Får meddelandet:

"Processen com.sonyericsson.trackid3.client.rachael för programmet TrackID stoppades oväntat. Försök igen."

Upprepade försök misslyckas givetvis. Det enda jag kan komma att tänka på ar att jag inte tog ur batteriet när jag körde SEUS-uppdateringen.

Är detta något något känner igen? Vad ska jag göra, installera om igen?

/M

Postad 10 juli 2010 - 13:55

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

F-n, efter min uppgradering har TrackID slutat fungera!

Testat med att Rensa data?
Inställningar -> Program -> Hantera program -> TrackID och Rensa data.

Postad 10 juli 2010 - 14:40

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Testat med att Rensa data?
Inställningar -> Program -> Hantera program -> TrackID och Rensa data.

Funkade! Tack! :) (dock försvann mina sökningar, men det får man ta :) )

/M

edit: Nix, sökningana försvann inte. :) När jag testade TrackID första gången ser jag nu alla tidigare resultat.

Redigerat av eztoril, 12 juli 2010 - 17:50.

Postad 10 juli 2010 - 17:09

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Håller på att ladda ner den nya uppdateringen till min obrandade x10 för tillfället, testade precis innan med OTA och kammade noll.

Strax under 150mb update, rapporterar senare om jag märker någon skillnad.

Ni som tidigare gått över till Jonas tangentbord, finns det någon anledning att testa SE's nu igen?

Postad 10 juli 2010 - 17:20

ormetkruper
  • ormetkruper
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Ni som tidigare gått över till Jonas tangentbord, finns det någon anledning att testa SE's nu igen?

Nä inte enligt mig i alla fall men det beror ju på. Tycker knapparna i stående läge är för små för mina fingrar. De säger ju att orginalet är bättre efter uppdatering men jag märkte inte nåt speciellt förrutom "a" knappen är bättre. Blir bara en massa felknappningar som inte ens stavningen kan fixa till.
Jag kommer använda Jonas tangentbord även i fortsättningen. Compact-qwerty varianten passar mig perfekt!

Postad 10 juli 2010 - 18:44

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Kan du inte göra en liten "mini preview" sen? Skulle vara grymt som fan :)

Jag skall allt delge hur jag upplever den. Tisdag har jag den hela dan :)

Postad 11 juli 2010 - 12:43

moode
  • moode
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har ett problem som är självförvållat, men nu måste jag försöka lösa det och hoppas på hjälp från mer kunniga.

Jag körde programvaruuppdatering utan att göra säkerhetskopia. Nu har telefonen verkligen gått tillbaka till noll. Den hittar inte SIM-kortet, inget nät och alla kontakter, appar och bilder etc är borta.

Jag har kontakter på webbsidan för Sony Ericsson och jag kan se kort och kontakter etc på Phone Card när jag kopplar ihop telefonen med datorn. Problemet är hur jag får tillbaka allt till telefonen?

Någon som vet?

Postad 12 juli 2010 - 11:59

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Jag har ett problem som är självförvållat, men nu måste jag försöka lösa det och hoppas på hjälp från mer kunniga.

Jag körde programvaruuppdatering utan att göra säkerhetskopia. Nu har telefonen verkligen gått tillbaka till noll. Den hittar inte SIM-kortet, inget nät och alla kontakter, appar och bilder etc är borta.

Jag har kontakter på webbsidan för Sony Ericsson och jag kan se kort och kontakter etc på Phone Card när jag kopplar ihop telefonen med datorn. Problemet är hur jag får tillbaka allt till telefonen?

Någon som vet?

Du borde kunna gå till kontaklistan, trycka på Meny (vänstra knappen)
Välja Mer, sedan välja Importera kontakter.

Prova ta ur och sätt i simkortet och se om det blir nån skillnad.

Postad 12 juli 2010 - 16:36

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Nä inte enligt mig i alla fall men det beror ju på. Tycker knapparna i stående läge är för små för mina fingrar. De säger ju att orginalet är bättre efter uppdatering men jag märkte inte nåt speciellt förrutom "a" knappen är bättre. Blir bara en massa felknappningar som inte ens stavningen kan fixa till.
Jag kommer använda Jonas tangentbord även i fortsättningen. Compact-qwerty varianten passar mig perfekt!

Tycker Ormetkryper har fel. Det är visst ett läge att testa standardtangentbordet som enligt mitt eget tycker är riktigt bra nu. Jag har märkt att den är faktiskt lär sig de ord man skriver. Så de felaktiga ord som ormetkryper säger, stämmer inte tycker ja. Jag skriver mindre fel och snabbare med standard ifrån SE än SliteIt eller något av de andra tagentborden. Det finns däremot en knapp som inte riktigt är ok ännu, och det är pil åt höger som fortfarande är svårt att träffa, men lite lättare. Tror de knapparna skulle må bättre av att flyttas helt och hållet. Men rättstavningen är alltså intuitiv och lär sig efter ett tag. Iallafall gör min X10:a det... he he. Får iallafall rätt ord (om jag skrivit fel) väldigt ofta, och t o m innan jag har skrivit det klart, så de här helt klart räkna ut det ord du skall skriva också. Så testa helt klart den. Men smaken är som baken. Trivs du inte med den, så går du till en annan tangentbord bara.

Just det ja.... det som jag regerat negativ på standard är faktiskt mest avsaknaden av specialtecken.

Redigerat av dragontrumpetare, 12 juli 2010 - 16:37.

Postad 12 juli 2010 - 16:39

mulle_nr1
  • mulle_nr1
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Har ni sett det här? Man kan göra egna apps och det ska tydligen vara ganska lätt. Någon som testat det än och gjort något kul? :)

http://appinventor.g...labs.com/about/

Postad 12 juli 2010 - 17:47

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Jepp, håller med.... T o m jag skulle alltså kunna göra en app. :-)

Postad 12 juli 2010 - 17:59

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Har ni sett det här? Man kan göra egna apps och det ska tydligen vara ganska lätt. Någon som testat det än och gjort något kul? :)

http://appinventor.g...labs.com/about/

Kommer nog tyvärr komma många skitappar, men å andra sidan så kommer det säkert komma vissa guldkorn också!
Förövrigt så är detta inte släppt innu, utan man måste regga sig, och vänta några veckor innan det släpps.

"We will be granting access to App Inventor for Android over the coming weeks. Fill out this form (only your Gmail address is required) and we’ll have you building apps soon! While you are waiting feel free to read more about App Inventor and learn how it works. "

Postad 12 juli 2010 - 21:17

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
hallojsan, ingen som har sett nån app till Android som kan visa CAD-filer (.dwg) ?

finns ju några stycken till WM

thx

Postad 12 juli 2010 - 23:39

z i p p o o
  • z i p p o o
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

hallojsan, ingen som har sett nån app till Android som kan visa CAD-filer (.dwg) ?

finns ju några stycken till WM

thx

Jag har inte provat det, men med en sökning på "cad" i market så hittade jag "AndCAD Demo". Det kan vara det du söker sålänge du inte ska save/export någonting. (eftersom det verkar vara borttaget i demoversionen)

Postad 13 juli 2010 - 08:01

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
XDA-snubbarna verkar vara nära med att roota bootloadern nu...väntar med spänning!

I ported the fastboot capable bootloader from Aurora Project.

http://hotfile.com/d....oot_4.zip.html

you can boot your kernel with the fastboot command.

This is test version. I disabled NAND erase/flash function.

Postad 13 juli 2010 - 16:31

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Hej!

Om man köper en operatörslåst X10, försvinner låset om man rootar den?

Postad 13 juli 2010 - 18:40

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
@Aure
Några intryck från dagen med 2.1?:)

Postad 13 juli 2010 - 20:52

Makusi
  • Makusi
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Ni som nu inte använder er av "3G Watchdog" för att det drar för mycket batteri, använder ni då någon annan applikation för att monitorera hur mycket trafik ni förbrukat för månaden??

Som sagt, själva idén med "3G Watchdog" är ju jättebra, men det är ju lite surt ifall den drar så mycket batteri.
Så finns det något som gör samma jobb, men suger mindre batteri?

...eller har någon "tweakat" inställningarna för "3G Watchdog" så att den drar mindre batteri??

/Makusi

Postad 13 juli 2010 - 20:57

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Jag använder Extended Controls... Riktigt bra o stänga av apn/3g med...

Postad 13 juli 2010 - 21:24

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Använder NetCounter.

Postad 13 juli 2010 - 22:01

ormetkruper
  • ormetkruper
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

...eller har någon "tweakat" inställningarna för "3G Watchdog" så att den drar mindre batteri??

/Makusi

sätt den på max uppdateringstid. Jag tycker inte den drar nåt speciellt med batteri.
De kunde ha längre intervall med för det är ju inte så kinkigt att veta vad man gjort åt så ofta.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.