Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Viasat - Hjälp oss att bli bättre!

82 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 mars 2012 - 16:13

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Hur blir det med fotbollen (Premier League)
Kommer man även i fortsättningen kunna följa ALLA Manchester United matcher i direktsändning?
http://www.aftonblad...icle14492535.ab
Hela idén faller ju om man inte kan välja match själv (eftersändningar intresserar mig inte).
Hoppas att det bara är en kvällstidningsanka....

det är sant.. men det är knappast viasats fel.. vi får skylla på en korkad engelsk kvinnlig barägare som inte vill göra rätt för sig!! Och detta gäller bara lördagsmatcherna kl 16.00... då det givetvis spelas flest matcher... :(

Postad 08 mars 2012 - 16:17

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Märkligt. Undrar vad det står i Viasats avtal med Premier League?
Kanske blir det pengar tillbaka till Viasat som vi kunder kommer att få tillgodo som rabatt på priset?
Viasat har faktiskt nyss höjt priset (iaf hos ComHem) just med hänvisning till dyrare sändningsrätter för sport där Premier League är en viktig del. Många har också Viasat Sport-kanalerna för just Premier League och Champions League.

Postad 08 mars 2012 - 16:36

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

vi får skylla på en korkad engelsk kvinnlig barägare

Jag tycker att man ska skylla på FA... :blink: :(

Redigerat av MrAssov, 08 mars 2012 - 16:37.

Postad 08 mars 2012 - 16:38

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
ja man får väll skylla på vem som helst.. men hade inte kvinnan gått upp i tvist med sky så hade det aldrig hänt!

Postad 08 mars 2012 - 17:28

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Lite kompletterande info:
http://www.dagbladet...tball/20600618/
http://www.dagbladet...tball/20595985/
http://www.bbc.co.uk...siness-17150054

Pubdamen har verkligen vunnit vad man kallar en Pyrrhusseger - en seger där de egna förlusterna överstiger vinsterna. Hon får använda sitt grekiska parabolkort men hon får färre matcher att visa och vad som är värre: Det drabbar många som inte har med saken att göra.
Fast problemet med utländska programkort för att komma runt de dyra Sky-abonnemangen är ganska stort i Storbritannien. Det är väl därför som FA drämmer till med släggan direkt efter domslutet som gör de utländska korten lagliga inom EU.
Därför måste priserna harmoniseras så att det inte lönar sig att skaffa utländska abonnemang. Men de stackars grekerna har naturligtvis fått sina kort subventionerade för att de inte har råd...

Redigerat av Unregistered558ade6e, 08 mars 2012 - 22:24.

Postad 08 mars 2012 - 17:46

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Viasat erbjuder parabol och Bredbandskunder att se alla matcher genom VIAPLAY Men den möjligheten får visst inte COM HEMS kunder som också betalar dyrt för att få se PL

Postad 08 mars 2012 - 19:41

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Info från Viasat:
http://www.viasat.se...-premier-league

Viasats egna kunder med parabol eller ip-tv kommer att få tillgång till Viaplay (bredbandstjänsten) där matcherna som inte sänds i tv kommer att gå direkt.
De kunder som har tillgång till Viasat-kanaler via kabel-tv (ComHem, Tele2, Canal Digital, Sappa, Connect TV) verkar inte komma att kompenseras.

När det gäller ComHem är det framför allt det faktum att Viasat Premier League HD och Viasat Sport inte kan direktsända en match kl 16 på lördagarna samtidigt som Viasat Fotboll har en direktsänd match.
Den som har Viasat Sport via ComHem har ändå inte tillgång till Viasat Xtra-kanalerna som har använts när ytterligare PL matcher gått samtidigt. Det är alltså i första hand parabolkunderna som tappar möjligheter att se vissa matcher och det är därför de kompenseras med Viaplay.
Totalt är det 15 matcher som Viasat inte kan sända under den återstående PL-säsongen.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 09 mars 2012 - 07:28.

Postad 08 mars 2012 - 20:11

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
jag har nu ringt och sagt upp viasat-paketet...

Postad 08 mars 2012 - 22:13

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0
Tycker att ert erbjudande är otroligt oseriöst
http://www.viasat.se...dande-viasatbox

Den boxen som ni erbjuder och säger ha ett värde på 3495 kr

kostar inte mer än 1390 kr hos era återförsäljare

Att lura era kunder till att binda upp sig för Viaplay och HD i 24 månader
för att få köpa boxen för 495 kr stinker så att man mår illa !

Dessutom är det en riktig skitbox med teknik som inte håller för oss med bildintresse

Redigerat av MalcomX, 08 mars 2012 - 22:19.

Postad 08 mars 2012 - 23:57

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
En fråga är ju varför det i Norge går bra att visa alla lördagsmatcher kl 16.00 från Premier League även i fortsättningen via kabel-tv, där är det bara sändningarna via parabol som begränsas till en match kl 16.00! Så varför kan inte vi som har Com Hem etc. med Viasats sportpaket se matcherna om det tydligen fungerar i Norge (kan ju inte ha att göra med EU då Norge i så fall inte skulle vara berörda överhuvudtaget) - eller är det någon på Viasat som tolkat direktiven annorlunda än vad man gör på TV2 i Norge?

http://www.tv2.no/sp...00-3727568.html

Postad 09 mars 2012 - 13:22

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0
Nu har ni snart haft hela dagen på er att besvara de olika frågorna och ert oseriösa erbjudande

Om ni skall vara på sociala medier så skall ni också vara där
Annars kan ni lika bra låta bli

Redigerat av MalcomX, 09 mars 2012 - 13:22.

Postad 09 mars 2012 - 14:11

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

Tycker att ert erbjudande är otroligt oseriöst
http://www.viasat.se...dande-viasatbox

Den boxen som ni erbjuder och säger ha ett värde på 3495 kr

kostar inte mer än 1390 kr hos era återförsäljare

Att lura era kunder till att binda upp sig för Viaplay och HD i 24 månader
för att få köpa boxen för 495 kr stinker så att man mår illa !

Dessutom är det en riktig skitbox med teknik som inte håller för oss med bildintresse

Jag tror inte du och Viasat pratar om samma box. Den du länkar till är den "vanliga" hd-boxen (som jag har idag). Läser man texten hos viasat och tittar på bilden blir man lite förbryllad dock. Bilden hos Viasat visar en "vanliga" hd-boxen men texten säger 2st USB (fram och bak). Den enda hd-box (vad jag vet) som har detta är deras inspelningsbara hd-box. Står dock ingen om inspelningsbar i deras text??!

Postad 09 mars 2012 - 14:28

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

En fråga är ju varför det i Norge går bra att visa alla lördagsmatcher kl 16.00 från Premier League även i fortsättningen via kabel-tv, där är det bara sändningarna via parabol som begränsas till en match kl 16.00! Så varför kan inte vi som har Com Hem etc. med Viasats sportpaket se matcherna om det tydligen fungerar i Norge (kan ju inte ha att göra med EU då Norge i så fall inte skulle vara berörda överhuvudtaget) - eller är det någon på Viasat som tolkat direktiven annorlunda än vad man gör på TV2 i Norge?

http://www.tv2.no/sp...00-3727568.html

Förklaringen ska tydligen vara att Viasat i Sverige inte tillhandahåller en särskild version för kabel-tv eftersom man inte har något eget kabel-tv nät här (till skillnad från Canal Digital i Norge som äger ett eget kabel-tv nät med möjlighet till anpassning av utbudet). ComHem är alltså för sitt kabelnät hänvisat till satellit-tv versionen av sportsändningarna som nu omfattas av lördagsrestriktionerna.

Postad 09 mars 2012 - 15:55

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Jag tror inte du och Viasat pratar om samma box. Den du länkar till är den "vanliga" hd-boxen (som jag har idag). Läser man texten hos viasat och tittar på bilden blir man lite förbryllad dock. Bilden hos Viasat visar en "vanliga" hd-boxen men texten säger 2st USB (fram och bak). Den enda hd-box (vad jag vet) som har detta är deras inspelningsbara hd-box. Står dock ingen om inspelningsbar i deras text??!

Jo jag pratar om samma box som finns på bilden
Det är en Pace 830 NV
Men de skickar ut Samsungboxen som jag också gav priset på

Du tror väl inte att jag hade gått åt dem så hårt om jag inte var 100% säker på min sak
och om jag inte hade haft en diskussion via telefon med dom om just denna annonsen

De svarar bara

Hos oss kostar den så mycket och vi kan inte ta ansvar för vad våra återförsäljare tar för boxen

Skrämmande attityd till sina kunder

Redigerat av MalcomX, 09 mars 2012 - 15:58.

Postad 14 mars 2012 - 14:09

shamrock
  • shamrock
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Kanske har tagits upp tidigare...Varför går inte ni på Viasat samma SMIDIGA väg som andra bolag som erbjuder Iplayer (BBC) eller SKYplay (SKY) mfl. då kunde man få in ert Viaplay på en mediaspelare som Xbmc eller Plex mfl.? Som det är nu så måste jag titta genom dator eller Ipad,mobil etc. Vilket jag har provat nu knappt en månad men kommer att säga upp abb då jag tycker inte att det är lika smidigt som när jag kollar genom Xbmc/Plex...
Är det något som ni kommer titta på i framtiden? eller är det för att ni inte vill/kan släppa en publik API nyckel? vilket i såfall förvånar mig då andra nämnda stora aktörer inte har något problem med det.

Postad 14 mars 2012 - 15:57

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Shamrock, du begår det klassiska misstaget att betrakta det hela ur ett logiskt kundperspektiv.

Viasat har absolut inget incitament att tillmötesgå sina kunder (detta trots sin något ironiska slogan - "Underhållning på dina villkor") utan alla förändringar kommer ifrån den egna organisationen, inte baserat på kunders uttryck för utebliven funktionalitet och service.

Postad bild + Postad bild = sant

Postad 14 mars 2012 - 16:27

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Jag efterlyser ett annat tänk vad det gäller paketering av framför allt sportkanaler. Jag vill ha Motor och Golf i ett paket. Jag vill inte ha fotboll eller ishockey. Varför skall man tvingas betala dyra pengar för något man inte är intresserad av?

Jag är Comhemkund och kan därmed inte få Motor HD eftersom CH valt bort detta. Jag ringde Viasat och bad att få ett pris på bara MOTOR HD. Jag kommer inte ihåg hur många hundra det skulle kosta per månad men det var vansinnigt mycket för den enda kanal jag var intresserad av.

Postad 14 mars 2012 - 19:31

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1 621 inlägg
  • 0
Ni har flera HD-sportkanaler. Varför kan ni inte visa två Champion's League matcher på HD samtidigt?

Postad 14 mars 2012 - 20:24

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Ni har flera HD-sportkanaler. Varför kan ni inte visa två Champion's League matcher på HD samtidigt?

Håller med !

Blir så förbannad när man betalar för HD kanaler och så kan man inte se Madrid i HD för att man istället bara
sänder denna matchen i en av världens sämsta SD kanaler
Vad sysslar ni med ?
Ni kan väl lägga in denna matchen i Motor eller PL kanalen istället för den skiten ni sänder där just nu ?

Lär er att lyssna på era kunder

Sedan efterlyser jag svar på de frågor som finns i denna tråden

Var är viasat ? dax för riktiga viasat att visa sig här istället för ett callcenter företag

Postad 14 mars 2012 - 21:18

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Det kan ju vara så enkelt att Viasat endast avtalat om en HD-match per omgång. HD är dyrare än SD.
Men självklart håller jag med om att det känns fel när matchen Real Madrid - CSKA Moskva förpassas till TV10 bara för att Chelsea spelar den andra matchen som då tydligen med automatik ska sändas i HD. Håller också med om att också Premier League HD-kanalen gott kunde användas när det är CL matcher. Eftersom jag är ComHem-kund och inte enligt ComHem "behöver" Viasat Motor HD så är jag mindre intresserad av fotboll i den kanalen.

Postad 14 mars 2012 - 22:26

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1 711 inlägg
  • 0

Det kan ju vara så enkelt att Viasat endast avtalat om en HD-match per omgång. HD är dyrare än SD.

Helt ärligt skiter jag fullständigt vad det kostar eller inte kostar viasat

Vi som betalar för ett HD paket, skall också få valuta för pengarna och det skulle vara rent löjligt att inte
viasat skulle ha köpt hd sändningar fullt ut

Finns väl ingen annan operatör som inte sänder allt i HD när programmet finns i HD och operatören har HD kanaler
Skulle väl vara viasat i sådana fall

Postad 15 mars 2012 - 07:32

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Det har kommit en hel del negativt nu kring Viasat och det har varit dålig timing i förhållande till prishöjningen. Först var det diskussionerna om Viasat Film och "erotiken" och sedan urholkningen av avtalet med Premier League som väsentligen reducerar värdet av Viasat Fotboll-kanalerna. Att Viasat inte själva kan rå för vad FAPL hittar på hjälper inte oss kunder som sitter med bindningstider på våra abonnemang.
Viasat Premier League HD kan gott användas till Champions League och annat i HD eftersom den nu skrotats som kanal för direktsändningar från Premier League. Kanske kan man döpa om den till TV10 HD?

Redigerat av Unregistered558ade6e, 15 mars 2012 - 07:36.

Postad 15 mars 2012 - 08:34

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Helt ärligt skiter jag fullständigt vad det kostar eller inte kostar viasat Vi som betalar för ett HD paket, skall också få valuta för pengarna och det skulle vara rent löjligt att inte viasat skulle ha köpt hd sändningar fullt ut Finns väl ingen annan operatör som inte sänder allt i HD när programmet finns i HD och operatören har HD kanaler Skulle väl vara viasat i sådana fall

Jodå!
Skickade följande fråga till Canal+: I ishockeyslutspelet spelas f.n. 2 kvartsfinaler per kväll, men bara en av matcherna sänds i HD-kvalitet, trots att ni har en Canal+ Sport Extra HD-kanal som är outnyttjad i stort sett jämnt, varför? Varför inte sända båda matcherna i HD-kvalitet när de ändå sänds?
Med följande svar: "Canal+ Sport Extra HD är kanalen vi lanserade för de som vill se La Liga i HD på helger. Den sänder endast på helger i nuläget. Vi lanserade den kanalen eftersom hockey tar upp det mesta av tiden i Sport HD".

Nu kanske inte båda kvartsfinalerna produceras för HD-sändningar, men möjligheten att sända dem finns ju, bara man vill.
Alla leverantörer konkurerar med sina sändningsrättigheter, förhindrar man andra leverantörer i o m detta inköpta monopol tycker jag även att man skall ha ngn typ av "sändningsskyldighet". De skall ta mig faan sända det de hindrar andra från att sända i högsta möjliga kvalitet!

(Ursäkta Off-topic, men Viasat verkar ju ändå inte använda tråden så...)

Redigerat av Unregisteredb71577f7, 15 mars 2012 - 08:37.

Postad 08 april 2012 - 07:59

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Tittade på Boxers frivising av Boxer Max på våra TV igår av nyfikenhet. Det var bedrövligt. Vilken hårdkomprimerad sörja.

Bättre reklam för Viasat och CD får man leta efter. Att jämföra CD i bildkvalitet med Viasat hit och dit är inte relevant i praktiken med tanke på hur det ser ut för Boxer.

Postad 11 april 2012 - 18:24

Aeroslok
  • Aeroslok
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej

Någon som vet om man kan köpa en begagnad viasat box och flytta sitt orginal kort mellan boxarna utan problem,

Har fått olika svar från viasat själva, nån säljare sa att det går hur bra som helst, det gör alla sa han, en sa att man måste ringa till dom vid varje kort förflyttning.

Vill inte betala för ngt tvillingkort, jag betalar inte extra till min ISP för att ha internet i hela huset!

Postad 11 april 2012 - 18:31

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0
Det stämmer att du måste ringa till Viasat och ange box och kortnummer när du ska byta box. Det kommer upp en skylt med dom nummer du ska ange samt ett telefonnummer som du ska ringa.

Postad 11 april 2012 - 18:38

Aeroslok
  • Aeroslok
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Det stämmer att du måste ringa till Viasat och ange box och kortnummer när du ska byta box. Det kommer upp en skylt med dom nummer du ska ange samt ett telefonnummer som du ska ringa.

Haha helt vansinigt tycker jag,man undrar ju varför dom måste krångla med det, och väldigt skumt att deras säljare lovar att det ska gå.

Med CD går det väl bra att skifta runt kort, bara man har registrerat boxen en gång?

Postad 13 april 2012 - 13:04

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Haha helt vansinigt tycker jag,man undrar ju varför dom måste krångla med det, och väldigt skumt att deras säljare lovar att det ska gå.

Med CD går det väl bra att skifta runt kort, bara man har registrerat boxen en gång?

Om du köper en begagnad Viasat box måste du ringa och få den registrerad på ditt abonnemang. Efter det kan du flytta kort mellan dina boxar genom att logga in på deras hemsida och göra kort-flytt.

Postad 13 april 2012 - 13:50

Aeroslok
  • Aeroslok
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Ok men det måste jag göra varje gång jag flyttar kortet?, kan ju bli flera gånger per dag.

Postad 13 april 2012 - 17:26

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Ok men det måste jag göra varje gång jag flyttar kortet?, kan ju bli flera gånger per dag.

Ja, varje gång. Det måste även hinna gå en timme mellan varje gång. Du behöver nog tvilling abonnemang i din situation.

Postad 15 april 2012 - 20:51

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0

Man kan via Internet "mina sidor" "sikcka signal"
där har man inga långa köer

Sven Åke

Postad 16 april 2012 - 21:45

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Det är något lurt med Viasat Film Drama. Trots att jag har filmpaketet och de övriga kanalerna i det paketet så är det svart i rutan vid 22.40. Kan se text som rullar.

Den är väl en timesharekanal med någon barnkanal? Den börjar ju vid 19.00. Jag har inte Viasats barnpaket så det är väl något i Viasats kodutsändning som klickar, ligger kodad som barnkanal fortfarande?

Postad 17 april 2012 - 17:41

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Sagan om bankbytet

Undertecknad gjorde misstaget att ringa till Viasat och avisera att jag skulle byta bank.
"-Ain't no thing, bara fyll i en blankett så är det fixat! Tar 8 år typ."

Suck...

Efter att ha talat med min bankperson så meddelade hon att hon kunde "gå före i kön", mailar mig 3 minuter senare och säger att det "-Nu är fixat, gäller från och med måndag!"

Slänger mig på luren:
Jag: "-Goddag, jag talade nyss med din kollega angående uppsägning av autogiro, skulle du kunna annullera denna anmodan?"

Viasat: "-Nej... Men jag kan lägga in en ny order på att inte genomföra din order."

Jag: "-Hmmm... Du tror inte att det är förhöjd risk att personen som mottar uppdraget kommer riskera att fucka upp det hela?"

Viasat: "-Nejdå, det löser sig... Trolololol!"

*Spola fram en månad*

Idag damp det ned en fysisk faktura med tillhörande fakturaavgift och en snabb kontakt med Viasat bekräftar det som samtliga läsare redan misstänkt.

Vad vill jag ha sagt med detta?

[Edit efter att jag ätit och lugnat ner mig]
Det skulle nog vara enklare för samtliga inblandade parter om ni började med e-fakturor istället för autogiro.[/Edit efter att jag ätit och lugnat ner mig]

Redigerat av Sambuccashake, 18 april 2012 - 10:11.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.