Sagan om bankbytetUndertecknad gjorde misstaget att ringa till Viasat och avisera att jag skulle byta bank.
"-Ain't no thing, bara fyll i en blankett så är det fixat! Tar 8 år typ."
Suck...
Efter att ha talat med min bankperson så meddelade hon att hon kunde "gå före i kön", mailar mig 3 minuter senare och säger att det "-Nu är fixat, gäller från och med måndag!"
Slänger mig på luren:
Jag: "-Goddag, jag talade nyss med din kollega angående uppsägning av autogiro, skulle du kunna annullera denna anmodan?"
Viasat: "-Nej... Men jag kan lägga in en ny order på att inte genomföra din order."
Jag: "-Hmmm... Du tror inte att det är förhöjd risk att personen som mottar uppdraget kommer riskera att fucka upp det hela?"
Viasat: "-Nejdå, det löser sig... Trolololol!"
*Spola fram en månad*
Idag damp det ned en fysisk faktura med tillhörande fakturaavgift och en snabb kontakt med Viasat bekräftar det som samtliga läsare redan misstänkt.
Vad vill jag ha sagt med detta?
[Edit efter att jag ätit och lugnat ner mig]Det skulle nog vara enklare för samtliga inblandade parter om ni började med e-fakturor istället för autogiro.[/Edit efter att jag ätit och lugnat ner mig]
Redigerat av Sambuccashake, 18 april 2012 - 10:11.