Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

vet någon en annan butik än cattylink?

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 juni 2005 - 17:54

Unregistered94f939c2
  • Unregistered94f939c2
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Nu kan jag berätta lite om min beställning.

Jag tänkte ju först bara beställa wn liten kabel men fick reda på att frakten skulle bli dyr om man beställde under 21 kg. Jag blev tvungen att ringa upp dom eftersom jag inte kunde logga in. Det visade sig att dom uppdaterade någon del av sidan vilket gjorde att jag tillfälligt inte kunde komma åt mitt konto men det var inga problem i luren. Han jag pratade med var mycket trevlig och tillmötesgående. Han tog sig tid att hjälpa mig skapa ett konto på paypal och fixade ordern manuellt. Han pratade bra engelska och berättade lite om företaget. Dom har tillgång till det mesta vi brukar köpa men har inte allting på hemsidan av någon outgrundlig anledning.

Jag har varit nyfiken på G&W ett tag nu så jag beställde en G&W TW-2006X på rekommendation och ett spiderrack för att komma upp i 21 kg. Hela beställningen, med en Xindak AC-03, gick med frakten inräknad på 389 €. Man kan välja vilket fraktbolag man ska använda och jag tog fedex eftersom dom var billigare än UPS och DHL. Hanteringen och frakten skulle ta 10 arbetsdagar.

Så bra bemött har jag aldrig blivit av någon av butikerna som handlar med kinahifi utanför Sverige. Det är ju till och med sällsynt med riktigt service-minded personal i svenska butiker också... Med tanke på priserna och kontaktbarheten tror jag att COEM får se upp. Jag känner Dom verkar väldigt trovärdiga än så länge.

Postad 03 juni 2005 - 19:26

-=Kotten=-
  • -=Kotten=-
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Hela beställningen, med en Xindak AC-03, gick med frakten inräknad på 389 €. Man kan välja vilket fraktbolag man ska använda och jag tog fedex eftersom dom var billigare än UPS och DHL. Hanteringen och frakten skulle ta 10 arbetsdagar.

<{POST_SNAPBACK}>

Om man gör den beställningen på deras sida kommer man upp i 462euro med frakt.... <_<

Postad 04 juni 2005 - 08:59

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1 838 inlägg
  • 0
Priset blev nog lägre tack vare att han pratade med dem i telefonen. "Telefonrabatt" <_<

Postad 04 juni 2005 - 11:18

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1 411 inlägg
  • 0
jag får fortfarande budskapet updating på deras sajt efter jag gjort ländervalet så priserna på hemsidorna skall nog tas med en nypa salt.

mvh

Postad 08 juni 2005 - 10:07

Unregistered88266978
  • Unregistered88266978
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Ingen som vet om det finns sonus faber kopior..

Postad 08 juni 2005 - 10:33

Unregistered94f939c2
  • Unregistered94f939c2
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Om man gör den beställningen på deras sida kommer man upp i 462euro med frakt....

Priset blev nog lägre tack vare att han pratade med dem i telefonen. "Telefonrabatt"

Jag sa det i en annan tråd så jag glömde svara här. Priser för frakten blir bättre om man köper varor som väger 21 kg eller mer. Min beställning ligger lägligt nog på 21 kg. :)

Postad 08 juni 2005 - 14:54

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Hmm. Ser att man kan i avdelningen "wrap" när man beställer välja om det ska deklareras som goods "commerial" eller "gift" och då skriva in eget värde på paktetet! :)

Vad tror ni om det ;) Finns det några risker med det tro!? Vad är gränsen för tullfritt?

Önskar snabba svar då det kliar i "beställfingern" ;)

EDIT: Såg även att de har "paypal" som ett alternativt betalningssätt! "coming soon" dock :P, Väntar spännt på hur det går för Gilels (orkar inte hålla mig tills de får paypal fuktionen B) Gilels>>>>> Jag fick ingen billigare frakt vid 21 Kg :lol:

//

Nicke

Redigerat av Unregistered40880, 08 juni 2005 - 15:02.

Postad 08 juni 2005 - 15:18

Unregisterede7866599
  • Unregisterede7866599
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Hmm. Ser att man kan i avdelningen "wrap" när man beställer välja om det ska deklareras som goods "commerial" eller "gift" och då skriva in eget värde på paktetet! :(

Vad tror ni om det :P  Finns det några risker med det tro!? Vad är gränsen för tullfritt?

Önskar snabba svar då det kliar i "beställfingern"  <_<

EDIT: Såg även att de har "paypal" som ett alternativt betalningssätt! "coming soon" dock :(, Väntar spännt på hur det går för Gilels (orkar inte hålla mig tills de får paypal fuktionen :o  Gilels>>>>> Jag fick ingen billigare frakt vid 21 Kg :) 

//

Nicke

<{POST_SNAPBACK}>

Om man anmäler det som gåva till ett lågt värde, finns nog risken att fraktbolaget ersätter förlusten därefter...... om paketet kommer bort.

Sedan kanske risken också är att tullen inte släpper igenom 21+ kg paket från Kina längre... och de kanske lägger på lite extra som tack för omtanken?

Postad 08 juni 2005 - 16:03

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Hmm. Ser att man kan i avdelningen "wrap" när man beställer välja om det ska deklareras som goods "commerial" eller "gift" och då skriva in eget värde på paktetet! :(

Vad tror ni om det :P  Finns det några risker med det tro!? Vad är gränsen för tullfritt?

Önskar snabba svar då det kliar i "beställfingern"  <_<

EDIT: Såg även att de har "paypal" som ett alternativt betalningssätt! "coming soon" dock :(, Väntar spännt på hur det går för Gilels (orkar inte hålla mig tills de får paypal fuktionen :o  Gilels>>>>> Jag fick ingen billigare frakt vid 21 Kg :) 

//

Nicke

<{POST_SNAPBACK}>

Om man anmäler det som gåva till ett lågt värde, finns nog risken att fraktbolaget ersätter förlusten därefter...... om paketet kommer bort.

Sedan kanske risken också är att tullen inte släpper igenom 21+ kg paket från Kina längre... och de kanske lägger på lite extra som tack för omtanken?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det där med ersättningen kan ju bli ett problem. Men att tullen slänger på lite extra godis tror jag knappast. Jag undrar mest om man gör något "olagligt" som man måste stå till svars för vid eventuell kontroll.

Postad 08 juni 2005 - 17:45

Unregistered88266978
  • Unregistered88266978
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
blev sugen på en sådan monster power filter. reference tar 2500 för en sådan.. där har du allt. tv/radio/bredband/ telefon ström till alla dina stereoprylar stereo.. fast usch vad mycket kabelränna man kommer få köpa.

Postad 09 juni 2005 - 08:53

Unregisterede7866599
  • Unregisterede7866599
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Jo, det där med ersättningen kan ju bli ett problem. Men att tullen slänger på lite extra godis tror jag knappast. Jag undrar mest om man gör något "olagligt" som man måste stå till svars för vid eventuell kontroll.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var det jag menade med "lite extra"... det finns säkert någon bötestariff i detta land för dylika grymma brott.

Postad 09 juni 2005 - 10:21

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0
Ja, det finns någon form av strafftull. Dels får man betala riktiga momsen och tullavgiften, sedan någon relativt låg strafftull - men en högre administrationsavgift som gör det hela rätt dyrt. Sedan moms på allt.

En bekant åkte på detta och jag vet inga exakta summor, men eftersom han myglat rätt lite så var det inte så kännbart. Värre är nog då om försändelsen kommer bort/skadas, du har 0% chans att få ut mer än vad som är deklarerat.

Postad 09 juni 2005 - 10:28

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1 411 inlägg
  • 0
Ljuger man om innehållet är det väl smuggling? kan tullen ta sakerna i beslag?

Mvh

Postad 09 juni 2005 - 12:26

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Ja ja, strunt samma. Tråden handlar ju inte om det och det är upp till var och en att avgöra hur man vill göra.

För min del är risken att inte bli ersatt om det är lite dyrare varor för stor tycker jag. När det gäller lite mindre pengar vet jag inte riktigt (då är ju å andra sidan merkostnaden inte så blödig vid förtullning...)

Postad 12 juni 2005 - 11:41

Anfield
  • Anfield
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hei!

Min første post her på prisjakts forum! ;) Har vært passiv leser en stund nå, og er spesielt interessert i Kina-import, da dette ofte er kanon deals i forhold til de norske prisene (som er enda høyere enn de svenske).

Lurer på om Gilels har fått varene sine enda? Synes hjemmesiden til Ornec virker veldig lovende, og MYE bedre enn de andre aktørene (timaudio, coem, cattylink m.fl.)

Can they be trusted???

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.