Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand

934 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace DiT8030/13 320GB (Digitalboxar) 3 2,21 (27) Inga priser
1 relaterade trådar

#751

Postad 06 januari 2013 - 16:37

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Är det någon som har fått Pace boxen att funka med Smartwi. och i så fall hur har ni gjort.

Fungerar med SmartWi (första versionen) utan problem, Clone+ fungerar också men inte med on-demand/play. Inte gjort något speciellt för att få igång SW. Testa att para om klientkorten om du inte redan gjort det.

#752

Postad 06 januari 2013 - 19:59

Unregistered1642642f
  • Unregistered1642642f
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Konstigt jag kan inte få smatwi att funka med Pace boxen, Har provat att para om korten , Uppdaterat till Firmware V.2,53 r8 men det vill inte.

#753

Postad 07 januari 2013 - 10:56

dmr
  • dmr
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Konstigt jag kan inte få smatwi att funka med Pace boxen, Har provat att para om korten , Uppdaterat till Firmware V.2,53 r8 men det vill inte.


Jag kör nog en äldre firmware, ska se om jag hittar min SW och läsa ut fw version och inställningar. Den ligger nerpackad sen jag skaffade Clone+...

Redigerat av dmr, 07 januari 2013 - 10:57.


#754

Postad 07 januari 2013 - 15:29

micaelarvidsson
  • micaelarvidsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Skulle vilja ha en uppdatering av boxer teknik när nya firmware:n kommer dyka upp och gärna någon sorts form
av lista av fixade buggar och vad som exakt är uppdaterat.

Hyrde en Hd film igår via SF anytime, funkade perfekt. Dock var assvårt att hitta filmen man ville hyra. Fick trycka ner en väldigt seg lista ner till bokstaven s..... helsjuk lösning.

Kan inte riktigt förstå att boxen är så här seg med listor och menyer. Det är ju inte mycket data och
inte så värst tunga gränsnitt? Bläddra i en lista.....

Redigerat av micaelarvidsson, 07 januari 2013 - 15:56.


#755

Postad 07 januari 2013 - 21:40

jika66
  • jika66
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Är det någon som har en "Pace Dit 8030/13 Boxer HD box med On Demand" till salu så hör av er till mig?



Postad bild 30 Prenumerera på tråden var FAVE_TEMPLATE = new Template( "
Avsluta prenumeration

Om du avsluta prenumeration så kommer du inte längre att få några notifieringar
");

#756

Postad 10 januari 2013 - 14:37

isassa
  • isassa
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
VARNING!!
Köp inte denna boxen, rena skiten!

Fick erbjudande från Boxer om Pace Dit 8030/13 Boxer HD box med On Demand och tänkte att det kanske var dags att byta ut den gamla boxen, en SAGEM DVR6280 som vi har haft sedan 2009.
Fick hem boxen och installerade, det gick utan problem men sen började eländet. Det går inte att sortera den egna kanallistan, det går nra i den gamla boxen, text-tv kan bara ses via boxen som är oerhört slö jag kan inte bläddra i undersidor, rätt som det är när man tittar på en sida så hoppar den tillbaka till första sidan och sen åter till den sidan man var på, i den gamla boxen kan jag läsa in text-tv informationen i TV'n, sen är det bara att bläddra fram och tillbaka utan fördröjning, även undersidor kan jag välja som jag vill.
Sen skulle jag programmer in inspellning av en serie men det gick inte heller utan då fick jag markera dom inspelningarnar som jag ville ha, i den gamla är det inga som helst problem med att spela in en serie.
Jag skickade tillbaks boxen och fick då betala 210kr för paketet, Boxer har tydligen inte tänkt sig att betala för mina utläg. Skickar man ut sådan skit som inte är färdig så tycker man att dom borde kunna ersätta mig för mina utlägg, dom måste vara medvetna om att produkten inte är klar. När man pratar med supporten så fattar dom inget, henne som jag pratade med tyckte att jag skulle skicka in den som ett garantiärende men det är ju inte det elektriska i boxen som är dåligt, det är programmeringen som är undermålig, man kan undra om det är nybörjare som jobbar med denna box.

#757

Postad 11 januari 2013 - 14:42

Unregistered9f2d12b3
  • Unregistered9f2d12b3
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har inte heller jag fått igång Pace:n med SmartWi. Kör en mycket tidig variant med klienter ver .6. har fungerat klockrent med tidigare boxar. Höll på flera timmar igår, men boxen klagar hela tiden på att "kort saknas". Ska kolla ikväll om gamla boxen fungerar med nya kortet via SmartWi.

#758

Postad 12 januari 2013 - 14:51

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Lite sugen var jag på boxen men funkar det inte med smart wi tänker jag inte byta!

#759

Postad 12 januari 2013 - 15:58

Unregisteredfba8ec87
  • Unregisteredfba8ec87
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Lite sugen var jag på boxen men funkar det inte med smart wi tänker jag inte byta!


Kört med smart wi och denna box snart 1 år. Funkar perfekt.

#760

Postad 13 januari 2013 - 17:31

DarthDaniel
  • DarthDaniel
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Funkar utmärk med smart wi för mig med.

#761

Postad 14 januari 2013 - 12:09

JRL
  • JRL
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 1
Gällande SmartWi så är det lite trögt att få in kortet hela vägen, det tar stopp när det återstår ca 5 mm men då är det bara att trycka lite till. Hann själv lägga 1h på att para om kort innan jag fick det att fungera. On Demand fungerar dock inte tyvärr.

#762

Postad 14 januari 2013 - 21:20

DarthDaniel
  • DarthDaniel
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Märkligt! Funkar bra för mig även On Demand. Har senaste fw kör 4 kort, måste dock vänta någon minut extra efter boxens extremt sega uppstart.

Redigerat av DarthDaniel, 14 januari 2013 - 21:36.


#763

Postad 14 januari 2013 - 21:34

Micke_Nr_1
  • Micke_Nr_1
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Svarstiderna gällande Boxers support är verkligen under all kritik, det tog 58 minuter att komma fram. Jag har nu hävt abonnemanget och boxen Pace Dit 8030/13. Produkten motsvarade verkligen inte mina förväntningar. Den var instabil vilket gjorde att boxen hänger sig minst en gång om dagen. Den var riktig seg, min gamla "sagem box" var mycket snabbare i alla avseenden.

Varning till alla som läser detta, beställa aldrig Pace Dit 8030/13 från Boxer. Den är verkligen helt VÄRDELÖS.

#764

Postad 15 januari 2013 - 18:19

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Farsan har köpt den boxen men kan inte använda den då den höjer hembiosystemet till max några ggr varje kväll.
Mkt märkligt. Och JA, vi har testat med och utan box och alla tänkbara lösningar.

#765

Postad 15 januari 2013 - 21:25

zodiac001
  • zodiac001
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
har med provat denna box å den är inte att lita på hade en sagem dtr 94160 hd innan som är sjuk mkt bättre enligt mig

för mig funkade inte boxen av den anledningen att jag kunde bara se hd kanalerna samt några andra.. alla andra kanaler
hade signalstyrka 80-100 å signal kvalite 0 kunde se ca 30% av utbudet

bytte tillbaka till min sagem å det funkade klockrent

så nu provar jag med en sagem rti90-320 hd som jag tror jag kommer bli nöjd me

#766

Postad 16 januari 2013 - 16:52

Micke_Nr_1
  • Micke_Nr_1
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Svartiden och kvalitén på supporten hos Boxer är verkligen under all kritik. Jag har varit kund hos Boxer i mer än 10 år, men funderar nu på att byta till någonting annat.

#767

Postad 16 januari 2013 - 21:27

zodiac001
  • zodiac001
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
den borde ej vara ute på marknaden innan dom har fått rätt på mjukvaran

#768

Postad 19 januari 2013 - 22:17

Bempa68
  • Bempa68
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Har haft boxen sen nov 2011. Oanvändbar till sommaren 2012. ANvändbar i höst men inspelningar har strulat en del och on demand har krånglat mkt. Många samtal, många timmar. Efter sista uppdateringen har det blivit ännu sämre. Efter samtal med supporten och fabriksåterställning mm slutade boxen ha kontakt med internet överhuvudtaget. Spelar man in 2 kanaler låser sig boxen ofta även om den spelar in färdigt ibland.
Boxer säger till mig att ringa Anovo. Jag lyckas till slut komma fram. De konstaterar att min box inte är frisk o behöver kontrollera den... De ber mig maila info för frakt mm och hantera undersökningen på ca 1 vecka.. Så gör jag. Efter 1 dag kommer ett mail att de ska se på ärendet. Nu har det gått 8 dagar sen dess. Ringer Boxer, som säger att det inte finns något de kan göra, jag ska bara stöta på Anovo igen...
14 månader med abbonemang som inte kan nyttjas och en box som inte fungerar. Har sagt upp abb efter allt strul med box men även alla fel Boxer gjort i min fakturor o abbonemang. Tänkte förlänga om de hjälpte mig få ondemandboxen att funka till slut men de verkar inte lyckas.

#769

Postad 20 januari 2013 - 12:21

MatteTheNilz
  • MatteTheNilz
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Gjorde misstaget och beställde en on demand box och hämtade ut den i går och direkt så vart det fel på den!!
När jag kopplar in internet sladden i boxen så får jag inget internet till boxen och efter några minuter så hänger sig boxen!!!
Om jag drar ur kontakten till boxen och har internet sladden i när jag startar om boxen så försvinner bilden helt, men ljudet funkar!!!
Nån som varit med om samma problem???

Mvh
MatteTheNilz

Redigerat av MatteTheNilz, 20 januari 2013 - 12:23.


#770

Postad 21 januari 2013 - 09:01

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Hej Matte!

Tacksam om du kan skicka lite information till oss om din Internetleverantör och hur du ansluter boxen till modemet/routern. Hänger sig boxen varje gång du ansluter den till Internet? Vilken version av mjukvara är det på boxen? Om det inte är version 42604 (titta under Systeminställningar -> Avancerat) anslut enbart boxen till marknätet och låt boxen stå på en kanal (tex SVT1) i mer än tre timmar så hämtas den senaste mjukvaran.

Maila oss på:
[email protected]

Mvh Boxer Teknik

#771

Postad 21 januari 2013 - 09:06

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Vill bara skriva igen och meddela att vi just nu jobbar på en mjukvara som innehåller favoritlistor, inkl att placera kanaler på valfri plats, samt sökfunktionalitet. Vi kommer att meddela när den mjukvaran finns att tillgänglig. Tyvärr kommer den inte innan årsskiftet, men så snart som möjligt därefter.
Mvh
Boxer Teknik


Uppdatering om detta tack!

#772

Postad 21 januari 2013 - 12:19

MatteTheNilz
  • MatteTheNilz
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Hej Matte!

Tacksam om du kan skicka lite information till oss om din Internetleverantör och hur du ansluter boxen till modemet/routern. Hänger sig boxen varje gång du ansluter den till Internet? Vilken version av mjukvara är det på boxen? Om det inte är version 42604 (titta under Systeminställningar -> Avancerat) anslut enbart boxen till marknätet och låt boxen stå på en kanal (tex SVT1) i mer än tre timmar så hämtas den senaste mjukvaran.

Maila oss på:
[email protected]

Mvh Boxer Teknik


Jag ringde till er i går angående det här, men ni kunde inte göra nått åt det så jag ringde till Anovo eller vad dom heter i dag och dom skulle skicka ut en ny box, dom trodde det var nån hårdvara som det var fel på, lät som han aldrig hade hört talas om det problemet förut, fick väl ett Måndags exemplar....

#773

Postad 22 januari 2013 - 01:55

papazulu
  • papazulu
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag hade en Sagemcom RT90-160HD, som hängde sig ofta. Jag berättade för programmerarna var de skulle leta efter diskrepansen mellan variabler och parametrar. Vad, som har hänt, vet jag inte, eftersom jag har gått över till annan TV-leverantör av geografiska skäl, men min syster har en Pace 8030/13, som på fakturan kallas 8090.

Det vanligaste operativsystemet för PC är Windows. Vid uppdatering av systemet får man normalt uppmaningen att starta om för att uppdateringen skall gälla. Att i Pace:n markera Autostandby som inaktiv är en uppdatering. Den börjar inte gälla förrän efter kallstart (OBS! Kallstart). En dylik innebär: Bryt strömmen till boxen, låt boxen vila en stund och anslut sedan strömmen. Då först är den bit, som markerar inaktivitet, satt rätt. Boxen kommer säkert att hänga sig någon eller några gång(er) per år ändå, men det behöver inte bero på boxen eller dess program, utan kan bero på en spik på elnätet.

Pace tycker, att de är sååå miljömedvetna med sin standby. Man sparar sååå mycket el och pengar. Tja, så där 12-15 W, som med ett el- och elnäts-pris på c:a 1:- blir c:a 100:- per år. Så, försätt aldrig mer boxen i standby, om Du har råd till att göra så.

Menyerna är under all kritik med scartanslutning på både långt och nära håll. Insats från Boxer begärs.

Nu vill vi också ha möjlighet till sortering i favoritlistor, helst redan i förrgår.

#774

Postad 22 januari 2013 - 11:00

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

...med scartanslutning på både långt och nära håll. Insats från Boxer begärs.


Vad betyder detta?

#775

Postad 22 januari 2013 - 13:13

micaelarvidsson
  • micaelarvidsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
att det är svårläst =)

Min Box har börjat få onormalt långa uppstartstider, Det står boot och så kan den stå 4-5 min och sen kommer den inte längre, kommer aldrig till Boxer logon. I detta läget får jag bryta strömmen och då hoppar den igång igen som vanligt.

Har gjort så 4-5 gånger nu på en vecka, i princip varje morgon.

#776

Postad 22 januari 2013 - 14:04

zodiac001
  • zodiac001
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Till Boxer Teknik

anslut enbart boxen till marknätet och låt boxen stå på en kanal (tex SVT1) i mer än tre timmar så hämtas den senaste mjukvaran. jag kan ju tycka att det är rätt så märkligt att man måste låta den stå på samma kanal i över 3timmar för att den ska hämta senaste mjukvaran om den har kommit någon ny gäller bara de Pace boxen eller det gäller alla?

för när jag kopplade in en ny hdbox till svärfar så räckte de me att man zappade förbi en hdkanal å vips kom de upp att det fanns en ny mjukvara ..

eller varför inte bara söka efter en ny mjukvara inne i menyn å hoppas på att den snappar upp senaste ifall man inte redan har den ? går ju på ett nafs ..
eller vad blir det för skillnad om man låter den stå på samma kanal i 3timmar????

#777

Postad 22 januari 2013 - 17:14

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
För vissa är det faktiskt besvärligt att navigera i menyerna, då rekommenderas denna metod så uppgraderingen sker automatiskt.
Jag har alltid uppgraderat min box genom att söka efter ny programvara i menyn. Det blir givetvis ingen skillnad.

#778

Postad 23 januari 2013 - 08:08

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Senaste status rörande ny mjukvara:

Den nya mjukvaran innehållande förbättrad favoritlisthantering och sökfunktionalitet kommer de närmaste veckorna testas internt och målet är att släppa den till kunderna under februari.
För de av er på forumet som är intresserade finns möjlighet att pröva mjukvaran innan den släpps. Om ni är intresserade, skicka boxens serienummer (hittas under Inställningar-Systeminformation, numret börjar med UAAA) till [email protected]
De 15 första som skickar in sitt serienummer får vara med och testa. Ni blir meddelade via mail när mjukvaran skickas till boxen samt var ni skickar era synpunkter på den nya mjukvaran.

Mvh Boxer Teknik

#779

Postad 28 januari 2013 - 17:36

Unregisteredfba8ec87
  • Unregisteredfba8ec87
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Lagt in nya mjukvaran. Underbart att kunna göra egen kanallista. Fungerarar både på guiden och vid kanalbyte med siffror vilket det inte gör med alla boxar. Bra med sökfunktionen också. Något mer har jag inte testat än.

#780

Postad 28 januari 2013 - 18:01

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Ska uppdatera min box ikväll också :) återkommer med feedback.

#781

Postad 28 januari 2013 - 19:50

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Nähä, dä bidde inget...får väl maila in mitt serienummer igen.

#782

Postad 28 januari 2013 - 22:56

morallen
  • morallen
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Har nu testat nya programvaran und eftermiddagen och kvällen. Kan så här långt bara konstatera att det verkar som vi nu fått en riktigt trevlig on-demand box. Hoppas det fortsätter utan problem för då är i alla fall jag nöjd nu när de nya funktionerna med redigerare kanallistor och sökfunktion finns och fungerar. Bra jobb även om det tagit tid!

#783

Postad 29 januari 2013 - 00:07

Unregistered4ec4ab63
  • Unregistered4ec4ab63
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jag har upptäckt ett problem när jag spelar in ett program, tittar på samma program som spelas in, trycker paus för en stund. Och fortsätter sen att titta på programmet, när inspelningen sen slutar så hoppar boxen fram till "nutid" på det programmet jag tittar på.
Ingen jätte förlust då det programmet finns inspelat. Så jag kan ju titta på det jag missat. Men lite retsamt är det ju ;)

Låter ju riktigt bra om man har fått till kanallistorna i den nya programvaran! :)
Då börjar ju detta bli en bra box.

#784

Postad 29 januari 2013 - 10:03

micaelarvidsson
  • micaelarvidsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Är boot-tiden bättre på nya firmwaren?

Är menyerna snabbare på nya firmwaren?

Fungerar det att inaktivera standby läge i menyn?

#785

Postad 29 januari 2013 - 10:05

etomaka
  • etomaka
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Jag har upptäckt ett problem när jag spelar in ett program, tittar på samma program som spelas in, trycker paus för en stund. Och fortsätter sen att titta på programmet, när inspelningen sen slutar så hoppar boxen fram till "nutid" på det programmet jag tittar på.
Ing.


Jag har samma problem jag också, ganska störande tycker jag.
@Boxer Teknik: Hoppas att detta är nåt ni har koll på och tänker åtgärda.

//Tomas

#786

Postad 29 januari 2013 - 14:46

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Nähä, dä bidde inget...får väl maila in mitt serienummer igen.


Hej! Kan inte se att det kommit in något nytt serienummer från dig än, skickar du det ikväll så ser vi till att du får mjukvaran så snart som möjligt.
Mvh Boxer Teknik

#787

Postad 29 januari 2013 - 17:35

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Jo, jag skickade in igår kväll och har fått svar från er att det kommer inom 48h. Det var inget felslag på mitt serienummer i mitt första mail så dubbelkolla gärna, kanske blev det fel då det börjar med UAAAA (fyra A)

#788

Postad 30 januari 2013 - 16:02

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Så kom då den nya mjukvaran igår kväll, har bara hunnit sortera kanalerna vilket gick perfekt, äntligen!

Uppdatering, kanalsorteringen är riktigt bra och enkelt upplagd. Man kan antingen flytta kanalerna upp och ner i listan eller skriva in rätt kanalplats direkt.

Sorteringsfunktioner kan ofta vara svåra och överarbetade eller ibland helt obegripliga som orginalversionen till denna box ;) ,bra jobbat!

Redigerat av Legion, 30 januari 2013 - 19:35.


#789

Postad 30 januari 2013 - 19:30

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Första buggen noterad, på svt2 HD är ljudet ersatt med "talande text" om man väljer flerkanal i ljudmenyn. Väljer man stereo är ljudet riktigt. Detta fel fanns också på förförra versionen.

#790

Postad 31 januari 2013 - 13:00

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0
Är boxen fortfarande väldigt långsam efter senaste uppdateringen?

#791

Postad 31 januari 2013 - 15:24

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Till er som testar senaste mjukvaran, tack för era synpunkter/buggrapporter så här långt.

Till övriga kunder, vi har fyllt kvoten för test av nya mjukvaran. Förhoppningsvis släpper vi den till alla kunder om några veckor.

Mvh Boxer Teknik

#792

Postad 31 januari 2013 - 15:41

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Första buggen noterad, på svt2 HD är ljudet ersatt med "talande text" om man väljer flerkanal i ljudmenyn. Väljer man stereo är ljudet riktigt. Detta fel fanns också på förförra versionen.


Hej!
Är felet systematiskt? Kör du HDMI eller SPDIF?
Mvh Boxer Teknik

#793

Postad 31 januari 2013 - 19:02

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
halv relaterad fråga är det bara svt som kör HD ljud dvs man får inget 5.1 ljud eller så från tv4 hd eller så?

#794

Postad 31 januari 2013 - 21:24

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Hej!
Är felet systematiskt? Kör du HDMI eller SPDIF?
Mvh Boxer Teknik

HDMI

halv relaterad fråga är det bara svt som kör HD ljud dvs man får inget 5.1 ljud eller så från tv4 hd eller så?


Svt och tv4 har 5.1-sändningar.

#795

Postad 01 februari 2013 - 08:07

micaelarvidsson
  • micaelarvidsson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Har också senaste firmware:n nu.

Dock har jag fortfarande problem med att boxen inte går att starta varje morgon, utan jag måste dra strömmen innan den hoppar igång.

Står i "Boot" tills man drar strömmen. Kan stå där i en halvtimme utan något händer och man kommer aldrig ur detta läge. Boxer loggan visas aldrig heller.

#796

Postad 01 februari 2013 - 12:31

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Har också senaste firmware:n nu.

Dock har jag fortfarande problem med att boxen inte går att starta varje morgon, utan jag måste dra strömmen innan den hoppar igång.

Står i "Boot" tills man drar strömmen. Kan stå där i en halvtimme utan något händer och man kommer aldrig ur detta läge. Boxer loggan visas aldrig heller.


Hej!

Vad har du får standby tid satt på boxen? Brukar du låta boxen gå ned i standby själv eller stänger du av den med fjärren på kvällarna? Har du prövat slå av autostandby (Inställningar - Avancerat - Auto standby) för att se om det gör någon skillnad?
Har du inspelningar programmerade som görs nattetid? Har de genomförts korrekt?
Upplever du att du har bildstörningar på någon eller några kanaler?

Tacksam för svar på ovanstående frågor, det skulle underlätta felsökningen.

Mvh Boxer Teknik

#797

Postad 02 februari 2013 - 11:58

morallen
  • morallen
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Nu har boxen fungerat felfritt med nya mjukvaran under ett antal dagar. Kul att boxer fått ordning på tekniken men synd att de har en katastrofal kundtjänst. Har under senaste veckan stått i telefonkö, blivit både fram- och bortkopplad ett antal gånger. Mailat flera gånger men alltid med samma resultat; Ingen återkoppling alls! Ända gången jag blev framkopplad var när jag valde alternativet att teckna abonnemang. Men eftersom mitt ärende var att säga upp en del och nyteckna ett annat tjänsteutbud än det jag har idag så blev jag vidarekopplad och bortkopplad igen. Nu ger jag upp och provar med annan operatör...


#798

Postad 02 februari 2013 - 12:38

James Bond
  • James Bond
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Nån som har några screenshots på menyer och epg ser ut?
är mest intresserad av hur mycket info man får när man byter kanal, nuvarande program och nästa?

//JB

#799

Postad 02 februari 2013 - 20:50

chaffis
  • chaffis
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Jaha då var boxen död. jag kan inte få igång den överhuvudtaget, känns inte som den nya mjukvaran var helt hundra.

Har självklart dragit ur kontakten men funkar fortfarande inte, i bästa fall får jag upp boxer loggan i tvn och klockan men bättre än så blir det inte.

@boxer teknik, vad ska jag göra använda vanliga kundtjänsten eller ska jag kontakta er direkt?

MVH
/Fredrik

#800

Postad 02 februari 2013 - 22:04

sinriel
  • sinriel
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
jag har ej test mjukvaran men har råkat ut för lite underliga problem som gör jag måste dra ut strömmen för att lösa.

Om jag spelar in 2 program sen börjar 1 tredje program när 1 av de andra slutar på en annan kanal så slutar boxen att reagera går ej få upp menyer eller något. eller byta kanal.
något som har någon lösning på när boxen halv hänger sig.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.