Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Head set till Xbox 360

881 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox 360 Wireless On-ear Headset (Hörlurar) 2 8,05 (18) Inga priser
Microsoft Xbox 360 On-ear Headset (Hörlurar) 3 4 (2) 99:-
GameTech Sensational Headset Xbox 360 (Hörlurar) 1 7 (1) Inga priser
Gameware Headset Xbox 360 (Hörlurar) 2 (0) Inga priser
Tritton AX360Pro 5.1 (Hörlurar) 4 8 (6) Inga priser
Turtle Beach Ear Force X41 Over-ear (Hörlurar) 2 8 (6) Inga priser
Hillman XBOX 360 headset On-ear Headset (Hörlurar) 1 (0) Inga priser
Datel Xbox 360 Gaming Wired (Hörlurar) 1 (0) Inga priser
Tritton AX720 5.1 Over-ear (Hörlurar) 3 6 (1) Inga priser
2 relaterade trådar

#151

Postad 26 augusti 2009 - 09:48

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Jag tycker du ska behålla dom du har, RF verkar inte vara bättre än IR.
Saxat från gizmodo tråd; I've tried out quite a few wireless headsets, and *always* got more interference via RF than IR. In fact, I only started getting anything significant in the way of IR interference once I got my roomba, strangely enough.
My RF headsets, though, were always staticky at best, regardless of range/other devices.


Det får bli så, dumt att förlora massa pengar om det är ändå samma produkt!

#152

Postad 27 augusti 2009 - 19:30

Jonas_I
  • Jonas_I
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Lurarna verkar grymma, får tänka till på om man vill lägga lika mycket på lurar som på ett xbox (nästan). När jag får nytt jobb får jag se om jag slår till, alla verkar ju nöjda iaf

#153

Postad 27 augusti 2009 - 22:56

Unregisteredc888894c
  • Unregisteredc888894c
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja få ut Dolby Digital 5.1 i lurarna när man spelar kompatibla(ljud) filmer genom sin htpc, jag har ju tyvärr inget ljudkort med optisk spdif ut, så jag vet inte om det funkar.
Någon som vet 100% att det funkar, att den verkligen slår över till DD 5.1 på avkodarn?
Vill inte slänga ut 1000:- på ett ljudkort för att sedan konstatera att det inte funkar. :D

Redigerat av Unregisteredc888894c, 27 augusti 2009 - 22:57.


#154

Postad 28 augusti 2009 - 07:19

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja få ut Dolby Digital 5.1 i lurarna när man spelar kompatibla(ljud) filmer genom sin htpc, jag har ju tyvärr inget ljudkort med optisk spdif ut, så jag vet inte om det funkar.
Någon som vet 100% att det funkar, att den verkligen slår över till DD 5.1 på avkodarn?
Vill inte slänga ut 1000:- på ett ljudkort för att sedan konstatera att det inte funkar. :D


Det finns även en RCA kontakt för ljudet. Så du behöver inte Optiskt.

#155

Postad 28 augusti 2009 - 07:42

Unregisteredc888894c
  • Unregisteredc888894c
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Det finns även en RCA kontakt för ljudet. Så du behöver inte Optiskt.


Vill inte vara taskig, men läs gärna mitt inlägg en gång till :D

Redigerat av Unregisteredc888894c, 28 augusti 2009 - 07:58.


#156

Postad 28 augusti 2009 - 09:25

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Och du själv får väl läsa här http://www.turtlebea...efx4a/home.aspx

#157

Postad 28 augusti 2009 - 09:29

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja få ut Dolby Digital 5.1 i lurarna när man spelar kompatibla(ljud) filmer genom sin htpc, jag har ju tyvärr inget ljudkort med optisk spdif ut, så jag vet inte om det funkar.
Någon som vet 100% att det funkar, att den verkligen slår över till DD 5.1 på avkodarn?
Vill inte slänga ut 1000:- på ett ljudkort för att sedan konstatera att det inte funkar. :D

Frågan är alltså om turtle lurarna även funkar till andra apparater än bara xbox360? Då du vill koppla in dom i din htpc för att kunna ha surround i lurarna när du tittar på film. Ingen xbox inblandad? Har jag fattat frågan rätt?

Jag har inga lurar själv men, rent tekniskt borde det ju inte vara några problem då xboxen skickar standard spdif. Så borde ju funka till vilka andra apparater som hellst.

#158

Postad 28 augusti 2009 - 09:49

Unregisteredc888894c
  • Unregisteredc888894c
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Frågan är alltså om turtle lurarna även funkar till andra apparater än bara xbox360? Då du vill koppla in dom i din htpc för att kunna ha surround i lurarna när du tittar på film. Ingen xbox inblandad? Har jag fattat frågan rätt?

Jag har inga lurar själv men, rent tekniskt borde det ju inte vara några problem då xboxen skickar standard spdif. Så borde ju funka till vilka andra apparater som hellst.


Precis!
Jag vill kunna få ut "Dolby Digital 5.1" i lurarna från min htpc.

#159

Postad 28 augusti 2009 - 09:55

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Hur hade du tänkt koppla hörlurarna till din htpc när du inte har optisk ut på htpc:n?

#160

Postad 28 augusti 2009 - 10:06

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Kollade specen nu och trodde att danone menade att dom även hade spdif på rca in, men det var det ju inte. Så du måste ha optiskt in annars får du inte surround. Däremot kan du ju köpa en coax->optisk adapter, kostar väl inte många kronor, vet inte hur bra de funkar dock.

Fast tycker ju att det borde finnas andra lurar som INTE är anpassade till xbox 360, och därmed billigare. Du måste ju inte ha chat å grejer...
Den stora fördelen med turtle lurarna är ju (som jag fattat det som) att man väldigt enkelt kan göra sin egna mix mellan spelljudet och chatten. Du behöver ju egentligen bara ett par trådlösa lurar som har surround. Då är det väl roligare att lägga de extra pengarna på ett par lurar som har fler element. Turtle har ju fortfarande bara 2 element (väl?) och simulerar nån form av surround genom nån annan matris.

#161

Postad 28 augusti 2009 - 10:08

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Igår köpte jag en ny adapter till min X4 från Clas Ohlson för 129kr.
Herregud vilken skillnad det blev på ljudkvalitén! :D
Jag hade den originala USA adaptern med en liten Europa kontakt som tillbehör, den va för svag tror jag.




#162

Postad 28 augusti 2009 - 10:13

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Hur många A är den nya på?

#163

Postad 28 augusti 2009 - 10:14

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Hur många A är den nya på?


Energisparande batterieliminator med teknik som gör att batterieliminatorn slås av helt och ej drar ström då den inte har någon förbrukare inkopplad. Stabiliserad och inställningsbar utspänning 3, 4.5, 5, 6, 9, 12 V DC. Max belastning vid 3, 4.5, 5 och 6 V är 1 A. Max belastning vid 9 och 12 V är 0,5 A. Försedd med kortslutningsskydd.


Redigerat av Lias08, 28 augusti 2009 - 10:16.


#164

Postad 28 augusti 2009 - 10:16

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

9V

Det där är volt, tror Topper undrade hur många Ampere den kan leverera :D

Edit: Ja ja...

Redigerat av Luzer, 28 augusti 2009 - 10:17.


#165

Postad 28 augusti 2009 - 10:26

Unregisteredc888894c
  • Unregisteredc888894c
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Fast tycker ju att det borde finnas andra lurar som INTE är anpassade till xbox 360, och därmed billigare. Du måste ju inte ha chat å grejer...
Den stora fördelen med turtle lurarna är ju (som jag fattat det som) att man väldigt enkelt kan göra sin egna mix mellan spelljudet och chatten. Du behöver ju egentligen bara ett par trådlösa lurar som har surround. Då är det väl roligare att lägga de extra pengarna på ett par lurar som har fler element. Turtle har ju fortfarande bara 2 element (väl?) och simulerar nån form av surround genom nån annan matris.


Jag tänkte mer om det var värt att inhandla mig ett ljudkort med optiskt spdif ut, lurarna har jag redan investerat i. :D

#166

Postad 03 september 2009 - 13:04

kaki02
  • kaki02
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0

Igår köpte jag en ny adapter till min X4 från Clas Ohlson för 129kr.
Herregud vilken skillnad det blev på ljudkvalitén! <_<
Jag hade den originala USA adaptern med en liten Europa kontakt som tillbehör, den va för svag tror jag.


Hallå El_Capitano,

Jag kör precis som du gjorde tidigare, med originalsladden från US med en adapter som man sätter på så att man får svenska "piggar" . Du menar alltså att byta ut hela denna mot en ny batterieliminator från CO gjorde att ljudet blev bättre?

/ PG

#167

Postad 04 september 2009 - 08:09

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Hallå El_Capitano,

Jag kör precis som du gjorde tidigare, med originalsladden från US med en adapter som man sätter på så att man får svenska "piggar" . Du menar alltså att byta ut hela denna mot en ny batterieliminator från CO gjorde att ljudet blev bättre?

/ PG


Ja du ska byta hela adaptern. Jag tror att medföljande adaptern är för svag och kass, jag märkte stor skillnad när jag byte ut den.

#168

Postad 04 september 2009 - 08:18

selin
  • selin
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Ja du ska byta hela adaptern. Jag tror att medföljande adaptern är för svag och kass, jag märkte stor skillnad när jag byte ut den.


Stor skillnad hur? Mindre brus?

#169

Postad 04 september 2009 - 08:48

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Stor skillnad hur? Mindre brus?


Nästan inga brus varken på spelet eller el röst-chatten.

#170

Postad 04 september 2009 - 09:20

kaki02
  • kaki02
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0
Härlisch, då blir det ett köp av den!

Bra jobbat Capitan!

/ PG

#171

Postad 04 september 2009 - 11:43

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
Jag har också en som är betydligt starkare och upplever bara lågt lågt brus.
min är på 1000mAmp den som är till är på 350mAmp.
Köpte en som var på 300mAmp och då brusade det som faaan.

#172

Postad 07 september 2009 - 18:06

selin
  • selin
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Nästan inga brus varken på spelet eller el röst-chatten.


Ok, låter kanon. Testade en trafo från Biltema när jag fick hem lurarna, men den vägrade att funka. Så nu kör jag reseadapter, tycker att det var en hel del brus. Tack för tipset om trafon på CO, får bli en sån nästa gång man passerar Insjön.

Har en kompis som åker till staterna i veckan, funderar på att be han köpa med ett par x41, frågan är ju som ovan ställs, är dom mycket bättre?

#173

Postad 07 september 2009 - 18:10

Unregistered5bb908bc
  • Unregistered5bb908bc
  • Forumräv

  • 718 inlägg
  • 0
Jag har letat ett tag nu efter något som man kan använda till både ps/xbox men vette sjutton vad jag ska göra, det senaste jag såg var Tritton men det verkar ju otroligt krångligt med alla kablar hit och dit och så x-4 då men det fungerar väl inte till ps3n (spelar bilspel+halo på boxen resten till ps3). Det hade ju vart roligt att prova det här med riktiga gaming-lurar. Vad finns det egentligen för fler surround-alternativ som man kan ha till konsolerna? Det jag funderar på att göra är att flytta min "hörlurslyssningshörna" till tv:n och köra genom hör-förstär. med mina Sennheiser 650 och med en lös mic?? Det jag gjorde ett tag innan var att ha mina gamla hd555 och sen hängde bluetooth headsetet i halsen :) Fungerade väl skapligt men finns det något smidigare sätt om man inte köper riktiga headsets då?

edit: Hur tycker/tror ni att bra stereolurar presterar i spel jämfört med bra gaminglurar tex x-4an? går det jämföra?

Redigerat av Unregistered5bb908bc, 07 september 2009 - 18:33.


#174

Postad 09 september 2009 - 15:43

Unregisteredc888894c
  • Unregisteredc888894c
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Jag har letat ett tag nu efter något som man kan använda till både ps/xbox men vette sjutton vad jag ska göra, det senaste jag såg var Tritton men det verkar ju otroligt krångligt med alla kablar hit och dit och så x-4 då men det fungerar väl inte till ps3n (spelar bilspel+halo på boxen resten till ps3). Det hade ju vart roligt att prova det här med riktiga gaming-lurar. Vad finns det egentligen för fler surround-alternativ som man kan ha till konsolerna? Det jag funderar på att göra är att flytta min "hörlurslyssningshörna" till tv:n och köra genom hör-förstär. med mina Sennheiser 650 och med en lös mic?? Det jag gjorde ett tag innan var att ha mina gamla hd555 och sen hängde bluetooth headsetet i halsen :) Fungerade väl skapligt men finns det något smidigare sätt om man inte köper riktiga headsets då?

edit: Hur tycker/tror ni att bra stereolurar presterar i spel jämfört med bra gaminglurar tex x-4an? går det jämföra?


X-4 passar nog till ps3 också.

#175

Postad 09 september 2009 - 16:53

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

X-4 passar nog till ps3 också.


Tror inte det... Iallafall inte chatten...

#176

Postad 09 september 2009 - 21:51

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Tror inte det... Iallafall inte chatten...


Du har helt rätt humming.
Så står på deras sajt:

Can I use the X41 with a PlayStation 3 or Nintendo Wii?
You can use the X41 to hear the game audio, just as you would on the XBOX 360. However, the chat feature won’t work on the PS3 because it’s not compatible with the PSN chat connection.



#177

Postad 10 september 2009 - 07:54

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Finns det nån anledning för mig att köpa ett X41 egentligen? Jag spelar på en 42-tums plasma med bra surroundljud och när jag spelar så är jag oftast själv hemma så sambon blir ej störd av oväsen. Ändå är jag sugen på att köpa, jag antar att det är nörden i mig... ;)

Vad tycker ni? Är det så grymt bra surroundljud i dessa så det är värt det ändå? Blir ju faktiskt en annan atmosfär när man sitter med riktigt bra lurar och stänger ut allt annat ljud. Verkar riktigt bra med den inbygda chat-funktionen också. Det verkar vara en bra produkt, men priset är ju ganska saftigt. Frågan är om jag ens har någon glädje av X41 när jag redan har ett ganska bra surroundsystem?

#178

Postad 10 september 2009 - 08:27

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Finns det nån anledning för mig att köpa ett X41 egentligen? Jag spelar på en 42-tums plasma med bra surroundljud och när jag spelar så är jag oftast själv hemma så sambon blir ej störd av oväsen. Ändå är jag sugen på att köpa, jag antar att det är nörden i mig... ;)


Har du pengar över så varför inte! =)
Jag köpte min X4 pga sonen och sambon, vill inte väcka de när jag lirar sent på nätterna. Nu kan jag lyssna högt med bra surroundljud och slipper en massa sladdar, kan inte bli bättre.
Priset på X1 ligger på 1747kr vet dock ej om frakten ingår. Ganska dyrt för ett par hörlurar!

#179

Postad 17 september 2009 - 22:27

selin
  • selin
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Fick hem ett par X41 idag från en kompis som vart i staterna. Jag är riktigt besviken!

Framförallt så är det knappast "Hiss free sound" som utlovat, snarare tvärtom, ett ******** brus/störningsljud. X4 brusar ju en del med micken inkopplad, men dessa livade en hel del även utan. Fanns ett statiskt surr som var riktigt drygt, visst att man är petig, men det är ju inte en billig pryl.

I direkt jämförelse med X4 så har basen dämpats en hel del, dock är ljudet något klarare, men det fina trycket fattas, mycket märkbart i COD t.ex. När man körde AK47 i COD första gången med hög volym satt man bara och garvade mer eller mindre, nu uteblev det.

Två ex inhandlades, båda var lika, så att det skulle vara måndagsex kan uteslutas.

Fördelarna är att dom använder USB som strömkälla, vilket också kanske kan vara en orsak till all störning med tanke på att vissa verkar ha reducerat bruset på X4 med en starkare trafo. Dåligt insatt i el-lära, så det kanske nån annan kan fundera på. Sen är dom jävulskt mycket snyggare än X4 med svart istället för grått.

Hoppas att detta kan bringa lite klarhet för er som är sugna på X41, passa på att köpa X4 nu när det säkerligen blir prissänkningar istället.

Slutsats: Jag testade i 15 minuter, sen böt jag tillbaka till X4.

/Stefan

#180

Postad 18 september 2009 - 07:40

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Det där lät inget vidare. Hur kan det brusa i ett par lurar för den pengen? Säker på att du inte har något annat som stör?

Det låter så konstigt så det knappt kan vara sant. Om det nu är så allvarligt som det låter, men jag tycker iofs inte att man ska behöva höra något brus alls. Och basen, går den inte att justera på något vis?

#181

Postad 18 september 2009 - 08:33

kaki02
  • kaki02
  • Användare

  • 151 inlägg
  • 0

Fick hem ett par X41 idag från en kompis som vart i staterna. Jag är riktigt besviken!

Framförallt så är det knappast "Hiss free sound" som utlovat, snarare tvärtom, ett ******** brus/störningsljud. X4 brusar ju en del med micken inkopplad, men dessa livade en hel del även utan. Fanns ett statiskt surr som var riktigt drygt, visst att man är petig, men det är ju inte en billig pryl.

I direkt jämförelse med X4 så har basen dämpats en hel del, dock är ljudet något klarare, men det fina trycket fattas, mycket märkbart i COD t.ex. När man körde AK47 i COD första gången med hög volym satt man bara och garvade mer eller mindre, nu uteblev det.

Två ex inhandlades, båda var lika, så att det skulle vara måndagsex kan uteslutas.

Fördelarna är att dom använder USB som strömkälla, vilket också kanske kan vara en orsak till all störning med tanke på att vissa verkar ha reducerat bruset på X4 med en starkare trafo. Dåligt insatt i el-lära, så det kanske nån annan kan fundera på. Sen är dom jävulskt mycket snyggare än X4 med svart istället för grått.

Hoppas att detta kan bringa lite klarhet för er som är sugna på X41, passa på att köpa X4 nu när det säkerligen blir prissänkningar istället.

Slutsats: Jag testade i 15 minuter, sen böt jag tillbaka till X4.

/Stefan

Grymt schysst att du skrev lite om lurarna Stefan, blev själv lite matt när jag såg att det kommit ett uppdaterad modell av mina X4. Nu känns det genast bättre och jag kan nu släppa tankarna på X41 och njuta vidare av trycket i X4'orna för det är som du säger helt underbart! :ph34r:

/ PG

Redigerat av kaki02, 18 september 2009 - 10:00.


#182

Postad 18 september 2009 - 09:38

selin
  • selin
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Det där lät inget vidare. Hur kan det brusa i ett par lurar för den pengen? Säker på att du inte har något annat som stör?

Det låter så konstigt så det knappt kan vara sant. Om det nu är så allvarligt som det låter, men jag tycker iofs inte att man ska behöva höra något brus alls. Och basen, går den inte att justera på något vis?


Det som finns i huset är Wifi, inget annat. Blev lika förvånad själv. Alla är ju såklart olika och har olika toleranser på saker och ting, men det var för mycket för mig iaf.

Basen går att justera i mån att det finns "Bass boost", även med den intryckt fattas det en hel del mot X4. Men som jag skrev så är det helt klart en förbättring i de övre registren.

#183

Postad 23 september 2009 - 09:46

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Använde mina Tritton lurar en längre tid (alltså mer än 10 min CoD4) igår.

Bra ljud och bra separation mellan kanalerna (den har ju seperata högtalarelement så konstigt vore annars).

Folk som snackade lät lite konstigt, men det har nog mer att göra med att man hör hur de verkligen låter och inte bara förvanskade genom standard headsetet. :rolleyes:
Det klagades på att man själv hördes lite dåligt; men det kan ha varit jag som pratade tyst. Hade lite problem med mic-placeringen. Kom långt lite långt ifrån... Brukar ha den vanliga i munnen typ. ;)

Irriterande är den stora klumpen som ska vara fjärrkontroll... Den är både stor och tung och hänger i sladden. Man glömde den efter ett tag, men den kändes klumpig ändå...

De kändes rätt obekväma till att börja med, men sen flöt det bara på. Satt med dem i typ 5 timmar igår kväll utan besvär.

#184

Postad 25 september 2009 - 12:26

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Det klagades på att man själv hördes lite dåligt; men det kan ha varit jag som pratade tyst. Hade lite problem med mic-placeringen. Kom långt lite långt ifrån... Brukar ha den vanliga i munnen typ. :angry:

Jag har flera kompisar på Live som använder lurarna. ALLA låter lågt. De själva säger att det kan bero på att det inte finns medhörning, dvs de hör inte riktigt hur högt/lågt de pratar. Kan det stämma, kanske?

Funderar på att köpa Tritton-lurar, verkar ju nästan vara ett måste för spel som CoD nu för tiden, med tanke på hur mycket lättare det verkar vara att höra fienden.

#185

Postad 28 september 2009 - 18:40

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Fick hem ett par X41 idag från en kompis som vart i staterna. Jag är riktigt besviken!
...

Är det fler som har dåliga erfarenheter av X41? Funderar på att skaffa ett par så jag kan kräma på lite om kvällarna, men jag inte ha något brus heller. Eftersom jag kör HDMI och inte orkar krångla så känns X41 som ett smidigare alternativ för mig. Dessutom verkar X4 vara slutsåld. Ska kolla närmare på Tritton, men jag har nog med sladdar som det är...

Redigerat av Unregisterede32cf070, 28 september 2009 - 18:41.


#186

Postad 28 september 2009 - 20:00

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Ska kolla närmare på Tritton, men jag har nog med sladdar som det är...


Då är nog inte Tritton för dig. Var inte så farligt i början, men nu börjar jag reta mig på de två transformatorerna man måste dra ut hela tiden. Finns ingen off-knapp på dem.

Varför skulle det vara mindre krångel med X41 jämfört med X4? Den kräver ju fortfarande optisk sladd väl?

#187

Postad 28 september 2009 - 20:00

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt svårt att tro att x41 är sämre än x4.
Jag har X4 och de brusade väldigt mycket när man hade för svag trafo (300mAmp) till dem. När jag väl bytt till en betydligt starkare (900mAmp) trafo så är det inget brus alls. Jag tror att det är där skon klämmer för er som har brus. Sedan blir ljudet aningen sämre och instabilt när batterierna börjar sina. Köp riktigt starka (2700) AAA som är uppladdningsbara de funkar bra för mig. Jag varvar mellan två par.

Jag tror även att oginal trafon är för svag det är därför ni upplever brus. Det står att den är på 300mAmp men läser man vad som ska vara enligt spec är det 350mAmp.

#188

Postad 28 september 2009 - 20:34

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Varför skulle det vara mindre krångel med X41 jämfört med X4? Den kräver ju fortfarande optisk sladd väl?

Den tar strömmen direkt från boxen och det är ett plus. Den optiska är väl från boxen till sändaren, eller?
Den verkar enkel att komma igång med enligt den här videon.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 28 september 2009 - 20:51.


#189

Postad 28 september 2009 - 20:45

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Ganska mycket skillnad mellan X4 och X41 enligt Turtle Beach men ändå inte när jag jämförde min X4 mot polarens X41, jag hade klarare ljud och nästan inga brus eftersom jag har köpt en starkare adapter som de flesta andra härinne.

Polaren skickade tillbaka sin X41 och beställde en X4 från ebay istället.

Edit:
MdaG

Installationen tar två minuter max, du kopplar X41/X4 via optisk till boxen och ström till enheten.
Du får en användarbok också som står precis hur du ska koppla din X41/X4 för att få bästa ljudet.

Redigerat av Lias08, 28 september 2009 - 20:58.


#190

Postad 28 september 2009 - 22:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
X41:an verkar också vara slutsåld... Förstår jag dig rätt nu så menar du att X41:an brusar på grund av för svag energikälla (XBOX:en via USB)?

#191

Postad 29 september 2009 - 07:06

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Den tar strömmen direkt från boxen och det är ett plus. Den optiska är väl från boxen till sändaren, eller?


Jo, men du sa 'eftersom jag kör HDMI och inte vill krångla' trodde jag du menade krånglet när man försöker kombinera optisk ut och HDMI. Fast du kanske menade att du var van vid krångelfri installation eftersom du var van vid HDMI? :)

menar du att X41:an brusar på grund av för svag energikälla (XBOX:en via USB)?


Xboxen borde kunna ge rätt ström oavsett. Tror inte Turtle Beach designade dekodern så den hela tiden skulle gå på för lite ström.
X4an, därimot, kan man ju mata med vilken transfo rätt, och klarar den inte att ge rätt antal Amps så kan man få brus då dekodern inte fungerar ordentligt; IR-signalen orkar inte med.

X41ans brus tror jag till stor del på att det fria spektrumet (där X41 ligger) är alldeles för nerskräpat. Folk har alltid 3-4 WLAN i närheten; mikrovågsungnar, trådlösa leksaker, bluetooth, osv, osv. Det är ett under att det ens fungerar. :lol:

#192

Postad 29 september 2009 - 08:18

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

X41ans brus tror jag till stor del på att det fria spektrumet (där X41 ligger) är alldeles för nerskräpat. Folk har alltid 3-4 WLAN i närheten; mikrovågsungnar, trådlösa leksaker, bluetooth, osv, osv. Det är ett under att det ens fungerar. :)


När jag var där för att testa då hans son sov och babysittern var på, han router var precis bredvid X41 och garanterad många andra saker som störde X41:an också :lol:

Redigerat av Lias08, 29 september 2009 - 08:24.


#193

Postad 29 september 2009 - 10:21

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Xboxen borde kunna ge rätt ström oavsett. Tror inte Turtle Beach designade dekodern så den hela tiden skulle gå på för lite ström.
X4an, därimot, kan man ju mata med vilken transfo rätt, och klarar den inte att ge rätt antal Amps så kan man få brus då dekodern inte fungerar ordentligt; IR-signalen orkar inte med.



Problemet är att turtle beach skickar med en undermålig trafo till X4, så tankegången kan gå fel även nu eller?

Jag skulle vilja testa och höra ett par av dom nya modellen och höra om dom eliminerat brummet från handkontrollen.
När jag lyssnar på spelljudet utan att koppla in chattsladden så är sjukt bra ljud i mina X4 :)

#194

Postad 29 september 2009 - 11:19

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Problemet är att turtle beach skickar med en undermålig trafo till X4, så tankegången kan gå fel även nu eller?


Ah, jag trodde det var ersättningstrafon från Lime som var kass...

#195

Postad 29 september 2009 - 16:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jo, men du sa 'eftersom jag kör HDMI och inte vill krångla' trodde jag du menade krånglet när man försöker kombinera optisk ut och HDMI. Fast du kanske menade att du var van vid krångelfri installation eftersom du var van vid HDMI? :)

Precis. :-)

X41ans brus tror jag till stor del på att det fria spektrumet (där X41 ligger) är alldeles för nerskräpat. Folk har alltid 3-4 WLAN i närheten; mikrovågsungnar, trådlösa leksaker, bluetooth, osv, osv. Det är ett under att det ens fungerar. :lol:

Den måste väl ändå vara begränsad till ett specifikt frekvensomfång, vilket borde räkna bort en hel del störningskällor. Eller?

*edit*
Hur köper man skiten!? Jag hittar ingen "Buy"-knapp. Sopsida. :P

Redigerat av Unregisterede32cf070, 29 september 2009 - 18:53.


#196

Postad 29 september 2009 - 16:54

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

*edit*
Hur köper man skiten!? Jag hittar ingen "Buy"-knapp. Sopsida. :)

Pre-Order allocation now sold out

#197

Postad 29 september 2009 - 18:45

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Misstänkte att det var därför, men varför kan man inte göra en beställning och sedan få varan levererad när de har den på lager? Sopsida.

*edit*
Enda träffen på prisjakt är Multitronic som verkar ha noll koll. Tillverkare: Mad Catz? :rolleyes:

Jag får väl vänta tills X5 kommer då... :rolleyes:

Redigerat av Unregisterede32cf070, 29 september 2009 - 18:51.


#198

Postad 29 september 2009 - 18:51

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Inte så mycket dyrare på amazon.co.uk
De har dessutom X4 inne om nån hellre vill ha det...

#199

Postad 29 september 2009 - 18:53

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Inte så mycket dyrare på amazon.co.uk
De har dessutom X4 inne om nån hellre vill ha det...

Tack. Jag hade kollat på amazon.com och de skickade inte till Sverige. :rolleyes:

*edit*
Har gjort en beställning nu och det landade på ungefär 1900 kr inkl. frakt. Tyvärr måste jag vänta ca en månad innan jag får de, men det får jag stå ut med. :rolleyes:
Tack för tipset Humming! ;)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 29 september 2009 - 19:09.


#200

Postad 29 september 2009 - 19:20

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Från Amazon? Eller fick du tag i någon att tala med på lime-sidan?

Blev det X41 nu eller vad? Jag är ******** nyfiken på att höra dina åsikter när du fått dom. Är väldigt sugen på just X41, det enda som oroar mig är detta brus-ryktet.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.