Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kritik mot hembiobutiken..

98 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 25 december 2002 - 14:11

Unregistered3ccf9828
  • Unregistered3ccf9828
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Nu ska man väl vara snäll så här i juletid men...

Vet faktiskt inte längre...???
Beställde i god tid en julklapp till mig själv från hembiobutiken, beställde följande:
H/K AVR 5500
H/K DVD 25
Canton AS 50
Supra fullscart, sub Y-link, Optisk toslink.
Summa: 21 091:-
Fick en sanslös rabatt på 134 kr mot standardpris!! Och trots att jag i veckans mail lite försiktigt inflikade att jag faktiskt beställde i början av NOVEMBER!!
-Nääää svarade karln men det blir ju 9 395 kr billigare om du avbeställer förstärkaren...??!! TRO pelle det..-vad faan går dom på droger under jul borta i lagret på hisingen eller??

Har forfarande inte fått grejjorna!!!

Börjar bli j**ligt syrak nu och undrar om det ändå inte är värt nåra hundringar x-tra för att kunna gå ner till den lokala nasaren och få hem skiten på rot...
Är det nu ngn. handlare från Götet t.ex från TeleHå som kan matcha min beställning från hembiobutiken och lova leverans innan nyår och till liknande pris så hugger jag det direkt..

God fortsättning... // J
[email protected]

#2

Postad 25 december 2002 - 16:25

Unregisteredc9aec3ff
  • Unregisteredc9aec3ff
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Det var ikke bra. det kan jo bare være udugelighet som er problemet hvis de har varene på lager.


Tor Arne

#3

Postad 25 december 2002 - 17:35

Unregisteredddd7cc97
  • Unregisteredddd7cc97
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
hmm.. låter inget vidare.. själv fick jag mina kablar 3 dagar efter pröjs, hemlevererat.. så det måste vara en supertabbe dom gjort

#4

Postad 25 december 2002 - 17:49

Unregisteredba8fd6d0
  • Unregisteredba8fd6d0
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Gjorde en beställning igår.. hoppas att man inte ska behöva vänta alldeles för mycket. Visst, det är billigt men så ska det inte gå till!

#5

Postad 25 december 2002 - 17:50

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Jiha: Du vet vad leveransproblemet beror på och jag tycker inte att de är riktigt schysst att skriva ett sånt här inlägg. Speciellt inte som du skrivit samma sak i [url="http://"https://www.minhembio.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25158"]den här tråden[/url]

tahustvedt: oduglighet?

#6

Postad 25 december 2002 - 17:53

Unregistered71c7af79
  • Unregistered71c7af79
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Tjenare,
Verkar skumt ,
Jag har bara goda saker att säga om hembiobutiken, har alltid fått mycket bra bemötande trots otaligt med frågor och undringar samt beställningar
Kan du inte ringa till dem istället?Lättare att ta sådant per tele tycker jag själv.

#7

Postad 25 december 2002 - 18:28

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft några problem med Hembiobutiken. De har ju snabba leveranser. Max tre vardagar har det tagit när jag beställt.

Vissa verkar gillar att klaga. Är det någon sorts hobby? Ska ni inte klaga på att det är jul och att det tar några extra dagar innan posten kommer?

#8

Postad 25 december 2002 - 18:35

Unregisteredd7f3e576
  • Unregisteredd7f3e576
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Jag beställde min projektor i augusti av ett företag men har inte fått den än. Tufft, men företaget man beställer kan sällan styra över leverantörernas leveranser eller brist på leveranser. Du kan säkert köpa grejerna lokalt till en högre peng, välj själv. Hembiobutiken.se ######s säkert inte med dig för att de tycker det är roligt, tyvärr så kan man få ett ohövligt svar fast man inte har förtjänat det. Du var förmodligen inte den första som gnällde den dan, och vad skall han göra, trolla. Ta gnället med dom det berör direkt istället.
Hoppas du får grejorna snart och blir nöjd.

MVH Bosse

#9

Postad 25 december 2002 - 20:47

preacher
  • preacher
  • Ont Geni

  • 1 238 inlägg
  • 0
När jag beställde mina högtalare från hembiobutiken fick jag visserligen vänta länge men jag fick reda på var problemet låg och det var inte någon "oduglighet" från hembiobutikens sida. När jag beställt saker de haft i lager har de alltid kommit assnabbt.
Det bästa var nog när jag beställde en kabel strax efter kl 17, och hade den i posten dagen efter.

Har bara haft kontakt med Mattias men det är en jäkligt sjysst kille som vet vad kundservice vill säga.

#10

Postad 26 december 2002 - 00:12

Unregistered3ccf9828
  • Unregistered3ccf9828
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Sandstream Moderator osv..

Detta är första gången jag går ut med min kritik, den är rättfram ärlig och konkret.
Jag har fått ett bra bemötande när jag har undrat var min förstärkare är.
Däremot har ni -just det ni! aldrig under snart 7 veckor tagit initiativet att skicka ett mail eller ringa mig och berätta varför jag inte får leverans.. -svaren jag fick var aldrig ett "förlåt" eller ett "vi ber om ursäkt att din beställning har blivit fördröjd vi beräknar ha den här till nyår" eller "det kan ta lite tid för den är helt slut, så om du vill kan vi ändra din order bla bla bla" ni fattar poängen.
Än i dag har jag inte fått nått medelande om när den kan tänkas dyka upp..!!

Sen tycker jag att med tanke på att det är samma folk som driver forumet och som har hembiobutiken, så kanske det är svårt att vara opartisk, vill att ni ska veta att det inte är min mening att vara orättvis eller snacka skit, så skilj på arbetsuppgifterna --- hembiobutik: där ska man handla och få service.
Forum: där säger man hur man uppfattar saker och ting rätt eller fel spelar ingen roll för det är upp till var och en att skapa sig en uppfattning.

God fortsättning..

OBS.. Vill med detta inte på något sätt avråda folk från att handla på hembiobutiken.se , utan förhoppningsvis medverka till att göra den bättre och höja servicenivån till fördel för kommande kunder..

Krumeluren: Gillar inte heller folk som gnäller, men om du läser tråden inser du att jag beställde i början av Nov samt att jag skulle hämta grejjorna själv på hembiobutiken några kvarter bort... -alltså ingen post att skylla på denna gång!

#11

Postad 26 december 2002 - 00:18

Unregistered0ff54576
  • Unregistered0ff54576
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by jiha
Sandstream Moderator osv..

Än i dag har jag inte fått nått medelande om när den kan tänkas dyka upp..!!
Det kanske beror på att leverantören inte vågar lova ett datum för leverans.

[url="http://"http://birdie.minhembio.com/"]Hembio[/url] [url="http://"https://www.minhembio.com/film.asp?user=birdie"]Filmer[/url]

#12

Postad 26 december 2002 - 00:30

Unregistered3ccf9828
  • Unregistered3ccf9828
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Birdie:
Det kanske det är!...
Det kanske till och med är så att dom har blivit bestulna, eller kanske kanske ..... Whatever..
Läs tråden så kanske du fattar att kritiken gäller kommunikationen... Alltså att berätta för kunden var, hur, och varför man måste gå till bilen och sätta sig för att lyssna på musik.

Nu tycker jag att vi alla tar en stor Wiskey och låter julfriden råda.....
// Jiha

#13

Postad 26 december 2002 - 00:50

Unregistered0ff54576
  • Unregistered0ff54576
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by jiha
Birdie:
Det kanske det är!...
Det kanske till och med är så att dom har blivit bestulna, eller kanske kanske ..... Whatever..
Läs tråden så kanske du fattar att kritiken gäller kommunikationen... Alltså att berätta för kunden var, hur, och varför man måste gå till bilen och sätta sig för att lyssna på musik.

Nu tycker jag att vi alla tar en stor Wiskey och låter julfriden råda.....
// Jiha
Jiha du verkar ha ett väldigt smidigt sätt att kommunicera på.

Har läst hela tråden och fattar säkert mer än vad du tror.

Taskig rubrik på tråden dessutom.

[url="http://"http://birdie.minhembio.com/"]Hembio[/url] [url="http://"https://www.minhembio.com/film.asp?user=birdie"]Filmer[/url]

#14

Postad 26 december 2002 - 04:26

Unregistered3ccf9828
  • Unregistered3ccf9828
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Birdie:
Det är möjligt att min kommuniktion är lite enkelriktad men det känns för jävligt att som företag inte vilja ge ett leveransdatum pga. rädsla för att kunden kanske inte vill vänta så länge och köpa i en annan affär. Nu vet jag inte om det är så i detta fall men det är ju inte utan att man börjar undra??

#15

Postad 26 december 2002 - 04:52

Unregistered0ff54576
  • Unregistered0ff54576
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
Förstår dig, det finns roligare saker än att vänta på prylarna när man väl bestämt sig vad man vill HA.[:D]

//Birdie

#16

Postad 26 december 2002 - 12:08

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Kundbemötande är viktigt för mig, och jag anser inte att sådan konsumentupplysning som Jiha framför är irrelevant. Snarare gör det valet för mig enklare. Jag lägger helt enkelt några kronor (läs: hundralappar) på att få bästa möjliga bemötande. Därför vill jag tacka dig Jiha för att du hjälpt mig i valet bland handlare. Finns det en risk att de bemöter mig illa så drar jag öronen åt mig illa kvickt. Med detta inte menat att jag aldrig kommer att handla från Hembiobutiken, men det stora inköp jag kommer att företa mig inom den närmaste månaden hamnar inte hos dem. Valet har istället fallit på Lefflers HiFi, där jag fått ett enastående bemötande och verkligen kännt mig välkommen. De var noga med att vårda kundkontakten på ett professionellt sätt, utan att vara "äckliga" försäljare (läs: SIBA, OnOFF, etc.). Dessutom presenterade de ett bra erbjudande till mig, vilket inte försämrade deras tätposition bland handlarna.

Forumet är vår bästa källa för konsumentupplysning inom hembioområdet, och det kan inte åsiktscensureras a lá Sovjet bara för att upphovsmännen råkar vara desamma som huvudsponsorerna. Lyft förtryckarvantarna från Jiha om ni vill behålla trovärdigheten. Ert svar på Jihas inlägg gjorde snarare mer illa än nytta, då det var droppen som gjorde att jag i sista stund valde Lefflers istället för Hembiobutiken. Ibland är det mycket enklare att svälja stoltheten och erkänna sina brister, än att dumdristigt kämpa vidare in absurdum.

Till Hembiobutiken vill jag säga; på återseende när mitt förtroende för er seglat upp igen... [:D]

#17

Postad 26 december 2002 - 16:14

Unregistered8864d6b7
  • Unregistered8864d6b7
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Jiha: Hade samma problem med hembiobutiken, bestälde kablar som jag sedan fick vänta på i 7 veckor. Inte ett mail fick jag av dem där de förklarade varför varorna skulle komma senare. Först efter jag själv mailade till dem fick jag svar. Inte så farligt tyckte jag men de kunde ha besvärat sig med att skicka mail om förseningen i alla fall.

#18

Postad 26 december 2002 - 23:54

Unregistereda0fc9d34
  • Unregistereda0fc9d34
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Jiha: Angående dina synpunkter på kommunikationen mellan dig och handlaren, så får man nog säga att det ligger i ditt (köparens) intresse att hålla dig ajour med vad som händer. Det är mycket enklare för dig att ta kontakt med handlaren och höra vad problemet är än att handlaren ska ringa/maila runt till alla som drabbas av sena leveranser pga förseningar hos leverantörer. Är det dessutom en stressig period så hoppas jag du inser problemet.
Även företagare är människor! [;)]

/Fanskapet

#19

Postad 27 december 2002 - 09:49

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Jag beställde en dvd av hembiobutiken, mer om det i den här tråden: [url="http://"https://www.minhembio.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21697"]OFFICIELL TRÅD DENON...[/url]

De har alltid varit snabba och mycket trevliga på alla mina otaliga frågor om allt möjligt gällande köp, avbetalning, prylar, specifikationer med mera....
Leveransen av min spelare tog bara 1 vecka, mot de 20 dagar som omnämndes först,

Nu verkar det vara något "tosigt" med själva spelaren, men jag känner tack vare det mottagande jag fått en trygghet i att det kommer ordna upp sig och att hembiobutiken är seriösa.

Jag försöker inte på något sätt "tala emot" förste postare, men jag ger mina erfarenheter så långt av hembiobutiken och de är mycket positiva.

#20

Postad 27 december 2002 - 11:18

thrawn
  • thrawn
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by WayFar
Forumet är vår bästa källa för konsumentupplysning inom hembioområdet, och det kan inte åsiktscensureras a lá Sovjet bara för att upphovsmännen råkar vara desamma som huvudsponsorerna. Lyft förtryckarvantarna från Jiha om ni vill behålla trovärdigheten.


Är du sann eller? Jag tycker att de är otroligt duktiga på att inte göra "reklam" för sin egna butik och inte heller censurerar de. Med tanke på att det dessutom är ett gratisforum och allt. Nä, uppskatta denna "källa för konsumentupplysning" istället för att dra paralleller om den med kommunistregimen när den var som värst. Om det är nått som jag lärt mig här i mitt korta liv så är det att ingenting, eller nästan ingenting är gratis. Men när det väl är det så var rädd om det, det kanske är det sista du ser...

#21

Postad 27 december 2002 - 20:05

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Thrawn: Stycket du citerar syftar på (vilket framgår av att jag nämner Jiha i det) Sandstreams ord "jag tycker inte att de är riktigt schysst att skriva ett sånt här inlägg". Andra kopplingar mellan forumet och Hembiobutiken åsyftar jag inte när jag nämner förtryck av något slag. Naturligtvis uppskattar jag deras arbete med forumet, och just forumet tror jag inte att någon har invändningar mot.

#22

Postad 27 december 2002 - 21:47

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Tjenamoss:

Sandstreams quote:
"jag tycker inte att de är riktigt schysst att skriva ett sånt här inlägg".

Tolkar jag personligen som en syftning att "affären" mellan hembiobutiken och jiha redan finns omnämnd här på forumet, samt att de hade någon diskussion om det hela via mail redan, där det fanns orsak till förseningar eller utebliven leverans.

Jag tolkade det inte som att Sandstream säger att det är osjyst att negga på oss här på vårt forum. !!??

Givetvis min personliga åsikt men dock en möjlig syftning...

#23

Postad 27 december 2002 - 23:29

Unregisteredbad3b5b1
  • Unregisteredbad3b5b1
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Fanskapet:
Självklart ska företaget medela när och hur ens vara kommer fram.
Det tycker jag borde ingå som en service om man köper varor för ofta många tusen lappar.

#24

Postad 27 december 2002 - 23:39

Unregisteredc9aec3ff
  • Unregisteredc9aec3ff
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by sandstream71
tahustvedt: oduglighet?


Ja! Les tråden min en gang til så skjønner du! Jeg skrev at:

"Det kan jo bare være udugelighet som er problemet hvis de har varene på lager."

Han har faktisk ventet i en og en halv måned!


Tor Arne

#25

Postad 28 december 2002 - 00:01

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Hubas: Ja, det är inte utan anledning man drar öronen åt sig. Skall man investera i en komplett och riktigt bra anläggning där man lägger upp drygt 50.000kr på ett bräde till ett företag, så vill man vara säker på att bli bra bemött. Nu bryr sig kanske inte Hembiobutiken om att jag inte längre har de som förstahandsval inför min investering i januari (50.000kr kanske är småpotatis för dem i det långa loppet), men nog borde de värna om alla kunder. Konstigt att ingen från deras sida gått i svaromål på mina inlägg... För inte sitter de väl och ringer alla kunder och meddelar förändrade leveransdatum? [;)] [:D]

#26

Postad 28 december 2002 - 20:37

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Oj, nu det alldeles tyst kring detta. Tråden är väl för intressant för att släppas ner i forumglömskan? Så; upp med den i avvaktan på fler kommentarer! [8D]

#27

Postad 29 december 2002 - 03:38

themyth
  • themyth
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
WayFar: Visst kan du få en åsikt till [:D]
Har köpt prylar av dom två gånger.Vid båda tillfällena har jag blivit väldigt bra bemött.
Bra mailkontakt,bra service,hjälpsamma vid frågor och bra priser.
Det sistnämnda avgjorde första köp och det andra avgör vid framtida köp.
Alltså kommer jag att vid nästa köp kollla upp hembiobutiken då jag ska köpa fler eller förbättra de prylar jag har.

#28

Postad 29 december 2002 - 06:08

Unregistereda0143a19
  • Unregistereda0143a19
  • Forumräv

  • 816 inlägg
  • 0
Det är väl lite så att alla kan inte vara perfekta, ibland funkar det bra och ibland skiter det sej lite.

Men det är självklart att sånt här ska fram på ett hembioforum, sen om forumskaparen står bakom butiken så får han skylla sej själv lite. Jag är lite trött nu men jag tror ordspråket "kasta sten i glashus" nästan passar in lite.

Vad det gäller förtroende hit och förtroende dit så påverkas jag inte så värst av detta då jag mest hört mer eller mindre smöriga förklaringar om hembiobutiken.
Jag kommer själv att lägga en order på en dvd-spelare där om allt går enligt planerna efter nyåret.
Jag kommer dock inte att betala i förskott som jag hade tänkt men det drabbar bara mej själv i ökade kostnader.

#29

Postad 30 december 2002 - 09:39

Unregistered67fb9b50
  • Unregistered67fb9b50
  • Veteran

  • 1 665 inlägg
  • 0
Det enda negativa med hembiobutiken jag då kan se är väll att dom inte skickar ut mail och berättar om/när/varför varor blir försenade... där tycker jag iofs att ansvariga kan ta åt sig och kanske göra någonting åt saken, där är ju ändå i kundens bästa intresse att själv inte behöva ringa/maila till butiken och fråga om varorna kommer när dom skall.

#30

Postad 30 december 2002 - 11:14

Unregistered0ff54576
  • Unregistered0ff54576
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
Problem med att leverantörer inte håller utlovad leveranstid är inget ovanligt och det skulle kräva stora resurser att jaga alla dessa med blåslampa med ovisst resultat.

Detta i sin tur skulle säkerligen höga priset på varan då ingen jobbar gratis med detta och jobbar man gratis med detta ledsnar man rätt snart skulle jag tro.

Frustrationen kan vara stor när det inte går eller blir som man tänkt sig fast alla inblandade kanske redan gör sitt allra bästa.

//Birdie

#31

Postad 30 december 2002 - 12:13

Unregisteredb2d719db
  • Unregisteredb2d719db
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Ett sätt att slippa detta är att gå till sin lokala butik och handla. Gjorde det själv igår , allt fanns på lager och en timme senare så strömmade det ljuv musik ur Kef-äggen[:D]

#32

Postad 30 december 2002 - 13:46

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Lasseman: Jag har tänkt på samma vis. Först hade jag ju tänkt mig att handla från Hembiobutiken, men det ändrade jag på som jag tidigare skrivit i denna tråd. Därefter var jag på Lefflers i Linköping och där blev jag så fruktansvärt bra bemött och fick mycket hjälp. Tänkte därför att beställa från dem via nätet. Men igår bestämde jag mig för att handla på Expert här i Halmstad. Skall köra till dem nu i eftermiddag och köpa H/K:s DVD-25. I februari/mars köper jag resten av utrustningen där. Känns skönt att kunna köra över med krånglande saker. Dessutom verkar de väldigt kunniga och schyssta.

Konstigt att ingen ansvarig från Hembiobutiken deltagar i denna tråden längre. Borde det inte ligga i deras intresse? Tar man åt sig av kritiken och ändrar sina rutiner, eller fortsätter man som tidigare med ett dåligt (eller mindre bra) kundbemötande?

#33

Postad 30 december 2002 - 16:42

thrawn
  • thrawn
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Bara för att det är forumskaparna som ligger bakom butiken ni kritiserar så betyder inte det att ni får svar på en timme ungefär. Sen tycker jag det är ritktigt bra att en internetbutik går att nås på det här settet, ungefär som db.com gör, vet inte om de är på flera forum men de är iaf på sweclockers.com eller ja, var iaf. vet inte hur det är nu

#34

Postad 30 december 2002 - 19:26

Unregistered67fb9b50
  • Unregistered67fb9b50
  • Veteran

  • 1 665 inlägg
  • 0
Hur svårt kan det vara att om man beställer från nätet... lägger in personens e-mail adress i en lista för varje produkt... och sen när den blir försenad så skickas det automatiskt iväg mail till alla som har beställt produkten?

#35

Postad 30 december 2002 - 19:35

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Det borde inte vara särskilt svårt. Man kan enkelt utarbeta ett sådant system som skulle fungera. En liten stunds pulande skulle ge nöjda kunder, ingen kritik och i slutändan mycket pengar i ägarnas plånböcker när månaden är slut...

#36

Postad 31 december 2002 - 03:05

Unregistered3ccf9828
  • Unregistered3ccf9828
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
GOD JUL ALLA!!

Äntligen är det jul!!
Nä.. det har inte kommit något från hembiobutiken, men däremot åkte jag ner till TeleHå och berättade om mitt dilemma.
-Inga problem sa Ove (Värdens bästa Ove) det kan la vi fixa.
1 timma senare åkte jag hem med min nya anläggning. (samma som jag beställde förutom att Canton as 50 subban hade utgått till förmån för den nya Canton AS 50 SC, alltså den som går att få i bok-silver numera och därmed var prishöjd till 8500:- samt att Ove rekomenderade monster som fullscart istället för Supran.)
Trots detta matchade Telehå priserna på samliga produkter förutom Canton som han släppte för 7 tusen.
Summa sumarum: jag fick mina grejjor till en tusenlapp mer på 1 "en" timme att jämföra mot nätbutiken där jag av snålhet "dumhet" väntat i 7 veckor...!!"??

Anledningen till att jag inte fått min H/K AVR 5500 enligt killarna på hembiobutiken har varit: -den är slut hos leverantören.. -När jag står och handlar dyker leveransansvariga killen från harman scandinavia upp, Ove frågar om H/K`n är slut eller har varit slut? -nä svarade killen visst säljer den bra men slut har den inte varit....

Vill härmed tacka er som läst, svarat och delat min tunga väntetid... Nu kan jag äntligen återgå till trixandet och inställningarna på min nya älskade hemmabio..

Tack // Jiha

#37

Postad 31 december 2002 - 10:37

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Tack Jiha för din redogörelse, och extra intressant var det med tillgången på H/K-förstärkare. Mystisken tätnar... [:0]

#38

Postad 05 januari 2003 - 15:00

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by WayFar
Konstigt att ingen ansvarig från Hembiobutiken deltagar i denna tråden längre. Borde det inte ligga i deras intresse? Tar man åt sig av kritiken och ändrar sina rutiner, eller fortsätter man som tidigare med ett dåligt (eller mindre bra) kundbemötande?


Om du hade läst mitt första inlägg så har jag klargjort vad jag tycker om den här typen av kritik som dessutom ventileras i mer än en tråd.

Varken Hembiobutiken eller någon annan butik har någon skyldighet att besvara något i detta forum. Att redgöra för ett ärende är helt okej men kontakta initialt den aktuella butiken som då får en chans att svara.

Förseningar i leveranser är aldrig kul och självklart inget som varken Hembiobutiken eller någon annan butik vill råka ut för. För Hembiobutikens räkning tar jag åt mig av kritiken och ska skissa på en lösning som kan informera kunder som beställt en viss vara om den är försenad.

quote:Originally posted by jiha
samma som jag beställde förutom att Canton as 50 subban hade utgått till förmån för den nya Canton AS 50 SC, alltså den som går att få i bok-silver numera och därmed var prishöjd till 8500:-


Verkar som att Ove är en bra säljare... [:()]
Canton AS 50 SC är identisk med AS 50 och Canton har bara bytt namn på dem. SC-tekniken har suttit i deras subwoofers hela tiden.
Hembiobutiken tar 5.985:- för AS 50 SC = ingen höjning utan en sänkning av tidigare pris med nån 10:a.
Vill man betala drygt 2.500:- mer så är det upp till var och en...

quote:Originally posted by jihaAnledningen till att jag inte fått min H/K AVR 5500 enligt killarna på hembiobutiken har varit: -den är slut hos leverantören.. -När jag står och handlar dyker leveransansvariga killen från harman scandinavia upp, Ove frågar om H/K`n är slut eller har varit slut? -nä svarade killen visst säljer den bra men slut har den inte varit....

Vi köper inte direkt från Harman Scandinavia av flera olika skäl.
I den här branschen är det vissa tillverkare/leverantörer som inte vill sälja 1 förstärkare åtgången och därför är vi ibland tvungna att köpa via en grossist som köper in kanske 100 åt gången och sedan säljer dem styckevis till oss.

Vill avsluta med att beklaga att du inte fick dina produkter från oss inom utlovad tid och hoppas att du förstår att vi inte tjänar någonting på att inte leverera så fort som möjligt.

#39

Postad 05 januari 2003 - 17:16

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Tack Sandstream, det var fint att du svarade oss på våra inlägg/frågor.

#40

Postad 05 januari 2003 - 20:11

Unregisteredffafed46
  • Unregisteredffafed46
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Jag mailade hembiobutiken en lördag natt angående min jakt på alpha subben 1200s och alpha centern 37c och fick svar redan på söndagen dagen efter, det kallar jag bra respnstid [:)] särskillt med tanke på att det var söndag som sagt. Synd bara att alpha subben 1200s bara finns i usa och inte verkar komma hit till europa, av någon anledning har jag fått för mig att den ska vara bra [:(]

#41

Postad 20 januari 2003 - 13:54

Unregistered3d3be0ea
  • Unregistered3d3be0ea
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
quote:

Verkar som att Ove är en bra säljare... [:))]
Canton AS 50 SC är identisk med AS 50 och Canton har bara bytt namn på dem. SC-tekniken har suttit i deras subwoofers hela tiden.
Hembiobutiken tar 5.985:- för AS 50 SC = ingen höjning utan en sänkning av tidigare pris med nån 10:a.
Vill man betala drygt 2.500:- mer så är det upp till var och en...




Det var ju bra att Jiha fick en förklaring, men jag tror knappast att han "ville" betala 2.500 kr mer för Canton subben....... Jag spårar en hel del onödig sarkasm och skadeglädje. Dålig stil Sandstream!

#42

Postad 20 januari 2003 - 15:56

Unregistereda6c0cb38
  • Unregistereda6c0cb38
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Jag vet inte om jag tycker att den lilla sarkismen är "dålig stil".
Tycker det är värre att handlarna tar ut mer pengar för att man lägger till en bokstav i modellnamnet, samt och att den går att åf i silver oxå.

Det låter bra att "Ove" sänker priset från 8500:- till 7000:-, medans den forfarande är "dyr"

#43

Postad 20 januari 2003 - 16:16

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Fast den största skillnaden kanske är att nu har grabben sin sub hemma... vad spelar det då för roll att den är billigare när den inte kommer nån gång...

Mattias.

#44

Postad 20 januari 2003 - 16:23

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Har man stålar så det räcker och blir över köper man ju i butik, har man ont om stålar och/eller vill få ut så mycket som möjligt för sina surt förvärvade pengar beställer man från nätet. Då får man vara beredd på leverantör strul m.m. Men som man säger, den som väntar på något gott...

#45

Postad 20 januari 2003 - 17:28

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Citat:
Då får man vara beredd på leverantör strul m.m.

Tja det är ju en sanning med modifikation, när det gäller hembiobutiken. Jag vill säga att dom skött sig suveränt bra för min del.
För den som missat det kan jag bara snabbt nämna att jag hade strul med en Denon 2800mkII som jag beställde från dem i december.
Den kom väldigt snabbt, ca 1 vecka innan utsatt leveranstid.
Den visade sig sedan ha en hel del problem. Vilket knappats kan åläggas hembiobutiken då jag misstänker att de inte bygger denon-spelarna.
Mailade hembiobutiken... inga problem vi skickar en ny direkt. Fick min nya spelare och även denna hade samma problem, och även lite värre. Då blev jag trött på denon och frågade om jag kunde få välja en annan spelare istället? Javisst, inga problem alls jag valde en HK DVD 25:a som verkar fungera alldeles utmärkt.

Visst kan man kalla detta strul, men det är ju ialla fall enligt mig inget som hembiobutiken kan lastas för då dom inte tillverkar burkarna... däremot tycker jag det är SUVERÄNT god service att byte utan tjafs och snabbt lösa det hela. Jag är inget annat än mycket nöjd med så långt och kommer även i fortsättningen att i första hand vända mig till dem.

Citat:
Jag spårar en hel del onödig sarkasm och skadeglädje.
Läs in att han snart ska ta över världen och att han förmodligen äter bebisar, har horn i pannan och huggtänder oxå så är det väl komplett. Själv spårar jag hårklyveri, ordmärkning och all motsvarande fel-letning som man kan tänka sig i citat2.

Nu ska jag hålla käften för jag har haft en irriterande dag på jobbet, så innan jag säger nått jag verkligen ångrar så kniper jag igen istället...

#46

Postad 20 januari 2003 - 17:36

Unregisteredd3b609c4
  • Unregisteredd3b609c4
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Hahaha...ja nu får du allt bita ihop...

Med leverantör-strul betyder det att det är något som Hembiobutiken inte kan råda över. Vilket hände i mitt fall. Deras service och kundbemötande finns inget att anmärka på.

#47

Postad 20 januari 2003 - 19:39

Andreas81a
  • Andreas81a
  • Forumräv

  • 620 inlägg
  • 0
era teorirer suger ju jag e mkt duktigare titta här. Läser man var hembiobutiken hör hemma kan man konstatera att det är på kämnärsvägen i lund. Som inbitne lunda student konstaterar man även då att de e ett av sveriges mest sönderalkoholiserade studentområden tillsammans med delphi och nåt skyffe i uppsala....tror detta har mkt med de hela att göra....eller sen kanske de e ett studentspex dom utför på just dig...vad vet jag.....

#48

Postad 20 januari 2003 - 19:44

Unregistered9225c452
  • Unregistered9225c452
  • Veteran

  • 1 571 inlägg
  • 0
Andreas81a:

Det där är vare sig givande eller kul. Om du är seriös eller inte framgår inte i ditt inlägg men det hör inte hemma här med sådan attityd. Denna sortens inlägg klarar vi oss absolut utan.

#49

Postad 20 januari 2003 - 19:45

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Lautsprecher
[quote]
Det var ju bra att Jiha fick en förklaring, men jag tror knappast att han "ville" betala 2.500 kr mer för Canton subben....... Jag spårar en hel del onödig sarkasm och skadeglädje. Dålig stil Sandstream!


Inte alls!

Tvärtom är jag som företagare besviken på att vi inte fick sälja något till jiha.

Varför skulle jag bli glad av att han gett pengar till en annan butik?

#50

Postad 20 januari 2003 - 19:47

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by Andreas81a
era teorirer suger ju jag e mkt duktigare titta här. Läser man var hembiobutiken hör hemma kan man konstatera att det är på kämnärsvägen i lund. Som inbitne lunda student konstaterar man även då att de e ett av sveriges mest sönderalkoholiserade studentområden tillsammans med delphi och nåt skyffe i uppsala....tror detta har mkt med de hela att göra....eller sen kanske de e ett studentspex dom utför på just dig...vad vet jag.....


Vi finns på Hisingen i Göteborg så din teori är lika bra som du, ungefär....



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.