Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 3

1297 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1001

Postad 15 februari 2014 - 13:47

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0

Håller med dig. I panoreringar får jag också typ "artefakter" i panoreringar som släpar efter typ kroppar osv som rör sig sidleds. Netflix i HD på ATV3 är helt ok men det går inte att jämföra med Blu-Ray.

Får väl hålla med om att Blu-Ray kvalitet är det inte, men samtidigt kan jag inte se dom andra problemen, har kollat nyligen och vad det gäller artefakter i panoreringar så ser i alla fall jag inte dom, utan jag tycker att filmerna i Super HD som Netflix kallar dom, duger alldeles utmärkt åt mig.

#1002

Postad 15 februari 2014 - 13:47

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Precis, skönt att några fler är kräsna och tycker som jag. Netflix sk Super HD är ok men går absolut inte att jämföra med t ex Bluray.

/Fredrik


Varför är det skönt att andra tycker som du? Spelar väl ingen roll utan huvudsaken man är nöjd själv

#1003

Postad 15 februari 2014 - 13:55

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Varför är det skönt att andra tycker som du? Spelar väl ingen roll utan huvudsaken man är nöjd själv


Frågvis eller?

Tycker att t ex Netflix Super HD och Viaplays kvalité hyllas alldeles för mkt. Tjänsterna i sig i fantastiskt smidiga och bra men bildkvaliten går inte att jämföra med bättre alternativ. Men använder ändå båda flitigt.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 15 februari 2014 - 14:10.


#1004

Postad 15 februari 2014 - 14:25

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Frågvis eller?

Tycker att t ex Netflix Super HD och Viaplays kvalité hyllas alldeles för mkt. Tjänsterna i sig i fantastiskt smidiga och bra men bildkvaliten går inte att jämföra med bättre alternativ. Men använder ändå båda flitigt.

/Fredrik


Är inte detta ett forum där man ställer frågor?

Det hyllas för att det är bra tjänster för folk som tittar på 40-50" tv.
Ingen som har påstått att det är ett alternativ för projektorer och 90-120" dukar.

#1005

Postad 15 februari 2014 - 14:27

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 1

Ingen som har påstått att det är ett alternativ för projektorer och 90-120" dukar.


Inte jag heller.

/Fredrik

#1006

Postad 15 februari 2014 - 14:28

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0

Är inte detta ett forum där man ställer frågor?

Det hyllas för att det är bra tjänster för folk som tittar på 40-50" tv.
Ingen som har påstått att det är ett alternativ för projektorer och 90-120" dukar.

Men det funkar faktiskt jättebra även för projektor och duk på 118" i alla fall hos mig.

#1007

Postad 15 februari 2014 - 14:28

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Inte jag heller.

/Fredrik


Men du påstår att den hyllas något som jag aldrig läst.

#1008

Postad 15 februari 2014 - 14:31

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Men du påstår att den hyllas något som jag aldrig läst.


Senaste gången jag läste det var i inlägg 992.

/Fredrik

#1009

Postad 15 februari 2014 - 14:33

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Men det funkar faktiskt jättebra även för projektor och duk på 118" i alla fall hos mig.


Fungerar och att det blir bra är stor skillnad.
Jag har 100" duk och Netflix har ingenting att säga till om om jag ser en äkta blueray film.
Kan inte göra det heller eftersom Netflix är max 3GB/timme och en blueray är 25-50GB stor

Senaste gången jag läste det var i inlägg 992.

/Fredrik


Vad en enskild person säger anser inte jag vara att hylla och speglar inte vad alla andra tycker.

#1010

Postad 15 februari 2014 - 14:36

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 2

Vad en enskild person säger anser inte jag vara att hylla och speglar inte vad alla andra tycker.


Som sagt var senaste gången jag läste det i denna tråd (i Neflix trådarna är mera korrekt)När det gäller Viaplay förekommer det mer frekvent.

Vill du tjafsa så skicka gärna pm.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 15 februari 2014 - 14:44.


#1011

Postad 15 februari 2014 - 14:50

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0

Fungerar och att det blir bra är stor skillnad.
Jag har 100" duk och Netflix har ingenting att säga till om om jag ser en äkta blueray film.
Kan inte göra det heller eftersom Netflix är max 3GB/timme och en blueray är 25-50GB stor



Vad en enskild person säger anser inte jag vara att hylla och speglar inte vad alla andra tycker.

Nej jag kan väl hålla med dig att Blu-Ray är klart bättre, men jag kan heller inte se ditt problem när du tittar på Netflix, jag tycker att jag får ett klart tillfredsställande resultat, det blir i alla fall inte så dåligt som du vill göra gällande, men det är så klart vad jag tycker.

#1012

Postad 15 februari 2014 - 15:14

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Nej jag kan väl hålla med dig att Blu-Ray är klart bättre, men jag kan heller inte se ditt problem när du tittar på Netflix, jag tycker att jag får ett klart tillfredsställande resultat, det blir i alla fall inte så dåligt som du vill göra gällande, men det är så klart vad jag tycker.


Jag har inte sagt att det är dåligt men det är som att jämföra Volvo med en Ferrari.

#1013

Postad 15 februari 2014 - 15:21

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0
OK, då är jag med dig.

#1014

Postad 16 februari 2014 - 13:08

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 1

Får väl hålla med om att Blu-Ray kvalitet är det inte, men samtidigt kan jag inte se dom andra problemen, har kollat nyligen och vad det gäller artefakter i panoreringar så ser i alla fall jag inte dom, utan jag tycker att filmerna i Super HD som Netflix kallar dom, duger alldeles utmärkt åt mig.

Det är bara att tacka och vara glad för det då :)
För mig är det uppenbart.

Är inte detta ett forum där man ställer frågor?

Det hyllas för att det är bra tjänster för folk som tittar på 40-50" tv.
Ingen som har påstått att det är ett alternativ för projektorer och 90-120" dukar.


Jag har 50" och ser det jättetydligt som sagt.

Som sagt. Menar inte att det är dåligt dock. Jag älskar Netflix men ja, det hade varit najs om panoreringarna såg bättre ut.

Redigerat av Sgart, 16 februari 2014 - 13:09.


#1015

Postad 16 februari 2014 - 14:06

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Det är bara att tacka och vara glad för det då :)
För mig är det uppenbart.


Jag har 50" och ser det jättetydligt som sagt.

Som sagt. Menar inte att det är dåligt dock. Jag älskar Netflix men ja, det hade varit najs om panoreringarna såg bättre ut.


Vad skickar du för signal från ATVn? Jag har min ställd på 1080p 60Hz och kan inte säga att jag märkt nånting konstigt med panoreringar. Är det nåt speciellt material som har dessa problem eller är det på allt?

#1016

Postad 16 februari 2014 - 16:13

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Vad skickar du för signal från ATVn? Jag har min ställd på 1080p 60Hz och kan inte säga att jag märkt nånting konstigt med panoreringar. Är det nåt speciellt material som har dessa problem eller är det på allt?

Det är vanligt judder du får i konvertering från 23.976 till 60hz vissa ser det inte andra som jag stör sig på det...

#1017

Postad 17 februari 2014 - 11:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag googlade faktiskt inte på om den klarar 24p eller inte, det borde väl vara en självklarhet att det ska finnas idag kan man tycka, speciellt från Apple som är lite "premium".

Nej, Apple TV är inge Premium-produkt. Det har heller aldrig Apple påstått. Den är från början ett hobbyprojekt som Apple har skött lite vid sidan om. Möjligen kan det bli ändring på det tills nästa generation, men förvänta inga undergörande uppdateringar till ATV3.

#1018

Postad 17 februari 2014 - 11:23

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det är inte Apples fel att automatisk uppspelning inte finns som funktion utan det är Netflix som inte fixat det.

Netflix har som tidigare påtalats inget med Apples Netflix-app att göra. Den gör Apple helt själva och mig veterligen är de ensamma om att ha dispens från Netflix för detta. En del förbättringar har dock införts nyligen. Nu de senaste dagarn, tex, så sätts en bock för TV-avsnitt som man har sett.

#1019

Postad 18 februari 2014 - 22:16

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Tja!

Tänkte köpa en atv och har en fråga! Den är till morsan och vad jag har förstått så kan man få in plex på den utan hack? Jag kör själv plex och frågan är om morsan kan kolla på mitt bibliotek från sig genom min plexserver?

Är det svårt att få igång om det nu funkar?

#1020

Postad 18 februari 2014 - 22:22

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Tja!

Tänkte köpa en atv och har en fråga! Den är till morsan och vad jag har förstått så kan man få in plex på den utan hack? Jag kör själv plex och frågan är om morsan kan kolla på mitt bibliotek från sig genom min plexserver?

Är det svårt att få igång om det nu funkar?


Inte svårt om du är van att använda Terminal eller kan du ett installationsprogram som heter OpenConnect.
Att få det att fungera utan för lokalt nätverk är nog inte det lättaste utan kräver mer om det ens går.
Kolla för mer info här.
https://forums.plex....tv-plexconnect/

#1021

Postad 19 februari 2014 - 13:11

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Tja!

Tänkte köpa en atv och har en fråga! Den är till morsan och vad jag har förstått så kan man få in plex på den utan hack? Jag kör själv plex och frågan är om morsan kan kolla på mitt bibliotek från sig genom min plexserver?

Är det svårt att få igång om det nu funkar?

Hon har inte en ipad ? Via den är det lätt att få tillgång till andras bibliotek via plex appen...

#1022

Postad 19 februari 2014 - 15:22

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

Hon har inte en ipad ? Via den är det lätt att få tillgång till andras bibliotek via plex appen...

Jo det har hon, men det blir nog för krångligt för henne, inte den mest tekniska personen =) Men finns det bara airplay möjlighet? Det går inte att få en plex klient direkt i atv?

#1023

Postad 19 februari 2014 - 15:26

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
ATV3 är inte möjlig att jailbreaka. På äldre varianter går det väl köra plex direkt?

#1024

Postad 19 februari 2014 - 15:33

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

ATV3 är inte möjlig att jailbreaka. På äldre varianter går det väl köra plex direkt?


Nae det vet jag, har följt jb utvecklingen slaviskt men verkar vara stendött =( Men trodde det där "hacket" gjorde att man fick in en plex app direkt i atv'n och slapp köra airplay.

#1025

Postad 19 februari 2014 - 15:52

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0
Det går alldeles utmärkt att köra plex i ATV3 utan jailbreak mha Plex Connect.

Plexconnect är en dnsproxy som körs på datorn du kör plexserver på. På ATV3 så ställer du in dns till den server du kör plexconnect på.
Det som då sker är att när du startar trailer-appen (det går säkert att konfa så att du kan köra nån annan app men default är trailer-appen) så fångar plexconnect upp att du försöker komma åt trailer.apple.com (eller nåt sånt) och skickar istället dig till plexconnects egna skript och lurar då ATV till att tro att du kommer åt trailers, medans det du blir presenterad med är Plexinnehållet. Du får menyer för inställningar, filmer, serier osv. Omslag, filminformation, undertexter osv osv.

Apple gjorde det lite svårare att köra plexconnect för ett antal uppdateringar sedan (nåt år sen) genom att kräva certifikat för att komma åt en applikation. Därför behöver man skapa ett falskt certifikat och lägga in på ATV. Detta gör man t.ex. i Windows genom iPhone Configuration Utility och OpenSSL. Det tar max 20-30 minuter att få till det om du är någorlunda teknisk. När du väl gjort det en gång så fixar du det på några minuter då det egentligen mest handlar om att läsa på så att du använder rätt kommandon för att skapa certet.

Detta är som sagt för att få det att fungera på eget LAN. Jag är osäker på om PlexConnect stödjer flera användare vilket ju skapar problem för dig om ni är flera som kör Plex mot samma bibliotek eftersom om hon tittar på något som du har makerat som osett så kommer det ju att bli markerat som sett för dig, o vice verca. Men rent tekniskt så borde det nog inte vara några problem att få till så att man kan titta på samma bibliotek om man bortser från det problemet. Det som kan vara lite klurigt är att få till certifikatet så att det fungerar över internet om du nu inte har en vpn-tunnel så atv tror att ni sitter på samma LAN.

EDIT:
Ska tilläggas att även om detta låter krångligt så när du fått allt att fungera så är det inga krångligheter för din mamma att köra Plex på ATV3 så länge din server är åtkomlig. Hon behöver bara starta trailer-appen. Om du startar om servern så kan hon ibland behöva gå längst ut i menysystemet och starta trailer-appen igen. (detta märker jag själv då jag oftast har trailer-appen igång hela tiden).

EDIT #2:
Det ser ut som att myPlex ska fungera nu, jag har dock aldrig testat det själv.

Redigerat av testsmurf, 19 februari 2014 - 16:01.


#1026

Postad 19 februari 2014 - 16:51

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Jo det har hon, men det blir nog för krångligt för henne, inte den mest tekniska personen =) Men finns det bara airplay möjlighet? Det går inte att få en plex klient direkt i atv?

det är jättelätt i plex appen tänkte mest om du ville dela med dig av din server till henne den har nämligen stöd för myplex och delning av servrar .

#1027

Postad 21 februari 2014 - 20:37

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Gav morsan en atv i födelsedagspresent idag och har lite frågor:

Kan man köra airplay via spotify? Hur gör man isåfall?

Sen har dom även viaplay och där ska man ju kunna köra upp det på atv'n men vart tusan är airplayknappen? Tacksam för snabba svar då vi ska dra hem snart :-)

#1028

Postad 21 februari 2014 - 20:50

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0
Du tar tag längst ner på telefonen och drar uppåt, där står då airplay och då skärmdubblerar du så att det som syns på telefonen kommer att synas på den större skärmen.

#1029

Postad 21 februari 2014 - 21:53

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

Du tar tag längst ner på telefonen och drar uppåt, där står då airplay och då skärmdubblerar du så att det som syns på telefonen kommer att synas på den större skärmen.


Hittar inte det på min iphone, kör ios 7. Måste man på något sätt aktivera det? Har fått igång viaplay med airplay men lyckas inte med spotify eller mina bilder. Har aktiverat airplay och konferansmode. Vad gör jag för fel?

#1030

Postad 21 februari 2014 - 21:57

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0
När du drar upp/swipar menyn från botten så får du ju fram en massa val för att ställa ljus, av och på av wifi/bluetooth/flygläge osv, där har du ju Airdrop och Airplay. Tryck på airplay och välj apple tv'n i menyn. Då får du över all film, bild och ljud till ATV. Trycker du på skärmdubblering så kommer du se skärmen på iPhone på ATV.

#1031

Postad 21 februari 2014 - 22:02

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Tryck igång en låt i Spotify och tryck på låten i den svarta listen längst ner så det blir helskärm av på omslaget. Då till höger finns en högtalarsymbol, tryck på den så kommer det upp en ny symbol längst ner till höger (airplay). Där väljer du vilken enhet som du ska använda för airplay.

Annars svepning nerifrån som det redan skrivits om i två inlägg innan mitt.

/Fredrik

#1032

Postad 21 februari 2014 - 22:05

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Hittar inte det på min iphone, kör ios 7. Måste man på något sätt aktivera det? Har fått igång viaplay med airplay men lyckas inte med spotify eller mina bilder. Har aktiverat airplay och konferansmode. Vad gör jag för fel?


Tänk på att din telefon och ATV måste vara på samma nätverk.

#1033

Postad 21 februari 2014 - 22:09

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0
Sen så behöver du inte använda konferensläge, det är bara som en information till folk så att dom vet hur dom ska ansluta till ATV, men den stänger väl av alla andra appar?

Som folk tidigare säger angående airplay, antingen så startar du den på det sätt jag angav ovan eller så brukar det finnas en airplaysymbol i de appar som kan skicka ut ljud/bild så att du kan skicka direkt utan att behöva starta airplayfunktionen via "drauppmenyn". Spotify och Youtube har detta, många play-appar som t.ex. svt-play har detta också.

Redigerat av testsmurf, 21 februari 2014 - 22:10.


#1034

Postad 21 februari 2014 - 22:31

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Det finns en airplaysymbol i de appar som kan skicka ut ljud/bild så att du kan skicka direkt utan att behöva starta airplayfunktionen via "drauppmenyn". Youtube har detta


I Youtube appen går det inte att missa denna symbol. Då är någonting fel i t ex nätverket.

/Fredrik

#1035

Postad 21 februari 2014 - 22:34

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Hittar det som sagt på viaplay men varken på spotify eller youtube eller mina bilder, är ansluten till samma nätverk som atv'n kör senaste ios och har uppdaterar atv'n. Vad tusan har jag missat?

#1036

Postad 21 februari 2014 - 22:44

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 2
Ser det inte ut så här för dig?

När du drar upp menyn oavsett vilket program du står i:
Postad bild



Tryck på "Airplay" så ska du få denna meny, välj "Apple TV":
Postad bild



i Spotify kan du använda den inbyggda genvägen:
Postad bild



Tryck på högtalarikonen längst till höger där nere så ska du få denna meny:
Postad bild



Tryck på airplayikonen längst ner till höger så ska du få denna meny:
Postad bild

Välj "Apple TV" för att köra ut ljudet.

Redigerat av testsmurf, 21 februari 2014 - 22:44.


#1037

Postad 21 februari 2014 - 22:51

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Oj vilket bra inlägg testsmurf.

Applåderar :)

/Fredrik

#1038

Postad 21 februari 2014 - 22:53

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0

Oj vilket bra inlägg testsmurf.

Applåderar :)

/Fredrik

Hehe, tack :D
Men det återstår ju att se om det ser likadant ut för maccsw det kan ju vara något fel också..men eftersom han fått viaplay att fungera över airplay så bör ju airplay vara i sin ordning tycker jag..

#1039

Postad 21 februari 2014 - 23:00

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Men det återstår ju att se om det ser likadant ut för maccsw det kan ju vara något fel också..men eftersom han fått viaplay att fungera över airplay så bör ju airplay vara i sin ordning tycker jag..


Verkar konstigt om det bara fungerar med Viaplay och inte de andra. Men precis som dina bilder ser det ut i Spotify appen iaf.

Omstart av enheterna kan man ju även göra. Men som sagt aldrig varit med om att det fungerar från endast en av Viaplay, Spotify och Youtube.

/Fredrik

#1040

Postad 22 februari 2014 - 00:37

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

Hehe, tack :D
Men det återstår ju att se om det ser likadant ut för maccsw det kan ju vara något fel också..men eftersom han fått viaplay att fungera över airplay så bör ju airplay vara i sin ordning tycker jag..


Tack som tusan för att du tog dig tiden att ge inlägget med skärmdumpar ovan. Jag lyckades få spotify att fungera. Efter ett bra tag kom airplay ikonen upp. Bytte telefon och skulle testa med morsans men då dök det inte upp. Börjar
Misstänka den trådlösa routern, är en jensen minst fem år gammal som står på övervåningen (atv på nedervåningen) tror den har problem med kontakten. Även viaplay försvann efter ett tag och den inbyggda netflix appen tog rätt lång tid på sig att starta en film. Dom berättade att dom tidigare har haft strul med det trådlösa, speciellt när dom är på nedevåningen.

Så övertalade dom att köpa en ny router, men måste säga att jag blev lite sugen på en atv själv nu faktiskt. Men ska vänta till nästa version kommer! Har själv en boxee box i sovrummet (htpc i vardagsrummet) och fördelen där är att jag slipper konvertera alla filmer på min htpc och kan läsa direkt från .rar

Men stort tack till samtliga som har tagit sig tid och försökt hjälpa mig, men jag misstänker som sagt att det är routern som är boven i dramat.

Kanske är lite offtopic men dom bor i radhus med stenväggar, har enbart internet uttag på övervåningen och är inte sugna på att dra kabel ned till vardagsrummet. Tänkte mig en asus rt-n66u men tror ni att dom behöver en signalförstärkare? Och hur bra brukar dessa funka? Kör själv på en asus rt-n66u som står i en garderob med betongväggar i en lägenhet på 90kvm och har full styrka överallt, så den kanske pallar det utan signalförstärkare?

Kom på en fråga till! Hur stänger man av den med fjärren? Såg att man kunde gå till inställningar och klicka på vila men finns det något snabbare/smidigare sätt?

#1041

Postad 22 februari 2014 - 01:50

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 1

Tack som tusan för att du tog dig tiden att ge inlägget med skärmdumpar ovan. Jag lyckades få spotify att fungera. Efter ett bra tag kom airplay ikonen
Men stort tack till samtliga som har tagit sig tid och försökt hjälpa mig, men jag misstänker som sagt att det är routern som är boven i dramat.
Kom på en fråga till! Hur stänger man av den med fjärren? Såg att man kunde gå till inställningar och klicka på vila men finns det något snabbare/smidigare sätt?

Jag skulle också tippa på att det är nätverket som strular. Vid dålig förbindelse, där anslutningen går lite upp å ner, så kan den lätt tappa kontakten med ATV så att airplayfunktionen försvinner från iPhone/iPad.

Håll in Play/Pause-knappen i 2 sekunder så kommer ATV gå till standbyläge och vaknar igen så fort du trycker nån annan knapp igen. (tidigare var det mittenknappen men om du håller in den nu i menyläget så är det för att flytta runt ikoner)
Men om det är för att spara ström så kan du lika gärna lämna den påslagen 24/7. Den drar som mest 2W vid ljud eller hd-streaming och vid standby så drar den 0.2W.


Postad bild


Edit:
Ett annat tips som jag själv hittade häromdagen är att ta bort onödiga appar i menyn. Finns ju en hel del där som man aldrig kommer använda eller ens kan använda, och ändrar man till amerikanskt iTunes så kommer man få ÄNNU fler appar som inte är möjliga att använda om man inte dels prenumererar på dom och även använder nån dns-tjänst typ unblock.us för att lura tjänsterna att tro att du sitter i USA. Men några appar kan vara trevliga som t.ex. Red Bull channel och Sky-News där man faktiskt kan se live-sändningen hela tiden utan att behöva fixa nån dns-tjänst.
För att ta bort onödiga appar så går du in i begränsningar i menyn, sätter en enkel kod typ 0000 och gömmer alla appar som du inte vill ha synliga. Mycket renare och enklare att se vad man kan använda sen :)

Redigerat av testsmurf, 22 februari 2014 - 01:55.


#1042

Postad 23 februari 2014 - 05:04

Tedde3
  • Tedde3
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

För att ta bort onödiga appar så går du in i begränsningar i menyn, sätter en enkel kod typ 0000 och gömmer alla appar som du inte vill ha synliga. Mycket renare och enklare att se vad man kan använda sen :)


Va bra att det går att dölja de onödiga apparna.
Tack för tipset!

#1043

Postad 25 februari 2014 - 16:49

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 1
Äntligen börjar det hända grejer för oss i svedala!

http://feber.se/mac/..._in_i_apple_tv/

#1044

Postad 25 februari 2014 - 16:56

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 1

Äntligen börjar det hända grejer för oss i svedala!

http://feber.se/mac/..._in_i_apple_tv/

Även om jag själv inte tittar så mycket på tv4 så är detta grymt bra! Då kanske även DD-ljud fungerar?
Vi får hoppas att fler nordiska appar hittar dit =)

#1045

Postad 26 februari 2014 - 08:59

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Även om jag själv inte tittar så mycket på tv4 så är detta grymt bra! Då kanske även DD-ljud fungerar?
Vi får hoppas att fler nordiska appar hittar dit =)

Härligt! Då ska jag aktivera de 3 månader gratis TV4 Premium som man kan få genom Telenor. :)

Sen är det bara att SVT gör sitt också så kan man skrota allt vad antennkablar heter och köra allt via wifi. :)

Redigerat av agpath, 26 februari 2014 - 09:15.


#1046

Postad 26 februari 2014 - 11:53

Tedde3
  • Tedde3
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Vilken glad nyhet!
Riktigt roligt att det börjar hända saker med lilla lådan.

#1047

Postad 27 februari 2014 - 08:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
Har nu sparkat igång min 3 månaders gratis TV4 Play Premium. Testade några program och blev snabbt besviken på hur låg bildkvalitet programmen har. Det pixlar något sanslöst. Netflix i 1080p på samma ATV ser perfekt ut och är aldrig några problem. Vet inte om det har att göra med att appen buffra för lite eller om problemet ligger hos TV4. Man skulle ju kunna jämföra på dator eller iPad.
En besvikelse var därtill att livestream ej finns på ATV utan det är endast redan sända program som kan ses. Lite märkligt då livestream finns på iPad/iPhone.

#1048

Postad 27 februari 2014 - 08:38

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 0
Det finns väl knappt något hd-material tillgänglig för ATV? Blir väl t.o.m bättre just nu av att streama via airplay då man då ibland får hd-streamen?

För att ytterligare höja tittarupplevelsen finns utvalda program redan nu tillgängliga i HD-kvalitet. Under våren introduceras ännu mer innehåll och en allt större mängd HD-material.

http://www.tv4.se/tv4/artiklar/tv4-play-nu-i-apple-tv-530ca47dc4594826ed00002a

#1049

Postad 27 februari 2014 - 08:42

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det finns väl knappt något hd-material tillgänglig för ATV? Blir väl t.o.m bättre just nu av att streama via airplay då man då ibland får hd-streamen?

http://www.tv4.se/tv...4594826ed00002a

Jag vet inte hur man ska kunna hitta HD-material i appen, det har ingen egen kategori. Men som de skriver blir det förmodligen bättre med tiden. För närvarande får man vara glad över att det äntligen kommit en svensk TV-kanal till Apple TV och att man därtill kan testa gratis. Blir det inte bättre innan det är dags att betala är det ju bara att avbryta.

#1050

Postad 27 februari 2014 - 08:45

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 1

Jag vet inte hur man ska kunna hitta HD-material i appen, det har ingen egen kategori. Men som de skriver blir det förmodligen bättre med tiden. För närvarande får man vara glad över att det äntligen kommit en svensk TV-kanal till Apple TV och att man därtill kan testa gratis. Blir det inte bättre innan det är dags att betala är det ju bara att avbryta.

Man ska inte behöva leta sig fram till HD-material, det ska sköta sig själv om mediat finnst tillgängligt i hd-kvalité. Använder man airplay t.ex. så blir det ju först i mobilkvalité de första sekundrarna innan den växlar över till hd-kvalité, utan att jag påverkat något själv.
Men ja, jag håller med dig och hoppas att fler svenska play-kanaler hittar dit nu när tv4 brutit dödläget =)



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.