Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Destiny - Bungies storspel efter Halo

2098 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Destiny (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 4 7,5 (1) 247:-
Destiny (PS3) (PlayStation 3-spel) 7 7,5 (1) 124:-
Destiny (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 6,29 (30) 79:-
Destiny (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 5 6,6 (9) 179:-
1 relaterade trådar

#301

Postad 03 maj 2014 - 15:03

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

En klan kan bestå av ett oändligt antal spelare. plus två till. ett fireteam består av tre pers. i regel så spelar inte alla tre samtidigt hela tiden.

Får jag döpa klanen till... MHB?


Klart klanen ska heta 120db - DISTFRITT eller något liknande :P

// Sat

#302

Postad 03 maj 2014 - 16:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Fan vilken bra ide! Klanen distfritt är född! :D

#303

Postad 03 maj 2014 - 17:22

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Bungie har sagt att destiny ska växa i 10 år och bli en miljardfranschise, så det lär växa. Väldigt mycket :)


Åh fanders. Får hoppas att de levererar så att den sanningen blir en verklighet.
Jag tyckte att Rockstar snackade en hel del om GTA V (onlineläget) och jag kan bara svara för hur jag upplevde det, och jag avskydde det. Levde inte upp till mina förväntningar.

Men jag hoppas innerligt (och än så länge ser det möcke bra ut) att Bungie överraskar med ett GOTY.

#304

Postad 03 maj 2014 - 17:42

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Fan vilken bra ide! Klanen distfritt är född! :D


Men vafan, jag har långt kvar dit.

Kolla Gamespots artikel från någon vecka tillbaka om ni missat:
http://www.gamespot....d/1100-6417896/

#305

Postad 04 maj 2014 - 09:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Äh, man behöver inte ha ett stort eller dyrt ljudsystem för att spela distfritt, varken i klanen eller i verkligheten. Vrider man ner volymen på sitt banala elgiganten 2.1 datorhögtalarsystem så lirar man distfritt med det med. Då är man välkommen :D

Lyckligtvis så kräver jag ingen segelbåt som man kräver i mhb-cod :D

#306

Postad 04 maj 2014 - 16:16

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Äh, man behöver inte ha ett stort eller dyrt ljudsystem för att spela distfritt, varken i klanen eller i verkligheten. Vrider man ner volymen på sitt banala elgiganten 2.1 datorhögtalarsystem så lirar man distfritt med det med. Då är man välkommen :D

Lyckligtvis så kräver jag ingen segelbåt som man kräver i mhb-cod :D


Låter bra det. Hojta gärna till när du skapat klanen. Visst var det tre karaktärstyper man kunde vara?
Hunter, Warlock, Cloak?

#307

Postad 04 maj 2014 - 16:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hunter warlock och titan :) jag kommer skriva i tråden när man får skapa en klan och när den startas :)

#308

Postad 04 maj 2014 - 21:36

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Hunter warlock och titan :) jag kommer skriva i tråden när man får skapa en klan och när den startas :)


Perfekt.
Coolt att man kan använda likadana vapen oavsett klass.
Hela systemet känns väldigt stort/komplext. Förhoppningsvis inte för svårt/stort att många tappar intresset (alla har ju inte samma mängd tid att avvara för spel/fritid)

#309

Postad 06 maj 2014 - 23:58

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 1
Betan verkar komma i Juli!

http://www.neogaf.co...ad.php?t=814204

Redigerat av l2ickard, 07 maj 2014 - 00:00.


#310

Postad 07 maj 2014 - 06:58

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Betan verkar komma i Juli!

http://www.neogaf.co...ad.php?t=814204


Yes. Det är ändå inte sååå länge kvar.

#311

Postad 07 maj 2014 - 07:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Bara hålla tummarna för första halvan iaf, annars skiter det sig med att det är en beta och riktar sig mer åt att det är ett servertest. Nog för att jag torr att servrarna kommer gå under 9e september iaf, men det hör inte hit :D

Dom avslöjar ju betan på e3, då ska det bli intressant att höra hur tudsexklusivt det blir till ps. Jag får lite känslan att det rör sig om ca två veckor. Tidigare har bungie låtit sina betor vara igång i ca tre veckor, så det är väl det man kan förvänta sig tror jag. Tre veckor. Jag kommer inte röra mig dom veckorna :D

#312

Postad 07 maj 2014 - 14:16

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0
Förhoppningsvis en månad. Helst PS exklusivt hela tiden (konsolrasisim @ its finest).
Jag kan känna lite som så att alla Halo-nördar kommer äga mig. Låt mig vara bra en liiiten stund.

Något jag hoppas blir bra/stort är exploration. Att runNgun är en del, men bara en del och inte hela spelet.

#313

Postad 07 maj 2014 - 14:39

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Någon som vet om man får beta-koden om man köper via PSN?

#314

Postad 07 maj 2014 - 15:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Någon som vet om man får beta-koden om man köper via PSN?

Bara via retailers som är med i dealen har det sagts tidigare. Finns ett par st i sverige, dock så gäller nog inre psn. Då borde det stå att det gällde där.

#315

Postad 07 maj 2014 - 16:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Activision places $500 million bet on its next blockbuster franchise

Activision Blizzard Inc intends to spend $500 million developing and promoting "Destiny," potentially breaking industry records as it seeks to build the sci-fi role-playing videogame into its next multibillion-dollar franchise.

CEO Bobby Kotick revealed the number, which dwarfs Hollywood spending on some of its biggest firms, during the Milken conference in Los Angeles last week. A company spokesperson said on Monday the number was accurate but also included marketing, packaging, infrastructure support, royalties and other costs.

Activision, eyeing the flagging growth of its long-running "Call of Duty" action-shooter franchise, is eager to lay the foundation for its next multi-game blockbuster series.

Investors hope that "Destiny," scheduled for release on September 9 from Bungie, the same studio that created Microsoft's best-selling "Halo" franchise, could re-invigorate Activision's revenue, which slid 6 percent in 2013.

The company signed a 10-year contract with Bungie in 2010 that gives it worldwide distribution rights and significant control over the potential franchise's development.

"If you're making a $500 million bet you can't take that chance with someone else's IP," Activision CEO told the Milken conference. "The stakes for us are getting bigger."

"Destiny" is a cross between a traditional shooting game format and a role-playing game in which gamers play characters in a real-time online world. The title allows gamers to play "Guardians" who protect the last city standing on a post-apocalyptic Earth.

Analysts said $500 million would likely be a record spent on a single game - especially one without an established track record. To break even, Activision would have to sell about 15 million to 16 million units of a $60 game, analysts said.

"It's a head scratcher, said Sterne Agee analyst Arvind Bhatia. "For brand new IP, it's tough but it could post a big surprise."

Bhatia expects the game will sell 8 million units. "Grand Theft Auto V," which hit stores last September, was a runaway success with over 32.5 million units as of February this year. But it was the fifth installment of a critically acclaimed series that had become an indelible component of popular youth culture.

RECORD BY ANY NAME

Some analysts estimate that Take-Two Interactive, the publisher of "Grand Theft Auto," spent over $260 million to develop, produce and market the fifth installment, though it's unclear whether that's comparable with Activision's own $500 million figure.

GTA is on track to reach $2 billion in retail sales, according to analysts.

"Bungie's very ambitious plan is designed to unfold over a 10-year period, "said an Activision spokesperson. "The depth of creative content, scope and scale is unprecedented and is required to bring Bungie's vision to life."

The spokesperson added that investment in the next generation engine and a "robust backend infrastructure are upfront expenditures that should reduce future product development costs."

"Over the long term, we expect the ultimate product costs to be roughly in line with other Triple-A titles."

Activison's big bet comes as hits are getting harder to come by. The industry is struggling with a years-long sales slump, the result of increasing competition from free-to-play games on smartphones and tablets. Video game software sales plummeted 11 percent last year from 2012.

Sales of Activision's 2013 title, "Call of Duty: Ghosts," proved weaker than its 2012 installment.

Over time, Activision's "Destiny" could hit large numbers "but there's no way they would come close to Grand Theft Auto," said Mike Hickey, an analyst at the Benchmark Company.

Still, Activision's executives say they see franchise potential in its new game.

"We expect 'Destiny' to be Activision Publishing's next billion-dollar franchise," Kotick said when the company released its fourth quarter earnings on February 6.

The company, which reports first-quarter earnings after the closing bell on Tuesday, saw earnings slide 12 percent to $1 billion in 2013. Its revenues dropped to $4.6 billion, from $4.9 billion the year before.

It generates significant revenue from its franchise properties, but many of those are several years old. "Call of Duty" has had a decade-long run while "World of Warcraft" was first released in 2004.

Franchises enable game publishers to generate steady revenue from several iterations, as well as digital sales from additional downloadable content.

Activision could use another money-making shooter game franchise, said Hickey, the Benchmark Company analyst.

"It's up to management to create new experiences to drive forward growth over a game that could be aging a bit," he said. "I'm not saying 'Call of Duty' is like that, but everyone is concerned about fatigue and competition."



Balls... undrar hur det går. Sa de inte att Destiny skulle hålla ett tag (första spelet) med nytt innehåll hela tiden, så DLC och sånt i samma värld?

#316

Postad 07 maj 2014 - 17:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Om jag får spekulera lite så tror jag att det kommer komma "nytt" material i form av rätt likartade quests hela tiden. Lite som att lira skyrim, finns en miljon saker att göra. Det som förbryllar mig är att dom valt att göra världen så ofantligt stor, och det är nog där pengarna dragit iväg.

Kommande dlc kommer troligtvis att öppna nya planeter, det är det lättaste sättet att bygga ut storyn i destiny (vi tar tillbaka vårt solsystem). Dlc för den här världen som dom byggt upp ser jag på förhand som lite onödigt när dom med lätthet kan göra väldigt mycket mer med tanke på deras ambitioner. Tänk hur lätt det var att kasta in dlc i mass effect. Där är destinys trumfkort. Man kan bygga helt olika världar och få det att gå hem storymässigt.

Dessa summor som det talas om är bara skrämmande. Det är kanske inte omöjligt att det första spelet innebär förlust, följt av att man tar igen pengarna på dlc och framtida expansioner. Destiny ska som sagt vara i 10 år, så det kommer troligtvis att komma i alla fall två ytterligare spel. Fulla spel. Utöver dlc. Uppbyggnaden kan vara precis densamma som mass effect dessutom. Perfekt.

Det är förståss enbart spekulationer från mitt håll, men jag tror att jag ligger rätt bra till där. Som överhuvud för klanen distfritt :D

#317

Postad 07 maj 2014 - 22:05

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0
"Överhuvud" hehe. Nej men seriöst. Upplägget (Zartok) är klockrent, just detta med att vi ska claima våran del av rymden, så som den såg ut under "the Golden Age" eller hur Bungie uttryckte det.
Den storyn är ju i princip oändlig. Med utrymme för tvister och andra oförutsedda händelser.

7-10 Juli då är betan släppt och varar exklusivt till PS i 28 dagar.

#318

Postad 07 maj 2014 - 22:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det ryktas om sjunde då det är bungieday, men inget är confirmed. Hur känner du till tiden på betan? :)

#319

Postad 08 maj 2014 - 06:46

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Det ryktas om sjunde då det är bungieday, men inget är confirmed. Hur känner du till tiden på betan? :)


Oj! Jag skulle kanske stressat det faktum att datum/en var kvalificerade gissningar efter grundlig youtubeforskning.

#320

Postad 08 maj 2014 - 09:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag tror ju också att bungieday är en bra tid för släpp, men samtidigt är det en enorm jäkla värld som dom menar ska vara helt klar innan dom släpper spelet.

Har man sett ex världskartan så är det sagt att den fungerar som skyrim, man kan gå över hela planeten, det tar bara väldigt lång tid :D extremt spännande!

Gamemodes: storymode finns såklart.
Sen finns det strikes som är coopuppdrag
Raids som är hardcore coop-uppdrag med sex spelare
Skirmish, vilket är pvp
Slutligen finns även patrol, free roam-mode. Gå vart fan du känner, utforska och hitta saker. Frispel! Ja, i båda bemärkelserna för mig :D

Efter att ha läst om dom fem gamemodsen och hur kartorna är uppbyggda så blev jag tokmycket mer intresserad! Trodde att du färdades mellan olika zoner varpå zonerna fungerade som banor. Det här var... mycket mer intressant!

#321

Postad 08 maj 2014 - 09:13

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0
Inte haft så stor koll men har dom sagt nå om man får ha kvar sin beta karaktär eller ej?

#322

Postad 08 maj 2014 - 09:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Inget är sagt, men någon här har sagt att det kan vara srt att föra över en betakaraktär till ett färdigt spel. Jag tycker att det låter märkligt då spelet är så gott som klart, men men... man får vänta och se. Dom kanske klargör mer på e3 i samband med betadatumreleasen :)

#323

Postad 08 maj 2014 - 13:38

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Detta lät ju kalasbra. När man är i "free roam" kan man då vara med fler än 3 som i Strike?


Inget är sagt, men någon här har sagt att det kan vara srt att föra över en betakaraktär till ett färdigt spel. Jag tycker att det låter märkligt då spelet är så gott som klart, men men... man får vänta och se. Dom kanske klargör mer på e3 i samband med betadatumreleasen :)


http://www.polygon.c...ible-windows-pc

Sådär ja, Bungie gick ut med detta för nån vecka sedan, det enda kruxet är om du byter plattform (Xbox360-PS4)
för det har de inte lovat.

#324

Postad 08 maj 2014 - 19:40

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Överföra karaktären från ps3 till ps4 känner vi till, men om betakaraktären kan användas är högst osäkert ännu. i bf och cod så kan man switcha mellan systrm fram och tillbaka utan problem :)

#325

Postad 08 maj 2014 - 21:24

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Överföra karaktären från ps3 till ps4 känner vi till, men om betakaraktären kan användas är högst osäkert ännu. i bf och cod så kan man switcha mellan systrm fram och tillbaka utan problem :)


Förlåt, jag är dödstrött, men hur menar du? Man kan spara sin karaktär i betan, för att sedan använda den i den uppgraderade versionen. Eller har jag fuskläst?

Får hoppas att jag inte är såhär trött i Juli, då lär rymdpolisen tro att jag har druckit månöl.

#326

Postad 08 maj 2014 - 22:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Nej, man kommer att kunna använda en karaktär från ps3 till ps4, men dom har inte sagt något alls om att betakaraktärerna ens sparas från betan. någon här sa att det är svårt att ta en betakaraktär till ett fullt spel, men jag tänker mig att betan är så pass full att det nog bara är glitchar att fixa. men men, vi får se.

#327

Postad 09 maj 2014 - 06:50

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
ta en betakaraktär till ett fullt spel är väl inga problem, görs ju i mmovärlden exakt hela tiden. Samma sak med folk som laddar ner andras savefiles i sp-spel etcetc.

#328

Postad 09 maj 2014 - 06:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

ta en betakaraktär till ett fullt spel är väl inga problem, görs ju i mmovärlden exakt hela tiden. Samma sak med folk som laddar ner andras savefiles i sp-spel etcetc.

Jag har ingen som helst koll på hur sånt fungerar, refererar bara till någon annan. I min lilla värld så borde det inte vara några problem eftersom spelet är så gott som klart vid betan, samtidigt som det känns som att bungie bara kommer patcha saker hädanefter.

#329

Postad 09 maj 2014 - 08:21

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Hmm...kommer ju köpa till PS4 digitalt så man kanske får handla en betanyckel via ebay om sommarvädret sviker ;) (Sen brukar ju nycklar via ebay kännas lite smådarrigt så även om det handlar om småpengar vill man ju köpa nära inpå så man inte blir blåst)

#330

Postad 09 maj 2014 - 08:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Du programmerar in din nyckel direkt via destinys hemsida, så den låses till ditt konto på en gång :)

#331

Postad 09 maj 2014 - 08:32

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Aha - så även om jag köper idag så kan jag testa direkt att inte arton andra fått samma nyckel såld till sig?

#332

Postad 09 maj 2014 - 08:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Exakt. Jag matade in min kod i... ja, december kanske erbjudandet släpptes? :)

#333

Postad 09 maj 2014 - 09:36

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Fint - fixat kod nu!

#334

Postad 09 maj 2014 - 09:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
då vill jag passa på att erbjuda ett välkomnande i klanen distfritt. den garanterat mest aktiva klanen någonsin i världshistorien när spelet väl är släppt. all min lediga tid kommer att gå åt till destiny =)

#335

Postad 09 maj 2014 - 12:33

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

då vill jag passa på att erbjuda ett välkomnande i klanen distfritt. den garanterat mest aktiva klanen någonsin i världshistorien när spelet väl är släppt. all min lediga tid kommer att gå åt till destiny =)

Låter bra ;) Koden verkar förresten fungera fint så det var välinvesterade 15 kronor...

#336

Postad 09 maj 2014 - 14:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
15 kronor!? Dafuq, är dom värda så lite? Jag trodde dom var svåråtkomliga och värda... Ja, 100 spänn typ :D

#337

Postad 09 maj 2014 - 14:06

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Fint - fixat kod nu!


Var köpte du din? Alltså vilken säljare?

#338

Postad 09 maj 2014 - 15:15

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

då vill jag passa på att erbjuda ett välkomnande i klanen distfritt. den garanterat mest aktiva klanen någonsin i världshistorien när spelet väl är släppt. all min lediga tid kommer att gå åt till destiny =)


Hur kan ni ha fixat klan och grejor nu innan betan ens har släppts?

#339

Postad 09 maj 2014 - 15:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Hur kan ni ha fixat klan och grejor nu innan betan ens har släppts?

den är officiell här :) när det blir möjligt att göra klaner så fixar jag det då också :)

#340

Postad 09 maj 2014 - 17:55

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Var köpte du din? Alltså vilken säljare?

0dailyztech0 från ebay.co.uk 1,20 pund.

#341

Postad 09 maj 2014 - 18:03

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

15 kronor!? Dafuq, är dom värda så lite? Jag trodde dom var svåråtkomliga och värda... Ja, 100 spänn typ :D

Om det är någon tröst så är han överlägset billigast ;) 50-60 pix verkar vara det som gäller annars.

#342

Postad 09 maj 2014 - 21:12

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Om det är någon tröst så är han överlägset billigast ;) 50-60 pix verkar vara det som gäller annars.


Tackar.

#343

Postad 09 maj 2014 - 23:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Dagens, nej, veckans update handlade om en geolog som studerat mars och som studerade old russia i destiny. Spännande värre.

Konfirmed är iaf att juli är betan. Sen kom det en bungieteaser om att bungieday kommer att innehålla något vi alla kommer att kunna glädjas åt. Tillsammans.

Dock så drar vi inga växlar på det, jag har ställt in mig på 31a juli, för säkerhetsskull.

#344

Postad 12 maj 2014 - 08:55

xarl
  • xarl
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
detta spel kommer bli så jävla grymt! folk som inte ser grejen är DUMMA...

https://www.youtube....eConsole/videos

skön dude

Redigerat av xarl, 12 maj 2014 - 08:55.


#345

Postad 12 maj 2014 - 09:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 3
Håller inte med om ditt angrepp på folk som inte går igång på det här. Det finns ju massvis av gamers som inte fillar fps, inte gillar futuristisk action, inte gillar det ena och det andra. Dom behöver inte vara dumma för det, vi gillar lite olika spel bara :)

#346

Postad 14 maj 2014 - 09:02

xarl
  • xarl
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Håller inte med om ditt angrepp på folk som inte går igång på det här. Det finns ju massvis av gamers som inte fillar fps, inte gillar futuristisk action, inte gillar det ena och det andra. Dom behöver inte vara dumma för det, vi gillar lite olika spel bara :)


är man en gamer så ser man potentialen i detta spel, man ser att det aldrig skapats något liknande förut, man ser att det här är något nytt för spelmarknaden, för man VET att spelmarknaden behöver något nytt då det har stått still med ny innovationer sedan mycket länge, kolla bara på cod, bf, alla mmos, dom ser likadana ut flera år i rad.. sen kan man ta borderlands som kom för några år sedan, blev älskat av väldig många just pga att det var något nytt, destiny kommer bli nytt på alla fronter, det är det man vill ha som gamer. spelar ingen roll om man inte gillar futuristiska miljöer osv, är ett spel bra då ser man bortom sånt kan jag lova! puss på dig

#347

Postad 14 maj 2014 - 09:05

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1
Eller så finns det ju den där lilla tingesten som kallas personligt tycke och smak? :rolleyes:

Men bra att du VET vad alla andra ska gilla eller inte, känns tryggt och bra så slipper man bry sig själv ;)

#348

Postad 14 maj 2014 - 09:12

xarl
  • xarl
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Eller så finns det ju den där lilla tingesten som kallas personligt tycke och smak? :rolleyes:

Men bra att du VET vad alla andra ska gilla eller inte, känns tryggt och bra så slipper man bry sig själv ;)


självklart är det så, men ärligt, det måste vara trångsynta och människor med väldigt dålig fantasi som begrännsar sig vid en typ av spel...
det jag menar är att folk säger att spelet ser mediokert ut, OM man gillar denna typ ser det helt galet bra ut ellerhur?
folk ska alltid vara så negativa

#349

Postad 14 maj 2014 - 09:20

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1
Tycker snarare det är du som visar på trångsynthet om någon här genom att argumentera på det sätt du gör.

Låt folk få tycka vad de vill istället för att trycka ner dina egna åsikter i halsen och kalla folk för dumma och trångsynta när dom inte tycker som du.

#350

Postad 14 maj 2014 - 09:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Nog tror jag att dom flesta ser eller på ett eller annat sätt förstår potentialen och varför folk kan tänkas gilla det här, men det behöver ju absolut inte innebära att man måste tycka om det för att vara en gamer. Som jag nog skrivit tidigare, fps är ex inte till för alla. Det utesluter inte någon från att vara en gamer. Kolla ex starcraft-tävlingar, där killarna (ja, jag har hittills inte sett en enda tjej i dom stora tävlingarna) kan peaka på över 300apm, och samtliga snu0ittar en bra bit över 200. Det är 200 kommandon i minuten, eller över tre per sekund, genom en hel match!

Ja, det jag vill säga är med andra ord att det finns mer än en sorts gamer :)

Nu till en spekulation jag såg på tuben. Då bungie hintade om att vi alla ska kunna göra något kul på bungieday så har nog många tolkat det som betareleasen. Jag har också gjort det, men utan att hoppas på det då jag vet hur duktiga bungie är på att inge falskt hopp via teasers.

MEN om vi spekulerar i att bungieday är releasen, då alla kan "enjoy, at the same time" så är det 7/7. Det jag inte alls tänkt på är att ps ska få betan innan. Just fan... om alla ska kunna spela betan på bungieday, innebär det då att ps får betan innan? Inte helt otroligt va? Yes? No? Majjbi?

Tycker snarare det är du som visar på trångsynthet om någon här genom att argumentera på det sätt du gör.

Låt folk få tycka vad de vill istället för att trycka ner dina egna åsikter i halsen och kalla folk för dumma och trångsynta när dom inte tycker som du.

Jag håller faktiskt med dig i det du skriver. Jag vill också framföra att det finns många olika gamers med många olika smaker och bara för att man inte gillar en form av spel innebär det inte att man inte kan kalla sig en gamer :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.