Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax PVR Digitalbox BXR-HD+2 , uppgraderad version?

724 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
2 relaterade trådar

#501

Postad 03 april 2016 - 08:27

1951
  • 1951
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Det ska normalt inte finnas några kanaler på 100 och uppåt. Vid automatsökning kan man få tillräcklig signal från flera sändare och då kan några kanaler placeras på 100 och uppåt.

I din länk frekvenstabeller TV är det ju bara att välja Stockholms län och där har du frekvenserna för bl a Nackasändaren



#502

Postad 03 april 2016 - 08:36

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0

 

 

Listan verkar vara gammal, det finns tex inga LCN-uppgifter för platser 100 och uppåt fast de dyker upp vid kanalsökning...

 

Jag uppfattar det så att kanaler över 100 är dubbletter av kanaler från en annan sändare (på en annan frekvens) men som ändå skiljer på något sätt, exempelvis på lokala sändningar.

Om man gör en manuell sökning kan man växla vilken som skall ligga under hundra och över hundra.



#503

Postad 03 april 2016 - 08:51

1951
  • 1951
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Nu sa vi samma sak men med olika ordval



#504

Postad 03 april 2016 - 10:28

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Jag gjorde en manuell sökning på bara de kanaler som Nackasändaren sänder på.

Jag startade med kanal 39 där de flesta HD ligger, sen tog jag 23-42-56-50-53 och sist kanal 55 eftersom jag såg att Animal Planet SD ligger där.

Tanken med detta var att ifall boxen redan hittat Animal Planet HD skulle den inte skrivas över med SD.

Under sökningen listades Animal Planet HD som en hittad kanal, men när allt var klart var det likt förbenat SD som finns i listan!

Varför är det så här? Skall jag behöva starta om sökningen och ta 39 sist och 55 först?

 

SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal5 finns ju som både SD och HD och man kan välja vilken man vill titta på. Varför inte så med Animal Planet?

Hittade också TV4SportHD som jag inte sett tidigare. Den kan man se nu.



#505

Postad 03 april 2016 - 10:33

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Skillnaden mellan kanalerna från 1 till 5 är att SD och HD versionerna tilldelas olika kanalplatser men när det gäller Animal Planet så vill både SD och HD versionen ha plats 20 i kanallistan.



#506

Postad 03 april 2016 - 10:51

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Vem "vinner"? Den som hittas först eller sist?



#507

Postad 03 april 2016 - 10:54

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Hos mig hittas alltid HD sist, första gången jag sökte så vann den men de senaste 3 eller 4 sökningarna så har alltid SD vunnit.



#508

Postad 03 april 2016 - 14:56

1951
  • 1951
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Jag har också upptäckt att det är ett lotteri om man får SD eller HD av Animal Planet med denna box.

Däremot har jag en platt-TV med inbyggd DVB-T2 och där hamnar alltid HD på plats 20.

Skulle finnas någon inställning i boxen som prioriterade HD.

Nu är detta problem tillfälligt, men dom som bor i södra Sverige får ju vänta ca 1 år innan ombyggnaden är klar



#509

Postad 03 april 2016 - 15:19

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Förtydligande:

Jag avsåg vad som händer ifall man kör manuell kanalsökning.

 

Om man manuellt söker först på den MUX där AP-HD finns och senare på den där AP-SD finns blir det då på ett vis och tvärtom om man växlar ordning?

Dvs "vinner" HD ifall den hittas först eller sist?

 

Nu vill jag inte göra om detta igen bara för Animal Planet HD men efetsrom vi skall resa bort i morgon och gärna vill ha serieinspelningarna fungerande innan dess så roddar jag med det idag..

Synd att det blev så här opålitligt just när vi skulle ut och resa.


Redigerat av Bo_B, 03 april 2016 - 15:21.


#510

Postad 03 april 2016 - 15:27

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Dublett...


Redigerat av Bo_B, 03 april 2016 - 15:51.


#511

Postad 03 april 2016 - 18:44

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Nu spökar det. Utan att ha gjort någonting så har Animal Planet SD blivit utbytt mot HD versionen.

Jaja, det lär väl hålla på så här i ett år nu innan allt är klart.



#512

Postad 03 april 2016 - 22:05

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Är det nån som vet om ALLA kanaler skall byggas om till MPEG4 eller om de fria kanalerna möjligen lämnas i fred?

Anledningen jag frågar är att jag har två st Topfield 57xx-boxar som jag använder i stugan och i barnens rum.

De har inget programkort så man ser bara fri-kanalerna.

Men om dessa kodas om till MPEG4 så kan ju boxarna inte längre avkoda signalerna...



#513

Postad 03 april 2016 - 22:59

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Detta skriver Terracom på sin sida ang detta.

 

"Fri-tv-kanalerna SVT1, SVT2, Barnkanalen, SVT24, Kunskapskanalen, TV4 och TV6, kommer att sändas i samma teknik som innan omläggningen. Det betyder att tittarna klarar sig med befintlig mottagningsutrustning."

 

https://www.teracom....erkas-tittarna/



#514

Postad 03 april 2016 - 23:21

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Tack, det var ju för väl i alla fall...



#515

Postad 04 april 2016 - 05:35

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Har samma strul som er andra med serieinspelningar som döps om som blir fel eller uteblir helt.
Finns det något datum satt när allt ska fungera felfritt igen?



#516

Postad 04 april 2016 - 06:23

1951
  • 1951
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

https://www.teracom....an-och-etapper/



#517

Postad 04 april 2016 - 08:20

Bergen
  • Bergen
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0

Är det så att denna verkligen kan spela in 5 program samtidigt fast det bara finns två tuners? Det vore intressant i sådana fall. Jag kan trösta er med att det inte bara är Humaxboxen som gör så här med kanalerna och byter inspelningar osv. Det gör även min Sagembox. 


Redigerat av Bergen, 04 april 2016 - 08:31.


#518

Postad 04 april 2016 - 08:41

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

1) 5 simultana inspelningar

Ja, det går! Men det ställs särskilda krav:

- Kanalerna som man spelar in från måste sändas på max två MUX-ar, dvs det måste räcka med två mottagare.

- Man kan inte titta direkt på en 6.e kanal utanför dessa två MUX.

 

2) Trassel med inspelningar mm

Jag tror att det är Boxer som har tappat greppet! EPG-tillverkningen görs väl av Boxer (annars kunde de väl inte ta extra betalt för den) och nu har deras hantering fått frispel.

Tex noterade jag för 2 dagar sedan att TV4SD och TV4HD hade olika EPG-innehåll och dessutom hade program från 7-an hamnat på andra kanaler.

 

Teracom sänder nog bara ut den info de får från Boxer....



#519

Postad 04 april 2016 - 08:43

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Är det så att denna verkligen kan spela in 5 program samtidigt fast det bara finns två tuners? Det vore intressant i sådana fall. Jag kan trösta er med att det inte bara är Humaxboxen som gör så här med kanalerna och byter inspelningar osv. Det gör även min Sagembox. 

Jag skrev tidigare här i tråden att jag råkade sätta 5 st samtidiga inspelningar utan att boxen protesterade. När jag upptäckte detta så flyttade jag den ena till en repris för jag hade inte fått det att funka tidigare.

En vecka senare så kom jag i samma situation igen men då sa boxen ifrån och flyttade själv en inspelning till en repris.

Det som då återstod av mina 4 inspelningar var 3 st från Nät 6 och 1 st från Nät 2 så om jag tolkar det rätt så hanterade 1 tuner i det här fallet 3 st inspelningar och detta funkade utan problem.

Jag ska försöka här under dagen att sätta 5 st inspelningar för att se om det funkar.

Kan den senast programuppdateringen ha med detta att göra att en tuner klarar 3 inspelningar?


Redigerat av R-R, 04 april 2016 - 08:48.


#520

Postad 04 april 2016 - 09:09

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Nu gjorde jag lite tester och jag fick inte 5 st inspelningar att funka, det kommer upp en ruta som säger att jag kan välja 4 inspelningar. Dock funkar det att 3 av dem ligger på samma mux.



#521

Postad 04 april 2016 - 12:16

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Total förvirring!!!

Nu skall jag strax till flyget och den här jämra boxen vägrar att behålla de serieinspelningar jag definierat!

När man vill spela in ett program och sätter på en serie på det och sedan några timmar efteråt tittar efter så har det bytts ut till exempelvis "Hem till Gården"!

Jag blir tokig!

Nu har jag fått lov att ställa in inspelning av gratiskanalernas program på min gamla Topfield-box. :angry:

Men det funkar inte med kodade kanaler förstås.



#522

Postad 04 april 2016 - 14:57

Bergen
  • Bergen
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0

Det är ju jättebra. Min Sagem kan bara spela in 3 stycken samtidigt. Det kanske vore någonting att byta upp sig till då med andra ord.



#523

Postad 06 april 2016 - 14:49

Unregisteredd0b87557
  • Unregisteredd0b87557
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Har bekymmer med serieinspelningar jag med med denna box. Har någon varit i kontakt med Boxers support, eller är det dödfött att ens försöka?



#524

Postad 06 april 2016 - 18:15

Pelle_J
  • Pelle_J
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Har också problem med serieinspelningar.

Har en Humax BXR-HD+2.

 

Har spökat i ett par veckor nu..

Igår raderade jag alla serieinspelningar (alla var helt felaktiga).

Lämnade listan helt tom.

 

Två timmar senare fanns det en hög med serieinspelningar med de program vi brukar ha...??

Okej va bra tänkte jag...

 

Idag är hälften helt fel igen...

 

Pratat med Boxer support via chatt...

fick detta svar:

Kundservice  

Prova att göra en fabriksåterställning/ominstallation av din mottagare. Använder du en box ska du återställa boxen, använder du kortet direkt i tv:n ska du återställa tv:n. Guider till mottagare hittar du på den här sidan http://www.boxer.se/.../hardvaruguide/ Om det inte fungerar efter fabriksåterställningen/ominstallationen ber jag dig kontakta vår tekniska support per telefon 0771-21 10 00 för bästa möjliga hjälp med en felsökning.

 

Inte gjort det då vi har en massa sparat på boxen som vi inte hunnit sett än.

Och inte går det att spara ut det på en USBdisk heller.

Går på min äldre Humat BXR-HD...


Redigerat av Pelle_J, 06 april 2016 - 18:15.


#525

Postad 06 april 2016 - 18:41

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Jag har den senaste tiden gjort en 5-6 fabriksåterställningar utan att fått ordning på serieinspelningarna.

 

Redan inspelat material försvinner endast om man väljer att formatera hårddisken i samband med återställningen.

 

Jag får kanalsöka och lägga om serieinspelningarna minst en gång per dag, idag har det redan hunnit blivit 2 ggr.

 

Är det fel i morgon också så ska jag ringa dom.



#526

Postad 06 april 2016 - 19:27

Pelle_J
  • Pelle_J
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Testar lite på min "gamla" BXR-HD+

 

Öppnade upp boxen.

Kopplade bort hårddisken.

Monterade en gammal 500GB SATA från en dator.

Startade upp boxen.

Fick varning att HDD måste formateras för att kunna spela in.

Gick inte formatera.

Gjorde en Fabriksåterställning med formatering.

Gick bra.. Och fungerar som den ska..

Programmerade några serieinspelningar för att kolla om problemen finns i denna box också.

 

Återkommer med svar...

 

Men för er som undrar går det att byta hårddisk utan specialprogramvara ?? JAA !!! :)  :)



#527

Postad 06 april 2016 - 21:11

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Intressant med hårddiskbyte.

Har du kollat vilket filsystem som använts på den uttagna disken?

Om det är nåt vanligt Linux-system så kanske man skulle kunna kopiera bort inspelningarna som filer och spara på en NAS tex..

I detta fall utan att byta disken, bara ta ut den och köra den read-only mot en Linuxdistribution.

Är den här boxen i övrigt OK att använda?

Tex:

- Mottagare DVB-T2 (för HD)

- Avkodare för MPEG4

- Accepterar det vanliga Boxer-kortet



#528

Postad 06 april 2016 - 21:34

Pelle_J
  • Pelle_J
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Har försökt att läsa disken i dator men den hittar inget filsystem alls...
Verkar vara något helt eget..

Sedan märkte jag att en inspelning jag flyttade till ett usbminne inte gick att spela upp där.

Den sa bara krypterat innehåll precis som när man tar ut kortet.

La jag tillbaka insp. till disken igen fungerade den igen.

Verkar som de sparar med kryptering och någon checksum från diskid...??

 

Boxen i övrigt är helt OK för användning.

BXR-HD+2 är en uppgraderad modell av BXR-HD+ med mer RAM minne för bättre prestanda i övrigt samma funktioner.


Redigerat av Pelle_J, 06 april 2016 - 21:50.


#529

Postad 06 april 2016 - 21:43

Pelle_J
  • Pelle_J
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Provad just nyss att ta en sparad inspelning från orginaldisken till ett usbminne.

Bytte till nya hårddisken (som fungerar kanon)

Läste tillbaka det inspelade från usbminnet till nya hårddisken.

 

När jag försöker spela upp det då visas "Kanalen är kodad eller inte tillgänglig"

Kortet sitter i med behörighet till aktuell kanal..

 

M.a.o man kan INTE flytta filerna till en annan disk och få det att fungera.. Shit...



#530

Postad 06 april 2016 - 21:50

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Min gamla Topfieldbox sparade dataströmmen från "luften" direkt på disk i TS-format (fast de kallade filerna för *.rec)

Så ifall det var krypterade kanaler så kunde man inte spela upp dem utanför boxen men om det var okodade kanaler så var det bara att köra mot tex VLC så kunde man se programmen.

För att få ut filerna ur disken när den var kopplad till Windows-dator så var man tvungen att använda ett särskilt program som presenterar ett FileManager-fönster för navigation och kopiering. Men det var jättelätt sedan att föra över programmen. Programmet var förstås ett open-sourceprogram och inte ett från Humax...

 

Med Topfield kunde man spela in vad som helst utan Boxerkort insatt, däremot så behövdes det vid avspelning av kodade program. Så man kunde spela in såna kanaler på en box utan programkort och sedan spela upp när kortet satts in.

 

I den här Humax-boxen har de satt in spärr så man måste ha kortet isatt när man spelar in också även om jag inte tror att de avkodar till disk då utan det är bara för att göra det besvärligt för användarna...

Sen krävs det förstås kort också när man skall spela upp programmen.


Provad just nyss att ta en sparad inspelning från orginaldisken till ett usbminne.

Men då har du ju kunnat komma in i filsystemet! Vad var det för sorts filsystem på disken?



#531

Postad 06 april 2016 - 21:55

Pelle_J
  • Pelle_J
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Mailat till Teracom för att se om de kan ha några svar på varför serieinspelningarna spökar...

Förklarade för dem att kommunikationen med Boxer var som att prata med en bandspelare..

"Gör en fabriksåterställning" ....

Säkert !!

 

Återkommer med svaret.



#532

Postad 06 april 2016 - 22:02

Pelle_J
  • Pelle_J
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Min gamla Topfieldbox sparade dataströmmen från "luften" direkt på disk i TS-format (fast de kallade filerna för *.rec)

Så ifall det var krypterade kanaler så kunde man inte spela upp dem utanför boxen men om det var okodade kanaler så var det bara att köra mot tex VLC så kunde man se programmen.

För att få ut filerna ur disken när den var kopplad till Windows-dator så var man tvungen att använda ett särskilt program som presenterar ett FileManager-fönster för navigation och kopiering. Men det var jättelätt sedan att föra över programmen. Programmet var förstås ett open-sourceprogram och inte ett från Humax...

 

Med Topfield kunde man spela in vad som helst utan Boxerkort insatt, däremot så behövdes det vid avspelning av kodade program. Så man kunde spela in såna kanaler på en box utan programkort och sedan spela upp när kortet satts in.

 

I den här Humax-boxen har de satt in spärr så man måste ha kortet isatt när man spelar in också även om jag inte tror att de avkodar till disk då utan det är bara för att göra det besvärligt för användarna...

Sen krävs det förstås kort också när man skall spela upp programmen.


Men då har du ju kunnat komma in i filsystemet! Vad var det för sorts filsystem på disken?

Nej. Hade orginaldisken i boxen och gjorde överföringarna...

 

men vänta nu... Hmmm... 

Sätter i usbminnet i datorn nu och ser programmet jag sparade ut...

C_C_Trollkarlarnas återkomst - Alex vs Alex_20130510_1857.ts

C_C_Trollkarlarnas återkomst - Alex vs Alex_20130510_1857.hmt

C_C_Trollkarlarnas återkomst - Alex vs Alex_20130510_1857.nts

C_C_Trollkarlarnas återkomst - Alex vs Alex_20130510_1857.thm

 

spännande blir att hämta VLC

 

Nej det gick inte spela upp... Kanske för att det var en kodad kanal...

VLC visar ingen uppspelningsstapel och play är utgråad..


Redigerat av Pelle_J, 06 april 2016 - 22:09.


#533

Postad 07 april 2016 - 19:42

FatalError
  • FatalError
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Har också problem med serieinspelningar.

Har en Humax BXR-HD+2.

 

Har spökat i ett par veckor nu..

Igår raderade jag alla serieinspelningar (alla var helt felaktiga).

Lämnade listan helt tom.

 

Två timmar senare fanns det en hög med serieinspelningar med de program vi brukar ha...??

Okej va bra tänkte jag...

 

Idag är hälften helt fel igen...

 

Pratat med Boxer support via chatt...

fick detta svar:

Kundservice  

Prova att göra en fabriksåterställning/ominstallation av din mottagare. Använder du en box ska du återställa boxen, använder du kortet direkt i tv:n ska du återställa tv:n. Guider till mottagare hittar du på den här sidan http://www.boxer.se/.../hardvaruguide/ Om det inte fungerar efter fabriksåterställningen/ominstallationen ber jag dig kontakta vår tekniska support per telefon 0771-21 10 00 för bästa möjliga hjälp med en felsökning.

 

Inte gjort det då vi har en massa sparat på boxen som vi inte hunnit sett än.

Och inte går det att spara ut det på en USBdisk heller.

Går på min äldre Humat BXR-HD...

 

 

Råkat ut för samma problem med min Humax BXR-HD+2, vid serieinspelning verkar lite olika program spelas in, det dyker extra kanaler verkar och inte vara någon ordning alls.

Efter chatt med Boxer så meddelar de i går (6/4) att man identifierat något slags problem i samband med Humax BXR-HD+2, om det har med mjukvaran eller hur de nya *förbättrade* kanallistorna avslöjades inte men det man rekommenderar är fabriksåterställning, jag har gjort två-tre återställningar utan någon framgång.

Tänker vänta några dagar och sedan göra om fabriksåterställningen.

 

Såg att någon hade problem att få in fler master, antar att ni har egen antenn med antennförstärkare, slå av 5 volts-matningen till antennen och gör ny kanalsökning så kanske det löser sig. Jag hade två master i linje och fick in bra signal från dem båda vilket inte var helt optimalt.   



#534

Postad 07 april 2016 - 21:06

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

Peppar peppar nu har allt sett bra ut sen igår kväll och Animal Planet HD ligger återigen på kanalplats 20.

 

Min 5 v utmatning har alltid varit avstängd.



#535

Postad 09 april 2016 - 22:57

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Har det hänt något med utsändningarna?

Har haft mycket strul senaste tiden med inspelningar programmerade via epg (serieinspelningar). Det har blivit helt andra program inspelade, på helt andra kanaler. Dessutom har det några få gånger blivit rätt program, men de har fått fel titel.

 

Idag var nästa steg på denna röra. Nu är det enbart tv-program på femman som går att programmera som serieinspelning. Tidigare har man iaf kunnat programmera samma dag som de visas, nu går inte det heller. Även om jag i epg går in på ett program jag vet att jag har serieinspelning på, så visas det inte. När jag då omprogrammerar så frågas jag om jag vill avbryta serieinspelningen.

 

Kollar jag idag listan på programmerade inspelningar är det enbart program på femman.

Vad har hänt? Ska jag skrota boxen eller ska jag skrota Boxer?
Eller vad är det som sker?
Hjälper det att göra någon typ av "factory reset" på boxen, eller är det så här det ska vara  framöver, inga serieinspelningar?

Nu ser jag bara ettan och tvåan eftersom jag hatar reklam och aldrig ser ett program i en reklamkanal när det visas.



#536

Postad 10 april 2016 - 05:32

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Testa fabriksåterställning, hos mig så har det fungerat i ett par dagar nu.

Redigerat av R-R, 10 april 2016 - 05:32.


#537

Postad 14 april 2016 - 13:37

Unregisteredd0b87557
  • Unregisteredd0b87557
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Jag gjorde en fabriksåterställning i tisdags, efter det verkar de återinlagda inspelningarna funka igen.



#538

Postad 14 april 2016 - 14:12

deetee
  • deetee
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Mina serieinspelningar ligger också kvar sedan förra veckan (utan att jag gjort någon fabriksåterställning) så de kanske har fått ordning på problemet.



#539

Postad 14 april 2016 - 15:20

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Jag har haft några enstaka problem på SVT1 HD men gjorde nu en fabriksåterställning. Hoppas det hjälper.

#540

Postad 14 april 2016 - 18:19

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Efter fabriksåterställning så funkar min epg som den ska. Dessutom så las det till två kanaler, Investigation Discovery  och en BBC brit, den senare verkar ju bara alternera 2-3 olika serier hela dygnet...



#541

Postad 14 april 2016 - 19:08

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 1

BBC Brit hette tidigare BBC Entertainment, bytte namn för ca 1 år sedan.

 

https://www.boxer.se...bbc-brit-earth/


Redigerat av R-R, 14 april 2016 - 19:09.


#542

Postad 25 april 2016 - 18:07

jofalk
  • jofalk
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Numer när man ska spela in rapport kl 19.30 får inspelningar av ALLA rapporter under dagen. Så det blir ett himla raderande. Lösning?



#543

Postad 25 april 2016 - 20:15

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Tja, det är inte "numera" det har alltid varit så...

I vart fall så länge vi haft denna box, drygt 2 år nu.

Vi har skapat en tidsbaserad inspelning i stället för en serieinspelning och den är inställd att spela in 19:30-19:59 på SVT1 alla dagar.

Då får man just denna Rapport och inte alla andra som heter likadant.

 

I min gamla box kunde man ställa in en serieinspelning på ett program och sen förfina sökvillkoren tex till vissa tidsintervall och dagar för att träffa rätt. Inget av detta finns i denna box, tyvärr.



#544

Postad 25 april 2016 - 20:35

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Var hittar man tidsbaserad inspelning i denna box?
Jag har letat efter detta flera gånger.

#545

Postad 25 april 2016 - 20:46

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Boxen är upptagen just nu så detta är taget ur minnet:

 

MEDIA => (Vänta en bra stund) => Mitt Bibliotek => Inspelningar => Planerade inspelningar => Nu finns där ett alternativ på den gula knappen för Tidsbaserad inspelning.

Här kan man skapa en ny sådan genom att fylla i alla uppgifterna.

 

Är inte 100% på stegen men det gäller att komma till en visning av planerade inspelningar för där finns en gul cirkel som anger den gula knappen på fjärren och där gör man det hela.



#546

Postad 25 april 2016 - 20:52

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Tackar, nu hittade jag det.

#547

Postad 25 april 2016 - 23:10

jofalk
  • jofalk
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Boxen är upptagen just nu så detta är taget ur minnet:

 

MEDIA => (Vänta en bra stund) => Mitt Bibliotek => Inspelningar => Planerade inspelningar => Nu finns där ett alternativ på den gula knappen för Tidsbaserad inspelning.

Här kan man skapa en ny sådan genom att fylla i alla uppgifterna.

 

Är inte 100% på stegen men det gäller att komma till en visning av planerade inspelningar för där finns en gul cirkel som anger den gula knappen på fjärren och där gör man det hela.

Härligt. Då ska testa detta!

 

Kanske var en annan box där det funkade med preciserade inspelningar eller så har jag haft tur bara.



#548

Postad 14 maj 2016 - 13:23

bobo59
  • bobo59
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det går att redigera en kommande inspelning. Försökte ändra tid på en inspelning jag programmerat men hittade inte någon funktion för det, utan jag fick göra om hela programeringen från början.

#549

Postad 14 maj 2016 - 18:56

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0

Min box är 10 månader gammal. Ett problem jag har är att om jag programmerar en serieinspelning så är det inte säkert något blir inspelat.
Vissa serieinspelningar får den där lilla ikonen för serieinspelning vid programmet i EPG andra får inte ikonen och då blir heller inget inspelat.

Däremot så kan det vara att jag tror att jag inte programmerat programmet för serieinspelning och om jag markerar för att göra serieinspelning så undrar boxen om jag vill avbryta serieinspelning. Så någon programmering ligger där, men det blir inget inspelat.

Så detta problem gäller, som jag ser det, godtyckliga serieinspelningar där första gången kan vara ok sedan har ikonen försvunnit på de följande inspelningarna.

Väldigt irriterande när man inte kan lita på det man programmerat. Har efter kontakt supporten gjort en återställning på allt utom att formatera hårddisken (vill ju ha kvar mina inspelningar).
Om felet kvarstår ska jag ringa Humax support för ev. åtgärd.

Känns ju ändå som mjukvarurelaterat. Undrar om fler har/har haft detta problem och hur det isf har lösts.



#550

Postad 14 maj 2016 - 19:17

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Jag har exakt samma problem men bara på SVT1 HD. Det verkar som boxen tror att nästa avsnitt är en repris och därför inte sätter inspelning.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.