Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Tizzbird F11/F20

1190 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F30 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F10 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F20 2GB (Mediaspelare) 2 4,82 (10) Inga priser
TizzBird F11 2GB (Mediaspelare) 1 3,83 (5) Inga priser
4 relaterade trådar

#151

Postad 08 april 2012 - 12:30

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Kan inte spela .flv filer och även tv5play går inte utan det slutar med att jag måste tvinga stängning. Kan spela flv-filen med VLC. Jag har laddat ner flash player 11 via google play.

FLV är en container och kan innehålla olika video/audio codec. För att filerna skall fungera att spela upp måste de innehålla codec som spelaren har stöd för. Du hittar specifikationen för TizzBird F20 här; http://www.tizzbird....ifikationer.htm

#152

Postad 08 april 2012 - 13:21

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Jag får inte Tizzremote att fungera efter uppdateringen.

#153

Postad 08 april 2012 - 15:48

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0

Jag får inte Tizzremote att fungera efter uppdateringen.

Fel av mig! det var inte fel på Tizzbirden

#154

Postad 09 april 2012 - 11:52

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Jag undrar om man ansluta en blurayspelare genom en USB-port?

#155

Postad 09 april 2012 - 13:55

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Jag undrar om man ansluta en blurayspelare genom en USB-port?

Det går inte att köra extern BD via USB.

#156

Postad 09 april 2012 - 14:30

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med musikspelaren på Tizzbirden. Kanon ljud i både högtalare och hörlurar. Det strular fortfarande med kontakten mellan externa hårddisken och spelaren så jag måste starta om spelaren för att det ska fungera.Och sen var det bildförhållandet på mina rippade filmer men det kommer ju att åtgärdas vid nästa uppdatering. Jag tror att denna spelare med några uppdateringar kommer bli bland de bästa mediaspelarna på marknaden.

Har du fortfarande problem att spela upp den första filmen, den som spelaren klagade över regionkoden i? Hur stor är den? Jag funderar om vi kan testa den hos oss?.

#157

Postad 10 april 2012 - 22:36

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Jag tycks inte få HD Audio Passthrough att funka. Jag har senaste GSM-firmware (uppdaterade idag) och har satt Audio till HDMI. Jag har en bunt med testfiler (recenserar mediaspelare) som har allt från Dolby Digital 5.1 till Dolby True HD och DTS HD-MA och i inga fall slår min mottagare (Denon AVR-1611) om från Stereo till något av ljudformaten. Även när jag provar vanliga filmer med t ex DTS-ljud eller liknande så funkar det. I vissa fall står det "unknown DTS audio" som ljud men i t ex Avatar ISO så står det DTS English medant Inkheart visar AC3 5.1 channel. Ändå får jag endast stereo ut. Faktum att dessa båda har True HD ljudspår men när jag väljer ljudspår syns inte dessa.

Jag har fått ut True HD, Dolby Digital 5.1 etc. från alla andra mediaspelare jag testat inklusive AC Ryan Veleo (också Android) så min mottagare ska inte vara problemet.

Någon annan som får passthrough att funka och får flerspår-ljud?

/Björn

EDIT: Hmm, nu plötsligt fick jag fram valmöjligheterna att slå på HD-ljud när jag valde om HDMI. Det fick jag inte första gången men det var innan jag uppdaterade ffirmware. jaja, HD-ljud passthrough funkar :).

Redigerat av SwedBear, 10 april 2012 - 23:00.


#158

Postad 11 april 2012 - 09:09

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Firmware 1.25 är på gång. Förbättringar i WiFi "wake-up" och för GigabitLAN. Denna version av firmware har stöd för Angry Bird Space (för dem som gillar det). Finns inom kort att uppgradera OTA

#159

Postad 12 april 2012 - 18:54

micke123
  • micke123
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Finns ny firmware att ladda.

#160

Postad 12 april 2012 - 19:00

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Här finns beskrivning av vad som är ändrat i v 1.25; http://www.tizzbird....rd-firmware.htm

#161

Postad 12 april 2012 - 19:12

Unregistereddbdacae4
  • Unregistereddbdacae4
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Angående Lipsync.
Kommer det att fungera när man tar ut ljud i analog stereo också eller bara digitalt?

#162

Postad 12 april 2012 - 20:21

Unregistered5ece7a7c
  • Unregistered5ece7a7c
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Funderar på en F20. Hur ställer den sig mot en Boxee? Finns det automatisk nedladdning av subs? Hur fungerar spotifyappen, är det smidigt att styra den från en Android-smartphone. Är airkit nödvändigt om man har en Android Smartphone?

#163

Postad 13 april 2012 - 20:52

licko_1
  • licko_1
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Är det nån här som kör trådlöst med TizzNFS och filmerna hackar ?
Undrar om det är fler än jag som har det problemet.
Har ställt om spelaren och även på tv-n frekvensen men inget hjälper fullt ut.

Och testade scrapping med War horse bilden som kom upp blev Thor märkligt

#164

Postad 13 april 2012 - 21:36

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Är det nån här som kör trådlöst med TizzNFS och filmerna hackar ?
Undrar om det är fler än jag som har det problemet.
Har ställt om spelaren och även på tv-n frekvensen men inget hjälper fullt ut.

Och testade scrapping med War horse bilden som kom upp blev Thor märkligt


Efter senaste uppgraderingen 1.25 flyter all streaming bra, jag hade dålig fart innan på både trådat och trådlöst, men nu går det bra.
Ibland blir scrapingen fel, men man kan gör om den och korrigera titeln den söker på. Om man gör om scrapingen med Scrape Current så brukar fel rätta till sig.

#165

Postad 13 april 2012 - 23:15

licko_1
  • licko_1
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Det blev sämre med uppdateringen.
Och har försökt testa med nätverksladd går inte ens igång. Står connecting en stund sen går den till offline igen.
Och wifi står på off
Sladden är det ingen fel på som den funkar utmärkt med min tvix

Började använda den på min Pioneer kuro 42.
Hackade i början men ställde om tv så den blev 24 framrate och ändrade i tizzbirden då blev det bra.

Men såg det kom en uppdatering och la in den.
Efter det blev det skit igen värre nu.
Och har sen testat på en nyare tv en Lg 42 led där blir det lika dåligt.

Jag har testat mkv filer filmer (720) Testade 3 st serier mkv typ efter 20-25 min så frös bilden typ en minut sen rullade den för snabbt fick då pausa sen play då gick den tillbaks till rätt hastighet.

Så vad gör man med en spelare man inte har nån nytta av?

En annan fråga när det gäller trådlös överföring till media spelare.
Är det nån Router som är speciellt bra till streama filmer ? som nån rekommenderar.

Tacksam för svar.

Redigerat av licko_1, 15 april 2012 - 07:29.


#166

Postad 14 april 2012 - 10:42

calux
  • calux
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Beställde en TizzBird F20 i torsdags och fick den i går. Tycker att den funkar klockrent nu efter lite pillande :)
Jag har bara streamat vanlig lågupplöst Xvid(avi) och det funkar kanon.
Satte själv i en 750GB disk för att slippa hackande filmer i stället för att streama då jag kör ethernet via elnätet(devolo 200AV) till mediaspelaren. Dock har jag haft problem med "scrapping" av filmer/serier som ligger på min NAS(Netgear ReadyNAS Duo) men inte på den interna 750GB disken.
Har även uppgraderat till senaste firmware 1.25(GMS).

#167

Postad 14 april 2012 - 11:15

capoden
  • capoden
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Tycker den funkar helt ok även om jag bara testat den väldigt lite än så länge.
Men håller med att scrappingen är sådär, framförallt för musik.
I databas läge blir presentationen jättekonstig där samma album i flera fall presenteras flera ggr.
I device läge är presentationen bra, men där kraschar det när jag bläddrar bland musik katalogerna. Det gör det inte i databas läge.

Kör med en extern usb disk i och för sig så vet inte om det kan ha med det att göra.

Trots nuvarande problem är den ändå i en helt annan klass än xroiden.

#168

Postad 15 april 2012 - 20:01

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0
Är det denna spelaren som gäller nu? (f20) Ni som har den, hur snabb är den på att överföra filer genom nätverket med FTP? Om det finns vill säga, gärna i MB/s ..

Redigerat av Ramses, 15 april 2012 - 20:02.


#169

Postad 15 april 2012 - 20:21

MiGorLech
  • MiGorLech
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Går det att köra Tizzbirden med en Logitech harmony one remote?

Redigerat av MiGorLech, 15 april 2012 - 20:39.


#170

Postad 16 april 2012 - 15:22

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Funderar på en F20. Hur ställer den sig mot en Boxee? Finns det automatisk nedladdning av subs? Hur fungerar spotifyappen, är det smidigt att styra den från en Android-smartphone. Är airkit nödvändigt om man har en Android Smartphone?


Nej, du kan använda TizzRemote i din Android-telefon, den fungerar utmärkt som både fjärr och mus/tangentbord.

#171

Postad 17 april 2012 - 19:04

gusbug
  • gusbug
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Nu sedan några dagar fungerar inte WiFi...går jag in i Android settings under Trådlöst och nätverk står det "Fel" under WiFi.
Innan detta hände vägrade den att spela upp någon som helst film, oavsett om den låg på intern eller extern hd.
Uppdaterade med senaste firmware innan dess. Vet inte om det har ngt samband, men min gamla Xtreamer Sidewinder 2 krånglade aldrig så här >;)

#172

Postad 17 april 2012 - 19:37

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Ja förstår det SW2:an är "one-of-a-kind"
Gå till Settings->System->(Sid2) Advanced Settings och gör Factory Reset. Konfigurera om nätverket och dina nätverksanslutningar.
Vi har lite olika prestanda rapporterade på trådlöst nät och TizzBird fortsätter att finjustera för att få bättre prestanda.

#173

Postad 17 april 2012 - 19:47

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 1

Går det att köra Tizzbirden med en Logitech harmony one remote?


Enligt Logitech Harmony kompatibilitetslista skall den vara kompatibel med TizzBird

#174

Postad 17 april 2012 - 21:14

gusbug
  • gusbug
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Tack för tipset, det fungerade. Nu spelar den också upp alla filmer igen, även efter den nya uppdateringen :)

#175

Postad 17 april 2012 - 21:22

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Kanske också skulle testa factory reset, min krånglar nu med DVD fimer i .ISO format, en film kom bara till språkval ,väljer svenska och sedan blir det svart i rutan, provar i gen och igen med samma resultat, flyttar den externa HD:n till Xtreamern och filmen startar utan vidare....

#176

Postad 18 april 2012 - 17:57

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Är det denna spelaren som gäller nu? (f20) Ni som har den, hur snabb är den på att överföra filer genom nätverket med FTP? Om det finns vill säga, gärna i MB/s ..


Jag kopierade en film från min PC in till hårddisken i TizzBird F20 och hastigheten var 86-88Mbps, typ 11MB/s (Gjorde samma sak till Xtreamer Prodigy som jämförelse och den klarade 7,2-7,4MB/s på samma överföring)

#177

Postad 18 april 2012 - 18:23

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

  • 1 057 inlägg
  • 0

Jag kopierade en film från min PC in till hårddisken i TizzBird F20 och hastigheten var 86-88Mbps, typ 11MB/s (Gjorde samma sak till Xtreamer Prodigy som jämförelse och den klarade 7,2-7,4MB/s på samma överföring)


Okaj ingen ökning på den sidan än då.

#178

Postad 18 april 2012 - 19:25

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Jag upptäckte en ny uppdatering 1:26 och hoppades på att Aspect Ratio funktionen till ISO filer skulle fungera. Men till min stora besvikelse så var den inte med denna gång heller.Vet ni på Tizzbird när den funktionen kommer För den är jävligt viktig för min videosamling?

#179

Postad 18 april 2012 - 19:32

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Jag upptäckte en ny uppdatering 1:26 och hoppades på att Aspect Ratio funktionen till ISO filer skulle fungera. Men till min stora besvikelse så var den inte med denna gång heller.Vet ni på Tizzbird när den funktionen kommer För den är jävligt viktig för min videosamling?

Jag skall påminna om att du väntar! :)

#180

Postad 18 april 2012 - 20:42

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0

Jag skall påminna om att du väntar! :)

TACK!! :o

#181

Postad 20 april 2012 - 21:29

Lassekasse
  • Lassekasse
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 1
Kommer man kunna uppgradera F11/F20/F3X från Android 2.3 till 4.0 (ICS)?

#182

Postad 21 april 2012 - 16:36

Unregistered8b1deb4f
  • Unregistered8b1deb4f
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej.
Tre frågor,.

1. Går det att streama filmer/serier till sin ipad (som är på samma nätverk) på nått sätt?

2. När man samlar sitt mediebibliotek hamnar alla episoder av en serie i listan som enskillda filer/filmer, går det inte att få så att serierna samlas under exempelvis "LOST:" och när man väl går in där, så ligger de olika episoderna. När jag kör Plex så samlar dom alla under en. Blir allt för rörigt när det ligger 50 olika filer av Lost huller om buller nämligen.

3. Går det att separera filmer från serier på något sätt? Nu ligger över 300 filmer och 100 epidoder av serier i samma mapp och det blir otroligt rörigt och svårt att hitta.

Redigerat av Unregistered8b1deb4f, 21 april 2012 - 16:43.


#183

Postad 22 april 2012 - 08:10

Webban
  • Webban
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 1
TizzBird: Något nytt om F11 förutom det som står på hemsidan om prel. maj?

#184

Postad 22 april 2012 - 08:18

calux
  • calux
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 1
Hej!

Är det någon mer än jag som fått problem med att ÅÄÖ inte längre fungerar via TizzRemote efter uppdateringen till senaste firmware?
"Onscreen" tangentbordet har med ÅÄÖ och det funkar om man väljer dessa via att peka på varje enskild bokstav men inte när man väljer att köra via TizzRemote och försöker mata in ÅÄÖ via tangentbordet i min androidtelefon. Detta funkade utmärkt innan jag uppdaterade till ver. 1.26.120417.
Sedan har jag märkt att svenska inte längre finns att välja som inmatningsspråk för androidtangentbordet under inställningar för android i TizzBird.
Har man missat att lägga till svenska i senaste uppdateringen?

p.s för övrigt kan jag rekommendera följande trådlösa tangentbord med inbyggd trackball, funkar perfekt ihop med TizzBird, förutom ovanstående problem med ÅÄÖ som troligtvis är ett firmwareproblem.
http://www.kjell.com...ck-gizmo-p92831

//Calux

#185

Postad 22 april 2012 - 11:25

capoden
  • capoden
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
En fråga till Calux

Går det att styra muspekaren med trackballen?
Sitter själv med en dinovo men till Tizzbirden så går det tyvärr inte att styra muspekaren vilket är rätt surt.

#186

Postad 22 april 2012 - 14:21

lentzit
  • lentzit
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 1

Enligt Logitech Harmony kompatibilitetslista skall den vara kompatibel med TizzBird


Det är den,kör Harmoni One mot den nu....jobbigast var att tala om hur TV´n skall skifta till rätt HDMI.

Följande saker fungerar
Meny
Exit
Navigering åt alla håll
Start, Stop, Paus

Följande saker fungerar inte (och behövs inte lika mycket)
Info-knappen
Omstart genom att hålla ner Power

Redigerat av lentzit, 22 april 2012 - 14:39.


#187

Postad 22 april 2012 - 14:37

lentzit
  • lentzit
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Är det nån här som kör trådlöst med TizzNFS och filmerna hackar ?
Undrar om det är fler än jag som har det problemet.
Har ställt om spelaren och även på tv-n frekvensen men inget hjälper fullt ut.

Och testade scraping med War horse bilden som kom upp blev Thor märkligt


Har lagt ner trådlöst helt, hastigheterna är toklåga med den lilla donglen även om den står bredvid huvudenheten. Ingen aning om det är kod eller hårdvara...finns ju liksom ingen antenn att snacka om. Så efter 2 år trådlöst streamande är man tillbaka på en hederlig kabel :-/

Efter inkopplingen av kabel verkar F20:an överlag stabilare...alla filmer ända upp till 1080 flyter på fantastisk bra....testade överföringshastigheten från min Qnap NAS som är stabila 54Mbps på en 100Mbit switch. Scrapingen fungerar i daxläget (FW 1.26 GMS efter en Factory Rest) enbart lokalt....är uppkopplad via SMB med ett konto som har full åtkomst mot NAS-enheten men det verkar som F20:an inte kan läsa av dessa behörigheter. Testade att via "Filhanteraren" i F20 skapa en mapp på Nasen vilket inte fungerade.

Redigerat av lentzit, 22 april 2012 - 14:37.


#188

Postad 22 april 2012 - 14:50

lentzit
  • lentzit
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
PLEX fungerar utmärkt på F20, inkl scraping :-)

Bifogad fil(er)



#189

Postad 22 april 2012 - 15:47

lentzit
  • lentzit
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Samba-problemet är fixat och kommer i nästa uppgradering.


Scrapingen via SAMBA fungerar fortfarande inte på FW 1.26, lokalt däremot är det inga problem så namngivningen borde inte vara problemet. Jag har testat att kopiera en komplett mapp med filmer till den lokala disken utan att ändra något i den....alla filmer kändes igen perfekt och fick sin Cover Art tilldelad. Samma mapp via Samba mot min QNAP nas inloggad med ett konto som har 0777 behörigheter mot mappen händer det inget alls...oavsett om jag väljer enskild, smart, folder eller all.

Ge oss gärna en steg för steg instruktion för hur vi kan testa mer för att komma i mål. Jag har förresten mejlat supporten med skärmdumpar som jag hoppas hjälper er/mig/oss vidare!

Redigerat av lentzit, 22 april 2012 - 15:48.


#190

Postad 22 april 2012 - 18:36

calux
  • calux
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

En fråga till Calux

Går det att styra muspekaren med trackballen?
Sitter själv med en dinovo men till Tizzbirden så går det tyvärr inte att styra muspekaren vilket är rätt surt.


Det går perfekt att styra muspekaren med trackballen.

//Calux

#191

Postad 22 april 2012 - 20:33

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Kommer man kunna uppgradera F11/F20/F3X från Android 2.3 till 4.0 (ICS)?


Ja de kommer att komma uppgraderingar till 4.0 ICS till alla modeller av TizzBird

#192

Postad 23 april 2012 - 14:59

Jarmon
  • Jarmon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Kan man utnyttja viaplay 100% utan tagentbord?

Lär man köra med trådat för att få bra kvalitet? - viaplay!

Funderar scraping mot extern hdd?

Redigerat av Jarmon, 23 april 2012 - 15:03.


#193

Postad 23 april 2012 - 19:16

tulla
  • tulla
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 1
jag skulle vilja vet hur bra kvaliten blir på viaplays live sport sändningar. Nån som hunnit testat det än ?

#194

Postad 24 april 2012 - 10:24

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

jag skulle vilja vet hur bra kvaliten blir på viaplays live sport sändningar. Nån som hunnit testat det än ?

Har inte testat Sportsändningarna, bara film. Film skickas med ungefär SD om man väljer "Hög" för uppspelning i Inställningar på kontot.

Kan man utnyttja viaplay 100% utan tagentbord?

Lär man köra med trådat för att få bra kvalitet? - viaplay!

Funderar scraping mot extern hdd?

Du behöver mus eller motsvarande för att använda Viaplay. Upplösningen är begränsad från Viaplay, spelar ingen roll om du kör trådat eller trådlöst till TizzBird. Scraping fungerar utmärkt på extern HDD.

#195

Postad 24 april 2012 - 10:27

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Scrapingen via SAMBA fungerar fortfarande inte på FW 1.26, lokalt däremot är det inga problem så namngivningen borde inte vara problemet. Jag har testat att kopiera en komplett mapp med filmer till den lokala disken utan att ändra något i den....alla filmer kändes igen perfekt och fick sin Cover Art tilldelad. Samma mapp via Samba mot min QNAP nas inloggad med ett konto som har 0777 behörigheter mot mappen händer det inget alls...oavsett om jag väljer enskild, smart, folder eller all.

Ge oss gärna en steg för steg instruktion för hur vi kan testa mer för att komma i mål. Jag har förresten mejlat supporten med skärmdumpar som jag hoppas hjälper er/mig/oss vidare!

Den enda förklaringen vi kan komma på just nu är att TizzBird inte får skrivrättigheter till din network share. När den gör Scraping sparas information i filmmappen och den måste ha skrivrättigheter för att kunna göra det. Vi kan inte få fram problemet på våra "Samba" mappade enheter, där fungerar Scrapingen bra med TizzBird.

#196

Postad 24 april 2012 - 10:30

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Hej!

Är det någon mer än jag som fått problem med att ÅÄÖ inte längre fungerar via TizzRemote efter uppdateringen till senaste firmware?
"Onscreen" tangentbordet har med ÅÄÖ och det funkar om man väljer dessa via att peka på varje enskild bokstav men inte när man väljer att köra via TizzRemote och försöker mata in ÅÄÖ via tangentbordet i min androidtelefon. Detta funkade utmärkt innan jag uppdaterade till ver. 1.26.120417.
Sedan har jag märkt att svenska inte längre finns att välja som inmatningsspråk för androidtangentbordet under inställningar för android i TizzBird.
Har man missat att lägga till svenska i senaste uppdateringen?

p.s för övrigt kan jag rekommendera följande trådlösa tangentbord med inbyggd trackball, funkar perfekt ihop med TizzBird, förutom ovanstående problem med ÅÄÖ som troligtvis är ett firmwareproblem.
http://www.kjell.com...ck-gizmo-p92831

//Calux

TizzRemote har inte stöd för ÅÄÖ, varken nu eller tidigare, men jag har bett dem titta på om de kan lägga in det i kommande uppdatering.

#197

Postad 25 april 2012 - 19:01

Unregistered0e745d5f
  • Unregistered0e745d5f
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Vad är det för skillnad på F20 och F11?
Hittar ingen riktigt info om det.

Det står maj som release datum på f11, när i maj kan det tänkas?

Mvh
Kenneth

#198

Postad 25 april 2012 - 21:15

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Vad är det för skillnad på F20 och F11?
Hittar ingen riktigt info om det.

Det står maj som release datum på f11, när i maj kan det tänkas?

Med eller utan plats för HDD

#199

Postad 26 april 2012 - 09:43

Jarmon
  • Jarmon
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Med eller utan plats för HDD

wii

Undrar när i Maj den kan tänkas komma då

#200

Postad 26 april 2012 - 15:05

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Nu finns en jämförelse mellan de TizzBird modeller som finns tillgängliga på marknaden fn. Jämförelsen hittar du här: http://www.tizzbird.se/compare.htm Hoppas det blir tydligare vilken skillnaden är mellan modellerna F10, F20 & F30 (mjukvaruplattformen är gemensam för alla modeller).



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.