Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG OLED 2023: B3 C3 G3 Z3 och R3

120 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 28 november 2023 - 08:16

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Hur tänkte LG när det gäller G3-modellen? 
 

Den SKA upp på väggen trots att den inte har connectbox, dvs en massa sladdar att dölja. Nix. Jag har min nuvarande Samsung på stativ på en bred bänk. Lätt att komma till och dessutom har jag satt en LED-slinga på baksidan som lyser upp bakväggen i varierande styrka.

 

Det finns ett stativ att köpa till G3, dvs om man lyckas få tag på det. Inte direkt stapelvara hos handlarna. Väljer man detta stativ får man finna sig i att TV’n kommer att luta bakåt med 4 grader! Helt ointressant för mig. 
 

Tredjepartsstativ kommer förmodligen inte heller bli lätt att hitta, och definitivt inte lika snyggt som LG’s original, som t ex har kabelgömma och swivelfunktion.

 

Synd! 



#52

Postad 28 november 2023 - 10:04

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Är det inte MLA på någon av LGs 83 tummare?

nej

#53

Postad 28 november 2023 - 10:26

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

  • 904 inlägg
  • 0

Hur tänkte LG när det gäller G3-modellen? 
 

Den SKA upp på väggen trots att den inte har connectbox, dvs en massa sladdar att dölja. 

Vad kan du mer behöva än en HDMI- samt ström-kabel? Så istället för en (förvisso tunn) kabel, behövs två.



#54

Postad 28 november 2023 - 11:13

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Vad kan du mer behöva än en HDMI- samt ström-kabel? Så istället för en (förvisso tunn) kabel, behövs två.

 Vill ha TV’n på bänk, dock ej lutande.



#55

Postad 28 november 2023 - 11:18

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Vill ha TV’n på bänk, dock ej lutande.

Då köper man väl C3 istället?

#56

Postad 28 november 2023 - 15:31

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Då köper man väl C3 istället?

Tydligen inte. Beställde nyss en G3!  :D



#57

Postad 28 november 2023 - 17:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Är det inte MLA på någon av LGs 83 tummare?

Näe.
Gissar att 83"-panelerna tillverkas i Kina fabriken och att den fabriken inte börjat med MLA än.
Edit: oops, var sen...

Redigerat av pacman, 28 november 2023 - 17:11.


#58

Postad 01 december 2023 - 21:53

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 0

Vad kan du mer behöva än en HDMI- samt ström-kabel? Så istället för en (förvisso tunn) kabel, behövs två.

Nätverkskabel är nog inte ovanligt.
Sen om man har en förstärkare som inte stöder 4k så kan det bli som för mig, 2 st till HDMI-kablar från 4k-källor.

#59

Postad 01 december 2023 - 22:43

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

  • 904 inlägg
  • 0

Nätverkskabel är nog inte ovanligt.
Sen om man har en förstärkare som inte stöder 4k så kan det bli som för mig, 2 st till HDMI-kablar från 4k-källor.

Personligen skulle jag aldrig koppla upp varesig Tizen eller WebOS på nätverket, förutom vid mjukvaruuppdateringar. Finns ingen som helst anledning att koppla upp sin TV på nätverket alls. LIte av samma anledning till att inte koppla upp sina vitvaror på samma nätverk. Det är skräp!


Redigerat av Salmonboy, 03 december 2023 - 09:13.


#60

Postad 02 december 2023 - 21:09

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Har fått upp den nya 65-tums G3’an på ett bordsstativ och sitter nu och njuter av bilden. Väldigt bra kvalitet! Har i princip bara stängt av energispar samt valt bildläge standard. Filmmaker mode ska tydligen vara mer korrekt men ser lite gulaktigt ut. 



#61

Postad 09 december 2023 - 09:26

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Har fått upp den nya 65-tums G3’an på ett bordsstativ och sitter nu och njuter av bilden. Väldigt bra kvalitet! Har i princip bara stängt av energispar samt valt bildläge standard. Filmmaker mode ska tydligen vara mer korrekt men ser lite gulaktigt ut. 

Har du vant dig vid kallare bild på tidigare skärmar? Jag skulle ställt in TV:n på de inställningar du hittar på Rtings.com så du får så naturlig bild som möjligt.

Jag kommer ihåg för många år sedan så hade jag vant mig och föredrog kallare bild men efter att jag skaffade bättre TV så insåg jag att det bara var att vänja om sig till "Warm 2"-inställningen som det oftast blir. "Standard"-läget är nog inte speciellt bra heller om det liknar den som är på C9:an.



#62

Postad 09 december 2023 - 14:17

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Har du vant dig vid kallare bild på tidigare skärmar? Jag skulle ställt in TV:n på de inställningar du hittar på Rtings.com så du får så naturlig bild som möjligt.

Jag kommer ihåg för många år sedan så hade jag vant mig och föredrog kallare bild men efter att jag skaffade bättre TV så insåg jag att det bara var att vänja om sig till "Warm 2"-inställningen som det oftast blir. "Standard"-läget är nog inte speciellt bra heller om det liknar den som är på C9:an.

Jag ska faktiskt prova med Rtings inställningar inom kort. Just nu kör jag Standard vilket ser helt perfekt ut enligt min mening. Varmare än så vill jag inte ha det.

 

Jag är riktigt nöjd med bilden! Varje tillfälle att se en bra inspelning är rena njutningen, men även strömmad linjär TV ser riktigt bra ut. 
 

Rtings: https://www.rtings.c...3-oled/settings

 

Sen finns det en italiensk man som lagt ut en detaljerad video med inställningar som tydligen ska vara ”allt man behöver”. Stort fokus på Gaming har han. Han uppdaterar sin sida med nödvändiga justeringar i samband med LG’s FW-uppdateringar.

 

https://youtu.be/p7B...SJYiJio-05E-awy

 

Tyvärr har jag ännu inte förstått om man sparar sina inställningar per källa, eller per inbyggd app, eller per videotyp (HDR/SDR/DV). Det behöver jag fördjupa mig i. 



#63

Postad 21 december 2023 - 06:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 1
Vet inte om det gula är mer korrekt bara att det ger trevligare bild och det är tänkt man ska ha det så. Började fundera nu när jag kör superdriveglas som är subtilt lätt tonade gula för bättre kontraster och verkliga livet har aldrig sett så bra ut :D

#64

Postad 07 januari 2024 - 10:43

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man stänger av meddelandet om att det finns en nyare version av operativsystemet? Jag är fullt nöjd med 03.20.14 och vill inte se detta varje gång TV’n startas.



#65

Postad 19 januari 2024 - 19:58

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
Det här med inställningarna gör mig lite konfunderad. Satt och justerade efter ovan nämnda sida och hade en film med HDR i 4K-spelaren. Checkade av resultatet och poppade i Matrix filmen istället, även den HDR, då hoppar teven tillbaka till bildinställning "speloptimeraren", justerade igen. Bytte sedan till en vanlig blu-ray, teven är återigen tillbaka till speloptimeraren i bildläget. Vad är detta för påfund?

Redigerat av wictor, 19 januari 2024 - 19:59.


#66

Postad 20 januari 2024 - 10:48

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
Kollade Avs-forums video gällande C3 och den förklarade lite mer övergripande. Skall prova mig fram, kan hända att jag rört till det lite. HDR och alla nya video standarder är nytt för mig och jag var inte riktigt med på att den ändrar själv beroende på vilken standard som är på skivan.

#67

Postad 20 januari 2024 - 13:55

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Kollade Avs-forums video gällande C3 och den förklarade lite mer övergripande. Skall prova mig fram, kan hända att jag rört till det lite. HDR och alla nya video standarder är nytt för mig och jag var inte riktigt med på att den ändrar själv beroende på vilken standard som är på skivan.

Va det inte olika hdr? Kan vara icke hdr, dvs SDR, sen hdr10, hdr10+, och dolby vision. Det sistnämnda är vanligaste hdr vid streaming

Redigerat av Garrett, 20 januari 2024 - 13:57.


#68

Postad 20 januari 2024 - 13:58

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0

Har en C3:a på ingång nästa veckan och vad jag förstår så är bildinställningarna inte "Globala" Exempel: Dom inställningar jag gör på källa "HDMI1" överförs inte till dom andra ingångarna?  Mer, hur är det med olika inställningar för SDR, HDR och DV? Hur hanterar man detta? Eller är det så enkelt att man använder en SDR källa och gör önskade inställningar och sedan vidare med HDR + DV? Dvs. Tv är smart och lagrar unika inställningar för dessa olika modes?



#69

Postad 20 januari 2024 - 14:08

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Har en C3:a på ingång nästa veckan och vad jag förstår så är bildinställningarna inte "Globala" Exempel: Dom inställningar jag gör på källa "HDMI1" överförs inte till dom andra ingångarna? Mer, hur är det med olika inställningar för SDR, HDR och DV? Hur hanterar man detta? Eller är det så enkelt att man använder en SDR källa och gör önskade inställningar och sedan vidare med HDR + DV? Dvs. Tv är smart och lagrar unika inställningar för dessa olika modes?


Precis, den sparar man inställning för varje hdr/sdr, på just den hdmi ingången då… eller från smart tv med förmodar jag… använder själv apple tv till våran panasonic oled

#70

Postad 20 januari 2024 - 18:56

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

Va det inte olika hdr? Kan vara icke hdr, dvs SDR, sen hdr10, hdr10+, och dolby vision. Det sistnämnda är vanligaste hdr vid streaming


Jo du har rätt, man kan göra individuella justeringar beroende på om det är HDR, HDR10+ osv. Detta är lite lätt förvirrande för mig som kom från en gammal plasma och tillhörande bluray spelare, där kalibrerade man bara varje ingång var för sig sen var det klart.

Men jag såg nån funktion angående just detta med att kalibrera varje Hdmi ingång, där man kan göra inställningarna globala och köra in samma på alla portar i ett knapptryck.

Skall skumma igenom lite mer videos ang kalibrering, man snappar alltid upp nått.

#71

Postad 25 januari 2024 - 23:18

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Ser att LG nu kör sin "Cashback"-kampanj för C3-modellen i 55, 65 och 77 tum med repektive 4, 5 och 9 tusen tillbakabetalt, dock lagom till när butikerna nu höjt priserna igen. Typiskt.

 

Ser dock att Elgiganten i Norge erbjuder 25% av beloppet på TV i presentkort nu i helgen, vet inte om det gäller Sverige också. Funderar nu starkt på att uppgradera min 77" C9:a och köpa C3 och få 9000 kr i presentkort plus 9000 tillbaka av LG. Låter nästan för bra för att vara sant. 18 tusen för en C3:a så får jag väl förhoppningsvis ett antal tusen för min gamla trotjänare också.


Redigerat av p1er, 27 januari 2024 - 10:29.


#72

Postad 26 januari 2024 - 17:18

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0

Läste om cashback på Elgiganten och där står det inköpsdatum, kan man tolka att det är lika med leveransdatum? Fick min C3:a levererad den 22/1 :) Fakturadatum och kvittodatum är lika med den 22/1.


Redigerat av LJN, 27 januari 2024 - 08:47.


#73

Postad 27 januari 2024 - 10:45

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Läste om cashback på Elgiganten och där står det inköpsdatum, kan man tolka att det är lika med leveransdatum? Fick min C3:a levererad den 22/1 :) Fakturadatum och kvittodatum är lika med den 22/1.

Tvivlar på det eftersom nästan alla modeller hade väsentligt lägre priser precis före Cashback-kampanjen kom.

Du har väl inget att förlora på att testa men i värsta fall kanske du tvingas återbetala LG igen efteråt.

 

Beställde själv en C3:a och fick 9000 i presentkort, nu återstår bara att göra alla steg för att få cashback i tillägg för en totalkostnad på 18 tusen*, riktigt bra deal för en ny 77"! Skulle de inte bevlija cashback så lämnar jag tillbaka på öppetköp.

*om man får använt presentkortet då (man kan ju även byta eller sälja det med en liten förlust och ändå spara tusenlappar)



#74

Postad 06 februari 2024 - 14:20

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0

En ljudfråga gällande LG C3 77" Använder TV,n delvis utan "Hemmabioljud" och då är det dom inbyggda högtalarna som används. Funderar på en soundbar för att få till lite bättre ljudkvalité vid "vanligt tv-tittande" Men jag har ingen koll hur inkoppling/anpassning av en soundbar går till? Önskemålen är:

 

-Att soundbaren aktiveras automatiskt när TV- sätts på och att den styrs via original fjärrkontrollen. ( Volym ) Tv,n matas via HDMI1 från receiver som vid standby-läge är ställd på pass through för alla inkommande källor.

 

-När jag sätter på hemmabio-förstärkaren (on) så stängs Tv-ljudet av och det är receivern som hanterar alla ljudinställningar ( volym )  Ska tillägga att jag använder bara HDMI1 på TV,n och alla enheter som Telia-box, APTV, Mediaspelare är inkopplade mot recievern.

 

Som sagt hur kopplar man med mera?



#75

Postad 06 februari 2024 - 15:43

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 1

En ljudfråga gällande LG C3 77" Använder TV,n delvis utan "Hemmabioljud" och då är det dom inbyggda högtalarna som används. Funderar på en soundbar för att få till lite bättre ljudkvalité vid "vanligt tv-tittande" Men jag har ingen koll hur inkoppling/anpassning av en soundbar går till? Önskemålen är:

 

-Att soundbaren aktiveras automatiskt när TV- sätts på och att den styrs via original fjärrkontrollen. ( Volym ) Tv,n matas via HDMI1 från receiver som vid standby-läge är ställd på pass through för alla inkommande källor.

 

-När jag sätter på hemmabio-förstärkaren (on) så stängs Tv-ljudet av och det är receivern som hanterar alla ljudinställningar ( volym )  Ska tillägga att jag använder bara HDMI1 på TV,n och alla enheter som Telia-box, APTV, Mediaspelare är inkopplade mot recievern.

 

Som sagt hur kopplar man med mera?

 

Nyfiken fråga; varför vill du inte alltid köra med receivern?



#76

Postad 06 februari 2024 - 17:11

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0

Bra fråga, när jag ser på nyheter, väder, godkväll så är det lite overkill att starta upp anläggningen. Har en Yamaha RX-A3070 som försteg/reciever och externa slutsteg: Rotel RB-1090 till front L/R + Rotel RB-1095 till center + 4 st passiva subbasar. ( Äldre INO Y4) Övriga surround- + atmoskanaler drivs av slutstegen i recievern.  Så ett skäl är att spara elenergi.



#77

Postad 06 februari 2024 - 18:46

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Bra fråga, när jag ser på nyheter, väder, godkväll så är det lite overkill att starta upp anläggningen. Har en Yamaha RX-A3070 som försteg/reciever och externa slutsteg: Rotel RB-1090 till front L/R + Rotel RB-1095 till center + 4 st passiva subbasar. ( Äldre INO Y4) Övriga surround- + atmoskanaler drivs av slutstegen i recievern.  Så ett skäl är att spara elenergi.

Haha, ja med den anläggningen kan jag förstå, den var rätt rejäl   :D


Redigerat av Vispen74, 06 februari 2024 - 18:46.


#78

Postad 25 februari 2024 - 00:08

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
Är det någon som använt cashback via LG? Är sugen på 77” C3 men vore skönt att veta om de verkligen betalar ut pengarna.

#79

Postad 25 februari 2024 - 07:56

p1er
  • p1er
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Är det någon som använt cashback via LG? Är sugen på 77” C3 men vore skönt att veta om de verkligen betalar ut pengarna.

Jag väntar på betalning men har precis skickat in mitt krav. Jag tänkte att om dem inte betalar av någon anledning så lämnar jag tillbaka TV:n på öppet köp. Jag har fått ett referensnummer och inloggning på LG:s "Online Tracking System" så det ser ut som en "vanlig" beställning av deras produkter.

Ser ingen grund till att dem inte skulle betala och all service- och garantiärenden jag haft med tidigare dem har gått över förväntan bra.

 

Det är f.ö. sista dagen idag att beställa och betala för en C3:a ifall man vill ta del av deras Cashback, sista dagen att skicka in sitt krav är om ca en månad (för du måste ha fått TV:n före du kan skicka in kravet).


Redigerat av p1er, 25 februari 2024 - 07:59.


#80

Postad 25 februari 2024 - 08:26

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Verkar vara nedsatt nu, även utan cashback, på EG?

Redigerat av Garrett, 25 februari 2024 - 08:28.


#81

Postad 25 februari 2024 - 08:36

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Verkar vara nedsatt nu, även utan cashback, på EG?


ser inte det :-(

#82

Postad 25 februari 2024 - 08:50

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

ser inte det :-(


Står ju 27 papp… men räknas det med cashbacken då? Innan va det ju 35, innan cashback..?

https://www.elgigant...-tv-2023/602658

#83

Postad 25 februari 2024 - 09:23

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Står ju 27 papp… men räknas det med cashbacken då? Innan va det ju 35, innan cashback..?

https://www.elgigant...-tv-2023/602658



Cash back kommer efter det så blir 18 efter man fått tillbaka pengar från LG. :-)

#84

Postad 25 februari 2024 - 09:28

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Cash back kommer efter det så blir 18 efter man fått tillbaka pengar från LG. :-)


Oj! Snacka om bra pris då!
Säker på detta?!

#85

Postad 25 februari 2024 - 09:31

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Oj! Snacka om bra pris då!
Säker på detta?!


Det står så på EG, Netonnet mfl men om man verkligen får tillbaka några pengar sen vet jag ju såklart inte. Verkar ju nästan för bra för att vara sant.

Är sugen på att åka och hämta en men tvekar lite för om något verkar vara för bra för att vara sant så brukar det ju just vara så.

#86

Postad 25 februari 2024 - 09:44

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0

Oj! Snacka om bra pris då!
Säker på detta?!

 

Är ganska säker på att det fungerar på det viset, kolla sweclockers-tråden där det mer eller mindre är bekräftat

Är själv j*väldigt sugen att gå upp till 77" nu från min lg C7 65"... Varför tvekar man ens ☺️ C7 köpte jag för 23k och det här årets C4 77" lär det väl dröja innan det blir något liknande pris (18000) och för min del är det endast inbyggt chromecast som den har som skulle locka. Går ju lika bra att köra tv'ns egna appar eller köpa en Chromecast TV 4k och koppla in istället. 



#87

Postad 25 februari 2024 - 10:14

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Varför CC eller tvns appar när apple tv gör allt det bättre? 🫣😁

#88

Postad 25 februari 2024 - 10:30

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Varför CC eller tvns appar när apple tv gör allt det bättre? 🫣😁

Jasså, den kalar ju inte en 10% av vad man gör på en Google TV eller Android TV, i-produkter är för äldre och ointresserade av teknik generellt (jag tror att det är i-användare som använder speed-limiter på bilen med, lol). Men det får du starta en egen tråd om.

En gammal CC med enbart cast är ju förvisso väldigt begränsad, men fortfarande klockren för sitt ändamål.

Redigerat av Vispen74, 25 februari 2024 - 10:33.


#89

Postad 25 februari 2024 - 10:48

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Jasså, den kalar ju inte en 10% av vad man gör på en Google TV eller Android TV, i-produkter är för äldre och ointresserade av teknik generellt (jag tror att det är i-användare som använder speed-limiter på bilen med, lol). Men det får du starta en egen tråd om.

En gammal CC med enbart cast är ju förvisso väldigt begränsad, men fortfarande klockren för sitt ändamål.



Använder/använt alla dom produkterna+ nshield.. atv är ju överlägset… med autohz/autohdr, appar som aldrig strular,infuse för egenripade uhd skivor… suverän spelare, enligt mig åker den åttor runt dom andra produkterna som nämndes
MeN men… är ju ett annat ämne som sagt…
Detta erbjudande på 77 tummaren är sjukT bra… gäller bara idag med va? Eller om lagret tar slut?


Redigerat av Garrett, 25 februari 2024 - 10:52.


#90

Postad 25 februari 2024 - 10:49

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

TV:ns appar är skitbra och bra mycket bättre CC vad gäller bildkvalitet.

 
Sedan kan jag tipsa om att man kan köpa presentkort på Elgiganten via Benify med 5% rabatt vilket betyder att man kommer få 77” för 17200:- och 55” för 9300:- efter alla rabatter och cashback.



#91

Postad 25 februari 2024 - 12:18

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0

Nu har jag beställt en C377 via webhallen iaf



#92

Postad 25 februari 2024 - 12:24

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0

Jag fick min C3 77" levererad från EG den 22/1 och leveransdagen blev också det datumet på kvittot = samma dag som LG:s Cash Back påbörjades. Och min begäran är godkänd och beräknad utbetalning är den 1/4 med 9000.- :)



#93

Postad 25 februari 2024 - 12:59

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
15300kr blev min slutsumma för 77" c3 med rabattkod. Ska uppgradera från en C2😅

Redigerat av mcmike, 25 februari 2024 - 12:59.


#94

Postad 25 februari 2024 - 13:04

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

15300kr blev min slutsumma för 77" c3 med rabattkod. Ska uppgradera från en C2😅

Helt sjukt bra! Vad var det för grym rabattkod undrar man ju? :-)


Vad betyder detta?
Att man ska nämna att man fått ett bra pris för att skriva recensionen typ?

Se till att ange för det fall du erhållit incitament för gjord produktrecension på LG.com/se.

Redigerat av Kimme, 25 februari 2024 - 13:04.


#95

Postad 25 februari 2024 - 13:23

JONTRE
  • JONTRE
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0

och ni är säkra på att ni inte faller på att det inte får kombineras med andra rabatter när man tar det den vägen och får extra rabatt?

i villkoren står det:
 

 5. Cashback-kampanjen kan inte kombineras med andra kampanjer eller rabatter.
 

 

EDIT: Får man presentkorten digitalt direkt efter beställning? Jag antar att LG inte kommer se att man har köpt presentkorten billigare så det kanske bara går igenom.
 


Redigerat av JONTRE, 25 februari 2024 - 13:29.


#96

Postad 25 februari 2024 - 13:28

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0

Jag fick min C3 77" levererad från EG den 22/1 och leveransdagen blev också det datumet på kvittot = samma dag som LG:s Cash Back påbörjades. Och min begäran är godkänd och beräknad utbetalning är den 1/4 med 9000.- :)

Nice!


Redigerat av D-J, 25 februari 2024 - 13:49.


#97

Postad 25 februari 2024 - 14:17

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
Hm, tycker det känns lite osäkert.

Företaget som hanterar cashbacken verkar vara i Irland och står ingenting om cashback på LG:s svenska hemsida vad jag kan se. Där kostar ju dessutom 77:an 35’.

Följande känns inte heller speciellt bra i villkoren.

14.
Arrangören förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa villkor och att när som helst ändra eller dra tillbaka kampanjen.

15.
Arrangören förbehåller sig rätten att efter eget tycke när som helst förlänga eller förkorta kampanjperioden, endast om så är absolut nödvändigt.

Redigerat av Kimme, 25 februari 2024 - 14:31.


#98

Postad 25 februari 2024 - 18:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Står inget om att redan ingångna avtal gäller? Så fort det är ö-land är det fara och färde. Föräldrarna köpte videospelare med garanterat pengarna tillbaka mot uppvisande av ovikt kvitto efter 10 år. Men de kom undan då försäkringsbolaget var registrerat på ett ö-land :D



#99

Postad 25 februari 2024 - 22:00

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

Har handlat en hel del med cashback från diverse företag och det har alltid fungerat.



#100

Postad 25 februari 2024 - 22:38

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Jag är nog övertygad nu om att jag kommer bli lurad, inte bra att läsa på minhembio.com😅 Verkar som många tycker lika, tog dyra dagar innan cashback diskuterades🥳

Redigerat av mcmike, 25 februari 2024 - 22:39.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.