Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mediaportal

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 december 2008 - 08:50

Bobrokov
  • Bobrokov
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej har precis tänkt börja köra htpc, men ja undrar hur man kör .mkv filer i mediaportal. Har alltid använt VLC och de har funkat klockrent, men hur ställer man in så man kan se via mediaportal. Utan att man ska in i windows å starta upp filmen då behöver man ju inte nån htpc eller??

#2

Postad 16 december 2008 - 09:56

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
Installerat Haali Media Splitter?

Om inte, gör :wub:

#3

Postad 16 december 2008 - 10:33

Bobrokov
  • Bobrokov
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag har instalerat cccp codec pack den har ju inbygt haali men jag vet inte hur ja ska få det att funka med mediaportal

#4

Postad 16 december 2008 - 13:15

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0

Jag har instalerat cccp codec pack den har ju inbygt haali men jag vet inte hur ja ska få det att funka med mediaportal

Då borde det fungera utan problem. Är det så att du inte kan se själva film-filerna inne i Mediaportal? Du måste i Mediaportal Configuration ställa in de kataloger/enheter du vill kunna bläddra till.

Vilken version av Mediaportal har du?

#5

Postad 16 december 2008 - 13:23

Bobrokov
  • Bobrokov
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag har den nyaste versionen av MP, men ja kan inte se .mkv i mediaspelaren, jag har bara kört vlc tidigare!!

#6

Postad 16 december 2008 - 14:18

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0

Jag har den nyaste versionen av MP, men ja kan inte se .mkv i mediaspelaren, jag har bara kört vlc tidigare!!

Kan du se andra film-filer när du går in under My Movies i Mediaportal?

Får du upp enheter typ C:\ D:\ DVD etc. under My Movies? Har du installerat något skin/plugins?

#7

Postad 16 december 2008 - 14:32

Bobrokov
  • Bobrokov
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
ja jag får upp det, den spelar upp xvid å mp3 hur bra som helst, men så fort ja packar upp en dvd eller hd dvd så hittar den inte filen

#8

Postad 16 december 2008 - 23:45

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Jag var tvungen att lägga till .mkv som filformat för MP att spela upp innan det funkade hos mig.
Någonstans i inställningarna gör man det, under vilka filtyper man vill att MP ska spela upp.

Tyve kanske vet mer exakt?

#9

Postad 17 december 2008 - 09:57

Bobrokov
  • Bobrokov
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hur gjorde du de då

#10

Postad 17 december 2008 - 14:25

tyve
  • tyve
  • Veteran

  • 1 618 inlägg
  • 0

Hur gjorde du de då

.mkv borde vara med som standard men du kan kolla under Movie Extensions i konfigurationen av Movies.
http://www.team-medi...guration/Movies

#11

Postad 05 januari 2009 - 23:54

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
Någon som har fått texning/subtitels att funka på mkv filer? , har cccp installerat sen tidigare och har kört allt i mpc där textningen fungerat klockrent, dvs högerklicka på direct vobsub ikonen o välj textning, men fick nyligen upp ögonen för detta väldigt trevliga ui Mediaportal. Har testat att både högerklicka o välja text under filmens gång samt trycka på "L" som verkar vara knappen för "subs" om man har fjärr utan någon framgång ;)
Kör mediaportal 1.0

#12

Postad 06 januari 2009 - 00:34

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Någon som har fått texning/subtitels att funka på mkv filer? , har cccp installerat sen tidigare och har kört allt i mpc där textningen fungerat klockrent, dvs högerklicka på direct vobsub ikonen o välj textning, men fick nyligen upp ögonen för detta väldigt trevliga ui Mediaportal. Har testat att både högerklicka o välja text under filmens gång samt trycka på "L" som verkar vara knappen för "subs" om man har fjärr utan någon framgång ;)
Kör mediaportal 1.0


Jag kör med COREAVC som codec för mkv (bästa jag testat) . Och har FFDshow installerat för att få textning att funka (vobsub funkar inte med vista 64).

#13

Postad 06 januari 2009 - 10:46

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Jag kör med COREAVC som codec för mkv (bästa jag testat) . Och har FFDshow installerat för att få textning att funka (vobsub funkar inte med vista 64).


Fått det att fungera nu! , hade missat en grej i inställningarna.

#14

Postad 06 januari 2009 - 22:00

Pontan82
  • Pontan82
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Hej NisseGurra

Jag har precis samma grejer som dig (Core avc fffdshow och vista 64) hur jag än gör kan jag inte få det att funka.
Skulle vara väldigt tacksam om du hade lust att berätta vad du har för inställningar.

Hoppas på svar och tackar på förhand. :unsure

#15

Postad 06 januari 2009 - 23:24

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Hej NisseGurra

Jag har precis samma grejer som dig (Core avc fffdshow och vista 64) hur jag än gör kan jag inte få det att funka.
Skulle vara väldigt tacksam om du hade lust att berätta vad du har för inställningar.

Hoppas på svar och tackar på förhand. :unsure


I inställningar under video finns (i advanced mode) finns ffdshow. En av flikarna är undertexter. Enabla denna och klicka på ok. Har inte tillgång till min HTPC just nu så kan vara nått jag glömt.
Återkommer imorrn.

#16

Postad 07 januari 2009 - 23:29

Pontan82
  • Pontan82
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Hej NisseGurra

Tack för din hjälp nu har jag äntligen fått det att funka, det var kanske inte ditt tips specifikt som gjorde det, men du gav mig lite tro att det till slut skulle gå med de komponenter jag använde så nu har jag äntligen fått till det.

Tacka än en gång.....=)

#17

Postad 08 januari 2009 - 00:40

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Hej NisseGurra

Tack för din hjälp nu har jag äntligen fått det att funka, det var kanske inte ditt tips specifikt som gjorde det, men du gav mig lite tro att det till slut skulle gå med de komponenter jag använde så nu har jag äntligen fått till det.

Tacka än en gång.....=)


Hej, bra att fixade sig.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.