Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Noble klantar sig igen på the Mist?

97 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 november 2008 - 02:06

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Tänkte bara skriva av mig lite och höra mig för om flera upptäckt samma sak som jag. Köpte svenska dubbelutgåvan av The Mist från Noble entertainment (Rambo kanske någon minns?) i förrgår och satt mig för att titta på den på min svenska PS3 ikväll. Har försökt hålla mig borta från svenska utgåvor då de oftast tappar något från sina amerikanska motsvarigheter men när denna dök upp på audio video för 139:- kunde jag inte motstå.

Upptäckte fem (5!!!!) pixelfel under filmen som dök upp på olika ställen i bilden och alla olika storlek och färger. Detta är inget jag nånsin sett på en blu-ray tidigare och jag har ett antal och defenitivt inget som ska accepteras. En annan sak som fick mig att hoppa till i soffan var när min pioneer LX508 slog om till 1080i när filmen gick igång. Tänkte för mig själv att jag antagligen missat 1080p infon då det stod lite innan filmen gick igång men efter att ha bytt till PC läget istället för video så fick jag fram infon 1920x1080 50hz vilket inte känns rätt. Efter att ha granskat omslaget noga upptäckte jag att det står 1080p 25fps men det betyder väl inte 1080i i 50hz eller är det svenska PS3 som inte kan visa 25 fps för jag kliar mig i huvet åt allt detta. Nu gör 1080i inte så fasligt mycket för min del då pioneer kan hantera detta på rätt sätt men jag vet många apparater som inte gör det.

Ska slänga iväg ett mail till Noble får se vad de svarar men jag hoppas de går med på att reklamera utgåvan för ta tex andra bolag som ger ut en helt ny pressning (Potc) när de upptäckt att en scen hade lite fel vinkel. Det är kundfrämjande det. Men vet att de vifta bort all Rambo kritik med att det var den enda mastern de fått så hoppas inte på några underverk.

Trist att det ska behöva vara så här då det känns som vi är tillbaks i dvd tiden med scanbox usla utgåvor.

Redigerat av wesslan, 30 november 2008 - 04:36.


#2

Postad 30 november 2008 - 02:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Otroligt nog har Scanbox skärpt sig i jämförelse ;)

NOBLE borde hålla sig till VHS :)

#3

Postad 30 november 2008 - 02:46

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Trodde att det var min ena kabel i min hdmi-växlare som spökade, men inser nu att det kanske var Noble som spökade. ;)
Räknade inte men hade fel minst tre gånger under filmen.

#4

Postad 30 november 2008 - 07:14

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Först och främst vill jag säga att 139,kr för denna film på bd var ett riktigt ###### bra kap ;) är väldigt sugen på denna film på bd förstås. Men jag kollade på infon och jag ser bara att den har ett vanligt Dolby Digital 5.1 spår och undrar då vad du tyckte om ljudet i filmen om det var bra eller dåligt/halvtaskigt.

Samt hur var bilden i överlag förutom dessa defekter.

Hoppas att du får ett ordentligt svar av Noble i alla fall och om det kanske kan vara fel? på din utgåva att du får en ny i såna fall.

#5

Postad 30 november 2008 - 10:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Var även den svartvita versionen med på den svenska utgåvan eller var det bara den i färg?
Den svartvita versionen har så skön 50-tals monster films känsla, precis som regissören ville ha från början ;)

#6

Postad 30 november 2008 - 12:49

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Först och främst vill jag säga att 139,kr för denna film på bd var ett riktigt ###### bra kap ;) är väldigt sugen på denna film på bd förstås. Men jag kollade på infon och jag ser bara att den har ett vanligt Dolby Digital 5.1 spår och undrar då vad du tyckte om ljudet i filmen om det var bra eller dåligt/halvtaskigt.

Samt hur var bilden i överlag förutom dessa defekter.

Hoppas att du får ett ordentligt svar av Noble i alla fall och om det kanske kan vara fel? på din utgåva att du får en ny i såna fall.


Det finns inte bara DD ljud var har du fått det ifrån?

Det är DTS HD MA och bilden är knivskarp av det lilla jag kollat igenom..

Ska se den nån kväll så får man värdera helheten om det är nå störningar.

#7

Postad 30 november 2008 - 13:16

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Det finns inte bara DD ljud var har du fått det ifrån?

Det är DTS HD MA och bilden är knivskarp av det lilla jag kollat igenom..

Ska se den nån kväll så får man värdera helheten om det är nå störningar.


Kan du kolla om det är 1080p/24 eller är det 1080p/25 på utgåvan.
Kostar just nu 149:- på discshop så är det inga problem med ditt ex så köper jag nog.

#8

Postad 30 november 2008 - 13:59

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
kan inte se sånt på min TV el Bd spelare kör alltid utan 24 fps, men så är jag inte känslig mot sk judder eller pal speed up heller.

Redigerat av henke007, 30 november 2008 - 13:59.


#9

Postad 30 november 2008 - 14:33

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Det finns inte bara DD ljud var har du fått det ifrån?

Det är DTS HD MA och bilden är knivskarp av det lilla jag kollat igenom..

Ska se den nån kväll så får man värdera helheten om det är nå störningar.


Jag kollade på ginza/cdon/webhallen/dvd.se och där stog det så i alla fall, men om det nu inte stämmer så är det jäkla bra =)

#10

Postad 30 november 2008 - 14:51

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Svante Skoog: Som jag skrev i mitt första inlägg så "ska" utgåvan vara 1080p 25fps enligt fodralet men kan alla europiska blu-ray spelare verkligen spela upp 25fps för som jag skrev så visar min PS3 1080i 50hz på filmen.

Tror knappast det är endast fel på 1-2 st av utgåvorna utan detta är nog ett pressningsfel och fel på rubbet så vore jag ni skulle jag vänta tills vi hör flera som testat sina utgåvor. (pixelfel och inget 1080p 24/25 fps)

Redigerat av wesslan, 30 november 2008 - 14:53.


#11

Postad 30 november 2008 - 15:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Var inne på Euronics nyss där dom hade filmen för 139:-
Va ändå LITE nära att chansa ;)

Är den svartvita versionen med på disc 2 eller är det bara extra materialet som ligger på den?

Jag kollade på ginza/cdon/webhallen/dvd.se och där stog det så i alla fall, men om det nu inte stämmer så är det jäkla bra =)


Dom har ALLTID fel på infon om ljud på dom sidorna.
Nån lat jäkel som inte orkar kolla upp innan dom lägger upp filmen på sidan :)
Dischop brukar vara bättre på detta.

Edit: även dischop verkar ha missat att det är DTS-HD MA ser jag nu. Hur svårt ska det va? :D

Redigerat av Svante Skoog, 30 november 2008 - 15:30.


#12

Postad 30 november 2008 - 17:55

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
OK har sett the mist nu och även min kopia hade flera pixel störningar vid 6-7 tillfällen med gröna & lila färger (kom och gick på nån sekund) samt några mindre hack i bilden!! Dock inget som störde uppspelandet (den frös ej mm) så såg ändå hela filmen.

Blir till att åka till Euronics imorrn och byta till Apocalypto för min del ;)

Dåligt av noble att släppa en utgåva med fel eller har den blivit tillbaka kallad och denna batch från play blivit
släppt av misstag nåja filmen är sedd iaf..

Inga probs med ljudet iaf.

#13

Postad 30 november 2008 - 20:33

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Dåligt av noble att släppa en utgåva med fel eller har den blivit tillbaka kallad och denna batch från play blivit
släppt av misstag

det känns nästan så. min audio video-butik försökte verkligen ta hem de här (mist, footsoldier, .rec) åt mig, men kunde inte få tag på dem, vare sig från distributör eller andra a/v-butiker.

att det sen står "Försenade pga tekniska problem - leveransdatum okänt" på flera webbutiker gör ju tillsammans med det låga priset att man anar ugglor i kuvertet.

vet inte om jag ska vara lättad eller bitter - var verkligen sugen på .rec (ingen som kollat om den har samma problem?)

#14

Postad 30 november 2008 - 21:53

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Själv vill jag inte byta till någon annan film då det inte fanns några intressanta för min del utan vill reklamera den helt men henke007 berätta sen hur euronics (audio video) hanterade ditt ärende. Bra och veta om man själv måste dit och lämna tillbaks.

#15

Postad 30 november 2008 - 21:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

var verkligen sugen på .rec (ingen som kollat om den har samma problem?)


REC är inte släppt än. Blev framflyttad och nåt nytt datum har inte dykt upp.
Störande då det är en ny favorit skräckis enligt mig :)

#16

Postad 01 december 2008 - 00:29

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Faan vad sur jag blir :P Ville inskaffa mig denna film på bd och så är det en massa problem med utgåvan :)

#17

Postad 01 december 2008 - 15:18

Unregisteredcfad008a
  • Unregisteredcfad008a
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Ajdå, jag gjorde också misstaget att köpa både The Mist och Footsoldier. Köpte filmerna i Expert här i Haninge/Länna , dom hade en 7-8 titlar för 129:- dock var alla filmer från Noble Entertainment, på baksidan av The Mist och Footsoldier står det1080p/25fps 1.85:1 men får endast ut 1080i 50hz.

#18

Postad 01 december 2008 - 15:29

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Jag lämna tillbaka The Mist idag på Euronics och tog Apocalypto istället.

#19

Postad 01 december 2008 - 16:56

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0
flera källor jag hittat säger att blu-ray endast tillåter 23,976 och 24 fps i 1080p. 25fps ska enligt dessa bara vara tillåtet i form av 50i enligt BDstandarden.

det man bör tänka på innan man gråter ut ögonen över att man inte får p är att för filmbaserat material i 25fps är det lite skillnad på i och p. de två fält som utgör en frame kommer från samma ursprungliga frame och behöver bara radas upp, finns ingen deinterlacing eller IVTC som behöver göras och föga som kan bli fel/utföras olika bra.

den stora katastrofen (utöver de defekter som verkar tillkommt i omkodningen) ligger ju snarare i att det fortfarande släpps material som speedats upp till 25fps. det känns väldigt utdaterat.

#20

Postad 01 december 2008 - 18:30

limpet
  • limpet
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Hmmm.. det känns som jag har läst något om detta förut, dvs film på Blu-ray i 1080p25 fastän det inte är tillåtet. Kom inte ihåg vilken film det var men jag har för mig att där var misstaget ännu värre - man hade angivit fel bitrate vilket gav judder då den spelades upp. Ingen spelare i världen kunde spela upp den korrekt då man hade saboterat det hela med fel meta-data. Någon annan som känner igen detta?

#21

Postad 03 december 2008 - 17:49

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Jag lämna tillbaka The Mist idag på Euronics och tog Apocalypto istället.


Jag lämnade tillbaka The Mist idag till Audio Video, de valde att ta bort alla The Mist så att ingen annan skulle få denna dåliga utgåva. Bra gjort av dem, tycker jag.

#22

Postad 03 december 2008 - 17:57

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Man kan ju undra om den som släpps på Discshop för 149 är från en bättre batch annars lär de ju få en del returer.
Just med tanke på att den var försenad där pga tekniska problem.

#23

Postad 03 december 2008 - 19:42

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Kanske skulle ta och beställa ett ex från Discshop och testa.
Är det samma fel på den så borde man ju få returnera.

Kan ju stämma att det är fel just på första batchen. Liknande har ju hänt amerikanska utgåvor. Dock har bolagen varit snabba med att dra tillbaka och byta ut.

#24

Postad 04 december 2008 - 00:33

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Tog och skickade dom ett mail angående detta problem för att se hur det ligger till och om dom vet något, Discshop.

#25

Postad 04 december 2008 - 07:17

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Lämnade tillbaks mitt ex också till audio video utan problem. Han skulle sen ringa och höra med noble om detta för svarar på kunders mail gör de inte iaf.

#26

Postad 04 december 2008 - 19:19

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Fick svar från deras support idag angående förfrågan om dom visste något om pixel felen samt om hur deras blu-ray utgåvor var som.

Hej,

Tack för ditt mail!

Där ser man, vi har ej fått in några klagomål på detta ännu.

Vi har ej hört något från Noble heller (ännu)

Med vänlig hälsning
Jonathan Stillberger
Kundtjänst


Om någon vill beställa och testa så får ni gärna göra det och höra av er sen :)

#27

Postad 07 december 2008 - 21:26

Unregistered59e8425d
  • Unregistered59e8425d
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0
Tänkte titta på The Mist ikväll, men kan tyvärr bara konstatera att även Discshops utgåva har samma problem :)

Har skickat ett mail till kundtjänst och påpekat felet, får se när jag får svar :P

#28

Postad 09 december 2008 - 15:04

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0
kan bekräfta att Frontier(s) även den är i 1080i50 - har dock inte hunnit kolla om den har artefakter.

värt att notera är att det var den överlägset segaste disc att komma igång jag nånsin sett. var övertygad om att spelaren hade hängt sig, tog över fem minuter att passera "laddar"-skärmen (lg bh200).



#29

Postad 09 december 2008 - 15:59

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Hoppas fanimej NOBLE tar åt sig kritiken och nästa omgång med filmer blir i 1080p/24.
Frontiere är också en film som jag skulle vilja plcera i hyllan.
Bild och ljud okej annars eller?

#30

Postad 09 december 2008 - 17:08

Judge_Dredd
  • Judge_Dredd
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Köpte The Mist på Discshop och kan bekräfta att det är problem med den releasen. Fick den inte att fungera alls i min Sharp BD20S (orkade dock inte vänta så länge som 5 minuter), fick knappt igång den på min HTPC med Blue-Ray spelare. Fungerade dock bra på min Sony BDP-S350 om man bortser från artefakterna som dök upp några ggr.

#31

Postad 09 december 2008 - 19:12

Unregistered59e8425d
  • Unregistered59e8425d
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0
Har fått svar från Discshop nu:

Hej,

Tack för ditt mail!

Vi beklagar att du fått en defekt/felaktig produkt. Returnera denna, så
skickar vi dig en ny.

Med vänlig hälsning

Maria Johanson
Discshop


Känns som det är meningslöst att byta den, får väl bara en ny med samma fel :(
Discshop verkar inte ha uppmärksammat problemet...

#32

Postad 09 december 2008 - 21:05

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Känns som det är meningslöst att byta den, får väl bara en ny med samma fel :(
Discshop verkar inte ha uppmärksammat problemet...


Usch va trött jag blir på sånt :D

Skulle ju inte skada om dom hade LITE koll på just fel på olika utgåvor m.m. så dom åtminstonde kunde kreditera filmen.

Iofs så borde NOBLE gå ut med information till återförsäljarna om att "The Mist" har pixel fel m.m. och dra tillbaks den.

Redigerat av Svante Skoog, 09 december 2008 - 21:13.


#33

Postad 09 december 2008 - 21:11

Unregistered44e420db
  • Unregistered44e420db
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Jag köpte Ne le dis à personne (Berätta inte för någon) på Expert för 129 spänn. Samma sak på detta Noble släpp som skrivs i denna tråd. Är det nån andrahandssortering dom rear i väg? Bilden var förövrigt inte mycket att hurra för. Ljusa partier helt ok, men mörka partier var sämre än dvd-kvalitet.

//Erik

#34

Postad 09 december 2008 - 21:15

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Vi borde ALLA slänga iväg en massa klagobrev till NOBLE så dom får tummen ur röven och ser till att få NÅTT släpp korrekt överhuvudtaget. För dom släpper ju mycket intressanta filmer annars.

#35

Postad 09 december 2008 - 21:52

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

  • 1 438 inlägg
  • 0
Ganska sjukt det där för då jag inte vet hur det fungerar men det lär ju vara någon slags licens på varje titel som bolag slåss om att få ge ut beroende på hur stor den är osv. Och att Noble lyckas roffa åt sig så många storfilmer framför andra större bolag som scanbox, SF osv och sen gör ett uselt jobb med utgåvan och ändå släpper den ändå (kvalitetskontroll hallå??) i hopp om att få in massa cash är fördjävligt. Sulkar bara ner svenska utgåvors rykte i almänhet och då man nästa gång kanske vägrar/inte vågar köpa den svenska utgåvan och stödja våra bolag och istället importerar.

Bojkott och svartlistning tack!

(Arrgghh, nu såg jag att de tagit frontiers också och kört 1080i som det stog tidigare här. Superrulle annars men vågar aldrig mig på den där utgåvan)

Redigerat av wesslan, 09 december 2008 - 21:54.


#36

Postad 09 december 2008 - 23:08

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Provade med att beställa en ny The Mist ifrån Webhallen, fick den idag. Har inte öppnat den men det känns som oddsen är låga på att den är lika dålig som den förra... :(

#37

Postad 09 december 2008 - 23:34

Persuchei
  • Persuchei
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Köpte Nobles utgåva av The Mist från discshop.se i tron om att det var samma som britterna fick men blev grymt besviken. Min blu ray spelare klarar inte av att läsa den trots senaste firmware, men jag kan dock hoppa mellan titles och chapters för att se hur den ser ut. Tyckte att bilden var förvånandsvärt ljus jämfört med flera av mina andra blu ray utgåvor och även om man jämför med min Region 1 DVD av The Mist.

Klagade lite i ett brev till discshop.se och fick detta som svar;

Hej,

Tack för ditt mail!

Tack, jag har skickat detta vidare till vår inköpare och återkommer så snart
jag har mer info om detta.

Med vänlig hälsning

Maria Johanson
Kundtjänstansvarig

E-mail: [email protected]
Phone direct: +46 (0)8-50 56 55 50
www.discshop.se


Tänkte ringa dem imorgon för att höra vad som händer. Vill inte sitta på en rutten utgåva.
149 SEK är trots allt 149 SEK.

Redigerat av Persuchei, 09 december 2008 - 23:42.


#38

Postad 11 december 2008 - 17:57

avellan
  • avellan
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Var inne och köpte utgåvan på Webhallen idag och till min fasa såg jag 25 fps på baksidan. Att en blu-ray är PAL-justerad är totalt oacceptabelt och kan aldrig tolereras. Om den nu dessutom har komprimeringsfel är fiaskot ett faktum. Den åker tillbaka direkt.

#39

Postad 11 december 2008 - 20:01

Persuchei
  • Persuchei
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Kommer returnera min kopia till Discshop imorgon. Beställde den brittiska från cd-wow.se istället. Den är ju en exakt kopia av den amerikanska ABC utgåvan, men lite billigare. Dock inte 149-kronorsklassen.

#40

Postad 12 december 2008 - 14:03

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Var inne och köpte utgåvan på Webhallen idag och till min fasa såg jag 25 fps på baksidan. Att en blu-ray är PAL-justerad är totalt oacceptabelt och kan aldrig tolereras. Om den nu dessutom har komprimeringsfel är fiaskot ett faktum. Den åker tillbaka direkt.


Faktum är att jag har köpte om den på Webhallen och såg om första halvtimmen igår och fram tills dess såg jag inga fel. Kan dock vara som så att det var senare som felen uppstod, minns inte ifrån förra, får kolla vidare en annan dag. Har inte hört något om olika pressningar så man ska nog inte ropa hej ännu...

#41

Postad 12 december 2008 - 21:11

SOGO
  • SOGO
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Jag har lämnat tillbaka mitt ex av The Mist till Siba. Var grymt stora störningar på mitt ex, minst 4 ggr.
Noble....har också emailat till 5 olika adresser på Noble.....men inget svar förstås...vilket kalkonföretag!

#42

Postad 13 december 2008 - 01:12

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Tog och skickade dom ett mail alldeles nyss också så får se vad dom säger.

#43

Postad 13 december 2008 - 01:21

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Någon som kan förklara varför de envisas med det ena dåliga släppet efter det andra? Varför tar man inte bara originalreleasen och lägger på svenska undertexter och byter till svenskt omslag? :blink:

#44

Postad 13 december 2008 - 02:02

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Någon som kan förklara varför de envisas med det ena dåliga släppet efter det andra? Varför tar man inte bara originalreleasen och lägger på svenska undertexter och byter till svenskt omslag? :blink:

rättigheter. de som gjort originalutgåvan vill kanske ha för mkt betalt (flera av deras titlar finns väl dessutom inte ens som BD annorstädes?) - eller inte ens vill släppa dem till ett annat bolag, och noble verkar ju fått ett bra pris av någon som sitter på en bunte masters gjorda för europeiska HDTVsändningar (det är ju knappast så att noble har en 23.976fps master och sen snabbar upp den till 25 på rent jefvulskap) - något det knappast är så stor efterfrågan på.


i valet mellan att göra rätt och dyrt eller fel och billigt verkar noble ha fattat sitt beslut, och stå fast vid det.



de kan ju inte bara köpa en amerikansk blu-ray och plocka av videoströmmen, det vore piratkopiering.

#45

Postad 13 december 2008 - 13:38

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Denna utgåva kanske är felfri ;) B)
http://www.tradera.c...on-79297853#pic

#46

Postad 13 december 2008 - 15:39

Gilde
  • Gilde
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Köpte Nobles utgåva av The Mist från discshop.se i tron om att det var samma som britterna fick men blev grymt besviken. Min blu ray spelare klarar inte av att läsa den trots senaste firmware, men jag kan dock hoppa mellan titles och chapters för att se hur den ser ut. Tyckte att bilden var förvånandsvärt ljus jämfört med flera av mina andra blu ray utgåvor och även om man jämför med min Region 1 DVD av The Mist.

Klagade lite i ett brev till discshop.se och fick detta som svar;



Tänkte ringa dem imorgon för att höra vad som händer. Vill inte sitta på en rutten utgåva.
149 SEK är trots allt 149 SEK.



Samma för mig..... Vansinning e väl ett snällt i denna stund av irritation. B)

Hur e skillnaden mellan olika BD-spelare (jag har en Samsung BD P1500) i förhållande till samma BD-film, The mist i det här fallet?.

MVH
Gilde

#47

Postad 13 december 2008 - 22:48

Persuchei
  • Persuchei
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Samma för mig..... Vansinning e väl ett snällt i denna stund av irritation. B)

Hur e skillnaden mellan olika BD-spelare (jag har en Samsung BD P1500) i förhållande till samma BD-film, The mist i det här fallet?.

MVH
Gilde


Har inte testat den på någon annan spelare. (har också Samsung BD P1500) Tänkte slänga in den i en polares PS3:a för att se om den klarade skivan bättre, men har redan skickat tillbaka den till Discshop.

Discshop har nu också ändrat texten på sin hemsida så att det står korrekt extramaterial, men de skriver inget om att det inte är BD utan en vanlig DVD som extramaterialet ligger på. Tjejen jag pratade med på discshop skulle ta kontakt med inköpare (de har nog fått höra en del från olika kunder skivan) men då jag hörde av mig till henne andra gången om att reklamera skivan hade hon inte hört något från inköparen.
En rolig sidohistoria är att jag var inne på Hemmakväll i staden jag bor och frågade en bekant som jobbar där om de fått klagomål på The Mist men då svarade hon att deras butik inte fått in någon och då inte heller sålt några men hon kunde se att flera andra butiker i kedjan har returnerat sina ex.

Redigerat av Persuchei, 13 december 2008 - 22:49.


#48

Postad 30 december 2008 - 08:26

ElvisAhlgren
  • ElvisAhlgren
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Problem även med min kopia av the Mist. Kostade visserligen endast 129,- men nog borde den väl fungera ändå tycker man. I min spelare (Samsung 1500) ville den inte ens starta. Väntade kanske inte 5 minuter eftersom inget verkade hända. Lyckades få fram knappar för att välja språk men sedan hände inget. Via Info-knappen på spelaren fjärr lyckades jag starta genom att välja spår och språk. Det var säkert 6-7 ställen som ett pixlat område visade sig i bilden. Som en dålig DVD med andra ord. Inte vad man väntar sig på en blu-ray. Jag antog att det var en dålig pressning vilket det verkar vara eftersom andra har upplevt samma problem. Vet inte om det blir retur eftersom jag geografiskt befinner mig långt från affären där jag köpte den. Sedan fanns det inte så många alternativ i den prisklassen. Köpte även 1408 för samma pris som jag hoppas är av bättre kvalitet. Annars kan man lika gärna köpa DVD-versionerna... Nåja riktigt så illa är det kanske inte men ändå.

Är det någon som fått The Mist menyn att fungera bättre i någon annan spelare? Jag har senaste firmware i Samsungen och det är inte så länge sedan den kom så det lär dröja lite innan jag kan testa med ny sådan.

#49

Postad 30 december 2008 - 15:57

Reviewer
  • Reviewer
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Just nu verkar Nobles utgåvor enbart fungera på Sony's maskiner. Jag har själv en Samsung 1500 där den inte fungerade (ska testa ditt tips med info-knappen), men på PS3:an fungerade den. Dock... laddtiderna för filmerna är extrema. Vad har de gjort?

Har lagt upp recension av filmen på dvdforum.nu, men den är inte aktiverad än. Sker förhoppningsvis under dagen.

#50

Postad 30 december 2008 - 16:00

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Ursäkta men har du provat alla BD maskiner som finns iom ditt uttalande om SONY??



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.