Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG BD350

58 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG BD350 (Blu-ray-spelare) 1 6,64 (10) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 24 oktober 2009 - 08:35

coldKingdom
  • coldKingdom
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej!

Är det någon som testat LG BD-350 och vet om det är nått att ha? Dom säljer den för 999kr på MediaMarkt just nu, troligen sista dagen imorgon.
Stöds MKV-filer? Vet att BD-360 och BD-370 gör det.

Tack på förhand!

Redigerat av coldKingdom, 24 oktober 2009 - 08:42.


#2

Postad 24 oktober 2009 - 09:57

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Stöds MKV-filer? Vet att BD-360 och BD-370 gör det.

Enligt Prisjakt-sidan gör den det. https://www.prisjakt...kt.php?e=476094

#3

Postad 24 oktober 2009 - 12:43

coldKingdom
  • coldKingdom
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Enligt Prisjakt-sidan gör den det. https://www.prisjakt...kt.php?e=476094


Ja, det är det som gör mig lite fundersam. Var kommer den uppgiften ifrån?
På LG's hemsida så står det inget om MKV..

#4

Postad 16 november 2009 - 09:39

BadBone
  • BadBone
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Någon här inne som har denna spelare/har testat denna spelare som kan beskriva lite hur den är?

Att den lirar Blu-ray klanderfritt och skalar upp DVD hyffsat bra utgår jag ifrån, jag undrar främst hur den är när det gäller att spela upp filer från USB, går det lika smidigt som på BD370?

By the way, Discshop kör ett erbjudande nu med denna spelare...

http://www.discshop....;subsite=bluray

#5

Postad 16 november 2009 - 10:17

BadBone
  • BadBone
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Ringde till LG nyss och fick lite information. Spelaren ska lanseras i norden inom kort, därför finns det ingen info i skrivande stund på LGs hemsida för sverige/norden men kommer dyka upp där snart.

Det som skilljer denna spelare från BD360/370 är (enligt LGs support)
- saknar nätverkskort, bara o glömma BD-live etc. Uppdatering av spelaren sker via skiva.
- läser tydligen inte mkv från USB enhet. DivX, Jpeg etc går dock bra. Killen jag pratade med lät lite tveksam, som att han inte visste helt säkert hur det är med mkv... men det verkar alltså som att denna spelare inte tar mkv =(

#6

Postad 18 november 2009 - 15:15

Unregisterede89c5ead
  • Unregisterede89c5ead
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Läste manualen.
Står inget om att den tar MKV; BD390 ska göra det dock.
Står inget om Deep colour eller om HDMI 1.3 standarden.
Spelar iaf upp filmer med 24hz.

Eftersom den inte har Deep colour så tänker nog inte jag skaffa den :) EDIT - Okey, köpt eftersom BD inte stödjer detta ändå. Tack till outdoor_miner som visade vart skåpet skulle stå. END EDIT

Redigerat av Unregisterede89c5ead, 18 november 2009 - 16:09.


#7

Postad 18 november 2009 - 15:27

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Eftersom den inte har Deep colour så tänker nog inte jag skaffa den :)

trots att det ändå inte finns på BD? intressant anledning.

#8

Postad 18 november 2009 - 15:55

Unregisterede89c5ead
  • Unregisterede89c5ead
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
EDIT - svarar på min egen fråga - "xvYCC is not supported by DVD-Video or Blu-ray, but is supported by the high-definition recording format AVCHD." Wikipedia.

Well well, tack för att öppna mina ögon outdoor_miner :)

End EDIT

trots att det ändå inte finns på BD? intressant anledning.

Något jag fått om bakfoten då? xvYCC och Deep Color tog jag bara för givet att BD skulle kunna ta - om inte dagens skivor så iaf morgondagens.

Mera info :blush: Jag ska surfa runt lite på detta nu, men länkar motages tacksamt.


Hmm - då kanske man kan titta lite närmare på den här iaf; när man ändå ska köpa Blu-ray och få den på köpet...

R.

Redigerat av Unregisterede89c5ead, 18 november 2009 - 16:02.


#9

Postad 18 november 2009 - 16:34

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0
Förstår inte poängen med denna spelaren.

Allt som är bra med BD370 verkar vara bortplockat, och den är inte så mycket billigare heller.

#10

Postad 18 november 2009 - 17:16

Danneman_
  • Danneman_
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
troligen köps den genom discshops kampanj av de flesta...

#11

Postad 21 november 2009 - 15:18

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

... men det verkar alltså som att denna spelare inte tar mkv =(


Jo det gör den :)

En polare till mig köpte denna genom kampanjen på Discshop och han testade att spela upp MKV från hårddisken han hade kopplat till den och det flöt på i 1080p utan problem.

Var över och testade den lite. Spelaren är nära på lika snabb att starta en BD skiva som en vanlig DVD, VERKLIGEN på tiden :(
Den är även MYCKET tyst utan störande fläkt ljud m.m.

Så för ca 1500:- är detta är ypperligt köp! :)

#12

Postad 21 november 2009 - 15:38

Unregisterede89c5ead
  • Unregisterede89c5ead
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Toppen!
Min ligger på posten, de envisades med att skicka med postförskott fast jag är silverkund. Och delad order, så det blir väl 130kr till för en massa postförskott pålägg :)

Ska bli roligt att testa den här billiga lilla grejen, så länge den kan läsa av skivan rätt sköter min Reciever resten.

Tut!

#13

Postad 24 november 2009 - 09:25

Unregisterede89c5ead
  • Unregisterede89c5ead
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jaha, då fick man hem den.

Enligt manual som följde med plus info på boxen - har inte testat allt.
1. Tar Mkv filer
2. Tar Xvid såväl som DivX/DivX-HD
3. Har Deep Color HDMI 1.3
4. Har xvYCC
5. Tar AVCHD

Spelaren är tyst, snabb och fungerar.
Ser hellre DVD filmer på min Denon 2930 som har Realta chip.
DivX/Xvid ser helt ok ut.

Man kan snabbspola i DivX/Xvid filmer (min Denon har problem med det har jag för mig - den är inne på lagning B) )
Man kan hoppa till en specifik tid i DivX/Xvid, vilket är bra när man har sett en bit innan.
Man kan spara punkter som spelaren kan hoppa till.



Just detta att den tar Mkv/DivX/Xvid på ett smidigt och bra sätt gör denna till en bra extra spelare.
Bilden ser ok ut - Kan inte säga så mycket om det är bra eller dåligt. Jag har innan kört genom min dator och dess Blu-Ray brännare, genom en Reciever och ut till en Panna AE3000 som projecerar på en DNP Supernova 92" 80-85 duk.
Allting verkar funka och inga artefakter eller missljud.

1000 spänn på Media mark är den ju värd.

Cheers!

#14

Postad 24 november 2009 - 10:11

BadBone
  • BadBone
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Jag försökte beställa denna från discshop i helgen, men dom var slut redan då =(
Någon som vet hur det är med Media Markt/Elgiganten osv i sthlms trakten? Finns den där o vad tar dom för den?

#15

Postad 09 december 2009 - 09:48

wahlstrom
  • wahlstrom
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Fixar den att koda av DTS HD Master Audio internt i spelaren?

#16

Postad 10 december 2009 - 10:44

Unregisterede89c5ead
  • Unregisterede89c5ead
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Fixar den att koda av DTS HD Master Audio internt i spelaren?

Nej, den har bara stereo ut på det analoga. Men den kan omvandla HD ljud till vanlig DTS stream och skicka genom de digitala utgångarna.

Hepp!

#17

Postad 13 december 2009 - 14:52

J_Bronson
  • J_Bronson
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
HEJ!

Kan någon fotografera baksidan på LG BD-350 så jag kan titta?
Vore jättebussigt!!

#18

Postad 13 december 2009 - 15:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

Fixar den att koda av DTS HD Master Audio internt i spelaren?


Nej, det gör inte BD370 heller (bara den amerikanska modellen av någon märklig anledning).

BD390 klarar det däremot.

#19

Postad 24 december 2009 - 14:21

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Hej alla,

En liten fråga kring denna. Som jag förstår av ovan så spelar denna mkv filer utan problem. En följfråga blir då om den hanterar textning i form av mkv filer? Jag är rädd för att det inte gör det med tanke på priset.

/PerM

#20

Postad 24 december 2009 - 21:17

Andreas266
  • Andreas266
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
999:- för den här nu på onoff.

#21

Postad 26 december 2009 - 02:02

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

  • 1 592 inlägg
  • 0
Köpte den igår,men jag tror att den ska lämnas tillbaka.Jag är inte nöjd med bygg-kvalitet.CD/DVD -luckan är under all kritik.Jag förstår att den kostar 999:-,men luckan är så plastig och tunn,sitter inte fast ordentligt,skakar som löv.Katastrof.(går inte att jämföra med min BD1580)Den kommer att vara trasig efter kort tid,jag är säker(om man inte är kirurg,eller har inga barn).Annars är den snabb,läser de flesta format,bra bd bild(som alla andra bd)och dvd(jag jämförde med min samsung BD 1580)Jag kommer att köpa nån annan bluray till sovrummet.

#22

Postad 26 december 2009 - 02:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Testat den hos en polare och tyckte den var riktigt stabil och stadig under uppspelningen. Riktigt snabb och spelade upp allt vi stoppade i den.
Visst släden kanske inte är byggd av granit. men nog är väl prestandan viktigare än byggkvalitén?

Speciellt som denna spelaren spelar upp skivor och format betydligt stadigare, snabbar och bättre än Denons BD spelare som är bättre byggda men betydligt buggigare :D

Rekommenderar verkligen denna spelare! :(

#23

Postad 26 december 2009 - 12:38

Unregisteredfffbdbbc
  • Unregisteredfffbdbbc
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur den funkar med att koppla in olika externa hårddiskar via usb samt vilka filsystem den klarar på dessa. Läste någonstans att den bara klarade fat 16 och fat 32 men det kanske bara gällde usbminnen.

#24

Postad 27 december 2009 - 23:07

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

  • 1 592 inlägg
  • 0

Är det någon som vet hur den funkar med att koppla in olika externa hårddiskar via usb samt vilka filsystem den klarar på dessa. Läste någonstans att den bara klarade fat 16 och fat 32 men det kanske bara gällde usbminnen.

Det går att koppla externa hårddiskar (fat 32, < 4gb),men inte NTFS (stöder inte)

#25

Postad 28 december 2009 - 09:25

heddan99
  • heddan99
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Hur bra fungerar BD350 som mediaspelare? Idag har jag en HTPC med windows mediacenter som user interface. Jag funderar på att byta ut den till en BD350 och sälja HTPC:n.
All media jag har ligger på en extern 1T HD. Har inga filer över 5 Gb så jag kan ändra från NTFS till FAT32 filsystem på den.
Klarar den DVD filer i kataloger eller måste jag coda om dem till divX eller mkv?
Hur är user interfacet, är det enkelt eller är det bättre att behålla HTPC:n?

#26

Postad 29 december 2009 - 14:49

Starfruit
  • Starfruit
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Någon som lyckats spela upp en .mkv fil från ett usb-minne i enheten? Är det möjligt, om inte finns det någon Firmware som gör detta möjligt?

#27

Postad 29 december 2009 - 15:17

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Någon som lyckats spela upp en .mkv fil från ett usb-minne i enheten? Är det möjligt, om inte finns det någon Firmware som gör detta möjligt?


Antingen har jag läst här eller någonannanstans att de inte går att göra något via USB mer än uppdatera spelaren?

#28

Postad 29 december 2009 - 15:57

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

  • 1 592 inlägg
  • 0

Antingen har jag läst här eller någonannanstans att de inte går att göra något via USB mer än uppdatera spelaren?

Det lilla jag testade(hade en dag)så var det inga problem att koppla USB eller extern HDD.Den spelade upp Divx,Mp3 utan problem.Mkv vet jag inte,men jag tror att det borde gå.

#29

Postad 29 december 2009 - 19:32

kstehn
  • kstehn
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Har testat lite olika grejer på denna nu. Det som jag tycker är bäst är att den tog min externa hårddisk rätt av - formaterad i NTFS (enda jag gjort är att jag lagt till alla - fullständiga rättigheter under säkerhet på HDD:n).
Den spelar MKV rätt av via USB:n, och i och med att den tog NTFS så behöver jag inte bry mig om att splitta filerna i lagom storlekar.
Gott... :)

#30

Postad 29 december 2009 - 22:04

Starfruit
  • Starfruit
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Har testat lite olika grejer på denna nu. Det som jag tycker är bäst är att den tog min externa hårddisk rätt av - formaterad i NTFS (enda jag gjort är att jag lagt till alla - fullständiga rättigheter under säkerhet på HDD:n).
Den spelar MKV rätt av via USB:n, och i och med att den tog NTFS så behöver jag inte bry mig om att splitta filerna i lagom storlekar.
Gott... :)


Har du verkligen BD 350? Min lyckas nämligen inte spela upp .mkv från USB. Vanliga mpeg går utmärkt, men .mkv hittar den inte. Hur gör du? Står inget i instruktionsboken om att den ska stödja .mkv.

#31

Postad 29 december 2009 - 22:17

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Min bd350 spelar upp mkv med tillhörande srt text utan problem från usb minne.

#32

Postad 29 december 2009 - 22:44

Starfruit
  • Starfruit
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Kan jag göra något fel? Lägger över .mkv filen till minnet. Inte så att du har BD 350 V, eller vad den heter?

#33

Postad 30 december 2009 - 07:35

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Kan jag göra något fel? Lägger över .mkv filen till minnet. Inte så att du har BD 350 V, eller vad den heter?


Jag kopierade bara över mappen med filerna direkt på minnet, tror det står bd350-p bak på spelaren. Köpte den i vilket fall på discshops "köp 10 filmer få en spelare på köpet" .

Men jag undrar om denna spelaren verkligen tar ntfs, bd370 verkar ju tydligen inte göra det och det är ju en bättre modell, jag har ingen extern hdd att testa med heller.

#34

Postad 30 december 2009 - 21:25

kstehn
  • kstehn
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Har du verkligen BD 350? Min lyckas nämligen inte spela upp .mkv från USB. Vanliga mpeg går utmärkt, men .mkv hittar den inte. Hur gör du? Står inget i instruktionsboken om att den ska stödja .mkv.


Jepp.
Köpte den på mellandagsrean på Onoff (999,-). Sista exet i kartong dessutom. På manualen står det BD350V, om nu V:et har nån betydelse eller inte vet jag inte, men demoapparaten som de hade uppe hette exakt likadant...

Jag har dock inte testat mkv från USB-flashminnen, utan bara från min externa USB-hårddisk. Såg Surrogates i går med textstöd på .mkv:n (.srt för tydlighetens skull)
Citerar från manualen, sidan 27;
Filnamnstillägg: ".avi", ".mpg", ".mpeg", ".mp4",".mkv"
Spelbar Undertitel: SubRip (.srt/.txt), SAMI (.smi), SubStation Alpha (.ssa/.txt), MicroDVD (.sub/.txt), VobSub (.sub), SubViewer 1.0 (.sub), SubViewer 2.0 (.sub), TMPlayer (.txt), DVD Subtitle System (.txt)
Spelbara Codec-format: "DIVX3.xx", "DIVX4.xx", DIVX5.xx", "XVID", "DIVX6.xx" (endast standard uppspelning), H.264/MPEG4-AVC, DIVX-HD, MPEG1 SS, MPEG2 PS, MPEG2 TS
Spelbara Audioformat: "Dolby Digital", "DTS", "MP3", "WMA", "AC3", "AAC"

Hoppas det klarar ut en del? Har ni fler frågor, eller vill att jag ska testa nåt särskilt, så säg till. Dock hinner jag nog inte testa innan nyårsafton...

#35

Postad 31 december 2009 - 16:26

kstehn
  • kstehn
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Men jag undrar om denna spelaren verkligen tar ntfs, bd370 verkar ju tydligen inte göra det och det är ju en bättre modell, jag har ingen extern hdd att testa med heller.


Min BD 350V gör det iaf, vad BD370 gör/klarar har jag ingen aning om. I och med att jag har Win 7 så kan jag inte utan extraprogram formatera FAT32 (Win7 har bara stöd för att skapa exFAT), vilket gjorde det betydligt behändigare. :)

#36

Postad 31 december 2009 - 16:28

Unregisteredfffbdbbc
  • Unregisteredfffbdbbc
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hej köpte en Bd350 på Onoff och den funkar fint med mkv, stödjer dock bara fat32 vilket är minus. Någon som vet hur man får med "Å" i undertexterna? Det blir "I'" istället.

#37

Postad 31 december 2009 - 16:32

Unregisteredfffbdbbc
  • Unregisteredfffbdbbc
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Min BD 350V gör det iaf, vad BD370 gör/klarar har jag ingen aning om. I och med att jag har Win 7 så kan jag inte utan extraprogram formatera FAT32 (Win7 har bara stöd för att skapa exFAT), vilket gjorde det betydligt behändigare. :)


Har din spelar stöd för NTFS och exFAT?

#38

Postad 31 december 2009 - 18:35

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Hej köpte en Bd350 på Onoff och den funkar fint med mkv, stödjer dock bara fat32 vilket är minus. Någon som vet hur man får med "Å" i undertexterna? Det blir "I'" istället.

Tror att du kan få fram en meny om du håller inne sub-knappen. Så har du tre olika val hur den ska läsa subfilerna, någon av dom ska funka. Gjorde det i allafall för mig.

#39

Postad 31 december 2009 - 22:54

Daniel Nord
  • Daniel Nord
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Finns det någon möjlighet att mata ut 1080i/720p i 50Hz istället för 60Hz? Min Samsung-plasma PS-50Q97HDX ger nämligen en betydligt sämre svärta i 60Hz på både VGA och HDMI. Eller kanske det finns en magisk inställning eller anledning till detta fenomen?

#40

Postad 01 januari 2010 - 11:55

kstehn
  • kstehn
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Har din spelar stöd för NTFS och exFAT?


Jag kan med säkerhet säga att den stöder NTFS och FAT32 i alla fall. Jag brydde mig aldrig om att prova exFAT när jag väl märkte att den fungerade ypperligt med NTFS...

Tror att du kan få fram en meny om du håller inne sub-knappen. Så har du tre olika val hur den ska läsa subfilerna, någon av dom ska funka. Gjorde det i allafall för mig.


Ska genast testa. Det var enda kruxet jag haft hittills med den... Månge tack för tipset...

#41

Postad 01 januari 2010 - 20:19

Unregisteredfffbdbbc
  • Unregisteredfffbdbbc
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tack för tipset med undertexterna, funkar perfekt nu! Det visar sig att min spelare också stödjer NTFS, däremot stödjer den inte min WD-hårddisk (Mybook) som har några år på nacken. Men det spelar ingen roll då jag kan köpa ett 16 GB USB-minne så löser det sig med stora MKV-filer. Tack så mycket för alla tips!

#42

Postad 01 januari 2010 - 20:23

Starfruit
  • Starfruit
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
FYI!

BD 350 stödjer inte .mkv. Däremot gör BD 350V det.

#43

Postad 01 januari 2010 - 21:14

kstehn
  • kstehn
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

FYI!

BD 350 stödjer inte .mkv. Däremot gör BD 350V det.


Bra att veta. Tack för infon. Då gäller det att dubbelkolla för de som tänker köpa den då de ibland säljer BD350V och ibland bara BD350 helt enkelt.
För 999,- måste jag dock säga att LG BD350V varit ett fynd. Detta eftersom jag inte bryr mig om BD-live eller "Youtube via din Bluerayspelare".
Har en gammal XBOX med XBMC som fixar det mesta av sånt. Annars kan man ju skaffa typ en Popcorn Hour, TVIX eller liknande. (tydligen har dock Popcorn Hour slutat med sitt Youtube-stöd i de senare firmwareuppdateringarna...)

#44

Postad 06 januari 2010 - 21:55

dmaximae
  • dmaximae
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Reggade mig enkom för att tacka för all info och för att verifiera vad som tidigare sagts i tråden.

Införskaffade mig en 350V på onoff igår (sista de hade i butiken) och den svalde både 16GB usbsticka och 40GB 2,5" hdd (via ide<->usb adaptersladd) formaterade med NTFS utan problem (manualen hävdar dock att den bara stödjer FAT16/32).

Det går att lira 1080p matroska med DTS utan problem från båda så jag är sjukt nöjd ;-)

Redigerat av dmaximae, 06 januari 2010 - 21:56.


#45

Postad 09 januari 2010 - 21:53

Unregistered59224c31
  • Unregistered59224c31
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Fick hem min BD350V igår och är nöjd. Den klarar NTFS från usb-porten och de flesta filer rullar på som de ska. DOck har jag några mkv som jag får "video codec not supported" på. Dessa funkar utmärkt på datorn och direkt från USB-porten på TV:n som enligt manualen stödjer samma codecs som bd-spelaren. Finns det nåt bra program som man kan analysera exakt vilken codec som används för att kunna hitta vad som är fel?

#46

Postad 10 januari 2010 - 00:02

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Fick hem min BD350V igår och är nöjd. Den klarar NTFS från usb-porten och de flesta filer rullar på som de ska. DOck har jag några mkv som jag får "video codec not supported" på. Dessa funkar utmärkt på datorn och direkt från USB-porten på TV:n som enligt manualen stödjer samma codecs som bd-spelaren. Finns det nåt bra program som man kan analysera exakt vilken codec som används för att kunna hitta vad som är fel?

Mediainfo berättar en del.
http://mediainfo.sourceforge.net/sv

#47

Postad 17 januari 2010 - 12:12

Unregistered764230f9
  • Unregistered764230f9
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Kollade på the Incredible Hulk (2008) igår. Jag kom bara en halvtimme in i filmen inan det dök upp störningar och hack. Till slut hängde sig spelaren totalt och det var bara att stänga av med powerknappen. Lite småsur åkte jag ner till videobutiken för att klaga på repiga skivor. Fick ett nytt ex, men med samma resultat. Jag hade inga problem med Red Hill eller Push, som jag hade hyrt samtidgt, så det tog ett tag innan jag misstänkte spelaren.

Hursomhelst, efter att ha uppgraderat firmware, så funkade även the Hulk. Lite dåligt att LG inte har någon info om BD350 på sin svenska sida.

Jag hittade denna på LG UK: Länk till LG BD350 support

#48

Postad 12 februari 2010 - 19:14

svenzn
  • svenzn
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Ett litet problem med textning har jag tyvärr stött på med min BD350V, och det tidigare nämnda att man emellanåt stöter på någon MKV där videofilen har en codec som inte stöds av spelaren, vilken det är vet jag dock inte, än..

Mitt problem är dock att spelaren inte kan läsa textning som ligger inpackad i mkv-filen. Okej, lägg in en extra .srt-fil då tänkte jag. Problemet är bara det att om mkv-filen har en textfil inpackad kan spelaren inte välja en extern textfil att använda istället, trots att den inte heller kan läsa den från mkv-filen. Det funkar nämligen att spela upp en .mkv-fil som saknar textning och lägga till extern text...

Tänkte att jag kunde packa upp .mkv-filerna i fråga, ta bort textning och packa om filmen utan textning och bara ha bild och ljud, sen köra texten separat. Problemet då är bara det att mkvtoolnix som jag använt för att packa upp sprarar videofiler med codecen h.264 som "filnamn.h264" istället för exempelvis "filnamn.mp4" eller dylikt. Varför är det ett problem? Jo, för mkvtoolnix kan inte packa ner en fil som heter "filnamn.h264" till en .mkv. Att bara byta filnamnet gick inte heller, så verkar som man behöver göra en riktig ompackning/rendering från sin "filnamn.h264" till något som kan packas ner till .mkv då. Eller missar jag någon frän funktion i programmet?

Tacksam för svar, varesig det är en lösning för spelaren eller i ompackningen jag nämnde sist.

Redigerat av svenzn, 12 februari 2010 - 19:15.


#49

Postad 12 februari 2010 - 20:00

Unregistered59224c31
  • Unregistered59224c31
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Med MKVtoolnix kan du plocka i och ur saker ur mkv-kontainern.

#50

Postad 12 februari 2010 - 20:11

svenzn
  • svenzn
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Med MKVtoolnix kan du plocka i och ur saker ur mkv-kontainern.


Läste du verkligen igenom inlägget du svarade på...?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.