Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inspelningsregel för Star Trek Voyager?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 december 2010 - 21:08

raptorjr
  • raptorjr
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Undrar om det är någon som har typ com hem eller på nåt sätt t.ex. TV400? Vill spela in alla avsnitt av Star Trek Voyager men alla varianter jag provar spelar in ALLA Start Trek, dvs. även alla från den gamla säsongen eller alla Deep Space Nine, jag vill bara ha Voyager.

Trodde att eget schema skulle hjälpa, men där verkar man ju inte kunna göra ett schema som gäller alla dagar, bara en specifik dag, eller missförstår jag nåt?

#2

Postad 14 december 2010 - 20:14

viktorwad
  • viktorwad
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Undrar om det är någon som har typ com hem eller på nåt sätt t.ex. TV400? Vill spela in alla avsnitt av Star Trek Voyager men alla varianter jag provar spelar in ALLA Start Trek, dvs. även alla från den gamla säsongen eller alla Deep Space Nine, jag vill bara ha Voyager.

Trodde att eget schema skulle hjälpa, men där verkar man ju inte kunna göra ett schema som gäller alla dagar, bara en specifik dag, eller missförstår jag nåt?


Hej!
Tar du emot kanalinfo från swedb ? Jag får anta det...
Det ser ut som om allt som har med StarTrek att göra "heter" bara StarTrek i tablån.
Det gör att mythtv inte gör skillnad på te x voyager, NS9 eller filmen som går på C+.

Men vad jag förstod så kan man göra så här i stället:
Gör ett "Eget" inspelningsschema
Välj "Spela in vilken tid som helst på alla kanaler."
Välj "Sök nyckelord"
Sedan borde du kunna skriva in typ "Voyager" i Titel rutan.
Välj sedan Schemalägg längst ner.
Kontrollera sedan under "kommande inspelningar" om du fått med rätt.

Kan det funka ?

/Viktor

#3

Postad 14 december 2010 - 21:14

raptorjr
  • raptorjr
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Tycker att jag provat alla varianter men den vill inte hitta nåt. Om jag bara skriver Voyager i sökrutan på tablåsidan så hittar jag ju ett flertal program. Men den vägrar göra en regel för det. Har även tagit bort all dublettkontroll eftersom det står samma text på alla program så den inte tror att det redan är inspelat.

Men det jag inte riktigt förstår på att göra ett eget schema, även om jag valt att spela in vilken tid som helst så väljer den ju ändå att fylla i dag och tid under Hitta dag och tid inställningar, varför? Vad gör den inställningen?

Första gången Myth har krånglat för mig att fixa en regel. I vanliga fall fixar den allt själv.

#4

Postad 16 december 2010 - 17:41

viktorwad
  • viktorwad
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Tycker att jag provat alla varianter men den vill inte hitta nåt. Om jag bara skriver Voyager i sökrutan på tablåsidan så hittar jag ju ett flertal program. Men den vägrar göra en regel för det. Har även tagit bort all dublettkontroll eftersom det står samma text på alla program så den inte tror att det redan är inspelat.

Men det jag inte riktigt förstår på att göra ett eget schema, även om jag valt att spela in vilken tid som helst så väljer den ju ändå att fylla i dag och tid under Hitta dag och tid inställningar, varför? Vad gör den inställningen?

Första gången Myth har krånglat för mig att fixa en regel. I vanliga fall fixar den allt själv.

Kommer inget schema upp alls om du tycker på Inspelningsschema uppe i menyn ?

Har man valt "Spela in vilken tid som helst på alla kanaler." så ignorerar nog myth "Hitta dag & tid Inställningar:" rutan.
Jag behövde inte välja någon tid då, den tog rubbet.

Har du bytt till "sök nyckelord" i Sök typ rutan ?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Nya duken på plats
    DPC
    2024-05-08 06:59:39
  • Monterad
    DPC
    2024-05-07 07:16:55
  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.