Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

#1901

Postad 25 mars 2010 - 08:13

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Inte gjort nånting mer än installerat Facebook från marketplace. Fast nu verkar det funka igen...knepigt. KAN ha gjort att jag va inkopplad via Active Sync... :)

Nån som vet vart man kan hitta en fungerande version av TCPMP...den man hittar på Opnmarket krashar bara hela tiden.


Här är en version av TCPMP

http://forum.xda-dev...ad.php?t=634951

#1902

Postad 25 mars 2010 - 10:02

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Sedär ja, du hann före... Vad blev det beställt nu då, förutom batteri :) Återkomm gärna när du fått prylarna.


Uppdatering: Fick tracking nr. idag

#1903

Postad 25 mars 2010 - 10:51

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Uppdatering: Fick tracking nr. idag


Jäklars...det är bra jobbat ändå. Är nyfiken på bilhållar/laddar historien. Får lägga en beställning nu jag okså...

#1904

Postad 25 mars 2010 - 11:05

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0

Jag har haft min i 2 veckor och tycker att den fungerar hur bra som helst utom när jag lyssnar på musik. Då händer det att den hänger sig, den reagerar på av/på knapp så tillvida att skärmlåsets "skjut" kommer fram men skärmen reagerar inte alls. Om man håller inne knappen kommer "stäng av" fram men det går inte att trycka på skärmen. Att ta ut batteriet är det enda som hjälper. Minuten innan hängningen kommer börjar musiken hacka, den spelar 5-10s och är tyst i en sekund.

I övrigt är telefonen underbar!

Telefonen är helt "orginal" inget extra installerat. ROM version 1.66.413.2


Nu reserverar jag mig för att jag inte har just HD2 men just Audio Manager i Sense 2.5 är ett "kärt ämne" för mig eftersom jag slitit med den en längre tid.

Jag gillar gränsnittet i den taben MEN det är en liten strulpelle då man som jag har 1600 låtar i nallen och t.ex vill se sina album. Det tar mycket lång tid för den att läsa in albumvyn även om det går till sist. Sedan har det hänt att det hängt sig precis som du beskriver.

Min erfarenhet är att den Audio Manager som finns i Sense 2.5.1921 är den klart snabbaste och mest stabila som jag stött på. Den orkar med 1600 låtar utan problem. Övriga nyare versioner kräver omsorg, albumen tar oerhörd tid att ladda in.

Min uppfattning är att HTC behöver arbeta på Audio Manager. Det är trevligt när det fungerar men kalkandet med mitt musikbibliotek är närmast oacceptabelt när versionen i 2.5.1921 klarade exakt samma sak utan problem.

Upplever man strul med Audio Manager - prova en annan musikspelare. Windows Media Player är inte den roligaste att bläddra i men sladdfjärr (HTC RC-E100) fungerar. Pocket Player är ett annat alternativ, det skall enligt uppgift kunna fånga upp AVRCP- eller sladdfjärrskommandon från WMP.

Nitrogen är ytterligare en trevlig musikspelare men den har ett stort problem: musiken stoppas då man sätter nallen i viloläge och stoppar den i fickan. :)

#1905

Postad 25 mars 2010 - 14:47

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Nu reserverar jag mig för att jag inte har just HD2 men just Audio Manager i Sense 2.5 är ett "kärt ämne" för mig eftersom jag slitit med den en längre tid.

Jag gillar gränsnittet i den taben MEN det är en liten strulpelle då man som jag har 1600 låtar i nallen och t.ex vill se sina album. Det tar mycket lång tid för den att läsa in albumvyn även om det går till sist. Sedan har det hänt att det hängt sig precis som du beskriver.

Min erfarenhet är att den Audio Manager som finns i Sense 2.5.1921 är den klart snabbaste och mest stabila som jag stött på. Den orkar med 1600 låtar utan problem. Övriga nyare versioner kräver omsorg, albumen tar oerhörd tid att ladda in.

Min uppfattning är att HTC behöver arbeta på Audio Manager. Det är trevligt när det fungerar men kalkandet med mitt musikbibliotek är närmast oacceptabelt när versionen i 2.5.1921 klarade exakt samma sak utan problem.

Upplever man strul med Audio Manager - prova en annan musikspelare. Windows Media Player är inte den roligaste att bläddra i men sladdfjärr (HTC RC-E100) fungerar. Pocket Player är ett annat alternativ, det skall enligt uppgift kunna fånga upp AVRCP- eller sladdfjärrskommandon från WMP.

Nitrogen är ytterligare en trevlig musikspelare men den har ett stort problem: musiken stoppas då man sätter nallen i viloläge och stoppar den i fickan. :)


Slide 2 Play (S2P) är en trevlig musikspelare, gränssnittet är "rippat" från iPod/iPhone.

http://s2u2.ac-s2.com/

#1906

Postad 25 mars 2010 - 18:06

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Nån som kan bekräfta att dem har kört en fungerande version av ScummVM på HD2:an...

#1907

Postad 25 mars 2010 - 18:25

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregisteredfc9b156f, 12 april 2010 - 15:40.


#1908

Postad 25 mars 2010 - 18:46

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Nån som kan bekräfta att dem har kört en fungerande version av ScummVM på HD2:an...


Kolla den här tråden

http://forum.xda-dev...ghlight=scummvm

#1909

Postad 25 mars 2010 - 18:50

zhogun
  • zhogun
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
som jag sa tidigare, jag har lirat monkey island och sam and max via scummvm på min HD2. det var första gången jag provade scummvm och får jag igång det så får du också :)

Nån som kan bekräfta att dem har kört en fungerande version av ScummVM på HD2:an...



#1910

Postad 25 mars 2010 - 20:38

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
äntligen!!!!micro sdhc 32gb är här!!!!
http://www.sandisk.c...ndisk-microsdhc

#1911

Postad 25 mars 2010 - 21:01

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

som jag sa tidigare, jag har lirat monkey island och sam and max via scummvm på min HD2. det var första gången jag provade scummvm och får jag igång det så får du också :)


Tackar för svar. Suttit i 30 min och försökt få till wvga problemet i och med att det ska tydligen ska va svårt att
få till klicken då dem är utanför rutan.
Har försökt med detta tips utan reslultat:
http://xperiancer.bl...-on-xperia.html

#1912

Postad 25 mars 2010 - 23:53

boltis
  • boltis
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Jag varvade (nåja, med viss walkthrough hjälp) day of tentacle förra veckan på min hd2:a med hjälp av scummvm. Laddade ner det från scummvms egen sida... Nu har jag börjat så smått med full throttle istället.

#1913

Postad 26 mars 2010 - 04:11

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Fick till Scumm till slut...shit va grymt kul med alla gamla klassiker!

Nån som vet hur man kan få till HTC loggan som Start ikon...kör detta temat
http://forum.xda-dev...ad.php?t=625465

Men har laddat ner båda men får bara upp den färgade Windows ikonen. Vill hellre ha HTC...nån som vet om den finns som lös cab fil?

#1914

Postad 26 mars 2010 - 07:43

boltis
  • boltis
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Jag kör med det "temat" och det fungerar fint med htcloggan. Dock vill jag minnas att det inte fungerade helt hundra förrän jag gick in under "idag" och valde artemis egna tema.. Men det skriver jag med viss reservation...

#1915

Postad 26 mars 2010 - 16:58

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Ni som har HD2, har ni något problem med att skärmen tänds p.g.a att "på" knappen trycks ned ofrivilligt när den ligger i fickan?

I så fall, är det någon som har något bra tweak för att slippa det - typ knappen måste hållas inne x sekunder innan något händer

#1916

Postad 26 mars 2010 - 20:06

br3nt
  • br3nt
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Ni som har HD2, har ni något problem med att skärmen tänds p.g.a att "på" knappen trycks ned ofrivilligt när den ligger i fickan?

I så fall, är det någon som har något bra tweak för att slippa det - typ knappen måste hållas inne x sekunder innan något händer


har man knaplås så händer ju inte mycket mer än att skärmen släcks efter x sekunder (beroende på dina inställnigar), aannar finns ett tweak på XDA-devs - proximity sensor (nånting sådant, sök och du skall finna)

vänliga hälsningar

(hade gärna letat upp den åt dig, men mitt tåg åker om ett par minuter) :)

#1917

Postad 27 mars 2010 - 12:21

huss1891
  • huss1891
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
nån som testat denna app? http://hd2apps.blogs...oard-v3121.html

Redigerat av huss1891, 27 mars 2010 - 12:23.


#1918

Postad 28 mars 2010 - 08:10

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Någon som har förslag på en mediaspelare som klarar av att streama från min dreambox...???
På PC:n kör jag vlc som funkar fint.
WMP klarar inte biffen....

#1919

Postad 28 mars 2010 - 08:54

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Ni som har HD2, har ni något problem med att skärmen tänds p.g.a att "på" knappen trycks ned ofrivilligt när den ligger i fickan?

I så fall, är det någon som har något bra tweak för att slippa det - typ knappen måste hållas inne x sekunder innan något händer


har man knaplås så händer ju inte mycket mer än att skärmen släcks efter x sekunder (beroende på dina inställnigar), aannar finns ett tweak på XDA-devs - proximity sensor (nånting sådant, sök och du skall finna)

vänliga hälsningar

(hade gärna letat upp den åt dig, men mitt tåg åker om ett par minuter) :)


Jag tänkte mer på att det drar batteri om skärmen ligger och tänds i fickan hela tiden bara för att man kommer åt påknappen, då batteritiden verkar vara sådär på HD2 (på X1 t.ex så är ju påknappen försänkt och därmed mycket svårare att komma åt ofrivilligt)

Har läst lite på XDA, och hittar inget uppenbart, proximity sensor verkar ju funka sådär...
Så gärna fler tips/ideer om ni har :)

#1920

Postad 28 mars 2010 - 11:05

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Någon som har förslag på en mediaspelare som klarar av att streama från min dreambox...???
På PC:n kör jag vlc som funkar fint.
WMP klarar inte biffen....


Hittade det här på ett annat forum, vet inte om det hjälper?

"Hi there,
there is a convenient way to transfer TS-streams (as generated from most hard disc recorders, e.g. the Dreambox) and other formats to a PocketPC:

The freeware program mpeg_streamclip (http://www.alfanet.i...lipwindows.html) converts TS-streams in several audio and videoformats, e.g. MPEG4.

On a PocketPC, this can be viewed with the freeware Core Pocket Media Player (http://tcpmp.corecodec.org/about). Note that when converting with mpeg_streamclip, use Apple Compressor as Encoder and AMR Narrow as the sound format.


One click, and your VCR recording can be viewd on a PocketPC! It's even possible to cut the material with mpreg_streamclip!"

#1921

Postad 28 mars 2010 - 14:02

br3nt
  • br3nt
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Jag tänkte mer på att det drar batteri om skärmen ligger och tänds i fickan hela tiden bara för att man kommer åt påknappen, då batteritiden verkar vara sådär på HD2 (på X1 t.ex så är ju påknappen försänkt och därmed mycket svårare att komma åt ofrivilligt)

Har läst lite på XDA, och hittar inget uppenbart, proximity sensor verkar ju funka sådär...
Så gärna fler tips/ideer om ni har :)



om du byter ut windows egna knapplås och använder S2u2 (slide2unlock) kan du ställa in att den ska använda sig av sensorn, så det som sker är att
knappen trycks
skärmen slås på
sensorn är blockad
skärmen släcks

http://s2u2.ac-s2.com/
:)

#1922

Postad 28 mars 2010 - 15:07

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

om du byter ut windows egna knapplås och använder S2u2 (slide2unlock) kan du ställa in att den ska använda sig av sensorn, så det som sker är att
knappen trycks
skärmen slås på
sensorn är blockad
skärmen släcks

http://s2u2.ac-s2.com/
:)


Ok, tackar för det, har ingen HD2 än, men är på väg att skaffa... Så jag hade lite funderingar på om det var problem med att skärmen tändes ofrivilligt och låg och drog ström (såg ut som att det kunde vara lätt hänt när jag var och kände på en i butik), men det kanske inte är någon stor grej som folk har problem med, och om det finns lösningar på det så är det ju bra :)

Redigerat av huxfluxverkstan, 28 mars 2010 - 15:09.


#1923

Postad 28 mars 2010 - 23:25

nygaaard
  • nygaaard
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Hej!
Tänkte installera Artemis ROM 7.0 på telefonen, men är rätt ny på detta och förstår inte hur jag ska installera den?
Jag får fram en fil som har ändelsen .nbh, som varken går att öppna i telefonen eller på datorn?

Någon som kan dra det lite snabbt, hur jag ska göra? ;)

#1924

Postad 29 mars 2010 - 01:01

zhogun
  • zhogun
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Här är ett exempel som fungerar:

http://forum.xda-dev...ad.php?t=606713

Hej!
Tänkte installera Artemis ROM 7.0 på telefonen, men är rätt ny på detta och förstår inte hur jag ska installera den?
Jag får fram en fil som har ändelsen .nbh, som varken går att öppna i telefonen eller på datorn?

Någon som kan dra det lite snabbt, hur jag ska göra? ;)



#1925

Postad 29 mars 2010 - 12:58

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

Min orkar inte spela musiken när man tex öppnar webläsaren. Börjar hacka i musiken å så slutar audioboostern funka haha. Nån annan me samma problem?



Undrar fortfarande....

Nått nytt OP eller ROM i sikte?

#1926

Postad 29 mars 2010 - 14:03

PuzztN
  • PuzztN
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Undrar fortfarande....

Nått nytt OP eller ROM i sikte?


http://nexus404.com/...pport-upgrades/

#1927

Postad 29 mars 2010 - 15:19

Unregistered5ed9ef49
  • Unregistered5ed9ef49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

http://nexus404.com/...pport-upgrades/


Iof men 7an verkar tyvärr vara massa spärrar i likt appleskiten. Tänkte mig en win 6.5.4 eller nått sånt.

#1928

Postad 29 mars 2010 - 15:36

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Uppdatering: Fick tracking nr. idag


Uppdatering 2, avi i brevlådan idag :-)

Uppdatering 3: Hämtade grejjerna, är riktigt nöjd. 199kr inkl. frakt för 2 skärmskydd, ett silikonskydd och bilhållare med ciggkabel.

Postad bild

Redigerat av fjompa, 29 mars 2010 - 18:23.


#1929

Postad 29 mars 2010 - 18:35

huxfluxverkstan
  • huxfluxverkstan
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Verkar ju helt ok, snabbt och billigt... Återkom och berätta om kvalitet och passform etc. :)

#1930

Postad 30 mars 2010 - 15:41

davidguate
  • davidguate
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

Uppdatering 2, avi i brevlådan idag :-)

Uppdatering 3: Hämtade grejjerna, är riktigt nöjd. 199kr inkl. frakt för 2 skärmskydd, ett silikonskydd och bilhållare med ciggkabel.


Tack för informationen, då är det bara att beställa.

#1931

Postad 30 mars 2010 - 18:04

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Nån som vet om det går att ändra/tweaka till MMS funktionen (mottagning och visning) är ju katastrof i aktuellt läge. När man får ett MMS och trycker på bilden så öppnas ju 1/8 av bildens orginalstorlek bara... :)
Edit: Inget snack om att MMS är dött, för jag skickar kanske 15-20/månad.


Sen måste jag slå ett slag för slide2unlock...kan inte tänka mig telefonen utan det programmet.


Uppdatering 2, avi i brevlådan idag :-)

Uppdatering 3: Hämtade grejjerna, är riktigt nöjd. 199kr inkl. frakt för 2 skärmskydd, ett silikonskydd och bilhållare med ciggkabel.

Postad bild


Vilken utav hållar/laddarna var det du köpte, finns ju en uppsjö...man vill ju ha den liggandes i landscape mode... :)
Sen det vita silikonskyddet, är knapparna också täcka av silikonen eller är det bara bilden som spökar?!

Redigerat av tuffodum, 31 mars 2010 - 05:18.


#1932

Postad 31 mars 2010 - 10:05

Unregistereda0120fe7
  • Unregistereda0120fe7
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Läste precis på XDA att Sternas släpper version 8 av Artemis 1-2 april.

Citat:
"Artemis ver 8.0 ETA 1-2/4/2010
Change log after release
This ver is a big step..."


Ska bli riktigt intressant att se vad som kommer. Håll utkik!

#1933

Postad 31 mars 2010 - 10:52

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Nån som vet om det går att ändra/tweaka till MMS funktionen (mottagning och visning) är ju katastrof i aktuellt läge. När man får ett MMS och trycker på bilden så öppnas ju 1/8 av bildens orginalstorlek bara... :D
Edit: Inget snack om att MMS är dött, för jag skickar kanske 15-20/månad.


Sen måste jag slå ett slag för slide2unlock...kan inte tänka mig telefonen utan det programmet.




Vilken utav hållar/laddarna var det du köpte, finns ju en uppsjö...man vill ju ha den liggandes i landscape mode... :angry:
Sen det vita silikonskyddet, är knapparna också täcka av silikonen eller är det bara bilden som spökar?!


Det var den här jag köpte, ville inte ha landscape :-)
http://www.netimes.c...ml?cPath=80_731

Knapparna på framsidan täcks inte av silikonskyddet, däremot volymknappen.

#1934

Postad 31 mars 2010 - 16:18

Unregistereddfe6e5ac
  • Unregistereddfe6e5ac
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Nån som vet om det går att ändra/tweaka till MMS funktionen (mottagning och visning) är ju katastrof i aktuellt läge. När man får ett MMS och trycker på bilden så öppnas ju 1/8 av bildens orginalstorlek bara... :D
Edit: Inget snack om att MMS är dött, för jag skickar kanske 15-20/månad.


Sen måste jag slå ett slag för slide2unlock...kan inte tänka mig telefonen utan det programmet.




Vilken utav hållar/laddarna var det du köpte, finns ju en uppsjö...man vill ju ha den liggandes i landscape mode... :angry:
Sen det vita silikonskyddet, är knapparna också täcka av silikonen eller är det bara bilden som spökar?!


Prova denna, funka för mig.

rs409cg.rapidshare.com/files/369805590/DocHD2MMSFix.cab

#1935

Postad 31 mars 2010 - 20:41

fjompa
  • fjompa
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Läste precis på XDA att Sternas släpper version 8 av Artemis 1-2 april.

Citat:
"Artemis ver 8.0 ETA 1-2/4/2010
Change log after release
This ver is a big step..."


Ska bli riktigt intressant att se vad som kommer. Håll utkik!


Installerad, verkar fungera bra!

#1936

Postad 31 mars 2010 - 22:04

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Vad gör Artemis så himla bra så att att alla verkar vilja ha det?

Kan man få bort dem enligt mig fula ringarna nertill?

#1937

Postad 01 april 2010 - 06:04

boltis
  • boltis
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Kan inte göra annat än att hålla med ang. "ringarna". Ser inte så kul ut direkt, men det går att ändra precis som allt annat. Bifogar ett par bilder på hur min lur ser ut med Artemis 7.0

Jämför man Artemis och t.ex 1.66 så är inte skillnaderna ENORMA. MEN, en hel del förbättringar finns.
Hela systemet är något bättre anpassat för touch. Större rutor att trycka i osv. Ny dokumenttab (som jag inte direkt använder ändå) finns installerat i sliden. En del extraprogram är installerat från start så som ficklampa, taskmanager osv.
Det är möjligt att luren känns aningen rappare efter installation av Artemis som skall vara bättre anpassat för luren, men det är ivarjefall inget jag kan avgöra med blotta ögat eftersom den är så rapp redan från början.

Men tycker du 1.66 fungerar ok/bra så är inte behovet att uppgradera till tex Artemis sådär jättestort enligt min mening ivarjefall. Men samtidigt ångrar jag inte att jag uppdaterade. Lugnar mig dock med ver 8.0 ett tag till. Eller väntar på en ev. 9.0 då jag inte orkar köra in alla program/mods igen. haha

Bifogad fil(er)



#1938

Postad 01 april 2010 - 07:21

Unregistereda0120fe7
  • Unregistereda0120fe7
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Vad gör Artemis så himla bra så att att alla verkar vilja ha det?

Kan man få bort dem enligt mig fula ringarna nertill?


Det är bara temat som gör att du får rund ring. Byt tema, så ser knapparna annorlunda ut.

#1939

Postad 01 april 2010 - 12:20

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
rösta på HD2!!!
http://forum.xda-dev...ad.php?t=656141
http://blog.laptopma...plus-vs-htc-hd2

#1940

Postad 02 april 2010 - 08:52

pettew
  • pettew
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag är en riktig novis . Hur gör jag lättast om jag vill lägga in Artemis ?
Finns det någon bra guide på svenska (så jag inte gör Fel) eller på eng ?

#1941

Postad 02 april 2010 - 11:30

Bure719
  • Bure719
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Jag är en riktig novis . Hur gör jag lättast om jag vill lägga in Artemis ?
Finns det någon bra guide på svenska (så jag inte gör Fel) eller på eng ?


XDA finns allt du behöver veta. Artemis kan man flasha med SSPL. Har inte testat SSPL själv men det ska vara mycket enkelt.

Själv använder jag Duttys ROM, överlägset bäst enligt mig! Men då gäller HSPL. Fördelen är då att du kan byta radio till en som funkar bra där du bor och inte drar så mycket ström. Dutty hittar du på HTCPedia.

Så här gör jag när jag flashar:
1. Börjar med en 1.48 rom från HTC
2. Lägger in HSPL (1.48 behövs för att de ska fungera)
3. Startar telefonen med Active sync
4. Laddar ner/packar upp/installerar den ROM jag vill ha
5. Gör en hard reset när installationen är klar
6. Soft reset när telefonen har startat

Glöm inte att göra en backup på dina filer innan du flashar! :)

#1942

Postad 02 april 2010 - 11:57

gekcim
  • gekcim
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Har nyss instalerat office för att få tillgång till outlook och kunna synka mina kontakter till datorn.
Men den vill bara ha tre av mina kontakter. i kontakter på telefonen så har dom en ikon med ett visitkort och en lite större gubbe framför medans alla andra har ett visit kort och tv små gubbar i hörnet eller är sim kontakter.

Tips någon?

#1943

Postad 02 april 2010 - 13:18

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Batteritiden är ju ett skämt om detta verkligen kan stämma. Laddade den till 100% under natten avstängd. Har väderanimationen avstängd, skärm på 60% och inte kört några tunga apps mer än skickat 2 st mms och ringt ett samtal på 1 minut.
Nu är batteri tiden nere på 79% ... man är ju helt nojjig över batteritiden..sitter ju och kollar hur procenten bara sjunker så fort man låser upp skärmen... ;)

Vill påpeka jag tog den ur laddaren vid 12 snåret idag...

Redigerat av tuffodum, 02 april 2010 - 13:23.


#1944

Postad 02 april 2010 - 14:04

Bure719
  • Bure719
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Batteritiden är ju ett skämt om detta verkligen kan stämma. Laddade den till 100% under natten avstängd. Har väderanimationen avstängd, skärm på 60% och inte kört några tunga apps mer än skickat 2 st mms och ringt ett samtal på 1 minut.
Nu är batteri tiden nere på 79% ... man är ju helt nojjig över batteritiden..sitter ju och kollar hur procenten bara sjunker så fort man låser upp skärmen... ;)

Vill påpeka jag tog den ur laddaren vid 12 snåret idag...


Brukar den dra mycket batteri? Min är nere på 80 % nu med över ett dyng sen jag laddade. Testa en hard reset.

#1945

Postad 02 april 2010 - 15:33

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

Brukar den dra mycket batteri? Min är nere på 80 % nu med över ett dyng sen jag laddade. Testa en hard reset.


Har gjort 3 st hard resets... Men vad har du gjort sen du laddade...i stora drag? Har du orginal rom etc? Något spec installerat...? Stort minneskort? (jag har ett 16GB ínne)

(Nere på 65% nu...)

Redigerat av tuffodum, 02 april 2010 - 15:34.


#1946

Postad 02 april 2010 - 16:37

Bure719
  • Bure719
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Har gjort 3 st hard resets... Men vad har du gjort sen du laddade...i stora drag? Har du orginal rom etc? Något spec installerat...? Stort minneskort? (jag har ett 16GB ínne)

(Nere på 65% nu...)


Har gjort några kortare samtal, spelat harpan, surfat och kollat mailen. Wi-fi har varit på hela tiden. Har inte 3G aktiverat. Är nere på 77 % nu.
Använder Duttys Holy Grail v.1.6 med radio 2.08.50.08_2, 576 mb ram. Inget speciellt installerat, bara Coreplayer, torchbutton och lite småsaker som knappt används. 8 gb klass 6 kort...

#1947

Postad 02 april 2010 - 19:58

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Har gjort några kortare samtal, spelat harpan, surfat och kollat mailen. Wi-fi har varit på hela tiden. Har inte 3G aktiverat. Är nere på 77 % nu.
Använder Duttys Holy Grail v.1.6 med radio 2.08.50.08_2, 576 mb ram. Inget speciellt installerat, bara Coreplayer, torchbutton och lite småsaker som knappt används. 8 gb klass 6 kort...

Wi-Fi och blåtand tar mycket av batteriet så pröva ha dom avstängda när du inte använder dom.
Hur ofta kollas mailen?

#1948

Postad 02 april 2010 - 22:11

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Om man installerar med HSPL och man skiter i det blå skåpet...kan man då göra en Hard Reset och allt blir frid och fröjd igen??

#1949

Postad 02 april 2010 - 22:43

Bure719
  • Bure719
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Om man installerar med HSPL och man skiter i det blå skåpet...kan man då göra en Hard Reset och allt blir frid och fröjd igen??


HSPL försvinner inte om man gör en hard reset, men det är enkelt att ta bort. Bara att lägga in .nbh filen från en original-rom direkt på minneskortet och döpa om den till leoimg.nbh. Starta om telefonen med Volym ner knappen intryckt så startar installationen. Sen är skiten i skåpet borta ;)

#1950

Postad 02 april 2010 - 22:49

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

HSPL försvinner inte om man gör en hard reset, men det är enkelt att ta bort. Bara att lägga in .nbh filen från en original-rom direkt på minneskortet och döpa om den till leoimg.nbh. Starta om telefonen med Volym ner knappen intryckt så startar installationen. Sen är skiten i skåpet borta ;)


Sweet...ska precis slänga in vad som verkar vara den senaste av Duttys roms...Duttys Leo M-Lang 6.5.5 Series V1.2 [SVE
och så tänkte jag köra på din superduper radio som du kör med. Sen håller jag alla tummar som finns i hela världen för att min krassa batteri tid ska förbättras något. Annars skyller jag på dig... ;)



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.