Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mitt bakluckebygge.

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 januari 2014 - 21:46

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Jag har varit off ett tag, men jag har inte legat på latsidan.

Först tejpade jag upp insidan av panelerna med silvertejp och försökte få det så slätt som möjligt

Postad bild

Först ett lager epoxy, sedan väv om vartannat tills det hade tillräcklig stabilitet för att kunna knacka ur.

Postad bild

Många lager senare så fick jag något som börjar likna en låda. Körde knacktestet - plastade tills det lät som MDF när man knackade på den torra produkten. Glasfibern sticker lite för långt ut för att det skall finnas yta att plasta ihop locket på. Monterade tillbaka lådorna, ritade streck och kapade till dem

Postad bild

Baksidorna var inte helt snygga så jag fixade till dem efter bästa förmåga

Postad bild

Köpte två monteringsramar för konerna som här står på ben inuti lådan. La ett lager fleece tyg ovanpå och skar ut hålet. Sedan var det bara till att börja plasta igen.

Postad bild

Jag har dubbla golv i min baklucka så jag monterade elektroniken på understa golvet. Översta golvet är tvådelat så jag kan välja mellan att köra helstängt om jag vill lasta mycket, halvöppet om jag vill visa slutstegen eller helt öppet om jag behöver komma åt någon kabel.

Postad bild

För att matcha övrig inredning i bakluckan flockade jag de färdiga lådorna (ja ja jag hoppade över alla tråkiga bilder på spackling, slipning, spackling, slipning och mer slipning) med ett grått material som färgmatchade bra.

Vänster sida

Postad bild

Höger sida

Postad bild

Nu kommer problemet med att ställa in allt. Jag tycker att jag kan få lite för murrig bas vilket jag kan kompensera lite för ut ur min HU, dock tycker jag att de spelar på tok för svagt? Vad kan man göra åt det? Endel säger EQ andra säger fläskigare steg?

#2

Postad 29 januari 2014 - 21:53

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0
En del säger har du koll på lådans Q värde.

#3

Postad 30 januari 2014 - 17:53

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt blev det, tack för insperationen :) Ska plasta dörrar i vår när värmen kommer. Har kallgarage så får snällt vänta. Funkar det med glasfibermatta och båtplast till baslåda eller är epoxy att föredra?

#4

Postad 31 januari 2014 - 22:11

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
bumlig/mullrig bas beror nog på q-värdet som kaller12dussin säger, sen om det låter för svagt så är enda rätta vägen att gå mer effekt, dvs om du vill fortsätta med spela med ren signal från steget. Annars är det att kolla över så du ställ gain rätt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.