Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hd-dvd 1990:-

564 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 24 december 2007 - 18:22

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0
Hoppas det följer med HDMI, annars får det bli en liten biltur :)

#102

Postad 24 december 2007 - 20:17

maxtax
  • maxtax
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0
Finns det någon som har spanat in någon vettig HDMI kabel i väntan på spelaren då? :) Är det värt att köpa en Supra HDMI?

#103

Postad 24 december 2007 - 22:08

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0

Hoppas det följer med HDMI, annars får det bli en liten biltur :)


Den följer med 1 hdmi ca 2 meter.


Finns det någon som har spanat in någon vettig HDMI kabel i väntan på spelaren då? :D Är det värt att köpa en Supra HDMI?


Knappast lönt på mindre längder. Kör med den som medföljer

#104

Postad 24 december 2007 - 22:19

Majk_
  • Majk_
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Blir det nå bättre bild på vanlig Dvd lr blir det lika som om man har en vanlig dvdspelare??? har en Panasonic PX70 42", är grymt sugen på detta paket

#105

Postad 24 december 2007 - 22:22

PetterP
  • PetterP
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Jag kunde inte hålla mig jag heller, slog till på en HD-E1 samt 3 års extra försäkring på elgiganten.
Lite dumt då jag har en xbox HD spelare men jag får väl sälja den :)

#106

Postad 24 december 2007 - 22:41

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Då har även jag gått med i den skaran av er som har lagt en beställning på denna spelaren, dock från Elgiganten :D Undrar när den anländer.. kommer hursomhelst att bli ett rent nöje att packa upp den och koppla in den! :lol: Undrar hur stor skillnad det är mot min 3-4 år gamla Panasonic ;) :D

Är det förresten någon som vet om det medföljer någon HDMI kabel?


Jag misstänker tyvärr att den inte kommer anlända förräns tidigast i slutet på nästa vecka med tanke på alla helgdagar, men för det här priset är det nästan värt att vänta några veckor.
Nu vet jag iofs inte vad du har för TV men så länge den klarar 720p/1080i så borde du märka en avsevärd skillnad jämfört med din gamla Panasonic spelare, och om du vill ha en riktigt cool film att inviga din HD DVD kan jag rekommendera Transformers. Jag menar där snackar vi maffig film med nonstop action där både bild och ljud är av absoluta referenskvalitet, ett måste i filmsamlingen så att säga :)

#107

Postad 24 december 2007 - 23:08

Steff66
  • Steff66
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
hej undrar lite. Numera stödjer ju HD-dvd filmerna 1080p och 24bps eller vad det heter. Men hur stöds detta av denna spelare? Som ju bara stödjer 1080i ??

Jag funderar på en xbox360 HD spelare bara för att komma med i racet så att säga. Eller Toshiban.
Hörde någonstans att xboxen skulle uppkonvertera även via komponent medan annan sa att den inte gjorde det?
För jag har ingen hdmi alls på min xbox360 så frågan är ju relevant. Och ger xbox360 1080i och 1080p eller bara 1080i och då undrar man om samma fråga som överst??

Kan någon klargöra detta för mig.

/Steff66

#108

Postad 25 december 2007 - 00:07

maxtax
  • maxtax
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0

Då har även jag gått med i den skaran av er som har lagt en beställning på denna spelaren, dock från Elgiganten ;) Undrar när den anländer.. kommer hursomhelst att bli ett rent nöje att packa upp den och koppla in den! :D Undrar hur stor skillnad det är mot min 3-4 år gamla Panasonic :) :D

Är det förresten någon som vet om det medföljer någon HDMI kabel?


Jag misstänker tyvärr att den inte kommer anlända förräns tidigast i slutet på nästa vecka med tanke på alla helgdagar, men för det här priset är det nästan värt att vänta några veckor.
Nu vet jag iofs inte vad du har för TV men så länge den klarar 720p/1080i så borde du märka en avsevärd skillnad jämfört med din gamla Panasonic spelare, och om du vill ha en riktigt cool film att inviga din HD DVD kan jag rekommendera Transformers. Jag menar där snackar vi maffig film med nonstop action där både bild och ljud är av absoluta referenskvalitet, ett måste i filmsamlingen så att säga :)


Perfekt! Läget är nämligen som sådant att jag sitter och klämmer på en 42'' plasma, Samsung Q97 :D Stödjer 720p/1080i, dock ej 1080p.. men det gör ju inte spelaren heller, så! :D Det var så det var planerat liksom. Attans, sådär får du ju inte säga! Jag vill ju helst av allt ha den här imorgon och avnjuta en snygg film i HD.

Förresten, hur är ljudet om man använder Toshiban som cdspelare? Något att hurra för?

Thanks for the info! :lol:

#109

Postad 25 december 2007 - 00:41

Unregisteredf98edd19
  • Unregisteredf98edd19
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Om jag har en LG42 PC51 HD-Ready Plasma kommer skillnaden bli markant om jag istället för denna köper den snäppet vassare "Toshiba HD-EP10" som klarar av 1080p ?

Vore tacksam för svar.

God Jul.

#110

Postad 25 december 2007 - 03:23

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Försöker svara på en del av funderingarna ovan:
De flesta nyare tv-apparater med FullHD brukar göra en deinterlacing av bilden till 1080p om du ansluter med hdmi.
När det gäller rörliga bildskillnader mellan 1080i och 1080p så är det inte direkt synbart om man inte har en större bildvisare. Vid 42´´ är E1 ett klart suveränt och prisvärt alternativ.

E1 har 1080i och presterar en mycket bra bild.
EP10 är egentligen inte en "riktig" full hd spelare. Den är byggd som en 1080i men har en intern konverterare och gör deinterlacing innan signalen på 1080p skickas ut. Mycket har skrivits om den amerikanska motsvarigheten som heter A20. EP10 stöder 24Hz output med senaste uppdateringen.
EP30 och EP35 är fullhd spelare från grunden varav EP35 är vassare med bättre ljudutgångar.
XE1 kör med fullhd och är fortfarande flaggskeppet. Den är också den klart dyraste av alla Toshibas spelare.

Vid valet mellan Xbox HD add on och E1 så valde många Xbox tillbehöret pga av det var billigare, men flertalet har sedan bytt till en standalone när priset har fallit på Toshiba spelarna. Nu är priset så pass lågt på en E1 och personligen tycker jag att E1 är ett bättre alternativ, då den är tystare, är stabil och du slipper byta "upp dig" från xbox hd till en riktigt separat spelare som andra brukar göra förr eller senare. Bara hoppa på en schysst spelare direkt. :)

Grattis till er alla som köpt/kommer att köpa en billig E1! Absolut värt pengarna.




Edit: Till Steff66

hej undrar lite. Numera stödjer ju HD-dvd filmerna 1080p och 24bps eller vad det heter. Men hur stöds detta av denna spelare? Som ju bara stödjer 1080i ??

Även om filmen är i 1080p så blir det ju kanonbild när spelaren pumpar ut bilden i 1080i. Inga problem med andra ord.
Alla äger inte bildvisare som kör med fullhd. Många har 1080i eller 720p TV-apparater, projektorer och alla får en bra HD-upplevelse oavsett om spelaren skickar ut signalen i 720p, 1080i eller 1080p.
När det gäller Xbox Add on och komponent: Har också hört att man kan få ut 1080p, men någon annan kanske vet hur det egentligen ligger till?

Redigerat av crest, 25 december 2007 - 05:31.


#111

Postad 25 december 2007 - 05:06

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0
1080i -> 1080p har inget med uppskalning att göra, det är samma pixlar - handlar bara om hur man skickar dem.

filmen på skivan ligger lagrad i 24 helbilder per sekund. de billigare spelarna har ett chip som bara kan skicka ut denna i form av 60 fält (varannan bildlinje) per sekund, varför var femte bildruta repeteras* för att uppnå rätt bildfrekvens. denna extra bildruta är själva dlemmat, då den leder till att panoreringar kan se (läs: ser) ryckiga ut. kan man leva med det funkar 1080i lika bra som 1080p (och minst lika bra som fullösningen 1080p30, vilket ger exalt samma effekt som ovan trots att man kan skryta med 1080p)

de finare spelarna kan skicka ut signalen rakt av som den är, i 24 fps, medan ep-10 (om jag förstår crest rätt) har ett inbyggt bildbehandlingschip mellan avkodarchipet och HDMIkontakten, som utför IVTC (tar bort de överflödiga fälten och sammanfogar bilde till 24 progressiva helbilder per sekund).



vill bara inte att folk ska få för sig att HD DVD har med hemkheter som uppskalning att göra (även om jag tycker a2:an gör ett helt hyfsat j9bb på att skala upp standard-DVDer)


* egentligen inte en hel bildruta, utan ett fält vardera från bildruta 2 & 3 av varje sekvens IIRC. men det är jag för full och trött för att googla upp just nu, och jag tror inte någon egentligen blir lyckligare av att veta det.

#112

Postad 25 december 2007 - 05:36

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Tack outdoor_miner. Jag ändrade lite i mitt tidigare inlägg.
EP10 gör en deinterlacing internt och efter att ha gjort det så skickas signalen ut i 1080p. Det var det jag menade. Efter senaste uppdateringen så klara den även av 24Hz output. Alla bildvisare klara dock inte att visa 1080/24.
Jag har bl.a en XE1 och en Samsung 46´´ Full HD men min TV klarar bara av 1080p/60.

Tillbaka till E1 för 1990kr inkl. 5 filmer:
Ett kanonpris om man vill ta steget in i HD-världen eller bli format neutral.

Redigerat av crest, 25 december 2007 - 06:23.


#113

Postad 25 december 2007 - 06:27

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Toshiba HD-E1 med 5 st HD-DVD filmer

Postad bild

Toshiba HD-E1 med 5 st HD-DVD filmer

1 990:-



Nice price :)

http://www.hddvdeuro...hddvd_po_se.pdf

Tillbaka till E1 för 1990kr inkl. 5 filmer:
Ett kanonpris om man vill ta steget in i HD-världen eller bli format neutral.


Bifogad fil  untitled.JPG   10,27K   1 Antal nerladdningar

:D

#114

Postad 25 december 2007 - 06:33

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
En riktig god jul på er

#115

Postad 25 december 2007 - 10:23

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

1080i -> 1080p har inget med uppskalning att göra, det är samma pixlar - handlar bara om hur man skickar dem.

filmen på skivan ligger lagrad i 24 helbilder per sekund. de billigare spelarna har ett chip som bara kan skicka ut denna i form av 60 fält (varannan bildlinje) per sekund, varför var femte bildruta repeteras* för att uppnå rätt bildfrekvens. denna extra bildruta är själva dlemmat, då den leder till att panoreringar kan se (läs: ser) ryckiga ut. kan man leva med det funkar 1080i lika bra som 1080p (och minst lika bra som fullösningen 1080p30, vilket ger exalt samma effekt som ovan trots att man kan skryta med 1080p)


Om man har en Toshiba TV ur Z-serien så har den en funktion som heter "Film judder canceller" (Filmstabilisering) som tar bort allt judder som beror på 3:2 pulldown. :)


de finare spelarna kan skicka ut signalen rakt av som den är, i 24 fps, medan ep-10 (om jag förstår crest rätt) har ett inbyggt bildbehandlingschip mellan avkodarchipet och HDMIkontakten, som utför IVTC (tar bort de överflödiga fälten och sammanfogar bilde till 24 progressiva helbilder per sekund).

vill bara inte att folk ska få för sig att HD DVD har med hemkheter som uppskalning att göra (även om jag tycker a2:an gör ett helt hyfsat j9bb på att skala upp standard-DVDer)


Jag förstår inte riktigt logiken i detta (kan bero på promillehalten hos författaren :D ) men varför ska EP10 deinterlaca HD-DVD för att skicka ut 24p när filmen ligger lagrad som 24p på skivan? Det ska inte behövas någon deinterlacing. Är det säkert att EP10 klarar "äkta" 24p? Jag funderar på EP35 just p g a att den klarar 24p, deep color, CEC mm.

Redigerat av Tomas L, 25 december 2007 - 10:25.


#116

Postad 25 december 2007 - 10:40

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Tänkte att vi kan styra in diskussionen till den här tråden och fortsätta snacket om EP10 där istället innan vi alla glider iväg för långt från "HD DVD 1990:-" :)

Redigerat av crest, 25 december 2007 - 10:41.


#117

Postad 25 december 2007 - 11:03

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Då var den beställd från Elgiganten + att jag lade en beställning av följande hos Axelmusic,

Klicka här!

Förhoppningsvis blir det en trevlig start på det nya året :D


Boxen är enligt länken "US". Går den spela på E1?

EDIT: OK, såg nu tillägget "ALL" viket gör att den ska fungera... :)

Redigerat av Tomas L, 25 december 2007 - 11:04.


#118

Postad 25 december 2007 - 11:12

helmut_
  • helmut_
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Då var den beställd från Elgiganten + att jag lade en beställning av följande hos Axelmusic,

Klicka här!

Förhoppningsvis blir det en trevlig start på det nya året :D


Boxen är enligt länken "US". Går den spela på E1?

EDIT: OK, såg nu tillägget "ALL" viket gör att den ska fungera... :)


HD DVD är regionsfritt så du kan beställa HD DVD från var du vill i världen.

#119

Postad 25 december 2007 - 11:44

RizaQ
  • RizaQ
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Ytterligare en borta från Elgiganten......beställde nyss,God Jul!

#120

Postad 25 december 2007 - 12:27

nervsjuk
  • nervsjuk
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Hmmm... när man ser på saldo på PC-Citys varuhus så finns det inte en enda som har spelaren inne.
Har de "fuskat" och sålt dem billigare innan den 26:e ?? :)
Lite irriterande då, jag såg nämligen ett gäng spelare på PC-City i Västerås i söndags.
Hade köpt en om de hade sålt den för 1990:-

#121

Postad 25 december 2007 - 13:00

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
En liten dum fråga, på bigscreens test så står det att dessa är de stödda formaten: CD/-R/-RW, DVD/-R/-RW, HD-DVD

vad hände med + formaten?
Eller är det så att den sväljer alla format men tillverkarna vill inte annonsera med det bara?

#122

Postad 25 december 2007 - 13:32

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0

En liten dum fråga, på bigscreens test så står det att dessa är de stödda formaten: CD/-R/-RW, DVD/-R/-RW, HD-DVD

vad hände med + formaten?
Eller är det så att den sväljer alla format men tillverkarna vill inte annonsera med det bara?

Inga problem med dvd +r

#123

Postad 25 december 2007 - 14:51

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Hmmm... när man ser på saldo på PC-Citys varuhus så finns det inte en enda som har spelaren inne.
Har de "fuskat" och sålt dem billigare innan den 26:e ?? :)
Lite irriterande då, jag såg nämligen ett gäng spelare på PC-City i Västerås i söndags.
Hade köpt en om de hade sålt den för 1990:-

När jag var på el giganten den 23e så tipasde en annan kund om att dem kunde köpa en produkt då och sedan komma tillbaka och utnyttja lägsta prisgarantin. Så de kan ju vart folk som fått gjort lika där med.

#124

Postad 25 december 2007 - 15:00

boltis
  • boltis
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Hade tänkt köpa Hd-dvd addon till mitt Xbox nu efter jul och så men det fick bli en Toshiba istället. Lyckades förhoppningvis köpa på Pccitys hemsida innan dom tog slut. (Den är ivarjefall betald, får hoppas att dom har rätt antal hemma o.s.v.)

Hoppas på en trevlig upplevelse, har aldrig sett kvalitén faktiskt från en hd-dvd, och detta erbjudandet kunde man ju inte missa.

Damen i huset tyckte väl det va sådär då jag haft min Sony DVP-NS76h i typ 5 månader eller nåt. Hon tycker det byts för mycket :)

Redigerat av boltis, 25 december 2007 - 15:07.


#125

Postad 25 december 2007 - 15:47

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Undra hur många "Svenssons" som impulsköper denna "HD-spelare" och sen blir besviken över att inte alla filmer finns till formatet. Tycker elektronikåterförsäljarna borde upplysa mer om detta direkt i butiken.

#126

Postad 25 december 2007 - 15:58

boltis
  • boltis
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Kan faktiskt hålla med dig lite där Johan. Det är ju långt ifrån alla filmer som släpps på hd-dvd/blueray. Men å andra sidan så kommer ju det flesta "stora" titlarna i detta format samtidigt som det skall vara en utmärkt spelare även till vanliga dvdfilmer.

#127

Postad 25 december 2007 - 16:00

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Undra hur många "Svenssons" som impulsköper denna "HD-spelare" och sen blir besviken över att inte alla filmer finns till formatet. Tycker elektronikåterförsäljarna borde upplysa mer om detta direkt i butiken.

Jo, men det finns nog titlar så de flesta blir nöjda till båda formaten. Däremot så kommer svenssons väl mest störa sig på att deras lokala videobutik inte har så många titlar till uthyrning på formatet. Men det är ju bara en tidsfråga. Tillgång/efterfrågan.

#128

Postad 25 december 2007 - 16:03

JamJam
  • JamJam
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Hoppas fler och fler frågar sin loka uthyrningsbutik om HD rullar så att de ser att intresset finns.

Enligt Big sreen och Bild & ljuds recensioner så motsvarar spelaren en renodlad dvd spelare i samma prisklass, och när de gjorde sina recensioner kostade spelaren 6-7000 kr.

Redigerat av JamJam, 25 december 2007 - 16:04.


#129

Postad 25 december 2007 - 16:19

J-mannen
  • J-mannen
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Jag beställde också en i morse från El-giganten. 89:- i frakt och man slipper köa och riskera att behöva åka till ett annat varuhus om den är slut. Tveksamt om jag kommer att köpa några filmer dock, tror mer på Blu-ray i det långa loppet, men perfekt att kunna hyra båda formaten på Lovefilm, innan krigsdammet lagt sig.

#130

Postad 25 december 2007 - 16:38

maxtax
  • maxtax
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0
Och så har man varit iväg å handlat lite filmer i väntan på att spelaren ska anlända! :) Däribland Transformers, nu blir det HD-DVD för hela slanten! :D

#131

Postad 25 december 2007 - 16:58

jesper1
  • jesper1
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Mediamarkt kör samma pris. 1990 köpte min där idag.. dom sa att de var bara att skriva ut lappen från toshiba och skicka in med kvitto. för man fick ingen lappdär.. så hoppas de funkar

#132

Postad 25 december 2007 - 17:14

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Och så har man varit iväg å handlat lite filmer i väntan på att spelaren ska anlända! :) Däribland Transformers, nu blir det HD-DVD för hela slanten! :D


Hur mycket fick du betala för 2-disc utgåvan av Transformers?

Hoppas att ni alla gillar den nya spelaren. Glöm inte att uppdatera den ganska omgående så ni slipper eventuella problem. Man vet aldrig hur gammal mjukvaran är i maskinerna ni snart får hem.

#133

Postad 25 december 2007 - 17:16

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Hur fungerar denna spelare tillsammans med Panasonic AX200? Ska troligtvis inhandla en sådan i veckan, vill då inte stå med en spelare som visar "kattskit"! :)

#134

Postad 25 december 2007 - 17:17

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Mediamarkt kör samma pris. 1990 köpte min där idag.. dom sa att de var bara att skriva ut lappen från toshiba och skicka in med kvitto. för man fick ingen lappdär.. så hoppas de funkar


Blanketten hittar du här!

#135

Postad 25 december 2007 - 17:18

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Hur fungerar denna spelare tillsammans med Panasonic AX200? Ska troligtvis inhandla en sådan i veckan, vill då inte stå med en spelare som visar "kattskit"! :)


Tror E1an skulle klara sig utmärkt med den projektorn. Är ju en 720p-projektor.

#136

Postad 25 december 2007 - 17:32

JamJam
  • JamJam
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Jag frågade Buylando i Stockholm angående uthyrning av HD-DVD och fick följande svar..

"Tyvärr har vi tagit bort alla "Hd-dvd" ur vårt sortiment, vi inriktar nu oss endast på Blu Ray"

Synd att de tar ställning eller att HD-DVD är dyrare för uthyrare att ta in :)

#137

Postad 25 december 2007 - 17:32

Unregisterede47df3fc
  • Unregisterede47df3fc
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Eftersom några fler teknik frågor slinkit in här så kastar jag iväg en snabb o halvdum fråga :)

Har en äldre Denon reciever med bara Dolby Digital (ej DTS) och få ut ljudet via otptisk i Dolby Digital borde väl ej vara problem då från HD-E1:an ? , tänkte på Dolbydigital plus o allt på filmerna ...

Sedan vilken tid måste man köa vid sitt lokala El Giganten tro ? , vill ju ha den imorgon ist för vänta på posten när ledig nu ...

#138

Postad 25 december 2007 - 17:42

nervsjuk
  • nervsjuk
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Undrar också samma sak som Zak_.

Har även jag en äldre Kenwood reciver som endast tar Dolby Digital.
Tycker det är konstigt om E1:an bara kan skicka ut DTS.
Då måste den ju koda om t.ex. ett Dolby True HD eller Dolby Digital + till DTS och det är ju inte logiskt.
Borde ju vara bättre att skicka ut Dolby Digital då.

#139

Postad 25 december 2007 - 17:47

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Eftersom några fler teknik frågor slinkit in här så kastar jag iväg en snabb o halvdum fråga :)

Har en äldre Denon reciever med bara Dolby Digital (ej DTS) och få ut ljudet via otptisk i Dolby Digital borde väl ej vara problem då från HD-E1:an ? , tänkte på Dolbydigital plus o allt på filmerna ...

Sedan vilken tid måste man köa vid sitt lokala El Giganten tro ? , vill ju ha den imorgon ist för vänta på posten när ledig nu ...

Du får inga problem med ljudutmatningen.
Om du vill veta mer om ljudutmatningen via optisk (toslink) så skrolla ner till HD DVD sektionen som jag länkat till, för att veta vad som händer med ljudet. :D

Redigerat av crest, 25 december 2007 - 17:52.


#140

Postad 25 december 2007 - 17:50

BBQ
  • BBQ
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Har också beställt en nu, känner stor matriell lycka :)

#141

Postad 25 december 2007 - 17:53

Unregisteredd3e6445d
  • Unregisteredd3e6445d
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Hmmm... när man ser på saldo på PC-Citys varuhus så finns det inte en enda som har spelaren inne.
Har de "fuskat" och sålt dem billigare innan den 26:e ?? :D
Lite irriterande då, jag såg nämligen ett gäng spelare på PC-City i Västerås i söndags.
Hade köpt en om de hade sålt den för 1990:-


Jag tycker det verkar lite konstigt att PC City skulle ha sålt slut med tanke på att deras butiker har haft julstängt både idag och igår, men det kanske är alla som beställt via nätet som orsakat att dom tagit slut :)
Annars så verkar den fortfarande finnas på lager hos Elgiganten så det är väl bara att köpa den där istället om den är slut hos PC City??

#142

Postad 25 december 2007 - 17:55

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Jag frågade Buylando i Stockholm angående uthyrning av HD-DVD och fick följande svar..

"Tyvärr har vi tagit bort alla "Hd-dvd" ur vårt sortiment, vi inriktar nu oss endast på Blu Ray"

Synd att de tar ställning eller att HD-DVD är dyrare för uthyrare att ta in :)


Ökar efterfrågan så ökar utbudet.
Vill du hyra HD DVD filmer gör du det enkelt ifrån Love film

#143

Postad 25 december 2007 - 18:08

Unregisterede47df3fc
  • Unregisterede47df3fc
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Tack Crest för svar på min fråga :)

Nu är det bara göra sig redo åka o slåss på rean imorgon bitti här i stan då :D

#144

Postad 25 december 2007 - 18:16

crest
  • crest
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Tack Crest för svar på min fråga :)

Nu är det bara göra sig redo åka o slåss på rean imorgon bitti här i stan då :D


Lycka till! :lol:

#145

Postad 26 december 2007 - 02:55

cronic
  • cronic
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Ni som köpt (och hunnit få hem) spelaren från Pccity, Elgiganten eller Media Markt får gärna berätta vilken version av spelaren de blev. Då man kan göra den regionsfri OM det är "rätt" version (inte den allra senaste uppdateringen tydligen). Förhoppningsvis kommer man i framtiden kunna göra även den nyare regionsfri men det går inte i dagsläget vad jag förstår.

(detta avser göra den regionsfri för att spela vanliga dvd-filmer, hd-dvd klarar den redan)

#146

Postad 26 december 2007 - 03:12

toler
  • toler
  • Veteran

  • 1 548 inlägg
  • 0
lite sugen men saknar då 1080p och att den låter en del å ä seg, men går göra regfri om den har FW2.5 högst. jag passar nog trots priset, vill ha kortläsare med, och hur är det med PJ-specen...kan ju inte spela musik & bilder där!
Så inte 5.1 ut, 24P, hdmi-CEC, deep & HD-ljud.

Bifogad fil(er)


Redigerat av toler, 26 december 2007 - 11:59.


#147

Postad 26 december 2007 - 08:36

Dust_Puppy
  • Dust_Puppy
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
så, var precis nere och köpete en på elgiganten, det var inte någon jätterush på dom så dom finns nog kvar en stund skulle jag tro, dom hadde kanske 30-40st.

ska bli kul att testa =)

#148

Postad 26 december 2007 - 09:06

Unregisterede47df3fc
  • Unregisterede47df3fc
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Samma här vart en HD-E1:a på elgiganten i Sundsvall , kan upplysa för dom som funderar på köpa att dom hade iaf 15+ när jag var där för en timme sedan ...

Nu ska man bara uppdatera mjukvaran då :)

#149

Postad 26 december 2007 - 09:16

Pertilen
  • Pertilen
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Ska åka till Elgiganten i Borlänge nu och köpa en.
Är det så att man inte tycker den är nå bra så är det bara att lämna tebaks den ju.
Kul att testa å se hur den funkar. Är jag inte nöjd med den så köper jag en EP30 istället.

#150

Postad 26 december 2007 - 09:29

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Elgiganten i Uddevalla hade bara 3 st... jag tog en :) De hade inte en enda hddvd-film, bara BD :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.