Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Disney stänger LucasArts - EA gör Star Wars-spel framöver

116 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 april 2013 - 21:10

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0
“After evaluating our position in the games market, we’ve decided to shift LucasArts from an internal development to a licensing model, minimizing the company’s risk while achieving a broader portfolio of quality Star Wars games. As a result of this change, we’ve had layoffs across the organization. We are incredibly appreciative and proud of the talented teams who have been developing our new titles.”

http://www.gameinfor...-lucasarts.aspx

Redigerat av stabbe, 03 april 2013 - 21:11.


#2

Postad 03 april 2013 - 21:49

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Läste också detta innan. Jävla svin.

Dock har det skickats inlägg på twitter till dom angående jobb hos bland annat Sony Santa Monica.

Postad bild

#3

Postad 03 april 2013 - 22:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1
På tiden. De har inte gjort ett bra spel sen 1997. Sedan dess har de antingen licensierat ut utvecklingen eller mjölkat med massa ytterst mediokra titlar. Tror det finns ca 75 star wars spel. En handfull är ngt att ha.

Det Lucasarts jag växte upp med försvann för länge sedan.

Dark Forces 2 från 1997 är nog det senaste riktigt bra Lucasarts spelet som de utvecklade själv.

Redigerat av Unregistereddc471864, 03 april 2013 - 22:49.


#4

Postad 03 april 2013 - 22:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Jo, men vad har de gjort på det senaste liksom? De gör ju inga spel längre. Det är samma med ID software, får ju inte ut några spel. Rare gör inte heller mycket numera men det lär man ju få se mer av snart iofs.

De som är bra kommer ändå få jobb hos andra så det spelar väl mindre roll.

#5

Postad 03 april 2013 - 22:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Jo, men vad har de gjort på det senaste liksom? De gör ju inga spel längre. Det är samma med ID software, får ju inte ut några spel. Rare gör inte heller mycket numera men det lär man ju få se mer av snart iofs.

De som är bra kommer ändå få jobb hos andra så det spelar väl mindre roll.


Star Wars: The Force Unleashed II är väl de senaste som de själv utvecklat. Resten är att de publicerat på grund av licensen.

Ser inget konstigt med att de stängs ner. Finns ingen lönsamhet att ha ett gäng som sitter där när det är bättre att låta tredjepart göra spelen under licens.

Men annars mår spelbranschen bra, eller hur Zoiler :)

Ne men som jag sagt tidigare, håller man inte på med mobilspel så är det en ytterst tuff bransch för små aktörer.

Tycker Disneys eget uttalande summerar det bra:

The news should not come as a surprise. After Disney's eye-watering $4.05 billion purchase of LucasFilm, CEO Robert Iger told investors: "We're likely to focus more on social and mobile than we are on console."

#6

Postad 03 april 2013 - 22:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Men annars mår spelbranschen bra, eller hur Zoiler :)

Ne men som jag sagt tidigare, håller man inte på med mobilspel så är det en ytterst tuff bransch för små aktörer.

Man kanske måste släppa spel om man ska lyckas i spelbranschen ;) . Du vet ju redan att jag tycker modellen är bra för de stora aktörerna och att det är tillräckligt (sedan leder det till en sidodiskussion om brist på mångfald, nya IP:n etc som vi redan haft), och vi kanske inte ska förstöra tråden med vårat evinnerliga gnabb om detta.

#7

Postad 03 april 2013 - 22:54

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Vet inte vad som hände med LucasArts i slutet av 90-talet men iom detta
kanske vi får en modern X-Wing eller Tie fighter sim, och varför inte Grim
Fandango 2.

#8

Postad 03 april 2013 - 23:04

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Någon som minns LucasArts Indy-spel på amiga. Nog deras bästa spel genom tiderna :)

#9

Postad 03 april 2013 - 23:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1

Någon som minns LucasArts Indy-spel på amiga. Nog deras bästa spel genom tiderna :)


Deras äventyrsspel var grymma ja. Indy, Maniac Mansion, Zak Mccracken, Day of the Tentacle, Sam & Max, Monkey Island osv.

Redigerat av Unregistereddc471864, 03 april 2013 - 23:08.


#10

Postad 03 april 2013 - 23:13

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...be_gdata_player

#11

Postad 03 april 2013 - 23:24

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
Inge mer Monkey Island :(

#12

Postad 03 april 2013 - 23:31

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Inge mer Monkey Island :(

mm... Men HD remaken av MI2 är riktigt bra!

#13

Postad 04 april 2013 - 05:42

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 0
Inget 1313? :(

#14

Postad 04 april 2013 - 06:08

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Deras äventyrsspel var grymma ja. Indy, Maniac Mansion, Zak Mccracken, Day of the Tentacle, Sam & Max, Monkey Island osv.

För att inte tala om höjdare som:

The Dig
Full Throttle
Grim Fandango

#15

Postad 04 april 2013 - 07:05

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
Loom! ^^

#16

Postad 04 april 2013 - 07:08

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Tråkigt men samtidigt har de inte gjort några bra spel på väldigt, väldigt länge. De regerade ju på 90talet med framför allt MI och Grim Fandango som båda hör bland världens bästa spel någonsin gjorda.

#17

Postad 04 april 2013 - 07:08

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Inget 1313? :(


Vi får hoppas att någon räddar det.

Lucas Rep Says Star Wars 1313 Might Be Saved
http://www.gameinfor...t-be-saved.aspx

#18

Postad 04 april 2013 - 08:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Deras äventyrsspel hade få utmanare, Rogue Squadron, X-wing och "Dark Forces"-spelen var riktigt bra, men det gick utför redan för tio år sedan...

#19

Postad 04 april 2013 - 16:55

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 1
;_;

http://www.youtube.c...h?v=qJlbPXZEpRE

#20

Postad 04 april 2013 - 18:58

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
För övrigt är den där Gotye tolkningen så bäst....
Bara Disney tillåter andra studios att använda IP'n via licens så borde det ju vara ok. TB passade på att göra en piece på det.

http://www.youtube.c...h?v=46xR70X21YY

Redigerat av Damocles, 04 april 2013 - 18:59.


#21

Postad 04 april 2013 - 21:40

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 2

Inge mer Monkey Island :(

Varför inte? Jag gillade senaste Tales of Monkey Island och det var ju ändå inte LucasArt som gjorde det, det var ju Telltale.

#22

Postad 05 april 2013 - 00:17

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Nog det bästa som kunde ske, LucasArts har inte gjort ett bra spel sedan Republic Commando. Många verkar inte förstå att de senaste bra spelen har bara getts utav LucasArts, inte utvecklats av företaget.

#23

Postad 05 april 2013 - 06:27

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Inte direkt oväntat, de hade sin storhetstid på 90-talet med underbara spel som: Maniac Mansion, Monkey Island, DOTT osv.

#24

Postad 07 maj 2013 - 01:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Good stuff, DICE, Viceral och Bioware ska göra Star Wars-titlar.

Vilket innebär att vi kanske får Kotor 3 nextgen? Hade varit helt fantastiskt. De skulle även kunna göra Battlefront III med frostbite 3-motorn. Framförallt så får vi äntligen spel i Star Wars-serien, förhoppningsvis vartannat eller varje år. Det har varit på tok för snålt med det.

The Walt Disney Company and EA Announce Multi-Year Star Wars Games Agreement

Deal will bring new Star Wars games to fans across the most popular gaming genres and platforms

BURBANK & REDWOOD CITY, Calif.--(BUSINESS WIRE)-- The Walt Disney Company (NYSE: DIS) and Electronic Arts Inc. (NASDAQ: EA) today announced a new multi-year exclusive licensing agreement to develop and publish globally new games based on Star Wars characters and storylines.

Under the agreement, EA will develop and publish new Star Wars titles for a core gaming audience, spanning all interactive platforms and the most popular game genres, while Disney will retain certain rights to develop new titles within the mobile, social, tablet and online game categories.

“This agreement demonstrates our commitment to creating quality game experiences that drive the popularity of the Star Wars franchise for years to come,” said John Pleasants, Co-President of Disney Interactive. “Collaborating with one of the world’s premier game developers will allow us to bring an amazing portfolio of new Star Wars titles to our fans around the world.”

“Every developer dreams of creating games for the Star Wars universe,” said EA Labels President Frank Gibeau. “Three of our top studios will fulfill that dream, crafting epic adventures for Star Wars fans. DICE and Visceral will produce new games, joining the BioWare team which continues to develop for the Star Wars franchise. The new experiences we create may borrow from films, but the games will be entirely original with all new stories and gameplay.”

Financial terms of the agreement were not disclosed.



#25

Postad 07 maj 2013 - 04:43

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Har läckts massa nya videor om Battlefront 3..

#26

Postad 07 maj 2013 - 06:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Postad bild

#27

Postad 07 maj 2013 - 06:53

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Mycket bra nyheter!

Har längtat efter ett mer "avancerat", mörkare och mer hardcore fps i Star Wars universumet länge nu.

Krydda det med arvet från Battlefield-serien och nya fina Frostbite-motorn=mumma!

Battlefield: Star Wars?

#28

Postad 07 maj 2013 - 08:52

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Inte för att Star Wars är något för mig, men då kan folk förvänta sig en icke fungerande produkt med always online krav där om du har tur kanske får ett vapen, resten måste du köpa som DLC's.

Död åt Electronic Assholes.

#29

Postad 07 maj 2013 - 08:54

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1

Inte för att Star Wars är något för mig, men då kan folk förvänta sig en icke fungerande produkt med always online krav där om du har tur kanske får ett vapen, resten måste du köpa som DLC's. Död åt Electronic Assholes.

Hoppla, mycket uppdämd ilska här...;)

#30

Postad 07 maj 2013 - 09:09

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 1

Hoppla, mycket uppdämd ilska här...;)


Det är det som är inne nu, att hata ea.

#31

Postad 07 maj 2013 - 09:10

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Det är det som är inne nu, att hata ea.

Jo det är ju ingen nyhet, men jag visste inte att det även var inne att överdriva? ;)

#32

Postad 07 maj 2013 - 09:18

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 1
Spelen skall finnas på steam för 50 kr, om inte på pirate bay. Finns det någon form av drm så död åt företaget. Spel är ju en allmän rätt och det finns ju alltid andra som betalar så det behöver man inte göra själv. Detta finns det statistik på. ;)

Men allvarligt så uppfattar jag det såhär på diverse spelforum där medelåldern är lite lägre.

#33

Postad 07 maj 2013 - 10:21

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 2
Jag betalar gärna för en bra produkt, vilket inte EA har, men det är en annan diskussion.

Tycker bara att det är tråkigt att dom skall få förstöra en så pass stor titel som Star Wars ändå är.

#34

Postad 07 maj 2013 - 10:26

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 0
Ja förlåt sinnes om du tog åt dig. Det var inte riktat till dig som person.

#35

Postad 07 maj 2013 - 10:28

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Vi kanske bör vänta med att säga att dom kommer förstöra nåt innan vi ens sett vad som kommer?

#36

Postad 07 maj 2013 - 11:12

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Mycket bra nyheter!

Har längtat efter ett mer "avancerat", mörkare och mer hardcore fps i Star Wars universumet länge nu.

Krydda det med arvet från Battlefield-serien och nya fina Frostbite-motorn=mumma!

Battlefield: Star Wars?

Och du tror att EA kommer ge fansen det? Kolla på BF 3 och kommande BF 4 eller Old Republic så har du framtiden för SW, fördumning. Det verkar även ryktas om att Microsoft har en exklusiv deal med EA, sätter en peng på att denna deal är exklusiva SW spel för 360. Detta är det värsta som kunde hända, ett enda bolag som i stort sett kontrollerar allting kring SW som spelformat, jag ser inte en ljus framtid för denna älskade IP tyvärr.

Redigerat av Jack of all trades, 07 maj 2013 - 11:14.


#37

Postad 07 maj 2013 - 11:18

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Och du tror att EA kommer ge fansen det? Kolla på BF 3 och kommande BF 4 eller Old Republic så har du framtiden för SW, fördumning. Det verkar även ryktas om att Microsoft har en exklusiv deal med EA, sätter en peng på att denna deal är exklusiva SW spel för 360. Detta är det värsta som kunde hända, ett enda bolag som i stort sett kontrollerar allting kring SW som spelformat, jag ser inte en ljus framtid för denna älskade IP tyvärr.

Tja, med tanke på hur tidigare Battlefrontspel och likn har sett ut vad gäller både fördummning, barnvänlighet osv så är ju BF3 hardcore kan man lugnt säga.

Så i den bemärkelsen kan det bara bli bättre.

Så jag väntar med att totalnegga något innan jag ens sett vad det är.

#38

Postad 07 maj 2013 - 11:41

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Tja, med tanke på hur tidigare Battlefrontspel och likn har sett ut vad gäller både fördummning, barnvänlighet osv så är ju BF3 hardcore kan man lugnt säga.

Så i den bemärkelsen kan det bara bli bättre.

Så jag väntar med att totalnegga något innan jag ens sett vad det är.

Men om andra utvecklare utan de ägda av EA fått möjligheten att göra spel på den här licensen så tror jag att det hade kommit en del titlar som inte varit anpassade för den stora massan. Jag litar inte ett skvatt på att EA kommer kunna ge fansen de spel som verkligen återger den här licensen dess forna glansdagar då LucasArts nästan uteslutande släppte bra titlar. Glöm att vi kommer se ett nytt X-Wing eller ett nytt Jedi Knight som känns som värdiga uppföljare. Se bara på vad EA gjorde med Syndicate så kanske du börjar se detta på samma sätt som jag och många med mig gör (många ser på detta som något av det värsta som kunde hända SW och jag har på tok för lite förtroende för EA för att inte hålla med).

Varför ogillar många EA? För att de är ett av de värsta bolagen inom spelindustrin, det fanns en tid då jag gillade detta bolag men idag är de ett bolag som jag ratar. Droppen var hur de hanterade Old Republic, 50 kr för ett spel som bara funnits ute ett par månader trots att det sålde riktigt bra under den inledande perioden. Bara ett par av alla anledningar till varför folk inte gillar EA. Ett bolag som ur konsument synpunkt är ett av de värsta inte bara i spelindustrin utan även inom samtliga branscher. Jag tror att de kommer gå samma väg som THQ och jag kan inte säga att jag kommer sakna EA när så kommer ske (för det kommer ske om de inte ändrar sin inställning till sina köpare).

Redigerat av Jack of all trades, 07 maj 2013 - 11:45.


#39

Postad 07 maj 2013 - 11:48

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Bifogad fil  images.jpg   7,14K   0 Antal nerladdningar

#40

Postad 07 maj 2013 - 12:02

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Nja inte ilska snarare en djup besvikelse, när Disney köpte upp Lucasfilm så trodde jag, naiv som jag var, att detta kunde vara något väldigt positivt för spelen. När jag igår läste om avtalet mellan EA och Disney däremot så dog allt hopp. Jag har dock fortfarande stora förhoppningar för de nya filmerna men tydligen kommer jag inte kunna ta del av några nya spel baserade på dessa eller föregående filmer och böcker även om de visar sig bli bra. EA får inte en enda krona mer av mig förrän de visar, bortom all rimlig tvivel, att de blivit ett mer konsument vänligt bolag.

Redigerat av Jack of all trades, 07 maj 2013 - 12:03.


#41

Postad 07 maj 2013 - 12:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Bifogad fil  images.jpg   7,14K   0 Antal nerladdningar



Ilska är bra för det är nyckeln till den ascoola mörka sidan av kraften. ;) :P

Postad bild

#42

Postad 07 maj 2013 - 12:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Har läckts massa nya videor om Battlefront 3..

Ja själva spelet är ju nedlagt/avbrutet.

Varför ogillar många EA? För att de är ett av de värsta bolagen inom spelindustrin

Folk gillar att överdriva. EA har blivit utsett till USA:s sämsta företag två år i rad, det är löjligt om man ser till vilka företag de slåss mot.

“The arms trade? Oil companies polluting the planet? Bankers bringing us to our knees? Companies that sell those absurd magnetic health bracelets? No, these are not the real corporate wrongdoers.

"We're sure that bank presidents, oil, tobacco and weapons companies are all relieved they weren't on the list this year,” EA Corporate Communications John Reseburg told Games Industry. “We're going to continue making award-winning games and services played by more than 300m people worldwide."


Det hade inte spelat någon roll om de hade ställts mot ett företag fullt av pedofiler som drev ett dagis eller Parken Zoo innan de blev reformerade. Det påverkar inte individerna som röstar, de tar det personligt när de inte kan spela Sim City, om ett spel har DRM eller om de får ett rushat slut i Mass Effect 3. Det påverkar dem känslomässigt, för de har spenderat egna pengar och egen tid. Eller för den delen, om spelet har micro transactions som är valfria och som inte alls påverkar deras spel. Även fast det bara handlar om TV-spel, ett nöje.

På samma sätt verkar de nu vara emot att vi faktiskt kommer att få Star Wars-spel. Trots att det sista SW-spelet som ens var hyfsat var Force Unleashed. Och det kom ju för fem år sedan.

Så, ja tack till fler spel. Mycket av det EA gör blir bra.

Förresten finns en enkel lösning på EA-problemet. Köp inte spelen. Det gör kanske inte ni som klagat här i tråden, men garanterat andra som hatar EA. Tänk alla som klagar över FIFA, de köper ändå spelet nästa år.

Edit:

Postad bild

Redigerat av Zoiler, 07 maj 2013 - 12:21.


#43

Postad 07 maj 2013 - 12:50

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Vilket var värst? Ewoks eller Jar Jar? Svår fråga...

http://www.youtube.c...h?v=ZisqB_fD2pQ

#44

Postad 07 maj 2013 - 12:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Mirrors Edge 2 är nerlagt för att Dice ska göra Battlefront... Är det någon som inte tycker det här är åtminstone lite tragiskt?

#45

Postad 07 maj 2013 - 12:54

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1

Mirrors Edge 2 är nerlagt för att Dice ska göra Battlefront... Är det någon som inte tycker det här är åtminstone lite tragiskt?


Nej, tvärtom faktiskt.

#46

Postad 07 maj 2013 - 12:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Nej, tvärtom faktiskt.


Ok du har givetvis rätt till din åsikt men det är banne mig gränsfall :wacko:

#47

Postad 07 maj 2013 - 12:58

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Har bara spelat Battlefront och Mirrors Edge ganska lite men jag tyckte Battlefront var mycket roligare.

#48

Postad 07 maj 2013 - 14:50

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Nej, tvärtom faktiskt.

Håller med, förstod aldrig tjusningen med det spelet.

#49

Postad 07 maj 2013 - 18:01

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag tror EA har potential att finansiera bra titlar framöver, det jag har emot de är att de kan vara ganska vidriga att ha att göra med som spelutvecklare (känner personligen utvecklare på DICE), men det är en sidosak.

#50

Postad 07 maj 2013 - 19:44

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Jag tror EA har potential att finansiera bra titlar framöver, det jag har emot de är att de kan vara ganska vidriga att ha att göra med som spelutvecklare (känner personligen utvecklare på DICE), men det är en sidosak.

Jo men att EA är pengahungriga är väl knappast någon nyhet för någon.

Har själv haft en kollega på jobbet som både tidigare var utvecklare hos Dice med BF3 och numer är tillbaka hos dom jobbandes på BF4.

Redigerat av masse70, 07 maj 2013 - 19:49.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.