Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Switch

2358 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2017 32GB (Spelkonsoler) 9 8,42 (124) Inga priser
Nintendo Switch Lite (Bärbara spelkonsoler) 2 7,95 (19) 2 449:-
Nintendo Switch 2019 32GB (Spelkonsoler) 9 7,57 (43) 3 492:-
Nintendo Switch OLED 2021 64GB (Spelkonsoler) 9 7,9 (20) 3 601:-
3 relaterade trådar

#201

Postad 01 maj 2016 - 17:38

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Zoiler: Det kommer inget Pokemon a la Skyrim för Nintendo vet att 98.6% av sin kundbas inte lär köpa något mer spel efter det ;) 

 

Jag får be lite om ursäkt för mitt antagande om Mario, det är visserligen många spel som bär hans namn men MK8 är ju trots allt rätt annorlunda mot NSMBU!

Plattform är som sagt lite segt hos Nintendo, men jag ska ändå köpa Ratchet & Clank imorgon på PS4 för Playstation har inte haft många AAA plattformsspel. 

 

Men kollar jag på spelen jag köpt till Wii U så lyder listan: NSMBU, SM3DW, MK8, Yoshi WW, Captain Toad TT, DKTF, Mario Party 10 + några legospel och andra som jag inte minns just nu. 

 

På PS4 finns inte ett enda liknande spel utan där är det allt ifrån The Division till MGS TPP och det mesta är shooters. 

 

Är jag ensam eller ser det ut såhär hos de flesta med båda konsoler? 

Så, svaret för mig är obvious. Nintendo kan fortsätta skapa liknande spel som man alltid gjort (med överraskningar som Splatoon som tydligen ska vara skitkul, inte provat dock) med förbehållet att man knyter an AAA från EA/Ubi osv. 



#202

Postad 01 maj 2016 - 19:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Plattform är som sagt lite segt hos Nintendo, men jag ska ändå köpa Ratchet & Clank imorgon på PS4 för Playstation har inte haft många AAA plattformsspel.

Helt klart mer en "shooter" än ett plattformsspel som du lär märka, men det är jättebra på vad det gör så det gör inget  :)



#203

Postad 01 maj 2016 - 20:31

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Vi ska ju inte glömma att Zelda o Mario alltid kommer vara Zelda och Mario, något som alltid kommer att sälja för Nintendo. Ikoner inom konsolvärlden,

Men nu har Nintendo drömläge att göra ett Zelda som kommer få köpare att springa till hyllorna. Och det är nog det dom kommer satsa på. Kanske inte allt på ett kort, men nästan iallafall.
En kraftfull konsol, samtidigt med launch av Zelda. Och vips så har dom förhoppningsvis sålt bra mycket mer av NX än av WiiU och tredjepartstillverkarna är tillbaka på det flygande piratskeppet i SM3.

#204

Postad 02 maj 2016 - 08:26

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Ja, lite så. Men det beror ju lite på hur mkt fokus (om det alls ligger till på det viset) Nintendo lägger på handhållet/två-i-en-konsol. 

Jag spelar 95% på TV, gamepaden är faktiskt rätt grym men alldeles för bökig för att ta med någonstans. 

 

Hur tänker ni andra kring detta med en handhållen del som dockas hemma för spel på större skärm?

 

Jag tänker som så att det blir en kompromiss, för det går inte att kräma ut en nivå av TV-kvalitet (1080p 30/60fps) på en bärbar maskin (om vi ska följa fysikens lagar) och var spelindustrin befinner sig just nu med spel som (Horizon Zero Dawn eller QB eller liknande stor titel). 

 

Tankar? 



#205

Postad 02 maj 2016 - 10:03

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Ja, lite så. Men det beror ju lite på hur mkt fokus (om det alls ligger till på det viset) Nintendo lägger på handhållet/två-i-en-konsol. 

Jag spelar 95% på TV, gamepaden är faktiskt rätt grym men alldeles för bökig för att ta med någonstans. 

 

Hur tänker ni andra kring detta med en handhållen del som dockas hemma för spel på större skärm?

 

Jag tänker som så att det blir en kompromiss, för det går inte att kräma ut en nivå av TV-kvalitet (1080p 30/60fps) på en bärbar maskin (om vi ska följa fysikens lagar) och var spelindustrin befinner sig just nu med spel som (Horizon Zero Dawn eller QB eller liknande stor titel). 

 

Tankar? 

 

Den första tanken är ju att räckvidden på WiiU paddan är ju bedrövlig. Ska det bli en handhållen enhet till NX så måste ju den vara en egen konsol i sig självt, som klarar av att köra ett spel flawless.

 

Och jag ser ju det som en omöjlighet att göra en handhållen enhet som är starkare än PS4an som man kan spela på och sen kunna ansluta till en andra bildskärm.

 

Så jag hoppas att en handhållen enhet är "extra" tillbehör till NX och inget krav.



#206

Postad 02 maj 2016 - 10:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Jag tänker som så att det blir en kompromiss, för det går inte att kräma ut en nivå av TV-kvalitet (1080p 30/60fps) på en bärbar maskin (om vi ska följa fysikens lagar) och var spelindustrin befinner sig just nu med spel som (Horizon Zero Dawn eller QB eller liknande stor titel). 

 

Tankar? 

Dunno, vi vet ju inte om det blir så. Men om handkontrollen också är den bärbara så tänker jag mig att det bör fungerar så att när man spelar på TV:n stationärt så används konsolens prestanda så att spelen är i ultraläge så att säga och när man tar med sig den och kör bärbart så är spelen i lowmode. Två förkonfigurationer alltså som bestäms beroende på om man kör stationärt eller bärbart.

 

Men de ska ha fler 3DS-spel på gång till nästa år så... då bör det inte bli så.

 

Om vi exempelvis tar Hyrule Warriors som exempel, så släpptes spelet först till Wii U där det var snyggt och sedan släpptes det till 3DS, typ samma spel fast fulare. Något sånt kanske skulle funka. Som det är idag så gör de två spel, först utvecklar de till Wii U t.ex. och sedan måste de göra om det till 3DS. Men tänk vad tid de hade kunnat spara på att köra en sån modell där både bärbara och stationära är så lika varandra att de enkelt kan förkonfigurera grafiken i två inställningar. Då finns det inte längre bärbara och stationära spel, utan allt kommer till NX och sedan bestämmer man själv om man vill köra bärbart eller stationärt. Det är PS4 Neo vs PS4-modellen egentligen, fast med större skillnad mellan de båda i prestanda.

 

Jag tänker mig att den bärbara borde vara som en Wii U grafiskt och den stationära som en PS4+. Då blir de bärbara spelen snygga hur som helst. Och dessutom kan de använda den bärbara konfigurationen för att porta spel till Wii U, eftersom de har sagt att de kommer fortsätta göra spel till Wii U. Då tar det minimal effort att göra Wii U-portar framöver.

 

Rent affärsmässigt vet jag inte om det är så smart iofs, man säljer ju inga extra bärbara enheter eftersom kontrollen ingår till den stationära och spelen kan de bara sälja en gång istället för två.


Redigerat av Zoiler, 02 maj 2016 - 10:12.


#207

Postad 02 maj 2016 - 10:24

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Dunno, vi vet ju inte om det blir så. Men om handkontrollen också är den bärbara så tänker jag mig att det bör fungerar så att när man spelar på TV:n stationärt så används konsolens prestanda så att spelen är i ultraläge så att säga och när man tar med sig den och kör bärbart så är spelen i lowmode. Två förkonfigurationer alltså som bestäms beroende på om man kör stationärt eller bärbart.

 

Men de ska ha fler 3DS-spel på gång till nästa år så... då bör det inte bli så.

 

Om vi exempelvis tar Hyrule Warriors som exempel, så släpptes spelet först till Wii U där det var snyggt och sedan släpptes det till 3DS, typ samma spel fast fulare. Något sånt kanske skulle funka. Som det är idag så gör de två spel, först utvecklar de till Wii U t.ex. och sedan måste de göra om det till 3DS. Men tänk vad tid de hade kunnat spara på att köra en sån modell där både bärbara och stationära är så lika varandra att de enkelt kan förkonfigurera grafiken i två inställningar. Då finns det inte längre bärbara och stationära spel, utan allt kommer till NX och sedan bestämmer man själv om man vill köra bärbart eller stationärt. Det är PS4 Neo vs PS4-modellen egentligen, fast med större skillnad mellan de båda i prestanda.

 

Jag tänker mig att den bärbara borde vara som en Wii U grafiskt och den stationära som en PS4+. Då blir de bärbara spelen snygga hur som helst. Och dessutom kan de använda den bärbara konfigurationen för att porta spel till Wii U, eftersom de har sagt att de kommer fortsätta göra spel till Wii U. Då tar det minimal effort att göra Wii U-portar framöver.

 

Hur stor måste den bärbara vara för att kräma ur WIi U-nivå? Storleken är av kritisk karaktär, då det inte bara är av designmässiga skäl som den bärbara måste ha en viss storlek (förutsatt att det ska vara den absolut starkaste handhållna någonsin) och är den för stor lär inte många köpa den (den stora massan alltså) även om jäkligt många fotar med iPad så det kanske är en moot point liksom. 

 

Rent affärsmässigt vet jag inte om det är så smart iofs, man säljer ju inga extra bärbara enheter eftersom kontrollen ingår till den stationära och spelen kan de bara sälja en gång istället för två.

 

 Detta lär vara avgörande, Nintendo måste efterlikna Sony här med spel som köps via PS4 också går att spela på andra enheter inom konsol/spel-familjen. Kanske är detta på gång iom att man nu har ett konto hos Nintendo?



#208

Postad 02 maj 2016 - 10:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Hur stor måste den bärbara vara för att kräma ur WIi U-nivå

 

 

Det blir inga problem, 3DS är som en Gamecube och redan PS Vita var som en svag PS3. Det är lättare när du inte behöver rendera i hög upplösning eftersom skärmen är så liten på bärbart.


Redigerat av Zoiler, 02 maj 2016 - 10:35.


#209

Postad 02 maj 2016 - 12:28

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Det blir inga problem, 3DS är som en Gamecube och redan PS Vita var som en svag PS3. Det är lättare när du inte behöver rendera i hög upplösning eftersom skärmen är så liten på bärbart.

 

Och följdfrågan blir ju given då: Vilken skärmstorlek är min/max för dig/er? 5/10 tum? 

Jag skulle nog kunna tänka mig 6 tum eller så, mindre skärm är svårt på vissa spel. 

Sedan beror det ju på själva konstruktionen, kan Nintendo hålla ner kanterna till skillnad mot iPad som har massor av onödiga ramar (massor=fyra st). 



#210

Postad 02 maj 2016 - 12:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Hmm ja, det bör ju bli en skärm på den om man ska kunna spela just det. Men det är logiskt om den t.ex. ska ha stöd för Wii U-spel eller för att spel som Mario Maker ska fungera bra, å andra sidan kanske de löser det med att ha stöd för Wii U-gamepaden. 

 

Skärm som en Vita vore väl OK. Men det får inte gå ut över användarvänligheten. För min egen del spelar det ingen roll hur stor skärmen är, jag skulle nog inte spela bärbara spel på den alls om alla bärbara spel kom till stationära konsolen.

 

Hopplöst att spekulera när man inte vet nånting =S



#211

Postad 02 maj 2016 - 13:47

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

 

Hopplöst att spekulera när man inte vet nånting =S

 

Dom har varit duktiga med att inte läcka något. Det ska dom ha cred för.

Kommer bli spännande oavsett vad dom kommer med för typ av lösning.



#212

Postad 04 maj 2016 - 08:05

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Pachter pratar om möjlig support från 3rd party: http://www.techradar...endo-nx-1320262


Redigerat av Leahspappa, 04 maj 2016 - 08:06.


#213

Postad 05 maj 2016 - 15:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 1

Nintendo kommer inte ha något Direct heller kring E3. Det enda de kommer ha i samband med E3 är gameplay av Zelda på deras Treehouse-event.

 

http://www.neogaf.co...d.php?t=1215125

http://www.neogaf.co...d.php?t=1215123

 

Så NX kommer visas senare i år, till höst kanske. Bara att vänta och se. Till dess är det Zelda som gäller på E3 först och främst iaf.



#214

Postad 05 maj 2016 - 15:31

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Wow, modigt drag. Lär bli rätt lite press för Nintendo på världens största spelmässa!

 

Men, med ett event som de kontrollerar till fullo, med en färdig och ej sönderstressad release av NX med flertalet titlar så ser kanske framtiden ljusare ut än på länge (frånsett åren med U). 

 

Hoppas bara på att Nintendo ändrar sin inställning som de haft sedan starten (typ): Att det finns en värld utanför Kyoto. 



#215

Postad 05 maj 2016 - 15:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Det positiva för dem är åtminstone att de kommer att få sin egen tid i rampljuset där de slipper stångas med PS4 Neo och vad alla andra nu visar upp.

 

Lite synd att inte få information overload på E3, men å andra sidan så har man ännu mer kul att se fram emot under resten av året. Så två julafton istället för ett :)



#216

Postad 06 maj 2016 - 09:39

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Det positiva för dem är åtminstone att de kommer att få sin egen tid i rampljuset där de slipper stångas med PS4 Neo och vad alla andra nu visar upp.

 

Lite synd att inte få information overload på E3, men å andra sidan så har man ännu mer kul att se fram emot under resten av året. Så två julafton istället för ett :)

Kanske att Nintendo har anammat PS Experience-sättet? Ett helt eget event med massor av lerfigur-VD:s och Star Fox inkarnationer av sagda styrelsemedlemmar. Nintendo Xperience=NX? 



#217

Postad 06 maj 2016 - 17:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ett litet rykte rör att Nintendo återgår till kassetter. Ryktet kommer från att någon av Nintendos leverantörer av någon form av Rom (som det stod) förberedde sig på att expandera kraftigt. Det ryktet skulle dock stämma överens med:

http://powerupgaming...e-optical-disk/

#218

Postad 06 maj 2016 - 21:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0

Vore kul om det stämmer.

Fördelen med skivor, var ju större lagringsmöjligheter, jämfört med cartridges.

Men idag, finns det flashkort med betydligt större utrymmen, än en blu-ray skiva.

Samtidigt så blir det snabbare laddningstider, man slipper installera på hårddisk, ingen risk för repor, eller disc rot.

Samt att det blir mindre rörliga delar, och man slipper problem med att lasern dör osv.

Får dom bort Blu-Ray läsaren, så kan dom även spara utrymme och slimma lådan rejält.

 

Skulle även öka chansen, att NX kan bli en retrokonsoll, som fortfarande fungerar om 20-30 år, likt NES-N64 :)

Lär inte finnas många Wii U:s som fungerar om 30 år, när det inte går att få tag på ny laser ;)



#219

Postad 08 maj 2016 - 08:48

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Med Wii U har jag verkligen lärt mig att uppskatta gamepaden. För oss som får slåss om stunderna när man får ha tv:n för sig själv är off-tv med paden guld. Nu vet jag inte om man har några sådana planer för NX men jag förstår att många gärna skulle se en ny konsol utan den funktionen. Stor, extrapryl och gör konsolen dyrare. 

 

Fast som sagt, att kunna plöja Xenoblade X och dess 80h lite när man vill och inte vara beroende av att ha en tv är ju jättebra. 



#220

Postad 08 maj 2016 - 09:28

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Med Wii U har jag verkligen lärt mig att uppskatta gamepaden. 

Håller helt med ovanstående. Den ligger dessutom bra i händerna, men vi är väl inte i majoritet så gamepaden lär försvinna när NX släpps.

I alla fall utformningen som den har idag. 



#221

Postad 08 maj 2016 - 20:37

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Vet inte om Nintendo har dementerat det men jag tror NX kommer vara en portabel och stationär konsol kombinerat så troligen kommer gamepaden gå att ta med sig överallt när man vill spela. Det skulle iaf vara väldigt logiskt om det var så, då skulle även flashkassetter fylla en funktion då man kan flytta spelet mellan enheterna på några sekunder och i hemmet så kan man troligen synka enheterna precis som på Wii U.

Nu spekulerar jag vilt men känns som det vore en logisk väg att gå för Nintendo med 2 sätt att spela på, om man dessutom lägger till VR i framtiden så skulle man kunna spela på 3 olika sätt som skulle vara unikt.



#222

Postad 09 maj 2016 - 13:23

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Bioberra: Hur menar du med VR? Att det är med från start/release eller senare? 

 

Kassetter, visst menar ni typ flashkort (CF-Cfast liknande som man har i DSLR/systemkameror)? 

Och hur säkert är det att write/rewrite jämfört med en hdd? 



#223

Postad 09 maj 2016 - 18:11

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Bioberra: Hur menar du med VR? Att det är med från start/release eller senare?

Kassetter, visst menar ni typ flashkort (CF-Cfast liknande som man har i DSLR/systemkameror)?
Och hur säkert är det att write/rewrite jämfört med en hdd?


Ingen info om VR i dagsläget, men tror att på någotvis kommer det komma till Nintendo oxå, kanske inte till NX. Men för att överleva nästa konsolkrig så måste man (läs. nog) ha någon form av VRstöd.

Beträffande minneskort med spel på så har ju den utvecklingen gått framåt, PsVita har ju SDKort med spelen liggandes på, och dessa är (väl??) writeprotected.
Så jag ser ju det som en stor möjlighet att Nintendo har tagit fram ett eget format av minneskort, som är anpassade både till en handhållen enhet och en stationär. Dom gick ju emot strömmen med små dvd-skivor som användes till GC.

#224

Postad 10 maj 2016 - 08:58

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Så jag ser ju det som en stor möjlighet att Nintendo har tagit fram ett eget format av minneskort, som är anpassade både till en handhållen enhet och en stationär. Dom gick ju emot strömmen med små dvd-skivor som användes till GC.

 

Ja VR lär vara mer än en fluga får man hoppas (även för Nintendo), eller hur? 

 

Men ska Nintendo gå emot strömmen igen? Förutom Wii så har det misslyckats, och då lär revisorerna riva håret av sig om de gör det igen. Varför inte ha en "lätt" arkitektur där det är lätt att få access? Och kanske spara in på alla gimmicks?

 

Men vem vet vad Nintendo lurar på? Men har de tillräckligt med guld i kassakistan för ett till ekonomiskt misslyckande? Jag älskar Nintendo, men jag går inte med på vad som helst. 



#225

Postad 10 maj 2016 - 09:41

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Ja VR lär vara mer än en fluga får man hoppas (även för Nintendo), eller hur?

Men ska Nintendo gå emot strömmen igen? Förutom Wii så har det misslyckats, och då lär revisorerna riva håret av sig om de gör det igen. Varför inte ha en "lätt" arkitektur där det är lätt att få access? Och kanske spara in på alla gimmicks?

Men vem vet vad Nintendo lurar på? Men har de tillräckligt med guld i kassakistan för ett till ekonomiskt misslyckande? Jag älskar Nintendo, men jag går inte med på vad som helst.


Nja, jag vet inte om spel som ligger på minneskort/flash är någon gimmick, utan snarare ett sätt att slippa ha en blu-ray enhet i sin konsol som tar både plats o extra ström, plus en massa onödigt ljud från läsaren.
Tror helt o klart på en minneskortslösning , OM det gäller en handhållen enhet och stationär.

#226

Postad 10 maj 2016 - 10:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Men har de tillräckligt med guld i kassakistan för ett till ekonomiskt misslyckande?

Japp, lätt =P

 

Läste i en artikel att de knappt förlorade något på Wii U ens. Tack vare stark Yen och att den inte kostar mycket att tillverka eftersom den är så svag. Plus att nu är spel bara en del av deras företag även om det är den största pelaren, nu har de även leksaker (amiibos), mobilspel (som mitoomo, kommande fire emblem/animal crossing) och längre fram även filmer och nöjesparker.



#227

Postad 10 maj 2016 - 11:15

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Jo nog har man hört om den där von Anka-kistan men även den måste ju ha en botten. 

http://www.ign.com/a...hit-205-million Wow, Amiibogubbarna verkar ju flyga av hyllorna. 

 

Kalla mig naiv, men inte trodde jag att det rörde sig om double digits (miljoner)!? 

 

Finns det något (av substans) som talar för att Nintendo kommer köra på en handhållen/stationär fusion? 



#228

Postad 10 maj 2016 - 12:02

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Ska de släppa en kombinerad stationär/bärbar konsoll hoppas jag att den bygger på streaming och inte blir 2 separata konsoller. Ser bara problem med att göra spel för 2 format med olika arkitektur/beräkningskraft. 

 

Och jag hoppas konsollen är X86, lätt att jobba mot samt en bra bit kraftfullare än PS4. Nintendo måste hitta en plats att positionera sig på marknaden och jag tror inte det blir lönsamt att vara "andra köpet" alternativet vare sig det gäller konsumenter eller utvecklare. 

 

Streaming tror jag egentligen inte på för egen del, kan t.ex inte räkna med uppkoppling på pendlingen till jobbet. Utöver detta ser jag gärna att de skippar dumma gimmicks. Jag tror de släpper en handkontroll att docka i våra smartphones och en app som vi kan streama med, på så vis kan de fokusera på huvudkonsollen och ändå ge tillgång till spel bärbart via den.

 

Touchscreen på Wii U var en dum satsning eftersom det då var en teknik som var under jättesnabb utveckling. Efter ingen tid alls tyckte ingen touchskärmar var spännande längre och utvecklingen sprang förbi dem.



#229

Postad 10 maj 2016 - 12:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Jo nog har man hört om den där von Anka-kistan men även den måste ju ha en botten.

Jojo men 10 miljarder dollar tar lång tid att förbruka. Du får ha i åtanke att 2012-2014 är de enda åren i Nintendos historia som man gått med förlust. Och det hade en del att göra med att man byggde om sitt högkvarter också och omstrukturerade samt R&D för Wii U. 2015 gick de med vinst igen. Jag tror inte de har förlorat mer än en halv miljard drygt under 2012-2016, finns en graf här.

 

Ja Amiboo är en guldgruva :)

 

Touchscreen på Wii U var en dum satsning eftersom det då var en teknik som var under jättesnabb utveckling. Efter ingen tid alls tyckte ingen touchskärmar var spännande längre och utvecklingen sprang förbi dem.

 

 

Det är väl mer att de valde fel pekskärm. PS4 har pekplatta men mycket mindre. Och smarttelefoner har pekskärmar så det är ju fortfarande något folk vill ha. Men så stor och med utdaterad teknik? Funkar inte.


Redigerat av Zoiler, 10 maj 2016 - 12:14.


#230

Postad 19 maj 2016 - 18:21

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 2

Bitches!! 

 

Jag fick en tanke som säkert är helt fel men kanske lite j*vla rätt! 

 

NX är en mjukvaruplattform, alltså något i stil med steam. Nintendo lanserar också en Nintendo NX Hardware men den kan köras ovanpå vilken X86 maskin somhelst. Alla spel kan spelas med NX mobila enhet via wifi och NX plattformen kan även ta in bild/ljud från XboxOne/PS4 och streama/spela från(den får såklart skicka kontrollerna tillbaka till enheten på nån vänster). Det blir en stor j*vla hubb i mitten som gör allt. 

 

Allt kopplas samman med sladdar och skit, alla blir glada och ost blir gratis. 


Redigerat av Unregistered6fb5a100, 19 maj 2016 - 18:22.


#231

Postad 21 maj 2016 - 08:51

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Kan den koka kaffe också så blir det en hit!



#232

Postad 22 maj 2016 - 09:38

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

  • 648 inlägg
  • 0

Kan den koka kaffe också så blir det en hit!

Då måste det vara i samarbete med Moccamaster!

 

http://nintendoenthu...rty-developers/

 

Detta! Tredjepartssupport känns som en pelare som ett företag inte kan vara utan idag? Det gick ju sådär för Wii U utan det stödet. 

 

Så vad tror Ni? Kommer NX locka till sig alla stora 3rd parties? 



#233

Postad 25 maj 2016 - 20:34

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Jag tycker det är samma sak varenda gång Nintendo ska släppa en ny konsol. Hur blir 3e parts-stödet? Och svaret spelar ingen roll, för hur många gånger har det inte kommit en fet lista på ascoola spel som "bevisar" det feta stödet.......som håller en liten stund och så tynar bort....och så är det bara Nintendo kvar och vi envisa fans sitter och väntar på Metroid/Zelda/F-zero/



#234

Postad 25 maj 2016 - 20:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Jo men det är skillnad på tredjepartsstöd öht och inget alls. Får ju inte bli som på Wii U igen när ingen släppte spel. På Gamecube kunde du köra FIFA. På Wii kunde du iaf spela en sämre version av FIFA om du ville. På Wii U fanns FIFA inte alls. Det var skillnaden med Wii U.



#235

Postad 25 maj 2016 - 20:59

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Nintendo fansen köper bara Nintendo spel. Fanns utmärkta tredjeparts lir till Nintendo Wii som sålde dåligt.



#236

Postad 25 maj 2016 - 21:29

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0
Jag tycker spelen tog slut ganska fort på både gamecube och wii, og på n64 också faktiskt....var igentligen bara super Nintendo som fick det sjukt Stora utbudet.

Detta är ju då helt efter min egen känsla då...men kommer ihåg dom där listorna som alltid postades på ign när en ny konsol skulle komma, med alla tbd-datum. I tillägg var ju releas-utbudet mycket bra på wiiU, kanske bästa jag nånsin sett faktiskt och det betydde ju ingenting i längden. Kommer ni ihåg PlayStation...den hade typ Toshinden och en democd och inget mer til release....ändå blev ju stödet galet bra, till och med trots att det var den mest piratkopierade konsolen. Ps2 hade också sjuk torka i början och ps3 med.

Poängen är bara att självklart är det positivt och kanske avgörande för konsolen men det betyder ingenting om livcyklysen då dom inte skriver under några sjuåriga kontrakt precis. Konkreta eksempel på spelhus som drar sig ur finns många, men glöm inte heller dom fula uppköpen som f.eks square och Enix som gjorde några av dom bästa rollspelen jag spelat...til nintendo-konsol....7th saga någon?

Redigerat av Demon Slayer, 25 maj 2016 - 21:38.


#237

Postad 25 maj 2016 - 21:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Nintendo fansen köper bara Nintendo spel. Fanns utmärkta tredjeparts lir till Nintendo Wii som sålde dåligt.

Nu finns det säkert en del spel som du tyckte jättemycket om på Wii från tredje part som du tycker borde ha sålt bättre, men det fanns många exklusiva tredjepartslir som sålde över en mille på Wii. Just Dance var en riktig kassako för Ubisoft t.ex.
 

 

Jag tycket spelen tog slut ganska fort på både gamecube och wii, og på n64 också faktiskt....var igentligen bara super Nintendo som fick det sjukt Stora utbudet.

 

 

Japp, SNES är det bästa stödet Nintendo haft från tredjepart. Sedan kom Sony in i leken. Men Wii U är det sämsta.

 

Releasen bästa någonsin på Wii U förresten? Minns bara New Super Mario Bros. De lär klå den med hästlängder på NX iaf.



#238

Postad 25 maj 2016 - 21:53

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0
Du kan få i uppdrag om du orkar att lista releasespel på releasedagen til dom största konsolerna F.eks PS, ps2, ps3, xbox, xbox360, gamecube, wii, wiiU.

Kanske jag har fel.

#239

Postad 25 maj 2016 - 22:01

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0
Här är Europe launchlist iaf til wiiU:

007 Legends
Assassin's Creed III
Batman: Arkham City - Armored Edition
Ben 10: Omniverse
Call of Duty: Black Ops II
Chasing Aurora
Darksiders II
Epic Mickey 2: The Power of Two
Family Party: 30 Great Games Obstacle Arcade
FIFA 13
Funky Barn
Game Party Champions
Just Dance 4
Little Inferno
Mass Effect 3: Special Edition
Nano Assault Neo
New Super Mario Bros. U
Nintendo Land
Puddle
Rabbids Land
Rise of the Guardians: The Video Game
Skylanders: Giants
Sonic & All-Stars Racing Transformed
Sports Connection
Tank! Tank! Tank!
Tekken Tag Tournament 2: Wii U Edition
Transformers: Prime – The Game
Trine 2: Director's Cut
Warriors Orochi 3 Hyper
Your Shape: Fitness Evolved 2013
ZombiU

#240

Postad 25 maj 2016 - 22:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Fast det där är ju en massa portar som jag redan hade spelat och så NSMBU, då mindes jag rätt. Det var det enda exklusiva Wii U-spelet jag spelade. Zombii U kanske folk tyckte var roligt också?

 

Men om jag ska utgå från min egen erfarenhet så: SNES slår det enkelt med enbart Super Mario World. N64 slår det ännu enklare med enbart Mario 64. Gamecube är väl rätt jämnt, Super Monkey Ball var roligt. Wii hade ju Twilight Princess och Wii Sports.

 

NX kommer också slå det IMO med enbart nya Zelda. Sen bör de ha några andra spel också, de har ändå jobbat i några år nu på launchspelen. Ett nytt riktigt Mario också kanske?

 

Så jag tycker Wii U hade bland de sämsta launcherna i Nintendos historia. Nu kanske du är yngre än mig i och med att du utgår från Playstation 1, men man kan ju inte säga att den där listan med portar är bättre än Super Mario Bros på NES som var helt revolutionerande när det kom. Eller Super Mario World, ett av de bästa spelen genom tiderna. N64 ska vi inte ens prata om hur det var att spela i 3D med en bra kamera för första gången i SM64.

 

Wii hade ändå utöver Twilight Princess Wii Sports som var världsbäst på att sälja konceptet med rörelsekontroller. Gamecube är det enda jag anser hyfsat likvärdigt, de hade ju ett Luigi istället för Mario, men håller nog ändå GC högre.

 

Edit: Nej du är nog inte yngre iom att du snackar om 7th Saga och SNES-spel :)


Redigerat av Zoiler, 25 maj 2016 - 22:33.


#241

Postad 25 maj 2016 - 22:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Nu finns det säkert en del spel som du tyckte jättemycket om på Wii från tredje part som du tycker borde ha sålt bättre, men det fanns många exklusiva tredjepartslir som sålde över en mille på Wii. Just Dance var en riktig kassako för Ubisoft t.ex.
 

 

Japp, SNES är det bästa stödet Nintendo haft från tredjepart. Sedan kom Sony in i leken. Men Wii U är det sämsta.

 

Releasen bästa någonsin på Wii U förresten? Minns bara New Super Mario Bros. De lär klå den med hästlängder på NX iaf.

Hur många finns det? Tycker den här listan är rätt så talande. 

 

https://en.wikipedia...Wii_video_games



#242

Postad 25 maj 2016 - 23:05

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0
Jag tänkte mest på varierat utbud och antal spel och jag t.ex hade många där som jag inte spelat.

Angående kvalitet håller jag med fullständigt, zelda 3 til snes var ju magiskt och känslan med mario64 kanske aldrig kommer att slås någonsin såvida vi inte får vr med lukt och känselsensorer eller nått. Finns många andra enstaka spel som vart väldigt tunga F.eks metal gear til ps2 men jag har alltid kännt att Just antallet har varit snålt, och rpg har man ju alltid fått vänta minst 6-12 månader på men men, man kommer väl mest ihåg dom spel man själv hade, ser ju att många andra konsoler också hade fler spel än jag trodde ( wiiU listan är dock lång, men ok lite fuskigt då det är portar det håller jag med om).

Jag började spela på game and watch, intellivision, atarikonsol, Atari dator, abc80 osv och har haft nästan alla konsoler efter Nes/ master system, tänkte mest vara snäll att inte be deg lista samtliga konsoler för det finns ju ett tiotall till som vi knappt kommer ihåg men det är bara att googla " games launch list" så finner man en wiki med allt, t.o.m jaguar, cdi och 3do hehe.

#243

Postad 26 maj 2016 - 01:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Hur många finns det? Tycker den här listan är rätt så talande. 

 

https://en.wikipedia...Wii_video_games

 

Det var den jag kollade på, jag får det till 22 miljonsäljare. Du får tänka på att multiplattformsspelen går bort eftersom de förstås köptes på 360/PS3 som låg en generation före i grafik. Hur många köpte CoD på Wii, jag minns hur det såg ut och hur onlinestödet var. Det enda som återstår då är exklusiva tredjepartsspel, det görs inte så många såna till någon plattform.

 

Jämför man med Xbox One så har den två stycken efter 2,5 år, DR3 och Tomb Raider.

 

Däremot så tror jag att som någon annan sa så har alla vant sig vid att spela CoD och BF på PS och Xbox. Alla vänner kör på någon av de två så.. kommer bli svårt att fånga den publiken och liknande spel på NX hur de än gör. Tror ju knappast NX kommer släppas och så helt plötsligt säljer multiplattformsspelen bäst på den, den lär ligga sist eller näst sist varje gång.



#244

Postad 01 juni 2016 - 00:18

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Efter Gamecube har Nintendo blivit (för mig) synonymt med gimmickar. Sitter varje generation och hoppas på att man tar sitt sunda förnuft till fånga, som man en gång hade, och lanserar en kraftfull konsol med en vanlig gamepad men icke. Blir lika besviken varje gång. Men hoppet är ju det sista som lämnar än, sägs det, så jag sitter här och hoppas på att med NX, då j*vlar blir det annorlunda. :/

 



#245

Postad 01 juni 2016 - 18:17

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0

Jag hoppas på en rejäl comeback.

Men med tanke på de kommande uppgraderingarna av PS4 och Xbox One, så känns det som att dom kommer att släpa efter igen, prestanda mässigt.

Fast dom kanske överraskar, och slänger fram ett redigt prestanda monster, med 4K upplösning ;)

 

Verkar än en gång bli gimmick av det hela, men tanke på att dom sagt att det ska bli ett helt nytt sätt att spela på.

Så antingen blir det en riktigt skum handkontroll igen, eller så har dom flummat ihop nåt ännu knepigare :D

 

Som vanligt med Nintendo, så har man helt enkelt ingen aning om vad som kommer.

NX kanske blir 2010 talets NES! We can all dream :D



#246

Postad 01 juni 2016 - 18:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

SNES menar du väl ;)



#247

Postad 01 juni 2016 - 18:42

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

SNES menar du väl ;)

 

 

Nej, både du och han menar Gamecube men råkade skriva fel. ;)



#248

Postad 01 juni 2016 - 19:15

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0

SNES menar du väl ;)

 

Nja, det skulle väl iofs åsså funka ;)

 

Nej, både du och han menar Gamecube men råkade skriva fel. ;)

 

Näru, dä blir dä inge mä ;)



#249

Postad 01 juni 2016 - 20:00

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Kolla in, det verkar som att Nintendo har bokat in en del hel yta inför E3:n, mycket mer än vad konkurrenterna har gjort. Undra vad det kan vara till må tro? Det låter som ganska mycket utrymme för just ett spel (Zelda U) eller?

 

http://www.nintendol...ace_for_e3_2016



#250

Postad 01 juni 2016 - 20:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

De kommer inte presentera NX när de sagt att de inte ska göra det hur som helst.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.